epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Vyhláška ze dne 11.2.2002, kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)

    26.2.2002 | Sbírka:  64/2002 Sb. | Částka:  30/2002ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 320/2001 Sb.
    Prováděcí: 245/2002-OIM-M, 170/2002-OIM-SP
    Pasivní derogace: 416/2004 Sb.
    64/2002 Sb.
    VYHLÁŠKA
    Ministerstva financí
    ze dne 11. února 2002,
    kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)
    Ministerstvo financí stanoví podle § 33 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), k provedení § 6 odst. 4 a § 22 odst. 5 tohoto zákona:
    Předmět úpravy a vymezení některých pojmů
    § 1
    Tato vyhláška stanoví
    a) bližší podrobnosti o kontrolních metodách a kontrolních postupech,
    b) strukturu a rozsah zpráv o výsledcích finančních kontrol, postup a termíny jejich předkládání.
    § 2
    Pro účely této vyhlášky se rozumí
    a) příkazcem operace vedoucí orgánu veřejné správy nebo vedoucí zaměstnanec jím pověřený k nakládání s veřejnými prostředky orgánu veřejné správy,1)
    b) správcem rozpočtu vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za správu rozpočtu orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu,2)
    c) hlavním účetním vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za vedení účetnictví orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu.3)
    Bližší podrobnosti o kontrolních metodách
    § 3
    Kontrolní metody slouží při finanční kontrole k zajištění objektivnosti a úplnosti informací o tom, zda kontrolované osoby,4) organizační útvary, vedoucí a jiní zaměstnanci orgánu veřejné správy5) naplňují požadavky, na které je kontrola zaměřena.
    § 4
    (1) Kontrolní metodou porovnání se zjišťuje, zda skutečný stav hospodaření odpovídá stavu zápisů v dokumentech. Metodou se získávají informace potřebné k finančnímu řízení kontrolovaných osob, organizačních útvarů, vedoucích a jiných zaměstnanců orgánu veřejné správy, jakož i informace o zjištění odchylek od požadovaného stavu nebo o možných rizicích vzniku těchto odchylek.
    (2) Skutečný stav se porovnává s údaji obsaženými v
    a) záznamech,
    b) účetních, finančních a statistických výkazech,
    c) hlášeních a zprávách,
    d) datech uložených v informačních systémech,
    e) schválených záměrech.
    § 5
    (1) Kontrolní metodou sledování se zjišťuje, zda jsou v souladu se záměry a cíli orgánu veřejné správy stanoveny podmínky a postupy pro hospodárný, efektivní a účelný výkon prověřované činnosti, pro zajišťování programu nebo plnění výkonných, řídících a kontrolních funkcí a zda kontrolované osoby, organizační útvary, vedoucí a jiní zaměstnanci orgánu veřejné správy tyto podmínky a postupy dodržují.
    (2) Skutečný stav se zjišťuje
    a) pozorováním procesů,
    b) měřením hodnot.
    (3) Informace o průběhu, časových údajích a výsledcích sledování se zaznamenávají v příslušném písemném, datovém, případně obrazovém nebo zvukovém záznamu.
    § 6
    (1) Kontrolní metodou šetření a ověřování se zjišťuje, zda byly při přípravě a uskutečňování prověřovaných operací6) až po jejich konečné vypořádání a vyúčtování7) dosaženy stanovené záměry a cíle.
    (2) Zjištění získaná šetřením se
    a) porovnávají se stanovenými záměry a cíli,
    b) ověřují s podmínkami a postupy stanovenými právními předpisy a opatřeními přijatými v mezích těchto předpisů.
    § 7
    (1) Metodou kontrolních výpočtů se matematickými úkony ověřují informace obsažené v záznamech, účetních, finančních a statistických výkazech, hlášeních a zprávách nebo datech uložených v informačních systémech, anebo ve schválených záměrech.
    (2) Zjištění získaná kontrolními výpočty se porovnávají s číselnými hodnotami
    a) vykazovanými v dokumentech uvedených v odstavci 1,
    b) stanovenými v právních předpisech a v opatřeních přijatých v mezích těchto předpisů,
    c) stanovených technickými normami,
    d) obsaženými ve smlouvách.
    § 8
    (1) Kontrolní metodou analýzy se zjišťují a vyhodnocují odchylky jednotlivých operací nebo jejich souborů od obvyklého rámce hodnoty, například jejich četností, výdajovou nebo časovou náročností, anebo zvýšeným rizikem vzniku nesrovnalostí v hospodaření s veřejnými prostředky.
    (2) Zjištění získaná analýzou se porovnávají s údaji obsaženými v
    a) záznamech,
    b) účetních, finančních a statistických výkazech,
    c) hlášeních a zprávách,
    d) datech uložených v informačních systémech,
    e) schválených záměrech.
    § 9
    Při finanční kontrole se použije kterákoliv kontrolní metoda uvedená v § 4 až 8, nebo jiná kontrolní metoda, nebo kombinace více těchto kontrolních metod s podmínkou, že jejich použití musí být v souladu s právními předpisy.8)
    Zásady pro uplatňování kontrolních postupů
    § 10
    Kontrolními postupy jsou systematicky uspořádané úkony, kterými se na základě zvolených kontrolních metod shromažďují, třídí, vyhodnocují a dokumentují informace za účelem jejich využití podle § 3.
    § 11
    Při předběžné veřejnosprávní kontrole,9) průběžné veřejnosprávní kontrole10) a řídící kontrole,11) zajišťované odpovědnými vedoucími zaměstnanci při finančním řízení činnosti orgánu veřejné správy, se uplatní schvalovací postupy,12) operační postupy,13) revizní postupy k prověření správnosti vybraných operací14) a hodnotící postupy.15) Součástí kontrolních postupů odpovědných vedoucích zaměstnanců je systematické vyhledávání rizik spojených se zajišťováním činnosti v rozsahu jim vymezené působnosti a přijímání přiměřených a účinných opatření k jejich odstranění nebo zmírnění.
    § 12
    Při veřejnosprávní kontrole vykonávané zaměstnanci pověřenými vedoucím kontrolního orgánu16) ke specializované kontrolní činnosti, oddělené od finančního řízení tohoto orgánu, se uplatní kombinace revizních a hodnotících postupů.
    § 13
    Při interním auditu17) se uplatní speciální kombinace revizních a hodnotících postupů s důrazem na využití kontrolní metody analýzy (dále jen "auditní postup").
    Schvalovací postupy při předběžné řídící kontrole
    § 14
    (1) Schvalovací postupy odpovědných vedoucích zaměstnanců orgánů veřejné správy se uplatňují v procesu plánování a přípravy operací, určených k plnění stanovených úkolů tohoto orgánu, které mají za následek veřejné výdaje nebo jiná plnění vzniklá na základě závazku nebo nároku orgánu veřejné správy.
    (2) Schvalovací postupy podle odstavce 1 tvoří kontrolní činnost před právním úkonem orgánu veřejné správy, kterým vzniká tomuto orgánu závazek nebo nárok, a dále kontrolní činnost před uskutečněním veřejných výdajů nebo jiných plnění na základě přijatého závazku nebo vzniklého nároku.
    (3) Kontrolní činnost před schválením závazku nebo uplatněním nároku orgánu veřejné správy zahrnuje prověření
    a) připravované operace včetně úplnosti podkladů a její schválení v odpovědnosti příkazce operace,
    b) podkladů předaných příkazcem operace k připravované operaci a její schválení správcem rozpočtu.
    (4) Kontrolní činnost před uskutečněním veřejných výdajů nebo jiných plnění ke splnění závazků nebo uplatnění nároků orgánu veřejné správy zahrnuje
    a) vydání písemného příkazu k uskutečnění veřejného výdaje nebo jiného plnění příkazcem operace a jeho předání správci rozpočtu včetně dokladu o závazku nebo nároku orgánu veřejné správy a příslušných podkladů,
    b) prověření a odsouhlasení vydaného písemného příkazu s dokladem a podklady uvedenými pod písmenem a), jejich vztahu k realizaci rozpočtu orgánu veřejné správy v odpovědnosti správce rozpočtu a jejich předání hlavnímu účetnímu,
    c) konečné prověření a odsouhlasení vydaného písemného příkazu včetně úplnosti příslušných podkladů v odpovědnosti hlavního účetního.
    § 15
    (1) Příkazce operace při výkonu předběžné řídící kontroly zaměří schvalovací postup na prověření
    a) nezbytnosti uskutečnění připravované operace pro plnění stanovených úkolů orgánu veřejné správy,
    b) věcné správnosti a úplnosti podkladů k připravované operaci,
    c) dodržení kritérií hospodárnosti,18) efektivnosti19) a účelnosti,20)
    d) souladu operace s právními předpisy,
    e) rizik, která se v průběhu uskutečňování operace mohou vyskytnout, a stanovení případných opatření k jejich odstranění nebo zmírnění.
    (2) Příkazce operace potvrdí svým podpisem oprávněnost, nezbytnost a správnost6) připravované operace.
    § 16
    (1) Schvalovací postup při předběžné řídící kontrole zajišťované v odpovědnosti správce rozpočtu navazuje na schvalovací postup zajišťovaný v odpovědnosti příkazce operace.
    (2) Správce rozpočtu při výkonu předběžné řídící kontroly připravované operace zaměří schvalovací postup na dodržení
    a) pravidel stanovených zvláštními právními předpisy,21)
    b) rozsahu oprávnění příkazce operace a porovnání jeho podpisu s podpisovým vzorem,
    c) rozpočtové skladby,
    d) schváleného, případně upraveného rozpočtu, jeho rozpisu a závazných ukazatelů pro příslušnou položku rozpočtové skladby,
    e) souladu operace se schválenými programy, projekty nebo jinými rozhodnutími o nakládání s veřejnými prostředky.
    (3) Předmětem předběžné řídící kontroly zajišťované v odpovědnosti správce rozpočtu je i posouzení finančního dopadu operace na zdroje použitelné v příslušném rozpočtovém období, případně na potřebu zajištění zdrojů pro navazující rozpočtové období.
    (4) Správce rozpočtu potvrdí svým podpisem, že zajistil prověření a schválil připravovanou operaci.
    (5) Shledá-li správce rozpočtu na připravované operaci nedostatky, pozastaví ji a písemně o tom vyrozumí příkazce operace. Vyrozumění musí obsahovat důvody jejího pozastavení, případně další doklady správce rozpočtu o oprávněnosti jeho stanoviska.
    (6) Operaci nelze bez odstranění nedostatků uvedených v odstavci 5 uskutečnit. Pokud pro operaci stanoví správce rozpočtu v souladu s právním předpisem nebo opatřeními orgánů veřejné správy přijatými v mezích tohoto předpisu omezující podmínky, uvede je písemně.
    § 17
    (1) Schvalovací postup při předběžné řídící kontrole zajišťované v odpovědnosti hlavního účetního navazuje na schvalovací postup zajišťovaný v odpovědnosti správce rozpočtu.
    (2) Hlavní účetní obdrží od správce rozpočtu doklad o závazku nebo nároku orgánu veřejné správy pro účely předběžné řídící kontroly veřejných výdajů nebo jiných plnění, prověřených a schválených v odpovědnosti správce rozpočtu, které budou při operaci realizovány.
    (3) Při výkonu předběžné kontroly vydaného písemného příkazu zaměří hlavní účetní schvalovací postup na prověření
    a) úplnosti a náležitostí předaných podkladů pro účely splnění požadavků stanovených zvláštními právními předpisy,22)
    b) rozsahu oprávnění příkazce operace a správce rozpočtu a porovnání jejich podpisů s podpisovými vzory.
    (4) Hlavní účetní potvrdí svým podpisem na vydaném písemném příkazu prověření připravované operace a předá tento příkaz k provedení.
    (5) Shledá-li hlavní účetní nedostatky v dokladech podle odstavce 3, pozastaví operaci a písemně o tom vyrozumí příkazce operace. Toto vyrozumění musí obsahovat důvody pozastavení, případně další doklady hlavního účetního o oprávněnosti jeho stanoviska.
    (6) Veřejný výdaj nebo jiné plnění nelze bez odstranění nedostatků uvedených v odstavci 5 uskutečnit.
