epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Vyhláška ze dne 30.6.2000, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence

19.7.2000 | Sbírka:  196/2000 Sb. | Částka:  62/2000ASPI

Vztahy

Nadřazené: 151/2000 Sb.
Pasivní derogace: 127/2005 Sb., 550/2004 Sb.
196/2000 Sb.
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 30. června 2000,
kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence
Změna: 550/2004 Sb.
Ministerstvo dopravy a spojů stanoví podle § 109 odst. 2 zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů, (dále jen "zákon") k provedení § 29 odst. 3 zákona:
§ 1
Pro účely této vyhlášky se rozumí:
a) telefonní stanicí - soubor technických, provozních a organizačních prostředků umožňujících v návaznosti na telekomunikační síť využívat telefonní službu,
b) účastnickou přípojkou - okruh, umožňující vytvoření hovorové cesty, spojující účastnické zařízení s přípojným bodem telefonní ústředny,
c) ztrátou integrity služby - jev, při kterém během spojení dojde k mimořádnému zhoršení jakosti přenosu,
d) obdobím silného provozu - období, ve kterém je provoz srovnatelný s provozem v hlavní provozní hodině,
e) veřejným telefonním automatem - kartový nebo mincový telefonní automat provozovaný poskytovatelem služby, který je přístupný 24 hodin denně,
f) mobilním účastnickým přístrojem - zařízení, které je prostřednictvím základnových stanic mobilní telekomunikační sítě schopné komunikace za pohybu.
§ 2
Ukazatele a charakteristiky kvality služeb
Ukazatele a charakteristiky kvality služeb jsou:
a) doba potřebná pro zřízení telefonní služby prostřednictvím veřejné pevné telekomunikační sítě je doba od prokazatelného objednání této služby zákazníkem do okamžiku připojení účastnického telefonního přístroje ke koncovému bodu sítě a jeho zprovoznění nebo do okamžiku ověření funkčnosti koncového bodu sítě a jeho zprovoznění v případě, že účastnický přístroj je v majetku poskytovatele (tato doba platí i pro dobu nutnou pro překládku již existující telefonní stanice a vykazuje se ve dnech),
b) četnost poruch na účastnickou přípojku je poměr počtu platných poruchových hlášení, podaných účastníky o přerušení této služby nebo ztrátě integrity této služby, k průměrnému počtu účastnických přípojek v hodnoceném časovém období (neuvažují se poruchy koncových zařízení připojených ke koncovému bodu telekomunikační sítě a poruchy vztahující se k vlastnostem telekomunikační sítě, která není provozována poskytovatelem služby),
c) doba odstranění poruchového stavu je doba od okamžiku nahlášení poruchového stavu účastníkem poskytovateli této služby do okamžiku, kdy tato služba byla vrácena do předepsaného provozního stavu [uvažují se pouze poruchové stavy definované podle písmene b)],
d) míra neúspěšnosti sestavení spojení ve veřejné pevné telekomunikační síti je poměr neúspěšných pokusů o sestavení spojení k celkovému počtu pokusů o spojení v období silného provozu vyjádřený v procentech a neúspěšný pokus o sestavení spojení je pokus o volání na platné telefonní číslo, správně volené, na kterém volající neobdrží do 30 sekund od okamžiku ukončení volby poslední číslice kontrolní vyzváněcí tón, popř. signál oznamující, že volaný účastník právě hovoří, nebo jiný signál oznamující úspěšné sestavení spojení,
e) doba potřebná pro sestavení spojení je doba od ukončení volby poslední číslice volaného čísla volajícím účastníkem do příjmu kontrolního vyzváněcího tónu, popř. signálu oznamujícího, že volaný účastník právě hovoří, nebo jiného signálu oznamujícího úspěšné sestavení spojení,
f) reklamace správnosti vyúčtování je podíl počtu reklamací k celkovému počtu všech vystavených vyúčtování vyjádřený v procentech,
g) doba přihlášení obsluhy pracoviště poskytujícího služby na ohlašovně meziměstského a mezinárodního provozu nebo na pracovišti podávajícím informace o telefonních číslech je doba od okamžiku vyslání poslední číslice čísla této služby až do okamžiku, kdy obsluha (fyzická osoba) se přihlásí volajícímu uživateli, aby poskytla požadovanou službu,
h) míra pohotovosti veřejných telefonních automatů kartových a mincových je podíl počtu instalovaných veřejných telefonních automatů v provozuschopném stavu k celkovému počtu instalovaných veřejných telefonních automatů vyjádřený v procentech,
i) doba potřebná pro zřízení telefonní služby prostřednictvím veřejné mobilní telekomunikační sítě je doba od prokazatelného objednání služby zákazníkem do předání zprovozněného mobilního účastnického přístroje nebo do aktivování účastnické identifikační karty zákazníkovi,
j) míra neúspěšnosti sestavení spojení ve veřejné mobilní telekomunikační síti je podíl neúspěšných pokusů o spojení k celkovému počtu pokusů o spojení z mobilního koncového zařízení v mobilní telekomunikační síti v období silného provozu vyjádřený v procentech v libovolném místě území, kde je telekomunikační služba touto sítí poskytována,
k) míra předčasného ukončení spojení nebo ztráta integrity služby ve veřejné mobilní telekomunikační síti je podíl počtu předčasně ukončených spojení nebo spojení s výskytem mimořádného zhoršení jakosti přenosu k celkovému počtu zkušebních spojení trvajících 5 minut v období silného provozu vyjádřený v procentech v libovolném místě území, kde je telekomunikační služba prostřednictvím této sítě poskytována.
