ve hře na nástroj a ve zpěvu 40 Kčs měsíčně v hudebním oboru v hlasové výchově 15 Kčs měsíčně v oboru tanečním 20 Kčs měsíčně v oboru výtvarném 25 Kčs měsíčně v oboru literárně dramatickém 15 Kčs měsíčně.
1. PŘÍPRAVNÉ STUDIUM Učební plán č. 1 A. Pro žáky 6leté ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: 1. rok popřípadě 2. rok čís. I. pololetí II. pololetí ------------------------------------------------------------------ 1. Přípravná hudební výchova2) 2 1) 1 2. Příprava ke hře na nástroj - 1 ------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 2 2 ------------------------------------------------------------------ Poznámka: Jestliže žák absolvuje i druhý rok přípravného studia, vyučuje se v obou pololetích podle učebního plánu stanoveného pro II. pololetí 1. roku. B. Pro děti předškolního věku, 4 až 5leté ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: 1. rok 2. rok čís. I. pol. II. pol. I. pol. II. pol. ------------------------------------------------------------------ 1. Společná přípravná výchova2) pro hudební a taneční obor 2 1) 2 1) - - 2. Přípravná hudební výchova2) - - 2 1) 1 3. Příprava ke hře na nástroj - - - 1 ---------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 2 2 2 2 ------------------------------------------------------------------ 1) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 2) Podle potřeby předmětu povolí ředitel korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 2 2. ZÁKLADNÍ STUDIUM I. STUPEŇ Oddělení klávesových nástrojů (hlavní předmět hra na klavír) - pro žáky od 7 let Délka studia: 7 let ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Hra na klavír, čtyřruční hra, elementární improvi- zace, hra z listu, nácvik komorních partů1) 1,5 2) 1,5 2) 1,5 2) 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Doprovod nebo komorní hra nebo hra v souboru1) nebo úvod do skladebných nauk3) - - - - - 1 1 3. Hudební nauka 1,5 1,5 1,5 1 1 1 1 ------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 3 3 2,5 2,5 3,5 3,5 Nepovinný předmět sborový zpěv3) nebo hra na bicí nástroje 1 1 1 1 1 1 1 ----------------------------------------------------------------------------------------- 1) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. Výjimky povoluje ředitel školy na návrh učitele hlavního předmětu ve zvláště odůvodněných případech. 3) Výuku předmětu úvod do skladebných nauk mohou navštěvovat též žáci, kteří se učí hře na jiné nástroje, pokud se připravují k přijímací zkoušce na konzervatoř obor skladba. Učební plán č. 3 Oddělení smyčcových nástrojů (hlavní předmět hra na housle nebo violu 1) nebo violoncello) - pro žáky od 7 let Délka studia: 7 let ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Hra na housle nebo violon- cello, průprava k souhře, hra z listu2)3) 1,5 4) 1,5 4) 1,5 4) 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Hra v souboru nebo komorní hra2)3)6) - - 1,5 1,5 - - - 3. Komorní nebo souborová 1,5 1,5 1,5 1 1 1 1 nebo orchestrální hra5)6) - - - - 2 2 2 4. Hudební nauka 1,5 1,5 1 1 1 1 1 -------------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 3 4 4 4,5 4,5 4,5 Nepovinný předmět sborový zpěv nebo hra na bicí nástroje 1 1 1 1 1 1 1 ----------------------------------------------------------------------------------------- 1) Ke hře na violu mohou být přijati žáci po ukončení 4. ročníku hry na housle. 2) Označené předměty musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 3) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, přidělí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. 4) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. Výjimku povoluje ředitel školy na návrh učitele hlavního předmětu ve zvláště odůvodněných případech. 5) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu hodinu vyučovací navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. 6) Orchestrální nebo souborová hra může být vyučována společně pro žáky I. a II. stupně studia. Učební plán č. 4 Oddělení smyčcových nástrojů Hra na kontrabas (hlavní předmět) - pro žáky od 10 let (doporučuje se přijímat žáky s předchozí průpravou ve hře na jiný hudební nástroj) Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět Ročník čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Hra na kontrabas, prů- prava k souhře, hra z listu1)3) 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Orchestrální nebo sou- borová hra nebo komor- ní hra2)3) - 2 2 2 3. Hudební nauka 1 1 1 1 ------------------------------------- Celkový počet vyučo- vacích hodin týdně 2,5 4,5 4,5 4,5 Nepovinný předmět sborový zpěv nebo hra na bicí nástroje 1 1 1 1 ------------------------------------------------------------------ 1) Označené předměty musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu hodinu vyučovací navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. 3) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, přidělí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 5 Oddělení dechových nástrojů Hra na zobcovou flétnu nebo pikolu nebo fanfárovou trubku nebo lehkoovladatelné nástroje (hlavním předmětem je hra na některý z uvedených nástrojů) - pro žáky od 7 let Délka studia: 7 let ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Hra na zobcovou flétnu, hra z listu, průprava k sou- hře1)4) 1 1 1 1 1 1 1 2. Hra na pikolu nebo fanfá- rovou trubku nebo na lehkoovladatelné nástro- je nebo sborový zpěv 1 2) 1 2) 1 2) - - - - 3. Komorní hra, hra v sou- boru3)4) - - 1 1 2 2 2 4. Hudební nauka 1,5 1,5 1 1 1 1 1 ---------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 2,5 2,5 3 3 4 4 4 Nepovinný předmět sborový zpěv - - 1 1 1 1 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Jen pro žáky, kteří se chtějí věnovat hře na dechové nebo lidové nástroje, popřípadě hře na kytaru, a kteří proto nejsou vyučováni hře na zobcovou flétnu. 3) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu vyučovací hodinu týdně navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. 4) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, přidělí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 6 Oddělení dechových nástrojů Hra na flétnu nebo hoboj nebo klarinet nebo fagot nebo lesní roh nebo trubku (křídlovku, Es-trubku) nebo pozoun (tenor, baryton) nebo F-tubu1) nebo bicí nástroje - (hlavní předmět hra na některý z uvedených nástrojů) - pro žáky od 10 let Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Hra na nástroj, průpra- va k souhře, hra z listu2)6) 1,5 3) 1,5 3) 1,5 1,5 2. Komorní hra nebo hra v souboru nebo hra v orchestru4)6) - 2 2 2 3. Hudební nauka5) 1 1 1 1 ------------------------------------- Celkový počet vyučo- vacích hodin týdně 2,5 4,5 4,5 4,5 Nepovinný předmět hra na bicí nástroje - - 1 1 ------------------------------------------------------------------ 1) Hře na saxofon nebo B-tubu nebo helikon se vyučuje až na II. stupni základního studia. 2) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 3) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. Výjimku povoluje ředitel školy na návrh učitele hlavního předmětu ve zvláště odůvodněných případech. 4) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu vyučovací hodinu týdně navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. 5) Pokud žáci nenavštěvovali 1. - 3. ročník hudební nauky, jsou zařazeni do zvláštní skupiny hudební nauky pro starší žáky. 6) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, přidělí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 7 Oddělení strunných nástrojů a oddělení lidových nástrojů Hra na kytaru nebo cimbál nebo dudy a další lidové nástroje (hlavní předmět hra na některý z uvedených nástrojů1) - pro žáky od 9 let Délka studia: 5 let ---------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. ---------------------------------------------------------------------------- 1. Hra na nástroj, průpra- va k souhře, hra z listu, nácvik komor- ních partů3) 1,5 2) 1,5 2) 1,5 1,5 1,5 2. Doprovod, komorní nebo souborová hra4) - - 1 1 1 3. Hudební nauka 1 1 1 1 1 ----------------------------------------------- Celkový počet vyučo- vacích hodin týdně 2,5 2,5 3,5 3,5 3,5 Nepovinný předmět sborový zpěv nebo hra na bicí nástroje 1 1 1 1 1 ---------------------------------------------------------------------------- 1) Výuce hry na tyto nástroje může předcházet hra na jiné nástroje - viz učební plán č. 5. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. Výjimku povoluje ředitel školy na návrh učitele hlavního předmětu ve zvláště odůvodněných případech. 3) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 4) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu vyučovací hodinu týdně navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. Učební plán č. 8 Oddělení akordeonové (hlavní předmět hra na akordeon) - pro žáky od 7 let Délka studia: 7 let ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Hra na akordeon, průprava k souhře, hra z listu, hra klavírních partů1) 1,5 2) 1,5 2) 1,5 2) 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Doprovod - - - - 0,5 0,5 0,5 3. Komorní nebo souborová hra3) - - 1 1 1,5 1,5 1,5 4. Hudební nauka 1,5 1,5 1 1 1 1 1 --------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 3 3,5 3,5 4,5 4,5 4,5 Nepovinný předmět sborový zpěv nebo hra na bicí nástroje - - 1 1 1 1 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 3) Komorní nebo souborová hra může být vyučována společně pro žáky 5. ročníku I. stupně až 4. ročníku II. stupně základního studia. Učební plán č. 9 Oddělení pěvecké (hlavní předmět pěvecký hlasový výcvik) - pro žáky od 7 let Délka studia: 7 let ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Pěvecký hlasový výcvik 1 1 1 1 1 1 1 2. Klavír nebo jiný nástroj 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 3. Komorní nebo sborový zpěv1)2) - - - 1 1 1 1 4. Hudební nauka 1,5 1,5 1 1 1 1 1 --------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 3 2,5 3,5 3,5 3,5 3,5 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1) Do pěveckého sboru mohou docházet žáci i z ostatních oborů. 2) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, přidělí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 10 3. ZÁKLADNÍ STUDIUM - II. STUPEŇ A KURSY PRO DOSPĚLÉ Oddělení klávesových nástrojů, oddělení dechových nástrojů, oddělení lidových nástrojů, oddělení akordeonové a oddělení smyčcových nástrojů Studijní zaměření žáků: komorní nebo souborová hra nebo hra v orchestru - pro žáky od 14 let a dospělé [klavír, varhany,1) harfa,1) housle, viola, violoncello, kontrabas, akordeon, cimbál, dechové nástroje, bicí nástroje2)]. Hlavním předmětem je hra na některý z uvedených nástrojů. Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Hra na nástroj s mož- ností hry na příbuzné nástroje a nástroje elektrofonické podle studijního zaměření, průprava k souhře, im- provizace a hra z listu3)5) 1 1 1 1 2. Čtyřruční hra (klavír), doprovod vokální a in- strumentální (všechny nástroje), komorní hra nebo souborová hra nebo hra v orchestru4) 2 2 2 2 3. Nauka o hudbě nebo úvod do skladebných nauk 1,5 1,5 1,5 1,5 ------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 4,5 4,5 4,5 4,5 ------------------------------------------------------------------ 1) K výuce hry na varhany a na harfu na II. stupni základního studia se přijímají jen žáci, kteří ukončili I. stupeň základního studia hry na klavír. 2) K výuce hry na bicí nástroje jako hlavního předmětu se mohou výjimečně přijmout též žáci, kteří v I. stupni základního studia absolvovali hru na bicí nástroje jako nepovinný předmět. 3) Označené předměty musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 4) Při výuce hry na varhany a harfu se předmětu vyučuje až od 2. ročníku. 5) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, přidělí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 11 Oddělení pěvecké Studijní zaměření žáků: pěvecká výchova a zpěv (hlavní předmět) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Pěvecká výchova a zpěv 1 1 1 1 2. Komorní nebo sborový zpěv 1 1 1 1 3. Zpěv s korepeticí 0,5 0,5 0,5 0,5 4. Hra na nástroj (klavír, kytara, akordeon) 0,5 0,5 0,5 0,5 5. Nauka o hudbě 1,5 1,5 1,5 1,5 6. Hudební nauka1) 1 1 1 1 --------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 4,5 4,5 4,5 4,5 Pro začátečníky 4 4 4 4 ------------------------------------------------------------------ 1) Předmětu se vyučuje jen ve skupině pro začátečníky starší 14 let; tito žáci se nevyučují předmětu nauka o hudbě. Učební plán č. 12 Oddělení pěvecké nebo oddělení hudebních nástrojů Studijní zaměření žáků: vedení dětských zájmových kolektivů (hlavní předmět) - pro žáky starší 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Vedení dětského sboru nebo instrumentálního souboru 1 1 1 1 2. Taktovací technika a základy dirigování 0,5 0,5 0,5 0,5 3. Hra na nástroj 1 1 1 1 4. Nauka o hudbě 1,5 1,5 1,5 1,5 5. Hudební nauka1) 1 1 1 1 --------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 4 4 4 4 Pro začátečníky 3,5 3,5 3,5 3,5 ------------------------------------------------------------------ 1) Předmětu se vyučuje jen ve skupině začátečníků starších 14 let; tito žáci se nevyučují předmětu nauka o hudbě. Učební plán č. 13 Oddělení klávesových nástrojů, smyčcových nástrojů, strunných nástrojů a oddělení akordeonové Studijní zaměření žáků: příprava ke studiu na konzervatořích a středních pedagogických školách, pedagogických fakultách a filozofických fakultách1) (hlavní předmět hudební nauka) - pro žáky bez předchozí hudební průpravy Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Hudební nauka 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Hra na hudební nástroj (klavír, akordeon, kytara, housle) 2 2 2 2 3. Elementární improviza- ce (doprovody k pís- ním), hra na lehko- ovladatelné nástroje, základy taktovací techniky - - 0,5 0,5 -------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 3,5 3,5 4 4 Nepovinný předmět sborový zpěv 1 1 1 1 ------------------------------------------------------------------ 1) Do této zkrácené formy studia se přijímají žáci zpravidla starší 10 let, kteří se budou ucházet o přijetí ke studiu na konzervatořích a středních pedagogických školách nebo žáci zpravidla starší 16 let, kteří se budou ucházet o přijetí ke studiu na pedagogických fakultách nebo filozofických fakultách a kteří neprošli předchozí hudební průpravou. Délku studia pro jednotlivé žáky stanoví ředitel školy s využitím ustanovení § 4 odst. 7 této vyhlášky. Učební plán č. 14 Oddělení klávesových nástrojů, smyčcových nástrojů, strunných nástrojů a oddělení akordeonové Studijní zaměření žáků: příprava ke studiu na středních pedagogických školách, pedagogických fakultách a filozofických fakultách1) (hlavní předmět nauka o hudbě) - pro žáky s předběžnou hudební průpravou Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Nauka o hudbě 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Hra na nástroj2) (kla- vír, akordeon, kytara, housle) 2 2 2 2 3. Elementární improviza- ce (doprovody k pís- ním), hra na lehko- ovladatelné nástroje, základy taktovací techniky 0,5 0,5 0,5 0,5 -------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 4 4 4 4 Nepovinný předmět sborový zpěv 1 1 1 1 ------------------------------------------------------------------ 1) Do této zkrácené formy studia se přijímají žáci zpravidla starší 10 let, kteří se budou ucházet o přijetí ke studiu na středních pedagogických školách, nebo žáci zpravidla starší 16 let, kteří se budou ucházet o přijetí ke studiu na pedagogických fakultách nebo filozofických fakultách a kteří absolvovali alespoň zčásti hudební průpravu. Délku studia pro jednotlivé žáky stanoví ředitel školy s použitím ustanovení § 4 odst. 7 této vyhlášky. 2) Pokud se žáci připravují ke studiu učitelství pro lidové školy umění na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích, zvyšuje se počet vyučovacích hodin ve hře na nástroj celkem na 2,5 hodiny týdně ve všech ročnících. Učební plán č. 15 Oddělení přípravné hudební výchovy a teoretických předmětů Studijní zaměření žáků: technika zvukového záznamu a vedení diskoték (hlavní předmět nauka o hudbě) - pro žáky starší 14 let Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Nauka o hudbě1) 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Základy zvukové techniky 1 1 - - 3. Základy programové skladby - - 1 1 -------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 2,5 2,5 2,5 2,5 ------------------------------------------------------------------ 1) Zvláštní důraz se klade na dějiny hudby (včetně dějin a literatury populární hudby).
