Opatření ze dne 30.6.2005 obecné povahy č. OOP/5/07.2005-8, kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby

15.7.2005 | Sbírka:  107/2005 (TV) | Částka:  9/2005ASPI

Vztahy

Nadřazené: 127/2005 Sb.
Pasivní derogace: 86/2007 (TV)
107/2005
Opatření obecné povahy,
kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby
Český telekomunikační úřad se sídlem Sokolovská 219, Praha 9 poštovní přihrádka 02, 225 02 Praha 025
Praha 30. června 2005
Čj. 29451/2005-610
Český telekomunikační úřad (dále jen "Úřad") jako příslušný orgán státní správy podle § 108 odst. 1 písm. b) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích) (dále jen "zákon"), na základě výsledků veřejné konzultace uskutečněné podle § 130 zákona, rozhodnutí Rady úřadu podle § 107 odst. 8 písm. b) bod 2 a k provedení § 47 odst. 3 zákona vydává
opatření obecné povahy č. OOP/5/07.2005-8, kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby.
Čl.1
Základní ustanovení
(1) Parametry kvality univerzální služby stanoví zvláštní právní předpis1).
(2) Poskytovatel univerzální služby uveřejňuje informace o výsledcích poskytování univerzální služby ve veřejné telefonní síti s pevným přístupem v hodnoceném kalendářním roce v tomto rozsahu a formě:
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
    1                   2                        3                         |           4            |       5          |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
 Parametr            Parametr                 Jednotka                     |       Stanovená        |    Výsledná      |
 podle1)                                                                   |      mezi hodnota      |     hodnota      |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
§ 3 odst. 1      Doba, za kterou je       Počet dnů, během nichž bylo      |                        |                  |
písm. a)         zřízeno připojení        zřízeno připojení                |                        |                  |
                 v pevném místě                                            |                        |                  |
                 k veřejné telefonní      - v 95% případů                  |       <nebo=10         |                  |
                 síti                                                      |    kalendářních dnů    |                  |
                                          - v 99% případů                  |       <nebo=15         |                  |
                                                                           |    kalendářních dnů    |                  |
                                       ------------------------------------+------------------------+------------------+
                                          Procento případů zřízených       |         100%           |                  |
                                          připojení v době dohodnuté       |                        |                  |
                                          s uživatelem                     |                        |                  |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
§ 3 odst. 1      Četnost poruch           Četnost poruch vztažená na       |     <nebo=10/rok       |                  |
písm. b)         vztažená na              100 účastnických přípojných      |                        |                  |
                 účastnické připojené     vedení za rok                    |                        |                  |
                 vedení                                                    |                        |                  |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
§ 3 odst. 1      Doba odstranění          Doba odstranění                  |                        |                  |
písm. c)         poruchy                  - 80% poruch                     |    <nebo=6 hodin       |                  |
                                          - 95% poruch                     |    <nebo=12 hodin      |                  |
                                       ------------------------------------+------------------------+------------------+
                                          Procento případů odstranění      |                        |                  |
                                          poruchy na účastnickém přípojném |         100%           |                  |
                                          vedení v době dohodnuté s        |                        |                  |
                                          účastníkem                       |                        |                  |
                                       ------------------------------------+------------------------+------------------+
                                          Doba odstranění                  |                        |                  |
                                          - 80% poruch                     |    <nebo=6 hodin       |                  |
                                          - 95% poruch                     |    <nebo=12 hodin      |                  |
                                       ------------------------------------+------------------------+------------------+
                                          Procento případů odstranění      |                        |                  |
                                          poruchy, s výjimkou poruchy na   |         100%           |                  |
                                          účastnickém přípojném vedení,    |                        |                  |
                                          v době dohodnuté s účastníkem    |                        |                  |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
§ 3 odst. 1      Doba, za kterou je       Průměrná doba, za kterou bylo    |                        |                  |
písm. d)         sestaveno spojení        sestaveno spojení                |                        |                  |
                                          - u národních volání             |       <nebo=6s         |                  |
                                          - u mezinárodních volání         |       <nebo=10s        |                  |
                                                                           |                        |                  |
                                          Doba, za kterou bylo sestaveno   |                        |                  |
                                          95% spojení                      |                        |                  |
                                          - u národních volání             |       <nebo=12s        |                  |
                                          - u mezinárodních volání         |       <nebo 18s        |                  |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
§ 3 odst. 1      Míra neúspěšnosti        Poměr vyjádřený v procentech     |                        |                  |
písm. e)         sestavení spojení                                         |                        |                  |
                                          a) u národních volání            |       <nebo=2,5%       |                  |
                                          b) u mezinárodních volání        |       <nebo=4%         |                  |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
§ 3 odst. 1      Četnost reklamací                                         |                        |                  |
písm. f)         na vyúčtování ceny       Poměr vyjádřený v procentech     |       <nebo=0,5%       |                  |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+
§ 3 odst. 1      Doba přihlášení          Průměrná doba přihlášení obsluhy |       <nebo=8s         |                  |
písm. g)         obsluhy pracoviště       pracoviště                       |                        |                  |
                 informačních služeb   ------------------------------------+------------------------+------------------+
                 o telefonních číslech    Poměr počtu přihlášení obsluhy   |       <nebo=98%        |                  |
                                          pracoviště v době do 20 s k      |                        |                  |
                                          celkovému počtu volání vyjádřený |                                |                  |
                                          v procentech                     |                        |                  |
---------------------------------------------------------------------------+------------------------+------------------+

Pozn.: Hodnoty uvedené u mezinárodních volání jsou doporučené.
Čl.2
Způsob uveřejnění informací
Informace podle čl. 1 uveřejňuje poskytovatel univerzální služby i způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Čl.3
Účinnost
Toto opatření obecné povahy nabývá účinnosti dnem 1. srpna 2005.
Odůvodnění
Úřad vydává k provedení § 47 odst. 3 zákona opatření obecné povahy č. OOP/5/07.2005-8 (dále jen "opatření"), kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby.
Toto opatření vychází z principů zakotvených v článku 11 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů, týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací (směrnice o univerzální službě).
Parametry kvality jsou stanoveny vyhláškou č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot a jsou převzaty do tohoto opatření.
Informace jsou uveřejňovány ve formě tabulky, která obsahuje parametry kvality a jejich mezní hodnoty stanovené uvedenou vyhláškou.
Poskytovatel univerzální služby uveřejňuje tyto informace i způsobem umožňujícím dálkový přístup a v termínech podle § 47 odst. 2 zákona a umožňuje tak zejména koncovým uživatelům přístup k úplným, srovnatelným a přehledným údajům.
Na základě § 130 zákona a podle Pravidel Českého telekomunikačního úřadu pro vedení konzultací s dotčenými subjekty na diskusním místě, úřad zveřejnil návrh opatření č. OOP/XX.2005, kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby a výzvu k uplatnění připomínek k návrhu opatření na diskusním místě dne 6. května 2005.
V rámci veřejné konzultace neobdržel Úřad žádné připomínky.
Ing. David Stádník
předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu
1) Vyhláška č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot.