epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Sdělení Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  7/2000 | Částka:  4/2000
    4.2.2000

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    7

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 16. prosince 1999 byla v Židlochovicích podepsána Dohoda mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o spolupráci na hraničních vodách.

          Dohoda vstoupila v platnost na základě svého článku 19 odst. 1 dne 16. prosince 1999.

          České znění Dohody se vyhlašuje současně.


    DOHODA

    mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o spolupráci na hraničních vodách


          Vláda České republiky a vláda Slovenské republiky (dále jen ,,smluvní strany"),

          vycházejíce ze Smlouvy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou o dobrém sousedství, přátelských vztazích a spolupráci, podepsané dne 23. listopadu 1992 v Bratislavě,

          vycházejíce ze Smlouvy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou o společných státních hranicích, podepsané dne 4. ledna 1996 v Židlochovicích,

          vycházejíce z Dohody mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o spolupráci v oblasti ochrany a tvorby životního prostředí, podepsané dne 29. října 1992 v Praze,

          vedeny přáním upravit a dále zlepšovat spolupráci na hraničních vodách na základě dobrého sousedství a vzájemné výhodnosti,

          s cílem zabezpečovat ochranu, udržování, koordinované a racionální využívání hraničních vod a zlepšovat jejich jakost,

          se dohodly takto:

    Článek 1

    Místní působnost

          1.  Tato dohoda se vztahuje na hraniční vody, kterými jsou:
    a)
    úseky vodních toků nebo jejich hlavních ramen, kterými probíhají státní hranice,
    b)
    vodní toky a ostatní povrchové a podzemní vody v profilech, kde je protínají státní hranice.

          2.  Příslušná ustanovení této dohody se přiměřeně použijí také na:
    a)
    území zaplavovaná hraničními vodami,
    b)
    povrchové a podzemní vody v blízkosti státních hranic, na kterých by provedená vodohospodářská opatření na území státu jedné smluvní strany podstatně ovlivnila vodohospodářské poměry na území státu druhé smluvní strany,
    c)
    vodohospodářská opatření provedená mimo hraniční vody a protínající státní hranice, zejména vodovody, kanalizace a převody vod.

    Článek 2

    Věcná působnost

          Tato dohoda se vztahuje na všechna vodohospodářská opatření technického charakteru, prováděná na hraničních vodách, zejména v těchto oblastech:
    a)
    změny vodního režimu,
    b)
    udržování a úpravy vodních toků,
    c)
    stavby, zařízení a činnosti, které mohou ovlivnit odtokové poměry,
    d)
    ochrana před povodněmi, vnitřními vodami a chodem ledů,
    e)
    opatření při mimořádném zhoršení jakosti vody a mimořádných hydrologických událostech, včetně varovné a hlásné služby,
    f)
    odběry povrchových a podzemních vod,
    g)
    vypouštění odpadních a jiných vod,
    h)
    ochrana povrchových a podzemních vod před znečištěním, udržování a zlepšování jejich jakosti,
    i)
    ochranná pásma vodních zdrojů,
    j)
    meliorační opatření,
    k)
    využívání vodní energie,
    l)
    těžba písku, štěrkopísku, kamene a jiných materiálů z koryt vodních toků,
    m)
    výstavba, provoz a údržba vodohospodářských děl a zařízení na nich,
    n)
    měření a pozorování, jakož i jejich vyhodnocování a výměna výsledků,
    o)
    vodohospodářské plánování a bilancování,
    p)
    ochrana akvatických a litorálních biotopů,
    r)
    vnitrozemská plavba, pokud souvisí s udržováním, vytyčováním, značením a případnou výstavbou vodní cesty v hraničních tocích,
    s)
    ochrana hraničních vod jako součásti životního prostředí.

