epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • UKRAJINA
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Vyhláška ze dne 1.12.1965 o financování opatření týkajících se škod vzniklých státním organizacím nebo způsobených jimi na hmotném majetku

16.12.1965 | Sbírka:  129/1965 Sb. | Částka:  54/1965ASPI

Vztahy

Nadřazené: 109/1964 Sb., 8/1959 Sb., 83/1958 Sb.
Pasivní derogace: 46/1967 Sb.
129/1965 Sb.
VYHLÁŠKA
ministerstva financí
ze dne 1. prosince 1965
o financování opatření týkajících se škod vzniklých státním organizacím nebo způsobených jimi na hmotném majetku
Ministerstvo financí podle § 391 odst. 2 hospodářského zákoníku č. 109/1964 Sb., podle § 11 odst. 2 zákona č. 83/1958 Sb., o úpravě finančního plánování a finančního hospodaření národních podniků a ostatních hospodářských organizací státního socialistického sektoru, a podle § 20 odst. 1 písm. a) zákona č. 8/1959 Sb., kterým se stanoví základní pravidla o státním rozpočtu a o hospodaření s rozpočtovými prostředky, stanoví:
Úvodní ustanovení
§ 1
Předmět a rozsah úpravy
(1) Tato vyhláška stanoví, jak státní organizace financují opatření týkající se škod na hmotném národním majetku, který mají ve správě, a škody způsobené jimi na hmotném majetku ve správě nebo vlastnictví jiných socialistických organizací.
(2) Na peněžní ústavy a na Státní pojišťovnu se tato vyhláška vztahuje jen potud, pokud předpisy o hospodaření těchto organizací neobsahují odchylnou úpravu.
§ 2
Pokud se v této vyhlášce mluví o oborovém ředitelství, rozumí se tím oborové ředitelství trustu ve funkci nadřízeného orgánu a v téže funkci i oborový podnik, který má přidružené organizace.
ČÁST PRVNÍ
Obecná ustanovení
HLAVA PRVNÍ
Hospodářské organizace
DÍL I
Hospodářské organizace s hmotnou zainteresovaností na hrubém důchodu nebo zisku*)
§ 3
Vlastní zdroje k úhradě výdajů na odstranění škod
(1) K úhradě výdajů na odstranění škod, které vznikly na oběžných prostředcích, na základních prostředcích a nedokončených investicích, pokud se odstraňují běžnou opravou, jakož i škod způsobených jiným organizacím, použije organizace hrubého důchodu nebo zisku.*)
(2) Nestačí-li hrubý důchod nebo zisk k úhradě výdajů podle ustanovení odstavce 1, použije se prostředků rezervního fondu organizace.**)
(3) Není-li ani v rezervním fondu organizace dostatek prostředků k odstranění těchto škod, zvýší organizace o potřebnou částku rezervní fond převodem ze svých ostatních fondů, pokud to připouštějí předpisy o použití těchto fondů.***)
(4) K úhradě výdajů na odstranění škod na základních prostředcích a nedokončených investicích, které se odstraňují investiční výstavbou nebo generální opravou, použije organizace prostředků fondu obnovy. Není-li ve fondu obnovy dostatek prostředků, zvýší organizace o příslušnou částku tento fond převodem ze svých ostatních fondů, pokud to připouštějí předpisy o použití těchto fondů,***) nebo převodem z hrubého důchodu nebo zisku určeného k vlastnímu použití.
(5) O úhradě výdajů na opatření k ochraně poškozeného majetku (např. na záchranné práce, odstraňování trosek a hlídání objektů, zajištění poškozených oběžných i základních prostředků a nedokončených investic) platí ustanovení odstavců 1 - 4.
(6) Zdrojů uvedených v odstavci 1 použije organizace i v případech, kdy se škoda na oběžných prostředcích neodstraňuje a vyjádří se snížením ceny poškozeného nebo zničeného majetku o částku odpovídající poškození (zničení).
(7) Náhrady škod, přijaté organizací od jiných organizací, vlastních pracovníků nebo jiných občanů, odpovědných za škodu, zvyšují zdroj, z něhož byly financovány výdaje na odstranění škod a na opatření k ochraně poškozeného majetku.
(8) Přijaté náhrady týkající se škod na majetku pořízeném z fondu kulturních a sociálních potřeb, popř. z bývalého podnikového fondu pracujících, se převedou do fondu kulturních a sociálních potřeb.
§ 4
Mimopodnikové zdroje k úhradě výdajů na odstranění škod na základních prostředcích a nedokončených investicích, jakož i výdajů na ochranná opatření
(1) Lze-li škodu na základních prostředcích a nedokončených investicích odstranit jen generální opravou nebo investiční výstavbou a nemá-li poškozená organizace k úhradě potřebných výdajů dostatek vlastních zdrojů (§ 3 odst. 4), může jí oborové ředitelství (řídící národní výbor) na její žádost poskytnout dočasnou finanční výpomoc nebo účelovou dotaci. Bude-li tato výpomoc nebo dotace poskytnuta, použije k tomu oborové ředitelství centralizovaných zdrojů, rezervního fondu nebo fondu oborové výstavby a řídící národní výbor svého fondu rezerv a rozvoje.
(2) Pokud poškozené organizaci nestačí ani prostředky uvedené v odstavci 1, může na její žádost prostředky poskytnout ústřední orgán ze svých finančních rezerv, nebo jde-li o hospodářskou organizaci řízenou národním výborem, národní výbor vyššího stupně ze svého fondu rezerv a rozvoje.
(3) Podle odstavců 1 a 2 se postupuje i v případech, kdy opatření k ochraně poškozeného majetku (§ 3 odst. 5) je možno zajistit jen investiční výstavbou takového rozsahu, že k její úhradě nestačí prostředky podle § 3 odst. 4.
(4) Nenávratně lze poskytnout prostředky pouze k financování výdajů týkajících se takových škod, kterým organizace nemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které na ní lze požadovat.
(5) Ve výjimečných a zvlášť odůvodněných případech, zejména v případech mimořádných škod způsobených nahodilými událostmi, mohou být organizaci na její žádost podanou prostřednictvím příslušného ústředního orgánu (krajského národního výboru) poskytnuty prostředky ze státního rozpočtu.
§ 5
Mimopodnikové zdroje k úhradě výdajů na odstranění škod na oběžných prostředcích
Je-li škoda na oběžných prostředcích takového rozsahu, že úhrada výdajů na její odstranění (§ 3 odst. 1 - 3 a 6) by ohrozila provoz organizace, platí pro způsob jejich úhrady též ustanovení § 4 s tím, že nelze použít fondu oborové výstavby.
DÍL II
Hospodářské organizace s omezeným působením hmotné zainteresovanosti*)
§ 6
(1) K úhradě výdajů na odstranění škod, které vznikly na oběžných prostředcích, škod na základních prostředcích a nedokončených investicích, pokud se odstraňují běžnou opravou, jakož i škod způsobených jiným organizacím, použijí organizace s omezeným působením hmotné zainteresovanosti zisku.
(2) Pokud zisk nestačí k úhradě stanovených odvodů do státního rozpočtu (rozpočtu řídícího národního výboru), popř. nadřízenému orgánu a k úhradě výdajů na odstranění škod, doplní jej organizace z vlastních prostředků nebo z finanční rezervy.
(3) K úhradě výdajů na odstranění škod na základních prostředcích a nedokončených investicích, které se odstraňují investiční výstavbou nebo generální opravou, použije organizace finančních zdrojů určených na reprodukci základních prostředků.
(4) O úhradě výdajů na opatření k ochraně poškozeného majetku (§ 3 odst. 5) platí ustanovení odstavců 1 - 3.
(5) Na vrub nebo ve prospěch zdrojů určených na reprodukci základních prostředků se zúčtují i výsledky z likvidace zničených nebo poškozených základních prostředků a nedokončených investic.
(6) Pro organizace s omezeným působením hmotné zainteresovanosti platí ustanovení § 3 odst. 6 s tím, že organizace použijí zisku, dále ustanovení § 3 odst. 7 a 8, jakož i ustanovení § 4 s tím, že nadřízené orgány použijí svých centralizovaných zdrojů, popř. zdrojů určených na reprodukci základních prostředků. Je-li škoda na oběžných prostředcích takového rozsahu, že úhrada výdajů na její odstranění by ohrozila provoz organizace, platí pro způsob jejich úhrady též ustanovení § 4 s tím, že nelze použít zdrojů určených na reprodukci základních prostředků.
HLAVA DRUHÁ
Rozpočtové, zvláštní rozpočtové a příspěvkové organizace
Financování opatření týkajících se škod
§ 7
Rozpočtové a zvláštní rozpočtové organizace nerozpočtují výdaje na odstranění škod, na opatření k zabránění dalším škodám nebo k zmenšení následků škod a náhrady škod placené jiným organizacím. Tyto výdaje se hradí:
