epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Pravidla ze dne 17.1.2001 pro poskytování institucionálních dotací veřejným vysokým školám na podporu výzkumu a vývoje Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy

    17.1.2001 | Sbírka:  30 521/2000-31 | Částka:  2/2001ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 218/2000 Sb., 111/1998 Sb., 300/1992 Sb.
    30 521/2000-31
    Pravidla
    pro poskytování institucionálních dotací veřejným vysokým školám na podporu výzkumu a vývoje Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy
    Čl.1
    Obecné podmínky poskytnutí dotací
    1.1 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen "ministerstvo") vydává na základě ustanovení § 14 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), rozhodnutí o dotacích podle zákona č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoje, ve znění zákona č. 1/1995 Sb. Nedílnou součástí rozhodnutí jsou tato Pravidla pro poskytování institucionálních dotací veřejným vysokým školám na podporu výzkumu a vývoje Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen "Pravidla"), která bude ministerstvo uplatňovat při aplikaci § 87 písm. d) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění zákona č. 210/2000 Sb.
    1.2 Dotace podle těchto Pravidel poskytuje ministerstvo jako dotace na nespecifikovaný výzkum veřejným vysokým školám v souladu s usnesením vlády ČR ze dne 5. ledna č. 16 o Národní politice výzkumu a vývoje České republiky" a dotace na výzkumné záměry v souladu s usnesením vlády ČR ze dne 22. dubna 1998 č. 281 o Pravidlech hodnocení výzkumných záměrů a výsledků organizací pro poskytování institucionální podpory výzkumu a vývoje. Dotace mohou být investiční i neinvestiční.
    1.3 Výši dotací stanoví ministerstvo rozhodnutím podle příslušných kvantitativních a věcných ukazatelů uvedených v zákoně o státním rozpočtu a s ohledem na dlouhodobý záměr výzkumné, vývojové a vzdělávací činnosti a dosažené výsledky ve výzkumné a vývojové činnosti.
    1.4 Dotace může ministerstvo poskytovat zálohově.
    Čl.2
    Zásady poskytnutí institucionálních dotací veřejným vysokým školám na nespecifikovaný výzkum
    2.1 Institucionální finanční prostředky na nespecifikovaný výzkum jsou poskytovány veřejným vysokým školám v souladu s usnesením vlády ČR ze dne 5. ledna 2000 č. 16 o Národní politice výzkumu a vývoje České republiky, formou dotace. Účelem této dotace je podněcovat a podporovat tu výzkumnou a vývojovou činnost veřejných vysokých škol, která je neoddělitelně spojena se vzděláváním1 - s akreditovanými studijními programy.
    2.2 Částka vyčleněná na tuto dotaci je stanovena Radou vlády ČR pro výzkum a vývoj a projednána v rámci návrhu státního rozpočtu ČR v rozsahu cca 9 % celkové státní podpory na výzkum a vývoj.1
    2.3 Institucionální finanční prostředky na nespecifikovaný výzkum na veřejných vysokých školách jsou rozdělovány zejména podle úspěšnosti jednotlivých veřejných vysokých škol v získávání finančních prostředků ve výzkumné a vývojové činnosti financované ze státního rozpočtu ČR, z prostředků EU na podporu projektů výzkumu a vývoje a ostatních zahraničních prostředků, které veřejná vysoká škola získala na základě veřejné soutěže v oblasti výzkumu.
    2.4 Ukazatelé úspěšnosti jsou tyto:
    2.4.1 prostředky získané vysokou školou na řešení projektů výzkumu a vývoje, grantových projektů a výzkumných záměrů dle odstavce 2.3,
    2.4.2 podíl habilitovaných akademických pracovníků na celkovém počtu akademických pracovníků dané školy,
    2.4.3 podíl absolventů doktorských studijních programů na celkovém přepočteném počtu studentů dané školy.
    2.5 Dotace ministerstvo poskytuje v souladu s § 14 odst. 3 rozpočtových pravidel na základě žádostí veřejných vysokých škol. Jejich přílohou jsou rozpočtová data předložená veřejnou vysokou školou v termínu stanoveném ministerstvem a v předepsané formě:
    2.5.1 o počtech absolventů v akreditovaných studijních programech doktorského studia,
    2.5.2 o počtech profesorů,
    2.5.3 o počtech docentů,
    2.5.4 o počtech pedagogů,
    2.5.5 o výši finančních prostředků veřejné vysoké školy, která byla veřejné vysoké škole poskytnuta na řešení projektů výzkumu a vývoje mimo státní rozpočet (dle bodu 2.8.2) v dohodnutém období.
    2.6 Pro výpočet dotace se používá průměr výše prostředků získaných dle bodu 2.8 za rok 1999 a rok 2000, aby se utlumilo kolísání dotace jednotlivým vysokým školám.
    2.7 U projektů výzkumu a vývoje, grantových projektů a výzkumných záměrů se započítávají neinvestiční prostředky v plné výši a investiční prostředky od roku 2000 také v plné výši.
    2.8 Jako finanční prostředky získané na řešení projektů výzkumu a vývoje se započítávají finanční prostředky, které vysoká škola získala jako nositel či spolunositel projektů výzkumu a vývoje, grantových projektů a výzkumných záměrů financovaných:
    2.8.1 ze státního rozpočtu České republiky (dále jen "Data T"),
    2.8.2 z prostředků EU na podporu projektů výzkumu a vývoje a ostatních zahraničních prostředků, které veřejná vysoká škola získala na základě veřejné soutěže v oblasti výzkumu a vývoje (dále jen "Data Z").
    2.9 Data T jsou získávána z databáze CEP Rady vlády ČR pro výzkum a vývoj a zasílají se vysokým školám ve stanoveném datu a vhodné struktuře na vědomí.
    2.10 Data Z jsou předkládána vysokými školami v požadované struktuře a s požadovanými doklady v určeném termínu ministerstvu.
    2.11 Strukturu údajů stanovuje ministerstvo.
    2.12 Podíl dané veřejné vysoké školy na celkových institucionálních prostředcích na nespecifikovaný výzkum se stanoví podle vzorce
         +-             -+ +-                   -+
         |Gi1999 + Gi2000| |      2Pi + Di     Ai|                       Id
    Ii = |---------------|x|1 + 2 -------- + 7 --| x ---------------------------------------------
         |       2       | |         Ui        Si|       +-             -+ +-                   -+
         +-             -+ +-                   -+       |Gi1999 + Gi2000| |      2Pi + Di     Ai|
                                                     suma|---------------|x|1 + 2 -------- + 7 --|
                                                      i  |       2       | |         Ui        Si|
                                                         +-             -+ +-                   -+
    
