epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Vyhláška ze dne 29.6.2004, kterou se mění vyhláška č. 213/2001 Sb., kterou se vydávají podrobnosti náležitostí energetického auditu

    21.7.2004 | Sbírka:  425/2004 Sb. | Částka:  140/2004ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 406/2000 Sb.
    Aktivní derogace: 213/2001 Sb.
    Pasivní derogace: 480/2012 Sb.
    425/2004 Sb.
    VYHLÁŠKA
    ze dne 29. června 2004,
    kterou se mění vyhláška č. 213/2001 Sb., kterou se vydávají podrobnosti náležitostí energetického auditu
    Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 14 odst. 5 zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění zákona č. 359/2003 Sb., (dále jen "zákon") k provedení § 9 odst. 3 písm. b) a c) a odst. 6 a § 10 odst. 4 zákona:
    Čl.I
    Vyhláška č. 213/2001 Sb., kterou se vydávají podrobnosti náležitostí energetického auditu, se mění takto:
    1. V § 3 písmeno a) zní:
    "a) určení zadavatele auditu, a to u fyzické osoby jméno a příjmení, datum narození, identifikační číslo (bylo-li přiděleno) a trvalý pobyt, u právnické osoby název nebo obchodní firmu, identifikační číslo (bylo-li přiděleno), sídlo a údaje o jejím statutárním orgánu,".
    2. V § 3 písm. c) se slova "rodné číslo nebo datum narození" zrušují a slova "oprávnění k výkonu auditorské činnosti" se nahrazují slovy "osvědčení o zapsání do seznamu energetických auditorů".
    3. V § 3 písmeno d) zní:
    "d) určení předmětu energetického auditu, kterým je podnik, provozovna, zařízení nebo budova, přesné místo, kde je předmět auditu umístěn, včetně adresy a majetkoprávní vztah k zadavateli auditu.".
    4. V § 4 odst. 1 písm. a) se slova "nebo projektové dokumentaci" zrušují.
    5. V § 4 odst. 2 se vypouští slovo "zejména" a v písmenu c) se slova "výroby firmy" nahrazují slovy "hlavních činností v předmětu auditu".
    6. V § 4 odst. 2 písmeno f) zní:
    "f) výčet všech energeticky významných technologií, včetně výrobních.".
    7. V § 4 odst. 3 se slova "Dalšími údaji jsou výkresová dokumentace" nahrazují slovy "Dalšími zdroji údajů k popisu výchozího stavu jsou projektová dokumentace a".
    8. V § 4 odst. 4 se za slovo "stanovení" vkládá slovo "průměrné" a za slovo "projektu" se doplňují slova "za 3 předchozí roky".
    9. V § 4 odstavec 6 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:
    "(6) Roční množství nakupovaných paliv a energie se stanoví z daňových a účetních dokladů. U nákupu elektrické energie se zjistí množství nakupované elektřiny, sazba odběru, cena, sjednané technické maximum, sjednaná nebo měřená čtvrthodinová maxima v jednotlivých měsících. U nákupu tepla se zjistí množství nakupovaného tepla, druh a parametry topného média, cena za měrnou jednotku, způsob měření množství a parametrů tepla a způsob daňového a účetního dokladování a analyzují se plnění smluvně sjednaných technicko ekonomických ustanovení. Sestaví se přehled za 3 předchozí roky v přepočtu na klimatické podmínky s využitím denostupňové metody podle zvláštního právního předpisu1).
    1) Vyhláška č. 152/2001 Sb., kterou se stanoví pravidla pro vytápění a dodávku teplé užitkové vody, měrné ukazatele spotřeby tepla pro vytápění a pro přípravu teplé užitkové vody a požadavky na vybavení vnitřních tepelných zařízení budov přístroji regulujícími dodávku tepelné energie konečným spotřebitelům.".
    10. V § 4 odst. 8 se věta druhá zrušuje.
    11. V § 4 odst. 9 se slova "několik předchozích let" nahrazují slovy "3 předchozí roky".
    12. V § 4 odst. 11 se za slovo "uvede" vkládá slovo "druh," a za slovo "stav" se doplňují slova " , tloušťka a stav tepelné izolace".
    13. V § 4 odst. 12 se slovo "parametrech" nahrazuje slovy "tepelně technických vlastnostech konstrukcí", za slova "budovách a" se vkládají slova "údaje o parametrech" a slovo "spotřebičích" se nahrazuje slovem "spotřebičů".
    14. V § 4 odstavec 13 zní:
    "(13) Základní informace o budovách se zjišťují z projektové dokumentace včetně změn, popřípadě ze zaměření skutečného stavu doplněného o fotografickou dokumentaci, daňových a účetních dokladů a dalších ověřitelných dokumentů dokládajících spotřebu energie v časovém rozsahu 3 roků, zkušeností z provozu získaných od správce budovy, provozní obsluhy a uživatelů, dopadů na životní prostředí, popisu míry zanedbané údržby a záměrů zadavatele energetického auditu.".
    15. V § 4 se doplňuje odstavec 15, který zní:
    "(15) U osvětlovacích soustav se skutečný stav světelně technických parametrů, zejména intenzita osvětlení, rovnoměrnost osvětlení, jasové poměry, zjišťuje převážně na základě měření osvětlovaných prostorů. Na základě takto ověřené skutečnosti se provádí hodnocení provozu osvětlovací soustavy z hlediska hygienických požadavků, navrhnou se opatření k úspornému nakládání s energií pro osvětlování a posoudí se energetická náročnost osvětlovací soustavy.".
    16. V § 5 odstavec 7 včetně poznámky pod čarou č. 2 zní:
    "(7) U budov se stanoví tepelně technické vlastnosti konstrukcí, model energetické potřeby budovy a upřesní se potřeby energie budovy podle skutečných spotřeb energie v průběhu 3 roků. Potřeba tepelné energie se stanoví podle zvláštního právního předpisu2) k ohodnocení budovy a porovnání s požadovanými normovými hodnotami.
    2) Vyhláška č. 291/2001 Sb., kterou se stanoví podrobnosti účinnosti užití energie při spotřebě tepla v budovách.".
    17. V § 5 odst. 8 písm. c) se slova "a ověřuje se tvorba prodejních cen" zrušují.
    18. V § 5 odst. 8 písmeno f) zní:
    "f) spotřebu energie na vytápění a přípravu teplé užitkové vody, kde se posoudí dodržování navrhovaných podmínek tepelné pohody ve vytápěných místnostech, využívání měřicí a regulační techniky, roční spotřeba tepla na jednotku objemu vytápěného prostoru nebo vytápěné plochy a spotřeba teplé užitkové vody na osobu,".
    19. V § 5 odst. 8 písm. g) se slova "parametry budov" nahrazují slovy "vlastnosti budov a jejich konstrukcí".
    20. V § 5 se doplňují odstavce 10 až 12, které včetně poznámek pod čarou č. 3 a 5 znějí:
    "(10) Provádí-li se energetický audit u technologických zařízení na výrobu elektřiny a tepelné energie, na přenos, distribuci a vnitřní rozvod elektrické energie a na rozvod tepelné energie včetně vnitřního rozvodu, hodnotí se toto zařízení podle zvláštního právního předpisu3). V těchto případech se navržená opatření stanovují s cílem dosáhnout minimálně hodnot stanovených těmito předpisy. Jestliže technologická zařízení na výrobu elektřiny a tepelné energie, na přenos, distribuci a vnitřní rozvod elektrické energie a na rozvod tepelné energie včetně vnitřního rozvodu odpovídají požadavkům na účinnost užití energie stanoveným podle zvláštního právního předpisu3), energetický audit se neprovádí. V případě, že zařízení budou splňovat jen některé požadavky na účinnosti užití energie, provádí se energetický audit v plném rozsahu pouze na zbývající část, která požadavky nesplňuje.
    (11) Provádí-li se energetický audit stavební části budovy, jednoznačně se stanoví, u kterých konstrukcí dosažení požadovaných hodnot podle zvláštního právního předpisu2) není technicky možné nebo ekonomicky vhodné s ohledem na předpokládanou dobu užívání budovy, její provozní účely, nebo to odporuje požadavkům zvláštního právního předpisu5). V případě, že budovy budou splňovat jen některé požadavky na účinnosti stanovené zvláštním právním předpisem2), neprovádí se jen příslušná část, která požadavky splňuje, a zbytek je třeba provést v plném rozsahu.
