epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Správního ujednání mezi Ministerstvem vnitra České republiky a Spolkovým ministerstvem vnitra Rakouské republiky o praktických způsobech provádění nařízení Rady (ES) č. 343/2003 ze dne 18.února 2003, kterým se stanoví kritéria a postupy pro určení členského státu příslušného k posuzování žádosti o azyl podané státním příslušníkem třetí země v některém z členských států

    Sbírka:  61/2006 | Částka:  29/2006
    9.6.2006

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    61

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 9. prosince 2005 bylo v Mikulově podepsáno Správní ujednání mezi Ministerstvem vnitra České republiky a Spolkovým ministerstvem vnitra Rakouské republiky o praktických způsobech provádění nařízení Rady (ES) č. 343/2003 ze dne 18. února 2003, kterým se stanoví kritéria a postupy pro určení členského státu příslušného k posuzování žádosti o azyl podané státním příslušníkem třetí země v některém z členských států.

          Správní ujednání vstoupilo v platnost na základě svého článku 10 odst. 1 dne 31. března 2006.

          České znění Správního ujednání se vyhlašuje
    současně.
    SPRÁVNÍ UJEDNÁNÍ


    mezi Ministerstvem vnitra České republiky

    a Spolkovým ministerstvem vnitra Rakouské republiky

    o praktických způsobech provádění nařízení Rady (ES) č. 343/2003

    ze dne 18. února 2003, kterým se stanoví kritéria a postupy pro určení členského státu

    příslušného k posuzování žádosti o azyl podané státním příslušníkem třetí země

    v některém z členských států


          Ministerstvo vnitra České republiky a Spolkové ministerstvo vnitra Rakouské republiky (dále jen ,,smluvní strany"),

          vedeny snahou rozvíjet dobré vztahy a spolupráci v oblasti společné evropské azylové politiky a v souladu s ustanovením článku 23 nařízení Rady (ES) č. 343/2003 ze dne 18. února 2003, kterým se stanoví kritéria a postupy pro určení členského státu příslušného k posuzování žádosti o azyl podané státním příslušníkem třetí země v některém z členských států (dále jen ,,Nařízení"),

          se dohodly takto:

    Článek 1

          Všechny termíny použité v tomto správním ujednání budou vykládány ve významu stanoveném Nařízením a nařízením Komise (ES) č. 1560/2003 ze dne 2. září 2003, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 343/2003, kterým se stanoví kritéria a postupy pro určení členského státu příslušného k posuzování žádosti o azyl podané státním příslušníkem třetí země v některém z členských států (dále jen ,,Prováděcí nařízení").

    Článek 2

          1.  Příslušnými orgány pro provádění tohoto správního ujednání jsou

    v České republice:

    -- Ministerstvo vnitra

    v Rakouské republice:

    -- Spolkový azylový úřad.

          2.  Kontaktními místy příslušných orgánů podle odstavce 1 při provádění tohoto správního ujednání jsou:
    a)
    za účelem vyřizování žádostí o převzetí žadatele o azyl, žádostí o přijetí žadatele o azyl zpět a žádostí o informace podle článku 21 Nařízení

          v České republice:

          Ministerstvo vnitra, odbor azylové a migrační politiky, oddělení Dublinského střediska

          v Rakouské republice:

          Spolkový azylový úřad, oddělení zásadních azylových záležitostí a Dublinu

          První přijímací středisko Východ

          První přijímací středisko Západ;
    b)
    pro zajištění provádění přemístění žadatele o azyl z území státu jedné smluvní strany na území státu druhé smluvní strany

          v České republice:

          Ministerstvo vnitra, odbor azylové a migrační politiky, oddělení Dublinského střediska

          v Rakouské republice:

          Spolkový azylový úřad, oddělení zásadních azylových záležitostí a Dublinu

          První přijímací středisko Východ

          První přijímací středisko Západ.

          3.  Příslušné orgány podle odstavce 1 si vzájemně sdělí informace o spojeních a adresách kontaktních míst, jakož i o jejich
    změnách.
    Článek 3

          1.  Příslušné orgány smluvních stran odpoví na žádosti o přijetí zpět založené na shodě v systému EURODAC, podle článku 20 odst. 1 písm. b) Nařízení, v nejkratší možné době, pokud možno do jednoho týdne. Na žádosti o převzetí podle článku 17 odst. 1 Nařízení odpoví příslušné orgány smluvních stran v nejkratší možné době, pokud možno do jednoho měsíce, čímž není dotčen článek 17 odst. 2 Nařízení.

          2.  Nedodržení lhůt uvedených v odstavci 1 nelze považovat ani za souhlas s přijetím žadatele o azyl zpět ve smyslu článku 20 odst. 1 písm. c) Nařízení ani za povinnost převzít žadatele o azyl ve smyslu článku 18 odst. 7 Nařízení. Příslušné orgány smluvních stran budou usilovat o to, aby na žádosti o převzetí a žádosti o přijetí zpět odpovídaly v co nejkratší době tak, aby bylo možno účinně využít postupu podle článku 5 odst. 2 Prováděcího nařízení.

          3.  Příslušné orgány smluvních stran odpoví na žádosti o informace podle článku 21 Nařízení do jednoho měsíce.

    Článek 4

          1.  Odpověď na žádost o nové posouzení žádosti ve smyslu článku 5 odst. 2 Prováděcího nařízení obsahuje podrobné zdůvodnění. Pokud dožadující smluvní strana nesouhlasí s negativní odpovědí dožádané smluvní strany na tuto žádost ve smyslu první věty a má za to, že zamítnutí je založeno na nesprávném vyhodnocení, řeší se příslušný sporný případ vzájemnými konzultacemi kontaktních míst příslušných orgánů smluvních stran. Nová žádost ve stejné věci se opětovně nezasílá.

          2.  V případě, že dožádaná smluvní strana zamítne příslušnost svého státu s odůvodněním, že k posouzení žádosti o azyl je příslušný třetí členský stát, poskytnou příslušné orgány této smluvní strany jim dostupné informace, které jsou potřebné pro prokázání příslušnosti třetího členského státu, příslušným orgánům dožadující smluvní strany.

    Článek 5

          1.  Přemístění žadatelů o azyl probíhá v pracovní dny mimo státem uznané svátky.

          2.  Uzná-li dožádaná smluvní strana svou příslušnost, dohodnou příslušné orgány smluvních stran neprodleně termín a místo předání žadatele o azyl.

          3.  Přemístění žadatele o azyl provádějí orgány k tomu určené v souladu s vnitrostátními právními předpisy.

          4.  Příslušné orgány dožadující smluvní strany informují nejméně tři pracovní dny před předáním žadatele o azyl příslušné orgány dožádané smluvní strany o době příjezdu, místě a podrobnostech předání. Při předání žadatele o azyl zajistí příslušné orgány dožadující smluvní strany, že příslušným orgánům dožádané smluvní strany budou předány cestovní doklady žadatele o azyl, popřípadě propustka podle článků 19 a 20 Nařízení, jejíž vzor je uveden v příloze IV Prováděcího nařízení.

          5.  Pokud nejsou dodrženy podmínky pro přemístění podle odstavců 1, 2 a 4, mohou příslušné orgány dožádané smluvní strany převzetí žadatele o azyl odmítnout. Příslušné orgány obou smluvních stran se dohodnou na náhradním termínu přemístění žadatele o azyl.

          6.  V případě, že se uplatní postup podle článku 20 odst. 1 písm. c) nebo článku 18 odst. 7 Nařízení, platí pro přemístění žadatele o azyl přiměřeně výše uvedená ustanovení.

          7.  Převzetí žadatelů o azyl se uskutečňuje na níže uvedených hraničních přechodech:

    -- hraniční přechod Dolní Dvořiště -- Wullowitz,

    -- hraniční přechod Hatě -- Kleinhaugsdorf.

          8.  V jednotlivých odůvodněných případech může být po vzájemné dohodě příslušných orgánů smluvních stran určeno jako místo převzetí žadatele o azyl mezinárodní letiště na území některého ze států smluvních stran nebo jiný hraniční přechod.

    Článek 6

          1.  Příslušné orgány smluvních stran mezi sebou komunikují prostřednictvím elektronické komunikační sítě DubliNet ve smyslu článku 15 Prováděcího nařízení. V případě trvalých technických problémů s provozem sítě DubliNet informují příslušné orgány dotčené smluvní strany neprodleně příslušné orgány druhé smluvní strany. Do odvolání používají jiný komunikační prostředek, který zajistí rychlý přenos informací, zejména fax.

          2.  Ve vzájemném styku při provádění tohoto správního ujednání, Nařízení, Prováděcího nařízení, nařízení Rady (ES) č. 2725/2000 ze dne 11. prosince 2000 o zřízení systému ,,Eurodac" pro porovnávání otisků prstů za účelem účinného uplatňování Dublinské úmluvy (dále jen ,,Nařízení Eurodac") a nařízení Rady (ES) č. 407/2002 ze dne 28. února 2002, kterým se stanoví některá prováděcí pravidla k nařízení (ES) č. 2725/2000 o zřízení systému ,,Eurodac" pro porovnávání otisků prstů za účelem účinného uplatňování Dublinské úmluvy (dále jen ,,Prováděcí nařízení Eurodac") příslušné orgány smluvních stran používají anglický jazyk.

    Článek 7

          Případné spory mezi smluvními stranami týkající se výkladu a provádění tohoto správního ujednání a případné praktické otázky související s prováděním Nařízení, Prováděcího nařízení, Nařízení Eurodac a Prováděcího nařízení Eurodac budou řešeny vzájemnými konzultacemi příslušných orgánů smluvních stran.

    Článek 8

          Smluvní strany prohlašují, že nedovolené překročení společných státních hranic žadatelem o azyl nemůže zakládat příslušnost státu žádné smluvní strany k posuzování žádosti o azyl ve smyslu článku 10 Nařízení. Určení příslušnosti podle jiných kritérií není dotčeno.

    Článek 9

          Z důvodů právní jistoty smluvní strany prohlašují, že Nařízení se aplikuje přednostně před mezinárodní smlouvou, která upravuje předávání a přebírání osob neoprávněně pobývajících na území státu jedné ze smluvních stran. V takovém případě je vždy postupováno podle Nařízení.

    Článek 10

          1.  Toto správní ujednání podléhá schválení v souladu s vnitrostátními právními předpisy obou smluvních stran a vstoupí v platnost uplynutím třicátého dne ode dne doručení pozdější diplomatické nóty potvrzující vnitrostátní schválení.

          2.  Rakouská smluvní strana předloží toto správní ujednání po jeho podpisu v souladu s článkem 23 odst. 2 Nařízení Komisi Evropských společenství.

          3.  Toto správní ujednání se uzavírá na dobu neurčitou. Každá smluvní strana ho může vypovědět písemně diplomatickou cestou. V případě výpovědi pozbude toto správní ujednání platnosti prvního dne třetího měsíce po doručení výpovědi druhé smluvní straně.

          4.  V případě, že dojde ke změně Nařízení a předpisů jej provádějících, která obsahuje úpravy týkající se tohoto správního ujednání, uvedou smluvní strany toto správní ujednání do souladu s touto změnou.




          Dáno v Mikulově dne 9. prosince 2005 ve dvou původních vyhotoveních, každé v jazyce českém a německém, přičemž obě znění mají stejnou platnost.






    Za
    Za

    Ministerstvo vnitra
    Spolkové ministerstvo vnitra

    České republiky
    Rakouské republiky


    František Bublan v. r
    Liese Prokop v. r.


    ministr
    ministryně
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Obchodní vedení společnosti
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.