epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Pokyn obecné povahy (POP) ze dne 22.6.2009, kterým se mění pokyn obecné povahy č. 7/2004, jímž se vydává kancelářský řád státního zastupitelství, ve znění pozdějších změn

    22.6.2009 | Sbírka:  3/2009 (ZA) | Částka:  3/2009ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 283/1993 Sb.
    Aktivní derogace: 7/2004 (ZA)
    3/2009
    POKYN OBECNÉ POVAHY
    nejvyšší státní zástupkyně
    ze dne 22. června 2009,
    kterým se mění pokyn obecné povahy č. 7/2004, jímž se vydává kancelářský řád státního zastupitelství, ve znění pozdějších změn
    Podle § 12 odst. 1 a § 13e odst. 2 zákona č. 283/1993 Sb., o státním zastupitelství, ve znění pozdějších předpisů, stanovím:
    Čl. I
    Změna kancelářského řádu státního zastupitelství
    Pokyn obecné povahy č. 7/2004, jímž se vydává kancelářský řád státního zastupitelství, ve znění pokynu obecné povahy č. 10/2004, pokynu obecné povahy č. 12/2004, pokynu obecné povahy č. 4/2005, pokynu obecné povahy č. 1/2006, pokynu obecné povahy č. 10/2006, pokynu obecné povahy č. 1/2007, pokynu obecné povahy č. 6/2007, pokynu obecné povahy č. 8/2008 a pokynu obecné povahy č. 12/2008, se mění takto:
    1. V § 7 se na konci odstavce 1 doplňuje věta „Používání testovací databáze upraví vedoucí státní zástupce státního zastupitelství pověřeného ověřováním funkčnosti změn v informačním systému vnitřním předpisem tak, aby byla provozována jen po dobu nezbytně nutnou a rozsah uživatelských přístupových oprávnění odpovídal ověřovaným změnám.“.
    2. § 8 včetně nadpisu zní:
    „§ 8
    Vedení evidencí mimo počítačový informační systém
    Nemůže-li státní zastupitelství použít pro zápis konkrétní věci evidenci vedenou v počítačovém informačním systému proto, že to stupeň utajování informací nedovoluje (§ 5 odst. 1), zapíše ji do evidence vedené v listinné podobě (příloha č. 1).“.
    3. V § 11 odst. 1 písm. a) se slova „pokud technické zařízení pracoviště toto předání umožňuje a pokud je toho zapotřebí, např. z důvodu dalšího jejího textového zpracovávání“ nahrazují slovy „je-li to z důvodu dalšího zpracování dokumentu zapotřebí“.
    4. V § 11 odst. 1 písmeno b) zní:
    „b) utajovaná písemná podání odevzdá zaměstnanci pověřenému vedením jednacích protokolů o těchto dokumentech,“.
    5. § 12 odst. 1 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova, která včetně poznámky pod čarou č. 8b znějí: „a podání doručená státnímu zastupitelství do datové schránky8b).
    Dosavadní poznámka pod čarou č. 8b) se označuje jako poznámka pod čarou č. 8c).
    8b) Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.“.
    6. V § 12 odst. 3 se na začátek písmene d) vkládají slova „nejde-li o zprávu doručenou do datové schránky,“.
    7. V § 12 odstavec 9 včetně poznámky pod čarou č. 8d) zní:
    „(9) Jestliže podání v elektronické podobě, opatřené uznávaným elektronickým podpisem odesílatele (odstavec 1), bylo doručeno jinému organizačnímu útvaru státního zastupitelství nebo zaměstnanci státního zastupitelství, než elektronické podatelně, vrátí toto podání zpět odesílateli se zprávou, že podání nebylo doručeno elektronické podatelně podle zvláštního právního předpisu8d), a proto nemohlo být toto podání zpracováno.
    8d) § 2 odst. 1 vyhlášky č. 496/2004 Sb.“.
    8. V § 12 se za odstavec 9 vkládá nový odstavec 10, který zní:
    „(10) Přijde-li podání elektronickou poštou, opatřené uznávaným elektronickým podpisem odesílatele (odstavec 1), elektronické podatelně jiného státního zastupitelství, než kterému bylo adresováno, zaměstnanec podatelny provede všechny úkony podle předchozích odstavců s výjimkou vytištění podání a identifikátoru, a poté elektronickou cestou došlé podání předá s výsledkem ověření příslušné elektronické podatelně adresovaného státního zastupitelství k dalšímu zpracování; o tomto postupu vyrozumí odesílatele.“.
    Dosavadní odstavec 10 se označuje jako odstavec 11.
    9. V § 12 se na konci odstavce 11 doplňují slova „anebo jde o podání doručené do datové schránky státního zastupitelství“.
    10. Za § 12 se vkládá § 12a, který včetně poznámek pod čarou č. 9c až 9e zní:
    „§ 12a
    Elektronická výpravna
    (1) Elektronická výpravna zajišťuje v souladu se zvláštními předpisy vypravení dokumentů v elektronické podobě ve formátu určeném těmito předpisy9c).
    (2) Za řádně vybavené dokumenty k doručení do datové schránky se považují ty dokumenty, které jsou k adresátovi přiřazeny v informačním systému státního zastupitelství (ISYZ, IRES) k doručení do jeho datové schránky, a to včetně doručovaných písemností došlých státnímu zastupitelství v listinné podobě, které byly převedeny do elektronické podoby.
    (3) Elektronická výpravna zajistí převedení dokumentů do elektronické podoby ve formátu PDF nebo ve formátu stanoveném jiným právním předpisem a provede kontrolu správnosti převodu, nejde-li o písemnost zkonvertovanou podle jiného právního předpisu9d) nebo elektronický obraz. Po provedené kontrole převedenou písemnost opatří elektronickým podpisem (značkou)9e) a odešle do datové schránky adresáta.
    (4) Při doručování elektronickou poštou se postupuje obdobně.
    (5) Ustanovení § 17 se použije přiměřeně s tím, že se odděleně v seznamu odeslaných datových zpráv evidují datové zprávy odeslané do datových schránek a elektronickou poštou.
    (6) Organizačním řádem nebo rozhodnutím vedoucího státního zástupce může být stanoveno, že převedení písemnosti do elektronické podoby, provedení kontroly správnosti převodu a podepsání zaměstnaneckým elektronickým podpisem nebo elektronickou značkou zajišťují zaměstnanci té kanceláře, která písemnosti předává k doručení; elektronická výpravna zajistí jen dodání této zásilky do datové schránky nebo na jinou elektronickou adresu.
    (7) Není-li organizačním řádem nebo rozhodnutím vedoucího státního zástupce stanoveno jinak, plní úkoly elektronické výpravny elektronická podatelna (§ 12).
    9c) § 17 zákona č. 300/2008 Sb.
    9d) § 22 až 24 zákona č. 300/2008 Sb.
    9e) Instrukce Ministerstva spravedlnosti ze dne 8. ledna 2002 č. j. 13/2002-OI-SP, o používání elektronického podpisu v resortu spravedlnosti.“.
    11. § 13 včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 10 zní:
    „§ 13
    Konverze, její provádění a evidence
    (1) Konverze z elektronické do listinné podoby podle zvláštního právního předpisu9d) se provádí u příloh podání obsažených v datové zprávě, stanoví-li tak státní zástupce a konverzi lze provést.
    (2) Je-li spis veden elektronicky, podání nebo jinou písemnost, které došly státnímu zastupitelství v listinné podobě, státní zastupitelství zkonvertuje do elektronické podoby a založí do elektronického spisu.
    (3) Konverze se provádí černobíle. Barevně se provádí pouze v případě, ztratila-li by se informace vyjádřená barvou.
    (4) Konverze se provádí v aplikaci k tomu určené, ve které se rovněž evidují.