a) u rozpočtových organizací z položek rozpočtu, určených k financování provozu, a pokud jde o odstranění škod generální opravou nebo investiční výstavbou, z prostředků rozpočtovaných na investiční výstavbu,
b) u zvláštních rozpočtových organizací na vrub zisků a ztrát, příp. ze zvýšeného přídělu příslušného druhu od nadřízené organizace, a pokud jde o odstranění škod generální opravou nebo investiční výstavbou, z prostředků rozpočtovaných na investiční výstavbu.
§ 8
(1) Nemůže-li rozpočtová organizace uhradit výdaje na odstranění škod způsobem uvedeným v § 7, postupuje podle předpisů o úhradě úkolů rozpočtově nezajištěných.
(2) Národní výbory mohou hradit výdaje na odstranění škod též z fondu rezerv a rozvoje.
§ 9
Přijaté náhrady škod a výnosy z likvidace poškozených nebo zničených základních prostředků
(1) Přijatá náhrada škod od jiných organizací, vlastních pracovníků nebo jiných občanů, odpovědných za škodu, a příjem z likvidace poškozených nebo zničených základních prostředků a nedokončených investic je u rozpočtových organizací ústředně řízených nahodilým příjmem, u národních výborů a rozpočtových organizací jimi řízených nerozpočtovaným příjmem*) určeným jako zdroj fondu rezerv a rozvoje. O výši přijaté náhrady a o částku příjmu z likvidace může ústředně řízená rozpočtová organizace v běžném roce při úhradě výdajů na odstranění škody překročit své rozpočtové výdaje.
(2) U zvláštních rozpočtových organizací se přijaté náhrady škod od jiných organizací, vlastních pracovníků nebo jiných občanů, odpovědných za škodu, zahrnují do nerealizačních zisků. Totéž platí o výnosech z likvidace poškozených nebo zničených základních prostředků a nedokončených investic.
§ 10
Ustanovení § 7 - 9 platí obdobně pro příspěvkové organizace, kterým se příspěvek poskytuje z rozpočtu ministerstva, Slovenské národní rady nebo národního výboru.
ČÁST DRUHÁ
Zvláštní ustanovení
DÍL I
Odstranění a vypořádání některých škod vyvolaných provozem báňských podniků
§ 11
(1) Ze zdrojů určených k financování jednotlivých kategorií výstavby hradí poškozená státní organizace*) výdaje na odstranění a vypořádání škod vzniklých jí na základních prostředcích, které byly vyvolány plánovaným provozem báňského podniku a k jejichž odstranění je třeba investiční výstavby. Ze stejných zdrojů hradí tyto výdaje báňský podnik, který je svou činností vyvolal, pokud dohodou mezi zúčastněnými organizacemi bylo stanoveno, že investice potřebné k odstranění škod bude hradit tento podnik.**)
(2) Poškozená rozpočtová a zvláštní rozpočtová organizace zajišťuje úhradu výdajů podle odstavce 1 z příslušných položek svého rozpočtu.
(3) Z hrubého důchodu nebo zisku***) hradí báňský podnik poškozené státní organizaci až do výše způsobené škody výdaje na generální a běžné opravy, kterými se odstraňují škody vyvolané jeho plánovaným provozem. Jde-li o odstranění škody na majetku ve správě národních výborů nebo rozpočtových organizací jimi řízených, poskytne báňský podnik náhradu podle plánovaného postupu prací, a to popř. předem, požádá-li o to národní výbor.
(4) Pokud je to účelné, může výdaje uvedené v odstavci 3 uhradit oborové ředitelství z prostředků k tomu účelu centralizovaných od podřízených báňských podniků.
§ 12
Z hrubého důchodu nebo zisku*) hradí báňský podnik poškozené státní organizaci výdaje na odstranění škod vyvolaných jeho neplánovaným provozem až do výše způsobené škody, a to bez zřetele, zda škoda se odstraňuje investiční výstavbou, generální opravou nebo běžnou opravou.
§ 13
(1) Náhrada od báňských podniků na odstranění škod vyvolaných neplánovaným provozem báňského podniku je u rozpočtových organizací ústředně řízených nahodilým příjmem, u národních výborů a rozpočtových organizací jimi řízených nerozpočtovaným příjmem*) určeným jako zdroj fondu rezerv a rozvoje. Obdrží-li ústředně řízené rozpočtové organizace náhradu v roce, v němž škodu odstraňují, mohou v tomto roce o částku náhrady překročit své rozpočtové výdaje.
(2) U zvláštních rozpočtových organizací přijaté náhrady škod zvyšují zdroje, z kterých byly financovány výdaje na odstranění škod.
DÍL II