    Operační, revizní a hodnotící postupy při průběžné a následné řídící kontrole
    § 18
    (1) K výkonu průběžné a následné řídící kontroly operací se uplatní operační a revizní postupy, které zajišťují prověření správnosti vybraných operací, a hodnotící postupy.
    (2) Operační postupy zajišťují prověření, zda operace od předání podkladů k realizaci hlavním účetním až do jejího konečného vypořádání a vyúčtování probíhá v souladu s právními předpisy a opatřeními orgánů veřejné správy přijatými v mezích těchto předpisů. Za účelem minimalizace možných rizik jsou činnosti při uskutečňování operací odděleny od činností při zpracování těchto operací v účetní evidenci.
    (3) Operační postupy se v rámci průběžné řídící kontroly uskutečňovaných operací uplatňují při
    a) zajišťování bezhotovostního styku včetně prověřování požadavků na ochranu majetku před neoprávněnými zásahy,
    b) nakládání s peněžními prostředky v hotovosti a ceninami včetně jejich evidence, inventarizace, řešení a vypořádávání rozdílů, požadavků ochrany a bezpečnosti majetku při manipulacích, přesunech a úschově,
    c) prověřování souladu výdeje a příjmu zboží nebo poskytovaných a přijímaných služeb, anebo jiných plnění s doklady o závazcích nebo nárocích orgánu veřejné správy a se záznamy obsaženými v příslušné evidenci,
    d) vyřizování reklamací,
    e) plnění závazků,
    f) správě pohledávek včetně jejich vymáhání,
    g) prověřování stavu, pohybu a využívání zásob včetně jejich evidence, úplnosti a průkaznosti příslušných záznamů o nich, při inventarizaci a dále při zajišťování jejich ochrany v souladu s právními předpisy a opatřeními přijatými v mezích těchto předpisů,
    h) prověřování stavu, využívání, udržování, způsobu vyřazení a likvidace majetku včetně jeho evidence, úplnosti a průkaznosti záznamů o něm, inventarizace, řešení a vypořádávání rozdílů, zajištění podmínek pro využití, uložení a ochranu tohoto majetku v souladu s právními předpisy a opatřeními přijatými v mezích těchto předpisů,
    i) zpracování mezd a platů včetně daňové agendy, agendy sociálního a zdravotního pojištění a jejich evidence,
    j) zaznamenávání uskutečněných operací v účetnictví,
    k) realizaci opatření přijatých k nápravě zjištěných nedostatků, zejména plnění takových opatření, jejichž cílem je včas odhalovat a znemožňovat uskutečňování nehospodárných, neefektivních a neúčelných operací nebo operací, které jsou v rozporu s právními předpisy.
    (4) Revizní a hodnotící postupy doplňují operační postupy tím, že zajišťují
    a) vyhodnocování informací obsažených v příslušných záznamech nebo datech uložených v informačních systémech, které jsou potřebné pro přípravu periodických výkazů, hlášení a zpráv během účetního období, a to na základě požadavků stanovených zvláštními právními předpisy23) nebo pokynů vedoucího orgánu veřejné správy,
    b) porovnávání informací podle písmene a) s platným rozpočtem, jeho rozpisem a závaznými ukazateli, posuzování dosahovaných výsledků hospodaření ve vztahu k plněným úkolům a přijetí případných opatření pro další činnost orgánu veřejné správy.
    (5) Bližší pravidla pro kontrolní postupy podle odstavců 1 až 4 obsahují vnitřní předpisy vydané orgánem veřejné správy.
    Auditní postupy
    § 19
    (1) Vedoucí útvaru interního auditu stanoví zásady pro uplatňování auditních postupů v rozsahu své odpovědnosti za nezávislou a objektivní činnost útvaru interního auditu.24) Postupy obsahují systematicky uspořádané úkony k analyzování, vyhodnocování a porovnávání operací realizovaných v rámci vnitřního provozního a finančního řízení orgánu veřejné správy s
    a) požadavky stanovenými právními předpisy nebo opatřeními orgánů veřejné správy přijatými v mezích těchto předpisů,
    b) informacemi v záznamech, účetních, finančních a statistických výkazech, hlášeních a zprávách nebo datech uložených v informačních systémech.
    (2) Součástí auditních postupů je i prověřování a vyhodnocování, zda odpovědní vedoucí zaměstnanci vykonávají řídící kontrolu a vyhledávají rizika spojená se zajišťováním činností v rozsahu jim vymezené působnosti a zda přijímají přiměřená a účinná opatření k jejich odstranění nebo zmírnění.
    § 20
    (1) Na základě ročního plánu interního auditu vypracují osoby pověřené výkonem jednotlivého auditu (dále jen "interní auditoři") jeho program.
    (2) Při operativním zařazení výkonu auditu25) v případech podezření na možný výskyt nepředpokládaných rizik, která by mohla negativně ovlivnit činnost orgánu veřejné správy, nebo při bezprostředním zjištění takových rizik postupují interní auditoři podle odstavce 1 obdobně.
    (3) Při vypracování programu auditu se interní auditoři zaměří na
    a) cíle prověřovaných činností orgánu veřejné správy včetně zajištění ochrany veřejných prostředků26) a na systémy, kterými jsou tyto činnosti řízeny a kontrolovány,
    b) prověření účinnosti vnitřního systému řízení a kontroly,
    c) zhodnocení rizik spojených s prověřovanou činností, na určené zdroje, prostředky a postupy k jejich odstranění nebo zmírnění a na zvládání těchto rizik při plnění stanovených úkolů orgánu veřejné správy,
    d) zdokonalení systému řízení rizik v dané činnosti orgánu veřejné správy a příslušného kontrolního systému.
    (4) Výsledky a doporučení vyplývající z vykonaného auditu dokládají interní auditoři analýzami a hodnoceními.
    (5) Interní auditoři rozpracují program auditu do auditních postupů za účelem shromáždění, analýzy, vyhodnocování a zaznamenávání informací, které tvoří předmět tohoto auditu.
    (6) Vedoucí útvaru interního auditu schvaluje program auditu před jeho zahájením a případné změny v programu tohoto auditu neprodleně v průběhu jeho výkonu.
    (7) Zvláštní pozornost při rozpracování programu auditu věnují interní auditoři i auditním postupům k prověřování a vyhodnocování, zda
    a) v auditované činnosti orgánu veřejné správy nedochází k trestným činům nebo přestupkům, souvisejícím s výkonem veřejné správy,
    b) ve vnitřním provozním a finančním řízení orgánu veřejné správy je zaveden odpovídající systém prevence jednání podle písmene a) a systém shromažďování a vyhodnocování informací o jejich výskytu,
    c) v případě výskytu jednání podle písmene a) byla přijata přiměřená a účinná opatření.
    (8) Vedoucí útvaru interního auditu odpovídá za řádný výkon auditu a včasné předávání jeho výsledků, závěrů a doporučení.27) V případě zjištění skutečností nasvědčujících spáchání trestného činu nebo přestupku vedoucí útvaru interního auditu písemně informuje bez zbytečného odkladu vedoucího orgánu veřejné správy a současně zabezpečí zajištění příslušných dokladů.
    (9) O vykonaném auditu se pořizuje písemná zpráva. Pokud dojde k porušení zásady funkční nezávislosti při přípravě nebo výkonu auditu, uvede se ve zprávě tato skutečnost a její dopady na tento audit.
    (10) Před předáním zprávy uvedené v odstavci 9 vedoucímu orgánu veřejné správy zajistí vedoucí útvaru interního auditu projednání zjištění z vykonaného auditu a navrhovaná doporučení s příslušným odpovědným vedoucím zaměstnancem.
    (11) Vedoucí útvaru interního auditu vytvoří systém, který umožní prověřovat opatření přijatá k odstranění zjištěných nedostatků včetně doporučení interního auditu. Stanoví rovněž zásady pro zabezpečení archivování komplexních dokumentů z vykonaných auditů. Dokumenty se archivují 10 let.
    § 21
    (1) Auditními postupy jsou prověřovány i vybrané operace. Při výběru vzorku operací se přihlíží k
    a) potřebě prověřit operace s ohledem na možná rizika, která se vyskytují zejména v jejich přípravě, vypořádání, vyúčtování nebo v inventarizaci veřejných prostředků,
    b) významu jednotlivých operací nebo souboru souvisejících operací pro plnění schválených záměrů a cílů orgánu veřejné správy.
    (2) Konkrétním cílem prověřování a vyhodnocování věcné správnosti vybraného vzorku operací podle odstavce 1 je zjistit, zda informace obsažené v záznamech, účetních, finančních a statistických výkazech, hlášeních a zprávách nebo datech uložených v informačních systémech jsou postačující pro objektivní závěr o
    a) souladu vybraných operací s právními předpisy,
    b) dodržení kritérií hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti těchto operací,
    c) využívání veřejných prostředků v souladu se stanovenými úkoly orgánu veřejné správy,
    d) zajištění ochrany veřejných prostředků proti rizikům, nesrovnalostem nebo jiným nedostatkům, způsobeným zejména porušením právních předpisů, nehospodárným, neúčelným a neefektivním nakládáním s těmito prostředky nebo trestnou činností,
    e) plnění povinností při hospodaření s veřejnými prostředky,
    f) správnosti, úplnosti a průkaznosti získaných informací a o jejich souladu s informacemi obsaženými v záznamech, účetních, finančních a statistických výkazech, hlášeních a zprávách nebo datech uložených v informačních systémech,
    g) včasném a přesném provádění zápisů o uskutečňovaných operacích v zavedených evidencích a automatizovaných informačních systémech.28)
    (3) Vzorek se vybere ze všech operací ve zvoleném časovém intervalu, ve kterém se operace prověřuje.
    Kontrolní postupy veřejnosprávní kontroly
    § 22
    (1) Při předběžné veřejnosprávní kontrole a průběžné veřejnosprávní kontrole, kterou v rámci finančního řízení činnosti jiných orgánů veřejné správy zajišťují příslušné kontrolní orgány s odpovědností za státní rozpočet, Národní fond, kapitoly státního rozpočtu a rozpočty územních samosprávných celků prostřednictvím k tomu pověřených vedoucích zaměstnanců, se uplatňují kontrolní postupy uvedené v § 14 až 18 obdobně.
    (2) Pověření vedoucí zaměstnanci, uvedení v odstavci 1, zajistí v případě potřeby podklady pro rozhodování při řízení operací provedením předběžné veřejnosprávní kontroly nebo průběžné veřejnosprávní kontroly u kontrolované osoby na místě podle stanovených procesních pravidel.29)
    § 23
    (1) Veřejnosprávní kontrolu, jejímž předmětem je zpravidla prověřování a vyhodnocování přiměřenosti a účinnosti systému finanční kontroly u kontrolovaných osob nebo prověření skutečností rozhodných pro vynakládání veřejných výdajů včetně veřejné finanční podpory následně po jejich použití kontrolovanými osobami, zajišťují kontrolní orgány prostřednictvím osob uvedených v § 12.
    (2) Osoby uvedené v odstavci 1 uplatňují kontrolní postupy, které jsou uspořádány do fáze přípravy, plánování, výkonu kontroly a realizace jejích výsledků.
    § 24
    Kontrolní postup při přípravě veřejnosprávní kontroly zahrnuje shromažďování a předběžné vyhodnocování informací týkajících se
    a) určení kontrolované osoby,
    b) vnitřního systému řízení a kontroly u kontrolované osoby,
    c) zdrojů financování kontrolované osoby,
    d) právních předpisů, kterými se řídí činnost kontrolované osoby, jejích smluvních vztahů, informací obsažených v záznamech, účetních, finančních a statistických výkazech, hlášeních a zprávách nebo datech uložených v informačních systémech a odborných expertizách, které přímo souvisejí s předmětem veřejnosprávní kontroly, dále porovnání těchto informací s informacemi o hospodaření jiných kontrolovaných osob se srovnatelným předmětem a rozsahem činnosti,
    e) výsledků analýzy a vyhodnocených rizik, spojených s činností kontrolované osoby, a návrhu konkrétních cílů veřejnosprávní kontroly,
    f) sestavení rámcového časového harmonogramu a odhadu personálního zajištění veřejnosprávní kontroly včetně případného zapojení přizvaných osob.
