Vysočina: Veřejná doprava v kraji se má zlepšit od roku 2004
Veřejná osobní doprava v kraji
Vysočina by se měla zlepšit od roku 2004. Kraj v těchto dnech
zadá studii optimalizace dopravní obslužnosti. Studie poskytne
podrobný přehled o potřebě vedení veřejných spojů na území kraje
a její závěry by se měly promítnout do jízdních řádů od roku
2004, řekl ČTK zástupce hejtmana Petr Pospíchal.
Vysočina by se měla zlepšit od roku 2004. Kraj v těchto dnech
zadá studii optimalizace dopravní obslužnosti. Studie poskytne
podrobný přehled o potřebě vedení veřejných spojů na území kraje
a její závěry by se měly promítnout do jízdních řádů od roku
2004, řekl ČTK zástupce hejtmana Petr Pospíchal.
Na zajištění přiměřené dopravy mají občané nárok ze zákona.
Rozsah této základní dopravní obslužnosti dosud určovaly okresní
úřady. Od příštího roku od nich tuto kompetenci přebírá kraj.
V polovině října vláda schválila věcný záměr zákona o
standardizaci veřejných služeb. Podle tohoto záměru by do každé
obce měly jezdit nejméně dva páry autobusů nebo vlaků denně.
Cílem standardizace je zajištění minimální přepravní potřeby
občanů veřejnou dopravou jednotně na území celého státu.
"Každý okres a kraj si standardy vytváří jinak, je třeba to
sjednotit," přivítal záměr vlády Pospíchal.
Kolik spojů denně obec potřebuje, je podle Pospíchala
individuální. Do obcí na hranici kraje nebo okresu stačí dva
páry, někde je šest párů málo.
Na veřejnou osobní dopravu doplácejí ze svého rozpočtu také
obce. Hradí především večerní a víkendové spoje. Například na
Třebíčsku zajišťuje dopravu do řady obcí soukromý dopravce, který
účtuje nižší sazby než regionální dopravní společnost Trado. Na
zakoupení autobusu mu pět obcí poskytlo bezúročnou půjčku.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz