Vyhláška ze dne 26.6.2012, kterou se mění vyhláška č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot

29.6.2012 | Sbírka:  227/2012 Sb. | Částka:  80/2012ASPI

Vztahy

Nadřazené: 127/2005 Sb.
Aktivní derogace: 162/2005 Sb.
227/2012 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 26. června 2012,
kterou se mění vyhláška č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot
Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 150 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění zákona č. 110/2007 Sb. a zákona č. 153/2010 Sb., k provedení § 47 odst. 5 zákona:
Čl. I
Vyhláška č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot, se mění takto:
1. § 1 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:
㤠1
Tato vyhláška upravuje na základě práva Evropské unie1) parametry kvality univerzální služby a jejich mezní hodnoty.
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací (směrnice o univerzální službě). Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/136/ES, kterou se mění směrnice 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací, směrnice 2002/58/ES o zpracování osobních údajů a ochraně soukromí v odvětví elektronických komunikací a nařízení (ES) č. 2006/2004 o spolupráci mezi vnitrostátními orgány příslušnými pro vymáhání dodržování zákonů na ochranu zájmů spotřebitele.“.
2. § 2 včetně nadpisu zní:
㤠2
Vymezení pojmů
Pro účely této vyhlášky se rozumí účastnickým přípojným okruhem (dále jen „přípojný okruh“) komunikační cesta spojující koncový bod sítě s přípojným bodem telefonní ústředny, popřípadě dálkového koncentrátoru, sestávající z účastnického přípojného vedení včetně k němu příslušejícího technického zařízení nezbytného pro uskutečňování volání; přípojným bodem se rozumí hlavní rozvaděč.“.
3. V § 3 odst. 1 písmena a) až c) znějí:
„a) doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti,
b) četnost poruch přípojných okruhů,
c) doba, za kterou je porucha odstraněna,“.
4. V § 3 odst. 1 písmeno h) zní:
„h) míra pohotovosti veřejných telefonních automatů nebo jiných obdobných technických prostředků umožňujících přístup k veřejně dostupné telefonní službě (dále jen „veřejný telefonní automat“).“.
5. V § 3 odstavec 2 zní:
„(2) Doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti, je doba ode dne, kdy uživatel podal žádost o připojení, do okamžiku zprovoznění koncového bodu sítě v pevném místě; za zprovoznění připojení v pevném místě se považuje rovněž převod užívacích práv ke koncovému bodu sítě stávajícího přípojného okruhu na jiného účastníka.“.
6. V § 3 odst. 3 se slova „vztažená na účastnické přípojné vedení je poměr počtu“ nahrazují slovy „přípojných okruhů je počet“ a slova „k průměrnému počtu účastnických přípojných vedení“ se nahrazují slovy „vztažený k 100 přípojných okruhů“.
7. V § 3 odst. 4 se slova „Doba odstranění poruchy“ nahrazují slovy „Doba, za kterou je porucha odstraněna,“.
8. V § 3 odst. 7 se za slova „vyúčtování ceny za“ vkládají slova „veřejně dostupné“.
9. Příloha k vyhlášce č. 162/2005 Sb. včetně poznámky pod čarou č. 2 zní:
"Příloha k vyhlášce č. 162/2005 Sb.
Stanovené mezní hodnoty parametrů kvality univerzální služby ve veřejné komunikační síti

---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
        1                       2                               3                                4
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
 Parametr podle             Parametr                        Jednotka                      Stanovená mezní
                                                                                              hodnota
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------                                                                                                 
§ 3 odst. 1 písm. a)    Doba, za kterou   Počet dnů, během nichž bylo zprovozněno                
                        je zřízeno        připojení                                              
                        připojení                                                                
                        v pevném místě      -   v 95 % případů                                 =< 10
                        k veřejné                                                        kalendářních dnů
                        komunikační síti                                                         
                                            -   v 99 % případů                                 =< 15
                                                                                         kalendářních dnů
                                                                                                 
                                                                                                 
                                          Procento případů zprovozněných připojení             100 %
                                          v době dohodnuté s uživatelem                          
                                          
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------                                                                                                 
§ 3 odst. 1 písm. b)    Četnost poruch    Četnost poruch vztažená k 100 přípojných          =< 10 /rok
                        přípojných okruhů okruhů za rok
                        
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
§ 3 odst. 1 písm. c)    Doba, za kterou   Doba odstranění                                        
                        je porucha          -   80 % poruch                                 =< 6 hodin
                        odstraněna          -   95 % poruch                                 =< 12 hodin
                                          na přípojném okruhu
                                                                                                 
                                          Procento případů odstranění poruchy na               100 %
                                          přípojném okruhu v době dohodnuté s
                                          účastníkem
                                          
                                                                                                 
                                          Doba odstranění                                        
                                            -   80 % poruch                                 =< 6 hodin
                                            -   95         % poruch                                 =< 12 hodin
                                          všech ostatních, s výjimkou poruch na
                                          přípojném okruhu
                                          
                                                                                                 
                                          Procento případů odstranění poruchy,                 100 %
                                          s výjimkou poruchy na přípojném okruhu,
                                          v době dohodnuté s účastníkem
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
§ 3 odst. 1 písm. d)    Doba, za kterou   Průměrná doba, za kterou bylo sestaveno                
                        je sestaveno      spojení                                             =< 6 s
                        spojení              - u národních volání                             =< 10 s
                                             - u mezinárodních volání2)                          
                                                                                                 
                                                                                                 
                                          Doba, za kterou bylo sestaveno 95% spojení          =< 12 s
                                             - u národních volání                             =< 18 s
                                             - u mezinárodních volání2)
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
§ 3 odst. 1 písm. e)    Míra neúspěšnosti Poměr vyjádřený v procentech                           
                        sestavení spojení                                                        
                                          a)  u národních volání                             =< 2,5 %
                                          b)  u mezinárodních volání2)                        =< 4 %
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
§ 3 odst. 1 písm. f)    Četnost reklamací                                                        
                        na vyúčtování     Poměr vyjádřený v procentech                       =< 0,5 %
                        ceny
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
§ 3 odst. 1 písm. g)    Doba přihlášení   Průměrná doba přihlášení obsluhy pracoviště         =< 8 s
                        obsluhy                                                                  
                        pracoviště
                        informačních
                        služeb o
                        telefonních
                        číslech
                        
                                                                                                 
                                          Poměr počtu přihlášení obsluhy pracoviště v         >= 98 %
                                          době do 20 s k celkovému počtu volání                  
                                          vyjádřený v procentech
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
§ 3 odst. 1 písm. h)    Míra pohotovosti                                                         
                        veřejných         Poměr vyjádřený v procentech                       >= 91,5 %
                        telefonních
                        automatů
---------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------
_______________
2) Uvedené hodnoty u mezinárodních volání jsou doporučené.“.
Čl. II
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2012.
Ministr:
MUDr. Kuba v. r.