Škody způsobené exhalacemi socialistickým zemědělským a lesním organizacím
§ 14
(1) Průmyslový podnik, který podle příslušných předpisů*) je povinen nahradit škody způsobené exhalacemi socialistickým zemědělským a lesním organizacím, hradí tyto škody z hrubého důchodu nebo zisku.**)
(2) Jestliže však průmyslový podnik prokáže na základě stanoviska orgánu Státní arbitráže příslušného pro rozhodnutí případného sporu poškozené organizace proti průmyslovému podniku, že škodě nemohl zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které na něm lze požadovat, hradí škody uvedené v odstavci 1 jako své materiální výdaje. Poukaz na to, že plnil opatření nadřízených orgánů, k tomuto průkazu nestačí. Náklady případného znaleckého posudku potřebného pro vydání stanoviska Státní arbitráže hradí průmyslový podnik podle předpisů o účetnictví.
§ 15
Z částky náhrad škod, kterou státní zemědělská nebo lesní organizace obdrží, může uhradit nadplánové výdaje, které se souhlasem nadřízeného orgánu účelně a hospodárně vynaloží k omezení škod z exhalací na nejmenší možnou míru. Zbývající částku přijaté náhrady škod odvede tato organizace při vypracování roční závěrky do státního rozpočtu.
ČÁST TŘETÍ
Ustanovení společná a závěrečná
§ 16
Ministerstvo financí může ze závažných důvodů povolit výjimky nebo odchylky z této vyhlášky.
§ 17
Zrušují se:
(1) směrnice ministerstva financí ze dne 12. prosince 1960 čj. 117/61 000/1960 pro financování nákladů státními socialistickými organizacemi, týkajících se škod na hmotném národním majetku (Věstník ministerstva financí č. 22/1960),
(2) směrnice ministerstva financí ze dne 9. prosince 1963 čj. 117/55 000/1963 pro financování a evidenci náhrad škod způsobených exhalacemi socialistickým zemědělským a lesním organizacím (Věstník ministerstva financí č. 15 - 16/1963).
§ 18
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1966.
Ministr:
Dvořák v. r.
*) Část třetí vládní vyhlášky č. 90/1965 Sb., o plánovitém řízení národního hospodářství.
*) O úhradu výdajů na odstranění škod se nesnižuje základna pro výpočet odvodu do státního rozpočtu (rozpočtu řídícího národního výboru, oborovému ředitelství) podle § 29 odst. 2 vládní vyhlášky č. 90/1965 Sb.
*) Část čtvrtá vládní vyhlášky č. 90/1965 Sb.
*) Tím se upravuje ustanovení o nahodilých příjmech podle výnosu "Některé úpravy rozpočtové skladby pro národní výbory", čj. 122/60 816/1963 (Věstník ministerstva financí č. 13/1963).
*) Vládní nařízení č. 18/1956 Sb., o odstranění a vypořádání některých škod vyvolaných provozem báňských podniků.
*) Viz poznámku k § 3 odst. 1.
*) Viz poznámka k § 9 odst. 1.
*) Vládní vyhláška č. 40/1963 Sb., o náhradě škod způsobených exhalacemi socialistickým zemědělským a lesním organizacím.
Směrnice ministerstva zemědělství, lesního a vodního hospodářství ze dne 22. 5. 1963 čj. 74 894/63 otištěné ve Věstníku ministerstva zemědělství, lesního a vodního hospodářství poř. č. 52, částka 23 z roku 1963 (viz též Věstník ministerstva financí č. 15 - 16 z roku 1963).
**) Metodické pokyny Státní plánovací komise pro vypracování státního plánu rozvoje národního hospodářství č. 55/1965 Sb.
**) § 37 odst. 3 vládní vyhlášky č. 90/1965 Sb.; účetní postup je stanoven v jednotné účtové osnově - Věstník Ústřední komise lidové kontroly a statistiky částka 11 - 12/1965.
**) Viz poznámku k § 3 odst. 1.
***) Viz poznámku k § 3 odst. 1.
***) Zejména vládní vyhláška č. 90/1965 Sb.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 27.05.2022Změna poměrů a vynucené změny smluv v praxi (online - živé vysílání) - 27.5.2022
  • 03.06.2022Aktuální judikatura k rodinnému právu, zejména k otázkám péče o děti a jejich výživy (online - živé vysílání) - 3.6.2022
  • 10.06.2022Změny v úpravě ochrany spotřebitele (online - živé vysílání) - 10.6.2022
  • 14.06.2022Tax Compliance 2022 – daňová rizika pro podnikatele z pohledu soudce, advokáta a daňového poradce (online - živé vysílání) - 14.6.2022
  • 17.06.2022Aktuální otázky v zadávání veřejných zakázek (online - živé vysílání) - 17.6.2022

