epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Stanovy ze dne 29.5.1993 vydané na základě zákona ČNR č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky

    29.5.1993 | Sbírka:  1/2003 (DP) | Částka:  1/2003ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 523/1992 Sb.
    Pasivní derogace: 1/2008 (DP)
    1/2003
    STANOVY
    Komory daňových poradců České republiky,
    vydané na základě zákona ČNR č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky
    Část I.
    ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
    Čl.1
    Poslání Komory daňových poradců České republiky
    1) Posláním Komory daňových poradců České republiky (dále jen "Komora") je sdružovat daňové poradce, chránit a prosazovat jejich oprávněné zájmy, zabezpečovat odbornou úroveň daňového poradenství a provádět kvalifikační zkoušky uchazečů o profesi daňového poradce.
    2) Za tím účelem Komora zejména
    a) dbá na profesionalitu svých členů a jimi poskytovaných služeb,
    b) předkládá státním orgánům návrhy na úpravu daňových právních předpisů a předpisů s nimi souvisejících,
    c) reprezentuje své členy a jejich činnost v mezinárodních sdruženích daňových poradců a v projektech rozvoje daňové poradenské činnosti,
    d) organizuje vzájemnou výměnu i šíření odborných informací a zkušeností mezi daňovými poradci,
    e) pořádá přednášky, semináře a kurzy k daňové problematice,
    f) podporuje publikační činnost k daňové problematice.
    Část II.
    ČLENSTVÍ V KOMOŘE
    Čl.2
    1) Členem Komory se stává daňový poradce dnem zápisu do seznamu daňových poradců (dále jen "seznam").
    2) Členství zaniká vyškrtnutí ze seznamu.
    Čl.2a
    Přerušení výkonu daňového poradenství
    1) Komora může přerušit daňovému poradci výkon daňového poradenství na základě jeho písemné žádosti, která obsahuje čestné prohlášení, ve kterém je uvedeno, od kdy daňový poradce nevykonává činnost, důvod pro který nemůže být činnost vykonávána a zároveň způsob pojištění v době přerušení. Výkon daňového poradenství je přerušen do doby opětovného zahájení činnosti. Nejpozději 7 dnů před opětovným zahájením výkonu daňového poradenství je daňový poradce povinen oznámit tuto skutečnost Komoře.
    2) Při přerušení na dobu delší než 6 měsíců se výše členského příspěvku schváleného dle čl. 8 odst. 1 písm. g) snižuje o 75 %. Je-li v průběhu kalendářního roku členství přerušeno, či je přerušení členství ukončeno, sníží se členský příspěvek v poměrné výši za celé kalendářní měsíce, po které je členství přerušeno. Po dobu placení sníženého členského příspěvku může být omezen rozsah služeb poskytovaných Komorou.
    Čl.3
    1) Člen má právo zejména:
    a) účastnit se způsobem dále stanoveným ve Stanovách na veškeré činnosti Komory,
    b) volit a být volen do orgánů Komory, není-li dále stanoveno jinak,
    c) předkládat své návrhy, podněty, připomínky, stížnosti orgánům Komory,
    d) být účastníkem kolektivního pojištění, pokud je Komorou sjednáno.
    2) Člen je povinen zejména
    a) vystupovat v souladu s posláním Komory, hájit a prosazovat její zájmy a dobré jméno,
    b) dodržovat Stanovy a přijatá usnesení orgánů Komory, pokud mu byla dána na vědomí, a řídit se jimi,
    c) uhradit ve stanovené lhůtě členské příspěvky,
    d) vést spisovou evidenci o výkonu svého daňového poradenství a uchovávat ji pět let, nestanoví-li právní předpis jinak,
    e) účastnit se jednání mimořádné Valné hromady, pokud svojí žádostí vyvolal její svolání; jestliže mu v účasti brání vážné důvody, je povinen pověřit jiného člena zastoupením na Valné hromadě,
    f) člen Komory je před tím, než zahájí proti jinému členovi Komory před příslušným orgánem spor související s výkonem povolání, povinen podrobit se smírčímu řízení před prezidiem Komory nebo komisí prezidia k tomuto účelu jmenovanou. Běh lhůt podle jiných právních předpisů zůstává nedotčen,
    g) vrátit osvědčení ke dni, k němuž mu byl přerušen výkon daňového poradenství.
    Čl.4
    Seznam
    1) Do seznamu Komora zapisuje:
    a) evidenční číslo,
