epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Metodický pokyn ze dne 13.1.2003 k provádění vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů ve věcech v působnosti Ministerstva zemědělství

1.5.2003 | Sbírka:  937/2003-6000 | Částka:  2/2003ASPI

Vztahy

Nadřazené: 254/2001 Sb.
Pasivní derogace: 31313/2010-15000
937/2003-6000
Metodický pokyn
Ministerstva zemědělství České republiky
k provádění vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů ve věcech působnosti Ministerstva zemědělství
Určeno: vodoprávním úřadům
Ministerstvo zemědělství jako ústřední vodoprávní úřad vydává k provádění vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů podle ustanovení § 110 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů ve své působnosti tento metodický pokyn:
Čl.1
Základní ustanovení
1. Vodoprávní dozor je činnost vodoprávních úřadů, jejímž cílem je dozírat na dodržování ustanovení vodního zákona, předpisů podle něj vydaných a dodržování rozhodnutí vydaných vodoprávními úřady, zejména v souladu s ustanoveními § 1 tohoto zákona. Vodoprávní dozor vykonávají vodoprávní úřady podle ustanovení § 110 vodního zákona.
2. Součástí vodoprávního dozoru je i dozor nad vodními díly, zejména nad těmi, jejichž stav by mohl ohrozit bezpečnost osob nebo majetku a která podléhají technickobezpečnostnímu dohledu podle ustanovení § 61 vodního zákona a vyhlášky Ministerstva zemědělství č. 471/2001 Sb., o technickobezpečnostním dohledu nad vodními díly.
3. Při provádění vodoprávního dozoru postupují vodoprávní úřady především podle plánů vodoprávního dozoru (čl.4).
4. Při provádění vodoprávního dozoru spolupracují vodoprávní úřady mezi sebou, zejména pokud jde o předávání podnětů, k jejichž vyřízení nemají kompetenci, příslušným vodoprávním úřadům. Zjistí-li porušení jiných právních předpisů, postupují svá zjištění příslušným orgánům veřejné zprávy.
5. Vodoprávní úřady si mohou při provádění vodoprávního dozoru vyžádat spolupráci včetně případné účasti správců povodí vzhledem k jejich zákonným povinnostem daným ustanovením § 54 vodního zákona.
6. Vodoprávní úřady si mohou v případě potřeby vyžádat spolupráci i dalších odborných subjektů, ale i orgánů ochrany veřejného zdraví, ochrany přírody, rybářství, územního plánování a obecných stavebních úřadů, České inspekce životního prostředí, popřípadě dalších orgánů a sdružení občanů působících na úseku ochrany životního prostředí.
7. V případě zjištění porušení povinností daných vodním zákonem a prováděcími právními předpisy podle něj vydanými i rozhodnutími vydanými vodoprávními úřady, ukládají vodoprávní úřady v rozsahu své působnosti opatření k odstranění zjištěných závad.
Čl.2
Obsah vodoprávního dozoru
1. Vodoprávní úřady dozírají podle ustanovení § 110 odst. 1 vodního zákona na dodržování ustanovení vodního zákona a předpisů podle něj vydaných, a to zejména na:
a) dodržování základních povinností podle ustanovení § 5 vodního zákona,
b) dodržování povinností spojených s obecným nakládáním s povrchovými vodami podle ustanovení § 6 vodního zákona,
c) dodržování povinností spojených s užíváním povrchových vod k plavbě podle ustanovení § 7 odst. 7 vodního zákona,
d) dodržování povinností spojených s nakládáním s povrchovými nebo podzemními vodami podle ustanovení § 8 vodního zákona,
e) dodržování povinností spojených s měřením množství a jakosti vody, vody vzduté vodním dílem nebo vody vodním dílem akumulované a předávání výsledků těchto měření příslušnému správci povodí podle ustanovení § 10 odst. 3 vodního zákona,
f) dodržování oznamovací povinnosti podle § 11 odst. 1 vodního zákona,
g) dodržování povinností spojených s povolením k některým činnostem podle ustanovení § 14 vodního zákona,
h) dodržování povinností spojených se stavebním povolením k vodním dílům, změnám, kolaudaci, změnám užívání a odstraňování vodních děl podle ustanovení § 15 vodního zákona,
i) dodržování povinností spojených se souhlasy podle ustanovení § 17 vodního zákona,
j) dodržování povinností spojených s údaji zapisovanými do katastru nemovitostí podle ustanovení § 20 vodního zákona po nabytí účinnosti,