    Článek 3

    Všeobecné závazky a práva

          1. Smluvní strany se zavazují, že
    a)
    budou využívat a udržovat hraniční vodní toky a vodohospodářská díla na nich tak, aby na území státu druhé smluvní strany nebyly způsobeny škody a aby se nezhoršily vodohospodářské poměry,
    b)
    nebudou provádět bez souhlasu druhé smluvní strany vodohospodářská opatření, která by podstatně nepříznivě ovlivnila vodohospodářské a plavební poměry na území státu druhé smluvní strany. Souhlas může být odepřen jen z vážných důvodů,
    c)
    se budou včas vzájemně informovat o perspektivních záměrech rozvoje vodního hospodářství, zejména pokud jde o jejich vliv na hraniční vody, a předem projednají jejich účinky,
    d)
    budou dbát na to, aby opatření na území jejich států přispívala k ochraně životního prostředí na hraničních vodách a v jejich okolí a budou přijímat nezbytná opatření k omezení, kontrole a snížení jejich případných negativních důsledků na území svých států.

          2.  Smluvní strany mají právo na spravedlivé a racionální využívání hraničních vod při zachování dohodnutého minimálního zůstatkového průtoku.

          3.  O udržování vybraných hraničních vodních toků a o provozu a údržbě vodohospodářských děl na nich mohou příslušné orgány smluvních stran sjednat zvláštní dohody.

    Článek 4

    Česko-slovenská komise pro hraniční vody

          1.  Smluvní strany zřizují k provádění této dohody Česko-slovenskou komisi pro hraniční vody (dále jen ,,Komise").

          2.  Každá smluvní strana jmenuje do Komise svého zmocněnce pro hraniční vody (dále jen ,,zmocněnec") a jeho zástupce.

          3.  Složení a činnost Komise upravuje její statut, který je nedílnou součástí této dohody.

          4.  Pracovními jazyky Komise jsou čeština a slovenština.

    Článek 5

    Spolupráce v Komisi

          1.  Spolupráce smluvních stran v Komisi zahrnuje zejména tyto úkoly:
    a)
    projednávání všech otázek spolupráce na hraničních vodách uvedených v článku 2 této dohody,
    b)
    koordinaci postupu příslušných orgánů obou smluvních stran při vodoprávním řízení,
    c)
    přípravu a sjednávání koordinačních ujednání o ochraně a využívání vybraných hraničních vod zabezpečujících zájmy obou smluvních stran na těchto vodách.

          2.  Komise může dohodnout zásady a směrnice k plnění jednotlivých úkolů této dohody.

          3.  Komise může přijmout návrhy a doporučení smluvním stranám, které se mohou vztahovat zejména na:
    a)
    opatření k ochraně a zlepšení jakosti vod, případně též stanovení cílových ukazatelů jakosti vod,
    b)
    opatření k ochraně a zlepšení odtokových poměrů a k ochraně přirozených inundačních území,
    c)
    opatření k ochraně akvatických a litorálních biotopů.

    Článek 6

    Ochrana vod

          1.  Smluvní strany budou v souladu se svými vnitrostátními právními předpisy podporovat výstavbu zařízení a další opatření, která zabrání nebo zmírní znečištění hraničních vod odpadními a jinými vodami a látkami, které jakost těchto vod ohrožují.

          2.  Smluvní strany budou zajišťovat podle zásad stanovených Komisí systematické sledování jakosti hraničních vod, výsledky vyhodnocovat a vzájemně si je vyměňovat.

    Článek 7

    Ochrana před povodněmi, vnitřními vodami a chodem ledů

          1.  Ochranu před povodněmi, vnitřními vodami a chodem ledů provádí každá smluvní strana na území svého státu na své náklady.

          2.  Smluvní strany budou v rámci Komise koordinovat přípravu, výstavbu, provoz a udržování vodohospodářských opatření na ochranu před povodněmi, vnitřními vodami a chodem ledů, která přecházejí z území státu jedné smluvní strany na území státu druhé smluvní strany.

    Článek 8

    Údržba hraničních vodních toků a vodohospodářských děl na nich

          1.  Smluvní strany zajistí údržbu hraničních vodních toků, vodohospodářských děl a zařízení na nich tak, aby byl zabezpečen určený průběh státních hranic.

          2.  Vodohospodářská opatření uvedená v článku 2 této dohody, která mají vliv na koryta hraničních vodních toků nebo na vyznačení státních hranic, musí být předem projednána Stálou česko-slovenskou hraniční komisí.

          3.  Při údržbě hraničních vodních toků, vodohospodářských děl a zařízení na nich nesmí dojít k poškození hraničních znaků, které slouží k vyznačení a zaměřování státních hranic. Hraniční znaky nesmí být vyjmuty nebo přemístěny bez předchozího souhlasu Stálé česko-slovenské hraniční komise.

    Článek 9

    Varovná služba

          1.  Smluvní strany budou vzájemně koordinovat poplachové a zásahové plány na hraničních vodách:
    a)
    při mimořádných zhoršeních jakosti vody,
    b)
    při povodních a chodu ledů,
    c)
    pro ochranu před vnitřními vodami.

          2.  Příslušné orgány a pověřená odborná pracoviště smluvních stran se neprodleně informují o opatřeních, která byla nebo budou provedena bez předchozího projednání v Komisi pro odvrácení nebo zmírnění škod:
    a)
    při mimořádných zhoršeních jakosti vody,
    b)
    při povodních a chodu ledů,
    c)
    při nebezpečně zvýšených stavech vnitřních vod,
    d)
    při mimořádných změnách odtokových poměrů způsobených vypouštěním vody z nádrží.

          3.  Ohlašování mimořádných událostí podle odstavců 1 a 2 bude prováděno na základě směrnic stanovených Komisí.

          4.  Při mimořádných událostech podle odstavců 1 a 2 a při odstraňování jimi způsobených škod si poskytnou příslušné orgány a pověřená odborná pracoviště smluvních stran pomoc, pokud je o ni požádáno a je-li tato pomoc možná, přičemž náklady nese ta smluvní strana, která o pomoc požádala.

    Článek 10

    Úhrada nákladů

          1.  Každá smluvní strana nese náklady na vodohospodářská opatření provedená na území svého státu, která budou výhradně sloužit jejímu zájmu.

          2.  Náklady na provedení vodohospodářských opatření, která slouží zájmům obou smluvních stran, nesou smluvní strany v poměru svých zájmů, dohodnutém v Komisi, bez ohledu na to, zda jde o práce na území státu jedné nebo obou smluvních stran.

          3.  Náklady na vodohospodářská opatření, která budou provedena na území státu jedné smluvní strany, avšak budou sloužit jen zájmům druhé smluvní strany, nese ta smluvní strana, jejímž zájmům budou tato opatření sloužit.

          4.  Náklady spojené se zaměřováním, průzkumem, přípravou a projektováním prováděných vodohospodářských opatření si smluvní strany nebudou vzájemně hradit, pokud Komise nedohodne jinak.

          5.  Náklady na údržbu hraničních vodních toků nesou smluvní strany v poměru 1 : 1, pokud Komise nedohodne jinak.

          6.  Náklady na vodohospodářská opatření provedená podle odstavců 2, 3, 5 a případně 4 podléhají pravidelnému vyúčtování za každý kalendářní rok.

          7.  Vyrovnání nákladů na vodohospodářská opatření mezi smluvními stranami se provede pracemi, výkony a dodávkami materiálu na vodohospodářská opatření podle této dohody.

          8.  Vykazuje-li bilance ročního vyúčtování po delším období zůstatek ve prospěch jedné smluvní strany, který nelze vyrovnat pracemi, výkony a dodávkami materiálu v rámci plnění této dohody, mohou se smluvní strany dohodnout na finančním vyrovnání.

          9.  Oceňování prací, výkonů a dodávek materiálu, jakož i společné kolaudace a vzájemná vyúčtování vodohospodářských opatření na hraničních vodách se provádějí na základě směrnic stanovených Komisí.

    Článek 11

    Technická a finanční kontrola

          Smluvní strany si vzájemně umožní technickou a finanční kontrolu provedených společných vodohospodářských opatření a vodohospodářských opatření, prováděných jednou smluvní stranou v zájmu druhé smluvní strany, na základě směrnic stanovených Komisí.

    Článek 12

    Poskytování hydrologických a hydrometeorologických údajů

          1.  Smluvní strany budou zajišťovat podle zásad stanovených Komisí měření vodních stavů a průtoků hraničních vod, výsledky vyhodnocovat a vzájemně si je vyměňovat.

          2.  Příslušné orgány a pověřená odborná pracoviště smluvních stran si budou podle zásad stanovených Komisí poskytovat údaje o vodních stavech, průtocích, vnitřních vodách, atmosférických srážkách a ledových jevech z dohodnutých vodočtů a měrných stanic.