§ 3
Stanovené parametry
Parametry kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby jsou stanoveny
a) v příloze č. 1 pro pevnou telekomunikační síť,
b) v příloze č. 2 pro mobilní telekomunikační síť.
§ 4
Vyhodnocování ukazatelů
(1) Poskytovatel univerzální služby provádí zjišťování dosahovaných parametrů ukazatelů a jejich vyhodnocování1) na podkladě pravidelného měsíčního sledování v rámci
a) příslušné územní jednotky CZ-NUTS na úrovni NUTS 32) pro služby poskytované prostřednictvím pevné telekomunikační sítě,
b) celého území, na kterém jsou služby poskytované prostřednictvím mobilní telekomunikační sítě.
(2) Poskytovatel univerzální služby zahrnuje do vyhodnocení ukazatelů podle § 2 písm. a), b), c), f) a i) údaje o všech evidovaných událostech uskutečněných v hodnoceném období.
(3) Poskytovatel univerzální služby zahrnuje do vyhodnocení ukazatelů podle § 2 písm. d), e), g), h), j) a k) údaje získané statisticky významným výběrem dat. Počet sledování, zajišťující dostatečnou přesnost a věrohodnost výsledků, odpovídá požadavku metodiky schválené Českým telekomunikačním úřadem (dále jen "Úřad").
(4) V případě krizové situace3) poskytovatel univerzální služby předkládá Úřadu dosažené parametry ukazatelů se zdůvodněním jejich ovlivnění krizovou situací.
§ 5
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
Ministr:
Ing. Schling v. r.
Příl.1
Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|  Ukazatel  |                                            |  Stanovený  |  Stanovený  |
|    podle   |           Míra a její jednotka             |   parametr  |   parametr  |
|            |                                            |pro r. 2001-2|pro r. 2003-5|
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. a)|Doba potřebná pro zřízení telefonní služby  |             |  <= 10 dnů  |
|            |                                            |<= 40 dnů pro|             |
|            |   - v 95 % případů                         |   rok 2001  |             |
|            |                                            |<= 20 dnů pro|             |
|            |                                            |   rok 2002  |             |
|            |                                            |             |             |
|            |   - v 99 % případů                         |<= 55 dnů pro|  <= 15 dnů  |
|            |                                            |   rok 2001  |             |
|            |                                            |<= 35 dnů pro|             |
|            |                                            |   rok 2002  |             |
|            |                                            |             |             |
|            |Procento zřízení telefonní služby           |    100 %    |    100 %    |
|            |v době dohodnuté se zákazníkem4)            |             |             |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. b)|Četnost poruch na 100 účastnických          |<= 20 poruch |<= 20 poruch |
|            |přípojek (ÚP) za rok                        |na 100 ÚP/rok|na 100 ÚP/rok|
|            |                                            |             |             |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. c)|a) Průměrná doba odstranění poruchového     | <= 24 hodin | <= 16 hodin |
|            |   stavu                                    |             |             |
|            |                                            |             |             |
|            |b) Doba odstranění poruchového stavu v      |             |             |
|            |   - v 80 % případů                         | <= 36 hodin | <= 24 hodin |
|            |                                            |             |             |
|            |   - v 95 % případů                         | <= 48 hodin | <= 36 hodin |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. d)|Podíl neúspěšných pokusů o spojení k        |             |             |
|            |celkovému počtu pokusů o spojení v          |             |             |
|            |období silného provozu5) vyjádřený          |             |             |
|            |v procentech                                |             |             |
|            |                                            |             |             |
|            |a) při průběžném hodnocení reálného         |   <= 4 %    |  <= 3 %     |
|            |   provozu v národním telefonním styku      |             |             |
|            |b) při průběžném hodnocení reálného         |   <= 8 %    |  <= 6 %     |
|            |   provozu v mezinárodním telefonním styku6)|             |             |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. e)|Průměrná doba potřebná pro sestavení spojení|             |             |
|            |   - v národním styku                       |   <= 15 s   |  <= 10 s    |
|            |   - v mezinárodním styku6)                 |   <= 15 s   |  <= 10 s    |
|            |Doba potřebná pro sestavení 95 % spojení    |             |             |
|            |   - v národním styku                       |   <= 23 s   |  <= 18 s    |
|            |   - v mezinárodním styku6)                 |   <= 23 s   |  <= 18 s    |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. f)|Reklamace správnosti vyúčtování             |             |             |