Učební plán č. 16 A. Pro žáky 6leté ------------------------------------------------------------------ Předmět: 1. rok popřípadě 2. rok ------------------------------------------------------------------ Přípravná taneční výchova2) 2 1) 2 1) -------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 2 2 ------------------------------------------------------------------ B. Pro děti předškolního věku ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: čís. 1. rok 2. rok ------------------------------------------------------------------ 1. Společná přípravná výchova pro taneční a hudební obor2) 2 1) - 2. Přípravná taneční výchova2) - 2 1) ---------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 2 2 ------------------------------------------------------------------ 1) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 2) Podle potřeby předmětu se užívá korepetice. Učební plán č. 17 2. ZÁKLADNÍ STUDIUM - I. STUPEŇ Oddělení přípravné taneční výchovy a taneční průpravy a teoretických předmětů, oddělení historického tance a lidového tance a oddělení novodobého a moderního tance, výrazového tance a pantomimy (hlavní předmět základy příslušného druhu tance) - pro žáky od 7 let Délka studia: 7 let ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Taneční průprava 2 2 1 - - - - 2. Základy lidového tance - - - 1 1 1 1 3. Základy novodobého a moderního tance - - - 1 1 1 1 4. Základy klasického tance - - 1 1 1 1 1 5. Taneční praxe 1 1 1 1,5 1,5 1,5 1,5 ----------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 1) 3 1) 3 1) 4,5 1) 4,5 1) 4,5 1) 4,5 1) ------------------------------------------------------------------------------------------ 1) Stanovený počet hodin je možno vyučovat v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. Poznámka: Při výuce všech předmětů učebního plánu se užívá korepetice. Učební plán č. 18 3. ZÁKLADNÍ STUDIUM - II. STUPEŇ A KURSY PRO DOSPĚLÉ Oddělení historického tance a lidového tance, oddělení novodobého a moderního tance, výrazového tance a pantomimy Studijní zaměření žáků: zájmová umělecká činnost (hlavním předmětem je příslušný druh tance) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Taneční praxe1) 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Klasický tanec 1 1 1 1 3. Moderní tanec2) Lidový tanec2) Historický tanec2) Taneční pantomima2) 2 2 2 2 4. Základy dějin tance3) 0,5 0,5 0,5 0,5 -------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 5 5 5 5 ------------------------------------------------------------------ 1) Není-li na škole zřízen taneční soubor, lze vyučovací hodiny tohoto předmětu využít pro výuku některého dalšího předmětu uvedeného v učebním plánu. 2) Vyučuje se jednomu předmětu nebo vhodné kombinaci dvou z těchto předmětů. 3) Stanovený počet hodin se vyučuje buď v jedné vyučovací hodině 2krát za měsíc nebo ve dvou vyučovacích hodinách 1krát za měsíc. Poznámka: Při výuce všech předmětů učebního plánu se užívá korepetice s výjimkou předmětu základy dějin tance. Učební plán č. 19 Oddělení klasického tance Studijní zaměření žáků: průprava ke studiu učitelství pro lidové školy umění - taneční disciplíny (hlavní předmět klasický tanec) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Klasický tanec 6 6 4 4 2. Lidový tanec 1 1 1 1 3. Novodobý tanec 1 1 1 1 4. Taneční praxe1) 1 1 1 1 5. Základy dějin tance2) 0,5 0,5 0,5 0,5 -------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 9,5 3) 9,5 3) 7,5 3) 7,5 3) ------------------------------------------------------------------ 1) Není-li na škole zřízen soubor, lze vyučovací hodiny tohoto předmětu využít pro výuku některého dalšího předmětu uvedeného v učebním plánu. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje buď v jedné vyučovací hodině 2krát za měsíc, nebo ve dvou vyučovacích hodinách 1krát za měsíc. 3) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 3krát týdně. Poznámka: Při výuce všech předmětů učebního plánu s výjimkou předmětu základy dějin tance se užívá korepetice.
Učební plán č. 20 Pro žáky 7leté Délka studia: 1 rok ------------------------------------------------------------------ Předmět: I. pololetí II. pololetí ------------------------------------------------------------------ Přípravná dramatická výchova 1 1 ----------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 1 1 ------------------------------------------------------------------ Učební plán č. 21 2. ZÁKLADNÍ STUDIUM - I. STUPEŇ Oddělení dramatické a slovesné (hlavní předmět dramatika a slovesnost) - pro žáky od 8 let Délka studia: 6 let --------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. --------------------------------------------------------------------------------- 1. Dramatická průprava 2 2 - - - - 2. Dramatika a slovesnost - - 1,5 1,5 1,5 2 3. Pohyb1) - - 1 1 1 1 4. Přednes - - 1 1 1 1 5. Práce v souboru - - 1 1 1 1 -------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 2 2 4,5 4,5 4,5 5 --------------------------------------------------------------------------------- 1) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 22 Oddělení loutkářské (hlavní předmět dramatika s loutkou a slovesnost) - pro žáky od 8 let Délka studia: 6 let --------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. --------------------------------------------------------------------------------- 1. Dramatická průprava 2 2 - - - - 2. Dramatika s loutkou a slovesnost - - 1,5 1,5 1,5 2 3. Pohyb1) - - 1 1 1 1 4. Technika vodění jednoduchých loutek a přednes - - 1 1 1 1 5. Práce v souboru - - 1 1 1 1 ------------------------------------------------------ Celkový počet vyučovacích hodin týdně 2 2 4,5 4,5 4,5 5 ---------------------------------------------------------------------------------- 1) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 23 3. ZÁKLADNÍ STUDIUM - II. STUPEŇ A KURSY PRO DOSPĚLÉ Oddělení dramatické a slovesné Studijní zaměření žáků: zájmová umělecká činnost (hlavní předmět základy dramatické tvorby) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky --------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Průpravná Ročník: čís. výuka1) 1. 2. 3. 4. --------------------------------------------------------------------------------- 1. Dramatika a slovesnost 2,5 - - - - 2. Základy dramatické tvorby - 1,5 1,5 1,5 1,5 3. Pohybová výchova2) 1 1 1 1 1 4. Dějiny dramatické tvorby - 0,5 0,5 0,5 0,5 5. Přednes 1 - - - - 6. Studium rolí a umělecký přednes - 0,5 0,5 0,5 0,5 7. Práce v souboru - 1 1 1 1 ---------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 4,5 4,5 4,5 4,5 4,5 ---------------------------------------------------------------------------------- 1) Pro začátečníky starší 14 let se zřídí jednoletá průpravná výuka společná pro dramatické i slovesné zaměření. 2) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 24 Oddělení dramatické a slovesné Studijní zaměření žáků: příprava na středních a vysokých školách uměleckého směru (hlavní předmět základy dramatické tvorby) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Základy dramatické tvorby 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Pohybová výchova1) 1 1 1 1 3. Dějiny dramatické tvorby 0,5 0,5 0,5 0,5 4. Studium rolí a umělecký přednes 0,5 0,5 0,5 0,5 5. Práce v souboru 1 1 1 1 6. Hudební a hlasová průprava 1 1 1 1 7. Individuální příprava ke studiu 1 1 1 1 ---------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 6,5 6,5 6,5 6,5 ------------------------------------------------------------------ 1) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Poznámka: Výuky předmětu hudební a hlasová průprava se mohou zúčastnit i další zájemci z příslušného ročníku. Pro individuální přípravu ke studiu má každý žák studijní plán. Učební plán č. 25 Oddělení dramatické a slovesné Studijní zaměření žáků: zájmová umělecká činnost (hlavní předmět základy slovesné tvorby) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky --------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Průpravná Ročník: čís. výuka1) 1. 2. 3. 4. --------------------------------------------------------------------------------- 1. Dramatika a slovesnost 2,5 - - - - 2. Základy slovesné tvorby - 1,5 1,5 1,5 1,5 3. Poetika - 1 1 1 1 4. Dějiny slovesné tvorby - 0,5 2) 0,5 2) 0,5 2) 0,5 2) 5. Přednes 1 - - - - 6. Umělecký přednes - 0,5 0,5 0,5 0,5 7. Pohybová výchova3) 1 - - - - 8. Práce v souboru - 1 1 1 1 ---------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 4,5 4,5 4,5 4,5 4,5 ---------------------------------------------------------------------------------- 1) Pro začátečníky starší 14 let se zřídí jednoletá průpravná výuka společná pro slovesné i dramatické zaměření. 2) Stanovený počet hodin je možno vyučovat ve dvou vyučovacích hodinách 1krát za měsíc. 3) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Učební plán č. 26 Oddělení dramatické a slovesné Studijní zaměření žáků: příprava ke studiu na středních a vysokých školách uměleckého směru (hlavní předmět základy slovesné tvorby) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Základy slovesné tvorby 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Poetika 1 1 1 1 3. Dějiny slovesné tvorby 0,5 0,5 0,5 0,5 4. Umělecký přednes 0,5 0,5 0,5 0,5 5. Pohyb nebo hudební a hlasová průprava1) 1 1 1 1 6. Individuální příprava ke studiu 1 1 1 1 ---------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 5,5 5,5 5,5 5,5 ------------------------------------------------------------------ 1) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Poznámka: Výuky předmětu hudební a hlasová průprava se mohou zúčastnit i další zájemci z příslušného ročníku. Pro individuální přípravu ke studiu má každý žák studijní plán. Učební plán č. 27 Oddělení loutkářské Studijní zaměření žáků: zájmová umělecká činnost (hlavní předmět základy dramatické tvorby s loutkou) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky --------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Průpravná Ročník: čís. výuka1) 1. 2. 3. 4. --------------------------------------------------------------------------------- 1. Dramatika s loutkou 2,5 - - - - a slovesnost 2. Základy dramatické tvorby s loutkou - 1,5 1,5 1,5 1,5 3. Pohyb nebo loutkářská technologie2) 1 1 1 1 1 4. Dějiny dramatické tvorby s loutkou - 0,5 3) 0,5 3) 0,5 3) 0,5 3) 5. Přednes 1 - - - - 6. Studium loutkových rolí a umělecký přednes - 0,5 0,5 0,5 0,5 7. Práce v souboru - 1 1 1 1 ---------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 4,5 4,5 4,5 4,5 4,5 ---------------------------------------------------------------------------------- 1) Pro začátečníky starší 14 let se zřídí jednoletá průpravná výuka. 2) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. 3) Stanovený počet hodin je možno vyučovat ve dvou vyučovacích hodinách 1krát za měsíc. Učební plán č. 28 Oddělení loutkářské Studijní zaměření žáků: příprava ke studiu na středních a vysokých školách uměleckého směru (hlavní předmět základy dramatické tvorby s loutkou) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Základy dramatické tvorby s loutkou 1,5 1,5 1,5 1,5 2. Pohyb nebo loutkář- ská technologie1) 1 1 1 1 3. Dějiny dramatické tvorby s loutkou 0,5 0,5 0,5 0,5 4. Studium loutkových rolí a umělecký přednes 0,5 0,5 0,5 0,5 5. Práce v souboru 1 1 1 1 6. Hudební a hlasová průprava nebo loutkářská technolo- gie 1 1 1 1 7. Individuální příprava ke studiu 1 1 1 1 ---------------------------------------- Celkový počet vyučova- cích hodin týdně 6,5 6,5 6,5 6,5 ------------------------------------------------------------------ 1) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Poznámka: Výuky předmětu hudební a hlasová průprava nebo loutkářská technologie se mohou zúčastnit i další zájemci z příslušného ročníku. Pro individuální přípravu ke studiu má každý žák studijní plán.
Učební plán č. 29 Oddělení kresby a malby, grafiky a grafických technik a dekorativní činnosti, oddělení modelování a práce v materiálech (hlavní předmět kresba a malba) - pro žáky 6leté Délka studia: 1 až 2 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. ------------------------------------------------------------------ 1. Přípravná kresba a malba 66 66 2. Přípravná grafika 12 12 3. Přípravné modelování 21 21 ---------------------------------------- Celkem 99 1) 99 1) ------------------------------------------------------------------ 1) Vyučuje se 2krát týdně, celkem tři vyučovací hodiny. Učební plán č. 30 2. ZÁKLADNÍ STUDIUM - I. STUPEŇ Oddělení kresby a malby, grafiky a grafických technik a dekorativní činnosti, oddělení modelování a práce v materiálech a oddělení fotografie a filmu (hlavní předmět kresba a malba) - pro žáky od 8 let Délka studia: 6 let --------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. --------------------------------------------------------------------------------- 1. Kresba a malba 51 51 39 39 33 33 2. Grafika 15 15 15 15 18 18 3. Dekorativní činnost 12 12 21 21 24 24 4. Modelování 21 21 24 24 24 24 5. Fotografování - - - 12 12 12 ------------------------------------------------------ Celkem 99 1) 99 1) 99 1) 111 1) 111 1) 111 1) ---------------------------------------------------------------------------------- 1) Vyučuje se 2krát týdně, celkem tři vyučovací hodiny. Podle individuálních zájmů a zaměření jednotlivých žáků, popřípadě podle kádrových podmínek na škole je možné rozšířit žákovi počet hodin v předmětech modelování nebo fotografování nebo dekorativní činnost na úkor počtu hodin jiného předmětu, přičemž však musí být zachován počet hodin stanovený pro předmět kresba a malba. Tato změna v počtu hodin se vyznačí v individuálním studijním plánu žáka. Učební plán č. 31 3. ZÁKLADNÍ STUDIUM - II. STUPEŇ A KURSY PRO DOSPĚLÉ Oddělení kresby a malby, grafiky a grafických technik a dekorativní činnosti, oddělení modelování a práce v materiálech, oddělení fotografie a filmu a oddělení přípravné výtvarné výchovy a teoretických předmětů Studijní zaměření žáků: zájmová umělecká činnost (hlavní předmět kresba, malba a grafika) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Kresba, malba, grafika 33 30 30 30 2. Dekorativní činnost v materiálu 27 30 30 30 3. Modelování 30 30 30 30 4. Fotografování 14 14 14 14 5. Vybrané stati z výtvarné teorie 9 9 9 9 ---------------------------------------- Celkem 113 1) 113 1) 113 1) 113 1) ------------------------------------------------------------------ 1) Vyučuje se 2krát týdně, celkem tři vyučovací hodiny. Podle individuálních zájmů a zaměření jednotlivých žáků, popřípadě podle kádrových podmínek na škole je možné rozšířit žákovi počet hodin v předmětech modelování nebo fotografování nebo dekorativní činnost v materiálu na úkor počtu hodin jiného předmětu, přičemž však musí být zachován počet hodin stanovený pro předmět kresba, malba, grafika. Tato změna v počtu hodin se vyznačí v individuálním studijním plánu žáka. Učební plán č. 32 Oddělení přípravné výtvarné výchovy a teoretických předmětů, oddělení kresby a malby, grafiky a grafických technik a dekorativní činnosti, oddělení modelování a práce v materiálech a oddělení fotografie a filmu Studijní zaměření žáků: příprava ke studiu na středních a vysokých školách uměleckého směru (hlavní předmět kresba, malba, grafika) - pro žáky od 14 let a pro dospělé Délka studia: 4 roky ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Kresba, malba, grafika 66 66 66 66 2. Dekorativní činnost v materiálu 54 54 60 60 3. Modelování 60 60 54 54 4. Fotografování 16 16 16 16 5. Vybrané stati z výtvarné teorie 18 18 18 18 ---------------------------------------- Celkem 214 1) 214 1) 214 1) 214 1) ------------------------------------------------------------------ 1) Vyučuje se 2krát týdně, celkem tři vyučovací hodiny. Podle individuálních zájmů a zaměření jednotlivých žáků, popřípadě podle kádrových podmínek na škole je možné rozšířit žákovi počet hodin v předmětech modelování nebo fotografování nebo dekorativní činnost v materiálu na úkor počtu hodin jiného předmětu, přičemž však musí být zachován počet hodin stanovený pro předmět kresba, malba, grafika. Tato změna v počtu hodin se vyznačí v individuálním studijním plánu žáka.
