epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Metodická pomůcka ze dne 30.10.1998 pro vytvoření systému vnitřních zásad finančních institucí zpracovaná podle zákona č. 61/1996 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a o změně a doplnění souvisejících zákonů, a vyhlášky MF č. 183/1996 Sb., o plnění oznamovací povinnosti finančními institucemi

    30.10.1998 | Sbírka:  243/72 035/1998 | Částka:  10/1998ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 183/1996 Sb., 61/1996 Sb.
    243/72 035/1998
    Metodická pomůcka
    pro vytvoření systému vnitřních zásad finančních institucí zpracovaná podle zákona č. 61/1996 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a o změně a doplnění souvisejících zákonů a vyhlášky MF č.183/1996 Sb. o plnění oznamovací povinnosti finančními institucemi
    I.
    Úvod
    Finanční analytický útvar MF (dále jen FAÚ) připravil pro finanční instituce metodickou pomůcku, která slouží k zpracování systémů vnitřních zásad, postupů a kontrolních opatření k předcházení legalizace výnosů z trestné činnosti ve smyslu §9 zákona č. 61/1996 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a o změně a doplnění souvisejících zákonů. (dále jen zákon)
    Cílem metodické pomůcky je takové vytvoření systému vnitřních zásad, který umožní účinnou aplikaci zákona, vyhlášky MF č.183/1996 Sb. o plnění oznamovací povinnosti finančními institucemi (dále jen vyhlášky), ale i dalších zákonů souvisejících s bojem proti legalizaci výnosů z trestné činnosti. Materiál obsahuje přehled základních pojmů a doporučení, které je potřeba podle zaměření finanční instituce konkretizovat.
    FAÚ plní funkce sběru a analýzy údajů. Kromě toho může provádět vlastní šetření týkající se obchodu na který se vztahuje identifikační povinnost podle tohoto zákona, dále ukládá pokuty za nesplnění povinností stanovených tímto zákonem a dává podněty k odnětí oprávnění k podnikatelské a jiné samostatné výdělečné činnosti.
    II.
    Přehled základních pojmů
    Finančními institucemi jsou podle §1 odst. 6 zákona: Komise pro cenné papíry, banky, investiční společnosti, investiční fondy, penzijní fondy, obchodník a organizátor trhu s cennými papíry, pojišťovny, středisko cenných papírů a jiné právnické nebo fyzické osoby provozující herny, kasina, sázkové kanceláře, dražby mimo exekuci, obchody s nemovitostmi, finanční pronájem nebo finanční činnosti specifikované v §28 zákona č. 588/1992 Sb. o dani z přidané hodnoty.
    Obchodem (podle § 1 odst. 4 zákona) se pro účely tohoto zákona rozumí každé jednání, které směřuje k pohybu peněz nebo přesunu majetku nebo je přímo vyvolává, s výjimkou jednání, spočívajícího v plnění povinností stanovené v zákoně nebo rozhodnutí státního orgánu.
    Neobvyklým obchodem (podle §1 odst. 5 zákona ) je jednání, které svojí povahou, obsahem nebo výjimečností zjevně vybočuje z běžného rozsahu nebo charakteru obchodů určitého druhu nebo určité osoby. U tzv. neobvyklého obchodu nemusí jít vždy o konkrétní skutečnost, ale pouze o podezření (předběžnou hypotézu na možné porušení zákona), že je uzavírán ve snaze legalizovat výnos z trestné činnosti. Pro určení neobvyklého obchodu není tedy rozhodující výše finanční částky stanovená pro povinnost identifikace.
    Hodnotou obchodu nebo neobvyklého obchodu v české měně se rozumí hodnota stanovená kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou pro den, ve kterém je plněna povinnost podle zákona.
    Identifikací osoby neobvyklého obchodu se rozumí (podle § 1 odst. 3 zákona):
    a) u fyzické osoby ověření jejího jména, příjmení, rodného čísla nebo data narození trvalého pobytu, u cizince též čísla cestovního dokladu a státní příslušnosti, a jde-li o osobu provozující podnikatelskou činnost, též obchodního jména a identifikačního čísla;
    b) u právnické osoby zjištění obchodního jména, jejího sídla, identifikačního čísla a identifikace fyzické osoby (v rozsahu písmene a), která jejím jménem jedná v daném obchodu.
    III.
    Požadavky na systém vnitřních zásad
    Systém vnitřních zásad podle § 9 odst. 1 a 2 zákona
    1) Finanční instituce, které zaměstnávají nejméně tři osoby, jsou povinny do šesti měsíců od účinnosti tohoto zákona vypracovat a uplatňovat systém vnitřních zásad, postupů kontrolních opatření k předcházení legalizace výnosů jejich prostřednictvím. Vznikne-li taková finanční instituce až po uplynutí této lhůty, je povinna uvedený systém vypracovat a uplatňovat již od svého vzniku. Součástí systému je i stanovení konkrétní osoby, určené k zajišťování průběžného styku s ministerstvem podle tohoto zákona, pokud jej nebude zajišťovat přímo statutární orgán. Ostatní finanční instituce jsou povinny přijmout opatření zajišťující řádné plnění povinností uložených tímto zákonem.
    2) Finanční instituce jsou povinny na vyžádání ministerstvu poskytnout informace o opatřeních provedených podle odstavce 1.
    Povinnost identifikace podle § 2 zákona
    Jestliže finanční instituce uzavírá obchod v hodnotě přesahující částku 500 000 Kč, je povinna identifikovat účastníky obchodu. Není-li v době uzavření obchodu nebo v kterémkoliv pozdějším okamžiku přesná výše celého plnění známa, vzniká uvedená povinnost v době, kdy je zřejmé, že stanovené hranice bude dosaženo; je-li obchod sjednán formou opakujícího se plnění, je rozhodující součet dílčích plnění za dvanáct po sobě jdoucích měsíců.
    Za obchod, s nímž je spojena povinnost pracovníka finanční instituce, identifikovat jeho účastníky, se dále zejména považuje:
    a) otevření účtu nebo uzavření smlouvy o vkladu, s výjimkou vkladu vztahujícího se k vkladní knížce na doručitele;
    b) jakákoliv bankovní operace, jejichž hodnota převyšuje částku 500 000 Kč;
    c) nájem bezpečnostní (úschovní) schránky;
    d) směna devizových hodnot za jiné devizové hodnoty nebo za koruny anebo naopak v objemu přesahujícím v kursové protihodnotě částku 500 000 Kč;
    e) výplata částky přesahující 500 000 Kč. sázkovou kanceláří, hernou nebo kasinem.
    Obchod ve výši nad 500 000 Kč. není sám o sobě důvodem pro jeho nahlášení FAÚ jako neobvyklého obchodu.
    Doporučuje se, aby si finanční instituce vlastním transparentním způsobem, vytvořila mechanizmus postupného načítání - opakovaného plnění finanční částky do načtené hodnoty 500 000 Kč.
    Do systému vnitřních zásad finančních institucí by měly být zahrnuty znaky, které ukazují na neobvyklý obchod.
    Finanční instituce má mít ve svém systému vnitřních zásad funkční postup identifikace klientů v těch případech, kdy nepřichází do přímého fyzického kontaktu s klientem - např. při elektronickém kontaktu.
    Doporučuje se v případě, že účastník obchodu, s nímž je spojena identifikační povinnost, svou totožnost odmítne prokázat nebo ji není schopen prokázat, aby pracovník finanční instituce provádějící daný obchod uzavření obchodu odmítl. Finanční instituce konkretizuje ve svém systému vnitřních zásad uvedená doporučení v souladu se svým specifickým zaměřením a působností.
    Doporučuje se, aby si finanční instituce ve svém systému vnitřních zásad dostatečně vymezila konkrétní obsah výše uvedených pojmů podle jejího zaměření a její konkrétní činnosti.
    Povinnost uchovávat stanovené údaje podle § 3 zákona
    Identifikační údaje získané podle § 2 zákona je finanční instituce povinna zaznamenat a uchovávat 10 let po ukončení obchodu. Tato doba počíná běžet prvním dnem roku následujícího po roce, ve kterém byl proveden poslední úkon obchodu známý finanční instituci.
