epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • Další vzdělávaní advokátů
      • Konference
      • Roční předplatné
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Roční předplatné
    • Více

      Směrnice ze dne 26.3.1947 pro okresní národní výbory a pro místní národní výbory k vyhlášce ze dne 6. prosince 1946 o národní správě obytných domů, konfiskovaných podle dekretu č. 108/1945 Sb. (Ú.l.I č. 220/1946, běž. č. 2144)

      26.3.1947 | Sbírka:  UL03/47 | Částka:  89/1947ASPI

      Vztahy

      Nadřazené: 2144/1946 Ú.l.I, 108/1945 Sb.
      UL03/47
      Směrnice
      osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze
      ze dne 26. března 1947,
      pro okresní národní výbory a pro místní národní výbory k vyhlášce ze dne 6. prosince 1946 o národní správě obytných domů, konfiskovaných podle dekretu č. 108/45 Sb. (Ú. l. II č. 220/46, běž. č. 2144)
      Podle § 17 vyhl. o národní správě obytných domů, konfiskovaných podle dekretu č. 108/45 Sb., vydává osidlovací úřad a Fond národní obnovy v Praze pro okresní a místní národní výbory následující směrnice:
      K § 1, odst. 1 vyhlášky:
      Národní výbory pečují o to, aby všechny obytné domy konfiskované v jejich správním obvodu podle dekretu presidenta republiky ze dne 25. října 1945, č. 108 Sb., o konfiskaci nepřátelského majetku a Fondech národní obnovy (v dalším jen konfiskační dekret), byly řádně spravovány a zejména, aby do všech obytných domů byla zavedena národní správa a by byli pro ně ustanovení národní správci podle dekretu presidenta republiky ze dne 19. května 1945, č. 5 Sb., o neplatnosti některých majetkově-právních jednání z doby nesvobody a o národní správě majetkových hodnot Němců, Maďarů a kolaborantů a některých organisací a ústavů (v dalším jen dekret o národní správě).
      Směrnic nelze užíti na obytné domy, na které se vůbec nevztahuje konfiskační dekret, zejména na obytné domy,
      1. které tvoří součást majetkové podstaty průmyslových podniků znárodněných podle zákonů ze dne 24. října 1945, č. 100 Sb., o znárodnění dolů a některých průmyslových podniků, a č. 101 Sb., o znárodnění některých podniků průmyslu potravinářského,
      2. na které se vztahuje ustanovení § 16 zákona ze dne 16. května 1946, č. 128 Sb., o neplatnosti některých majetkoprávních jednání z doby nesvobody a o nárocích z této neplatnosti a z jiných zásahů do majetku vzcházejících, které jsou již pod národní správou majetkových podstat bývalého Majetkového úřadu a Vystěhovaleckého fondu v Praze I. nebo jsou v národní správě národního výboru. Národní výbory, které spravují takové domy, se žádají dbáti toho, aby tyto domy byly náležitě rozlišovány od konfiskovaných obytných domů např. nápadným vyznačením slova "restituce" na jejich evidenčních domovních listech, uložených odděleně od evidenčních listů konfiskovaných domů.
      Konfiskovaným obytným domem rozumí se obytný dům, na který se vztahuje ustanovení § 1 konfiskačního dekretu bez rozdílu, zda konfiskační výměr podle § 1, odst. 4 cit. dekretu byl již vydán či nic.
      K § 1, odst. 2 vyhlášky:
      Obytnými domy rozumějí se rodinné domky (vily), nájemní domy obytné, svobodárny a noclehárny.
      Za obytný dům ve smyslu vyhlášky se považuje dům, u kterého z podlahové plochy všech místností připadá více než polovina na obytné místnosti a na místnosti tvořící příslušenství bytu. U svobodáren a nocleháren se považují za obytné místnosti i místnosti, kterých se používá pro společnou potřebu jako jídelny, čítárny, světnice pro nemocné a pod.
      K § 2, odst. 1 vyhlášky:
      K zavedení národní správy do obytných domů jest podle § 7, písm. a) dekretu o národní správě příslušný:
      Místní národní výbor, jde-li o dům, jehož hodnota nepřevyšuje 5 milionů Kčs, a
      okresní národní výbor, jde-li o dům, jehož hodnota převyšuje 5 milionů Kčs.
      Příslušnost místního národního výboru k zavedení národní správy je dána i tehdy, přesahuje-li hodnota obytných domů, pro něž je zavésti hromadnou národní správu, dohromady 5 milionů Kčs předpokládajíc, že žádný z nich sám o sobě nemá hodnotu přes 5 milionů Kčs.
      K § 2, odst. 2 vyhlášky:
      Do obytných domů, do kterých národní správa dosud zavedena nebyla, zavede ji neprodleně příslušný národní výbor a ustanoví národního správce.
      K § 3, odst. 1 vyhlášky:
      Samostatná národní správa se nezavádí do takových obytných domů (§ 1, odst. 2), které jsou součástí podniku konfiskovaného podle konfiskačního dekretu, do něhož byla národní správa již zavedena, jsou-li pro provoz tohoto podniku nutné.
      Za součást konfiskovaného podniku mohou býti považovány jen ty obytné domy, které jsou vedeny v účetní závěrce (v bilanci) konfiskovaného podniku. Obytné domy nelze považovati za nutné pro provoz podniku, užívá-li se jich k účelu nesouvisícímu s předmětem nebo účelem podniku, např. jsou-li pronajaty třetí osobě pro její potřebu.
      Samostatná národní správa budiž zavedena do takových obytných domů konfiskovaného podniku pod národní správou, které nejsou vedeny v účetní závěrce podniku, jak tomu pravidelně bude u obytných domů, které byly soukromým vlastnictvím bývalého majitele konfiskovaného podniku.
      K § 3, odst. 2 vyhlášky:
      Samostatná národní správa se nezavádí do domů, jež jsou vlastnictvím znárodněných ústavů smluvního (soukromého) pojištění a peněžních ústavů a peněžních podniků, na které se vztahuje vyhláška osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze ze dne 30. září 1946 (Ú. l. I č. 183/1946, běž. č. 1871).
      Zásady obsažené v tomto ustanovení je užíti i na ostatní znárodněné podniky, než které jsou jmenovány v tomto ustanovení. Samostatnou národní správu bylo by lze zavésti pouze do těch obytných domů konfiskovaného podniku, které nejsouce vedeny v účetní závěrce nebyly při začlenění konfiskovaného podniku do národního podniku převedeny na národní podnik.
      V případech sporu o zavedení samostatné národní správy rozhodne nadřízený národní výbor nebo ministerstvo příslušné pro začlenění konfiskovaného podniku do národního podniku.
      K § 4, odst. 1 vyhlášky:
      Je-li pochybnost, zda je dům konfiskován podle konfiskačního dekretu či nic, a hrozí-li nebezpečí v prodlení, jmenuje okresní národní výbor zatímního národního správce do té doby, dokud nebude ve věci rozhodnuto (§ 9 dekretu o národní správě).
      Ustanovení vyhlášky a těchto směrnic vztahují se také na zatímní národní správce, kteří mají stejné povinnosti a stejná práva jako ostatní národní správcové obytných domů.
      K § 5, odst. 1 vyhlášky:
