Opatření ze dne 21.11.2007 obecné povahy č. OOP/5/11.2007-14, kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby

30.11.2007 | Sbírka:  86/2007 (TV) | Částka:  18/2007ASPI

Vztahy

Nadřazené: 127/2005 Sb.
Aktivní derogace: 107/2005 (TV)
Pasivní derogace: 16/2013 (TV)
86/2007
opatření obecné povahy
č. OOP/5/11.2007-14, kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby
Změna: 16/2013
Český telekomunikační úřad
se sídlem Sokolovská 119, Praha 9
poštovní přihrádka 02, 225 02 Praha 025
Praha, 21. listopadu 2007
Čj. 63 237/2007-610
Český telekomunikační úřad (dále jen "Úřad") jako příslušný orgán státní správy podle § 108 odst. 1 písm. a) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"), na základě výsledků veřejné konzultace uskutečněné podle § 130 zákona, rozhodnutí Rady úřadu podle § 107 odst. 8 písm. b) bod 2 a k provedení § 47 odst. 3 zákona vydává
opatření obecné povahy č. OOP/5/11.2007-14, kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby
Článek 1
Základní ustanovení
Poskytovatel univerzální služby uveřejňuje informace o výsledcích poskytování dílčích služeb v rámci univerzální služby v hodnoceném kalendářním roce v tomto rozsahu a formě:
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I     Dílčí služba      I Název dílčí služby I  Parametry a výsledné   I Stanovená I Výsledná  I
I     podle zákona      I                    I  ukazatele poskytování  I   mezní   I hodnota   I
I                       I                    I   univerzální služby    I  hodnota  I           I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I § 38 odst. 2 písm. a) I Připojení v pevném I Doba, za kterou je      I           I           I
I                       I místě k veřejné    I zřízeno připojení v     I           I           I
I                       I komunikační síti   I pevném místě k veřejné  I           I           I
I                       I 1)                 I komunikační síti 2)     I           I           I
I                       I                    I   Počet dnů, během      I           I           I
I                       I                    I   nichž bylo            I           I           I
I                       I                    I   zprovozněno připojení I           I           I
I                       I                    I                         I           I           I
I                       I                    I     - v 95%  případů    I <= 10     I           I
I                       I                    I                         I kalendář. I           I
I                       I                    I                         I dnů       I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I     - v 99%  případů    I <= 15     I           I
I                       I                    I                         I kalendář. I           I
I                       I                    I                         I dnů       I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I   Procento případů      I           I           I
I                       I                    I   zprovozněných         I           I           I
I                       I                    I   připojení v době      I           I           I
I                       I                    I   dohodnuté s           I           I           I
I                       I                    I   uživatelem            I 100%      I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Počet připojení v       I           I           I
I                       I                    I pevném místě k veřejné  I           I           I
I                       I                    I komunikační síti        I           I           I
I                       I                    I zřízených v hodnoceném  I           I           I
I                       I                    I období                  I   ---     I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Celkový počet           I           I           I
I                       I                    I provozovaných           I           I           I
I                       I                    I přípojných okruhů 3)    I   ---     I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Četnost poruch          I           I           I
I                       I                    I přípojných okruhů 4)    I           I           I
I                       I                    I   Četnost poruch        I           I           I
I                       I                    I   vztažená k 100        I           I           I
I                       I                    I   přípojných okruhů     I <= 10/rok I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Doba odstranění         I           I           I
I                       I                    I poruchy na přípojném    I           I           I
I                       I                    I okruhu 5)               I           I           I
I                       I                    I   Doba odstranění       I           I           I
I                       I                    I   poruch na přípojném   I           I           I
I                       I                    I   okruhu                I           I           I
I                       I                    I   - 80%  poruch         I <= 6      I           I
I                       I                    I                         I hodin     I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I   - 95%  poruch         I <= 12     I           I
I                       I                    I                         I hodin     I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I   Procento případů      I           I           I
I                       I                    I   odstranění poruchy    I           I           I
I                       I                    I   na přípojném okruhu   I           I           I
I                       I                    I   v době dohodnuté s    I           I           I
I                       I                    I   účastníkem            I 100%      I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Četnost všech           I           I           I
I                       I                    I ostatních poruch        I           I           I
I                       I                    I připojení, s výjimkou   I           I           I
I                       I                    I poruch na přípojném     I           I           I
I                       I                    I okruhu                  I           I           I
I                       I                    I   Četnost poruch        I           I           I
I                       I                    I   vztažená k 100        I           I           I
I                       I                    I   připojení 6)          I   ---     I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Doba odstranění všech   I           I           I
I                       I                    I ostatních poruch        I           I           I
I                       I                    I připojení, s výjimkou   I           I           I
I                       I                    I poruch na přípojném     I           I           I
I                       I                    I okruhu                  I           I           I
I                       I                    I   - 80%  poruch 6)      I   ---     I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I 
I                       I                    I   - 95%  poruch 6)      I   ---     I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I   Procento případů      I           I           I
I                       I                    I   odstranění poruchy,   I           I           I
I                       I                    I   s výjimkou poruchy    I           I           I
I                       I                    I   na přípojném okruhu,  I           I           I
I                       I                    I   v době dohodnuté s    I           I           I
I                       I                    I   účastníkem 6)         I   ---     I ......... I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
        I § 38 odst. 2 písm. b) I Přístup v pevném   I Počet spojení           I           I           I
I                       I místě k veřejně    I sestavených v rámci     I           I           I
I                       I dostupné telefonní I přístupu v pevném       I           I           I
I                       I službě 7)          I místě k veřejně         I           I           I
I                       I                    I dostupné telefonní      I           I           I
I                       I                    I službě celkem (v tis.)  I   ---     I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Doba, za kterou je      I           I           I
I                       I                    I sestaveno spojení 8)    I           I           I
I                       I                    I   Průměrná doba, za     I           I           I
I                       I                    I   kterou bylo sestaveno I           I           I
I                       I                    I   spojení               I           I           I
I                       I                    I     - u národních       I           I           I
I                       I                    I       volání            I <= 6 s    I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I     - u mezinárodních   I           I           I
I                       I                    I       volání 9)         I <= 10 s   I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I   Doba, za kterou bylo  I           I           I
I                       I                    I   sestaveno 95%         I           I           I
I                       I                    I   spojení               I           I           I
I                       I                    I     - u národních       I           I           I
I                       I                    I       volání            I <= 12 s   I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I     - u mezinárodních   I           I           I
I                       I                    I       volání 9)         I <= 18 s   I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Míra neúspěšnosti       I           I           I
I                       I                    I sestavení spojení 10)   I           I           I
I                       I                    I   Poměr vyjádřený v     I           I           I
I                       I                    I   procentech            I           I           I
I                       I                    I     - u národních       I           I           I
I                       I                    I       volání            I <= 2,5%   I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I     - u mezinárodních   I           I           I
I                       I                    I       volání 9)         I <= 4%     I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Četnost reklamací na    I           I           I
I                       I                    I vyúčtování              I           I           I
I                       I                    I ceny 11)                I           I           I
I                       I                    I   Poměr vyjádřený v     I           I           I
I                       I                    I   procentech            I <= 0,5%   I ......... I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I § 38 odst. 2 písm. c) I Pravidelné         I Počet účastníků         I           I           I
I                       I vydávání           I vedených v účastnickém  I           I           I
I                       I účastnických       I seznamu                 I           I           I
I                       I seznamů a přístup  I   - tištěném            I   ---     I ......... I
I                       I koncových          I                         I-----------I-----------I
I                       I uživatelů k těmto  I   - v seznamu           I           I           I
I                       I seznamům  12)      I     umožňujícím dálkový I           I           I
I                       I                    I     přístup             I   ---     I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Distribuce tištěného    I           I           I
I                       I                    I účastnického seznamu    I           I           I
I                       I                    I   Počet distribuovaných I           I           I
I                       I                    I   seznamů               I   ---     I ......... I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I § 38 odst. 2 písm. d) I Informační služba  I Doba přihlášení         I           I           I
I                       I o telefonních      I obsluhy pracoviště      I           I           I
I                       I číslech účastníků  I informačních služeb o   I           I           I
I                       I veřejně dostupné   I telefonních číslech     I           I           I
I                       I telefonní služby,  I 13)                     I           I           I
I                       I dostupná pro       I   Průměrná doba         I           I           I
I                       I koncové uživatele  I   přihlášení obsluhy    I           I           I
I                       I                    I   pracoviště            I <= 8 s    I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I   Poměr počtu           I           I           I
I                       I                    I   přihlášení obsluhy    I           I           I
I                       I                    I   pracoviště v době do  I           I           I
I                       I                    I   20 s k celkovému      I           I           I
I                       I                    I   počtu volání          I           I           I
I                       I                    I   vyjádřený v           I           I           I
I                       I                    I   procentech            I <= 98%    I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Počet uskutečněných     I           I           I
I                       I                    I volání na informační    I           I           I
I                       I                    I službu o telefonních    I           I           I
I                       I                    I číslech (v tis.)        I   ---     I ......... I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I § 38 odst. 2 písm. e) I Služby veřejných   I Míra pohotovosti        I           I           I
I                       I telefonních        I veřejných telefonních   I           I           I
I                       I automatů nebo      I automatů 14)            I <= 91,5%  I ......... I
I                       I jiných obdobných   I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I technických        I Počet veřejných         I           I           I
I                       I prostředků         I telefonních automatů    I           I           I
I                       I umožňujících       I nebo jiných obdobných   I           I           I
I                       I přístup k veřejně  I technických prostředků  I           I           I
I                       I dostupné telefonní I umožňujících přístup k  I           I           I
I                       I službě             I veřejně dostupné        I           I           I
I                       I                    I telefonní službě        I           I           I
I                       I                    I poskytovaných v rámci   I           I           I
I                       I                    I univerzální             I           I           I
I                       I                    I služby                  I           I           I
I                       I                    I - v obcích do 1 999     I           I           I
I                       I                    I obyvatel                I   ---     I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I 
I                       I                    I - v obcích od 2 000 do  I           I           I
I                       I                    I 4 999 obyvatel          I   ---     I ......... I
I                       I                    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I                    I Počet veřejných         I           I           I
I                       I                    I telefonních stanic              I           I           I
I                       I                    I poskytovaných v rámci   I           I           I
I                       I                    I univerzální služby      I   ---     I ......... I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I § 38 odst. 2 písm. f) I Přístup zdravotně  I Počet pronajatých       I           I           I
I                       I postižených osob k I speciálně vybavených    I           I           I
I                       I veřejně dostupné   I zařízení zdravotně      I           I           I
I                       I telefonní službě,  I postiženým osobám       I           I           I
I                       I k informační       I celkem                  I   ---     I ......... I
I                       I službě o           I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I telefonních        I                         I           I           I
I                       I číslech            I                         I           I           I
I                       I a k účastnickým    I                         I           I           I
I                       I seznamům           I                         I           I           I
I                       I rovnocenný s       I                         I           I           I
I                       I přístupem, který   I Počet prodaných         I           I           I
I                       I využívají ostatní  I speciálně vybavených    I           I           I
I                       I koncoví uživatelé, I zařízení zdravotně      I   ---     I ......... I
I                       I zejména            I postiženým osobám       I           I           I
I                       I prostřednictvím    I                         I           I           I
I                       I speciálně          I                         I           I           I
I                       I vybavených         I                         I           I           I
I                       I telekomunikačních  I                         I           I           I
I                       I koncových zařízení I                         I           I           I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I § 38 odst. 2 písm. g) I Doplňkové služby   I                         I           I           I
I                       I ke službám         I                         I           I           I
I                       I uvedeným v § 38    I                         I           I           I
I                       I odst. 2 písm. a) a I                         I           I           I
I                       I b) zákona, kterými I                         I           I           I
I                       I jsou:              I                         I           I           I
I                       I--------------------I                         I           I           I
I                       I 1) postupné        I Počet případů           I           I           I
I                       I splácení ceny za   I poskytnutí doplňkových  I           I           I
I                       I zřízení připojení  I služeb podle bodu 1)    I   ---     I ......... I
I                       I k veřejné          I                         I           I           I
I                       I komunikační síti   I                         I           I           I
I                       I pro spotřebitele   I                         I           I           I
I                       I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I 2) bezplatné       I Počet případů           I           I           I
I                       I selektivní         I poskytnutí doplňkových  I           I           I
I                       I zamezení odchozích I služeb podle bodu 2)    I           I           I
I                       I volání, odesílání  I - počet případů         I           I           I
I                       I prémiových         I   bezplatného           I           I           I
I                       I textových nebo     I   selektivního zamezení I           I           I
I                       I multimediálních    I   odchozích volání      I   ---     I ......... I
I                       I zpráv nebo, je-li  I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I to technicky       I - počet případů         I           I           I
I                       I proveditelné,      I   bezplatného zamezení  I           I           I
I                       I přístupu k         I   odesílání prémiových  I           I           I
I                       I podobným službám   I   textových nebo        I           I           I
I                       I se zvýšenou cenou  I   multimediálních zpráv I   ---     I ......... I
I                       I anebo volání na    I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I určené druhy čísel I - počet případů         I           I           I
I                       I pro účastníka      I   bezplatného zamezení  I           I           I
I                       I                    I   přístupu k podobným   I           I           I
I                       I                    I   službám se zvýšenou   I           I           I
I                       I                    I   cenou anebo volání na I           I           I
I                       I                    I   určené druhy čísel    I   ---     I ......... I
I                       I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I 3) bezplatné       I Počet objednávek        I           I           I
I                       I položkové          I doplňkových služeb      I           I           I
I                       I vyúčtování ceny    I podle bodu 3)           I   ---     I ......... I
I                       I pro účastníka      I                         I           I           I
I                       I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I 4) poskytování     I Počet případů           I           I           I
I                       I informací na       I poskytnutí informací    I           I           I
I                       I žádost účastníka o I podle bodu 4)           I   ---     I ......... I
I                       I nižších cenách     I                         I           I           I
I                       I nebo výhodnějších  I                         I           I           I
I                       I cenových plánech a I                         I           I           I
I                       I podmínkách, za     I                         I           I           I
I                       I nichž jsou         I                         I           I           I
I                       I uplatňovány,       I                         I           I           I
I                       I jsou-li tyto       I                         I           I           I
I                       I informace dostupné I                         I           I           I
I                       I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I 5) kontrola výdajů I Počet případů kontroly  I           I           I
I                       I účastníka          I výdajů podle bodu 5)    I           I           I
I                       I spojených s        I - počet účastníků       I           I           I
I                       I využíváním veřejně I   majících možnost      I           I           I
I                       I dostupné telefonní I   využívat kontrolu     I           I           I
I                       I služby, včetně     I   výdajů s bezplatným   I           I           I
I                       I bezplatného        I   upozorněním           I           I           I
I                       I upozornění         I   spotřebitele          I   ---     I ......... I
I                       I spotřebitele v     I                         I-----------I-----------I
I                       I případě            I - počet účastníků       I           I           I
I                       I neobvyklého nebo   I   využívajících         I           I           I
I                       I nadměrně           I   kontrolu výdajů s     I           I           I
I                       I zvýšeného          I   bezplatným            I           I           I
I                       I využívání této     I   upozorněním           I           I           I
I                       I služby             I   spotřebitele          I   ---     I ......... I
I                       I                    I                         I-----------I-----------I
I                       I                    I - počet účastníků,      I           I           I
I                       I                    I   jimž bylo bezplatně   I           I           I
I                       I                    I   zasláno upozornění    I   ---     I ......... I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
I § 38 odst. 3          I Umožnit osobám se  I Počet případů           I           I           I
I                       I zvláštními         I poskytnutí těchto       I           I           I
I                       I sociálními         I služeb                  I   ---     I ......... I
I                       I potřebami v        I-------------------------I-----------I-----------I
I                       I souladu s § 44 a   I Výše skutečné slevy s   I           I           I
I                       I 45 zákona výběr    I DPH                     I   ---     I ......... I
I                       I cen nebo cenových  I-------------------------I-----------I-----------I
        I                       I plánů, které se    I Počet nabízených        I           I           I
I                       I liší od cenových   I cenových plánů          I   ---     I ......... I
I                       I plánů              I                         I           I           I
I                       I poskytovaných za   I                         I           I           I
I                       I normálních         I                         I           I           I
I                       I obchodních         I                         I           I           I
I                       I podmínek tak, aby  I                         I           I           I
I                       I tyto osoby měly    I                         I           I           I
I                       I přístup a mohly    I                         I           I           I
I                       I využívat dílčí     I                         I           I           I
I                       I služby a veřejně   I                         I           I           I
I                       I dostupnou          I                         I           I           I
I                       I telefonní službu   I                         I           I           I
I-----------------------I--------------------I-------------------------I-----------I-----------I
Článek 2
Způsob uveřejnění informací
(1) Informace podle čl. 1 uveřejňuje poskytovatel univerzální služby způsobem umožňujícím dálkový přístup.
(2) Poskytovatel univerzální služby uveřejňuje pouze informace podle čl. 1, které se týkají jím poskytovaných dílčích služeb.
Článek 3
Zrušovací ustanovení
Zrušuje se opatření č. OOP/5/07.2005-8 ze dne 30. června 2005, zveřejněné v částce 9/2005 Telekomunikačního věstníku.
Článek 4
Přechodné ustanovení
Informace požadované v tabulce čl. 1 ke službě podle § 38 odst. 3 zákona vykáže i poskytovatel této dílčí služby, kterému byla povinnost jejího poskytování uložena před účinností zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů.
Článek 5
Účinnost
Toto opatření obecné povahy nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2008.
Odůvodnění
Úřad vydává k provedení § 47 odst. 3 zákona opatření obecné povahy č. OOP/5/11.2007-14 (dále jen "opatření"), kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby. Toto opatření nahrazuje opatření č. OOP/5/07-2005-8 ze dne 30. června 2005.
Důvodem vydání uvedeného opatření obecné povahy je potřeba zajistit, aby byly upraveny obsah, forma a způsob zveřejňování informací o výsledcích poskytování všech dílčích služeb v rámci univerzální služby. Tím bude zajištěno, aby koncoví uživatelé měli přístup k úplným, srovnatelným a přehledným údajům o všech službách poskytovaných v rámci univerzální služby podle § 47 zákona, ve znění pozdějších předpisů.
Toto opatření vychází z principů zakotvených v článku 11 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů, týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací (směrnice o univerzální službě).
Parametry kvality jsou stanoveny vyhláškou č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot, a jsou převzaty v nezbytném rozsahu do tohoto opatření v případě, kdy je to možné s ohledem na druh dílčí univerzální služby.
Informace jsou uveřejňovány ve formě tabulky, která obsahuje parametry kvality a jejich mezní hodnoty odkazem na uvedenou vyhlášku.
Poskytovatel univerzální služby uveřejňuje tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup a v termínech podle § 47 odst. 2 zákona a umožňuje tak zejména koncovým uživatelům přístup k úplným, srovnatelným a přehledným údajům.
***
Na základě § 130 zákona a podle Pravidel Českého telekomunikačního úřadu pro vedení konzultací na diskusním místě, Úřad zveřejnil návrh opatření č. OOP/5/XX.2007-Y, kterým se stanoví obsah, forma a způsob uveřejnění informací o výsledcích poskytování univerzální služby a výzvu k uplatnění připomínek k návrhu opatření na diskusním místě dne 1. října 2007. Připomínky k návrhu opatření obecné povahy bylo možné uplatnit do 1. listopadu 2007.
V této lhůtě uplatnily připomínky 2 dotčené subjekty.
Soubor připomínek uplatněný jedním ze subjektů směřoval k rozsahu a formě uváděných údajů tak, aby koncový uživatel měl zajištěn přístup k úplným informacím o výsledku univerzální služby. Zejména bylo požadováno zveřejňování údajů v takovém rozsahu, aby byla umožněna veřejná kontrola univerzální služby koncovými uživateli a ne pouze ukazatele kvality dle vyhlášky č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot. Dále bylo požadováno, aby byl uváděn zejména počet účastníků, připojení, počet veřejných telefonních automatů apod., a dále (čisté) náklady spojené s poskytováním univerzální služby.
Správní orgán tyto připomínky částečně akceptoval a upravil text návrhu opatření obecné povahy tak, že obsahuje povinnost zveřejňovat údaje týkající se počtu připojení v pevném místě k veřejné telefonní síti, počtu spojení sestavených v rámci přístupu v pevném místě k veřejně dostupné telefonní službě (tis.), počtu distribuovaných seznamů, počtu uskutečněných volání na informační službu o telefonních číslech (v tis.), počtu veřejných telefonních automatů poskytovaných v rámci univerzální služby, a to odděleně pro obce s počtem obyvatel do 999, obce s počtem obyvatel od 1 000 do 4 999 a obce s počtem obyvatel od 5 000 do 49 999, dále připomínku týkající se počtu veřejných telefonních stanic poskytovaných v rámci univerzální služby.
K části připomínky týkající se zveřejňování čistých nákladů spojených s poskytováním univerzální služby Úřad uvádí, že podle § 48 odst. 5 zákona o elektronických komunikacích, je poskytovatel univerzální služby povinen do 31. července kalendářního roku následujícího po zúčtovacím období, předložit úplné podklady umožňující správný výpočet čistých nákladů na unvierzální službu. K témuž datu je poskytovatel povinen předložit Úřadu žádost o úhradu čistých nákladů a Úřad pak určí v rámci správního řízení a ve lhůtách podle správního řádu, zda výše čistých nákladů představuje pro poskytovatele neúnosnou zátěž. Údaje o výši čistých nákladů tak nemohou být k dispozici k uveřejnění k datu 31. března předmětného roku. Celkové čisté náklady na poskytování univerzální služby však jsou součástí výroční zprávy uveřejňované úřadem za dané zúčtovací období.
V další připomínce navrhoval dotčený subjekt sladit text článku 1 se zněním zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů.
Správní orgán tuto připomínku akceptoval a upravil text opatření obecné povahy tak, aby byl v souladu se zákonem ve znění pozdějších předpisů.
Dále doplnil text opatření obecné povahy o přechodné ustanovení upravující údaje o službě podle § 38 odst. 3 zákona, kdy podle zákona č. 261/2007 Sb., zákona o stabilizaci veřejných rozpočtů, účinného od 1. ledna 2008, rozhodnutí o uložení povinnosti poskytovat zvláštní ceny vydaná Úřadem podle zákona zůstávají v platnosti do právní moci rozhodnutí Úřadu o uložení povinnosti poskytovat zvláštní ceny podle tohoto zákona. Úřad vydá tato rozhodnutí nejpozději do 3 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Poslední připomínka směřovala k úpravě textu odůvodnění tak, aby poskytovatel univerzální služby uveřejňoval informace vyplývající z tohoto opatření obecné povahy pouze způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Správní orgán tuto připomínku akceptoval.
V tabulce vypořádání připomínek zveřejněné na diskusním místě je uvedeno znění všech připomínek a jejich vypořádání.
za Radu Českého telekomunikačního úřadu:
Předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu
1) Podle § 40 odst. 2 zákona se připojením v pevném místě k veřejné komunikační síti rozumí zřízení a zprovoznění koncového bodu sítě v pevném místě.
2) Podle § 3 odst. 1 písm. a) vyhlášky.
3) V souladu s § 2 vyhlášky se přípojným okruhem rozumí účastnický přípojný okruh, jímž je komunikační cesta spojující koncový bod sítě s přípojným bodem telefonní ústředny, popřípadě dálkového koncentrátoru, sestávající z účastnického přípojného vedení včetně k němu příslušejícího technického zařízení nezbytného pro uskutečňování volání; přípojným bodem se rozumí hlavní rozvaděč.
4) Podle § 3 odst. 1 písm. b) vyhlášky.
5) Podle § 3 odst. 1 písm. c) vyhlášky.
6) Uvedené mezní hodnoty jsou pouze doporučené.
7) Podle § 40 odst. 4 zákona se přístupem v pevném místě k veřejně dostupné telefonní službě rozumí provozování koncového bodu sítě. (Prostřednictvím koncového bodu sítě se účastníkovi poskytuje přístup k veřejně dostupné telefonní službě.)
8) Podle § 3 odst. 1 písm. d) vyhlášky.
9) Uvedené mezní hodnoty u mezinárodních volání jsou dle vyhlášky doporučené.
10) Podle § 3 odst. 1 písm. e) vyhlášky.
11) Podle § 3 odst. 1 písm. f) vyhlášky.
12) Podle § 41 odst. 1 zákona se účastnický seznam vydává v tištěné formě nebo způsobem umožňujícím dálkový přístup.
13) Podle § 3 odst. 1 písm. g) vyhlášky.
14) Podle § 3 odst. 1 písm. h) vyhlášky.