k) dodržování povinností spojených se zjišťováním a hodnocením stavu povrchových a podzemních vod, provozování informačních systémů veřejné správy a s vodní bilanci podle ustanovení § 21 a § 22 vodního zákona,
l) dodržování povinností k ochraně vodních poměrů dle ustanovení § 27 vodního zákona, m) dodržování povinností spojených s podporou života ryb podle ustanovení § 35 odst. 4 vodního zákona,
n) dodržování povinností spojených s ochranou vodních toků a jejich koryt podle ustanovení § 46 vodního zákona,
o) dodržování povinností spojených se správou vodních toků podle ustanovení § 47 vodního zákona a vyhlášky č. 470/2001 Sb., kterou se stanoví seznam významných vodních toků a způsob provádění činností souvisejících se správou vodních toků,
p) dodržování povinností vlastníků pozemků, na nichž se nacházejí koryta vodních toků, podle ustanovení § 50 vodního zákona,
r) dodržování povinností vlastníků pozemků sousedících s koryty vodních toků podle ustanovení § 51 vodního zákona,
s) dodržování povinností vlastníků staveb a zařízení v korytech vodních toků nebo sousedících s nimi podle ustanovení § 52 vodního zákona,
t) dodržování povinností spojených s péčí o stavby k vodohospodářským melioracím pozemků a jejich částí podle ustanovení § 56 odst. 3 vodního zákona a vyhlášky č. 225/2002 Sb., o podrobném vymezení staveb k vodohospodářským melioracím pozemků a jejich částí a způsobu a rozsahu péče o ně,
u) dodržování povinností vlastníků pozemků, na kterých jsou umístěny stavby k vodohospodářským melioracím pozemků či jejich části podle ustanovení § 56 odst. 4 vodního zákona,
v) dodržování povinností spojených s užíváním vodních děl jinými osobami podle ustanovení § 57 vodního zákona,
w) dodržování povinností spojených s ochranou vodních děl podle ustanovení § 58 vodního zákona,
x) dodržování povinností vlastníků vodních děl podle ustanovení § 59 vodního zákona,
y) dodržování povinností spojených se vstupem na pozemky podle ustanovení § 60 vodního zákona,
z) dodržování povinností vlastníků a stavebníků vodních děl při technickobezpečnostním dohledu podle ustanovení § 62 vodního zákona.
2. Vodoprávní úřady v rozsahu své působnosti dozírají podle ustanovení § 110 odst. 2 vodního zákona, jak jsou dodržována rozhodnutí vydaná ve vodoprávním řízení, zejména ve věcech uvedených v předchozím bodě 1.
3. Vodoprávní úřady o provedeném vodoprávním dozoru podle předchozích bodů 1. a 2. pořizují zápis, jehož záhlaví je označeno jako "Zápis o provedení vodoprávního dozoru podle ustanovení § 110 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů". V zápise se uvádí název příslušného vodoprávního úřadu, jméno a příjmení pracovníků vodoprávního úřadu pověřených provedením vodoprávního dozoru, označení dozorovaného subjektu, místo a čas provedení vodoprávního dozoru, předmět vodoprávního dozoru, všechna dozorová zjištění, označení všech podkladů, o které se dozorové zjištění opírá, datum vyhotovení zápisu o provedeném vodoprávním dozoru. Zápis o provedeném vodoprávním dozoru podepisují pověření pracovníci vodoprávního úřadu, kteří provedli vodoprávní dozor. Seznámení se zápisem o provedeném vodoprávním dozoru a převzetí jeho stejnopisu potvrzují zástupci dozorovaného subjektu podpisem tohoto zápisu. V případě odmítnutí zástupců dozorovaného subjektu se seznámit se zápisem o provedeném vodoprávním dozoru a odmítnutí jeho převzetí, se tato skutečnost vyznačí v tomto zápisu.
4. Vodoprávní úřady ukládají opatření k odstranění zjištěných závad v rozsahu své působnosti dané ustanovením § 105 až § 107 vodního zákona. V případě, že vodoprávní úřad zjistí při výkonu vodoprávního dozoru závadu, která je porušením povinností daných vodním zákonem a předpisů podle něj vydaných, a uložení opatření k jejímu odstranění je v působnosti jiného vodoprávního úřadu, předá uvedené zjištění jako podnět k uložení opatření vodoprávnímu úřadu příslušnému podle ustanovení § 105 až § 107 vodního zákona.
5. Oprávnění pověřených pracovníků vodoprávních úřadů vykonávajících vodoprávní dozor jsou dána ustanovení § 114 vodního zákona.