            kde
    
            I     je    výše     institucionálních    prostředků    na
                  nespecifikovaný výzkum dané veřejné vysoké školy,
            G1999 je výše finančních prostředků získaných jako účelové
                  prostředky na  podporu výzkumu a vývoje  v roce 1999
                  dané veřejné vysoké školy,
            G2000 je  výše finančních  prostředků získaných  v r. 2000
                  dle bodu 2.8 dané veřejné vysoké školy,
            P     je  přepočtený počet  profesorů  dané veřejné vysoké
                  školy v roce 2000,
            D     je  přepočtený  počet  docentů  dané  veřejné vysoké
                  školy v roce 2000,
            U     je  přepočtený počet  všech akademických  pracovníků
                  dané školy v roce 2000,
            A     je počet absolventů  doktorských studijních programů
                  v roce 2000,
            S     je přepočtený počet studentů dané         školy v roce 2000,
            Id    je výše  disponibilních institucionálních prostředků
                  na  nespecifikovaný výzkum  veřejných vysokých  škol
                  pro rok 2001,
            i     index označující konkrétní veřejnou vysokou školu.
    
    Rozhodným datem pro určení počtů a hodnot je 30. listopad 2000.
    2.13 Veřejná vysoká škola musí prokázat využití dotace na výzkum a vývoj.
    2.14 O použití prostředků na nespecifikovaný výzkum musí vést veřejná vysoká škola evidenci podle zvláštního právního předpisu.2
    2.15 Dotace podle tohoto článku se neposkytují těmto veřejným vysokým školám: Akademie múzických umění v Praze, Akademie výtvarných umění v Praze, Janáčkova akademie múzických umění v Brně a Vysoká škola umělecko-průmyslová v Praze.
    2.16 Dotace pro Vysoké učení technické v Brně (dále jen "VUT") a Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně (dále jen "UTB") se vypočtou podle skutečných dat roku 2000 a skutečná výše účelových prostředků G za rok 1999 bude stanovena dohodou VUT a UTB. V případě, že nedojde k dohodě VUT a UTB o skutečné výši účelových prostředků za rok 1999, budou tyto prostředky stanoveny podle údajů databáze CEP z roku 1999.
    Čl.3
    Zásady poskytnutí institucionálních dotací veřejným vysokým školám na uskutečňování jejich výzkumných záměrů
    3.1 Výzkumný záměr obsahuje vymezení předmětu výzkumné činnosti součástí veřejné vysoké školy podporované z institucionálních prostředků na výzkum a vývoj.
    3.2 Institucionální finanční prostředky na výzkumné záměry jsou veřejným vysokým školám poskytovány formou dotace v souladu s usnesením vlády ČR ze dne 22. dubna 1998 č. 281 o pravidlech hodnocení výzkumných záměrů a výsledků organizací pro poskytování institucionální podpory výzkumu a vývoje (dále jen "Pravidla hodnocení").
    3.3 V přechodném období (do doby zhodnocení výzkumných záměrů) jsou financovány všechny navržené výzkumné záměry.
    3.4 Financování výzkumných záměrů po ukončení přechodného období (nejpozději do konce roku 2001) a výzkumných záměrů, které již prošly hodnocením, bude plně podléhat Pravidlům hodnocení.
    3.5 Výzkumný záměr, který nebyl přijat hodnotící komisí zadavatele, bude vrácen k přepracování podle doporučení hodnotící komise.
    3.6 Do doby přijetí nebo zamítnutí přepracovávaného výzkumného záměru bude dotace na dotyčný výzkumný záměr krácena o 10 %.
    3.7 V případě opětovného nepřijetí přepracovaného výzkumného záměru důvod k udělení dotace výzkumného záměru zaniká bez náhrady.
    3.8 Vykazování (účetnictví) použití prostředků na výzkumný záměr musí veřejná vysoká škola vést odděleně od ostatních finančních prostředků veřejné vysoké školy.
    Čl.4
    Podmínky použití dotací a jejich finanční vypořádání
    4.1 Podmínky použití dotací a jejich finanční vypořádání upravují rozpočtová pravidla a další právní předpisy.
    4.2 Veřejná vysoká škola, která dotaci tím, že ji začne užívat, přijme (dále jen "příjemce"), je povinna splnit povinnosti stanovené rozpočtovými pravidly a dále:
    4.2.1 dodržet účel a časové určení poskytnuté dotace (neinvestiční dotace, investiční dotace) a další podmínky jejího použití stanovené v rozhodnutí;
    4.2.2 dotaci finančně vypořádat (zúčtovat a nepoužitou část dotace vrátit ministerstvu způsobem a v termínu, které stanoví ministerstvo v souladu s Vyhláškou Ministerstva financí, kterou se stanoví rozsah údajů a termíny finančního vypořádání).
    Čl.5
    Zveřejnění informací o dotacích a kontrola použití dotací
    5.1 Ministerstvo zveřejní ve Věstníku Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a na svých internetových stránkách tato Pravidla a informaci o výši poskytnutých dotací podle těchto Pravidel:
    5.2 Hospodaření s dotacemi kontroluje ministerstvo podle § 40 odst. 2 rozpočtových pravidel zejména
    5.2.1 při kontrolách hospodaření veřejných vysokých škol [§ 87 písm. e) zákona o vysokých školách],
    5.2.2 při zúčtování a vypořádání dotací se státním rozpočtem za příslušný rok,
    5.2.3 při analýze výročních zpráv o hospodaření veřejné vysoké školy [§ 21 odst. 1 písm. a) zákona o vysokých školách].
    Čl.6
    Investiční dotace
    Výše investiční dotace bude vycházet z programů účelově určených na pořizování a reprodukci majetku a evidovaných v ISPROFIN podle vyhlášky Ministerstva financí o účasti SR na financování programů. V roce 2001 je program Podpora výzkumu a vývoje v ISPROFIN veden pod číslem 333910.
    Čl.7
    Účinnost
    Tato Pravidla nabývají účinnosti dnem podpisu a použijí se pouze pro dotace na rok 2001.
    E. Zeman, v. r.
    ministr
    1 Usn. vl. 16/2000 kap. V.1.2. Státní podpora VaV a její rozdělení odstavec (158).
    2 Zákon č. 563/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 31.01.2023Novinky v pracovním právu 2023 (online - živé vysílání) - 31.1.2023
    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo - 15.2.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Do třetice všeho dobrého? Aneb další pokus České republiky přijmout zákon o hromadných řízeních
    • Náhrada škody
    • Místní koeficient daně z nemovitých věcí stanovený v části obce
    • Moderační právo soudu
    • Již nejen dávka otcovské poporodní péče dle zákona o nemocenském pojištění, ale od 1. 12. 2022 v zákoníku práce výslovně i otcovská dovolená
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví
    • Odmítnutí poskytnutí informace ve světle Nálezu ÚS sp. zn. IV. ÚS 3208/16
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Dočasné přidělení zaměstnance k jinému zaměstnavateli
    • Změna žaloby – důsledky stanoviska Ústavního soudu Pl. ÚS-st. 43/16
    • Posuzování podřízenosti pohledávky v insolvenčním řízení ve vztahu k ust. § 1938 odst. 1 občanského zákoníku.
    • Kupní cena jako (ne)podstatná náležitost kupní smlouvy o převodu nemovitosti
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Střídavá péče a posuzování některých parametrů ve světle aktuální judikatury Ústavního soudu
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Náhrada škody

    Ustanovení § 45 zákona o silničním provozu upravuje odstranění vozidel, které představují překážku provozu na pozemních komunikacích, zatímco § 27 odst. 5 zákona o silničním...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    Podle § 24 odst. 6 zákona o pozemních komunikacích vlastník dálnice, silnice, místní komunikace nebo veřejně přístupné účelové komunikace, po níž má být vedena objížďka, je...

    Odpovědnost státu za újmu (exkluzivně pro předplatitele)

    Uspokojování restitučních nároků nelze podřadit pod dispozici státu se svým vlastnictvím v rámci soukromoprávního vztahu. Stát v takovém případě nevystupuje jako vlastník, který...

    Oprava rozhodnutí (exkluzivně pro předplatitele)

    Dojde-li v důsledku opravy rozhodnutí ke změně obsahu opravovaného rozhodnutí, a tím i k možnosti prolomení jeho právní moci, bude nezbytné započíst do celkové doby řízení i ten...

    Společný nájem bytu manžely (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhoduje-li soud k návrhu rozvedeného manžela podle § 768 o. z., v první řadě rozhodne o tom, kterému z rozvedených manželů se zrušuje právo nájmu – bude to ten z bývalých...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.