    b) jméno, příjmení, vysokoškolský titul, vědeckou hodnost a rodné číslo,
    c) bydliště,
    d) sídlo kanceláře (popřípadě pobočky) ,
    e) datum složení kvalifikační zkoušky,
    f) den zahájení nebo přerušení daňového poradenství,
    g) uzavření smlouvy o společném výkonu daňového poradenství,
    h) členství v orgánech Komory
    i) uložené disciplinární opatření,
    j) pozastavení výkonu daňového poradenství,
    k) vyškrtnutí ze seznamu,
    l) adresu pro doručování třetí osobě.
    2) Komora nejméně jednou za kalendářní rok zveřejní jmenný seznam daňových poradců podle stavu k 1. lednu, ve kterém uvede tyto údaje:
    a) jméno a příjmení, vysokoškolský titul a vědeckou hodnost,
    b) bydliště,
    c) sídlo kanceláře, případně jejich poboček.
    Čl.5
    Osvědčení o zápisu
    1) Osvědčení o zápisu musí obsahovat:
    a) evidenční číslo, pod kterým je daňový poradce zapsán v seznamu,
    b) jméno, příjmení, vysokoškolský titul, vědeckou hodnost a rodné číslo,
    c) datum zapsání do seznamu,
    d) razítko a podpis prezidenta a viceprezidenta Komory.
    Čl.6
    Průkaz daňového poradce
    1) Komora vydá každému členovi Komory průkaz daňového poradce (dále jen "průkaz"). V případě pozastavení činnosti, přerušení činnosti nebo vyškrtnutí ze seznamu, je držitel povinen tento průkaz vrátit Komoře do 10 dnů od nabytí právní moci příslušného rozhodnutí.
    2) Průkaz musí obsahovat:
    a) evidenční číslo, pod kterým je daňový poradce zapsán,
    b) jméno, příjmení, titul,
    c) sídlo,
    d) rodné číslo,
    e) fotografii,
    f) razítko a podpis prezidenta Komory.
    Část III.
    ORGÁNY KOMORY
    VALNÁ HROMADA
    Čl.7
    Svolání Valné hromady
    1) Valnou hromadu svolává prezidium vždy v prvním pololetí kalendářního roku.
    2) Prezidium je povinno svolat mimořádnou Valnou hromadu vždy, požádá-li o to písemně v období 30 dnů po sobě jdoucích alespoň třetina členů Komory, nebo požádá-li písemně o svolání dozorčí komise. Mimořádná Valná hromada se musí konat nejpozději 2 měsíce poté, kdy byly splněny podmínky pro její svolání.
    3) Termín konání Valné hromady oznámí prezidium písemně všem členům Komory nejpozději 20 dnů před jejím konáním. V oznámení uvede důvod svolání Valné hromady a její program, termín a místo a k oznámení připojí též písemné materiály určené k projednávání na Valné hromadě.
    4) Člen Komory může písemně pověřit jiného člena Komory (dále jen "zástupce") , aby ho na Valné hromadě zastupoval a hlasoval jeho jménem o projednávaných otázkách. Takto zastoupený člen se považuje za přítomného na Valné hromadě.
    5) Zastoupený člen v podepsané a datované pověřovací listině uvede, které Valné hromady se pověření týká a koho zastoupením pověřuje. Údaje v pověření musí vylučovat záměnu zastoupeného člena či zástupce. Nevyhovuje-li pověření těmto požadavkům, je neplatné.
    6) Zástupce není oprávněn zmocnit za sebe dalšího zástupce.
    7) Za správnost údajů v pověřovací listině a pravost podpisů odpovídá ten, kdo listinu předkládá.
    8) Prezidium má právo pozvat na Valnou hromadu hosty. Host je oprávněn na jednání Valné hromady vystoupit.
    Čl.8
    1) Valná hromada
    a) volí z řad členů Komory na dobu tří let členy prezidia, členy dozorčí komise a disciplinární komise a jejich náhradníky. Náhradník se stává členem orgánu Komory místo toho člena, který byl odvolán nebo se vzdal členství v orgánu nebo přestal být členem Komory,
    b) odvolává členy výše uvedených orgánů i před uplynutím volebního období,
    c) schvaluje Stanovy, volební řád a disciplinární řád a jejich případné změny,
    d) projednává zkušební řád,
    e) schvaluje vytvoření územních sekcí,
    f) schvaluje výši paušálních náhrad výdajů spojených s výkonem funkce v orgánu Komory,
    g) schvaluje výši příspěvků členů Komory,
    h) projednává a schvaluje zprávu o činnosti orgánů Komory,
    i) projednává a schvaluje zprávu o hospodaření Komory a schvaluje rozpočet,
    j) usnáší se na dalších věcech, které si vyhradí,
    k) může změnit, nebo zrušit rozhodnutí prezidia s výjimkou rozhodnutí prezidia dle § 14 odst. 2 zákona ČNR č. 523/1992 Sb. o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky (dále jen "zákon").
    2) Členové a náhradníci orgánů Komory, jejichž volební období skončilo, zůstávají ve svých funkcích až do zvolení svých nástupců.
    Čl.9
    Způsob jednání Valné hromady
    1) Do zvolení řídicí komise řídí Valnou hromadu pověřený člen prezidia.
    2) Po zahájení Valné hromady oznámí pověřený člen prezidia, zda je Valná hromada usnášeníschopná.
    3) Valná hromada zvolí řídící komisi a mandátovou komisi a schválí program svého jednání. V případě konání voleb zvolí Valná hromada též volební komisi.
    4) Řídicí komise je tříčlenná, řídí a organizuje průběh Valné hromady.
    5) Mandátová komise je tříčlenná, kontroluje přítomnost členů a posuzuje předložené pověřovací listiny.
    6) Není-li Valná hromada usnášeníschopná, rozhodnou přítomní o datu a místu jejího opakování. Není-li usnášeníschopná mimořádná Valná hromada, neopakuje se a k jejímu opětovnému svolání je nutno splnit předepsané podmínky.
    7) Každý člen Komory má právo požádat o slovo na Valné hromadě. Člen se hlásí o slovo u řídící komise až do doby, pokud není rozhodnuto o ukončení diskuze. Slovo se uděluje v pořadí, v jakém se diskutující přihlásili. Kdo není přítomen v okamžiku, kdy mu je uděleno slovo, ztrácí své pořadí.
    8) Je-li vznesen pozměňovací návrh k předkládanému dokumentu nebo usnesení, může si řídící komise vyžádat písemnou formulaci takového návrhu.
    9) Pořádek při jednání Valné hromady udržuje řídicí komise, přitom může po předchozím napomenutí odejmout slovo řečníkovi, který se odchyluje od projednávané věci, překračuje stanovenou lhůtu pro vystoupení, porušuje jednání a vážnost Valné hromady.
    10) Podá-li ten, jehož se některé z výše uvedených opatření týká, námitky u řídící komise, rozhodne o nich Valná hromada hlasováním.
    Čl.10
    Způsob hlasování Valné hromady
    1) Hlasovat je možno buď zdvižením ruky, nebo hlasovacími lístky. Způsob hlasování navrhne řídicí komise.
    2) Při hlasování o jednotlivých bodech se hlasuje nejprve o návrzích procedurálních, pozměňovacích a o protinávrzích.
    3) Řídicí komise vyhlásí výsledky hlasování tak, že sdělí počet hlasů odevzdaných pro návrh, proti němu a počet těch, kteří se zdrželi hlasování.
    Čl.11
    Prezidium
    1) Prezidium má 9 členů a 2 náhradníky. Způsob provádění volby členů a náhradníků prezidia stanoví volební řád.
    2) Prezidium volí ze svých členů tajnou volbou prezidenta Komory, který stojí v čele prezidia, a viceprezidenta a tyto funkcionáře rovněž odvolává.
    3) Prezidium řídí činnost Komory a rozhoduje ve všech věcech, pokud o nich nerozhodují podle zákona, nebo Stanov jiné orgány Komory nebo pokud si rozhodování o nich nevyhradila Valná hromada.
    4) Prezidium zejména:
    a) svolává Valnou hromadu a navrhuje její program,
    b) odpovídá za vedení seznamu daňových poradců a vydávání osvědčení,
    c) navrhuje Valné hromadě základní dokumenty Komory, zejména Stanovy a jejich změny,
    d) jmenuje část členů zkušebních komisí podle zákona na dobu tří let a sestavuje jednotlivé zkušební komise,
    e) organizuje a zabezpečuje kvalifikační zkoušky,
    f) po dohodě s Ministerstvem financí schvaluje zkušební řád,
    g) spravuje majetek Komory a činní veškerá opatření nezbytná k zajištění činnosti Komory, zpracovává a předkládá návrh rozpočtu a zprávu o hospodaření Valné hromadě,
    h) řídí činnost Komory mezi Valnými hromadami
    i) rozhoduje o organizaci kanceláře a kontroluje její činnost,
    j) zaujímá stanoviska ke stížnostem předloženým kanceláří Komory,
    k) předkládá příslušným orgánům stanoviska Komory k právním úpravám, nebo jejich návrhům v oblasti daní a souvisejících předpisů,
    l) ruší, pozastavuje nebo mění rozhodnutí přijatá prezidentem nebo viceprezidentem Komory mezi schůzemi prezidia.
    Čl.12
    Způsob jednání prezidia
    1) Schůze prezidia se konají podle potřeby nejméně jedenkrát za 2 měsíce.
    2) Nebyl-li termín schůze prezidia určen na předchozí schůzi, svolá jí písemně prezident Komory. Učiní tak bezodkladně vždy, požádá-li o to nejméně třetina členů prezidia nebo předseda dozorčí komise.
    3) Schůze se konají zpravidla v sídle Komory. Na jiné místo lze schůzi svolat pouze na základě rozhodnutí prezidia.
    4) Členové prezidia jsou povinni se zúčastnit jeho schůzí, nebrání-li jim v tom závažné důvody.
    5) Předseda dozorčí komise je oprávněn se zúčastnit schůze prezidia s hlasem poradním.
    6) Prezident řídí schůzi prezidia. Při hlasování v případě rovnosti hlasů jeho hlas rozhoduje.
    7) Ze schůze prezidia je pořizován zápis, který kancelář Komory doručí všem členům prezidia a předsedovi dozorčí komise. Zápis musí být kanceláří Komory na požádání předložen k nahlédnutí kterémukoliv členovi Komory. Jestliže některý člen prezidia hlasoval jinak než většina, musí být toto stanovisko na jeho žádost zaznamenáno do zápisu.
    Čl.13
    Prezident
    1) Prezident zastupuje Komoru navenek a jedná jejím jménem. Samostatně rozhoduje o běžných záležitostech Komory, pokud rozhodnutí není vyhrazeno prezidiu nebo Valné hromadě či jinému orgánu Komory.
    2) V období mezi schůzemi prezidia je prezident oprávněn učinit jakékoliv neodkladné rozhodnutí, k němuž by jinak bylo oprávněno prezidium.
    3) Viceprezident je oprávněn jednat ve stejném rozsahu jako prezident, pověří-li jej k tomu prezidium nebo prezident, v době nepřítomnosti prezidenta v plném rozsahu.
    4) Prezident (viceprezident) je povinen podat při zahájení schůze prezidia ústní zprávu o své činnosti v době od konání poslední schůze.
    DOZORČÍ KOMISE
    Čl.14
    1) Dozorčí komise je vrcholným kontrolním orgánem Komory, který dohlíží na plnění usnesení Valné hromady, kontroluje činnost prezidia a kanceláře Komory (dále jen "kancelář").
    2) Dozorčí komise dohlíží na řádný výkon činnosti daňových poradců ve smyslu zákona.
    3) Dozorčí komise kontroluje hospodaření Komory.
    4) Dozorčí komise je ze své činnosti odpovědná Valné hromadě.
    5) Dozorčí komise se skládá z 5 členů Komory a 2 náhradníků. Jejím členem nemůže být člen prezidia, člen disciplinární komise ani člen zkušební komise.
    6) Dozorčí komise volí ze svých členů předsedu, který řídí její činnost a jedná jejím jménem.
    7) Předseda dozorčí komise podepisuje kontrolní nálezy a jiné písemnosti komise.
    Čl.15
    1) Dozorčí komise má právo nahlížet do všech dokladů Komory a vyžadovat od členů prezidia a pracovníků kanceláře potřebné informace.
    2) Dozorčí komise má právo navrhovat Valné hromadě a prezidiu opatření, která považuje za potřebná.
    3) Schůze dozorčí komise se konají nejméně čtyřikrát ročně.
    4) Pokud jde o způsob svolávání a pravidla jednání dozorčí komise, použije se přiměřeně ustanovení Stanov o prezidiu Komory.
    Čl.16
    Disciplinární komise
    1) Disciplinární komise provádí disciplinární řízení a rozhoduje o disciplinárních opatřeních podle disciplinárního řádu.
    2) Disciplinární komise se skládá ze 13 členů a 4 náhradníků.
    3) Členem disciplinární komise nemohou být členové prezidia a dozorčí komise.
    4) Disciplinární komise volí ze svého středu předsedu.
    Čl.17
    Zkušební komise
    1) Jednotlivé zkušební komise jsou čtyřčlenné.
    2) Činnost zkušebních komisí upravuje zkušební řád.
    Část IV.
    KANCELÁŘ
    Čl.18
    1) V sídle Komory se zřizuje kancelář. Organizaci kanceláře určuje prezidium, které je oprávněno zřídit pobočku kanceláře i mimo sídlo Komory.
    2) Kancelář zabezpečuje činnost Komory po stránce administrativní a hospodářské.
    3) V čele kanceláře stojí vedoucí kanceláře, kterého jmenuje a odvolává prezidium.
    4) Vedoucí kanceláře může jednat jménem Komory v rozsahu zmocnění daného prezidiem, případně usnesením Valné hromady.
    5) Vedoucí kanceláře je zejména povinen:
    a) zúčastnit se jednání prezidia, nebyl-li z něj vyloučen, a zajišťovat pořízení zápisu,
    b) účastnit se na vyžádání jiného orgánu Komory jeho jednání,