Online kurzy

  • Spolky pohledem daňového práva
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2022)
  • Nová právní regulace digitálního trhu a služeb
  • Trestní odpovědnost ve zdravotnictví
  • Posuzování platnosti autorskoprávních licencí
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2022
  • Monitoring judikatury (24 měsíců)
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)
  • Monitoring judikatury (6 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Jak značný musí být hrubý nepoměr vzájemných plnění, aby mohlo jít o neúměrné zkrácení, zakládající nárok zkrácené strany na dorovnání plnění nebo zrušení smlouvy?
  • Změna v odměňování zaměstnance: přechod na hodinovou sazbu
  • Advokátní kancelář je potřeba řídit predikovatelně a automatizovaně
  • Zisk z výlučného majetku a jeho vliv na rozsah SJM
  • Požadavek na počet členů realizačního týmu v zadávacím řízení – některé aspekty přiměřenosti pohledem rozhodovací praxe
  • Přislíbené jednání ve smlouvě o smlouvě budoucí není vymahatelné, pokud nebylo převzato do hlavní realizační smlouvy
  • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
  • Distanční smlouvy a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory s operátory – 1. díl
  • Zisk z výlučného majetku a jeho vliv na rozsah SJM
  • Přislíbené jednání ve smlouvě o smlouvě budoucí není vymahatelné, pokud nebylo převzato do hlavní realizační smlouvy
  • Obtěžování zápachem a pronikání karcinogenních látek z tabákových výrobků do bytu
  • Advokátní kancelář je potřeba řídit predikovatelně a automatizovaně
  • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2021 - část 11.
  • Zákon o elektronizaci zdravotnictví
  • Novela zákona o evidenci skutečných majitelů
  • Doručování
  • Nejvyšší soud: započtení není splněním dluhu
  • Elektronická (r)evoluce v pracovním právu?
  • Je zaměstnanec povinen nahradit zákazníkovi zaměstnavatele škodu, kterou mu způsobil při výkonu práce pro zaměstnavatele?
  • Obtěžování zápachem a pronikání karcinogenních látek z tabákových výrobků do bytu
  • Dva časté omyly ohledně minimální mzdy
  • Novela zákona o evidenci skutečných majitelů
  • Kauza Sberbank a započtení pohledávek
  • Kdy musí být půlhodina poskytnutá zaměstnanci na jídlo a oddech zaměstnavatelem proplacena?

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Bezdůvodné obohacení (exkluzivně pro předplatitele)

Obecným předpokladem bezdůvodného obohacení je získání majetkového prospěchu jedním subjektem (obohaceným), které může spočívat buď v rozmnožení majetku obohaceného (např....

Legitimní očekávání účastníků řízení (exkluzivně pro předplatitele)

Rozhodne-li civilní soud o předběžné otázce jinak (opačně), než jak to dříve ve výroku pravomocného rozsudku učinil soud správní, porušuje svým rozhodnutím závisejícím na...

Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

Osvobození podle § 414 a § 415 ins. zák. se ve smyslu § 416 odst. 1 ins. zák. nevztahuje na jednání dlužníka, jehož následkem došlo ke smrti poškozeného, jestliže toto jednání bylo...

Právo na soudní ochranu

Porušením práva na soudní ochranu podle čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod není, rozhoduje-li obecný soud jako v řízení o vypuzení z držby podle § 1007 občanského...

Procesní opatrovník právnické osoby (exkluzivně pro předplatitele)

Stanovení procesního opatrovníka právnické osoby přichází podle výslovné dikce zákona (§ 29 odst. 2 o. s. ř.) v úvahu ve dvou typových případech, ve kterých je právnická osoba...

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
  • Nastavení cookies
AIVD 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



Nezapomněli jste něco v košíku?

Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


Přejít do košíku


Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.