      Ustanovuje-li se národní správce pro více obytných domů (hromadná národní správa), určí národní výbor počet domů, které má spravovati společně národní správce a sám provede jejich výběr, hledě k tomu, aby národní správce vzal do národní správy kromě domů výnosných i domy méně výnosné a zcela nevýnosné.
      K § 5, odst. 2 vyhlášky:
      Hromadná národní správa budiž zavedena toliko v těch obcích, ve kterých není dostatek způsobilých uchazečů pro národní správu, a v těch případech, ve kterých více obytných domů tvoří hospodářský celek a jsou v téže obci. Počet domů svěřených národnímu správci smí býti toliko tak veliký, aby národní správce mohl domy spravovati osobně.
      Vyhláška nikterak nesměřuje k tomu, aby hromadné národní správy, které byly již před vyhláškou zavedeny a dobře se osvědčily, byly zrušovány a nahrazeny individuálními národními správami. Ale i do budoucna dlužno dáti hromadné národní správě přednost před individuální národní správou nejen v těch případech, ve kterých více domů tvoří hospodářský celek, nýbrž i tam, kde hromadná národní správa, vedoucí k utvoření hospodářského celku společně spravovaných domů, bude hospodárnější než individuální národní správy. Zejména kdyby individuální národní správy byly pro jednotlivé domy neúnosné nebo při hromadné národní správě daly se docíliti úspory na správních nákladech.
      Ustanovení poslední věty tohoto odstavce vyhlášky má učiniti přítrž zjevům, aby národní správce svěřoval výkon národní správy svým zaměstnancům nebo zvláštním zmocněncům jen jemu zodpovědným.
      K § 5, odst. 3 vyhlášky:
      O zavedení hromadné národní správy podá národní výbor oblastní úřadovně zprávu do 15 dnů.
      Povinnost národního výboru podati oblastní úřadovně zprávu o zavedení hromadné národní správy vztahuje se i na hromadné národní správy, které byly zavedeny ještě před vyhláškou. Národní výbor podávaje zprávu udá zároveň důvody, proč byla zavedena hromadná národní správa, a jak bylo dbáno ustanovení § 5, odst. 1 vyhlášky.
      § 6 vyhlášky:
      (1) V obcích, ve kterých větší počet domů dosud není pod národní správou pro nedostatek uchazečů o národní správu, vyzve příslušný národní výbor do 15 dnů po začátku účinnosti vyhlášky o národní správě veřejnou vyhláškou, aby se vhodné osoby - zejména z řad veřejných zaměstnanců a vysloužilců - přihlásily o hromadnou národní správu.
      (2) Zůstane-li veřejná vyhláška bez výsledku, je příslušný národní výbor povinen ustanoviti národním správcem vhodnou osobu z řad zaměstnanců národního výboru.
      K § 7, odst. 1 vyhlášky:
      Národním správcem smí býti ustanovena pouze osoba, která prokáže, že jest
      1. československým státním občanem nebo že je za něho považována podle § 1 nebo § 2 ústavního zákona ze dne 12. dubna 1946, č. 74 Sb., o udělení státního občanství krajanům, vracejícím se do vlasti;
      2. české, slovenské nebo jiné slovanské národnosti, soudně bezúhonná, národně i státně spolehlivá, a že i její rodinní příslušníci, žijící s ní ve společné domácnosti, jsou soudně bezúhonní a státně spolehliví a nejsou národnosti německé nebo maďarské; výjimky, pokud jde o rodinné příslušníky, může povoliti ministerstvo vnitra po dohodě s ministerstvem národní obrany, nejde-li o otázku státní spolehlivosti. Až do rozhodnutí o takové výjimce zůstává dosavadní národní beze změny, jestliže k jejímu odvolání nejsou jiné závažné důvody. Ustanovení o národnosti neplatí u osob jmenovaných v §§ 1 a 6 zákona ze dne 19. prosince 1946, č. 255 Sb., o příslušnících československé armády v zahraničí a o některých jiných účastnicích národního boje za osvobození. Pokud jde o osoby uvedené v § 84, odst. 1 zákona ze dne 18. července 1946, č. 164 Sb., o péči o vojenské a válečné poškozence a oběti války a fašistické persekuce, neplatí ustanovení o národnosti, ač-li nejde o příslušníky národnosti německé nebo maďarské (§ 5 zákona ze dne 14. února 1947, č. 31 Sb., o některých zásadách při rozdělování nepřátelského majetku konfiskovaného podle dekretu č. 108/1945 Sb.).
      Státní občanství, národnost, soudní bezúhonnost a národní i státní spolehlivost, svou i svých rodinných příslušníků, prokazuje národní správce podle ustanovení přídělového nařízení pro rodinné domky.
      § 7, odst. 2 vyhlášky:
      Národní správce má míti odborné i praktické znalosti potřebné ke správě obytných domů, zejména jde-li o větší domy nájemní, a budiž ustanoven pokud lze z uživatelů bytu v domě neb aspoň osob, majících řádné bydliště v obci, v níž má národní správu domu.
      K § 7, odst. 3 vyhlášky:
      Přednostní právo býti ustanoven národním správcem mají osoby uvedené v §§ 1 a 6, odst. 1 zákona č. 255/1946 Sb., a v § 84, odst. 1 zákona č. 164/1946 Sb.
      Přednostní právo osob tu uvedených nutno prokázati podle ustanovení přídělového nařízení pro rodinné domky.
      § 8, odst. 1 a 2, č. 1 až 3 vyhlášky:
      (1) Národní správce je oprávněn a povinen učiniti všechna opatření, jichž jest v řádné správě zapotřebí. Je povinen jednati s péčí řádného hospodáře a odpovídá za škodu, která by vzešla zanedbáním povinnosti.
      (2) Národní správce jest povinen k opatřením, která náležejí k běžné správě obytného domu, jsa zejména povinen zaříditi, aby
      1. nájemné a jiné úplaty za užívání bytů a jiných místností v domě, určené v pohraničním území podle vyhlášky osidlovacího úřadu ze dne 19. ledna 1946 (Ú. l. I č. 14/1946, běž. č. 224) a ve vnitrozemí nejvýše přípustné podle předpisů nejvyššího úřadu cenového a co do vedlejších platů rozvržené na jednotlivé uživatele, a to v pohraničním území podle ustanovení bodu 9, písm. d) směrnic ze dne 9. ledna 1946, č. 510, vydaných k vyhlášce č. 224, byly řádně a včas placeny;
      2. všechny platy a jiné výdaje spojené se správou a udržováním domů byly správně a včas zaplaceny;
      3. všechny byty a jiné místnosti v domě, určené k pronájmu, byly pronajaty, a to v souladu se zákonem ze dne 18. července 1946, č. 163 Sb., o mimořádných opatřeních bytové péče.
      K § 8, odst. 2, č. 4 vyhlášky:
      4. dům byl udržován v dobrém stavu, a aby při tom bylo dbáno vyhlášky osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy ze dne 9. srpna 1946 (Ú. l. č. 157/1946, běž. č. 1693) a směrnic k ní vydaných.
      Místní národní výbor pečuje podle vyhlášky č. 1693/1946 o řádné udržování konfiskovaných obytných domů prostřednictvím ustanoveného národního správce, dbaje zejména toho, aby nezbytné opravy a adaptace byly provedeny včas, účelně a hospodárně.
      Ve smyslu vyhlášky č. 1693/1946 rozumějí se:
      opravami stavební a řemeslné práce vně a uvnitř domu nutné v zájmu řádného udržování domu v dobrém stavu, a