    c) účastnit se schůze Valné hromady,
    d) organizačně zajišťovat konání Valné hromady a schůze prezidia.
    6) Kancelář zejména:
    a) vede seznam daňových poradců a uveřejňuje jmenný seznam daňových poradců (dle čl. 4 odst. 2) ,
    b) zabezpečuje vydávání osvědčení a průkazů,
    c) organizačně zajišťuje zkoušky daňových poradců,
    d) eviduje stížnosti a předává je ke stanovisku prezidiu, v rozsahu pověření prezidia stížnosti sama vyřizuje, opakovanou stížnost kancelář bez průtahů předá dozorčí komisi,
    e) zajišťuje hospodaření Komory dle schváleného rozpočtu a pokynů prezidia,
    f) vybírá příspěvky od daňových poradců,
    g) organizačně zajišťuje kontakty Komory s jinými institucemi v tuzemsku i v zahraničí.
    Část V.
    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    Čl.19
    1) Členství v orgánech Komory se lze vzdát písemným podáním učiněným prezidentu Komory. Členství zaniká dnem, který stanoví prezident, nejpozději však patnáctým dnem po doručení písemného podání.
    Čl.20
    1) Platnost a účinnost nabývají Stanovy dnem jejich schválení Valnou hromadou.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Pracovní právo - zbytečné lékařské prohlídky
    • Neorganizované organizační změny aneb kdopak je tu nadbytečný?
    • Nepřípustnost návrhu na zrušení opatření obecné povahy dle nového stavebního zákona
    • Regulační plán, územní plán s prvky regulačního plánu
    • Volba práva
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Z/C/H Legal poprvé ve své historii rozšiřuje počet svých partnerů
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Právní prostředky ochrany proti bossingu
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Pracovní právo - zbytečné lékařské prohlídky
    • Stanovisko NS k výkladu (výše) nezabavitelné částky v r. 2022 nejen při exekučních srážkách ze mzdy
    • Neorganizované organizační změny aneb kdopak je tu nadbytečný?
    • Dovolená bez souhlasu zaměstnavatele
    • Zásahová žaloba jako prostředek ochrany před nezákonným zásahem správního orgánu se zaměřením na nezákonnost provádění kontroly a hrozbu jejího opakování
    • Darování nemovitosti z pohledu dárce a obdarovaného - Část 1.
    • Darování nemovitosti z pohledu dárce a obdarovaného - Část 2.
    • Whistleblowing, pokus r. 2022 – krok správným směrem, byť stále s významnými přešlapy. Nová vláda, nový rok, nový návrh zákona na ochranu oznamovatelů
    • Obrat v posuzování právních domněnek a fikcí užitých ve smlouvách ve světle rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 23. 3. 2022, sp. zn. 23 Cdo 1001/2021
    • Kdy dává zaměstnavatel tvůrčímu zaměstnanci mlčky souhlas s prací přesčas? Stanovisko Nejvyššího soudu.
    • Určení (ne)existence zástavního práva jako naturálního práva a jeho výmaz z katastru nemovitostí
    • Náhrada škody způsobené členem statutárního orgánu SVJ
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Volba práva

    I abstraktně formulovaná prorogační dohoda může dopadat na spory deliktní povahy, aniž by na ně musela výslovně odkazovat. Právní základ žaloby (resp. zda je žalovaný nárok smluvní...

    Insolvence

    Dojde-li ke změně v osobě věřitele postupem podle ustanovení § 18 insolvenčního zákona [lhostejno, že uplatnitelného (jen) přiměřeně k návrhu osoby k tomu legitimované dle § 183...

    Výpověď z pracovního poměru

    Existuje-li jeden pracovní poměr, v rámci něhož zaměstnanec zastává více pracovních pozic, a tento pracovní poměr je rozvázán jednou výpovědí, musí se pak použitý výpovědní...

    Jednatel (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li v pozvánce na valnou hromadu uvedeno, že na pořadu jednání bude „odvolání jednatele“, aniž je vymezen konkrétní důvod odvolání, a odpovídá-li tomu i návrh usnesení valné...

    Jistota (exkluzivně pro předplatitele)

    K opožděnému složení jistoty na náklady řízení (§ 11 odst. 1 1 zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém) se nepřihlíží.

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.