    (12) Odpovídá-li měrná spotřeba tepla při vytápění budov požadavkům stanoveným podle zvláštního právního předpisu1), 2), energetický audit se neprovádí. Tuto skutečnost prokáže vlastník energetickým průkazem budovy. U budov již užívaných se při stanovení ukazatele měrné spotřeby tepla pro vytápění a pro přípravu teplé užitkové vody vychází ze zvláštního právního předpisu1) a z naměřených hodnot tepla a teplé užitkové vody za poslední měřené období.
    3) Vyhláška č. 150/2001 Sb., kterou se stanoví minimální účinnosti užití energie při výrobě elektřiny a tepelné energie. Vyhláška č. 151/2001 Sb., kterou se stanoví podrobnosti účinnosti užití energie při rozvodu tepelné energie a vnitřním rozvodu tepelné energie. Vyhláška č. 153/2001 Sb., kterou se stanoví podrobnosti určení účinnosti užití energie při přenosu, distribuci a vnitřním rozvodu elektrické energie.
    5) Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů.".
    21. V § 6 odstavec 1 zní:
    "(1) Energetický audit v návaznosti na zjištěnou výši dosažitelných energetických úspor obsahuje konkrétní opatření vedoucí k jejich využití. U jednotlivých opatření se stanoví výše úspory energie v technických jednotkách s jejich finančním ohodnocením, výše investičních a provozních nákladů a prostá návratnost. Následně se opatření uspořádají do minimálně 2 variant, není-li touto vyhláškou stanoveno jinak, pro komplexní vyhodnocení.".
    22. V § 6 odst. 2 se slova "vybranou variantu" nahrazují slovy "jednotlivé varianty" a za slova "Stanoví se" se vkládají slova "investiční náklady,".
    23. V § 6 se doplňují odstavce 5 a 6, které včetně poznámky pod čarou č. 6 znějí:
    "(5) Energetický audit zpracovávaný pro příspěvkové organizace zřízené správním úřadem navíc stanoví dílčí soubor technických a organizačních opatření ke snížení spotřeby energie, jejichž realizaci lze uhradit z uspořených nákladů za nespotřebovaná paliva a energii, za období nepřekračující polovinu stanovené odpisové doby příslušného hmotného majetku, zejména energetického hospodářství a budov, podle zvláštního právního předpisu6).
    (6) U budov se pro navržené úpravy tepelně technických vlastností obvodových konstrukcí, tj. systémové hranici, hodnoceného objemu budovy stanoví potřeba tepelné energie podle upřesněného modelu energetické potřeby budovy, návazně na § 5 odst. 7, a provede se hodnocení potřeby tepelné energie upravené budovy podle zvláštního právního předpisu2) k porovnání s požadovanými normovými hodnotami.
    6) Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.".
    24. V § 7 se doplňuje odstavec 3, který zní:
    "(3) Do ekonomického hodnocení se nezahrnují náklady na opatření k odstranění zanedbané údržby.".
    25. V § 8 odst. 1 větě první se slovo "jednotlivých" zrušuje a ve větě třetí se za slovo "zdroje" vkládají slova "a spotřebu energie,".
    26. V § 8 se doplňuje odstavec 3, který zní:
    "(3) K výpočtu rozdílu emisí znečišťujících látek se použijí údaje uvedené v příloze č. 8.".
    27. V § 9 odst. 1 se na konci písmene d) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno e), které zní:
    "e) posouzení využití obnovitelných zdrojů energie pro konkrétní předmět energetického auditu včetně ekonomického hodnocení.".
    28. V § 9 odstavec 3 zní:
    "(3) V návrhu vybrané varianty souboru opatření k dosažení optimální úspory energie se uvede zdůvodnění z hledisek technických, ekonomických a dalších smluvně dohodnutých hodnotících kritérií. Uvede se míra využití potenciálu energetických úspor, roční finanční výnos získaný realizací a ekonomická efektivnost projektu. Současně se uvedou okrajové podmínky, za kterých jsou hodnoty úspor energie stanoveny. U budov se stanovuje úspora energie a měrná spotřeba tepla na vytápění budovy podle zvláštního právního předpisu2).".
    29. V § 9 se doplňuje odstavec 4, který včetně poznámky pod čarou č. 7 zní:
    "(4) Vybraná varianta nebo její část podle § 6 odst. 5 v energetickém auditu provedeném pro příspěvkové organizace zřízené správním úřadem se posoudí z hlediska možnosti financování projektů energetických služeb formou dodavatelského úvěru podle zvláštního právního předpisu7) a podle přílohy č. 7.
    7) Vyhláška č. 40/2001 Sb., o účasti státního rozpočtu na financování programu reprodukce majetku.".
    30. V § 10 odstavec 3 zní:
    "(3) Jsou-li splněny hodnoty podle odstavce 1 nebo 2, pak hodnota, od níž vzniká podle odstavce 1 nebo 2 povinnost zajistit zpracování energetického auditu, se u budov a areálů samostatně zásobovaných energií stanoví ve výši 700 GJ celkové roční spotřeby energie.".
    31. V § 10 odst. 4 se slovo "provozovaných" nahrazuje slovem "evidovaných". Písmeno b) zní:
    "b) zemní plyn     1000 m3n        34,05 GJ, 
                       1 MWh            3,24 GJ,".
    32. V § 10 se doplňují odstavce 6 až 8, které včetně poznámky pod čarou č. 8 znějí:
    "(6) Výsledky energetického auditu jedné budovy lze použít pro další budovy, jedná-li se o:
    a) budovy stejné stavební soustavy, stavebního provedení, současného stavu konstrukcí a srovnatelné podlažnosti,
    b) budovy se stejným způsobem zásobování tepelnou energií na vytápění, stejným způsobem dodávky teplé užitkové vody, stejným způsobem užívání a srovnatelným vnitřním rozvodem.
    (7) Výsledky energetického auditu jednoho technologického zařízení lze využít pro další technologická zařízení, pokud jsou splněny podmínky, že se jedná o technologická zařízení stejného či srovnatelného typu, produkce a kapacity.
    (8) Ustanovení odstavců 6 a 7 nelze použít pro energetické audity zpracovávané podle § 9 odst. 3 písm. a) zákona a podle zvláštního právního předpisu8).
    8) Vyhláška č. 554/2002 Sb., kterou se stanoví vzor žádosti o vydání integrovaného povolení, rozsah a způsob jejího vyplnění.".
    33. V § 11 se v úvodní části textu odstavce 1 za slovo "považuje" vkládá slovo"nepřetržitá" a za slovo "činnost" se doplňují slova "v posledních 6 letech".
    34. V § 11 odst. 1 písm. a) se slova "pro rok 1996 a léta další" zrušují.
    35. V § 11 odst. 1 písm. e) se slova "na úseku" zrušují.
    Dosavadní poznámky pod čarou č. 1 až 3 se označují včetně odkazů na ně jako poznámky pod čarou č. 9 až 11.
    36. Poznámka pod čarou č. 11 zní:
    "11) Zákon č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění zákona č. 262/2002 Sb., zákona č. 151/2002 Sb., zákona č. 278/2003 Sb., zákona č. 356/2003 Sb. a zákona č. 309/2002 Sb.".
    37. V § 11 odst. 2 se slova "průkaz o autorizaci vydaný" nahrazují slovy "osvědčení o autorizaci vydané" a slova "potvrzení Hospodářské komory podle zvláštního právního předpisu4)" včetně poznámky pod čarou č. 4 zrušují.
    38. V § 11 se doplňují odstavce 3 a 4, které včetně poznámky pod čarou č. 12 znějí:
    "(3) Praxe podle odstavce 1 se dá sčítat.
    (4) Při uznávání odborné kvalifikace, praxe nebo jiné způsobilosti, kterou státní příslušníci členských států získali v jiném členském státě Evropské unie, se postupuje podle zvláštního zákona12).
    12) Zákon č. 18/2004 Sb., o uznávání odborné kvalifikace a jiné způsobilosti státních příslušníků členských států Evropské unie a o změně některých zákonů (zákon o uznávání odborné kvalifikace).".
    39. Příloha č. 1 zní:
    "Příloha č. 1 k vyhlášce č. 213/2001 Sb.
     VZOR
    
            Žádost o zápis do seznamu energetických auditorů
    
    Jméno, popřípadě jména, příjmení, titul:
    
     ..............................................................
    
    Rodné číslo (nebylo-li přiděleno, datum narození):
    
     ..............................................................
    
    Adresa bydliště: ..............................................
    
    Jméno a příjmení, popřípadě obchodní firma:
    
     ..............................................................
    
    Identifikační číslo (bylo-li přiděleno): ......................
    
    Doklady o  odborné způsobilosti podle § 10  zákona č. 406/2000 Sb.
    (druh dokladu, kdy a kým vydán):
    
     ..............................................................
    
     ..............................................................
    
     ..............................................................
    
    Doklady  o  praxi  v  oboru  podle  § 11  vyhlášky č. 213/2001 Sb.
    s uvedením příslušného písmene odstavce 1 (druh dokladu, kdy a kým
    vydán):
    
     ..............................................................
    
     ..............................................................
    
     ..............................................................
    
    Kontaktní údaje pro zveřejnění v seznamu energetických auditorů:
    
     ..............................................................
    
     ..............................................................
    
     ..............................................................
    
    Příloha: kolková známka
    
    Datum: ...................         Podpis žadatele: ...........
    
    Datum převzetí žádosti a příloh:...............................".
    40. Příloha č. 7 zní:
    "Příloha č. 7 k vyhlášce č. 213/2001 Sb.
     Způsoby výpočtu ekonomického vyhodnocení
    
    1. Prostá doba návratnosti (doba splacení investice):
    
         IN
    T  = --
     s   CF
    
    kde: IN    investiční výdaje projektu
         CF    roční přínosy projektu (cash flow, změna peněžních toků
               pro realizaci projektu)
    
    2. Reálná doba návratnosti (doba splacení investice při  uvažování
    diskontní sazby) Tsd se vypočte z podmínky:
    
    
      Tsd           -t
     suma   CFt(1+r)   - IN = 0
     t = 1
    
    kde: CFt         roční přínosy projektu  (změna peněžních toků pro
                     realizaci projektu)
         r           diskont
                -t
         (1 + r)    odúročitel
    
    3. Čistá současná hodnota (NPV):
    
    
           Tž            -t
    NPV =  suma  CFt(1+r)  - IN
           t=1
    
    kde: Tž    doba životnosti (hodnocení) projektu
    
    4. Vnitřní výnosové procento (IRR).
    Hodnota IRR se vypočte z podmínky:
    
    
    Tž               -t
    suma   CFt(1+IRR)   = 0
    t = 1
    
    5. Ekonomické vyhodnocení varianty s  prostou dobou návratnosti za
    období  nepřekračující  polovinu  stanovené  odpisové  doby (podle
    účetního  hlediska)  příslušného   hmotného  majetku  (energetické
    hospodářství a budovy)
    
    5.1. Prostá doba  návratnosti, doba splacení  investice se vypočte
    podle bodu 1. této přílohy,
    kde: IN    pořizovací výdaje dle následující tabulky,
         CF    celkové  roční  úspory  provozních  výdajů  projektu za
               období nepřekračující polovinu  stanovené odpisové doby
               příslušného hmotného  majetku (energetické hospodářství
               a budovy) dle následující tabulky.
    
    5.2. Reálná doba návratnosti se vypočte podle bodu 2  této přílohy
    s uvažováním  hodnot IN  a CF  vypočtených dle  podbodu 5.1.  této
    přílohy.
    