      adaptacemi stavební a řemeslné práce vně a uvnitř domu, kterými se získá alespoň jeden nový byt, třebas jen o jedné obytné místnosti, vyhovující po stránce zdravotní a stavebně technické. Nový byt musí býti zřízen úpravou budovy nebo části budovy dosud k obývání nezpůsobilé nebo méně způsobilé a jen výjimečně rozdělením většího bytu na menší byty, bude-li každý takto vzniklý byt opatřen vlastním příslušenstvím, záležejícím aspoň z předsíně a vlastního záchodu. Adaptace jsou přípustny v zájmu osídlení jen v pohraničním území. Náklady na adaptace jednotlivého domu musí býti úměrny předpokládanému zvýšení jeho výnosu. Zpravidla nemají náklady převyšovati pětinásobek předpokládaného ročního výnosu adaptovaného domu.
      Za opravy nebo adaptace podle vyhlášky čís. 1693/1946 nelez považovati zejména
      1. běžné opravy a adaptace uvnitř bytů nebo jiných místností již užívaných, nutné následkem normálního opotřebování nebo následkem škod způsobených úmyslně nebo nedbalostí uživatele bytu a pod., tedy veškeré opravy, které normálně provádí nájemník na vlastní náklad;
      2. opravy a adaptace podniknuté pouze ze záliby nebo pro okrasu nebo za účelem přepychového bydlení;
      3. podstatné opravy obytných domů, poškozených v souvislosti s válečnými událostmi nebo nepřátelskou okupací, na které se vztahuje zákon ze dne 12. dubna 1946, č. 86 Sb., o stavební obnově.
      Místní národní výbor rozhoduje o povolení oprav jen na základě odůvodněné žádosti národního správce, leč by národní správce nebyl dosud ustanoven, a národní výbor by rozhodoval k žádosti uživatele bytu nebo uchazeče o byt.
      Národní výbor rozhoduje o opravách, vyžádá si odborný posudek svého technického znalce, a nemá-li obec takového znalce a přesahuje-li rozpočtový náklad 4000 Kčs, odborný posudek technického znalce okresního národního výboru.
      Místní národní výbor jest věcně příslušný rozhodovati jen o takových opravách, jejichž náklad nepřevyšuje trojnásobek ročního nájemného z celého domu a nečiní při tom více než 100.000 Kčs, a to jen potud, pokud úhrnný náklad na opravy nebo adaptace, v běžném roku již povolené, nepřesahuje včetně nákladu na opravy a adaptace, o jejichž povolení se teprve žádá, dvě třetiny celkového hrubého ročního výnosu všech konfiskovaných domů v obci. Je-li tato mez dosažena nebo by včetně nákladu na opravy a adaptace, o jejichž povolení se teprve žádá, byla překročena, postoupí národní výbor žádost s vlastním návrhem k rozhodnutí oblastní úřadovně.
      Úhrada nákladu na opravy a adaptace děje se k tíži výnosu dotyčného domu, a nestačí-li jeho výnos zcela nebo zčásti na úhradu tohoto nákladu, k tíži celkového výnosu všech konfiskovaných obytných domů v obci. Skutečnost, že výnos domu nestačí na úhradu nákladu na opravy neb adaptace, musí národní správce prokázati místnímu národnímu výboru podle potřeby potvrzením peněžního ústavu. Nestačí-li ani výnos všech konfiskovaných domů v obci zcela nebo zčásti na úhradu nákladu na opravy a adaptace - což musí místní národní výbor prokázati oblastní úřadovně podle potřeby potvrzením peněžního ústavu - požádá místní národní výbor oblastní úřadovnu, aby náklad byl hrazen z přebytku výnosu konfiskovaných domů v jiné obci její oblasti, nebo není-li možný ani tento způsob úhrady, požádá národní výbor O. ú. a FNO, aby náklad byl hrazen přímo z prostředků Fondu národní obnovy.
      Náklady na schválené opravy a adaptace, které smějí býti hrazeny z výnosu domu, může do výše 2000 Kčs hraditi uživatel bytu z vlastních prostředků proti dodatečnému vyúčtování na úplatu za užívání bytu.
      Místní národní výbor, nevede-li sám v patrnosti výnos jednotlivého konfiskovaného domu a úhrnný výnos všech konfiskovaných domů v obci, zjistí jej dotazem u peněžního ústavu. Místnímu národnímu výboru však přísluší, aby vedl v evidenci všechny povolené, provedené a proplacené opravy a adaptace a jejich náklad nejen u jednotlivého konfiskovaného domu, nýbrž také úhrnný náklad oprav a adaptací všech konfiskovaných domů v obci, a to jak oprav, které povolil národní výbor, tak i oprav a adaptací, které povolila oblastní úřadovna. Tuto evidenci povede národní výbor buď ve formě kartotéky nebo jiným vhodným způsobem (podle připojeného vzoru, příloha č. 1). Ve sloupci "záznam" rubriky "proplaceno" zanese národní výbor při předložení a poukázání účtu k výplatě jeho výši, v dalším sloupci "konečně proplaceno" pak částku, která byla peněžním ústavem proplacena.
      § 8, odst. 2, č. 5 až 7 vyhlášky:
      5. veškeré platy jak na příjmech, tak na vydáních, se dály prostřednictvím peněžního ústavu, který pro obec určí Fond národní obnovy v dohodě s Ústředním svazem peněžnictví, a aby peněžní ústav dostal všechny účetní doklady;
      6. měl přesnou znalost o příjmech a vydáních národní správy, jsa také mimo jiné povinen:
      7. neměniti určené nájemné (úplatu za užívání bytu nebo jiných místností), leč v rámci vyhlášky osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze ze dne 7. června 1946 (Ú. l. I č. 99/1946, běž. č. 1402) a dodatků k ní vydaných.
      K § 8, odst. 3 vyhlášky:
      8. Skládati o svém hospodaření účty ve lhůtách určených národním výborem a Fondem národní obnovy nebo při zrušení národní správy a při svém odvolání, jakož i podati kdykoli potřebné nebo vyžádané zprávy a vysvětlení národnímu výboru a Fondu národní obnovy (§ 22, odst. 1 dekretu o národní správě).
      Národní správa bude podávati národnímu výboru počínajíc 1. lednem 1947 půlletně ke dni 30. června a 31. prosince každého roku v prvopise a jednom propise vyúčtování příjmů a vydání národní správy obytných domů, potvrzené peněžním ústavem co do správnosti vyúčtování výše nájemného určeného pro jednotlivé nájemníky, úhrad na nájemném a platů spojených se správou a udržováním domů. Národní výbor vyúčtování přezkoumá a shledá-li je správným, potvrdí jeho správnost a ponechá si propis vyúčtování a propis, potvrzený co do správnosti, vrátí národnímu správci; národní správce jej přiloží k listinám vztahujícím se k domu.
      K § 8, odst. 3 vyhlášky:
      K opatřením, která nenáležejí k běžné správě, jakož i ke všem jednáním zvláštní důležitosti, jako k pronájmu bytu a jiných místností, pachtovním a domovnickým smlouvám, k opravám a adaptacím, jako vůbec ke všem stavebním změnám na domě nebo uvnitř domu, potřebuje národní správce svolení příslušného národního výboru. Pokud jde o opravy a adaptace, musí národní správce zvlášť dbáti ustanovení vyhlášky osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze ze dne 9. srpna 1946 (Ú. l. I č. 157/1946, běž. č. 1693). Uzavírati zápůjčky nebo jakýmkoliv jiným způsobem nemovitost zavazovati smí národní správce toliko po předchozím svolení příslušného národního výboru a Fondu národní obnovy.
      Nájemní smlouvy smí národní správce uzavírati jen na neurčitou dobu po předchozím svolení národního výboru. K zápisu nájemní smlouvy do pozemkové knihy je mimo to potřebí předchozího svolení Fondu národní obnovy v Praze.
      Národní výbor schvaluje žádost národního správce za ustanovení domovníka, dá přednost takové osobě, která bude vykonávati domovnické práce ve vedlejším zaměstnání a bude ochotna převzíti domovnictví pro více nájemních domů obytných, třebas byly spravovány různými národními správci, ač-li jsou dány předpoklady podle zákona č. 82/1920 Sb., pro ustanovení společného domovníka pro více domů. Nedojde-li k dohodě mezi národními správci o ustanovení společného domovníka, rozhodne národní výbor.
      K § 9 vyhlášky:
      Jakmile národní správce složí slib podle § 18 dekretu o národní správě, provede příslušný národní výbor svým zástupcem ohledání domu za účasti národního správce. O výsledku místního ohledání sepíše se protokol.
      Protokol sepsaný o výsledku místního ohledání domu musí býti natolik podrobný, aby z něho bylo patrno, v jakém stavu je obytný dům nebo jeho jednotlivé části, v jakém stavu je jeho zařízení a zařízení bytu, a natolik jasný, aby nemohlo u žádného popisovaného předmětu dojíti k záměně. Protokol budiž sepsán dvojmo; originál si nechá národní výbor, jeho propis obdrží národní správce.
      K § 10, odst. 1 vyhlášky:
      Národní správce obytných domů má nárok na úhradu prokazatelných hotových výloh vzniklých při správě domu a na odměnu činící nejvýše 2 % úhrnného hrubého výnosu všech spravovaných domů. U spravovaných domů s většími hrubými výnosy, jakož i při hromadných správách budiž vždy zkoumáno, zda výše odměny je v poměru k rozsahu prací se správou spojených a tam, kde tomu tak není, odměna se sníží až na 1 %. Toto zkoumání provede příslušná oblastní úřadovna.
      Za větší hrubý výnos jednotlivého obytného domu budiž považován roční skutečně vybraný výnos větší než 100.000 Kčs. Přesahuje-li hrubý roční výnos částku 100.000 Kčs, nesmí býti roční odměna snížena pod částku 2000 Kčs. Odměna hromadného národního správce nesmí býti snížena pod 2 % hrubého skutečně vybraného výnosu všech spravovaných domů, pokud nepřesahuje částku 2000 Kčs ročně. Oblastní úřadovna bude zkoumati přiměřenost odměny jen, má-li podle těchto ustanovení národní správce nárok na odměnu činící více než 2000 Kčs.
      Odměnu národních správců obytných domů, které nejsou obývány vůbec nebo jen částečně, ustanoví oblastní úřadovna v dohodě s národním výborem částkou rovnou nejvýše 1 % předpokládaného hrubého výnosu (nájemní hodnoty) domu.
      § 10, odst. 2 vyhlášky:
      Bydlí-li národní správce v rodinném domku, jehož je národním správcem, nemá nároku na odměnu za národní správu tohoto domku, není-li v něm jiných nájemníků.
      § 11 vyhlášky:
      Příslušný národní výbor a Fond národní obnovy přímo nebo svým orgánem dohlížejí na to, jak národní správce hospodaří.
      K § 12 vyhlášky:
      (1) Příslušný národní výbor odvolá národního správce,
      1. pominou-li důvody, pro které národní správa byla zavedena (§ 11 dekretu o národní správě),
      2. nekoná-li národní správce řádně své povinnosti (§ 8).
      (2) Odvolání národního správce musí býti vydáno písemně a musí býti náležitě odůvodněno.
      (3) Příslušný národní výbor zavede podle okolností případu řízení podle § 26 dekretu o národní správě nebo podle § 19 konfiskačního dekretu.
      Národní správce může býti národním výborem odvolán pro nekonání svých povinností, bez újmy trestního stíhání, kdyby nekonání povinností tu uvedených zakládalo skutkovou podstatu přečinu podle § 26 dekretu o národní správě, zejména
      1. nedbá-li na to, aby nájemné bylo včas a celé zaplaceno, nebo neplatí-li sám řádně a včas nájemné;
      2. neudržuje-li pojištění obytného domu podle směrnic k tomu vydaných;
      3. neudržuje-li dům v dobrém stavu a zvláště nepodá-li národnímu výboru žádost za nutnou opravu domu, ač byl k tomu národním výborem vyzván;
      4. nesloží-li přes upomenutí národního výboru nebo Fondu národní obnovy účty o svém hospodaření nebo nepodá-li jim přes upomenutí žádané zprávy a vysvětlení.
      Národní správce bude národním výborem odvolán pro zanedbání povinností a současně bude učiněno oznámení soudu (státnímu zastupitelství) nebo okresnímu národnímu výboru, jestli národní správce úmyslně nebo z hrubé nedbalosti:
      1. neodvede do 31. března 1947 Fondu národní obnovy v Praze nájemné vybrané za dobu své národní správy do konce roku 1946 s výkazem příjmů a vydání, aniž dostatečně vysvětlí překážky, které se tomu staví v cestu;
      2. přijme nájemné od nájemníka v hotovosti a neodvede je peněžnímu ústavu, u něhož jest nájemné platiti vplatním lístkem nebo hotově;
      3. změní o své újmě nájemné ke škodě výnosu domu jím spravovaného;
      4. způsobí, že nájemné nebylo vůbec určeno, nebo že bylo určeno nižší částkou, než jak odpovídá ustanovením vyhlášek osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze;
      5. zatíží bez svolení národního výboru spravovaný dům zápůjčkou nebo užije úvěru schváleného národním výborem k jinému účelu než pro správu domu, zejména pro sebe;
      6. zavlekl sám nebo trpí zavlečení nábytku a jiného zařízení domu na jiné místo;
      7. neplatí splatné účty nebo dluhy.
      Soud posoudí jednání národního správce podle ustanovení obecného trestního zákona, případně podle § 26, písm. b) dekretu o národní správě č. 5/1945 Sb., a může, pokud uzná pachatele vinným přečinem podle cit. § 26, uložiti mu trest na svobodě do 5 let a peněžitý trest do 10 milionů Kčs a popřípadě vysloviti úplné nebo částečné zabrání majetku.
      Kromě toho může býti národní správce bez újmy soudního stíhání podle § 19 konfiskačního dekretu č. 108/1945 Sb., potrestán okresním národním výborem pro správní přestupek pokutou do 1,000.000 Kčs nebo vězením do jednoho roku nebo oběma těmito tresty.
      § 13, odst. 1 vyhlášky:
      U peněžního ústavu budou soustředěny příjmy a vydání národních správ z celé obce a budou účtovány na zvláštních účtech pro každý dům zvláště a celkově odděleně.
      K § 13, odst. 2 vyhlášky:
      Národní výbor je povinen sděliti národnímu správci a peněžnímu ústavu výměry nájemného.
      Fond národní obnovy při této příležitosti znovu připomíná všem místním národním výborům, aby pokud tak ještě neučinily, neprodleně prostřednictvím svého příslušného referátu určily nájemné podle ustanovení vyhlášky osidlovacího úřadu ze dne 19. ledna 1946 (Ú. l. I č. 14/1946, běž. č. 224) a směrnic k ní vydaných č. 510/1946 a č. 17.643/1946). Určení nájemného způsobem a ve výši odpovídající právě uvedeným ustanovením musí se státi nezávisle a odděleně od žádosti nájemníkovy za poskytnutí slevy na nájemném z důvodů nedostatečných důchodů nájemníkových podle vyhlášky osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze ze dne 7. června 1946 (Ú. l. I č. 99/1946, běž. č. 1402) ve znění vyhlášky ze dne 25. listopadu 1946 (Ú. l. I č. 216/1946, běž. č. 2127).
      K § 13, odst. 3 vyhlášky:
      Proplácení výdajů provádí peněžní ústav na trvalý poukaz národního správce, jde-li o výdaje pravidelně se opakující, a na jednorázový poukaz, jde-li o drobné správní výlohy; bližší ustanovení budou obsahovati směrnice vydané podle § 17.
      Bližší ustanovení jsou obsažena ve směrnicích pro národní správce a peněžní ústavy.
      K § 13, odst. 4 vyhlášky:
      Platy k úhradě mimořádných výdajů, zejména za provedené opravy a adaptace, mohou se státi jen na poukaz národního správce opatřeny schvalovací doložkou příslušného národního výboru po předchozím přezkoumání technickým znalcem.
      Poukaz národního správce k výplatě úhrady nákladu na opravy a adaptace domu musí býti vždy opatřen - po předchozím zkoumání technickým znalcem místního národního výboru, a není-li takového znalce, a přesahuje-li účet částku 4000 Kčs, technickým znalcem okresního národního výboru - schvalovací doložkou národního výboru, a jde-li o adaptace nebo opravy, které povolila oblastní úřadovna, kromě toho schvalovací doložkou oblastní úřadovny.
      § 13, odst. 5 a 6 vyhlášky:
      (5) Peněžní ústav je povinen, jakmile byly během kalendářního roku v obci provedeny opravy obytných domů, jejichž úhrnný náklad dosahuje dvě třetiny celkového hrubého ročního výnosu všech v obci spravovaných domů, oznámiti to neprodleně příslušnému národnímu výboru a oblastní úřadovně.
      (6) Peněžnímu ústavu přísluší za práci spojenou s inkasem nájemného z konfiskovaných obytných domů a se správou těchto domů podle směrnic vydaných podle § 17 přiměřená odměna, jejíž výši určí Fond národní obnovy v Praze v dohodě s Ústředním svazem peněžnictví, nejvýše však 2 % úhrnného vyinkasovaného ročního hrubého výnosu spravovaných domů, kromě prokazatelných hotových výloh.
      § 14 vyhlášky:
      (1) Peněžní ústavy jsou povinny předkládati Fondu národní obnovy zevrubné výkazy a dovoliti kdykoliv přístup orgánům příslušného národního výboru a Fondu národní obnovy k úplné revisi účetních záznamů a dokladů o příjmech a výdajích spravovaných domu. Způsob a obsah periodických i mimořádných výkazů určí směrnice vydané podle § 17.
      (2) Peněžní ústavy jsou povinny odváděti čisté výtěžky národních správ i s úroky za uplynulý rok v prvém čtvrtletí následujícího roku Fondu národní obnovy.
      K § 15, odst. 1 až 3 vyhlášky:
      (1) V obcích, ve kterých byla národní správa obytných domů před účinností této vyhlášky národním výborem upravena jiným jednotným způsobem závazným pro všechny národní správy obytných domů v obci, nebo v obcích, ve kterých sice národní správy jednotlivých obytných domů jsou svěřovány národním správcům, ale je již zavedena služba inkasní a správa domovního majetku způsobem odchylným ustanovení § 13, jsou národní výbory povinny požádati příslušnou oblastní úřadovnu o schválení této úpravy ve lhůtě čtyř neděl po počátku účinnosti této vyhlášky a dáti jí za tím účelem všechna potřebná vysvětlení Oblastní úřadovna může schválení odepříti zejména, nevyhovuje-li úprava národní správy v závažných věcech ustanovením §§ 8 až 10 nebo směrnicím vydaným podle § 17, nebo není-li s to podati včas přesné výkazy o příjmech a výdajích, nebo přesahuje-li náklad s ní spojený povolenou míru. Oblastní úřadovna může schválení vázati na podmínku, že úprava národní správy se změní nebo doplní způsobem, který zároveň určí; nebude-li podmínka splněna do ustanovené lhůty, odepře úřadovna schválení. Oblastní úřadovna může odvolati udělené schválení, změní-li se předpoklady, za kterých bylo schválení uděleno, nebo zjistí-li se při revisi (§ 14, odst. 1) vážné závady.
      (2) Ustanovení o vlastní úpravě národní správy podle odstavce 1 mohu býti změněna jen se schválením oblastní úřadovny.
      (3) Fond národní obnovy určí způsob a míru úhrady nákladu spojeného s úpravou podle odstavce 1.
      Za povolenou míru nákladu s takovou zvláštní úpravou národní správy včetně vybírání nájemného a vedení evidence spojenou budiž považován náklad činící nejvýše 4 % úhrnného vyinkasovaného hrubého výnosu domů v obci, kromě náhrady za hotové prokazatelné výlohy. V obcích, ve kterých jsou při takové úpravě ustanovení pro některé domy národní správci, nemají tito nárok na další odměnu, a musí býti jejich odměna, jejíž výši stanoví národní výbory, zahrnuta v uvedených 4 %. Prokazatelnými hotovými výlohami se rozumějí výlohy za poštovné. U jiných mimořádných výloh např. za telefon, telegramy a pod. musí býti nutnost jejich prokázána, patřičně doložena a budou hrazeny jen po schválení oblastní úřadovny. Náklad spojený se zvláštní úpravou národní správy v obci uhradí se k tíži výnosu jednotlivých domů v obci.
      § 15, odst. 4 vyhlášky:
      Na úpravu národní správy podle odstavce 1 se nevztahují ustanovení §§ 8 až 10 o národních správcích.
      K § 15, odst. 5 vyhlášky:
      Ustanovení § 14 jest obdobně užíti také na obce uvedené v odstavci 1.
      Místní národní výbory, kterým bude ponechána jejich dosavadní vlastní úprava národní správy, budou podávati Fondu národní obnovy v Praze podle připojeného vzoru (příloha č. 2) pravidelné hlášení obratů a zůstatků jednotlivých účtů za uplynulé čtvrtletí každého roku nejpozději do 15. dne následujícího měsíce a na žádost Fondu národní obnovy i mimořádné výkazy.
      Místní národní výbory jsou povinny dovoliti kdykoliv přístup orgánům Fondu národní obnovy k úplné revisi účetních záznamů a dokladů o příjmech a výdajích spravovaných domů a jsou dále povinny odváděti čisté výtěžky národní správy i s úroky za uplynulý rok nejpozději do konce března následujícího roku Fondu národní obnovy.
      Národní výbory obcí, ve kterých byla národní správa obytných domů před účinností vyhlášky o národní správě národním výborem z vlastní iniciativy jinak upravena a v nichž dosavadní způsob národní správy nebude oblastní úřadovnou schválen, jsou povinny do 14 dnů ode dne, kterého jim bude doručeno rozhodnutí oblastní úřadovny, že neschvaluje dosavadní úpravu národní správy, upraviti další vedení národní správy obytných domů v obci podle vyhlášky o národní správě a podle směrnic k ní vydaných, řídíce se pokyny oblastní úřadovny. K tomu konci musí také veškeré podklady potřebné k vybírání nájemného a k vedení evidence národní správy obytných domů, pokud jsou v jejich držení, předati ustanovenému národnímu správci. Těmito doklady se zejména rozumějí: výpis z pozemkové knihy, dlužní listiny, pojistky, stavební plány, rozhodnutí o daňovém osvobození, výměry místního národního výboru o určení nájemného, doklady o placení pojistných prémií a j. v.
      Jakmile bude určen Fondem národní obnovy v dohodě s Ústředním svazem peněžnictví příslušný peněžní ústav k vybírání nájemného, jest národní výbor povinen peněžnímu ústavu vyúčtovati příjmy a vydání národní správy.
      Proti rozhodnutí oblastní úřadovny o žádosti za schválení dosavadní úpravy národní správy podle § 15 vyhlášky, kterým žádosti nebylo vyhověno nebo bylo vyhověno jen za určitých podmínek současně stanovených, lze podati do 15 dnů, počínajíc dnem doručení rozhodnutí místnímu národnímu výboru, rozklad k osidlovacímu úřadu, odd. VI/1 v Praze. Byl-li rozklad podán včas, příslušejí mu odkladné účinky.
      Ustanovení § 15 vyhlášky a směrnic k tomuto ustanovení vydaných lze přiměřeně užíti i na národní správu bytových podniků, zejména obecně prospěšných stavebních bytových družstev, zahrnuje-li bytový podnik větší počet obytných domů, a byla-li národní správa domů upravena svým vlastním způsobem ještě před účinností vyhlášky, a požádá-li národní správa bytového podniku oblastní úřadovnu za schválení úpravy národní správy bytového podniku za schválení úpravy národní správy ve lhůtě čtyř neděl po vyhlášení těchto směrnic. Zamítne-li oblastní úřadovna žádost národní správy bytového podniku za schválení úpravy národní správy nebo odvolá-li udělené schválení, jest národní správa bytového podniku povinna ve lhůtě stanovené oblastí úřadovnou všechny listiny a doklady, vztahující se k národní správě, odevzdati místnímu národnímu výboru. Národní výbor jest povinen zaříditi národní správu ve lhůtě určené oblastní úřadovnou podle ustanovení vyhlášky a směrnic k ní vydaných. Národní výbor, který podle § 7 dekretu o národní správě národní správu do bytového podniku zavedl, obdrží od oblastní úřadovny současně propis rozhodnutí oblastní úřadovny se žádostí, aby vyzval národního správce bytového podniku, aby národnímu výboru složil vyúčtování za dobu trávní národní správy, zvlášť za rok 1945 a za rok 1946, způsobem, jak uvedeno ve směrnicích k § 16 vyhlášky, a zvlášť za rok 1947 peněžnímu ústavu, jakmile tento bude určen Fondem národní obnovy v dohodě s Ústředním svazem peněžnictví k vybírání nájemného.
      § 16 vyhlášky:
      Národní správcové obytných domů, místní nebo okresní národní výbory, jiné úřady a ústavy a každý, kdo opatruje čisté výtěžky národní správy obytných domů na rok 1946 až 1946 a je dosud neodvedli, jsou povinni odvésti je Fondu národní obnovy v Praze do konce března 1947 s výkazem příjmů a vydání.
      Místní národní výbory a okresní národní výbory jsou povinny výtěžky národních správ obytných domů za léta 1945 a 1946 bez rozdílu, opatrují-li je samy či mají-li je jinde uloženy a vedly-li samy národní správu či národní správci nebo jiné osoby, odvésti nejpozději do 31. března 1947 vplatním lístkem Poštovní spořitelny č. 44133 Fondu národní obnovy v Praze a zaslati současně oddělení VII/1 vyúčtování příjmů a výdajů podle přiloženého vzoru (příl. č. 3 a 4) pro každý rok zvláště.
      Celkové vyúčtování národních správ obytných domů v obci, konfiskovaných podle konfiskačního dekretu, za rok 1945 a 1946, podá příslušný národní výbor za všechny obytné domy se všemi přílohami pro každý dům zvlášť. Přílohami se rozumějí vyúčtování národních správců s příslušnými doklady a nebyla-li v domě ustanovena národní správa - vyúčtování národního výboru.
      Národní výbory obdrží od národních správců prvopis a 2 propisy vyúčtování národních správ obytných domů s příslušnými doklady pro každý dům zvlášť za rok 1945 a 1946; povinností národního výboru jest tato vyúčtování přezkoumati a jejich správnost, je-li tomu tak, v prvopise a obou propisech vyúčtování národních správců potvrditi.
      Prvopis celkového vyúčtování národního výboru pro každý rok zvlášť se všemi přílohami pro každý dům zvlášť zašle národní výbor nejpozději do 31. března 1947 příslušné oblastní úřadovně a čistý výtěžek odvede nejpozději do 31. března 1947 vplatním lístkem Poštovní spořitelny č. 44133 Fondu národní obnovy v Praze s označením na rubu (na složence): nájemné za rok ..... obce ...............
      První propis celkového vyúčtování národního výboru pro každý rok zvlášť s propisy jednotlivých vyúčtování si národní výbor ponechá.
      Druhý propis celkového vyúčtování národního výboru pro každý rok zvláště zašle národní výbor současně Fondu národní obnovy v Praze (odd. VII/1).
      Národní výbory se žádají, aby na ustanovení § 16 vyhlášky upozornily každého, o kom jest jim známo, že opatruje nebo dosud neodvedl výtěžky národní správy obytných domů za rok 1945 a 1946, a současně to sdělily Fondu národní obnovy v Praze (oddělení VII/1).
      Předseda
      Fondu národní obnovy v Praze:
      Dr. Karel Moudrý
      Předseda
      osidlovacího úřadu v Praze:
      dr. M. Kreysa
      Příloha 1
      Místní národní výbor v             dům č. p.         Evidence oprav a adaptací                             Rok:
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      B Popis prováděných prací     Provádění prací povoleno      Práce     Práce                    Proplaceno
      ě                             podle rozpočtu za částku      zadány  dokončeny, ----------------------------------------------
      ž --------------------------------------------------------- firmě   převzaty,                Účet za práce
      n                               čís. jedn.                          schváleny  ----------------------------------------------
      é                          dne   úřadem    opravy adaptace                     předložen upraven,  poukázán k výplatě  účet
                                     přezkoušeno                                        na     kolaudov.     záznam        zaplacen
      č    oprav   adaptací          techn. odd. ----------------        ------------   Kčs    na Kčs    ------------------
      í                                            Kčs    Kčs            dne   kým                        opravy  adaptace
      s                                                                                                  --------------------------
      l                                                                                                  dne Kčs  dne Kčs   dne Kčs
      o
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      
      
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      
      
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      
      
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      
      Příloha 2
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      
      Národní výbor: ............................... v .......................................................................
      
      Značka: ...................................
      
      Věc: Vybírání nájemného z obytných domů, konfiskovaných
           podle dekretu č. 108/45 Sb.
      
      Oblast: ..................................................
      
      Čtvrtletí: ............. rok .....
      
                                        Osidlovací úřad a Fond národní obnovy, fondovní účtárně,
      
                                                                                                     Praha - Karlín
      
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
                 Účet                                         Obraty                                       Zůstatky
                                               ------------------------------------------------------------------------------- -----
                                                     Má dáti           Dal                           Má dáti           Dal
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Běžný účet
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Nájemní objekty (úhrn)
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Nájemné
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Vedlejší platy k nájemnému
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Úroky z nájemného
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Daně, dávky, poplatky, pojistky
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Správní výlohy
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Mimořádné náklady na opravy
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Mimořádné náklady na adaptace
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Odměny národním správcům
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Odměna peněžním ústavům
      ------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
      Poštovné
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      Kontokorentní úroky
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      Odvod peněz a dotace
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      Celkem
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      Sdělení, vysvětlivky:
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      
                                            V ...................... dne ............. 19....
      
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      Tiskopisy ke směrnicím  pro ONV a MNV (č.  2, 3, 4) lze obdržeti  u osidlovacího  úřadu a Fondu  nár. obnovy, odd. VI/1 (ref.
      Radovnický).
      
      Příloha 3
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
                                              Osidlovací úřad a Fond národní obnovy v Praze
      
      Správní okres: ...................... Soudní okres: ........................... Obec: .....................................
      
                   Vyúčtování úplaty za užívání bytů a jiných místností (nájemného) v obytných domech, konfiskovaných
                                                 podle dekretu č. 108/45 Sb. za rok 1945
      
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      1. Celkem předepsáno na nájemném ze všech obytných domů    Stará měna K            Kčs         Stará měna K            Kčs
         v obci (čp. ......... až čp. .........) podle příloh    -----------------------------------------------------------------
         vyúčtování národních správ .........................
                                                                 -----------------------------------------------------------------
      2. a) Dlužné nájemné celkem (podle příloh) ............    -----------------------------------------------------------------
         b) Odepsané nájemné celkem (podle příloh) ..........    -----------------------------------------------------------------
            Součet a), b) celkem ............................            -----------------------------------------------------------------
      
      3. Na nájemném vybráno celkem (rozdíl 1. - 2.) ........    -----------------------------------------------------------------
      
      4. Výdaje:
         spojené se správou .................................    -----------------------------------------------------------------
         náklady na opravy ..................................    -----------------------------------------------------------------
         náklady na adaptace ................................    -----------------------------------------------------------------
         odměny národním správcům ...........................    -----------------------------------------------------------------
         Výdaje celkem ......................................    -----------------------------------------------------------------
      
      5. Čistý výtěžek národních správ obytných domů             -----------------------------------------------------------------
         (rozdíl 3. - 4.) ...................................
                                                                 -----------------------------------------------------------------
      6. Vykázaný čistý výtěžek byl odveden:
         komu ...................... kdy ....................    -----------------------------------------------------------------
      
                             Celkem odvedeno ................    -----------------------------------------------------------------
      
      Počet příloh ..........................................
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      Poznámka:
      
           V .............. dne ........... 194.....
      
                                                                             Národní výbor v ....................................
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      
           Konfiskovaným  obytným  domem  podle  dekretu  č.  108/45 Sb.
      rozumí  se  obytný  dům,  na  který  se  vztahuje  ustanovení  § 1
      konfiskačního dekretu, bez rozdílu,  zda konfiskační výměr podle §
      1, odst. 4 cit. dekretu byl již vydán či nic.
      
           Celkové  vyúčtování  národních  správ  v obci podá  příslušný
      národní výbor  za všechny obytné domy,  konfiskované podle dekretu
      č.  108/45 Sb.  a připojí   k němu  veškeré přílohy.  Přílohami se
      rozumějí  vyúčtování  národních správců s  doklady a nebyla-li  na
      domě  ustanovena národní  správa -  vyúčtování národního  výboru s
      doklady.
      
      1. Prvopis celkového vyúčtování za rok 1945 se všemi přílohami pro
         každý dům zvlášť zašle národní  výbor  nejpozději do 31. března
         1947  vplatním  lístkem  Poštovní  spořitelny  č.  44133  Fondu
         národní obnovy v Praze.
      2. První propis  celkového vyúčtování za rok  1945 a propisy všech
         vyúčtování si národní výbor ponechá.
      3. Druhý  propis celkového  vyúčtování za  rok 1945  zašle národní
         výbor  současně  Fondu  národní  obnovy  v  Praze  (odbor VII);
         propisy   vyúčtování  národních   správců,  potvrzené  národním
         výborem  co do  správnosti  vyúčtování,  je-li tomu  tak, vrátí
         národní výbor národním správcům.
      
           Oblastní úřadovna podá  po  přezkoumání  úplnosti  hlášení  a
      správnosti  celkového vyúčtování  národního výboru  do 30.  června
      1947 konečnou zprávu o výsledku Fondu národní obnovy v Praze (odd.
      VI/1).
      
      Tiskopisy ke směrnicím  pro ONV a MNV (č. 2,  3, 4) lze obdržeti u
      osidlovacího  úřadu   a  Fondu  nár.   obnovy,  odd.  VI/1   (ref.
      Radovnický).
      
      Příloha 4
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
                                              Osidlovací úřad a Fond národní obnovy v Praze
      
      Správní okres: ...................... Soudní okres: ........................... Obec: .....................................
      
                   Vyúčtování úplaty za užívání bytů a jiných místností (nájemného) v obytných domech, konfiskovaných
                                                 podle dekretu č. 108/45 Sb. za rok 1946
      
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      1. Celkem předepsáno na nájemném ze všech obytných domů                      Kčs                           Kčs
         v obci (čp. ......... až čp. .........) podle příloh    -----------------------------------------------------------------
         vyúčtování národních správ .........................
                                                                 -----------------------------------------------------------------
      2. a) Dlužné nájemné celkem (podle příloh) ............    -----------------------------------------------------------------
         b) Odepsané nájemné celkem (podle příloh) ..........    -----------------------------------------------------------------
            Součet a), b) celkem ............................    -----------------------------------------------------------------
      
      3. Na nájemném vybráno celkem (rozdíl 1. - 2.) ........    -----------------------------------------------------------------
      
      4. Výdaje:
         spojené se správou .................................    -----------------------------------------------------------------
         náklady na opravy ..................................    -----------------------------------------------------------------
         náklady na adaptace ................................    -----------------------------------------------------------------
         odměny národním správcům ...........................    -----------------------------------------------------------------
         Výdaje celkem ......................................    -----------------------------------------------------------------
      
      5. Čistý výtěžek národních správ obytných domů             -----------------------------------------------------------------
         (rozdíl 3. - 4.) ...................................
                                                                 -----------------------------------------------------------------
      6. Vykázaný čistý výtěžek byl odveden:
         komu ...................... kdy ....................    -----------------------------------------------------------------
      
                             Celkem odvedeno ................    -----------------------------------------------------------------
      
      Počet příloh ..........................................
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      Poznámka:
      
           V .............. dne ........... 194.....
      
                                                                             Národní výbor v ....................................
      ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
      
           Konfiskovaným  obytným  domem  podle  dekretu  č.  108/45 Sb.
      rozumí  se  obytný  dům,  na  který  se  vztahuje  ustanovení  § 1
      konfiskačního dekretu, bez rozdílu,  zda konfiskační výměr podle §
      1, odst. 4 cit. dekretu byl již vydán či nic.
      
           Celkové  vyúčtování  národních  správ  v obci podá  příslušný
      národní výbor  za všechny obytné domy,  konfiskované podle dekretu
      č.  108/45 Sb.  a připojí   k němu  veškeré přílohy.  Přílohami se
      rozumějí  vyúčtování  národních správců s  doklady a nebyla-li  na
      domě  ustanovena národní  správa -  vyúčtování národního  výboru s
      doklady.
      
      1. Prvopis celkového vyúčtování za rok 1945 se všemi přílohami pro
         každý dům zvlášť zašle národní  výbor  nejpozději do 31. března
         1947  vplatním  lístkem  Poštovní  spořitelny  č.  44133  Fondu
         národní obnovy v Praze.
      2. První propis  celkového vyúčtování za rok  1945 a propisy všech
         vyúčtování si národní výbor ponechá.
      3. Druhý  propis celkového  vyúčtování za  rok 1945  zašle národní
         výbor  současně  Fondu  národní  obnovy  v  Praze  (odbor VII);
         propisy   vyúčtování  národních   správců,  potvrzené  národním
         výborem  co do  správnosti  vyúčtování,  je-li tomu  tak, vrátí
         národní výbor národním správcům.
      
           Oblastní úřadovna podá  po  přezkoumání  úplnosti  hlášení  a
      správnosti  celkového vyúčtování  národního výboru  do 30.  června
      1947 konečnou zprávu o výsledku Fondu národní obnovy v Praze (odd.
      VI/1).
      
      Tiskopisy ke směrnicím  pro ONV a MNV (č. 2,  3, 4) lze obdržeti u
      osidlovacího  úřadu   a  Fondu  nár.   obnovy,  odd.  VI/1   (ref.
      Radovnický).

      Novinky v eshopu

      Online konference

      • 15.12.2023Aktuální otázky rodinného práva (online - živé vysílání) - 15.12.2023

      Online kurzy

      • Zvlášť zranitelná oběť „aneb jak jí můžeme z pozice zmocněnce pomoci“
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (říjen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
      Lektoři kurzů
      JUDr. Tomáš Sokol
      JUDr. Tomáš Sokol
      Kurzy lektora
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      Kurzy lektora
      Mgr. Marek Bednář
      Mgr. Marek Bednář
      Kurzy lektora
      Mgr. Veronika  Pázmányová
      Mgr. Veronika Pázmányová
      Kurzy lektora
      Mgr. Michaela Riedlová
      Mgr. Michaela Riedlová
      Kurzy lektora
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      Kurzy lektora
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Tomáš Nielsen
      JUDr. Tomáš Nielsen
      Kurzy lektora
      všichni lektoři

      Magazíny a služby

      • EPRAVO.CZ Magazine 2024
      • EPRAVO.CZ Magazine 2023
      • Monitoring judikatury (24 měsíců)
      • Monitoring judikatury (12 měsíců)
      • Monitoring judikatury (6 měsíců)

      Nejčtenější na epravo.cz

      • 24 hod
      • 7 dní
      • 30 dní
      • Neplatné rozvázání pracovního poměru – má zaměstnanec právo na náhradu mzdy za nevyčerpanou dovolenou?
      • Střídavá péče a vzdálenost mezi bydlišti rodičů
      • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
      • Změna prohlášení vlastníků u SVJ - II - aktuálně dle znění NOZ účinného od 1.7.2020 (dle z.č. 163/2020 Sb.)
      • Legalizace elektronického podpisu a její praktická úskalí
      • Odpovědnost za psychickou újmu při zneužívání dětí - prof. Andreas Spickhoff, univerzita Mnichov
      • Elektronický podpis při zadávání veřejných zakázek
      • Jak mohou firmy těžit z EU Taxonomie? Příklady konkrétních příležitostí ve třech sektorech
      • Legalizace elektronického podpisu a její praktická úskalí
      • Střídavá péče a vzdálenost mezi bydlišti rodičů
      • Neplatné rozvázání pracovního poměru – má zaměstnanec právo na náhradu mzdy za nevyčerpanou dovolenou?
      • Změna prohlášení vlastníků u SVJ - II - aktuálně dle znění NOZ účinného od 1.7.2020 (dle z.č. 163/2020 Sb.)
      • DIP: praktické otázky a odpovědi ohledně nového spoření na penzi
      • Elektronický podpis při zadávání veřejných zakázek
      • Základy compliance programů ve firmách
      • 10 otázek pro ... Štěpánku Havlíkovou
      • Delší dovolená nebo příspěvek na stravování?
      • Smluvní pokuta (po novu) v kontextu dalších aktuálních rozhodnutích Nejvyššího soudu
      • Promlčení pohledávky na zaplacení faktury
      • Českou republiku čeká transpozice další evropské směrnice v oblasti pracovního práva
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Legalizace elektronického podpisu a její praktická úskalí
      • Aktuální trendy ESG reportů
      • Předžalobní výzva a její výklad v praxi

      Pracovní pozice

      Soudní rozhodnutí

      Dokazování (exkluzivně pro předplatitele)

      Není vyloučeno, aby soud předběžně odhadl možné náklady důkazu znaleckým posudkem tak, že osloví (před ustanovením osoby konkrétního znalce) subjekty zapsané (pro danou...

      Odpovědnost státu za škodu (exkluzivně pro předplatitele)

      Povinnost státu nahradit škodu způsobenou krizovým opatřením nastupuje ve chvíli, kdy nastanou takové účinky krizového opatření, které povedou ke vzniku škody. Tento okamžik je třeba...

      Odstoupení od kupní smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

      Pokud došlo k odstoupení prodávajícího od kupní smlouvy až poté, co kupující již tentýž majetek převedl na třetí osobu, je třeba vycházet z právního názoru obsaženého v...

      Řízení o dovolání

      Obecně podle současné právní úpravy představuje smrt obviněného objektivní okolnost, se kterou je v zásadě spojen zánik trestně procesního vztahu mezi orgány činnými v trestním...

      Správa společné věci (exkluzivně pro předplatitele)

      Vzhledem k zákonné konstrukci zakotvení lhůt pro podání žaloby v jednotlivých konkrétních případech vázaných buď na přijetí závažného rozhodnutí, nebo na rozhodnutí přijaté v...

      Hledání v rejstřících

      • mapa serveru
      • o nás
      • reklama
      • podmínky provozu
      • kontakty
      • publikační podmínky
      • FAQ
      • obchodní a reklamační podmínky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Nastavení cookies
      100 nej
      © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
      Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
      Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

      Jste zde poprvé?

      Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


      Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


      Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


      Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



      Nezapomněli jste něco v košíku?

      Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


      Přejít do košíku


      Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.