    § 25
    Kontrolní postup při plánování veřejnosprávní kontroly zahrnuje
    a) zpracování jejího programu na základě vyhodnocení informací shromážděných ve fázi přípravy,
    b) výběr témat a návrh časového, personálního, materiálního a technického zabezpečení jejího výkonu,
    c) výběr kontrolních metod a jejich zapracování do revizních a hodnotících postupů podle jejího předmětu,
    d) schválení programu veřejnosprávní kontroly na místě včetně vystavení pověření pro osoby určené k jejímu výkonu.
    § 26
    Kontrolní postupy při výkonu veřejnosprávní kontroly u kontrolované osoby na místě zahrnují
    a) organizační zajištění jejího výkonu na místě v součinnosti s kontrolovanou osobou,
    b) realizaci kontrolních postupů podle schváleného programu včetně evidence dokladů,
    c) shromažďování a vyhodnocování dokladů o odchylkách v plnění povinností kontrolované osoby,
    d) zpracovávání příslušné dokumentace, zejména výpisů a opisů dokladů, pro účely pořízení protokolu z vykonané veřejnosprávní kontroly,
    e) pořízení protokolu z vykonané veřejnosprávní kontroly,
    f) seznámení kontrolované osoby s obsahem protokolu včetně případného řízení o námitkách,30)
    g) sledování, případně prověření opatření k nápravě zjištěných nedostatků.
    § 27
    Postupy nakládání s výsledky vykonané veřejnosprávní kontroly zahrnují úkony při
    a) předkládání informací Ministerstvu financí o závažných zjištěních,31)
    b) předávání zjištění o porušení povinností podle zvláštních právních předpisů32) příslušným orgánům, které ve své působnosti činí opatření k nápravě,
    c) vzájemné výměně informací významných pro usměrňování finanční kontroly,
    d) zabezpečování podkladů pro zpracování ročních zpráv o výsledcích finanční kontroly,
    e) koordinaci sestavování návrhů střednědobých a ročních plánů finanční kontroly, zejména ve vztahu k rozpočtům, pravděpodobnosti výskytu rizik spojených s rozsáhlými organizačními změnami v orgánech veřejné správy.
    Struktura a rozsah zpráv o výsledcích finančních kontrol, postup a termíny jejich předkládání
    § 28
    (1) Roční zprávu o výsledcích finančních kontrol tvoří
    a) komentář k výsledkům finančních kontrol a účinnosti vnitřního kontrolního systému orgánu veřejné správy za příslušný rok; struktura komentáře se stanoví v příloze č. 1,
    b) tabulkové přehledy o výsledcích finančních kontrol; jejich struktura a rozsah se stanoví v přílohách č. 2 až 5.
    (2) Správci rozpočtových kapitol, kraje a hlavní město Praha mohou ve své působnosti doplnit roční zprávu o další ukazatele pro potřeby vlastního řízení.
    § 29
    (1) Roční zprávy o výsledcích finančních kontrol předkládají správci kapitol státního rozpočtu, kraje a hlavní město Praha v písemném vyhotovení a v elektronické podobě Ministerstvu financí v termínu do 6. března následujícího roku. Roční zprávy o výsledcích finančních kontrol krajů a hlavního města Prahy zahrnují též výsledky finančních kontrol příspěvkových organizací v jejich působnosti.
    (2) Roční zprávy o výsledcích finančních kontrol předkládají
    a) orgány veřejné správy,5) s výjimkou územních samosprávných celků, příslušným správcům kapitol státního rozpočtu,
    b) obce v územním obvodu příslušného kraje jeho krajskému úřadu; zprávy zahrnují též výsledky finančních kontrol příspěvkových organizací v působnosti těchto obcí a u statutárních měst též výsledky finančních kontrol orgánů samosprávy městských obvodů nebo městských částí,33)
    c) městské části hlavního města Prahy Magistrátu hlavního města Prahy.
    (3) Roční zprávy o výsledcích finančních kontrol podle odstavce 2 se předkládají v písemném vyhotovení a v elektronické podobě v termínu do 10. února následujícího roku.
    (4) Pokud zprávy podle odstavců 1 a 2 obsahují utajované skutečnosti, musí být splněny podmínky jejich ochrany podle zvláštního právního předpisu.34)
    § 30
    Účinnost
    Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. března 2002.
    Ministr:
    Ing. Rusnok v. r.
    Příl.1
    Komentář k výsledkům finančních kontrol a účinnosti vnitřního kontrolního systému orgánu veřejné správy za rok ....
    1. Souhrnné zhodnocení výsledků finančních kontrol zajišťovaných orgánem veřejné správy v oblasti vlastního hospodaření včetně zhodnocení přiměřenosti a účinnosti vnitřního kontrolního systému zahrnuje
    a) zhodnocení vnitřního kontrolního systému, jeho přiměřenosti a účinnosti pro zajištění hospodárného, efektivního a účelného výkonu veřejné správy,
    b) výsledky řídících kontrol podle § 26 a 27 zákona o finanční kontrole (příloha č. 2 k vyhlášce),
    c) výsledky interního auditu podle § 28 až 31 zákona o finanční kontrole (příloha č. 3 k vyhlášce),
    d) informace o finančních kontrolách vykonávaných podle mezinárodních smluv ve smyslu § 24 zákona o finanční kontrole,
    e) přehled zjištěných závažných nedostatků, které nepříznivě ovlivnily činnost orgánů veřejné správy a analýzu jejich hlavních příčin,
    f) přehled zjištění předaných k dalšímu řízení podle zvláštních právních předpisů,
    g) přehled a charakteristiku opatření přijatých vedoucím orgánu veřejné správy ke
    - zkvalitnění řízení provozní a finanční činnosti,
    - zabezpečení účinnosti vnitřního kontrolního systému,
    - průběžnému sledování řešených problémů a zvládání důsledků negativních jevů.
    2. Zhodnocení podle bodu 1 předkládané správci rozpočtových kapitol, kraji a hlavním městem Prahou obsahuje dále stručné uvedení
    a) výsledků předběžných a průběžných veřejnosprávních kontrol podle § 7 až 11 zákona o finanční kontrole ve smyslu § 11 a 22 vyhlášky (příloha č. 4 k vyhlášce),
    b) výsledků veřejnosprávních kontrol vykonávaných podle § 7 až 11 zákona o finanční kontrole ve smyslu § 12 a § 23 až 27 vyhlášky (příloha č. 5 k vyhlášce).
    3. Pro komentář se využijí informace z tabulkových přehledů o výsledcích finanční kontroly uvedené v přílohách č. 2 až 5 k vyhlášce.
    Příl.2
    Výsledky řídících kontrol podle § 26 a 27 zákona o finanční kontrole
    Sestavují všechny účetní jednotky v oboru své působnosti
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |Ukazatel                                                                                         |Údaje o výsledcích|
    |                                                                                                 |řídících kontrol  |
    |                                                                                                 |účetních jednotek |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |výše vykázaných mank a škod celkem (v Kč)                                                        |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |výše mank a škod uspokojených náhradou škod na základě nápravných opatření (v Kč)                |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |výše vykázaných mank a škod odepsaných na vrub orgánu veřejné správy (v Kč)                      |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |výše uložených sankcí celkem (v Kč)                                                              |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |    z toho      výše pokut (v Kč)                                                                |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |                výše penále (v Kč)                                                               |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |                        výše úroků z prodlení (v Kč)                                                     |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |objem pohledávek orgánu veřejné správy na základě smluv o dodávce zboží nebo služeb              |                  |
    |(bez penalizace) za dlužníky, které byly uspokojeny po termínu jejich splatnosti (v Kč)          |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |objem pohledávek orgánu veřejné správy na základě smluv o dodávce zboží nebo služeb              |                  |
    |(bez penalizace) za dlužníky, které dosud nebyly uspokojeny (v Kč)                               |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |    z toho      výše vymahatelných pohledávek s předpokladem jejich uspokojení                   |                  |
    |                v příštím účetním období (v Kč)                                                  |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |                výše nevymahatelných pohledávek (v Kč)                                           |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |počet rozpočtových opatření v pravomoci správce kapitoly nebo územního samosprávného celku       |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |objem rozpočtových opatření v pravomoci správce kapitoly nebo územního samosprávného celku (v Kč)|                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |počet rozpočtových opatření v pravomoci účetní jednotky                                          |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |objem rozpočtových opatření v pravomoci účetní jednotky (v Kč)                                   |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |objem přijaté veřejné finanční podpory celkem (v Kč)                                             |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |    v tom       dotace (v Kč)                                                                    |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |                příspěvky (v Kč)                                                                 |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    |                návratné finanční výpomoci (v Kč)                                                |                  |
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+
    Vyhotovil:                                                                                         Schválil:
    
    Příl.3
    Výsledky interního auditu podle § 28 až 31 zákona o finanční kontrole
    Sestavují správci rozpočtových kapitol, kraje, hlavní město Praha,
    obce a ostatní účetní jednotky, které mají zaveden interní audit.
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |Ukazatel                                                                           |Údaje za vlastní|Údaje ze všechny|
    |                                                                                   |účetní jednotku |účetní jednotky |
    |                                                                                   |                |v působnosti    |
    |                                                                                   |                |správce kapitoly|
    |                                                                                   |                |nebo územního   |
    |                                                                                   |                |samosprávného   |
    |                                                                                   |                |celku           |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet systemizovaných pracovních míst (včetně služebních poměrů) celkem            |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet útvarů interního auditu podřízených vedoucím orgánům veřejné správy          |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet systemizovaných pracovních míst výkonných auditorů útvarů interního          |                |                |
    |auditu                                                                             |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |skutečný stav výkonných auditorů útvaru interního auditu k 31. 12. minulého        |                |                |
    |roku                                                                               |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet absolventů mezinárodní certifikace interních auditorů programu Institute     |                |                |
    |of Internal Auditors                                                               |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet absolventů základního kurzu jednotného systému odborné přípravy pracovníků   |                |                |
    |veřejné správy v oboru "finanční kontrola" a "interní audit"                       |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet absolventů atestačního kurzu jednotného systému odborné přípravy pracovníků  |                |                |
    |veřejné správy v oboru "finanční kontrola" a "interní audit"                       |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet účastníků ostatních forem profesního vzdělávání (odborné konference a        |                |                |
    |školení, přednášky, semináře a jiné programy)                                      |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet plánovaných interních auditů u účetní jednotky podle § 30 odst. 3 zákona     |                |                |
    |o finanční kontrole                                                                |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet vykonaných interních auditů u účetní jednotky podle § 30 odst. 3 zákona      |                |                |
    |o finanční kontrole                                                                |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet operativně zařazených interních auditů mimo roční plán podle § 30 odst. 6    |                |                |
    |zákona o finanční kontrole                                                         |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet závažných zjištění ve smyslu § 22 odst. 6 zákona o finanční kontrole         |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |objem závažných zjištění ve smyslu § 22 odst. 6 zákona o finanční kontrole (v Kč)  |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet případů písemných upozornění vedoucího útvaru interního auditu podle § 31    |                |                |
    |odst. 2 zákona o finanční kontrole                                                 |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet nepřijatých odpovídajících         opatření vedoucím orgánu veřejné správy na        |                |                |
    |základě doporučení vedoucího útvaru interního auditu podle § 31 odst. 4 zákona     |                |                |
    |o finanční kontrole                                                                |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet příspěvkových organizací v působnosti účetní jednotky, kde nebyl zřízen      |                |                |
    |interní audit ve smyslu § 29 odst. 4 zákona o finanční kontrole                    |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet obcí, kde nebyl zřízen interní audit ve smyslu § 29 odst. 5 zákona           |                |                |
    |o finanční kontrole (platí pro obce s méně než 15 000 obyvateli)                   |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    Vyhotovil:                                                                                            Schválil:
    
    Příl.4
    Výsledky předběžných a průběžných veřejnosprávních kontrol podle § 7 až 11 zákona o finanční kontrole
    Sestavují správci  kapitol státního rozpočtu,  kraje, hlavní město
    Praha a obce.
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |Ukazatel                                                                           |Údaje za vlastní|Údaje ze všechny|
    |                                                                                   |účetní jednotku |účetní jednotky |
    |                                                                                   |                |v působnosti    |
    |                                                                                   |                |správce kapitoly|
    |                                                                                   |                |nebo územního   |
    |                                                                                   |                |samosprávného   |
    |                                                                                   |                |celku           |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet účetních jednotek v působnosti správce kapitoly státního rozpočtu nebo       |                |                |
    |územního samosprávného celku                                                       |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |výše vykázaných mank a škod celkem (v Kč)                                          |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |výše mank a škod uspokojených náhradou škody na základě nápravných opatření (v Kč) |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |výše vykázaných mank a škod odepsaných na vrub orgánu veřejné správy (v Kč)        |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |výše sankcí uložených účetní jednotce celkem (v Kč)                                |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |    z toho      výše pokut (v Kč)                                                  |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |                výše penále (v Kč)                                                 |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |                výše úroků z prodlení (v Kč)                                       |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |výše sankcí uspokojených náhradou škody na základě nápravných opatření (v Kč)      |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |výše sankcí odepsaných na vrub účetní jednotky (v Kč)                              |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |výše sankcí, jejichž řešení nebylo dosud ukončeno (v Kč)                           |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |objem pohledávek na základě smluv o dodávce zboží nebo služeb (bez penalizace)     |                |                |
    |za dlužníky, které byly uspokojeny po termínu jejich splatnosti (v Kč)             |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |objem pohledávek na základě smluv o dodávce zboží nebo služeb (bez penalizace)     |                |                |
    |za dlužníky, které dosud nebyly uspokojeny (v Kč)                                  |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |    z toho      výše vymahatelných pohledávek s předpokladem jejich uspokojení     |                |                |
    |                v příštím účetním období (v Kč)                                    |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |                výše nevymahatelných pohledávek (v Kč)                             |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet rozpočtových opatření v pravomoci správce kapitoly státního rozpočtu nebo    |                |                |
    |územního samosprávného celku                                                       |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |objem rozpočtových opatření v pravomoci správce kapitoly státního rozpočtu nebo    |                |                |
    |územního samosprávného celku celkem (v Kč)                                         |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet rozpočtových opatření v pravomoci podřízených účetních jednotek              |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |objem rozpočtových opatření v pravomoci účetní jednotky celkem (v Kč)              |                |                |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet evidovaných žadatelů o veřejnou finanční podporu s výjimkou slevy na daních  |                |                |
    |a osvobození od cla                                                                |                |x               |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |objem požadované veřejné finanční podpory evidovanými žadateli s výjimkou slevy    |                |                |
    |na daních a osvobození od cla (v Kč)                                               |                |x               |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |počet příjemců veřejné finanční podpory s výjimkou slevy na daních a osvobození    |                |                |
    |od cla                                                                             |                |x               |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
    |objem veřejné finanční podpory poskytnuté z rozpočtu kapitoly nebo územního        |                |                |
    |rozpočtu s výjimkou slevy na daních a osvobození od cla (v Kč)                     |                |x               |
    +-----------------------------------------------------------------------------------+----------------+----------------+
     Vyhotovil:                                                                                           Schválil:
    
    Příl.5
    Výsledky veřejnosprávních kontrol vykonávaných podle § 7 až 11 zákona o finanční kontrole ve smyslu § 12 vyhlášky
    Sestavují správci  kapitol státního rozpočtu,  kraje, hlavní město
    Praha a obce.
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |Ukazatel                                                                    |Údaje o výsledcích   |Údaje o výsledcích |
    |                                                                            |veřejnosprávní       |veřejnosprávní     |
    |                                                                            |kontroly správce     |kontroly u příjemců|
    |                                                                            |kapitoly u účetních  |veřejné finanční   |
    |                                                                            |jednotek ve své      |podpory            |
    |                                                                            |působnosti nebo      |                   |
    |                                                                            |územního             |                   |
    |                                                                            |samosprávného celku  |                   |
    |                                                                            |u svých příspěvkových|                   |
    |                                                                            |organizací           |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet plánovaných akcí veřejnosprávní kontroly na místě                     |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet neuskutečněných plánovaných akcí veřejnosprávní kontroly na místě     |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet operativně zařazených akcí veřejnosprávní kontroly na místě           |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet uskutečněných akcí veřejnosprávní kontroly na místě                   |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |objem kontrolovaných veřejných prostředků celkem (v Kč)                     |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |objem zjištěných nedostatků (v Kč)                                          |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |vypočtené odvody na základě zjištěných nedostatků (v Kč)                    |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |vypočtené penále za vypočtené odvody (v Kč)                                 |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet případů předaných k dalšímu řízení příslušným orgánům podle zvláštních|                     |                   |
    |právních předpisů                                                           |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet případů, kdy bylo kontrolním orgánem uloženo opatření k nápravě       |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet závažných zjištění ve smyslu § 22 odst. 6 zákona o finanční kontrole  |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |objem závažných zjištění ve smyslu § 22 odst. 6 zákona o finanční kontrole  |                     |                   |
    |(v Kč)                                                                      |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet pokut uložených za maření veřejnosprávní kontroly vykonávané na místě |                     |                   |
    |ve smyslu § 17 zákona o finanční kontrole                                   |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |výše pokut uložených za maření veřejnosprávní kontroly vykonávané na místě  |                     |                   |
    |ve smyslu § 17 zákona o finanční kontrole celkem (v Kč)                     |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |počet pokut uložených za nepřijetí nebo neplnění přijatých opatření         |                     |                   |
    |k nápravě ve smyslu § 20 zákona o finanční kontrole                         |                     |                   |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    |výše pokut uložených za nepřijetí nebo neplnění přijatých opatření k        |                     |                   |
    |nápravě ve smyslu § 20 zákona o finanční kontrole celkem (v Kč)             |                     |                   |       |
    +----------------------------------------------------------------------------+---------------------+-------------------+
    Vyhotovil:                                                                                          Schválil:
    
    1) § 26 odst. 1 písm. a) zákona o finanční kontrole.
    2) § 26 odst. 1 písm. b) zákona o finanční kontrole.
    3) § 26 odst. 1 písm. c) zákona o finanční kontrole.
    4) § 2 písm. b) zákona o finanční kontrole.
    5) § 2 písm. a) zákona o finanční kontrole.
    6) § 2 písm. l) zákona o finanční kontrole.
    7) § 3 odst. 4 písm. a), § 6 odst. 2 písm. b) a § 11 odst. 3 písm. a) zákona o finanční kontrole.
    8) § 6 odst. 3 zákona o finanční kontrole.
    9) § 11 odst. 1 a 2 zákona o finanční kontrole.
    10) § 11 odst. 3 zákona o finanční kontrole.
    11) § 3 odst. 4 písm. a), § 26 a 27 zákona o finanční kontrole.
    12) § 6 odst. 2 písm. a) zákona o finanční kontrole.
    13) § 6 odst. 2 písm. b) zákona o finanční kontrole.
    14) § 6 odst. 2 písm. d) zákona o finanční kontrole.
    15) § 6 odst. 2 písm. c) zákona o finanční kontrole.
    16) § 2 písm. c) zákona o finanční kontrole.
    17) § 3 odst. 4 písm. b) a § 28 až 31 zákona o finanční kontrole.
    18) § 2 písm. m) zákona o finanční kontrole.
    19) § 2 písm. n) zákona o finanční kontrole.
    20) § 2 písm. o) zákona o finanční kontrole.
    21) Například zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění zákona č. 493/2000 Sb., zákona č. 141/2001 Sb., zákona č. 187/2001 Sb. a zákona č. 320/2001 Sb.
    22) například zákon č. 563/1991 sb., o účetnictví, ve znění zákona č. 117/1994 sb., zákona č. 227/1997 sb., zákona č. 492/2000 sb. a zákona č. 353/2001 sb.
    23) Například vyhláška č. 16/2001 Sb., o způsobu, termínech a rozsahu údajů předkládaných pro hodnocení plnění státního rozpočtu, rozpočtů státních fondů a rozpočtů územních samosprávných celků.
    24) § 28 odst. 2 zákona o finanční kontrole.
    25) § 30 odst. 6 zákona o finanční kontrole.
    26) § 4 odst. 1 písm. b) zákona o finanční kontrole.
    27) § 31 odst. 1 zákona o finanční kontrole.
    28) § 11 odst. 3 písm. c) zákona o finanční kontrole.
    29) Část druhá hlava II zákona o finanční kontrole.
    30) § 18 zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění zákona č. 166/1993 Sb., zákona č. 148/1998 Sb. a zákona č. 132/2000 Sb.
    31) § 22 odst. 6 zákona o finanční kontrole.
    32) Například zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění zákona č. 35/1993 Sb., zákona č. 157/1993 Sb., zákona č. 302/1993 Sb., zákona č. 315/1993 Sb., zákona č. 323/1993 Sb., zákona č. 85/1994 Sb., zákona č. 255/1994 Sb., zákona č. 59/1995 Sb., zákona č. 118/1995 Sb., zákona č. 323/1996 Sb., zákona č. 61/1997 Sb., zákona č. 242/1997 Sb., zákona č. 91/1998 Sb., zákona č. 168/1998 Sb., zákona č. 29/2000 Sb., zákona č. 159/2000 Sb., zákona č. 218/2000 Sb., zákona č. 227/2000 Sb., zákona č. 367/2000 Sb., zákona č. 492/2000 Sb., zákona č. 120/2001 Sb., zákona č. 271/2001 Sb. a zákona č. 320/2001 Sb.
    33) § 25 zákona o finanční kontrole.
    34) Zákon č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 164/1999 Sb., zákona č. 18/2000 Sb., zákona č. 29/2000 Sb., zákona č. 30/2000 Sb., zákona č. 363/2000 Sb., zákona č. 60/2001 Sb. a zákona č. 322/2001 Sb.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023
    • 24.03.2023Aktuální judikatura k procesnímu právu (online - živé vysílání) - 24.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru
    • Nové sazby cestovních náhrad pro rok 2023
    • Nový, bezcitný a nejchytřejší konkurent na trhu. Měli by mít advokáti strach?
    • Možné důvody vyloučení člena statutárního orgánu ve světle rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 30. 3. 2022, sp. zn. 27 Cdo 1831/2021
    • Kreativní byrokracie a dělba moci ve státě
    • Likvidace obchodní společnosti
    • Nová sleva na pojistném na sociální zabezpečení
    • TOP 10 judikátů z pracovního práva za rok 2022
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru
    • Nový, bezcitný a nejchytřejší konkurent na trhu. Měli by mít advokáti strach?
    • Žaloba na neplatnost převodu věci podaná potenciálním dědicem zcizitele
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu energetického zákona
    • Příplatek mimo základní kapitál – váže se k podílu, nebo osobě? A jak je to s převodem?
    • Nová sleva na pojistném na sociální zabezpečení
    • Nové sazby cestovních náhrad pro rok 2023
    • Ke spornosti výkladu ustanovení § 62 zákona o obchodních korporacích a dopadu povinností členů volených orgánů obchodní korporace na prokuristu
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Majetková podstata

    Je-li kupní smlouva, kterou pozdější insolvenční dlužník nabyl nemovitost do svého vlastnictví, neplatná či zrušená, nemá na vypořádání účastníků takové smlouvy podle zásad o...

    Likvidace obchodní společnosti

    Úprava § 198 odst. 1 a 3 z. o. k. je v případech zrušení společnosti s ručením omezeným pro absenci statutárního orgánu úpravou zvláštní jak ve vztahu k úpravě § 172 odst. 1...

    Jednání za právnickou osobu

    Za právnickou osobu v občanském soudním řízení jedná především – jak vyplývá z ustanovení § 21 odst. 1 písm. a) o. s. ř. – člen statutárního orgánu. Tvoří-li statutární...

    Insolvence a plná moc (exkluzivně pro předplatitele)

    Opravňuje-li procesní plná moc udělená přihlášeným věřitelem advokáta k zastupování věřitele v rámci všech úkonů, k nimž je věřitel oprávněn a povinen v rámci...

    Předsmluvní odpovědnost

    Úprava tzv. předsmluvní odpovědnosti stojí na obecné povinnosti jednat poctivě (§ 6 o. z.), a to i při jednání o uzavření smlouvy. Možnost vzniku povinnosti k náhradě škody mezi...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.