    5.3  Čistá současná  hodnota (NPV) se  vypočte podle bodu  3. této
    přílohy s uvažováním  hodnot IN a CF vypočtených  dle podbodu 5.1.
    této přílohy.
    
    5.4. Vnitřní výnosové procento (IRR) se vypočte podle bodu 4. této
    přílohy s uvažováním  hodnot IN a CF vypočtených  dle podbodu 5.1.
    této přílohy.
    
    Tabulka k výpočtu v bodu 5:
    
    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    ř.   Číslo    Název opatření Pořizovací  Roční úspory
    ---- opatření                výdaje      ---------------------------------------------------------
     1                                       Úspora energie    Úspora    Úspora     Úspora     Úspora
                                                               osobních  výdajů     ostatních  celkem
                                                               výdajů    na opravy  výdajů
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
     2                           Kč          GJ/rok                      Kč/rok
    -----------------------------------------------------------------------------------------
     3            Navržená   úsporná  Opatření
    -----------------------------------------------------------------------------------------
     4   1
    -----------------------------------------------------------------------------------------
     5   2
    -----------------------------------------------------------------------------------------
     6   3
    -----------------------------------------------------------------------------------------
     7   4
    -----------------------------------------------------------------------------------------
     8   5
    -----------------------------------------------------------------------------------------
     9   6
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    10   ...
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    11   varianta                součet                                             1)
         celkem                  ř. 4 až 10
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    
    
    
    
    6. VZOR   -  Závěrečná   tabulka  vstupních   hodnot  a   výsledků
    ekonomického hodnocení (přehled o ekonomickém hodnocení)
    
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Údaje                                                                        Kč
                                                                                 ost. jedn.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Investiční výdaje projektu
    (počáteční, jednorázové výdaje na realizaci opatření v navržených variantách)
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Změna nákladů na energii (- snížení, + zvýšení)
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Změna ostatních provozních nákladů, v tom:
         - změna osobních nákladů (mzdy, pojistné, ...) (- +)
         - změna ostatních provozních nákladů (opravy a údržba, služby, režie,
           pojištění majetku, ...) (- +)
         - samostatně lze uvést i změnu nákladů na emise, resp. i odpady (- +)
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Změna tržeb (za teplo, elektřinu, využité odpady) (+ zvýšení, - snížení)
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Přínosy projektu celkem
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Doba hodnocení
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Diskont
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Hodnoty kriterií Ts, Tsd, NPV a IRR
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Daň z příjmů (včetně sazby a dopadů na úspory)
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Případně další údaje".
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    1) Celková hodnota úspor zahrnuje synergické efekty jednotlivých navrhovaných opatření a nemusí být prostým součtem úspor vlivem jednotlivých opatření v řádcích č. 4 až 10.
    41. Příloha č. 8 zní:
    "Příloha č. 8 k vyhlášce č. 213/2001 Sb.
      VZOR
    
           Vyhodnocení z hlediska ochrany životního prostředí
    
    ---------------------------------------------------------------------------
                           Výchozí stav      Stav po realizaci       Rozdíl
    ---------------------------------------------------------------------------
    Znečišťující látka     t/rok             t/rok                   t/rok
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tuhé látky
    ---------------------------------------------------------------------------
    SO2
    ---------------------------------------------------------------------------
    NOx
    ---------------------------------------------------------------------------
    CO
    ---------------------------------------------------------------------------
    CO2
    ---------------------------------------------------------------------------
    
       Výpočet rozdílu emisí znečišťujících látek (emisní faktory)
    
    1. Výpočet emisí CO2 ze spalování fosilních paliv
    
    Emisní  faktory  uhlíku  uvádí  množství  uhlíku, respektive oxidu
    uhličitého,  připadajícího  na   jednotku  energie  ve  spalovaném
    palivu. Emisní  faktory uhlíku jsou definovány  buď jako všeobecné
    nebo místně specifické.
    