|            |telekomunikačních poplatků                  |   <= 0,5 %  |  <= 0,5 %   |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. g)|Podíl počtu přihlášení obsluhy pracoviště   |             |             |
|            |do 20 s k celkovému počtu volání na         |             |             |
|            |a) ohlašovnách meziměstského a mezinárodního|   >= 99 %   |  >= 99 %    |
|            |   provozu vyjádřený v procentech           |             |             |
|            |b) na pracovištích podávajících informace   |   >= 98 %   |  >= 98 %    |
|            |                                            |             |             |
|            |průměrná doba přihlášení obsluhy pracoviště |             |             |
|            |a) ohlašovnách meziměstského a mezinárodního|   <= 12 s   |  <= 12 s    |
|            |   provozu                                  |             |             |
|            |b) na pracovištích podávajících informace   |   <= 15 s   |  <= 15 s    |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. h)|Míra pohotovosti veřejných telefonních      |             |             |
|            |automatů kartových a mincových              |  >= 98,5 %  |  >= 98,5 %  |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
Příl.2
Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|  Ukazatel  |                                            |  Stanovený  |  Stanovený  |
|    podle   |           Míra a její jednotka             |   parametr  |   parametr  |
|            |                                            |pro r. 2001-2|pro r. 2003-5|
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. f)|Reklamace správnosti vyúčtování             |             |             |
|            |telekomunikačních poplatků                  |   <= 0,5 %  |  <= 0,5 %   |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. g)|Podíl počtu přihlášení obsluhy pracoviště do|             |             |
|            |20 s k celkovému počtu volání na            |             |             |
|            |a) ohlašovnách meziměstského a mezinárodního|   >= 99 %   |  >= 99 %    |
|            |   provozu vyjádřený v procentech           |             |             |
|            |b) na pracovištích podávajících informace   |   >= 98 %   |  >= 98 %    |
|            |   vyjádřený v procentech                   |             |             |
|            |                                            |             |                     |
|            |průměrná doba přihlášení obsluhy pracoviště |             |             |
|            |a) ohlašovnách meziměstského a mezinárodního|   <= 12 s   |  <= 12 s    |
|            |   provozu                                  |             |             |
|            |b) na pracovištích podávajících informace   |   <= 15 s   |  <= 15 s    |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. i)|Doba potřebná pro zřízení telefonní služby  |             |             |
|            |prostřednictvím mobilní telekomunikační sítě|             |             |
|            |   - v 95 % případů                         |   <= 3 dny  |  <= 3 dny   |
|            |   - v 99 % případů                         |   <= 5 dnů  |  <= 5 dnů   |
|            |                                            |             |             |
|            |Procento zřízení telefonní služby v době    |             |             |
|            |dohodnuté se zákazníkem                     |    100 %    |    100 %    |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. j)|Podíl neúspěšných pokusů o spojení k        |             |             |
|            |celkovému počtu pokusů o spojení v období   |             |             |
|            |silného provozu5) vyjádřený v procentech    |    < 3 %    |    < 3 %    |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
|§ 3 písm. k)|Míra předčasného ukončení spojení nebo      |             |             |
|            |ztráta integrity služby v mobilní           |             |             |
|            |telekomunikační síti                        |    < 3 %    |    < 3 %    |
+------------+--------------------------------------------+-------------+------ -------+
1) § 34 odst. 2 písm. c) zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů.
2) Opatření Českého statistického úřadu č. 13/1999 Sb., k zavedení klasifikace územních statistických jednotek.
3) § 87 odst. 1 zákona č. 151/2000 Sb.
4) Doba dohodnutá nepřekračující však parametry stanovené pro dobu potřebnou pro zřízení telefonní služby.
5) Vykazuje se průběžné hodnocení reálného provozu v digitální síti.
6) Uvedené hodnoty pro mezinárodní styk jsou doporučené.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021
  • 17.02.2021Tax Compliance 2021 (online - živé vysílání) - 17.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Zákaz smluvní pokuty v rezervační smlouvě
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Povinnost k podání insolvenčního návrhu po novele v praxi
  • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Senátní výbory se neshodly, v jaké úpravě vrátit mediální zákon
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Zákaz smluvní pokuty v rezervační smlouvě
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Možné alternativy úpravy styku nezletilého s rodičem při svěření nezletilého do péče druhého rodiče
  • Novinky v odpovědnosti statutárních orgánů obchodních korporací
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů