epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Zákon ze dne 21.12.1991 o státním rozpočtu federace na rok 1992 a o změně daňových a některých dalších zákonů

    31.12.1991 | Sbírka:  578/1991 Sb. | Částka:  110/1991ASPI

    Vztahy

    Aktivní derogace: 348/1991 Sb., 20/1991 Sb., 1/1991 Sb., 557/1990 Sb., 389/1990 Sb., 235/1990 Sb., 206/1990 Sb., 157/1989 Sb., 156/1989 Sb., 215/1988 Sb., 172/1988 Sb., 149/1988 Sb., 118/1988 Sb., 100/1988 Sb., 142/1983 Sb., 161/1976 Sb., 36/1965 Sb., 71/1957 Sb., 76/1952 Sb.
    Pasivní derogace: 329/2011 Sb., 436/2004 Sb., 117/1995 Sb., 39/1994 Sb., 586/1992 Sb., NA66/92, RS04/92
    578/1991 Sb.
    ZÁKON
    ze dne 21. prosince 1991
    o státním rozpočtu federace na rok 1992 a o změně daňových a některých dalších zákonů
    Změna: 117/1995 Sb.
    Změna: 436/2004 Sb.
    Změna: 329/2011 Sb.
    Federální shromáždění České a Slovenské Federativní republiky se usneslo na tomto zákoně:
    ČÁST PRVNÍ
    Státní rozpočet federace na rok 1992
    § 1
    (1) Celkové příjmy státního rozpočtu federace se stanoví částkou 134 700 000 tis. Kčs, celkové výdaje státního rozpočtu federace se stanoví částkou 134 700 000 tis. Kčs.
    (2) Celkový přehled příjmů a výdajů státního rozpočtu federace je uveden v příloze č. 1.
    (3) Rozdělení stanovených rozpočtových výdajů do jednotlivých kapitol státního rozpočtu federace je uvedeno v příloze č. 2. Rozdělení stanovených odvodů příspěvkových organizací a příjmů rozpočtových organizací do jednotlivých kapitol státního rozpočtu federace je uvedeno v příloze č. 3.
    (4) V celkových výdajích státního rozpočtu federace jsou zahrnuty
    a) prostředky na úhradu státního vyrovnávacího příspěvku obyvatelstvu ve výši 21 100 000 tis. Kčs;
    b) prostředky na zabezpečení státní politiky zaměstnanosti ve výši 11 000 000 tis. Kčs;
    c) prostředky na zajištění potřeb národností a na celostátně regionální politiku ve výši 3 300 000 tis. Kčs;
    d) dotace do Federálního fondu tržní regulace v zemědělství ve výši 5 000 000 tis. Kčs;
    e) prostředky na federální programy strukturálních změn v hospodářství ve výši 3 000 000 tis. Kčs;
    f) dotace na úhradu rozdílů cen tepla ve výši 7 000 000 tis. Kčs;
    g) dispoziční fondy prezidenta České a Slovenské Federativní republiky ve výši 1 000 tis. Kčs, předsedy Federálního shromáždění ve výši 1 000 tis. Kčs a předsedy vlády České a Slovenské Federativní Republiky 2 680 tis. Kčs;
    h) výdaje spojené s vládními úvěry ve výši 6 880 200 tis. Kčs;
    i) výdaje na dluhovou službu státního dluhu federace ve výši 7 950 114 tis. Kčs;
    j) rozpočtová rezerva vlády České a Slovenské Federativní Republiky ve výši 500 000 tis. Kčs;
    k) dotace do státního rozpočtu České republiky ve výši 3 300 000 tis. Kčs;
    l) dotace do státního rozpočtu Slovenské republiky ve výši 1 700 000 tis. Kčs.
    (5) V roce 1992 lze použít státních finančních aktiv federace k úhradě finančních potřeb, které federaci vzniknou v souvislosti s vyúčtováním investičních akcí realizovaných na základě dohod mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Svazu sovětských socialistických republik ze dne 24. září 1985 o spolupráci při výstavbě Krivorožského těžebně úpravárenského kombinátu a ze dne 16. prosince 1985 o spolupráci při výstavbě některých plynárenských objektů ve Svazu sovětských socialistických republik, a to až do výše 4,2 mld Kčs.
    § 2