    1.1. Všeobecné emisní faktory oxidu uhličitého
    
    --------------------------------------------------
    Hnědé uhlí       0,36 t CO2/MWh výhřevnosti paliva
    --------------------------------------------------
    Černé uhlí       0,33 t CO2/MWh výhřevnosti paliva
    --------------------------------------------------
    TTO              0,27 t CO2/MWh výhřevnosti paliva
    --------------------------------------------------
    LTO              0,26 t CO2/MWh výhřevnosti paliva
    --------------------------------------------------
    Zemní plyn       0,20 t CO2/MWh výhřevnosti paliva
    --------------------------------------------------
    Biomasa          0 t CO2/MWh výhřevnosti paliva
    --------------------------------------------------
    Elektřina        1,17 t CO2/MWh elektřiny
    --------------------------------------------------
    
    1.2. Místně specifické emisní faktory oxidu uhličitého
    
    Vzorec pro výpočet emisí CO2 ze spalování fosilních paliv:
    
    (hmotnost paliva) x (výhřevnost paliva) x (emisní faktor uhlíku) x
    (1 - nedopal)
    
    kde: - emisní  faktor  uhlíku  (t  CO2/MWh  výhřevnosti paliva) je
           stanovený  na  základě  složení  místního  paliva, které je
           používáno pro zabezpečení  energetických potřeb konkrétního
           projektu;
    
         - standardně doporučené hodnoty pro nedopal jsou: 0,02 (tj. 2
           %)  pro tuhá  paliva, 0,01  pro kapalná  paliva a 0,005 pro
           plynná  paliva.   Hodnota  0,02  je   vhodná  pro  práškové
           spalování  uhlí, při  spalování v  roštových topeništích  a
           zejména v domácích kamnech mohou být hodnoty nedopalu vyšší
           (např. 5 %).
    
    2. Výpočet  emisí  tuhých  látek,  SO2,  NOx  a  CO  ze  spalování
       fosilních paliv
    
    Při  výpočtu  emisí  tuhých  látek,  SO2,  NOx  a  CO ze spalování
    fosilních  paliv se  vychází z  přílohy č.  5 k  nařízení vlády č.
    352/2002  Sb., kterým  se stanoví  emisní limity  a další podmínky
    provozování   spalovacích    stacionárních   zdrojů   znečišťování
    ovzduší.".
    Čl.II
    Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. srpna 2004.
    Ministr:
    Ing. Urban v. r.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 17.05.2023Spotřebitelské právo v roce 2023 – co změnila novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele (online - živé vysílání) - 17.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Právní aspekty vícestranné směny nemovitostí
    • Pořizování nově upisovaných akcií jako veřejná zakázka? Už snad ne
    • Karanténa byla postavena na roveň dočasné pracovní neschopnosti - je ochrannou dobou a platí během ní zákaz výpovědi (i když s výjimkami)
    • Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlužník, oddlužení, IČO a datová schránka?
    • Nové pojetí moderace smluvní pokuty podle Nejvyššího soudu
    • Míra odpovědnosti zaměstnavatele při řešení pracovních úrazů
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Obvyklé vybavení rodinné domácnosti
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Dokazování – zpožděný let (exkluzivně pro předplatitele)

    Zákonem stanovená částka nemůže být absolutní či jedinou mezní hranicí pro připuštění ústavněprávního přezkumu ve výjimečných případech zásadních pochybení orgánů...

    Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní

    Zákonem stanovený zákaz používat pro svou osobní potřebu výrobní a pracovní prostředky zaměstnavatele je absolutní; stanovení rozsahu souhlasu k použití výrobních a pracovních...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o péči o nezletilé jsou obecné soudy povinny vyvarovat se paušálních (a v obecné rovině nevalidních) argumentů proti střídavé péči jako je útlý věk dítěte,...

    Svoboda projevu (exkluzivně pro předplatitele)

    Politický projev požívá nejvyšší ochrany, neboť možnost kohokoli vyjádřit se bez strachu z postihu k věcem veřejným a vynášet o nich hodnotící soudy je klíčová pro řádné...

    Vyloučení soudce (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní stížnost směřující proti usnesení soudu, kterým bylo rozhodnuto, že soudce není vyloučen z projednání a rozhodnutí věci, o níž má rozhodovat nebo v ní má činit úkony...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.