epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Sdělení Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  225/1998 | Částka:  77/1998
    31.12.1998

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    225

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí








          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 24. června 1998 bylo v Bruselu podepsáno Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé ze dne 24. června 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v článku 64 (1) (iii) a (2), podle článku 64 (3) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé, a v článku 8 (1) (iii) a (2) Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích Evropského společenství uhlí a oceli (ESUO).1)


          Rozhodnutí č. 1/98 vstoupilo v platnost dnem přijetí a uplatňuje se s účinností od 11. července 1998.


          České znění Rozhodnutí se vyhlašuje současně.





    Přidružení


    mezi Evropskou unií


    a Českou republikou





    Rada přidružení








    ROZHODNUTÍ č. 1/98


    Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně


    a Českou republikou na straně druhé







    ze dne 24. června 1998


    o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v článku 64 (1) (iii) a (2),


    podle článku 64 (3) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími



    a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé, a v článku 8 (1) (iii) a (2)


    Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO






          Rada přidružení,

          se zřetelem k Evropské dohodě zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé a zvláště k článku 64 (3) této Dohody,

          se zřetelem k Protokolu 2 k Evropské dohodě o výrobcích ESUO a zvláště k článku 8 (3) tohoto Protokolu,

          vzhledem k tomu, že článek 64 (3) Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu Dohody v platnost rozhodnutím nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2 tohoto článku,

          vzhledem k tomu, že se připomíná, že ve smyslu článku 64 (2) Evropské dohody pojem ,,státní podpora", jak je uveden v článku 64 (1) (iii) Evropské dohody, musí být hodnocen na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy zakládající Evropské společenství, a tudíž zahrnuje podpory poskytované v jakékoliv formě státy nebo ze státních prostředků, které narušují nebo hrozí narušením soutěže tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby v takovém rozsahu, že to může ovlivnit obchod mezi Evropským společenstvím a Českou republikou, (státní podpora),

          vzhledem k tomu, že Česká republika bude jmenovat národní instituci anebo správu, která se stane dohlížecím úřadem zodpovědným za záležitosti státní podpory,

          vzhledem k tomu, že tento dohlížecí úřad bude zodpovědný za rozbor stávajících a budoucích individuálních podpůrných rozhodnutí a programů podpory v České republice a bude mít za úkol vyjadřovat své stanovisko k jejich slučitelnosti (kompatibilitě) s článkem 64 (1) (iii) a (2) Evropské dohody a s člán- kem 8 (1) (iii) a (2) a (4) Protokolu 2 k Evropské dohodě o výrobcích ESUO,

          vzhledem k tomu, že Česká republika při stanovování nutných pravidel pro zajištění účinného dohledu zvláště zajistí, aby dohlížecí úřad obdržel ve vhodné době všechny příslušné informace od ostatních vládních úřadů na úrovni ústřední, regionální anebo místní,


          vzhledem k tomu, že Komise Evropských společenství bude v rámci příslušných programů Společenství napomáhat dohlížecímu úřadu poskytováním dokumentace, zaškolování, studijních cest a ostatní příslušné technické pomoci,

          rozhodla následující:

    Jediný článek

          Prováděcí pravidla pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v článku 64 (1) (iii) a (2), podle článku 64 (3) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé, a v článku 8 (1) (iii) a (2) Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO, jak je uvedeno v Příloze k tomuto Rozhodnutí, jsou tímto přijata.





    PŘÍLOHA






    Prováděcí pravidla pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v článku 64 (1) (iii) a (2),



    podle článku 64 (3) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími



    a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé,



    a v článku 8 (1) (iii) a (2) Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO







    SLEDOVÁNÍ STÁTNÍ PODPORY
    DOHLÍŽECÍMI ÚŘADY

    ČLÁNEK 1: SLEDOVÁNÍ STÁTNÍ PODPORY
    DOHLÍŽECÍMI ÚŘADY

          S ohledem na platná procedurální pravidla v Evropském společenství (Společenství) a v České republice bude poskytnutí státní podpory sledováno a posuzováno podle její slučitelnosti s Evropskou dohodou odpovědnými dohlížecími úřady ve Společenství a v České republice. Dohlížecím úřadem ve Společenství bude Komise Evropských společenství (Komise) a v České republice Ministerstvo financí.

    SMĚRNICE PRO PROJEDNÁVÁNÍ
    PŘÍPADU

    ČLÁNEK 2: KRITÜRIA PRO SLUČITELNOST

          1.  Posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů s Evropskou dohodou, jak je uvedeno v článku 1 těchto Pravidel, bude prováděno na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy zakládající Evropské společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, hlavních směrů a dalších příslušných administrativních nařízení platných ve Společenství, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora Evropských společenství a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 (3).

          2.  Dohlížecí úřad České republiky bude informován o jakýchkoliv nařízeních týkajících se přijetí, zrušení anebo úpravy kritérií Společenství pro slučitelnost uvedených v odstavci 1, pokud tato nejsou zveřejňována, ale jsou zvlášť dána na vědomost všem členským státům.

          3.  Pokud se takové změny nesetkají s námitkami České republiky ve lhůtě tří měsíců, stanou se kritérii slučitelnosti, jak je uvedeno v odstavci 1 tohoto článku. Pokud se takové změny setkají s námitkami České republiky, a s ohledem na sblížení legislativy, jak je uvedeno v Evropské dohodě, budou se konat konzultace ve Výboru přidružení podle článku 7 těchto Pravidel.

          4.  Stejné principy budou uplatněny, pokud se týče ostatních významných změn v politice státní podpory Společenství.

    ČLÁNEK 3: DE MINIMIS PODPORA

          Programy podpory anebo individuální podpůrná rozhodnutí, které nezahrnují podporu při vývozu a jejichž celková výše podpory pro jednu firmu v období tří roků není vyšší než 100000 ECU, budou považovány za opatření mající zanedbatelný účinek na konkurenci a obchod mezi Stranami, a nebudou tudíž posuzovány podle těchto Pravidel. Tento článek se nevztahuje na průmyslová odvětví obsažená ve Smlouvě o založení Evropského společenství uhlí a oceli, na stavbu lodí, na dopravu a na podporu výdajů vztahujících se k zemědělství nebo rybolovu.

    ČLÁNEK 4: ÚLEVY

          1.  Podle vymezení článku 64 (4) (a) Evropské dohody bude na Českou republiku pohlíženo jako na oblast totožnou s oblastmi Společenství uvedenými v článku 92 (3) (a) Smlouvy zakládající Evropské společenství.

          2.  Dohlížecí úřady společně posoudí maximální výše podpory a specifického regionálního krytí oblastí přicházejících v úvahu pro národní regionální podporu. Předloží společný návrh Výboru přidružení, který učiní v této věci rozhodnutí.

          3.  Komise a dohlížecí úřad České republiky také posoudí, zda, navíc k druhům podpory dovoleným v rámci Společenství, mohou vydat pokyny o slučitelnosti podpory určené k odstranění specifických problémů České republiky při uskutečňování přechodu na tržní ekonomiku.

    POSTUPY PŘI KONZULTACÍCH
    A PŘI ŘEŠENÍ PROBLÜMU

    ČLÁNEK 5: ZKOUMÁNÍ URČITîCH PODPOR

          1.  Programy podpory anebo individuální podpůrná rozhodnutí -- ať jsou řešeny pomocí systémů hlavních směrů ve Společenství anebo nikoliv -- kde výše podpory je vyšší než 3 milióny ECU, mohou být předloženy příslušným dohlížecím úřadem k prozkoumání Podvýboru pro sbližování práva. Podvýbor pro sbližování práva předloží zprávu Výboru přidružení, který může přijmout příslušná rozhodnutí anebo doporučení týkající se slučitelnosti programu podpory nebo podpůrného rozhodnutí s Evropskou dohodou a s těmito Pravidly.

          2.  Základním cílem takových rozhodnutí nebo doporučení bude zamezení tomu, aby se v důsledku zmíněné podpory přijímala ochranná obchodní opatření.