Učební plán č. 33 Oddělení klávesových nástrojů a oddělení strunných nástrojů Hra na klavír nebo varhany nebo harfu1) (hlavním předmětem je hra na některý z uvedených nástrojů) ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Hra na klavír, čtyřruční hra, elementární improvizace, hra z listu, nácvik komorních partů2) 1,5 3) 1,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2. Hra na varhany, hra na harfu - - - - 1,5 1,5 1,5 3. Hra na klavír (jen pro žáky hry na varhany nebo hry na harfu) - - - - 1 1 1 4. Doprovod nebo komorní hra nebo hra v souboru2) nebo úvod do skladebných nauk4) - - - - - 1 1 5. Hudební nauka 1,5 1,5 1 1 1 1 1 --------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 3 3,5 3,5 3,5 4,5 4,5 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1) Hře na varhany nebo harfu se mohou žáci věnovat počínaje 5. ročníkem studia. 2) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 3) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 4) Výuku předmětu úvod do skladebných nauk mohou navštěvovat též žáci, kteří se učí hře na jiné nástroje, pokud se připravují k přijetí ke studiu na konzervatoř obor skladba. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia. Učební plán č. 34 Oddělení smyčcových nástrojů Hra na housle nebo na violu1) nebo na violoncello (hlavním předmětem je hra na některý z uvedených nástrojů) ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Hra na housle nebo na violon- cello, průprava k souhře, hra z listu2)4) 1,5 3) 1,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 2. Hra na violu, průprava k souhře, hra z listu2)4) - - - - 2,5 3) 2,5 3) 2,5 3) 3. Hra v souboru - - 1,5 1,5 - - - 4. Komorní hra nebo orchestrální hra5) - - - - 2 2 2 5. Hudební nauka 1,5 1,5 1 1 1 1 1 6. Hra na klavír - - - - 0,5 0,5 0,5 ----------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 3 5 5 6 6 6 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1) Do rozšířeného vyučování hry na violu se přijímají žáci po 4leté předchozí průpravě ve hře na housle. 2) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 3) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 4) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, povolí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. 5) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu hodinu vyučovací navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia. Učební plán č. 35 Oddělení smyčcových nástrojů (hlavní předmět hra na kontrabas) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Hra na kontrabas, průprava k souhře, hra z listu1)4) 2,5 2) 2,5 2) 2. Orchestrální nebo souborová nebo komorní hra3) 2 2 3. Hudební nauka 1 1 4. Hra na klavír 0,5 0,5 ----------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 6 6 ------------------------------------------------------------------ 1) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 3) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu vyučovací hodinu týdně navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. 4) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, povolí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia. Učební plán č. 36 Oddělení dechových nástrojů, oddělení lidových nástrojů Hra na dechové nástroje nebo na bicí nástroje (hlavním předmětem je hra na některý z dechových nástrojů nebo na bicí nástroje) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 3. 4. ------------------------------------------------------------------ 1. Hra na nástroj, hra z listu, průprava k souhře1)4) 2,5 2) 2,5 2) 2. Komorní hra nebo hra v souboru nebo hra v orchestru3) 2 2 3. Hudební nauka 1 1 4. Hra na klavír 0,5 0,5 ----------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 6 6 ------------------------------------------------------------------ 1) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 3) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu vyučovací hodinu týdně navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. 4) Pro nácvik skladeb s náročným klavírním doprovodem, který nelze svěřit žákům, povolí ředitel školy korepetici v rozsahu jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia. Učební plán č. 37 Oddělení strunných nástrojů a oddělení lidových nástrojů Hra na kytaru nebo cimbál (hlavním předmětem je hra na některý z uvedených nástrojů) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 3. 4. 5. ------------------------------------------------------------------ 1. Hra na nástroj, hra z listu, nácvik komorních partů1) 2,5 2) 2,5 2) 2,5 2) 2. Doprovod nebo souborová hra3) 1 1 1 3. Hudební nauka 1 1 1 4. Hra na klavír 0,5 0,5 0,5 ---------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 5 5 5 ------------------------------------------------------------------ 1) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. 3) Má-li škola orchestr většího obsazení, vyučuje učitel jednu vyučovací hodinu týdně navíc ve skupinách podle druhů nástrojů. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia. Učební plán č. 38 Oddělení akordeonové (hlavní předmět hra na akordeon) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 4. 5. 6. 7. ------------------------------------------------------------------ 1. Hra na akordeon, hra z listu, elementární improvizace, hra z klavírních partů 1) 2,5 2) 2,5 2) 2,5 2) 2,5 2) 2. Doprovod nebo soubo- rová hra 1,5 1,5 1,5 1,5 3. Hudební nauka 1 1 1 1 4. Hra na klavír - 0,5 0,5 0,5 ---------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 5 5,5 5,5 5,5 ------------------------------------------------------------------ 1) Označené složky předmětu musejí být vyznačeny v individuálním studijním plánu žáka. 2) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách 2krát týdně. Učební plán č. 39 Oddělení pěvecké (hlavní předmět pěvecká výchova a zpěv) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 4. 5. 6. 7. ------------------------------------------------------------------ 1. Pěvecká výchova a zpěv 1 1 1 1 2. Zpěv s korepeticí 0,5 0,5 0,5 0,5 3. Komorní nebo sborový zpěv 1 1 1 1 4. Hra na klavír 0,5 0,5 0,5 0,5 5. Hudební nauka 1 1 1 1 ---------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 4 4 4 4 ------------------------------------------------------------------ Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia.
Učební plán č. 40 Oddělení klasického tance (hlavní předmět klasický tanec) ---------------------------------------------------------------------------------------- Poř. Předmět: Ročník: čís. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Taneční průprava1) 2 2 1 - - - - 2. Základy klasického tance - 3 4 4 5 1) 6 1) 6 1) 3. Základy lidového tance - - - 1 1 1 1 4. Základy novodobého a moderního tance - - - 1 1 1 1 5. Taneční praxe 1 1 1 1 1 1 1 --------------------------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 3 6 2) 6 2) 7 2) 8 2) 9 2) 9 2) ------------------------------------------------------------------------------------------ 1) Stanovený počet hodin se vyučuje v dělených vyučovacích hodinách minimálně 3krát týdně. 2) Výuka je rozložena na celý týden. V jednom dnu se vyučuje 2 až 3,5 hodinám podle věku žáků a podle náročnosti předmětu. Poznámka: Při výuce všech předmětů učebního plánu se užívá korepetice. Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia.
Učební plán č. 41 Oddělení dramatické a slovesné (hlavní předmět dramatika a slovesnost) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 5. 6. ------------------------------------------------------------------ 1. Dramatika a slovesnost 1,5 2 2. Pohyb1) 1 1 3. Přednes 1 1 4. Práce v souboru 1 1 5. Individuální příprava ke studiu 1 1 ----------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 5,5 6 ------------------------------------------------------------------ 1) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia. Předměty 1. až 4. se vyučují též v příslušném ročníku základního studia. Pro individuální přípravu ke studiu má každý žák studijní plán. Učební plán č. 42 Oddělení loutkářské (hlavní předmět dramatika s loutkou a slovesnost) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 5. 6. ------------------------------------------------------------------ 1. Dramatika s loutkou a slovesnost 1,5 2 2. Pohyb1) 1 1 3. Technika vodění jednodu- chých loutek a přednes 1 1 4. Práce v souboru 1 1 5. Individuální příprava ke studiu 1 1 ----------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin týdně 5,5 6 ------------------------------------------------------------------ 1) Podle potřeby předmětu povolí ředitel školy korepetici v rozsahu nejvýše jedné vyučovací hodiny týdně na jednu třídu. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia. Předměty 1. až 4. se vyučují též v příslušném ročníku základního studia. Pro individuální přípravu ke studiu má každý žák studijní plán.
Učební plán č. 43 Oddělení kresby a malby, grafiky a grafických technik a dekorativní činnosti, oddělení modelování a práce v materiálech, oddělení fotografie a filmu a oddělení teoretických předmětů (hlavní předmět kresba, malba a grafika) ------------------------------------------------------------------ Poř. Předmět: Ročník: čís. 4. 5. 6. ------------------------------------------------------------------ 1. Kresba, malba, grafika 66 66 66 2. Dekorativní činnost 54 60 60 3. Modelování 54 54 54 4. Fotografování 16 16 16 5. Vybrané stati z výtvarné teorie 18 18 18 ---------------------------------------- Celkový počet vyučovacích hodin 208 1) 214 1) 214 1) ------------------------------------------------------------------ 1) Vyučuje se 2krát týdně, celkem tři vyučovací hodiny. Poznámka: Označení ročníků rozšířeného vyučování odpovídá označení ročníků I. stupně základního studia.
Opravňuje-li procesní plná moc udělená přihlášeným věřitelem advokáta k zastupování věřitele v rámci všech úkonů, k nimž je věřitel oprávněn a povinen v rámci...
Úprava tzv. předsmluvní odpovědnosti stojí na obecné povinnosti jednat poctivě (§ 6 o. z.), a to i při jednání o uzavření smlouvy. Možnost vzniku povinnosti k náhradě škody mezi...
Uložení trestu pod dolní hranicí trestní sazby nelze odůvodnit odkazem na § 39 odst. 4 tr. zákoníku a v něm zakotvenou povinnost soudu přihlédnout při stanovení druhu trestu a jeho...
V ustanoveních § 555 a násl. o. z. je obsažena obecná úprava interpretace právních jednání, u některých právních jednání stanoví zákon speciální pravidla pro jejich výklad. Tak...
Částka vymožená v exekuci prodejem nemovitých věcí se nemusí vždy shodovat s výtěžkem, kterého by bylo dosaženo při zpeněžení takové nemovitosti (coby předmětu zajištění) v...
Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.
Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".
Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.
Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.