    Lhůta 10 let odpovídá délce doby rozhodné pro promlčení trestního stíhání za převážnou část trestních činů, jimiž jsou výnosy nejčastěji získány. Finanční instituce má v případě potřeby povinnost uchovávané údaje sdělit FAÚ, popřípadě k nim umožnit FAÚ přístup. (§ 8 zákona). Finanční instituce vytvoří v systému vnitřních zásad takový mechanizmus, který umožní uchovávané údaje neprodleně zpřístupnit pracovníkům FAÚ.
    Oznamovací povinnost finančních institucí podle § 4 zákona
    Zjistí-li finanční instituce při své činnosti neobvyklý obchod, je povinna o tom učinit oznámení příslušné organizační složce Ministerstva financí s uvedením všech zjištěných identifikačních údajů.
    Na neobvyklý obchod se oznamovací povinnost vztahuje bez ohledu na jeho finanční výši. Oznámení má mít co nejúplnější vypovídací schopnost. Zpracovaný systém vnitřních zásad řeší konkrétní odpovědnost za úplnost a věcnou správnost hlášení neobvyklého obchodu, přičemž rozsah kolonek nelimituje obsah a kvantum informací, které by chtěla finanční instituce sdělit FAÚ.
    Finanční instituce se má zaměřit se na úplný popis neobvyklého obchodu a podrobné zdůvodnění jeho neobvyklosti - viz. vzor hlášení neobvyklého obchodu dle vyhlášky. V oznámení neobvyklého obchodu je třeba uvést přesnou identifikaci všech zúčastněných subjektů. Pokud je v popisu obchodu uváděno odvolání na vedené účty, je nutno sdělit, kdo je majitelem a disponentem předmětných účtů. Pro šetření obchodu je mimo jiné velmi důležité podrobné popsání všech vazeb a všech dalších relevantních údajů které má finanční instituce k dispozici.
    Lhůty ohlášení neobvyklého obchodu FAÚ podle § 4 odstavce 2 zákona
    Oznámení je třeba učinit bez zbytečného odkladu, nejpozději do pěti dnů od uzavření obchodu. Vyžadují-li to okolnosti případu, zejména hrozí-li nebezpečí z prodlení, je oznamovatel povinen ministerstvo ihned po zjištění neobvyklého obchodu.
    V systému vnitřních zásad by měl být zakotven konkrétní pracovní postup finanční instituce od momentu zjištění neobvyklého obchodu do momentu doručení oznámení neobvyklého obchodu na FAÚ ( cesta od pracovníka, který první vyhodnotí, že jde o neobvyklý obchod, přes další pracovníky finanční instituce tak, aby byl neobvyklý obchod doručen FAÚ v zákonné lhůtě). Postup vyhodnocení a samotného podání oznámení by měl procházet finanční institucí nejkratší vnitřní informační cestou.
    V systému vnitřních zásad by měl být stanoven postup v situacích, které mohou ohrozit dodržení zákonných lhůt - např. plnohodnotná zastupitelnost odpovědných pracovníků.
    Systém vnitřních zásad rozlišuje z hlediska lhůt doručení oznámení neobvyklého obchodu :
    A) v případě, kdy nehrozí zmaření nebo ztížení zajištění výnosu z neobvyklého obchodu - doručit oznámení o neobvyklém obchodu FAÚ do pěti dnů od uzavření obchodu;
    B) v případě, kdy hrozí zmaření nebo ztížení zajištění výnosu doručit FAÚ oznámení o neobvyklém obchodu ihned po podání příkazu klientem. Jedná se o neobvyklé obchody, u kterých finanční instituce postupuje podle §6 zákona.
    Formu oznámení upřesňuje příloha číslo 1 metodické pomůcky.
    Finanční instituce má povinnost konkrétně na své specifické podmínky rozpracovat mechanizmus oznamovací povinnosti neobvyklých obchodů vůči FAÚ tak, aby byla dodržena lhůta v bodě A, kde nehrozí nebezpečí z prodlení a v bodě B, kde je nutno reagovat ihned. Finanční instituce zároveň rozpracuje vnitřní cestu informace o oznámení neobvyklého obchodu přes příslušné pracovníky včetně včasného doručení na FAÚ.
    Finanční instituce je povinna zajistit přítomnost pracovníků (je nutno personálně řešit i zastupitelnost určených pracovníků - např.v případě jejich nemoci nebo dovolené) určených k zajišťování styku s FAÚ.
    V pracovní dny a v pracovní dobu je možno kontaktovat sekretariát FAÚ tel.5704 4501, FAX 5704 4502. Mimo pracovní dobu tj. před 7. hodinou a 45. minutou a po 16. hodině a 15. min. v sobotu, neděli a ve svátek je možné oznámení o neobvyklém obchodě předat (doručit) FAÚ pouze po předchozím upozornění na telefonním čísle ústředny Ministerstva financí - 5704 1111.