          3.  Výbor přidružení může rozhodnout, že dále rozšíří možnosti prověřování, jak je uvedeno v tomto článku.

    ČLÁNEK 6: ŽÁDOST O INFORMACE

          Kdykoliv dohlížecí úřad jedné Strany zjistí, že program podpory nebo individuálního podpůrného rozhodnutí ovlivňuje důležité zájmy této Strany, může si od odpovědné správní instituce vyžádat příslušné informace. V každém případě se budou oba dohlížecí úřady snažit vzájemně se informovat o významných okolnostech, které mohou mít praktický význam pro druhou Stranu.

    ČLÁNEK 7: KONZULTACE A DOROZUMĚNÍ

          1.  Kdykoliv Komise nebo dohlížecí úřad České republiky usoudí, že poskytnutí státní podpory na území, za které nese úřad druhé strany odpovědnost, podstatně ovlivňuje důležité zájmy vlastní Strany, může si vyžádat konzultaci s úřadem druhé Strany nebo může požadovat, aby dohlížecí úřad druhé Strany učinil náležitá opatření s cílem zjednat nápravu. Toto platí bez újmy pro jakoukoliv činnost v souladu s legis-lativou Stran a bez omezení práva konečného rozhodnutí dohlížecího úřadu osloveného v této věci a učiněného v rámci ustanovení Evropské dohody.

          2.  Takto oslovený dohlížecí úřad v plné šíři a zúčastněně posoudí tyto názory a faktické podklady, které mohou být předloženy úřadem, který vznesl žádost, a zejména zváží údajné záporné dopady na důležité zájmy žádající Strany.

          3.  Aniž budou dotčena kterákoliv z jeho práv a povinností, dohlížecí úřad se vynasnaží v průběhu konzultací podle tohoto článku nalézt, ve lhůtě tří měsíců, vzájemně přijatelné řešení s ohledem na příslušné důležité zájmy.

    ČLÁNEK 8: ŘEŠENÍ PROBLÜM®

          1.  Pokud konzultace podle článku 7 nepovedou ke vzájemně přijatelnému řešení, bude toto projednáno v Podvýboru pro sbližování práva ustanoveném v rámci Evropské dohody na žádost jedné ze Stran, a to ve lhůtě tří měsíců od podání této žádosti.

          2.  Po této výměně názorů nebo po uplynutí hlůty uvedené v odstavci 1 může být záležitost předána Výboru přidružení, který může vydat příslušná doporučení pro vyřešení těchto případů.

          3.  Tyto postupy nejsou na úkor jakékoliv činnosti podle článku 64 (6) Evropské dohody a článku 8 (6) Protokolu 2 o výrobcích ESUO k Evropské dohodě. Obchodních nástrojů by však mělo být použito až po vyčerpání všech ostatních možností.

    ČLÁNEK 9: UTAJENÍ A D®VĚRNOST
    INFORMACE

          1.  S ohledem na článek 64 (7) Evropské dohody není žádný z dohlížecích úřadů povinen poskytovat informace druhému dohlížecímu úřadu, pokud je poskytování takové informace žádající Straně zakázáno podle zákona platného v zemi správní instituce, jež tyto informace vlastní.

          2.  Každý dohlížecí úřad souhlasí s tím, že zachová utajení jakékoliv informace, kterou získá jako důvěrnou od dohlížecího úřadu druhé Strany.

    TRANSPARENTNOST

    ČLÁNEK 10: SEZNAM

          1.  Podle příslušných programů Společenství bude Komise nápomocna České republice při vypracování a následné aktualizaci seznamu jejích programů podpory, jakož i jednotlivých podpůrných rozhodnutí, stanovených na stejném základě jako ve Společenství, s cílem zajistit a trvale zdokonalovat transparentnost.

          2.  Komise bude České republice pravidelně poskytovat informace o dokumentaci, kterou vydává ke stejnému účelu a která se týká členských států Společenství.

    ČLÁNEK 11: VZÁJEMNÜ INFORMOVÁNÍ

          Obě Strany zajistí transparentnost v oblasti státní podpory poskytnutím náležité dokumentace a výměnou informací o politice státní podpory na bázi pravidelnosti a reciprocity.
    VîROBKY ESUO

    ČLÁNEK 12: SMLOUVA ZAKLÁDAJÍCÍ
    EVROPSKÜ SPOLEČENSTVÍ UHLÍ A OCELI
    (ESUO)

          Ustanovení článků 1, 2, 4 (3) a 5 až 11 těchto Pravidel budou platit mutatis mutandis s přihlédnutím k uhelnému a ocelářskému sektoru, jak je uvedeno v Protokole 2 k Evropské dohodě o výrobcích ESUO.

          Dáno v Bruselu dne 24. června 1998

    R®ZNÜ

    ČLÁNEK 13: ADMINISTRATIVNÍ POMOC
    (JAZYKY)


          Komise a dohlížecí úřad České republiky učiní praktická opatření ve smyslu vzájemné pomoci nebo jiného náležitého řešení, zejména v otázce překladů.




    Za Radu přidružení:


    J. Šedivý v. r.


    předseda





    G. Testa v. r.


    J. Konečný v. r.


    tajemníci


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Evropská dohoda zakládající přidružení mezi Českou republikou na jedné straně a Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně druhé ze dne 4. října 1993 byla vyhlášena pod č. 7/1995 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 29.05.2025Švarcsystém a nastavení spolupráce s kontraktory v roce 2025 (online - živé vysílání) - 29.5.2025
    • 30.05.2025Česká implementace směrnice NIS2 očima právníka i úřadu (online - živé vysílání) - 30.5.2025
    • 03.06.2025Svěřenské fondy a fundace – právní a daňové aspekty dispozic s majetkem a plnění obmyšleným (online - živé vysílání) - 3.6.2025
    • 06.06.2025Judikatura vysokých soudů ke spoluvlastnictví (online - živé vysílání) - 6.6.2025
    • 11.06.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 11.6.2025

    Online kurzy

    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    • Novela insolvenčního zákona – klíčové změny od 1. 10. 2024
    • Evropské právo a jeho vliv na sport
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • Musíte znovu vybojovat stavební povolení, když vydané územní rozhodnutí zrušil soud?
    • Profesor Petr Hajn, legenda obchodního práva, byl uveden do Právnické síně slávy
    • Dílo s nehmotným výsledkem
    • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?
    • K aplikaci zásady in dubio pro reo v rámci řízení o povolení obnovy trestního řízení
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka
    • Flexibilní novela zákoníku práce
    • Vypořádáním SJM k obchodnímu podílu soudním smírem (ne)může dojít k převodu obchodního podílu na exmanžela, který nebyl společníkem
    • Máte dostatečně zdokumentované plnění s dodavatelem?
    • Ubytování nezletilých sportovců v hostitelských rodinách
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Flexinovela zákoníku práce: sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti
    • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Právní novinky v roce 2025, část první – rodinné právo
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Návraty zaměstnanců z rodičovské dovolené, záskoky a související otázky trvání pracovního poměru
    • Mohou vlastníci nemovitostí zabránit dronům pořizovat fotografie jejich nemovitostí? Rozhodnutí soudu v QR kódu

    Soudní rozhodnutí

    Dílo s nehmotným výsledkem

    Spor o zaplacení ceny za provedení díla není sporem vyplývajícím z práva duševního vlastnictví podle § 9 odst. 2 písm. g) o. s. ř. ani tehdy, pokud se zhotovitel ve smlouvě o dílo...

    Náhrada nemajetkové újmy (exkluzivně pro předplatitele)

    Pro stanovení náhrady nemajetkové újmy u znásilněné ženy je rozhodující, zda jde („jen“) o zásah do osobnostních práv (zejména svobody rozhodování v sexuálních vztazích a...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    Za škodu se v právní teorii i praxi považuje újma, která nastala v majetkové sféře poškozeného, a je objektivně vyjádřitelná penězi. Skutečnou škodou je nutno rozumět takovou...

    Odměna zmocněnce (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhoduje-li soud o stížnosti odsouzeného proti usnesení o přiznání odměny a náhrady hotových výdajů zmocněnkyně poškozené, musí dát zmocněnkyni možnost vyjádřit se k...

    Podání obviněného (exkluzivně pro předplatitele)

    Vyplývá-li z obsahu stížnosti dostatečně zřejmě, že jde o podání samotného obviněného a že manželka, která stížnost podepsala, měla být zmocněna pouze k podpisu, jde sice o...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.