epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • Další vzdělávaní advokátů
      • Konference
      • Roční předplatné
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Roční předplatné
    • Více

      Metodický pokyn ze dne 13.1.2003 k provádění vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů ve věcech v působnosti Ministerstva zemědělství

      1.5.2003 | Sbírka:  937/2003-6000 | Částka:  2/2003ASPI

      Vztahy

      Nadřazené: 254/2001 Sb.
      Pasivní derogace: 31313/2010-15000
      937/2003-6000
      Metodický pokyn
      Ministerstva zemědělství České republiky
      k provádění vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů ve věcech působnosti Ministerstva zemědělství
      Určeno: vodoprávním úřadům
      Ministerstvo zemědělství jako ústřední vodoprávní úřad vydává k provádění vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů podle ustanovení § 110 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů ve své působnosti tento metodický pokyn:
      Čl.1
      Základní ustanovení
      1. Vodoprávní dozor je činnost vodoprávních úřadů, jejímž cílem je dozírat na dodržování ustanovení vodního zákona, předpisů podle něj vydaných a dodržování rozhodnutí vydaných vodoprávními úřady, zejména v souladu s ustanoveními § 1 tohoto zákona. Vodoprávní dozor vykonávají vodoprávní úřady podle ustanovení § 110 vodního zákona.
      2. Součástí vodoprávního dozoru je i dozor nad vodními díly, zejména nad těmi, jejichž stav by mohl ohrozit bezpečnost osob nebo majetku a která podléhají technickobezpečnostnímu dohledu podle ustanovení § 61 vodního zákona a vyhlášky Ministerstva zemědělství č. 471/2001 Sb., o technickobezpečnostním dohledu nad vodními díly.
      3. Při provádění vodoprávního dozoru postupují vodoprávní úřady především podle plánů vodoprávního dozoru (čl.4).
      4. Při provádění vodoprávního dozoru spolupracují vodoprávní úřady mezi sebou, zejména pokud jde o předávání podnětů, k jejichž vyřízení nemají kompetenci, příslušným vodoprávním úřadům. Zjistí-li porušení jiných právních předpisů, postupují svá zjištění příslušným orgánům veřejné zprávy.
      5. Vodoprávní úřady si mohou při provádění vodoprávního dozoru vyžádat spolupráci včetně případné účasti správců povodí vzhledem k jejich zákonným povinnostem daným ustanovením § 54 vodního zákona.
      6. Vodoprávní úřady si mohou v případě potřeby vyžádat spolupráci i dalších odborných subjektů, ale i orgánů ochrany veřejného zdraví, ochrany přírody, rybářství, územního plánování a obecných stavebních úřadů, České inspekce životního prostředí, popřípadě dalších orgánů a sdružení občanů působících na úseku ochrany životního prostředí.
      7. V případě zjištění porušení povinností daných vodním zákonem a prováděcími právními předpisy podle něj vydanými i rozhodnutími vydanými vodoprávními úřady, ukládají vodoprávní úřady v rozsahu své působnosti opatření k odstranění zjištěných závad.
      Čl.2
      Obsah vodoprávního dozoru
      1. Vodoprávní úřady dozírají podle ustanovení § 110 odst. 1 vodního zákona na dodržování ustanovení vodního zákona a předpisů podle něj vydaných, a to zejména na:
      a) dodržování základních povinností podle ustanovení § 5 vodního zákona,
      b) dodržování povinností spojených s obecným nakládáním s povrchovými vodami podle ustanovení § 6 vodního zákona,
      c) dodržování povinností spojených s užíváním povrchových vod k plavbě podle ustanovení § 7 odst. 7 vodního zákona,
      d) dodržování povinností spojených s nakládáním s povrchovými nebo podzemními vodami podle ustanovení § 8 vodního zákona,
      e) dodržování povinností spojených s měřením množství a jakosti vody, vody vzduté vodním dílem nebo vody vodním dílem akumulované a předávání výsledků těchto měření příslušnému správci povodí podle ustanovení § 10 odst. 3 vodního zákona,
      f) dodržování oznamovací povinnosti podle § 11 odst. 1 vodního zákona,
      g) dodržování povinností spojených s povolením k některým činnostem podle ustanovení § 14 vodního zákona,
      h) dodržování povinností spojených se stavebním povolením k vodním dílům, změnám, kolaudaci, změnám užívání a odstraňování vodních děl podle ustanovení § 15 vodního zákona,
      i) dodržování povinností spojených se souhlasy podle ustanovení § 17 vodního zákona,
      j) dodržování povinností spojených s údaji zapisovanými do katastru nemovitostí podle ustanovení § 20 vodního zákona po nabytí účinnosti,
      k) dodržování povinností spojených se zjišťováním a hodnocením stavu povrchových a podzemních vod, provozování informačních systémů veřejné správy a s vodní bilanci podle ustanovení § 21 a § 22 vodního zákona,
      l) dodržování povinností k ochraně vodních poměrů dle ustanovení § 27 vodního zákona, m) dodržování povinností spojených s podporou života ryb podle ustanovení § 35 odst. 4 vodního zákona,
      n) dodržování povinností spojených s ochranou vodních toků a jejich koryt podle ustanovení § 46 vodního zákona,
      o) dodržování povinností spojených se správou vodních toků podle ustanovení § 47 vodního zákona a vyhlášky č. 470/2001 Sb., kterou se stanoví seznam významných vodních toků a způsob provádění činností souvisejících se správou vodních toků,
      p) dodržování povinností vlastníků pozemků, na nichž se nacházejí koryta vodních toků, podle ustanovení § 50 vodního zákona,
      r) dodržování povinností vlastníků pozemků sousedících s koryty vodních toků podle ustanovení § 51 vodního zákona,
      s) dodržování povinností vlastníků staveb a zařízení v korytech vodních toků nebo sousedících s nimi podle ustanovení § 52 vodního zákona,
      t) dodržování povinností spojených s péčí o stavby k vodohospodářským melioracím pozemků a jejich částí podle ustanovení § 56 odst. 3 vodního zákona a vyhlášky č. 225/2002 Sb., o podrobném vymezení staveb k vodohospodářským melioracím pozemků a jejich částí a způsobu a rozsahu péče o ně,
      u) dodržování povinností vlastníků pozemků, na kterých jsou umístěny stavby k vodohospodářským melioracím pozemků či jejich části podle ustanovení § 56 odst. 4 vodního zákona,
      v) dodržování povinností spojených s užíváním vodních děl jinými osobami podle ustanovení § 57 vodního zákona,
      w) dodržování povinností spojených s ochranou vodních děl podle ustanovení § 58 vodního zákona,
      x) dodržování povinností vlastníků vodních děl podle ustanovení § 59 vodního zákona,
      y) dodržování povinností spojených se vstupem na pozemky podle ustanovení § 60 vodního zákona,
      z) dodržování povinností vlastníků a stavebníků vodních děl při technickobezpečnostním dohledu podle ustanovení § 62 vodního zákona.
      2. Vodoprávní úřady v rozsahu své působnosti dozírají podle ustanovení § 110 odst. 2 vodního zákona, jak jsou dodržována rozhodnutí vydaná ve vodoprávním řízení, zejména ve věcech uvedených v předchozím bodě 1.
      3. Vodoprávní úřady o provedeném vodoprávním dozoru podle předchozích bodů 1. a 2. pořizují zápis, jehož záhlaví je označeno jako "Zápis o provedení vodoprávního dozoru podle ustanovení § 110 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů". V zápise se uvádí název příslušného vodoprávního úřadu, jméno a příjmení pracovníků vodoprávního úřadu pověřených provedením vodoprávního dozoru, označení dozorovaného subjektu, místo a čas provedení vodoprávního dozoru, předmět vodoprávního dozoru, všechna dozorová zjištění, označení všech podkladů, o které se dozorové zjištění opírá, datum vyhotovení zápisu o provedeném vodoprávním dozoru. Zápis o provedeném vodoprávním dozoru podepisují pověření pracovníci vodoprávního úřadu, kteří provedli vodoprávní dozor. Seznámení se zápisem o provedeném vodoprávním dozoru a převzetí jeho stejnopisu potvrzují zástupci dozorovaného subjektu podpisem tohoto zápisu. V případě odmítnutí zástupců dozorovaného subjektu se seznámit se zápisem o provedeném vodoprávním dozoru a odmítnutí jeho převzetí, se tato skutečnost vyznačí v tomto zápisu.
      4. Vodoprávní úřady ukládají opatření k odstranění zjištěných závad v rozsahu své působnosti dané ustanovením § 105 až § 107 vodního zákona. V případě, že vodoprávní úřad zjistí při výkonu vodoprávního dozoru závadu, která je porušením povinností daných vodním zákonem a předpisů podle něj vydaných, a uložení opatření k jejímu odstranění je v působnosti jiného vodoprávního úřadu, předá uvedené zjištění jako podnět k uložení opatření vodoprávnímu úřadu příslušnému podle ustanovení § 105 až § 107 vodního zákona.
      5. Oprávnění pověřených pracovníků vodoprávních úřadů vykonávajících vodoprávní dozor jsou dána ustanovení § 114 vodního zákona.
      Čl.3
      Vodoprávní dozor nad vodními díly
      1. Vodoprávní úřady provádějí dozor nad vodními díly zejména nad těmi, jejichž stav by mohl ohrozit bezpečnost osob nebo majetku a která podléhají technickobezpečnostnímu dohledu podle ustanovení § 61 a ustanovení § 62 vodního zákona a podle vyhlášky č. 471/2001 Sb., o technickobezpečnostním dohledu nad vodními díly.
      2. Při provádění vodoprávního dozoru vodoprávní úřady jako speciální stavební úřady pro stavby vodních děl podle ustanovení § 120 zákona 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů dozírají, jak jsou dodržována rozhodnutí vydaná ve vodoprávním řízení k těmto vodním dílům.
      3. Vodoprávní úřady dozírají rovněž nad tím, jak vlastníci vodních děl vykonávají technickobezpečnostní dohled podle ustanovení § 61 a ustanovení § 62 vodního zákona a podle vyhlášky č. 471/2001 Sb., o technickobezpečnostním dohledu nad vodními díly. Zároveň dozírají nad prováděním potřebných opatření k bezpečnosti vodních děl jejich vlastníky, pokud byly při technickobezpečnostním dohledu zjištěny závady na nich.
      Čl.4
      Plány vodoprávního dozoru
      1. Vodoprávní dozor provádějí vodoprávní úřady především podle svých plánů vodoprávního dozoru pro příslušný kalendářní rok.
      2. Plány vodoprávního dozoru na příslušný kalendářní rok musí být zpracovány vodoprávními úřady nejpozději do 31. ledna příslušného kalendářního roku.
      3. Plány vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů se přednostně zaměřují na dodržování povinností uvedených v článku 2 tohoto metodického pokynu; jejich konkrétní rozsah a obsah je dán zejména:
      a) poznatky z výkonu státní správy a vodoprávního dozoru příslušného vodoprávního úřadu v předchozím období,
      b) poznatky České inspekce životního prostředí z dozoru podle ustanovení § 112 odst. 1 písm. a) bod 1., bod 4 vodního zákona získanými od České inspekce životního prostředí v rámci její spolupráce s vodoprávními úřady podle písmena d) téhož ustanovení,
      c) poznatky Ministerstva zemědělství jako ústředního vodoprávního úřadu z výkonu státní správy podle ustanovení § 108 odst. 1 vodního zákona,
      d) poznatky Ministerstva zemědělství jako ústředního vodoprávního úřadu z vrchního vodoprávního dozoru podle ustanovení § 111 odst. 2 vodního zákona,
      e) poznatky vyplývající z každoročních zpráv Ministerstva zemědělství o zhodnocení kontrolní činnosti v předchozích letech předložených vládě podle ustanovení § 111 odst. 3 vodního zákona.
      4. Spolupráce správců povodí, s ohledem na jejich povinnosti dané ustanovením § 54 vodního zákona, se zařazuje do plánů vodoprávního dozoru včetně případné jejich účasti, v těch případech podle článku 2 tohoto metodického pokynu, u kterých dochází k ovlivnění vodních poměrů v dané oblasti povodí (ustanovení § 54 odst. 1 a ustanovení § 115 odst. 5 vodního zákona).
      5. Vodoprávní úřady mohou v případě potřeby v průběhu kalendářního roku plány vodoprávního dozoru měnit a doplňovat.
      6. Plnění plánů vodoprávního dozoru za předchozí kalendářní rok musí vyhodnotit vodoprávní úřady písemnou formou nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku.
      Čl.5
      Spolupráce správců povodí při vodoprávním dozoru vodoprávních úřadů
      1. Vodoprávní úřady si mohou vyžádat při provádění vodoprávního dozoru spolupráci správců povodí (ustanovení § 48 odst. 1 a ustanovení § 54 vodního zákona), kterými jsou státní podniky. Povodí podle zákona č. 305/2000 Sb., o povodích.
      2. Spolupráce správců povodí s vodoprávními úřady podle ustanovení § 110 odst. 3 vodního zákona je dána rozsahem jejich povinností podle ustanovení § 54 vodního zákona.
      3. Spolupráce správců povodí podle předchozího bodu 2. by měla být vyžádána vodoprávním úřadem vždy v těch případech podle článku 2 tohoto metodického pokynu, u kterých dochází k ovlivnění vodních poměrů v dané oblasti povodí (ustanovení § 54 odst. 1 a ustanovení § 115 odst. 5 vodního zákona).
      Čl.6
      Spolupráce orgánů a odborných subjektů při vodoprávním dozoru vodoprávních úřadů
      1. Vodoprávní úřady si mohou vyžádat při provádění vodoprávního dozoru spolupráci:
      a) obecných stavebních úřadů, speciálních stavebních úřadů, orgánů územního plánování, orgánů státní báňské správy, orgánu státní správy a dozoru při využívání jaderné energie a ionizujícího záření a v oblasti radiační ochrany, orgánů ochrany přírody, orgánů ochrany zemědělského půdního fondu, orgánů ochrany veřejného zdraví, popřípadě dalších orgánů,
      b) sdružení občanů působících na úseku ochrany životního prostředí,
      c) odborných subjektů, zejména na úseku sledování jakosti a zdravotní nezávadnosti vod.
      2. Spolupráce orgánů a subjektů podle předchozího bodu 1. může být vyžadována vodoprávním úřadem podle potřeby k jednotlivým případům podle článku 2 tohoto metodického pokynu.
      Čl.7
      Ukládání pokut a opatření k odstranění zjištěných závad
      1. Obecní úřady obcí s rozšířenou působností jako vodoprávní úřady ukládají podnikající fyzické osobě nebo právnické osobě pokuty podle ustanovení § 116 a následujících vodního zákona vždy, zjistí-li při výkonu vodoprávního dozoru nebo na základě podnětu jiného vodoprávního úřadu, který nemá kompetenci k ukládání těchto pokut, porušení povinností stanovených vodním zákonem či předpisy podle něj vydanými nebo povinností podle nich uložených. Tyto úřady ukládají také pokuty fyzickým osobám podle zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.
      2. Vodoprávní úřady v rozsahu své působnosti (článek 2 bod 4 tohoto metodického pokynu) ukládají podle ustanovení § 110 odst. 1 vodního zákona opatření k odstranění závad zjištěných při vodoprávním dozoru. V rozhodnutí o uložení opatření vždy uvedou ustanovení vodního zákona, které bylo porušeno. V případě, že nelze rozsah opatření stanovit bez předchozích průzkumů nebo předchozího zpracování odborných podkladů, lze uložit samostatně provedení těchto průzkumů, popřípadě zpracování uvedených podkladů a podle jejich výsledků vydávat samostatně potřebná rozhodnutí k nápravě (ustanovení § 115 odst. 16 vodního zákona).
      3. Výrok rozhodnutí o uložení opatření k odstranění zjištěných závad podle předchozího bodu 2. musí být jasný a srozumitelný, přesný a určitý, aby byl v případě potřeby vykonatelný a vymahatelný. Musí být jednoznačně zřejmé, co je předmětem rozhodování a na základě jakého ustanovení vodního zákona vodoprávní úřad rozhodl. Protože součástí výroku je uložení povinnosti, musí vodoprávní úřad uvést také lhůtu, ve které má být povinnost splněna. Tato lhůta, ale i uložená povinnost, musí být přesvědčivá, aby vedla k dobrovolnému plnění uložené povinnosti ve stanovené lhůtě.
      Čl.8
      Vodoprávní úřady postupují podle tohoto metodického pokynu ode dne jeho zveřejnění Ministerstvem zemědělství ve Věstníku nebo na jeho internetových stránkách.
      Poznámka:
      1) Součástí vodoprávního dozoru není státní stavební dohled podle ustanovení § 98 - 104 stavebního zákona
      2) Vodoprávní dozor se neprovádí podle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole ve znění pozdějších předpisů
      V Praze dne 13. ledna 2003
      Ing. Karel Tureček v.r.
      náměstek ministra zemědělství pro vodní hospodářství

      Novinky v eshopu

      Online konference

      • 30.11.2023Daňové spory (online - živé vysílání) - 30.11.2023
      • 01.12.2023Nový stavební zákon v detailu III – hmotné právo a prováděcí předpisy (online - živé vysílání) - 1.12.2023
      • 05.12.2023Trestní odpovědnost právnických osob a compliance programy: praktické poznatky a zkušenosti (interaktivní seminář) (online - živé vysílání) - 5.12.2023
      • 06.12.2023Manuál přípravy na soutěžní šetření (online - živé vysílání) - 6.12.2023
      • 08.12.2023Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 8.12.2023

      Online kurzy

      • Zvlášť zranitelná oběť „aneb jak jí můžeme z pozice zmocněnce pomoci“
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (říjen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
      Lektoři kurzů
      JUDr. Tomáš Sokol
      JUDr. Tomáš Sokol
      Kurzy lektora
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      Kurzy lektora
      Mgr. Veronika  Pázmányová
      Mgr. Veronika Pázmányová
      Kurzy lektora
      Mgr. Marek Bednář
      Mgr. Marek Bednář
      Kurzy lektora
      Mgr. Michaela Riedlová
      Mgr. Michaela Riedlová
      Kurzy lektora
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      Kurzy lektora
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Tomáš Nielsen
      JUDr. Tomáš Nielsen
      Kurzy lektora
      všichni lektoři

      Magazíny a služby

      • EPRAVO.CZ Magazine 2023
      • Monitoring judikatury (24 měsíců)
      • Monitoring judikatury (12 měsíců)
      • Monitoring judikatury (6 měsíců)

      Nejčtenější na epravo.cz

      • 24 hod
      • 7 dní
      • 30 dní
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Fyzická osoba jako poskytovatel zajištění podnikatelského úvěru – jedná jako podnikatel nebo spotřebitel?
      • „Job sharing“ – převažující výhody či nevýhody?
      • Specifika výslechu obětí trestné činnosti
      • Důkazní břemeno
      • 10 otázek pro … Lucii Hrdou
      • Aktuality z prava verejnych zakazek listopad 2023
      • Sousedská práva a mimořádné vydržení v judikatuře Nejvyššího soudu ČR
      • Aktuální trendy ESG reportů
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Předžalobní výzva a její výklad v praxi
      • Návrh dlužníka na moderaci smluvní pokuty soudem podle judikatury nejvyššího soudu
      • Home office – práce na dálku
      • Vládní konsolidační balíček prošel Sněmovnou. Přinášíme přehled nejdůležitějších změn
      • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
      • Co smí myslivecká stráž? A kdy může zastřelit psa nebo kočku?
      • Dohody nejen ve světle novely zákoníku práce
      • Delší dovolená nebo příspěvek na stravování?
      • Právnická firma roku 2023
      • Umělá inteligence a právo. Patrně první rozsudek ve věci umělé inteligence
      • Smluvní pokuta (po novu) v kontextu dalších aktuálních rozhodnutích Nejvyššího soudu
      • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2023 - část 2.
      • Promlčení pohledávky na zaplacení faktury
      • Českou republiku čeká transpozice další evropské směrnice v oblasti pracovního práva

      Pracovní pozice

      Soudní rozhodnutí

      Exekuce

      Při zkoumání, zda exekuční titul netrpí zásadními vadami není relevantní, zda a jak efektivně hájil povinný svá práva v nalézacím řízení. Zastavení řízení z důvodu...

      Důkazní břemeno

      V případě řešení otázky zákazu výpovědi neznamená prokázání těhotenství zaměstnankyně v určité době před doručením výpovědi z pracovního poměru, že zaměstnavatel nese...

      Změna závazku

      Jestliže smluvní strany dohodou změní v průběhu závazkového vztahu obsah vzájemných práv a povinností, v důsledku čehož vznikne věřiteli další pohledávka, neexistuje žádný...

      Dokazování (exkluzivně pro předplatitele)

      Důkazními prostředky listinné povahy v občanském soudním řízení mohou být (podle okolností projednávané věci) též písemná (čestná) prohlášení fyzických osob, jsou-li...

      Náklady řízení

      Pokud odvolací soud ve sporu o určení vlastnictví k nemovitosti vyjde z fiktivní tarifní hodnoty 50 000 Kč podle § 9 odst. 4 písm. b) advokátního tarifu, ač účastníci řízení i soud...

      Hledání v rejstřících

      • mapa serveru
      • o nás
      • reklama
      • podmínky provozu
      • kontakty
      • publikační podmínky
      • FAQ
      • obchodní a reklamační podmínky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Nastavení cookies
      100 nej
      © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
      Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
      Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

      Jste zde poprvé?

      Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


      Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


      Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


      Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



      Nezapomněli jste něco v košíku?

      Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


      Přejít do košíku


      Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.