    Splnění oznamovací povinnosti podle předchozích ustanovení není porušením zákonné povinnosti mlčenlivosti uložené podle zvláštního zákona.
    Povinnost mlčenlivosti podle § 7 odstavce 1, 3 a 5 zákona
    1) Oznamovatel má povinnost o oznámení neobvyklého obchodu nebo o úkonech učiněných ministerstvem podle tohoto zákona zachovávat mlčenlivost ve vztahu k třetím osobám, včetně osob, jichž se sdělené informace týkají, povinnost mlčenlivosti se vztahuje na každého zaměstnance oznamovatele i na osobu, která je pro něj na základě smlouvy činná.
    2) Povinnost mlčenlivosti osob uvedených v odstavci 1 nezaniká skončením pracovně právního vztahu k finanční instituci nebo tím, že fyzická osoba přestala vykonávat činnost uvedenou §1 odstavec 6 zákona.
    3) Porušení povinnosti mlčenlivosti podle odstavců 1 a 2 je přestupkem, za který lze v řízení podle přestupkového zákona uložit pokutu až do výše 200 000 Kč, tím není dotčena odpovědnost za škodu, která tím osobě, jíž se vyzrazené údaje týkají, vznikla, ani případná trestní odpovědnost toho, kdo porušil povinnost mlčenlivosti.
    Finanční instituce promítne tuto povinnost do pracovních smluv uzavíraných s těmi zaměstnanci finanční instituce, kteří přijdou do styku s údaji a informacemi ve smyslu zákona.
    Odklad splnění příkazu podle § 6 zákona
    1) Finanční instituce může splnit příkaz klienta týkající se neobvyklého obchodu nejdříve po uplynutí 24 hodin od přijetí oznámení ministerstvem, pokud hrozí nebezpečí, že bezodkladným splněním by mohlo být zmařeno nebo podstatně ztíženo zajištění výnosu.
    2) Jestliže si prověření obchodu vyžádá delší dobu, může ministerstvo ve lhůtě uvedené v odstavci 1 uložit finanční instituci, aby splnění příkazu dále odložila na dobu 72 hodin od doby, kdy přijalo oznámení. Jestliže ministerstvo v této lhůtě finanční instituci nesdělí, že podalo trestní oznámení, finanční instituce po uplynutí příkaz provede. V opačném případě vyčká, zda do tří dnů od podání trestního oznámení orgán činný v trestním řízení nerozhodne o předmětu obchodu.
    Finanční instituce má mít v systému vnitřních zásad zahrnuta taková opatření, která zabrání hrozícímu nebezpečí, že bezodkladným splněním příkazu klienta by mohlo být zmařeno nebo podstatně ztíženo zajištění výnosu.
    V systému vnitřních zásad má být zapracováno zejména kdo, v jaké lhůtě a proč vyhodnotil neobvyklý obchod jako obchod u něhož bude rozhodnuto o splnění nebo nesplnění příkazu klienta.
    V systému vnitřních zásad finanční instituce mají být zahrnuta pravidla a postup zpracování neobvyklého obchodu a jeho zaslání na FAÚ.
    V systému vnitřních zásad finanční instituce má být zahrnuto takové technicko-personální opatření, aby FAÚ mohl vůči finanční instituci provádět v zákonných termínech úkony podle §6 zákona. V praxi to znamená, že FAÚ musí mít možnost v kterýkoli okamžik po dobu odkladu splnění příkazu klienta podle §6 odstavce 2 zákona doručit kontaktní osobě nebo statutárnímu orgánu ve finanční instituci:
    A) rozhodnutí o prodloužení odkladu příkazu klienta o dalších 48 hodin;
    B) sdělení, že v předmětné věci je podáno trestní oznámení.
    V systému vnitřních zásad má být řešena operativní součinnost při poskytování doplňujících informací nepřetržitě po celou dobu odložení splnění příkazu klienta tzn. po celých 72 hodin.
    Pro tento případ zapracuje finanční instituce do svého systému vnitřních zásad takový postup, aby požadavky FAÚ řešila obratem.
    IV.
    Vymezení základních znaků neobvyklých obchodů
    Finanční instituce by měla vypracovat podrobný seznam znaků neobvyklého obchodu dle konkrétních specifik své činnosti, který bude tvořit přílohu systému vnitřních zásad.
    Ing. Stanislav Kosík

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Vedlejší činnost zaměstnance
    • K limitům práva na informace o odměnách statutárních orgánů a zaměstnanců povinných osob podle zákona o svobodném přístupu k informacím
    • Zdanění kryptoměn pohledem aktuální judikatury
    • Nad judikaturou Ústavního soudu v otázce náhrady nákladů v řízení o zrušení a vypořádání spoluvlastnictví
    • Úskalí při zrušení podílového spoluvlastnictví k bytovému domu
    • Ztráta licence a další osud Sberbank
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Zbyšek Kordač zapsán na evropský seznam rozhodců pro investiční spory
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Pracovní právo - zbytečné lékařské prohlídky
    • Neorganizované organizační změny aneb kdopak je tu nadbytečný?
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Vedlejší činnost zaměstnance
    • Právní prostředky ochrany proti bossingu
    • Návrh zákona o ochraně oznamovatelů je opět ve hře
    • Stanovisko NS k výkladu (výše) nezabavitelné částky v r. 2022 nejen při exekučních srážkách ze mzdy
    • Darování nemovitosti z pohledu dárce a obdarovaného - Část 2.
    • Obrat v posuzování právních domněnek a fikcí užitých ve smlouvách ve světle rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 23. 3. 2022, sp. zn. 23 Cdo 1001/2021
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Kdy dává zaměstnavatel tvůrčímu zaměstnanci mlčky souhlas s prací přesčas? Stanovisko Nejvyššího soudu.
    • Náhrada škody způsobené členem statutárního orgánu SVJ
    • Určení (ne)existence zástavního práva jako naturálního práva a jeho výmaz z katastru nemovitostí
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Ukládání pokut podle GDPR: dosavadní praxe a nová metodika ke kalkulaci pokut

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nemajetková újma (exkluzivně pro předplatitele)

    Osobou, která má po určitou část trestního řízení zákonem stanovená práva a povinnosti, je i osoba, u níž se koná domovní prohlídka (popřípadě prohlídka jiných prostor a...

    Nezabavitelná částka

    Při stanovení nezabavitelné částky, která povinnému nesmí být sražena z měsíční mzdy (§ 278 o. s. ř.), se částka normativních nákladů na bydlení pro rok 2022 (vymezená...

    Advokacie (exkluzivně pro předplatitele)

    Splnění podmínky získání vysokoškolského vzdělání v oboru právo v magisterském studijním programu studiem na vysoké škole v České republice podle § 37 odst. 1 písm. b) bodu 1...

    Pandemický zákon (exkluzivně pro předplatitele)

    I. Aktivně procesně legitimován k podání návrhu na zrušení mimořádného opatření podle § 101a odst. 1 s. ř. s. ve spojení s § 13 zákona č. 94/2021 Sb., o mimořádných opatřeních...

    Územní a stavební řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Společenství vlastníků jednotek je účastníkem společného územního a stavebního řízení podle § 94k písm. e) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.