    Článek 13

    Měřické značky

          Smluvní strany zajistí na území svých států zřizování, ochranu, udržování a podle potřeby doplňování a obnovování výškových a směrových měřických značek pro vodohospodářská opatření a plavební znaky pro provoz vodní cesty na hraničních vodních tocích. Příslušné orgány a pověřená odborná pracoviště smluvních stran mohou tyto značky vzájemně používat a poskytovat si o nich údaje.

    Článek 14

    Spolupráce Komise

          1.  Komise, pokud je to potřebné, spolupracuje a koordinuje činnost s Mezinárodní komisí pro ochranu Dunaje, jakož i s dalšími mezinárodními komisemi v oblasti vodního hospodářství.

          2.  Komise spolupracuje se Stálou česko-slovenskou hraniční komisí při řešení otázek, které se týkají vyznačení a průběhu státních hranic.

    Článek 15

    Vodoprávní řízení

          1.  Vodohospodářská opatření na hraničních vodách se posuzují podle vnitrostátních právních předpisů a příslušnými orgány té smluvní strany, na území jejíhož státu se tato opatření provádějí. Ve vodoprávním řízení, konaném za tímto účelem, musí být projednáno stanovisko druhé smluvní strany, s výjimkou opatření, u kterých hrozí nebezpečí z prodlení. O těchto případech se budou zmocněnci neprodleně informovat.

          2.  Pro vodohospodářská opatření na hraničních vodách, která budou prováděna na územích států obou smluvních stran, vydává povolení příslušný orgán každé smluvní strany pro tu část vodohospodářských opatření, která budou prováděna na území jejího státu. Tato vodoprávní řízení musí být těmito orgány obou smluvních stran koordinována.

          3.  Příslušné orgány smluvních stran mohou ve vodoprávních řízeních vstupovat do přímého styku.

    Článek 16

    Překračování státních hranic

          Osoby pověřené plněním úkolů podle této dohody se mohou volně pohybovat po státních hranicích a překračovat je bez omezení v kteroukoli dobu, pokud je to pro plnění těchto úkolů potřebné. Na požádání kontrolních orgánů smluvních stran se musí prokázat cestovním dokladem, vždy spolu s písemným pověřením k plnění těchto úkolů.

    Článek 17

    Celní ustanovení

          1.  Zboží dovezené z celního území státu jedné smluvní strany na celní území státu druhé smluvní strany určené pro výkon prací, které vyplývají z této dohody, je osvobozeno od cla, daní a jiných poplatků. Nespotřebované zboží musí být vyvezeno zpět na území státu té smluvní strany, ze kterého bylo dovezeno.

          2.  Vozidla, přístroje, nástroje, nářadí, aparáty, stroje a další zařízení, které byly dovezeny pro výkon prací uvedených v odstavci 1, jsou osvobozeny od cla, daní a jiných poplatků a od povinnosti zajištění celního dluhu s podmínkou, že budou vyvezeny zpět. Tento vývoz bude uskutečněn na území toho státu, ze kterého bylo zboží dovezeno, do jednoho měsíce od data ukončení prací.

          3.  Nevyvezené zboží uvedené v odstavcích 1 a 2 podléhá clu, daním a jiným poplatkům podle vnitrostátních právních předpisů státu smluvní strany, na jejímž území zůstalo.

          4.  Osoby pověřené úkoly vyplývajícími z této dohody mohou dovézt předměty pro svou osobní potřebu, včetně cestovních potřeb, potravin, nápojů, léků a tabákových výrobků, v množství stanoveném vnitrostátními právními předpisy smluvních stran.

    Článek 18

    Řešení sporných otázek

          Sporné otázky, které vzniknou při výkladu nebo při provádění této dohody a které nebude moci vyřešit Komise, budou smluvní strany řešit diplomatickou cestou.

    Článek 19

    Závěrečná ustanovení

          1.  Tato dohoda vstupuje v platnost dnem podpisu.

          2.  Po vstupu této dohody v platnost zůstávají stávající vodoprávní rozhodnutí na hraničních vodách ne- dotčena. Komise posoudí, zda jsou tato vodoprávní rozhodnutí v souladu s ustanovením článku 3 odst. 2, a případné změny projedná podle článku 15 této dohody.

          3.  Tato dohoda se sjednává na dobu neurčitou. Každá smluvní strana může tuto dohodu písemně vypovědět nejpozději šest měsíců před uplynutím probíhajícího kalendářního roku, přičemž platnost Dohody skončí 31. prosince tohoto roku.

          4.  V případě ukončení platnosti této dohody se neukončené závazky z ní vyplývající budou považovat za splněné s výjimkou závazků, které se týkají již započatých nebo časově omezených společných vodohospodářských opatření. Tyto závazky zůstanou v platnosti až do jejich ukončení v souladu s ustanoveními této dohody.

          Dáno v Židlochovicích dne 16. prosince 1999 ve dvou původních vyhotoveních, každé v jazyce českém a slovenském, přičemž obě znění mají stejnou platnost.





    Za vládu České republiky:
    Za vládu Slovenské republiky:



    Miloš Kužvart v. r.
    Pavel Koncoš v. r.



    ministr životního prostředí
    ministr zemědělství

    Příloha



    STATUT
    Česko-slovenské komise pro hraniční vody

    Článek 1

    Složení Komise

          1.  Komise se skládá z delegací smluvních stran. Každá delegace má nejvýše osm členů.

          2.  Vedoucími delegací smluvních stran v Komisi jsou zmocněnci.

          3.  Každá delegace může pro projednání určitých otázek v Komisi přizvat odborníky.

    Článek 2

    Působnost Komise

          Komisi přísluší plnění úkolů vyplývajících z této dohody, a to zejména:
    a)
    stanovit zásady a směrnice pro přípravu, projektování, výstavbu, provoz a udržování vodohospodářských opatření na hraničních vodách,
    b)
    stanovit směrnice pro oceňování prací, výkonů a dodávek, jakož i směrnice pro společné technické a finanční kontroly a vzájemná vyúčtování vodohospodářských opatření na hraničních vodách,
    c)
    stanovit zásady pro zpracování vodohospodářských bilancí a vodohospodářských plánů na vybraných hraničních vodách,
    d)
    stanovit zásady pro přípravu koordinačních ujednání pro jednotlivé oblasti své činnosti, zejména o budoucím využívání vybraných hraničních vod,
    e)
    stanovit zásady pro systematické sledování jakosti hraničních vod, vyhodnocení a vzájemnou výměnu výsledků, jakož i kritéria hodnocení a klasifikace jakosti hraničních vod,
    f)
    stanovit zásady pro hydrologická měření na hraničních vodách, vyhodnocení a vzájemnou výměnu výsledků,
    g)
    stanovit zásady pro poskytování údajů o vodních stavech, průtocích, atmosférických srážkách a ledových jevech z dohodnutých vodočtů a měrných stanic,
    h)
    stanovit směrnice pro vzájemnou spolupráci varovné služby a zásady spolupráce při mimořádných událos- tech,
    i)
    projednávat vodohospodářská opatření na hraničních vodách,
    j)
    kontrolovat a schvalovat činnost společných pracovních skupin a skupin expertů,
    k)
    plnit další úkoly vyplývající z Dohody.

    Článek 3

    Zasedání Komise

          1.  Komise zasedá zpravidla jednou ročně, v naléhavých případech nejpozději do dvou měsíců na žádost jednoho ze zmocněnců.

          2.  Zasedání Komise svolává a vede zmocněnec té smluvní strany, na území jejíhož státu se zasedání koná.

          3.  Zasedání Komise se koná, není-li dohodnuto jinak, střídavě na území států smluvních stran.

          4.  Zmocněnci mohou v případě potřeby projednávat aktuální otázky spolupráce na hraničních vodách i mezi zasedáními Komise. O výsledcích těchto jednání informují Komisi na jejím nejbližším zasedání.

    Článek 4

    Způsob práce Komise

          1.  Komise stanoví svůj jednací řád.

          2.  K rozhodnutí Komise je potřebný souhlas obou delegací.

          3.  Z každého zasedání Komise se sepíše protokol ve dvou původních vyhotoveních, každé v jazyce českém a slovenském, který podepisují zmocněnci, v případě jejich nepřítomnosti zástupci zmocněnců.
    Článek 5

    Společné pracovní skupiny a skupiny expertů

          1.  Komise zřizuje k plnění úkolů vyplývajících z této dohody společné pracovní skupiny nebo skupiny expertů a schvaluje zásady jejich činnosti.

          2.  Zmocněnci jmenují vedoucí příslušných částí společných pracovních skupin a skupin expertů. O tomto jmenování se vzájemně informují.

          3.  Jednání společných pracovních skupin a skupin expertů se konají zpravidla střídavě na územích států obou smluvních stran. O výsledcích jednání se pořizují zápisy v jazycích smluvních stran.

    Článek 6

    Náklady na činnost Komise

          1.  Každá smluvní strana hradí náklady na účast členů své delegace a přizvaných odborníků na zasedáních Komise, na účast svých zmocněnců na jejich jednáních a na činnost svých částí společných pracovních skupin a skupin expertů.

          2.  Další náklady vzniklé v souvislosti s činností Komise hradí obě smluvní strany v poměru dohodnutém v Komisi.

    Článek 7

    Schvalování protokolů Komise

          Protokoly ze zasedání Komise schvalují smluvní strany a vstupují v platnost dnem, kdy oba zmocněnci obdrží oznámení o schválení protokolu druhou smluvní stranou.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 13.05.2025Jak na náhradu škody při pochybení finančního úřadu (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 13.05.2025Due Dilligence – jak nechybovat při prodeji firmy (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 16.05.2025Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 16.5.2025
    • 20.05.2025Náhrada škody ve stavebnictví (online - živé vysílání) - 20.5.2025
    • 21.05.2025Flexinovela zákoníku práce 2025 (online - živé vysílání) - 21.5.2025

    Online kurzy

    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    • Novela insolvenčního zákona – klíčové změny od 1. 10. 2024
    • Evropské právo a jeho vliv na sport
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.05.2025Rodina v právu a bezpráví - Děti a jejich právo na participaci - 15.5.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • Odpovědnost dopravce a zasílatele za škodu či ztrátu zboží při nakládce
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • 10 otázek pro ... Martina Wintera
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Přeměny obchodních společností v roce 2025: Přehled forem, výhod, rizik a novinek
    • Přemístění seychelské společnosti do České republiky
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Přeměny obchodních společností v roce 2025: Přehled forem, výhod, rizik a novinek
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Přemístění seychelské společnosti do České republiky
    • 10 otázek pro ... Martina Wintera
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • Odpovědnost dopravce a zasílatele za škodu či ztrátu zboží při nakládce
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Kombinovaná stavba opěrné zdi a oplocení bez povolení stavebního úřadu
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Flexinovela zákoníku práce: sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti
    • Mohou vlastníci nemovitostí zabránit dronům pořizovat fotografie jejich nemovitostí? Rozhodnutí soudu v QR kódu
    • Sugestivní a kapciózní otázky při výslechu v trestním řízení
    • Začala platit první vlna povinností dle AI Aktu
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2024 - část 6.

    Soudní rozhodnutí

    Výpověď z nájmu bytu

    Neoznámení uzavření manželství nájemcem a nevědomost pronajímatele o vzniku společného nájemního práva není důvodem pro podání výpovědi z nájmu bytu podle § 2288 odst. 2 písm....

    Vazba

    Soudy se při rozhodování o vazbě musejí vypořádat s argumenty, kterými obviněný zpochybňuje existenci vazebních důvodů.

    Ústavní výchova

    Ustanovení § 469 odst. 2 zákona o zvláštních řízeních soudních je ústavně konformně potřeba vykládat tak, že kolizním opatrovníkem nelze jmenovat příslušný orgán...

    Náhradní pozemek

    Pokud obecný soud v řízení o vydání náhradního pozemku podle zákona o půdě bez náležitého odůvodnění vyloučí možnost poměrně rozdělit náhradu nákladů řízení podle míry...

    Náklady řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Změní-li odvolací soud výrok soudu prvního stupně o nákladech občanského soudního řízení v neprospěch odvolatele, neporuší tím jeho práva zaručená čl. 36 odst. 1 a čl. 37 odst....

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.