epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Nařízení ze dne 7.4.2004, kterým se vydává Požární poplachový plán Středočeského kraje

14.5.2004 | Sbírka:  2/2004 (KS) | Částka:  3/2004ASPI

Vztahy

Nadřazené: 498/2002 Sb., 328/2001 Sb., 172/2001 Sb., 129/2000 Sb., 133/1985 Sb.
Aktivní derogace: 2/2002 (KS)
Pasivní derogace: 1/2010 (KS)
2/2004
NAŘÍZENÍ
Středočeského kraje
ze dne 7. dubna 2004
kterým se vydává Požární poplachový plán Středočeského kraje
Rada Středočeského kraje vydává v souladu s ustanovením § 7 a § 59 odst. 1 písm. k) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a k provedení § 27 odst. 2 písm. a) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o PO") a ve smyslu § 4 nařízení vlády č.172 /2001 Sb., k provedení zákona o požární ochraně ve znění nařízení vlády č. 498/2002 Sb. a § 19 vyhlášky č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech k zabezpečení integrovaného záchranného systému, toto nařízení kraje:
§ 1
Úvodní ustanovení
(1) Požární poplachový plán Středočeského kraje (dále jen "poplachový plán") obsahuje zásady součinnosti jednotek požární ochrany (dále jen "jednotek") v Středočeském kraji při hašení požárů, provádění záchranných a likvidačních prací a k řešení mimořádných událostí na celém území Středočeského kraje, při poskytování pomoci mezi kraji a při poskytování pomoci do sousedního státu, k úpravě povolávání jednotek a ke stanovení způsobu vyhlašování stupňů poplachového plánu, upravuje činnost ohlašoven požáru a operačních a informačních středisek Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje (dále jen "HZS kraje").
(2) Požární poplachový plán kraje rovněž obsahuje Poplachový plán integrovaného záchranného systému Středočeského kraje zpracovaný v souladu s právním předpisem.1)
ČÁST PRVNÍ
Požární poplachový plán kraje
§ 2
Zásady součinnosti jednotek
(1) Jednotky působí zejména v rámci svých hasebních obvodů. Hasebním obvodem jednotek hasičského záchranného sboru podniku, sboru dobrovolných hasičů obce a sboru dobrovolných hasičů podniku je území jejich zřizovatele (dále jen "místně příslušná jednotka").
(2) Hasebním obvodem jednotek HZS kraje, jednotek sboru dobrovolných hasičů vybrané obce je území, pro které je jednotka předurčena plošným pokrytím na území Středočeského kraje nebo jejich předurčeností pro záchranné práce, např. při dopravních nehodách, na havárie s výskytem nebezpečných látek.
(3) Jednotky Středočeského kraje včetně jejich sil a prostředků jsou uvedeny v Seznamu jednotek požární ochrany Středočeského kraje, kde je rovněž uvedeno vymezení hasebních obvodů jednotek HZS kraje a jednotek sboru dobrovolných hasičů vybraných obcí, popřípadě i jiných jednotek s územní působností mimo území jejich zřizovatele. Tyto údaje jsou součástí dokumentace územně příslušných operačních středisek a krajského operačního a informačního střediska HZS kraje.
(4) Rozdělení jednotek do prvního a druhého stupně poplachu pro obce a objekty vychází zpravidla z hasebních obvodů jednotek, přičemž jedna z jednotek je místně příslušná jednotka. Rozdělení jednotek pro druhý a vyšší stupeň poplachu se stanoví na úrovni operačních a informačních středisek HZS kraje v operativní dokumentaci nebo podle potřeby v případě operačního řízení2) s respektováním požadavku na počet jednotek v jednotlivých stupních poplachu. Ve třetím a zvláštním stupni poplachu lze pro účely zásahu využít jednotky bez respektování jejich hasebních obvodů a místní příslušnosti.
(5) Výpis, který obsahuje seznam jednotek pro první stupeň poplachu, obdrží ohlašovny požárů obcí a právnické a podnikající fyzické osoby, které zřizují jednotku3).
(6) Pokud je jednotka hasičského záchranného sboru podniku nebo jednotka sboru dobrovolných hasičů podniku trvale předurčena ke zdolávání požárů a k záchranným pracím mimo území svého zřizovatele, je způsob a obsah její součinnosti uveden v dohodě mezi zřizovatelem jednotky a HZS kraje. V této smlouvě se stanoví síly a prostředky, kterými uvedená jednotka poskytuje pomoc a za jakých podmínek.
(7) HZS kraje vede Seznam uzavřených dohod s právnickými nebo podnikajícími fyzickými osobami, které zřizují jednotky podle odstavce 6.
§ 3
Povolávání jednotek v rámci operačního řízení ke zdolávání požárů a k záchranným pracím
(1) Pro účely operačního řízení a povolávání jednotek4) ke zdolávání požárů a k záchranným pracím (dále jen "zásah") pro potřeby území Středočeského kraje a pro poskytování pomoci mezi kraji a pomoci do sousedního státu zřizuje HZS kraje územně příslušná operační a informační střediska a operační a informační středisko HZS kraje (dále jen "operační střediska"), která plní úkoly podle zvláštního právního předpisu5) a jsou stálými orgány pro koordinaci složek integrovaného záchranného systému.
(2) Povolávání jednotek4) k zásahu podle požadavků operačního střediska nebo podle řádu ohlašoven požárů6) provádí ohlašovny požárů.
(3) Pro potřeby území Středočeského kraje je zřízeno v rámci HZS kraje krajské operační a informační středisko (dále jen "KOIS"), jehož součástí jsou územně příslušná operační střediska:
a) Benešov pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Benešov, Vlašim a Votice,
b) Beroun pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Beroun a Hořovice,
c) Kolín pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Český Brod, Kolín a Říčany,
d) Kutná Hora pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Čáslav a Kutná Hora,
e) Mělník pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Kralupy nad Vltavou, Mělník a Neratovice,
f) Mladá Boleslav pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, Mladá Boleslav a Mnichovo Hradiště,
g) Nymburk pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Lysá nad Labem, Nymburk a Poděbrady,
h) Příbram pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Dobříš, Příbram a Sedlčany,
i) Rakovník pro potřebu území správního obvodu obce s rozšířenou působností Rakovník,
j) Řevnice pro potřebu území správního obvodu obce s rozšířenou působností Černošice.
(4) KOIS plní též úkoly územně příslušného operačního střediska pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Kladno a Slaný.
(5) V případě mimořádné události je možné z rozhodnutí ředitele HZS kraje k plnění úkolů KOIS využít i kterékoliv územně příslušné operační středisko.
(6) Jednotky4) k výjezdu povolává zpravidla územně příslušné operační středisko, zřízené pro území, kde má být zásah uskutečněn, nebo KOIS, pokud převezme místo zásahu jednotek do své působnosti. Tím není dotčeno ustanovení § 2 odst 2.
(7) Při povolávání jednotek k zásahu se operační střediska řídí platnými právními předpisy, tímto nařízením a závaznými pokyny HZS kraje.
(8) K zásahu mimo svůj hasební obvod může být jednotka povolána územně příslušným operačním střediskem7) v případě, kdy není možné povolat místně příslušnou jednotku nebo na základě její předurčenosti8).
(9) K zásahu mimo území Středočeského kraje může být na žádost územně příslušného operačního střediska sousedícího kraje povolána jednotka prostřednictvím KOIS, a to na základě uzavřených dohod o součinnosti jednotek mezi HZS krajů sousedících.
(10) K zásahu může být na žádost územně příslušného operačního střediska povolána jednotka sousedícího kraje prostřednictvím KOIS, a to na základě uzavřených dohod o součinnosti jednotek mezi HZS krajů sousedících.
(11) HZS kraje vede Seznam dohod o součinnosti jednotek mezi sousedícími hasičskými záchrannými sbory krajů podle odstavce 9 a 10.
(12) Při povolávání jednotek mimo území Středočeského kraje nad rámec uzavřených dohod a při pomoci jinému státu koordinuje KOIS tuto činnost v dohodě s operačním a informačním střediskem generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky.
(13) K zásahu mimo území České republiky může být na žádost Operačního a informačního střediska generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky povolána jednotka pouze prostřednictvím KOIS.
§ 4
Způsob vyhlašování jednotlivých stupňů požárního poplachu
(1) V rámci požárního poplachového plánu kraje (dále jen "poplachový plán") se vyhlašují čtyři stupně požárního poplachu (dále jen "stupně poplachu") pro místo zásahu nebo území zasažené mimořádnou událostí, přičemž čtvrtý stupeň poplachu, který je označován jako "zvláštní", je stupněm nejvyšším.