    (1) Rozpočtově nezajištěné úhrady lze zajistit způsobem uvedeným v § 13 zákona o rozpočtových pravidlech federace. Vláda České a Slovenské Federativní Republiky zajistí úhradu vyššími než rozpočtovanými příjmy nebo úsporami na jiných výdajích ve státním rozpočtu federace, a to za předpokladu, že těmito opatřeními nezvýší celkové výdaje příslušné kapitoly státního rozpočtu federace podle přílohy č. 2 o více než 10 %; toto omezení neplatí v případě, že zvýšené výdaje přímo zajišťují vyšší příjem.
    (2) Přesun prostředků mezi ústředními orgány je možný pouze v důsledku organizačních změn.
    § 3
    (1) Vláda České a Slovenské Federativní Republiky nebo na základě jejího zmocnění ministr financí může k překonání dočasné neshody mezi příjmy a výdaji státního rozpočtu federace v průběhu roku opatřovat prostředky na tuzemském peněžním trhu; nebudou-li tyto prostředky splaceny do konce roku, může jich být použito ke krytí schodku státního rozpočtu federace až do doby, než Federální shromáždění rozhodne o způsobu jeho úhrady.
    (2) K opatřením podle odstavce 1 může ministr financí České a Slovenské Federativní Republiky vydávat také pokladniční poukázky České a Slovenské Federativní Republiky jako státní dluhopisy České a Slovenské Federativní Republiky, splatné do 180 dnů ode dne vydání.
    ČÁST DRUHÁ
    Změna a doplnění zákona č. 156/1989 Sb., o odvodech do státního rozpočtu, ve znění zákona č. 574/1990 Sb.
    § 4
    Zákon č. 156/1989 Sb., o odvodech do státního rozpočtu, ve znění zákona č. 574/1990 Sb., se mění a doplňuje takto:
    1. § 6 odst. 2 zní:
    "(2) Odvodu ze zisku nepodléhají organizace podléhající důchodové dani podle zákona o důchodové dani 4) nebo dani ze zisku podle zákona o zemědělské dani 5) a dále i organizace, které provádějí odvod ze zisku na základě finančního plánu, s výjimkou příjmů z cenných papírů.".
    2. § 7 odst. 2 písm. a) zní:
    "a) příjmy z cenných papírů, z nichž odvod ze zisku byl vybrán srážkou;".
    3. V § 7 se doplňuje odstavec 7, který zní:
    "(7) U organizací, které provádějí odvod ze zisku na základě finančního plánu, jsou základem odvodu ze zisku příjmy z cenných papírů.".
    4. § 8 zní:
    "§ 8
    (1) Sazba odvodu ze zisku, s výjimkou uvedenou v odstavci 2, činí 55 % ze základu odvodu ze zisku a z likvidačního přebytku (§ 7).
    (2) Sazba odvodu ze zisku činí 25 % ze základu odvodu ze zisku, kterým je příjem z cenných papírů, jejichž zdroj je na území České a Slovenské Federativní Republiky a odvod ze zisku se vybírá srážkou.".
    ČÁST TŘETÍ
    Změna a doplnění zákona č. 157/1989 Sb., o důchodové dani, ve znění zákona č. 108/1990 Sb. a zákona č. 574/1990 Sb.
    § 5
    Zákon č. 157/1989 Sb., o důchodové dani, ve znění zákona č. 108/1990 Sb. a zákona č. 574/1990 Sb., se mění a doplňuje takto:
    1. § 2 odst. 2 úvodní věta zní:
    "Od důchodové daně jsou, s výjimkou příjmů z cenných papírů, osvobozeny:".
    2. V § 2 odst. 2 se doplňuje písmeno c), které zní:
    "c) fondy národního majetku. 3b)".
    3b) Zákon č. 92/1991 Sb., o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby. Zákon ČNR č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky. Zákon SNR č. 253/1991 Sb., o působnosti orgánů Slovenské republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku Slovenské republiky.
    3. V § 3 se za odstavec 7 vkládá nový odstavec 8, který zní:
    "(8) U poplatníků uvedených v § 2 odst. 2 jsou předmětem důchodové daně příjmy z cenných papírů.".
    Dosavadní odstavec 8 se označuje jako odstavec 9.
    4. § 4 odst. 2 písm. a) zní:
    "a) příjmy z cenných papírů, z nichž důchodová daň byla vybrána srážkou;".
    5. V § 5 odst. 1 písm. h) se tečka na konci nahrazuje středníkem a doplňuje se písmeno i), které zní:
    "i) 25 % u poplatníků se sídlem na území České a Slovenské Federativní Republiky ze základu daně, kterým je příjem z cenných papírů, jejichž zdroj je na území České a Slovenské Federativní Republiky a důchodová daň se vybírá srážkou.".
    6. V § 7 odst. 2 se na konci připojují slova "a fondy národního majetku.".
    ČÁST ČTVRTÁ
    Změna a doplnění zákona č. 172/1988 Sb., o zemědělské dani, ve znění zákona č. 157/1989 Sb. a zákona č. 574/1990 Sb.
    § 6
    Zákon č. 172/1988 Sb., o zemědělské dani, ve znění zákona č. 157/1989 Sb. a zákona č. 574/1990 Sb., se mění a doplňuje takto:
    1. Pokud je v zákoně uveden název "jednotné zemědělské družstvo", rozumí se tím družstvo (zemědělské družstvo) nebo obchodní společnost s převážně zemědělskou výrobou.
    2. Dosavadní text § 8 se označuje jako odstavec 1 a písmeno a) tohoto odstavce zní:
    "a) družstva (zemědělská družstva), obchodní společnosti a společné podniky 10) s převážně zemědělskou výrobou;".
    10) Zákon č. 162/1990 Sb., o zemědělském družstevnictví. § 106zd hospodářského zákoníku. § 76, 93, 105, 154 a 221 obchodního zákoníku.
    3. V § 8 se doplňuje odstavec 2, který zní:
    "(2) Za poplatníky s převážně zemědělskou výrobou podle odstavce 1 písm. a) se pro účely tohoto zákona považují ti poplatníci, u nichž tržby z rostlinné a živočišné výroby a z agrochemické činnosti činily v předcházejícím zdaňovacím období více než 50 % z celkových tržeb; u poplatníků, jejichž daňová povinnost vznikla v průběhu zdaňovacího období, je rozhodný poměr skutečně vykázaných tržeb.".
    4. § 13 odst. 2 písm. a) zní:
    "a) příjmy z cenných papírů, z nichž daň ze zisku byla vybrána srážkou,".
    5. V § 13 odst. 2 písm. c) se za slova "jiného poplatníka" doplňují slova "s výjimkou příjmů uvedených v písmenu a).".
    6. Dosavadní text § 14 se označuje jako odstavec 1 a na konci se doplňují slova "s výjimkou uvedenou v odstavci 2.".
    7. V § 14 se doplňuje odstavec 2, který zní:
    "(2) Sazba daně ze zisku činí 25 % ze základu daně, kterým je příjem z cenných papírů, jejichž zdroj je na území České a Slovenské Federativní Republiky a daň ze zisku se vybírá srážkou.".
    ČÁST PÁTÁ
    Změna a doplnění zákona č. 76/1952 Sb., o dani ze mzdy, ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky č. 161/1976 Sb., kterou se provádí zákon o dani ze mzdy, ve znění pozdějších předpisů
    § 7
    Zákon č. 76/1952 Sb., o dani ze mzdy, ve znění vládního nařízení č. 43/1953 Sb., vládního nařízení č. 112/1953 Sb., zákona č. 71/1957 Sb., zákona č. 101/1964 Sb. a zákona č. 90/1968 Sb., se mění a doplňuje takto:
    1. V § 6 se na konci doplňuje věta:
    "Přesáhne-li měsíční mzda 10 000 Kčs, vypočte se daň jako součet daně z částky 10 000 Kčs vypočtené podle tabulky s přihlédnutím k § 7 a 8 a daně vypočtené z částky, o kterou mzda přesahuje 10 000 Kčs, zaokrouhlené na 20 Kčs nahoru sazbou ve výši 33 % bez přihlédnutí k ustanovením § 7 a 8.".
    2. Za § 9 se vkládá nový § 10, který zní:
    "§ 10
    Jde-li o poživatele starobního důchodu ze sociálního zabezpečení, daň stanovená podle předchozích ustanovení se dále zvyšuje o 100 %, nejvýše však o 2 720 Kčs. Pro posouzení, zda jde o poživatele starobního důchodu, je rozhodující stav na počátku mzdového období.".
    3. Za § 18 se vkládá nový § 18a, který zní:
    "§ 18a
    Poplatník je povinen ohlásit neprodleně plátci daně, že je poživatelem starobního důchodu.".
    4. V § 22 odst. 3 bodu 12 se doplňuje věta, která zní:
    "Ustanovení § 10 se přitom použije přiměřeně.".
    § 8
    Vyhláška č. 161/1976 Sb., kterou se provádí zákon o dani ze mzdy, ve znění vyhlášky č. 14/1982 Sb., vyhlášky č. 86/1984 Sb., vyhlášky č. 311/1990 Sb. a vyhlášky č. 72/1991 Sb., se doplňuje takto:
    V § 11 odst. 8 se v první větě za slovo "daně" vkládají tato slova: "(včetně zvýšení u poživatele starobního důchodu podle § 10 zákona)".
    ČÁST ŠESTÁ
    Změna a doplnění zákona č. 389/1990 Sb., o dani z příjmů obyvatelstva
    § 9
    Zákon č. 389/1990 Sb., o dani z příjmů obyvatelstva, se mění a doplňuje takto:
    1. V § 3 se doplňuje odstavec 3, který zní:
    "(3) Předmětem daně jsou i příjmy uvedené v § 12 odst. 1 písm. a) v případech, kdy příjemce není znám (příjmy z cenných papírů na doručitele).".
    2. V § 4 písm. a) se na konci doplňují slova "s výjimkou pracovních příjmů členů za období, ve kterém jsou poživateli starobního důchodu ze sociálního zabezpečení,".
    3. Dosavadní text § 11 se označuje jako odstavec 1 a doplňují se odstavce 2 a 3, které znějí:
    "(2) Jde-li o poživatele starobního důchodu ze sociálního zabezpečení, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 132 %, nejvýše však o 32 640 Kčs.
    (3) Nepobíral-li občan starobní důchod po všechny měsíce v kalendářním roce, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 1/12 procentního zvýšení uvedeného v odstavci 2 za každý měsíc, za který (nebo za jehož část) tento důchod pobíral. Zvýšení však činí nejvýše 1/12 částky uvedené v odstavci 2, připadající na měsíce, v nichž (nebo v jejichž části) byl občan poživatelem starobního důchodu.".
    4. V § 12 odst. 1 se doplňuje písmeno e), které zní:
    "e) poskytovaných zemědělskými družstvy svým členům, kteří jsou poživateli starobního důchodu.".
    5. V § 13 se doplňuje odstavec 3, který zní:
    "(3) Ustanovení § 11 odst. 2 se použije přiměřeně.".
    6. V § 17 odst. 3 se na konci připojuje nová věta, která zní:
    "Poplatník je rovněž povinen neprodleně ohlásit správci daně, že je poživatelem starobního důchodu.".
    7. V § 21 odst. 4 se na konci připojuje tato věta:
    "Plynou-li poplatníkům příjmy uvedené v § 12 odst. 1 písm. a) od akciových společností založených pro účel kupónové privatizace (investiční privatizační fondy) a dalších organizací se sídlem na území České a Slovenské Federativní Republiky, které shromažďují a spravují cenné papíry a finanční prostředky za účelem jejich společného investování (dále jen "investiční fondy"), považuje se daň z těchto příjmů nebo jejich částí vyplacených poplatníkům z prostředků získaných investičními fondy z cenných papírů vydaných právnickými osobami se sídlem na území České a Slovenské Federativní Republiky za vyrovnanou srážkou daně z příjmů obyvatelstva, popřípadě jiné daně (odvodu), provedenou těmito právnickými osobami při výplatě příjmů z cenných papírů investičním fondům.".
    ČÁST SEDMÁ
    Změna a doplnění zákona č. 36/1965 Sb., o dani z příjmů z literární a umělecké činnosti, ve znění zákona č. 160/1968 Sb.
    § 10
    Zákon č. 36/1965 Sb., o dani z příjmů z literární a umělecké činnosti, ve znění zákona č. 160/1968 Sb., se doplňuje takto:
    1. V § 8 se doplňují nové odstavce 4 a 5, které znějí:
    "(4) Jde-li o poživatele starobního důchodu ze sociálního zabezpečení, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 108 %, nejvýše však o 32 640 Kčs.
    (5) Nepobíral-li občan starobní důchod po všechny měsíce v kalendářním roce, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 1/12 procentního zvýšení uvedeného v odstavci 4 za každý měsíc, za který (nebo za jehož část) tento důchod pobíral. Zvýšení však činí nejvíce 1/12 částky uvedené v odstavci 4 připadající na měsíce, v nichž (nebo v jejichž části) byl občan poživatelem starobního důchodu.".
    2. V § 11 se doplňuje nový odstavec 3, který zní:
    "(3) Poplatník je povinen neprodleně ohlásit zúčtovacímu středisku, že je poživatelem starobního důchodu.".
    ČÁST OSMÁ
    zrušena
    § 11
    zrušen
    § 12
    zrušen
    § 13
    zrušen
    § 14
    zrušen
    ČÁST DEVÁTÁ
    Změna zákonného opatření předsednictva Federálního shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky č. 206/1990 Sb., o státním vyrovnávacím příspěvku, ve znění zákona č. 245/1991 Sb.
    § 15
    zrušen
    ČÁST DESÁTÁ
    zrušena
    § 16
    zrušen
    ČÁST JEDENÁCTÁ
    Přechodná ustanovení
    § 17
    (1) Bylo-li zaměstnání před účinností tohoto zákona sjednáno na dobu určitou delší než jeden rok, považuje se podmínka sjednání zaměstnání na dobu nejdéle jednoho roku do 31. prosince 1992 za splněnou.
    (2) Organizace, u níž je po 31. prosinci 1992 zaměstnán poživatel starobního důchodu v zaměstnání sjednaném na dobu delší než jeden rok, je povinna tuto skutečnost ohlásit příslušnému orgánu sociálního zabezpečení do 10. ledna 1993.
    (3) Ustanovení § 7 se použije poprvé při zdanění mezd vyúčtovaných za měsíc leden 1992.
    (4) Nároky na hmotné zabezpečení vzniklé uchazečům o zaměstnání přede dnem účinnosti tohoto zákona, se posuzují podle dosavadních předpisů, výše hmotného zabezpečení a doba jeho poskytování se však ode dne účinnosti tohoto zákona řídí ustanoveními tohoto zákona.
    (5) Uchazečům o zaměstnání, kterým vznikl nárok na hmotné zabezpečení přede dnem účinnosti tohoto zákona pouze započtením jiných dob než doby zaměstnání, které se nezapočítávají podle tohoto zákona stejně jako zaměstnání, se ode dne jeho účinnosti hmotné zabezpečení stanoví z fiktivního výdělku obdobně podle § 17 odst. 6 zákona o zaměstnanosti.
    ČÁST DVANÁCTÁ
    Zrušovací ustanovení
    § 18
    Zrušují se:
    1. nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 142/1983 Sb., o poskytování důchodů některým pracujícím důchodcům,
    2. § 1 odst. 2 vyhlášky federálního ministerstva financí č. 215/1988 Sb., kterou se provádí zákon o zemědělské dani, ve znění vyhlášky č. 559/1990 Sb.,
    3. § 2, § 3 odst. 5 a § 4 odst. 3 vyhlášky federálního ministerstva práce a sociálních věcí č. 235/1990 Sb., kterou se provádí zákonné opatření předsednictva Federálního shromáždění č. 206/1990 Sb., o státním vyrovnávacím příspěvku, ve znění vyhlášky č. 313/1990 Sb.,
    4. § 63 odst. 2 a § 119 odst. 1 až 3 a 6 až 10 vyhlášky federálního ministerstva práce a sociálních věcí č. 149/1988 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení, ve znění vyhlášky č. 123/1990 Sb., vyhlášky č. 260/1990 Sb. a vyhlášky č. 20/1991 Sb.,
    5. vyhláška ministerstva práce a sociálních věcí České republiky č. 20/1991 Sb., kterou se stanoví bližší podmínky poskytování hmotného zabezpečení uchazečům o zaměstnání, ve znění vyhlášky č. 348/1991 Sb.,
    6. vyhláška ministerstva práce a sociálních věcí Slovenské republiky č. 50/1991 Sb., kterou se stanoví bližší podmínky poskytování hmotného zabezpečení uchazečům o zaměstnání, ve znění vyhlášky č. 277/1991 Sb.
    ČÁST TŘINÁCTÁ
    Účinnost
    § 19
    Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1992.
    Havel v.r.
    Dubček v.r.
    Čalfa v.r.
    Příl.1
        Celkový přehled příjmů a výdajů státního rozpočtu federace
                             v tisících Kčs
    
    Příjmy
    
    Podíl na celostátním výnosu daně z obratu            50 700 000
    Podíl na celostátním výnosu odvodů ze zisku a
    zemědělské daně ze zisku                             40 500 000
    Příjmy federálních ústředních orgánů, příjmy
    rozpočtových a odvody příspěvkových organizací
    v jejich působnosti                                   7 904 787
    Odvody Státní banky československé                    1 200 000
    Clo a dovozní přirážka                               14 600 000
    Příjmy z vládních úvěrů poskytnutých do
    zahraničí a obdobné příjmy                           19 045 213
    Daně a odvody od subjektů se sídlem v cizině            450 000
    Správní poplatky                                        300 000
    
    Příjmy úhrnem                                       134 700 000
    
    Výdaje
    
    Neinvestiční výdaje na činnost federálních
    ústředních orgánů a rozpočtových a příspěvkových
    organizací v jejich působnost, vč. účelových
    prostředků                                           52 605 675
    z toho: na obranu a bezpečnost                       32 233 000
    Neinvestiční dotace organizací v působnosti
    federálních ústředních orgánů                         5 320 000
    Neinvestiční dotace do Federálního fondu tržní
    regulace v zemědělství                                5 000 000
    Neinvestiční dotace na úhradu rozdílů cen tepla
    a na strukturální programy                           10 000 000
    Státní vyrovnávací příspěvek                         21 100 000
    Prostředky na zabezpečení státní politiky
    zaměstnanosti                                        11 000 000
    Výdaje na zajištění potřeb národností a na
    celostátní regionální politiku                        3 300 000
    Výdaje spojené s vládními úvěry do zahraničí          6 880 200
    Výdaje na dluhovou službu                             7 950 114
    Výdaje na veřejné investice                           6 044 011
    Rozpočtová rezerva vlády ČSFR                           500 000
    
    Výdaje celkem                                       129 700 000
    
    Dotace do státního rozpočtu České republiky           3 300 000
    Dotace do státního rozpočtu Slovenské republiky       1 700 000
    
    Výdaje úhrnem                                       134 700 000
    Příl.2
             Výdaje státního rozpočtu federace podle kapitol
                             v tisících Kčs
    
    Kapitola               Výdaje            Výdaje rozpočtových            Příspěvky příspěv.      Dotace hospodářským
                                               organizací apod. org.                                   organizacím
                           celkem    Investiční Neinvestiční z toho:    Příspěvek   Dotace   Ostatní
                                       výdaje      výdaje    mzdové     na          na      příspěvky   investiční   neinvestiční
                                                           prostředky   činnost   investice
    
    Kancelář prezidenta     273 060            127 100     143 260     37 400                 2 600     100
    Kancelář Federálního
    shromáždění             326 242    100 611     222 131     67 000                         3 500
    Úřad vlády              176 198     35 100     139 867     49 822   1 231
    Fed.bezpečnostní
    a informační služba     655 800     83 800     572 000    200 000
    Fed.min.zahr.věcí     2 423 516    275 100   1 280 187    103 718   4 307               863 922
    Fed.min.obrany       27 914 000  1 619 500  26 294 500  7 600 000
    Fed.min.zahr.
    obchodu               2 842 630    528 600   2 314 030    677 520
    Fed.min.financí          83 222     13 300      69 922     38 200
    Fed.min.práce a
    sociálních věcí          50 642      2 900      45 390     27 520                         2 352
    Fed.min.vnitra        5 711 700    241 700   5 470 000  2 000 000
    Fed.min.pro
    strategické
    plánování                97 661     12 100      70 061     34 271                        15 500
    Fed.min.
    hospodářství          1 254 634    394 000     755 172     43 976  72 172          1 80  31 490
    Fed.min.dopravy       8 080 162    281 000     806 114     68 418  35 748        203 80  23 100     1 410 400     5 320 000
    Fed.min.spojů           402 915     20 000     174 865     47 441                        28 050       180 000
    Nejvyšší soud            27 188      2 500      24 188     12 773                           500
    Ústavní soud             30 355      4 000      26 355      8 552
    Fed.úřad pro
    normalizaci a měření    386 324    156 100     216 693     53 303  3 410                 10 121
    Fed.úřad pro vynálezy   107 022     12 700      32 616                                   10 000
    Fed.statistický úřad    141 221     26 800     114 389     51 100                            32
    Fed.úřad pro
    hospodářskou soutěž      14 668      1 300      13 368      5 881
    Fed.výbor pro
    životní prostředí       361 107     17 200     290 578     14 816  8 426                 44 903
    Fed.min.kontroly         39 814      8 200      31 539     19 375                            75
    Generální prokuratura    17 917      1 400      16 502     11 942                            15
    Státní banka čs.            480                                                             480
    Čs.tisková kancelář      32 070                                    32 000                    70
    Čs.komise pro
    atomovou energii        162 388        700     125 485      8 267  24 150                11 053         1 000
    Správa federálních
    hmotných rezerv       2 774 650    175 000   2 599 650     39 139
    Všeob. pokladní
    správa               80 312 414    103 700  63 702 714                                1 506 000                   15 000 000
    
    Celkem              134 700 000  4 244 411 105 603 282  11259 433  181 444   208 200  2 551 263      1 591 400    20 320 000
    Příl.3
                              Příjmy státního rozpočtu federace podle kapitol
                                              v tisících Kčs
    
         Kapitola                            Odvody příspěvkových          Příjmy rozpočtových
                                             organizací a vedlejších       organizací celkem
                                             hospodářství celkem
    
    Kancelář prezidenta                            5 000                         21 710
    Kancelář Federálního shromáždění                                              1 500
    Úřad vlády                                                                    3 100
    Federální bezpečnostní a informační služba                                      700
    Federální ministerstvo zahraničních věcí     152 000                        142 716
    Federální ministerstvo obrany                                             1 625 200
    Federální ministerstvo zahraničního obchodu                              15 631 231
    Federální ministerstvo financí                                                5 200
    Federální ministerstvo práce
    a sociálních věcí                                                             2 135
    Federální ministerstvo vnitra                                               141 200
    Federální ministerstvo pro strategické
    plánování                                                                     3 350
    Federální ministerstvo hospodářství            4 500                         11 990
    Federální ministerstvo dopravy                75 883                        166 240
    Federální ministerstvo spojů                                                 27 050
    Nejvyšší soud                                                                   470
    Federální úřad pro normalizaci a
    měření                                        19 000                         35 357
    Federální úřad pro vynálezy                                                  28 205
    Federální statistický úřad                                                    4 200
    Federální výbor pro životní prostředí                                           550
    Federální ministerstvo kontroly                                               1 780
    Generální prokuratura                                                           270
    Čs. komise pro atomovou energii                                                 550
    Správa federálních hmotných rezerv                                          108 700
    
    Celkem                                       256 383                     17 963 404
    
    

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 24.03.2023Aktuální judikatura k civilnímu procesu se zaměřením na dokazování a exekuce (online - živé vysílání) - 24.3.2023
    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti (online - živé vysílání) - 30.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Zánik ručení jednatele za dluhy společnosti z důvodu promlčení
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Novinky z oblasti české a evropské regulace finančních institucí za měsíc únor 2023
    • Novelizace ZOK: diskvalifikace členů volených orgánů a jejich evidence
    • Náhrada škody
    • Míra odpovědnosti zaměstnavatele při řešení pracovních úrazů
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Změny v právní úpravě způsobilosti členů volených orgánů obchodních korporací k výkonu funkce a jejím dokládání v rámci rejstříkového řízení
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Má dodavatel nárok na náhradu škody při neoprávněném vyloučení ze zadávacího řízení?
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Možné dopady německého zákona o náležité péči v dodavatelských řetězcích na české obchodní společnosti
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Obvyklé vybavení rodinné domácnosti
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení
    • Zásadní změna rozhodovací praxe v oblasti modernizace smluvní pokuty

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Náhrada škody

    Pobíral-li poškozený podle zákona o nemocenském pojištění v pracovní neschopnosti v důsledku nemoci či úrazu dávky nemocenského pojištění, pak se sice podle § 2962 odst. 1 o. z. pro...

    Konflikt zájmů

    Výjimka z obecné právní úpravy zakazující jednat ve střetu zájmů (§ 437 o. z.) je ve vztahu k uzavírání smluv mezi členem voleného orgánu obchodní korporace a touto korporací v §...

    Jednání právnických osob

    Podle § 30 odst. 1 zákona o mezinárodním právu soukromém právní osobnost právnické osoby a způsobilost jiné než fyzické osoby se řídí právním řádem státu, podle něhož vznikla....

    Dokazování a poučovací povinnost

    Poučovací povinnost ve smyslu § 118a odst. 3 o. s. ř. se uplatňuje tam, kde je namístě učinit závěr, že účastník, jemuž je ku prospěchu prokázání určité (pro věc rozhodné)...

    Mimořádné snížení trestu odnětí svobody

    U kritéria možnosti dosažení nápravy i mírnějším trestem, než stanoví základní trestní sazba, významného pro aplikaci § 58 odst. 6 tr. zákoníku, je nezbytné hodnotit osobní...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.