Čl.3
Vodoprávní dozor nad vodními díly
1. Vodoprávní úřady provádějí dozor nad vodními díly zejména nad těmi, jejichž stav by mohl ohrozit bezpečnost osob nebo majetku a která podléhají technickobezpečnostnímu dohledu podle ustanovení § 61 a ustanovení § 62 vodního zákona a podle vyhlášky č. 471/2001 Sb., o technickobezpečnostním dohledu nad vodními díly.
2. Při provádění vodoprávního dozoru vodoprávní úřady jako speciální stavební úřady pro stavby vodních děl podle ustanovení § 120 zákona 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů dozírají, jak jsou dodržována rozhodnutí vydaná ve vodoprávním řízení k těmto vodním dílům.
3. Vodoprávní úřady dozírají rovněž nad tím, jak vlastníci vodních děl vykonávají technickobezpečnostní dohled podle ustanovení § 61 a ustanovení § 62 vodního zákona a podle vyhlášky č. 471/2001 Sb., o technickobezpečnostním dohledu nad vodními díly. Zároveň dozírají nad prováděním potřebných opatření k bezpečnosti vodních děl jejich vlastníky, pokud byly při technickobezpečnostním dohledu zjištěny závady na nich.
Čl.4
Plány vodoprávního dozoru
1. Vodoprávní dozor provádějí vodoprávní úřady především podle svých plánů vodoprávního dozoru pro příslušný kalendářní rok.
2. Plány vodoprávního dozoru na příslušný kalendářní rok musí být zpracovány vodoprávními úřady nejpozději do 31. ledna příslušného kalendářního roku.
3. Plány vodoprávního dozoru vodoprávních úřadů se přednostně zaměřují na dodržování povinností uvedených v článku 2 tohoto metodického pokynu; jejich konkrétní rozsah a obsah je dán zejména:
a) poznatky z výkonu státní správy a vodoprávního dozoru příslušného vodoprávního úřadu v předchozím období,
b) poznatky České inspekce životního prostředí z dozoru podle ustanovení § 112 odst. 1 písm. a) bod 1., bod 4 vodního zákona získanými od České inspekce životního prostředí v rámci její spolupráce s vodoprávními úřady podle písmena d) téhož ustanovení,
c) poznatky Ministerstva zemědělství jako ústředního vodoprávního úřadu z výkonu státní správy podle ustanovení § 108 odst. 1 vodního zákona,
d) poznatky Ministerstva zemědělství jako ústředního vodoprávního úřadu z vrchního vodoprávního dozoru podle ustanovení § 111 odst. 2 vodního zákona,
e) poznatky vyplývající z každoročních zpráv Ministerstva zemědělství o zhodnocení kontrolní činnosti v předchozích letech předložených vládě podle ustanovení § 111 odst. 3 vodního zákona.
4. Spolupráce správců povodí, s ohledem na jejich povinnosti dané ustanovením § 54 vodního zákona, se zařazuje do plánů vodoprávního dozoru včetně případné jejich účasti, v těch případech podle článku 2 tohoto metodického pokynu, u kterých dochází k ovlivnění vodních poměrů v dané oblasti povodí (ustanovení § 54 odst. 1 a ustanovení § 115 odst. 5 vodního zákona).
5. Vodoprávní úřady mohou v případě potřeby v průběhu kalendářního roku plány vodoprávního dozoru měnit a doplňovat.
6. Plnění plánů vodoprávního dozoru za předchozí kalendářní rok musí vyhodnotit vodoprávní úřady písemnou formou nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku.
Čl.5
Spolupráce správců povodí při vodoprávním dozoru vodoprávních úřadů
1. Vodoprávní úřady si mohou vyžádat při provádění vodoprávního dozoru spolupráci správců povodí (ustanovení § 48 odst. 1 a ustanovení § 54 vodního zákona), kterými jsou státní podniky. Povodí podle zákona č. 305/2000 Sb., o povodích.
2. Spolupráce správců povodí s vodoprávními úřady podle ustanovení § 110 odst. 3 vodního zákona je dána rozsahem jejich povinností podle ustanovení § 54 vodního zákona.
3. Spolupráce správců povodí podle předchozího bodu 2. by měla být vyžádána vodoprávním úřadem vždy v těch případech podle článku 2 tohoto metodického pokynu, u kterých dochází k ovlivnění vodních poměrů v dané oblasti povodí (ustanovení § 54 odst. 1 a ustanovení § 115 odst. 5 vodního zákona).
Čl.6
Spolupráce orgánů a odborných subjektů při vodoprávním dozoru vodoprávních úřadů
1. Vodoprávní úřady si mohou vyžádat při provádění vodoprávního dozoru spolupráci:
a) obecných stavebních úřadů, speciálních stavebních úřadů, orgánů územního plánování, orgánů státní báňské správy, orgánu státní správy a dozoru při využívání jaderné energie a ionizujícího záření a v oblasti radiační ochrany, orgánů ochrany přírody, orgánů ochrany zemědělského půdního fondu, orgánů ochrany veřejného zdraví, popřípadě dalších orgánů,
b) sdružení občanů působících na úseku ochrany životního prostředí,
c) odborných subjektů, zejména na úseku sledování jakosti a zdravotní nezávadnosti vod.
2. Spolupráce orgánů a subjektů podle předchozího bodu 1. může být vyžadována vodoprávním úřadem podle potřeby k jednotlivým případům podle článku 2 tohoto metodického pokynu.
Čl.7
Ukládání pokut a opatření k odstranění zjištěných závad
1. Obecní úřady obcí s rozšířenou působností jako vodoprávní úřady ukládají podnikající fyzické osobě nebo právnické osobě pokuty podle ustanovení § 116 a následujících vodního zákona vždy, zjistí-li při výkonu vodoprávního dozoru nebo na základě podnětu jiného vodoprávního úřadu, který nemá kompetenci k ukládání těchto pokut, porušení povinností stanovených vodním zákonem či předpisy podle něj vydanými nebo povinností podle nich uložených. Tyto úřady ukládají také pokuty fyzickým osobám podle zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.
2. Vodoprávní úřady v rozsahu své působnosti (článek 2 bod 4 tohoto metodického pokynu) ukládají podle ustanovení § 110 odst. 1 vodního zákona opatření k odstranění závad zjištěných při vodoprávním dozoru. V rozhodnutí o uložení opatření vždy uvedou ustanovení vodního zákona, které bylo porušeno. V případě, že nelze rozsah opatření stanovit bez předchozích průzkumů nebo předchozího zpracování odborných podkladů, lze uložit samostatně provedení těchto průzkumů, popřípadě zpracování uvedených podkladů a podle jejich výsledků vydávat samostatně potřebná rozhodnutí k nápravě (ustanovení § 115 odst. 16 vodního zákona).
3. Výrok rozhodnutí o uložení opatření k odstranění zjištěných závad podle předchozího bodu 2. musí být jasný a srozumitelný, přesný a určitý, aby byl v případě potřeby vykonatelný a vymahatelný. Musí být jednoznačně zřejmé, co je předmětem rozhodování a na základě jakého ustanovení vodního zákona vodoprávní úřad rozhodl. Protože součástí výroku je uložení povinnosti, musí vodoprávní úřad uvést také lhůtu, ve které má být povinnost splněna. Tato lhůta, ale i uložená povinnost, musí být přesvědčivá, aby vedla k dobrovolnému plnění uložené povinnosti ve stanovené lhůtě.
Čl.8
Vodoprávní úřady postupují podle tohoto metodického pokynu ode dne jeho zveřejnění Ministerstvem zemědělství ve Věstníku nebo na jeho internetových stránkách.
Poznámka:
1) Součástí vodoprávního dozoru není státní stavební dohled podle ustanovení § 98 - 104 stavebního zákona
2) Vodoprávní dozor se neprovádí podle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole ve znění pozdějších předpisů
V Praze dne 13. ledna 2003
Ing. Karel Tureček v.r.
náměstek ministra zemědělství pro vodní hospodářství

Novinky v eshopu

Online konference

  • 20.01.2021Nové přestupkové právo 2021 (online - živé vysílání) - 20. 1. 2021
  • 22.01.2021Vybrané změny v daňové legislativě od r. 2021 (online - živé vysílání) - 22.1.2021
  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Soudní ochrana při neposkytnutí kopií osobních údajů
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Compliance programy a trestní odpovědnost právnických osob dle nové metodiky státních zástupců 1 SL 113/2020
  • Princip polluter pays a jeho uplatnění v rámci odpovědnosti za škodu na životním prostředí
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Náklady řízení
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Podmíněná účinnost smlouvy o výkonu funkce a další změny po novele zákona o obchodních korporacích
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce za r. 2020 - část 5.
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Náklady řízení
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Převod nevyčerpané dovolené podle novely zákoníku práce
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů