epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Zákon ze dne 27.10.1966 o čtvrtém pětiletém plánu rozvoje národního hospodářství Československé socialistické republiky

    8.11.1966 | Sbírka:  83/1966 Sb. | Částka:  36/1966ASPI

    Vztahy

    Prováděcí: 14/1971 Sb., 38/1970 Sb., 12/1970 Ú.v., 175/1969 Sb., 169/1969 Sb., 148/1968 Sb., 64/1968 Sb., 17/1968 Sb., 16/1968 Sb., 130/1967 Sb., 107/1967 Sb., 83/1967 Sb., 46/1967 Sb., 118/1966 Sb., 100/1966 Sb.
    Aktivní derogace: 83/1966 Sb.
    Pasivní derogace: 111/1971 Sb., 120/1970 Sb., 101/1970 Sb., 133/1969 Sb., 8/1968 Sb., 83/1966 Sb.
    83/1966 Sb.
    ZÁKON
    ze dne 27. října 1966
    o čtvrtém pětiletém plánu rozvoje národního hospodářství Československé socialistické republiky
    Změna: 8/1968 Sb.
    Změna: 133/1969 Sb.
    Změna: 120/1970 Sb.
    Změna: 111/1971 Sb.
    Vycházejíc z dosažených výsledků rozvoje národního hospodářství a z hlavních směrů hospodářské politiky vytyčených XIII. sjezdem Komunistické strany Československa, Národní shromáždění Československé socialistické republiky se usneslo na tomto zákoně:
    § 1
    (1) Základem řízení národního hospodářství v letech 1966 až 1970 je čtvrtý pětiletý plán rozvoje národního hospodářství Československé socialistické republiky (dále jen "čtvrtý pětiletý plán"), který vyjadřuje základní směry a cíle hospodářského rozvoje a hlavní prostředky a způsoby k jejich dosažení.
    (2) Rozhodujícím úkolem čtvrtého pětiletého plánu je pokračovat v procesu konsolidace a rekonstrukce národního hospodářství urychlením tvorby zdrojů a uplatňováním principů a nástrojů zdokonalené soustavy plánovitého řízení a technického rozvoje; v optimálních proporcích a struktuře zvyšovat životní úroveň, posilovat rezervy, zabezpečovat obranyschopnost státu a vytvářet předpoklady pro ekonomickou efektivnost rozvoje národního hospodářství.
    § 2
    Základní směry a cíle rozvoje národního hospodářství v období čtvrtého pětiletého plánu jsou:
    1. dosáhnout ve srovnání s lety 1961 až 1965 takového zrychlení tempa růstu národního důchodu, aby jeho objem vzrostl o 22 až 24 %. Přírůstku národního důchodu dosáhnout především na základě zvyšování společenské produktivity práce. Realizovat rozhodující část přírůstku národního důchodu v průmyslu při zvýšení průmyslové výroby proti roku 1965 zhruba o 30 %;
    2. podíl fondu akumulace na užitém národním důchodu zvýšit do roku 1970 za předpokladu nejvyšší efektivnosti vynaložených prostředků zhruba na 13 %, podíl akumulace do základních fondů na národním důchodu udržovat zhruba na úrovni 12 % a postupně zlepšovat složení a účinnost fondu akumulace. Investiční výstavbou vytvářet základy dalších strukturálních změn a zvýšit objem investic ve srovnání s obdobím 1961 až 1965 zejména
    a) v základním průmyslu v odvětví energetiky zhruba o 41 % a v chemickém průmyslu zhruba o 45 %,
    b) ve zpracovatelském průmyslu v odvětví spotřebního průmyslu zhruba o 46 % a v odvětví potravinářského průmyslu zhruba o 50 %,
    c) v dopravě zhruba o 57 %;
    3. zvýšit kvalifikační strukturu a technickou vybavenost výzkumné a vývojové základny a její činnost soustředit především na perspektivní směry vytvářející předpoklady pro postupné uskutečňování strukturálních změn v národním hospodářství, pro zavádění progresívních výrobků a technologií a pro zefektivnění celého reprodukčního procesu. Objem prostředků vynakládaných na rozvoj vědy a techniky spojovat s jejich racionálním a efektivním využíváním, zejména vytvářením podmínek pro urychlenou realizaci výsledků technického rozvoje;
    4. k zajištění proporcionality rozvoje a rozhodujících strukturálních přeměn
    a) přednostně rozvíjet chemický průmysl jako předpoklad pro postupnou chemizaci národního hospodářství tak, aby objem chemické produkce vzrostl proti roku 1965 zhruba o 50 % a podíl chemického průmyslu na celkové průmyslové výrobě dosáhl zhruba 10 %,
    b) zvýšit podíl tekutých a plynných paliv v palivové a energetické bilanci zhruba na 21 %,
    c) rozvíjet strojírenskou výrobu k urychlení mechanizace a automatizace výrobních procesů v národním hospodářství, k zavádění nejpokrokovější technologie a k zvýšení efektivnosti zahraničního obchodu; objem strojírenské výroby zvýšit zhruba o 43 % tak, aby se strojírenství podílelo na celkové průmyslové výrobě zhruba jednou třetinou,
    d) v průmyslu stavebních hmot zintenzivnit investiční výstavbu v souladu s úkoly stavebnictví a s potřebami národního hospodářství,
    e) postupně rekonstruovat a modernizovat zpracovatelská odvětví, především spotřební a potravinářský průmysl, zvláště pak v oborech efektivně zpracovávajících domácí suroviny; přitom rozvinout úpravárenství domácích surovin pro keramický a sklářský průmysl;
    5. urychlit konsolidaci a rozvoj zemědělství tak, aby objem tržní produkce do státních fondů se zvyšoval ročně v průměru zhruba o 4 % oproti minulému pětiletí; k dosažení tohoto cíle zejména
    a) účelně specializovat zemědělskou výrobu,
    b) zvyšovat hektarové výnosy a užitkovost hospodářských zvířat a snižovat vlastní náklady zemědělské výroby,
    c) podstatně zkvalitnit dodávky průmyslových výrobků pro zemědělství, zlepšit jejich využití a zabezpečit účinný rozvoj služeb poskytovaných zemědělským organizacím,
    d) zajistit reprodukci pracovních sil v zemědělství v potřebné věkové struktuře a zvýšit kvalifikaci zemědělských pracovníků;
    6. urychlit modernizaci železniční dopravy tak, aby v roce 1970 mohla být v podstatě odstraněna parní trakce, a zahájit rekonstrukci silniční sítě a výstavbu dálnice; ve spojích pokračovat v zavádění automatické spojové techniky a urychlit rozvoj a modernizaci telekomunikační sítě;
    7. v oblasti životní úrovně
    a) zajišťovat růst fondu spotřeby oproti roku 1965 o 17 až 19 %; přitom přednostně zabezpečovat přímé odměňování pracujících za reálné výsledky práce před uspokojováním potřeb obyvatelstva z fondů společenské spotřeby,
    b) posilovat hmotnou zainteresovanost i odpovědnost za výsledky práce jednotlivců a kolektivů prohloubením mzdové diferenciace,
    c) využívat rostoucích fondů společenské spotřeby obyvatelstva, především k zajišťování zdraví a vzdělání lidu, sociálního zabezpečení a péče o ženy a rodiny s dětmi; zaměřit se přitom na zvyšování objemu a kvality služeb při nejefektivnějším využívání vynakládaných prostředků,
    d) vybudovat nejméně 460 tis. bytů s odpovídající technickou a občanskou vybaveností, z toho na Slovensku 157 tis. bytů, a zlepšit údržbu a modernizaci bytového fondu a zařízení s ním souvisejících; vytvořit předpoklady k tomu, aby se po roce 1970 vystavělo ročně 105 až 115 tis. bytů, a pro tento účel vytvořit potřebnou výrobně materiální základnu,
    e) v závislosti na výsledcích hospodářského vývoje, zejména na růstu společenské produktivity práce a na využívání základních výrobních prostředků pokračovat ve zkracování pracovní doby tak, aby mohl být postupně zaveden pětidenní pracovní týden se 40 hodinami týdenní pracovní doby v hlubinných dolech a v provozech škodlivých zdraví a s 42 hodinami týdenní pracovní doby na ostatních pracovištích,
    f) pokračovat v úsilí o zajištění dostatku vody pro rozvoj společnosti a v zlepšování pracovního a životního prostředí, zejména čistoty vod a ovzduší, a to především v oblastech soustředěného průmyslu;
    8. v souladu s potřebami rozvoje národního hospodářství účinněji využívat přírodních a ekonomických podmínek a zdrojů všech oblastí. Efektivnost rozvoje celého národního hospodářství zvyšovat optimálním rozmísťováním výrobních sil. K tomu vytvářet příznivé ekonomické podmínky i pomocí ekonomických nástrojů řízení;
    9. k dalšímu upevňování jednotné československé ekonomiky zajišťovat zvýšení podílu Slovenska na tvorbě a užití národního důchodu; přitom zejména zvýšit na Slovensku objem průmyslové výroby o 58 až 59 %, aby její podíl na celkové průmyslové výrobě dosáhl zhruba 25 %, a objem zemědělské výroby zvýšit o 22 až 24 %, aby její podíl na celkové zemědělské výrobě dosáhl zhruba jedné třetiny;
    10. posilovat spolupráci se socialistickými státy a zejména se Sovětským svazem jako základ vnějších ekonomických vztahů Československé socialistické republiky, dále prohlubovat zapojení československé ekonomiky do mezinárodní dělby práce, zvyšovat efektivnost výměny zboží a posilovat ekonomickou rovnováhu ve vnějších ekonomických vztazích a v platební bilanci.
    § 3
    (1) Realizace základních směrů a cílů rozvoje národního hospodářství uvedených v § 2 bude počínaje rokem 1967 zajišťována za nových ekonomických podmínek vytvářených pro práci socialistických organizací urychleným uplatněním zdokonalené soustavy plánovitého řízení v celém národním hospodářství.
    (2) K přechodu na nové ekonomické podmínky podle odstavce 1 se uskuteční zejména:
    a) celková přestavba velkoobchodních cen, přímá vazba mezi velkoobchodními a maloobchodními cenami pomocí sazbové daně z obratu, užší sepětí mezi vnitřními a zahraničními cenami, jakož i opatření k pružnějšímu vývoji cen umožňujícímu vytvářet rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou a rozvíjet soutěživost mezi hospodářskými organizacemi,
    c) financování investic z vlastních zdrojů hospodářské organizace a z investičních úvěrů tak, aby plná odpovědnost za efektivnost investic přešla na hospodářskou organizaci a aby se zabránilo nereálným požadavkům na investice,
    d) pružný systém usměrňování vývoje mezd jako předpoklad k tomu, aby se růst mezd stal účinnějším nástrojem zvyšování efektivnosti a postupně byla odstraňována mzdová nivelizace.
    § 4
    zrušen
    § 5
    zrušen
    do="31.12.1971"c) 16 % v hospodářství řízeném národními výbory,
    § 6
    zrušen
    § 7
    zrušen
    § 8
    zrušen
    § 9
    (3) K zajištění potřebného rozmístění výrobních sil a oblastní proporcionality může vláda
    a) stanovit způsob poskytování a výši účelových dotací na stavby státních hospodářských organizací a stavby výrobních družstev v okresech a místech, které předem určí,
    § 10
    (1) Závazné úkoly, závazné limity a orientační ukazatele čtvrtého pětiletého plánu nutné k zajištění základních směrů a cílů rozvoje národního hospodářství podle § 2 stanoví v nezbytném rozsahu vláda.
    (2) Vláda může v zájmu proporcionálního rozvoje národního hospodářství, využívajíc především operativních ekonomických nástrojů řízení, též zpřesnit a konkretizovat v prováděcích státních plánech rozvoje národního hospodářství závazné úkoly, závazné limity a orientační ukazatele čtvrtého pětiletého plánu, popřípadě stanovit další závazné úkoly a závazné limity.
    (3) Státní plán rozvoje národního hospodářství na rok 1966 stanovený na základě zákona č. 137/1965 Sb., o státním plánu rozvoje národního hospodářství a státním rozpočtu na rok 1966, je prováděcím státním plánem podle tohoto zákona.
    § 11
    Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
    Novotný v. r.
    Laštovička v. r.
    Lenárt v. r.
    1) Ustanovení odstavců 1 až 3 se nepoužije pro poplatníky daně ze zisku, daně z jmění a důchodové daně.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022 (online - živé vysílání) - 19.10.2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Ověření skutečného majitele jako součást AML kontroly
    • Nařízení Brusel II ter: významné změny nejen v řízeních ve věcech rodičovské odpovědnosti
    • 10 otázek pro … Lenku Náhlovskou
    • Založení společnosti s ručením omezeným v Rakousku
    • Nelegální stahování autorských děl z pohledu trestního práva
    • Diskriminace
    • Zrušení naplánované nebo určené dovolené a odvolání zaměstnance z dovolené
    • Přemítání nad judikaturou NSS aneb O zlobivých dětech a diskriminaci
    • Nelegální stahování autorských děl z pohledu trestního práva
    • Přemítání nad judikaturou NSS aneb O zlobivých dětech a diskriminaci
    • Cloudy a právo - 1 díl: Proč o nich uvažovat a na co se připravit
    • Zrušení naplánované nebo určené dovolené a odvolání zaměstnance z dovolené
    • Účast na přípravě zadávání veřejné zakázky z pohledu dodavatele
    • Ověření skutečného majitele jako součást AML kontroly
    • Nařízení Brusel II ter: významné změny nejen v řízeních ve věcech rodičovské odpovědnosti
    • Jak si poradit s náklady řízení? A měli by účastníci sporu platit za chyby soudu?
    • Dohoda o ukončení pracovního poměru podepsaná pod nátlakem
    • Použití výpovědního důvodu dle ust. § 52 písm. f) zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
    • Stavební náklady se zvyšují, myslete na to již při uzavírání smlouvy o dílo
    • Správní právo – obecní strážník , policista, mýty a bezpečnostní pásy
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 1.
    • Stavební deník
    • K jednorázovému příspěvku na dítě
    • Dopady pozemkových úprav na vlastnické a jiné právní vztahy k pozemkům

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Smlouva o převodu obchodního podílu

    Zákon o obchodních korporacích klade na smlouvu o převodu podílu nevtěleného do kmenového listu požadavek na písemnou formu s úředně ověřenými podpisy (§ 209 odst. 2 z. o. k.)....

    Diskriminace

    Oddělení či oddělování příslušníků určité skupiny charakterizované rasovými či etnickými hledisky je nepřípustnou segregací, a to i tehdy, není-li odůvodněno ani motivováno...

    DPH, mezinárodní spolupráce

    K využití informací a podkladů získaných v rámci výměny informací podle kapitoly II nařízení Rady (EU) č. 904/2010 o správní spolupráci a boji proti podvodům v oblasti daně z...

    Exekuce (exkluzivně pro předplatitele)

    Usnesení, jímž soudní exekutor k návrhu oprávněné podle § 268 odst. 1 písm. c) o. s. ř. pravomocně zastavil exekuci po jejím skončení vymožením, nezakládá překážku věci...

    Podněcování k trestnému činu (exkluzivně pro předplatitele)

    Závěr, že jde o trestný čin, který, s ohledem na zásadu subsidiarity trestní represe, není trestným činem z důvodu nedostatečné společenské škodlivosti případu se uplatní jen za...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.