    (5) Konverze se neprovádí
    a) je-li dokument v jiné než v listinné podobě nebo v podobě datové zprávy,
    b) jde-li o dokument v listinné podobě, jehož jedinečnost nelze konverzí nahradit, zejména občanský průkaz, cestovní doklad, zbrojní průkaz, řidičský průkaz, vojenská knížka, služební průkaz, průkaz o povolení k pobytu cizince, rybářský lístek, lovecký lístek nebo jiný průkaz, vkladní knížka, šek, směnka nebo jiný cenný papír, los, sázenka, geometrický plán, rysy a technické kresby,
    c) jsou-li v dokumentu v listinné podobě změny, doplňky, vsuvky nebo škrty, které by mohly zeslabit jeho věrohodnost,
    d) není-li z dokumentu v listinné podobě patrné, zda se jedná o
    1. prvopis,
    2. vidimovaný dokument (úředně ověřený dokument),
    3. opis nebo kopii pořízenou ze spisu, nebo
    4. stejnopis písemného vyhotovení rozhodnutí anebo výroku rozhodnutí vydaného podle zvláštního právního předpisu,
    e) je-li dokument v listinné podobě opatřen plastickým textem nebo otiskem plastického razítka,
    f) jde-li o dokument obsažený v datové zprávě, který nelze konvertovat do listinné podoby, například o zvukový nebo audiovizuální záznam,
    g) pokud dokument nesplňuje technické náležitosti podle zvláštního právního předpisu10).
    10) § 24 zákona č. 300/2008 Sb. “.
    12. V § 14 odstavec 3 včetně poznámky pod čarou č. 10a zní:
    „(3) Nebyl-li dokument doručen při úkonu, doručuje se do datové schránky8b). Není-li jej možné doručit tímto způsobem10a), doručuje se zpravidla prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dále jen „pošta“)11). Lze jej však doručit i prostřednictvím justiční stráže, zaměstnance státního zastupitelství pověřeného doručováním zásilek (dále jen „doručovatel státního zastupitelství“) nebo orgánu obce. Nelze-li takto dokument doručit, doručí se prostřednictvím příslušného policejního orgánu. Provádí-li doručení zásilky doručovatel státního zastupitelství, je povinen vykonat všechna doručení bez průtahů.
    10a) Zejm. § 1 odst. 2, § 17 odst. 1, 2 a odst. 7 zákona č. 300/2008 Sb.“.
    13. V § 14 se na konci textu odstavce 4 doplňují slova „ , doručení jiným způsobem je vyloučeno a bez uvedení tohoto údaje nelze zásilku řádně doručit“.
    14. V § 14 odstavec 5 zní:
    „(5) Doručuje-li státní zastupitelství písemnost v trestním řízení, použijí se pro doručování ustanovení § 62 až § 64a tr. ř., a nestanoví-li trestní řád jinak, užije se pro způsob doručování fyzickým osobám, právnickým osobám, státním orgánům, státu, advokátům, notářům, obcím a vyšším územně samosprávným celkům přiměřeně i občanský soudní řád. Při doručování pro jiné účely než trestní řízení se užije příslušného procesního předpisu; není-li jej, postupuje se podle věty první přiměřeně.“.
    15. V § 15 odst. 3 se slovo „správy“ nahrazuje slovem „moci“ a na konci odstavce se doplňuje věta „Tím není vyloučena možnost doručovat prostřednictvím datové schránky orgánu nebo elektronickou poštou.“.
    16. V § 15 odstavec 4 zní:
    „(4) Dokumenty lze doručit i prostřednictvím veřejné datové sítě elektronicky nebo faxem, pokud to nevylučuje jejich povaha. Dokumenty obsahující pokyny vyššího státního zastupitelství vydané podle § 12d odst. 1 zákona o státním zastupitelství se doručují poštou, pokud nejsou doručeny elektronicky s uznávaným podpisem nebo do datové schránky adresáta nebo v rámci přímé komunikace mezi informačním systémem odesilatele a adresáta způsobem stvrzujícím autenticitu dokumentu.“.
    17. V § 16 odst. 2 písm. a) se číslo „5“ nahrazuje číslem „7“ a slova „opatření o přenechání“ se nahrazují slovy „rozhodnutí o přenechání“.
    18. V § 16 odst. 2 písm. c) se číslo „2“ nahrazuje číslem „5“ a číslo „4“ se nahrazuje číslem „3“.
    19. V § 16 odst. 2 písm. g) se za slova „slibem [§ 71 odst. 1 písm. b) tr. ř.],“ doplňují slova „dohledem probačního úředníka [§ 71 odst. 1 písm. c) tr. ř.]“.
    20. § 20 včetně nadpisu zní:
    „§ 20
    Doručování prostřednictvím datové schránky
    (1) Státní zastupitelství doručuje dokumenty orgánu veřejné moci, právnické osobě zřízené zákonem, právnické osobě zapsané v obchodním rejstříku, organizační složce podniku zahraniční právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku a jiným osobám, u kterých má zjištěno, že mají aktivní (platně zřízenou a zpřístupněnou) datovou schránku8b) (zná identifikátor datové schránky), prostřednictvím veřejné datové sítě do jejich datové schránky.
    (2) Doručuje-li státní zastupitelství písemnosti právnickým osobám neuvedeným v odstavci 1 nebo fyzické osobě, u nichž nezná identifikátor datové schránky, nejdříve se dotáže informačního systému datových schránek, zda osoba má aktivní datovou schránku. Je-li možné z odpovědi informačního systému datových schránek jednoznačně určit aktivní datovou schránku osoby, které se má doručovat, státní zastupitelství doručí prostřednictvím této datové schránky. Jestliže nelze datovou schránku osoby identifikovat, a to ani po provedeném šetření (např. v centrální evidenci obyvatel), odpověď a výsledky šetření se vytisknou a založí do příslušného spisu a není-li tím, kdo o způsobu doručení rozhodl, určeno jinak, doručuje se písemnost jiným způsobem.
    (3) Oznámení informačního systému datových schránek o stavu doručování datové zprávy prostřednictvím datové schránky adresáta se vytiskne a založí do spisu.
    (4) Jestliže informační systém datových schránek vrátí odpověď, že datová schránka z jakýkoli důvodů není aktivní, odpověď informačního systému datových schránek se vytiskne a založí do spisu a není-li tím, kdo o způsobu doručení rozhodl, určeno jinak, doručuje se jiným způsobem.
    (5) Při doručování fyzickým osobám je nutné rozlišovat mezi datovou schránkou fyzické osoby a datovou schránkou fyzické osoby podnikající, není-li tím, kdo o způsobu doručení rozhodl, určeno jinak.
    (6) Prostřednictvím datové schránky se nedoručují písemnosti, jejichž povaha to neumožňuje10a) nebo je-li pro určené druhy písemností stanoven jiný způsob doručování (např. utajované informace, výměna informací a dokumentů mezi informačními systémy státního zastupitelství a soudů apod.).
    (7) Písemnosti doručované prostřednictvím datové schránky se doručují ve formátu PDF nebo v jiném formátu stanoveném jiným právním předpisem. Součástí datové zprávy mohou být i přílohy v jiném formátu, např. jedná-li se o písemnost, kterou má vyplnit adresát. Je-li písemnost určena do vlastních rukou adresáta, vyznačí tuto skutečnost státní zastupitelství v datové zprávě.
    (8) Je-li písemnost doručována prostřednictvím datové schránky, musí obsahovat stejné údaje o druhu a důležitosti písemnosti jako písemnost doručovaná poštou (§ 14 odst. 9).
    (9) Datová zpráva musí splňovat technická omezení, která jsou přijata správcem systému datových schránek (např. velikost datové zprávy musí být do 10 MB).
    (10) Jestliže není možné doručovat prostřednictvím datových schránek z důvodu nedostupnosti informačního systému datových schránek, poznamená se to do spisu, a není-li tím, kdo o způsobu doručení rozhodl určeno jinak, doručuje se jiným způsobem.
    (11) Bylo-li podání nebo jiný dokument doručen státnímu zastupitelství prostřednictvím datové schránky nebo na elektronickou adresu ve formě datové zprávy, zašle státní zastupitelství obsah této zprávy orgánům nebo osobám, jimž se doručuje, prostřednictvím datové schránky nebo na elektronickou adresu. Osobám, kterým se doručuje v listinné podobě, se zašle její kopie (stejnopis), nestanoví-li jiný právní předpis povinnost doručit její konvertovanou verzi.“.
    21. Za § 20 se vkládá nový § 20a, který včetně nadpisu zní:
    „§ 20a
    Zvláštní úprava pro doručování písemností v elektronické podobě
    (1) Bude-li rozhodnutí doručováno do datové schránky nebo elektronickou poštou, vyhotoví se elektronický stejnopis (opis) rozhodnutí (elektronická podoba stejnopisu rozhodnutí), který se opatří elektronickým podpisem (značkou)9e), ve které musí být uvedeno označení státního zastupitelství.
    (2) Ostatní písemnosti, které budou doručovány do datové schránky nebo elektronickou poštou, se vyhotovují rovněž v elektronické podobě a opatří se elektronickou značkou nebo elektronickým podpisem.
    (3) Doložku právní moci (§ 127) na elektronický opis rozhodnutí státní zastupitelství připojí podle stejných pravidel jako u listinné podoby, a to:
    a) na předloženém výstupu z konverze podle jiného právního předpisu9d),
    b) na žádost zašle do datové schránky elektronický stejnopis, ke kterému za doložku „Za správnost vyhotovení:“ připojí doložku právní moci formou textu [např. „Toto usnesení ze dne..., sp. zn. ..., nabylo právní moci dne..... Připojení doložky provedl ..... (jméno zaměstnance) dne .......“], a opatří ho elektronickým podpisem (značkou),
    c) na žádost zašle do datové schránky elektronický stejnopis rozhodnutí opatřeného doložkou právní moci, který opatří elektronickým podpisem (značkou).
    (4) Na žádost toho, komu byl elektronický stejnopis doručen do datové schránky dříve, než rozhodnutí nabylo právní moci, státní zastupitelství vyhotoví listinný stejnopis s doložkou právní moci, který mu předá.“
    22. V § 30 se odstavce 3 a 4 zrušují.
    23. V § 75 vkládá nový odstavec 2, který zní:
    „(2) U vrchních státních zastupitelství se do rejstříku VZT zapisují též věci v odvolacím řízení u soudu druhého stupně o uznání cizozemských rozhodnutí v trestní věci a rozhodnutí soudu druhého stupně o stížnosti do rozhodnutí o přípustnosti vydání do ciziny.“.
    Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 3.
    24. V § 117 odst. 2 se tečka na konci písmene b) nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno c), které včetně poznámky pod čarou č. 59a zní:
    „c) identifikátory nezbytné k identifikaci osob pro účely zpracování údajů v jednotlivých agendách výpočetní technikou59a).
    Dosavadní poznámka pod čarou č. 59a se označuje jako poznámka pod čarou č. 59b.
    59a) Např. § 21 zákona č. 300/2008 Sb.“.
    25. V § 127 odst. 7 se na konci textu věty druhé doplňují slova „nebo jeho konvertované verze9d)“.
    26. Za § 127 vkládá nový § 127a, který včetně nadpisu zní:
    „§ 127a
    Elektronický spis
    (1) Pokud tak stanoví jiný právní předpis, lze vést spis výlučně v elektronické podobě. Na jeho vedení se přiměřeně použijí předchozí ustanovení, není-li stanoveno jinak.
    (2) Elektronické spisy se vedou v příslušném informačním systému státního zastupitelství podle dokumentace k tomuto informačnímu systému; dokumentaci schvaluje Nejvyšší státní zastupitelství.
    (3) Úkony státního zástupce (státního zastupitelství) se opatří zaručeným zaměstnaneckým elektronickým popisem toho, kdo úkon učinil. Elektronickou značku lze namísto uznávaného elektronického podpisu použít jen, pokud to povaha úkonu připouští, stanoví tak jiný předpis anebo ten, kdo úkon učinil.
    (4) Podání a jiné písemnosti došlé státnímu zastupitelství v listinné podobě se zkonvertují do elektronické podoby9d) a v listinné podobě se nadále vedou jako listinná příloha elektronického spisu. Pro jejich vedení a nakládání s nimi se užije § 136 obdobně.“.
    27. V § 158 odst. 1 se na konci písmene d) nahrazuje čárka středníkem a doplňují se slova „ ; nemá-li být dokument doručen do datové schránky adresáta, i pokyn, podle něhož je tento způsob doručení určitého dokumentu určitému adresátu vyloučen (např. „ne do DS“)“.
    28. V § 162 odstavec 1 zní:
    „(1) Nahlížet do spisů vedených v listinné podobě nebo pořizovat z nich kopie nebo výpisy lze jen za stálé přítomnosti státního zástupce nebo jím pověřeného zaměstnance státního zastupitelství.“.
    29. V § 162 odst. 4 se za slova „lze nahlížet“ vkládají slova „ , pořizovat z nich kopie nebo výpisy“.
    30. V § 162 odst. 5 se za slova „konkrétní osobě“ vkládají slova „nebo pořizovat z nich kopie nebo výpisy“.
    31. V § 162 odstavec 6 zní:
    „(6) O nahlédnutí do spisu nebo pořízení kopie nebo výpisu z něj podle odstavce 1, 4 nebo 5 učiní zaměstnanec pověřený vedením rejstříku ve spise záznam, ve kterém uvede jméno a bydliště osoby, která do spisu nahlédla nebo jíž byla poskytnuta kopie nebo výpis, číslo jejího občanského průkazu nebo jiného dokladu, ze kterého lze ověřit její totožnost, a důvod nahlédnutí nebo poskytnutí kopie nebo výpisu ze spisu. Totožnost osoby je nutno ověřit před nahlédnutím do spisu.“.
    32. V příloze č. 1, v části I. Obecné zásady pro vedení rejstříků a evidenčních pomůcek, se v bodě 10. Uzávěrka rejstříků a evidenčních pomůcek, na konci textu druhého odstavce doplňují slova „ , byl-li veden v listinné podobě“.
    Čl. II
    Účinnost
    Tento pokyn obecné povahy nabývá účinnosti dnem 1. července 2009.
    Nejvyšší státní zástupkyně:
    JUDr. Renata Vesecká v.r.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nad judikaturou Ústavního soudu v otázce náhrady nákladů v řízení o zrušení a vypořádání spoluvlastnictví
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • K limitům práva na informace o odměnách statutárních orgánů a zaměstnanců povinných osob podle zákona o svobodném přístupu k informacím
    • Zdanění kryptoměn pohledem aktuální judikatury
    • Úskalí při zrušení podílového spoluvlastnictví k bytovému domu
    • Vedlejší činnost zaměstnance
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Ztráta licence a další osud Sberbank
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Vedlejší činnost zaměstnance
    • Pracovní právo - zbytečné lékařské prohlídky
    • Neorganizované organizační změny aneb kdopak je tu nadbytečný?
    • Úskalí při zrušení podílového spoluvlastnictví k bytovému domu
    • Návrh zákona o ochraně oznamovatelů je opět ve hře
    • Ztráta licence a další osud Sberbank
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Darování nemovitosti z pohledu dárce a obdarovaného - Část 2.
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Obrat v posuzování právních domněnek a fikcí užitých ve smlouvách ve světle rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 23. 3. 2022, sp. zn. 23 Cdo 1001/2021
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Náhrada škody způsobené členem statutárního orgánu SVJ
    • Určení (ne)existence zástavního práva jako naturálního práva a jeho výmaz z katastru nemovitostí
    • Ukládání pokut podle GDPR: dosavadní praxe a nová metodika ke kalkulaci pokut
    • Popis pracovní činnosti a jeho role ve vztahu se zaměstnancem

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nemajetková újma (exkluzivně pro předplatitele)

    Osobou, která má po určitou část trestního řízení zákonem stanovená práva a povinnosti, je i osoba, u níž se koná domovní prohlídka (popřípadě prohlídka jiných prostor a...

    Nezabavitelná částka

    Při stanovení nezabavitelné částky, která povinnému nesmí být sražena z měsíční mzdy (§ 278 o. s. ř.), se částka normativních nákladů na bydlení pro rok 2022 (vymezená...

    Advokacie (exkluzivně pro předplatitele)

    Splnění podmínky získání vysokoškolského vzdělání v oboru právo v magisterském studijním programu studiem na vysoké škole v České republice podle § 37 odst. 1 písm. b) bodu 1...

    Pandemický zákon (exkluzivně pro předplatitele)

    I. Aktivně procesně legitimován k podání návrhu na zrušení mimořádného opatření podle § 101a odst. 1 s. ř. s. ve spojení s § 13 zákona č. 94/2021 Sb., o mimořádných opatřeních...

    Územní a stavební řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Společenství vlastníků jednotek je účastníkem společného územního a stavebního řízení podle § 94k písm. e) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.