(2) Stupeň poplachu se stanoví z potřeby nasazení sil a prostředků jednotek pro místo zásahu a popřípadě dalších složek integrovaného záchranného systému potřebných ke zdolávání požárů a k záchranným pracím a likvidačním pracím při mimořádných událostech, přičemž operační středisko posuzuje při vyhlášení stupně poplachu přijaté zprávy o mimořádné události, klasifikaci stupňů poplachu a hodnocení závažnosti případu.
(3) Potřebný stupeň poplachu vyhlašuje pro jedno místo zásahu velitel zásahu nebo operační středisko při prvotním povolávání složek na místo zásahu. Operační středisko může vyhlásit stupeň poplachu pro určité území postižené mimořádnou událostí, pokud je na něm více jak jedno místo zásahu.
(4) Povolání potřebného počtu sil a prostředků jednotek musí být v rámci vyhlášeného stupně poplachu přizpůsobeno co nejreálněji situaci a mimořádné události, jež vyhlášení příslušného stupně vyvolala. Stupeň poplachu pro dané místo zásahu může být změněn požadavkem velitele zásahu na potřebu sil a prostředků.
(5) Jednotlivé stupně poplachu se řídí hodnocením rozsahu mimořádné události, úrovní řízení zásahu a koordinací složek integrovaného záchranného systému právním předpisem9).
(6) V jednotlivých stupních poplachu pro potřeby plánování nasazení jednotek v místě zásahu se předpokládá:
a) v prvním stupni poplachu nasazení nejvýše čtyř jednotek,
b) ve druhém stupni poplachu nasazení nejvýše deseti jednotek,
c) ve třetím stupni poplachu nasazení nejvýše patnácti jednotek,
d) ve zvláštním stupni poplachu nasazení více než dvanácti jednotek.
§ 5
Úprava činnosti ohlašoven požárů
(1) Ohlašovny požárů obcí10) nebo právnických a podnikajících osob se při své činnosti řídí řádem ohlašovny požárů 6). Úlohou ohlašovny požárů je zejména:
a) přijímat hlášení o vzniku požárů nebo jiné mimořádné události v obci nebo podniku,
b) vyhlásit požární poplach místní jednotce,
c) povolat jednotku na místo zásahu,
d) oznámit požár nebo jinou mimořádnou událost na územně příslušné operačních středisko telefonním číslem 150, je-li požár ohlášen občanem nebo zaměstnancem právnické nebo podnikající fyzické osoby.
(2) Stanice HZS kraje nejsou ohlašovnami požárů ve smyslu právních předpisů, ale jsou místem, kde lze ohlásit požár nebo jinou mimořádnou událost.
(3) Ohlašovna požárů musí být označená tabulkou s nápisem "OHLAŠOVNA POŽÁRŮ".
(4) Obec zřizuje také potřebný počet míst, odkud lze hlásit požár telefonní linkou na číslo 150 nebo 112. Tato místa se označují tabulkou s nápisem "ZDE HLAŠTE POŽÁR" nebo symbolem telefonního čísla "150" a "112". Uvedenými místy mohou být, po projednání s vlastníky nebo uživateli, telefonní stanice, u kterých je zaručena dostupnost zařízení pro hlášení požáru nebo jimi mohou být veřejné telefonní stanice. Pokud ohlašovny používají k vyhlášení požárního poplachu11) jednotce sirény, dodržuje se celostátně platný tvar signálu 25 vteřin zapnuto, 10 vteřin vypnuto a 25 zapnuto.
ČÁST DRUHÁ
Poplachový plán Integrovaného záchranného systému kraje
§ 6
Použití a obsah
(1) Poplachový plán integrovaného záchranného systému Středočeského kraje (dále jen "poplachový plán IZS") se použije v případě, pokud u mimořádné události musí společně zasahovat dvě a více složek integrovaného záchranného systému (dále jen "složky") a v souladu s právním předpisem.12)
(2) Poplachový plán IZS je považován za přehled sil a prostředků včetně jejich počtu a využitelnosti podle zvláštního právního předpisu13) a je využíván jako příloha krizového plánu kraje.
§ 7
Spojení na základní a ostatní složky
(1) Výčet spojení na základní a ostatní složky, který obsahuje zejména údaje k telefonní, radiové a datové komunikaci a spojení na místa trvalé obsluhy a s vedoucími složek, kteří rozhodují o vyslání sil a prostředků základních a ostatních složek, vede HZS kraje a je uložen na operačních střediscích.
(2) Výčet spojení na základní a ostatní složky je dělen v souladu s § 3 odst. 3., podle územní působnosti územně příslušných operačních a informačních středisek14).
(3) Výčet spojení na základní a ostatní složky zpracovaný podle odst. 1 se v nezměněné podobě využívá jako samostatná součást plánů spojení krizového plánu kraje podle zvláštního právního předpisu15). Současně slouží jako základní část plánu vyrozumění havarijního plánu kraje16) a vede, využívá a aktualizuje se způsobem stanoveným v § 9.
§ 8
Přehled sil a prostředků ostatních složek a přehled sil a prostředků pro potřeby záchranných a likvidačních prací na základě smluvních vztahů a způsob jejich povolávání
(1) Přehled sil a prostředků ostatních složek a přehled sil a prostředků pro potřeby záchranných a likvidačních prací zajištěných na základě smluvních vztahů s fyzickými a právnickými osobami včetně způsobu jejich povolávání je veden u HZS kraje a je uložen na operačních střediscích.
(2) HZS kraje zpracovává a vede aktuální seznam vozidel s výjimkou z pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla složek IZS17).
(3) Složky ohlašují operačním střediskům podle územní působnosti uvedené v § 3 odst. 3 změny nutné pro aktuálnost informací obsažených v dokumentech "Výčet spojení na základní složky" a "Přehled sil a prostředků ostatních složek a přehled sil a prostředků pro potřeby záchranných a likvidačních prací na základě smluvních vztahů a způsob jejich povolávání".
§ 9
Způsob povolávání a vyrozumívání vedoucích složek a členů krizových štábů, právnických osob a podnikajících fyzických osob zahrnutých do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu
(1) Vedoucí složek integrovaného záchranného systému, členové krizových štábů a právnické osoby a podnikající fyzické osoby zahrnutí do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu oznamují HZS kraje druh a způsob použití komunikačních prostředků použitelných k jejich okamžitému vyrozumění nebo povolání.
(2) Územně příslušné operační středisko podle § 3 odst. 3 vyrozumívá a povolává vedoucí složek, členy krizových štábů obcí s rozšířenou působností a právnické a podnikající fyzické osob zahrnuté do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu za užití komunikačních prostředků dle odstavce 1 a to na základě rozhodnutí příslušného starosty obce rozšířenou pravomocí nebo jím pověřené osoby.
(3) KOIS vyrozumívá a povolává vedoucí složek na úrovni kraje, členy krizového štábu hejtmana kraje a právnické a podnikající fyzické osoby zahrnuté do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu za užití komunikačních prostředků dle odstavce 1 a to na základě rozhodnutí hejtmana kraje nebo jím pověřené osoby.
(4) Na žádost velitele zásahu, řídícího důstojníka HZS, starosty (primátora) obce s rozšířenou působností nebo hejtmana kraje povolává územně příslušné operační a informační středisko nebo KOIS vedoucí složek podle jejich místní příslušnosti.
(5) Žádost o povolání členů příslušného krizového štábu může dát též řídící důstojník HZS za podmínek stanovených právním předpisem18).
(6) Plán povolávání a vyrozumívání vedoucí složek a členů krizového štábu kraje je veden u KOIS, je průběžně aktualizován a je trvale k dispozici pro potřeby krizového štábu kraje. Obdobným způsobem postupují územně příslušná operační střediska vůči starostům (primátorům) obcí s rozšířenou působností v jejich územní působnosti dle § 3 odst 3. při vedení a aktualizaci plánů povolávání a vyrozumívání vedoucí složek a členů krizového štábu obcí s rozšířenou působností.
ČÁST TŘETÍ
§ 10
Provozní dokumentace poplachového plánu
(1) Provozní dokumentací poplachového plánu jsou
a) seznam jednotek požární ochrany Středočeského kraje
b) seznam uzavřených dohod s právnickými nebo podnikajícími fyzickými osobami, které zřizují jednotky
c) seznam dohod o součinnosti jednotek mezi sousedícími hasičskými záchrannými sbory krajů
d) výčet spojení na základní složky integrovaného záchranného systému
e) plán povolávání a vyrozumívání vedoucí složek a členů krizového štábu kraje
f) plán povolávání a vyrozumívání vedoucí složek a členů krizového štábu obcí s rozšířenou působností
(2) Provozní dokumentace poplachového plánu je po obsahové stránce členěna do dílčích částí dle územní působnosti operačních středisek uvedených v § 3 odst. 3. Územně příslušná operační střediska vedou aktuální znění uvedených dílčích částí provozní dokumentace.
(3) Úplná provozní dokumentace poplachového plánu v aktuálním stavu za celý kraj je v jednom vyhotovení trvale uložena na KOIS.
(4) Provozní dokumentace poplachového plánu je přístupná hejtmanu kraje, pověřeným členům orgánů kraje, starostům obcí s rozšířenou působností pověřeným členům orgánů obcí, vedoucím složek IZS a kontrolním orgánům.19)
§ 11
Ustanovení přechodná a závěrečná
(1) HZS kraje zabezpečí nejpozději do 60 dnů od nabytí účinnosti tohoto nařízení zaslání dotčeným orgánům kraje a dotčeným orgánům obcí s rozšířenou působností kraje příslušné výpisy z provozní dokumentace poplachového plánu pro potřebu činnosti ohlašovny požárů a pro činnost krizových štábů.
(2) HZS kraje odpovídá za řádné vedení provozní dokumentace poplachového plánu a v případě změn zabezpečuje její průběžnou aktualizaci ve smyslu příslušných právních předpisů20). Tato aktualizace nabývá platnosti dnem podpisu hejtmanem kraje na originálním výtisku provozní dokumentace poplachového plánu.
(3) HZS kraje zabezpečí oznámení příslušných změn dotčeným subjektům nejpozději do 30 dnů od nabytí platnosti příslušné aktualizace.
(4) Obce, právnické a fyzické osoby, složky zařazené v tomto poplachovém plánu a provozní dokumentaci poplachového plánu jsou povinny minimálně jednou ročně a při každé změně neprodleně oznámit HZS kraje dle územní příslušnosti podle § 3 odst. 3 údaje, které ovlivňují funkčnost poplachového plánu a provozní dokumentace poplachového plánu.
(5) Tímto nařízením nejsou dotčeny povinnosti fyzických osob, právnických osob nebo podnikajících fyzických osob dle souvisejících právních předpisů.
(6) Toto nařízení nabývá účinnosti patnáctým dnem následujícím po dni jeho vyhlášení ve Věstníku právních předpisů kraje.
Ing. Petr Bendl v.r.           Ing. Antonín Podzimek v.r.
           hejtman kraje                   náměstek hejtmana 
1) § 10 odst. 2 písm. e) a § 11 písm. d) zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
2) § 70 odst. 3 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně ve znění pozdějších předpisů.
3) § 13 nařízení vlády č. 172/2001 Sb., k provedení zákona o požární ochraně ve znění NV č. 498/2002 Sb.
4) § 4 odst. 1 vyhlášky č. 247/2001 Sb. ., o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany, ve znění pozdějších předpisů.
5) Např. § 5 zákona č. 239/2000 Sb., § 73 zákona č.133/1985 Sb., § 13 vyhlášky č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech k zabezpečení integrovaného záchranného systému.
6) § 35 vyhlášky č. 246/2001 Sb., o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci), ve znění pozdějších předpisů a § 13 nařízení vlády č. 172/2001 Sb.
7) § 11 odst. 1 vyhlášky č. 247/2001 Sb.
8) § 3 odst. 1 vyhlášky č. 247/2001 Sb.
9) § 20 vyhlášky č.328/2001 Sb.
10) § 29 odst. 1 písm. j) zákona č. 133/1985 Sb.
11) § 10 vyhlášky č. 247/2001 Sb.
12) § 19 odst. 3 a 4 vyhlášky č. 328/2001 Sb.
13) § 15 odst. 3 písm. a) nařízení vlády č. 462/2000 Sb., ve znění nařízení vlády č. 36/2003 Sb. a zákona č. 320/2003 Sb.
14) § 18 zákona č. 239/2000 Sb.,
15) § 15 odst. 3 písm. h) nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
16) Příloha č. 1 část C. Druhy plánů konkrétních činností, odst. 2 vyhlášky č. 328/2001 Sb.
17) § 5 odst. 1 písm. b, c) zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidel ve znění pozdějších předpisů
18) § 11 vyhláška č. 328/2001 Sb.
19) § 17 nařízení vlády č. 172/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů
20) Např. § 1 odst. 3 vyhlášky č. 247/2001 Sb.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 11.03.2021Rodina v právu a bezpráví - III. ročník (online - živé vysílání) - 11.3.2021
  • 12.03.2021Evidence skutečných majitelů – změny, které se dotknou (téměř) každé právnické osoby (online - živé vysílání) - 12.3.2021
  • 23.03.2021Jak na e-shopy a weby právně správně (a prakticky) - (online - živé vysílání) - 23.3.2021
  • 14.05.2021Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 14.5.2021
  • 18.06.2021Veřejné zakázky aktuálně (online - živé vysílání) - 18.6.2021

Online kurzy

  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 2. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 1. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2021)
  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)
  • Monitoring judikatury (6 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Občanský průkaz a prokazování totožnosti
  • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
  • Náhrada za újmu na zdraví po pádu na neudržovaném chodníku
  • Vnitřní předpis - zákon zaměstnavatele (firmy)
  • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Povinnost nošení roušky v kontextu ústavních práv
  • Občanský průkaz a prokazování totožnosti
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Okresní úřady byly zrušeny, okresy jako správní celky však nikoli
  • MZ se brání výtkám ombudsmana, citlivé údaje zveřejňovat nesmí
  • Roušky na pracovišti. Jaká jsou rizika?
  • Povaha překážek v práci na straně zaměstnavatele vzniklých v souvislosti preventivními opatřeními přijatými vládou proti šíření koronaviru SARS-CoV-2
  • Povinnost nošení roušky v kontextu ústavních práv
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Krácení dovolené nově od 1. 1. 2021
  • Náklady řízení
  • Roušky na pracovišti. Jaká jsou rizika?
  • Společnost s ručením omezeným ve světle novely zákona o obchodních korporacích

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Zastavení exekuce (exkluzivně pro předplatitele)

Vyjádření (stanovisko) správního orgánu (silničního správního úřadu), který vydal exekuční titul, že povinnost uložená exekučním titulem byla splněna, není pro exekuční soud...

Místní příslušnost soudu

Ve sporu o zadostiučinění za zásah do cti, vážnosti a důstojnosti zasláním nepravdivých informací elektronickou poštou je podle § 87 písm. b) o. s. ř. místně příslušným i soud, v...

Odpovědnost státu za škodu (exkluzivně pro předplatitele)

I pro rozhodování soudu o nároku na náhradu škody platí ustanovení § 154 o. s. ř., které stanoví, že pro rozsudek je rozhodující stav v době jeho vyhlášení. To znamená, že...

Spolek (exkluzivně pro předplatitele)

Za zájem hodný právní ochrany ve smyslu § 258 o. z. naopak nelze bez dalšího považovat např. pouze obecně vymezený společenský (veřejný) zájem na tom, aby rozhodnutí orgánu spolku...

Vodní zákon (exkluzivně pro předplatitele)

Ustanovení § 50 písm. c) vodního zákona je ve vztahu k § 59a vodního zákona normou speciální.

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů