epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více

    Nařízení ze dne 8.12.2014 o platových poměrech státních zaměstnanců

    18.12.2014 | Sbírka:  304/2014 Sb. | Částka:  123/2014ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 234/2014 Sb., 262/2006 Sb.
    Prováděcí: 1/2019 (SN)
    Pasivní derogace: 464/2022 Sb., 264/2022 Sb., 531/2021 Sb., 420/2021 Sb., 347/2021 Sb., 603/2020 Sb., 300/2019 Sb., 158/2019 Sb., 36/2019 Sb., 263/2018 Sb., 342/2017 Sb., 115/2017 Sb., 327/2016 Sb., 279/2015 Sb.
    304/2014 Sb.
    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 8. prosince 2014
    o platových poměrech státních zaměstnanců
    Změna: 279/2015 Sb.
    Změna: 327/2016 Sb.
    Změna: 327/2016 Sb. (část)
    Změna: 115/2017 Sb.
    Změna: 342/2017 Sb.
    Změna: 342/2017 Sb. (část)
    Změna: 263/2018 Sb.
    Změna: 36/2019 Sb.
    Změna: 158/2019 Sb.
    Změna: 300/2019 Sb.
    Změna: 603/2020 Sb.
    Změna: 347/2021 Sb., 531/2021 Sb.
    Změna: 264/2022 Sb.
    Změna: 464/2022 Sb.
    Vláda nařizuje podle § 145 odst. 1, § 146 odst. 2 a § 148 odst. 1 zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, a podle § 128 odst. 2 a § 129 odst. 2 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 362/2007 Sb.:
    § 1
    Platový tarif
    (1) Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif stanovený pro platovou třídu stanovenou pro služební místo, na které je zařazen, a pro platový stupeň, do kterého je zařazen.
    (2) Představenému přísluší platový tarif stanovený pro platovou třídu stanovenou pro služební místo představeného, na které byl státní zaměstnanec jmenován, a pro platový stupeň, do kterého je zařazen.
    (3) Státnímu zaměstnanci, který je zařazen nebo jmenován na služební místo, pro které je stanovena alespoň 12. platová třída, které je označené ve služebním předpisu služebního orgánu za klíčové a pro které je stanoven obor státní služby (dále jen „služba“) uvedený v příloze č. 1 k tomuto nařízení, může služební orgán určit platový tarif až ve výši dvojnásobku platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě stanovené pro služební místo, na které je státní zaměstnanec zařazen nebo jmenován. Předpokladem pro postup podle věty první je, že státní zaměstnanec plní na služebním místě nejsložitější, nejodpovědnější a nejnamáhavější služební úkoly, jejichž plnění je pro služební úřad k řádnému zajištění výkonu jeho působnosti nepostradatelné, a tyto služební úkoly vyžadují nejvyšší míru znalostí, dovedností a zkušeností v příslušném oboru služby. Služební orgán může ve služebním předpisu označit nejvýše 5 % služebních míst ve služebním úřadu za klíčová.
    (4) Platový tarif podle odstavce 3 lze státnímu zaměstnanci určit nejdéle na dobu jednoho roku, a to opakovaně.
    § 2
    Stupnice platových tarifů
    Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif stanovený podle stupnice platových tarifů uvedené v příloze č. 2 k tomuto nařízení.
    § 3
    Platový stupeň
    (1) Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně příslušné platové třídy podle započitatelné praxe (§ 123 odst. 4 zákoníku práce) a míry jejího zápočtu určené podle odstavců 2 a 3.
    (2) Státnímu zaměstnanci se započte
    a) v plném rozsahu doba
    1. výkonu služby podle zákona o státní službě a
    2. výkonu obdobných činností, jaké jsou požadovány na příslušném služebním místě,
    b) v rozsahu nejvýše dvou třetin doba jiné praxe, a to v závislosti na míře její využitelnosti pro výkon služby na příslušném služebním místě,
    c) v plném rozsahu, nejvýše však v rozsahu stanoveném jiným právním předpisem pro výkon vojenské základní (náhradní) služby platným v době jejího výkonu, doba výkonu vojenské základní (náhradní) služby nebo civilní služby,
    d) v plném rozsahu, nejvýše však v celkovém rozsahu 6 let, doba
    1. skutečného čerpání mateřské dovolené, další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené nebo trvalé péče o dítě nebo děti nejvýše v rozsahu odpovídajícím délce mateřské dovolené a další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené platné v době této péče podle jiného právního předpisu a
    2. osobní péče o osobu závislou na péči jiné osoby, je-li závislou osobou nezletilé dítě.
    Doby uvedené v písmenech c) a d) se státní zaměstnankyni nebo státnímu zaměstnanci započtou, pokud se současně nepřipravovali na povolání v denním nebo v prezenčním studiu.
    (3) K dobám podle odstavce 2 se státnímu zaměstnanci přičte doba 5 let, pokud podle závěrů alespoň dvou po sobě jdoucích služebních hodnocení podle § 155 odst. 5 až 8 zákona o státní službě dosahoval ve službě vynikajících výsledků a výsledek výpočtu každého z těchto služebních hodnocení podle § 5 nařízení vlády upravujícího podrobnosti služebního hodnocení státních zaměstnanců činil 4 body. Období, za něž byla služební hodnocení prováděna, musí pro tento účel ve svém celku činit alespoň 2 roky.
    (4) Opakovat postup podle odstavce 3 lze nejdříve po uplynutí 5 let ode dne, od kterého příslušel státnímu zaměstnanci platový tarif ve vyšším platovém stupni podle odstavce 9.
    (5) Z dob započtených podle odstavců 2 a 3 se při postupu podle § 49 odst. 4 nebo 5 zákona o státní službě odečte státnímu zaměstnanci, který byl ze služebního místa v 9. platové třídě nově zařazen na služební místo v 10. platové třídě, ačkoliv dosáhl jen středního vzdělání s maturitní zkouškou, doba 2 let.
    (6) Z dob započtených podle odstavců 2 a 3 se odečte státnímu zaměstnanci, který byl na základě ustanovení § 201 odst. 3 zákona o státní službě převeden nebo zařazen na jiné služební místo nebo jmenován na jiné služební místo představeného
    a) v 6. až 9. platové třídě, pokud dosáhl jen středního vzdělání s výučním listem, doba 1 roku, nebo jen středního vzdělání, doba 2 let, nebo jen základního vzdělání anebo základů vzdělání, doba 4 let,
    b) v 10. platové třídě, pokud dosáhl jen středního vzdělání s maturitní zkouškou, doba 2 let, nebo jen středního vzdělání s výučním listem, doba 3 let, nebo jen středního vzdělání, doba 4 let, nebo jen základního vzdělání anebo základů vzdělání, doba 6 let,
    c) v 11. nebo 12. platové třídě, pokud dosáhl jen středního vzdělání s maturitní zkouškou, doba 3 let, nebo jen středního vzdělání s výučním listem, doba 4 let, nebo jen středního vzdělání, doba 5 let, nebo jen základního vzdělání anebo základů vzdělání, doba 7 let,
    d) ve 13. až 16. platové třídě, pokud dosáhl jen vysokoškolského vzdělání v bakalářském studijním programu nebo jen vyššího odborného vzdělání, doba 2 let, nebo jen středního vzdělání s maturitní zkouškou, doba 5 let, nebo jen středního vzdělání s výučním listem, doba 6 let, nebo jen středního vzdělání, doba 7 let, nebo jen základního vzdělání anebo základů vzdělání, doba 9 let.
    (7) Dosáhne-li státní zaměstnanec v průběhu služebního poměru vyššího vzdělání, než podle kterého mu byla naposledy určena započitatelná praxe, přičte se mu doba odpovídající dosaženému vzdělání, která mu byla odečtena.
    (8) Platový tarif ve vyšším platovém stupni přísluší státnímu zaměstnanci od prvého dne kalendářního měsíce, ve kterém dosáhl délky započitatelné praxe stanovené pro vyšší platový stupeň.
    (9) Při postupu podle odstavce 3 přísluší státnímu zaměstnanci platový tarif ve vyšším platovém stupni od prvého dne druhého kalendářního měsíce následujícího po provedení služebního hodnocení.
    § 4
    Příplatek za vedení
    Výše příplatku za vedení se v rámci příslušného rozpětí stanoveného v příloze č. 2 k zákonu o státní službě představenému určí v závislosti na počtu přímo podřízených státních zaměstnanců, zaměstnanců v základním pracovněprávním vztahu a představených.
    § 5
    Příplatek za službu ve ztíženém pracovním prostředí
    (1) Výše příplatku za službu ve ztíženém pracovním prostředí činí 500 až 1 800 Kč měsíčně.
    (2) Výše příplatku za službu ve ztíženém pracovním prostředí se v rámci rozpětí stanoveného v odstavci 1 státnímu zaměstnanci určí podle míry rizika, intenzity a doby působení ztěžujících vlivů.
    § 6
    Zvláštní příplatek
    (1) Služební orgán určí zvláštní příplatek pro služební místo v rámci rozpětí stanoveného pro příslušnou skupinu správních činností podle podmínek výkonu služby. Rozdělení správních činností do skupin a pravidla pro určení konkrétní výše zvláštního příplatku v závislosti na míře neuropsychické zátěže a pravděpodobnosti rizika ohrožení života a zdraví nebo podle obtížnosti výkonu služby stanoví příloha č. 3 k tomuto nařízení.
    (2) Výše zvláštního příplatku činí měsíčně ve skupině
    a) I. 500 až 1 300 Kč,
    b) II. 750 až 2 500 Kč,
    c) III. 1 250 až 5 000 Kč,
    d) IV. 1 880 až 7 500 Kč,
    e) V. 2 500 až 10 000 Kč.
    (3) Pro služební místo se určí pouze jeden zvláštní příplatek ve skupinách I. až V., s výjimkou zvláštního příplatku za službu uvedenou ve skupině I. bodu 1 nebo ve skupině II. bodu 1 v příloze č. 3 k tomuto nařízení, a to v rámci rozpětí, které je hodnotově nejvyšší. Právo na zvláštní příplatek za službu uvedenou ve skupině I. bodu 1 nebo ve skupině II. bodu 1 v příloze č. 3 k tomuto nařízení a jeho výše se posoudí samostatně.
    § 6a
    Zvláštní ustanovení pro zaměstnance v pracovním poměru
    (1) Z doby započitatelné praxe podle § 3 odst. 2 se odečte zaměstnanci v pracovním poměru při obsazení služebního místa podle § 178 odst. 2 nebo § 178a zákona o státní službě zařazeného v
    a) 6. až 9. platové třídě doba 1 roku, dosáhl-li jen středního vzdělání s výučním listem, doba 2 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání, nebo doba 4 let, pokud dosáhl jen základního vzdělání nebo základů vzdělání,
    b) 10. platové třídě doba 2 let, dosáhl-li jen středního vzdělání s maturitní zkouškou, doba 3 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání s výučním listem, doba 4 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání, nebo doba 6 let, pokud dosáhl jen základního vzdělání nebo základů vzdělání,
    c) 11. nebo 12. platové třídě doba 3 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání s maturitní zkouškou, doba 4 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání s výučním listem, doba 5 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání, nebo doba 7 let, pokud dosáhl jen základního vzdělání nebo základů vzdělání, nebo
    d) 13. až 16. platové třídě doba 2 let, dosáhl-li jen vysokoškolského vzdělání v bakalářském studijním programu nebo jen vyššího odborného vzdělání, doba 5 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání s maturitní zkouškou, doba 6 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání s výučním listem, doba 7 let, pokud dosáhl jen středního vzdělání, nebo doba 9 let, pokud dosáhl jen základního vzdělání nebo základů vzdělání.
    (2) Zaměstnanci, který nezískal započitatelnou praxi podle § 3 odst. 1, nebo získal započitatelnou praxi kratší, než je doba, která mu měla být podle odstavce 1 odečtena, se o dobu, která mu nemohla být odečtena, prodlužuje doba stanovená v příloze č. 2 k tomuto nařízení pro postup do nejbližšího vyššího platového stupně.
    (3) Jestliže zaměstnanec dosáhne v průběhu pracovního poměru vyššího vzdělání, než podle kterého mu byla naposledy určena započitatelná praxe, přičte se mu doba odpovídající dosaženému vzdělání, která mu byla odečtena podle odstavce 1.
    § 7
    Účinnost
    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2015.
    Předseda vlády:
    Mgr. Sobotka v. r.
    Ministryně práce a sociálních věcí:
    Mgr. Marksová v. r.
    Příloha 1
    Seznam oborů služby, ve kterých mohou být služební místa označena za klíčová podle § 1 odst. 3
     
    1. Legislativa a právní činnost
    2. Informační a komunikační technologie
    3. Finance
    4. Audit
    5. Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
    6. Organizační věci státní služby a správa služebních vztahů státních
       zaměstnanců, příslušníků bezpečnostních sborů a vojáků
    7. Zdravotnictví a ochrana zdraví 
     
    Příloha 2
    Stupnice platových tarifů podle platových tříd a platových stupňů pro státní zaměstnance uvedené v § 2
    (v Kč měsíčně)
    I---------I---------------I-----------------------------------------------------------------------------------------------------------I
    I Platový I   Počet let   I                                               Platová třída                                               I
    I stupeň  I započitatelné I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I         I     praxe     I    5   I    6   I   7    I   8    I   9    I   10   I   11   I   12   I   13   I   14   I   15   I   16   I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    1    I   do 1 roku   I 16 130 I 17 350 I 18 680 I 20 130 I 21 710 I 23 390 I 25 280 I 27 650 I 30 780 I 34 840 I 39 820 I 45 920 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    2    I   do 2 let    I 16 720 I 17 970 I 19 320 I 20 850 I 22 440 I 24 220 I 26 160 I 28 620 I 31 840 I 36 060 I 41 220 I 47 550 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    3    I   do 4 let    I 17 270 I 18 580 I 20 000 I 21 580 I 23 250 I 25 080 I 27 130 I 29 670 I 33 020 I 37 430 I 42 770 I 49 360 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    4    I   do 6 let    I 17 880 I 19 230 I 20 700 I 22 330 I 24 060 I 25 980 I 28 070 I 30 710 I 34 200 I 38 760 I 44 320 I 51 140 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    5    I   do 9 let    I 18 480 I 19 890 I 21 420 I 23 120 I 24 910 I 26 890 I 29 060 I 31 820 I 35 420 I 40 140 I 45 920 I 52 990 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    6    I   do 12 let   I 19 120 I 20 560 I 22 170 I 23 950 I 25 780 I 27 820 I 30 100 I 32 950 I 36 700 I 41 600 I 47 580 I 54 940 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    7    I   do 15 let   I 19 770 I 21 290 I 22 930 I 24 780 I 26 720 I 28 820 I 31 180 I 34 140 I 38 040 I 43 120 I 49 340 I 56 960 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    8    I   do 19 let   I 20 460 I 22 030 I 23 720 I 25 650 I 27 660 I 29 840 I 32 280 I 35 350 I 39 400 I 44 690 I 51 130 I 59 040 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I    9    I   do 23 let   I 21 180 I 22 800 I 24 570 I 26 550 I 28 630 I 30 910 I 33 420 I 36 600 I 40 790 I 46 260 I 52 970 I 61 180 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I   10    I   do 27 let   I 21 930 I 23 600 I 25 400 I 27 500 I 29 660 I 32 000 I 34 620 I 37 920 I 42 270 I 47 960 I 54 920 I 63 410 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I   11    I   do 32 let   I 22 710 I 24 440 I 26 340 I 28 510 I 30 720 I 33 170 I 35 880 I 39 290 I 43 810 I 49 700 I 56 920 I 65 740 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
    I   12    I  nad 32 let   I 23 510 I 25 290 I 27 260 I 29 520 I 31 820 I 34 370 I 37 170 I 40 740 I 45 420 I 51 530 I 59 020 I 68 200 I
    I---------I---------------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I--------I
                                                                                                                                                
    
    Příloha 3
    Rozdělení správních činností do skupin a pravidla pro určení konkrétní výše zvláštního příplatku
    I. skupina - Služba se zvýšenou mírou neuropsychické zátěže nebo jiným možným rizikem ohrožení zdraví nebo života
    1. Služba vykonávaná střídavě ve dvousměnném provozním režimu.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle četnosti střídání provozních režimů, jejich náročnosti a obtížnosti spočívající v rozsahu výkonu služby v noční době, v sobotu, v neděli a ve svátek, v míře zátěže na lidský organismus způsobené změnou přirozeného biorytmu a v míře omezení osobního života.
    2. Činnosti vyžadující individuální přístup k jednotlivým případům, popřípadě rozhodování při volbě z více variantních řešení, spočívající v soustavném přímém osobním styku s občany v krizových sociálních situacích, při nichž dochází k ohrožení života, zdraví, základních životních potřeb (výživy, ošacení, ubytování), popřípadě vývoje nezletilých dětí.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle neuropsychické zátěže dané zvýšenou pravděpodobností vzniku a řešení konfliktních nebo emocionálně vypjatých situací, s omezenými časovými a prostorovými dispozicemi, výkonem služby mimo pracoviště v přirozeném prostředí osob nebo v jiném neznámém a rizikovém prostředí a s rizikem vyplývajícím z nepředvídatelnosti jednání osob.
    3. Soustavná kontrolní, revizní a vyhledávací činnost spojená s ochranou a zajišťováním veřejných zájmů a vykonávaná mimo sídlo úřadu a jeho organizačních útvarů, s výjimkou těchto činností vykonávaných u právnických osob, jichž je správní úřad zakladatel nebo zřizovatel, nebo které podle zvláštního právního předpisu odborně řídí.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle míry negativity vnímání činnosti, snížené předvídatelnosti jednání, četnosti činností a různorodosti podmínek výkonu služby a míře pravděpodobnosti vzniku a nutnosti řešení konfliktních situací.
    4. Získávání statistických údajů v rámci státní statistické služby o výši a struktuře platů a výdajů, o zaměstnání, sociální úrovni a životních podmínkách přímo u občanů mimo sídlo úřadu.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle četnosti statistického zjišťování, druhu a citlivosti zjišťovaných údajů, různorodosti podmínek statistického zjišťování a míry negativity vnímání zjišťování.
    5. Výkon revizní, kontrolní a vyhledávací činnosti v souvislosti s ověřováním správnosti údajů u plátců daní a poplatků, pojistného na sociální a zdravotní pojištění a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle míry negativity vnímání činnosti, různorodosti podmínek výkonu služby, pravděpodobnosti vzniku a řešení konfliktních situací.
    6. Výkon služby spočívající ve fotogrammetrickém vyhodnocování a překreslování map.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle četnosti a intenzity zrakové zátěže spočívající v nutnosti rozlišování detailů.
    7. Výkon služby v ústředních správních úřadech spojený podle zvláštních právních předpisů s obranou a bezpečností státu, spočívající v trvalé průběžné přípravě na plnění úkolů spojených s přechodem státu z mírového stavu do stavu ohrožení, nebo se zajišťováním krizového řízení.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle míry podílu na řešených úkolech, charakteru informací využívaných při výkonu služby a míře odpovědnosti za rozhodnutí a jejich důsledky.
    8. Činnosti vyžadující individuální přístup k jednotlivým případům, popřípadě rozhodování při volbě z více variantních řešení, spočívající v soustavném přímém osobním styku s občany při výkonu posudkové služby.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle neuropsychické zátěže dané zvýšenou pravděpodobností vzniku a řešení konfliktních nebo emocionálně vypjatých situací, s omezenými časovými a prostorovými dispozicemi, výkonem služby mimo pracoviště v přirozeném prostředí osob nebo v jiném neznámém a rizikovém prostředí a s rizikem vyplývajícím z nepředvídatelnosti jednání osob.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle neuropsychické zátěže dané zvýšenou pravděpodobností vzniku a řešení konfliktních nebo emocionálně vypjatých situací a podle rizik vyplývajících z nepředvídatelnosti jednání osob.
    9. Činnosti vyžadující individuální přístup k jednotlivým případům spočívající v soustavném přímém styku s občany
    9.1. při sepisování žádosti o invalidní nebo pozůstalostní důchod,
    9.2. v souvislosti s posuzováním a uplatňováním nároků na dávky důchodového nebo nemocenského pojištění.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle neuropsychické zátěže dané zvýšenou pravděpodobností vzniku a řešení konfliktních nebo emocionálně vypjatých situací a podle rizik vyplývajících z nepředvídatelnosti jednání osob.
    II. skupina - Služba se značnou mírou neuropsychické zátěže nebo jiným možným rizikem ohrožení zdraví nebo života
    1. Služba vykonávaná střídavě ve vícesměnném nebo nepřetržitém provozním režimu.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle četnosti střídání provozních režimů, jejich náročnosti a obtížnosti spočívající v rozsahu výkonu služby v noční době, v sobotu, v neděli a ve svátek, v míře zátěže na lidský organismus způsobené změnou přirozeného biorytmu a v míře omezení osobního života.
    2. Výkon služby spojený s kontaktem se zadrženými, obviněnými, obžalovanými nebo odsouzenými osobami.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle četnosti kontaktu, pravděpodobnosti vzniku a nutnosti řešení konfliktních nebo krizových situací a rizikového chování.
    3. Plnění zvláštních úkolů pro přípravu a zajišťování obrany a bezpečnosti státu v ústředních správních úřadech nebo ve správních úřadech v působnosti Ministerstva obrany spojených podle zvláštních právních předpisů s obranou a bezpečností státu.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle druhu a rozsahu ohrožení a předpokládané závažnosti negativního dopadu na obyvatelstvo, podle míry odpovědnosti za rozhodnutí a jejich důsledky.
    4. Vyřizování žádostí o povolení k trvalému pobytu nebo o poskytnutí mezinárodní ochrany spojené s přímým každodenním osobním stykem s cizinci.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle intenzity a pravděpodobnosti vzniku obtížných a konfliktních situací a zvládání nepřátelských postojů.
    5. Soustavný výkonu kontroly a dozoru na pozemních komunikacích nebo státního odborného dozoru v silniční dopravě při nepřerušeném silničním provozu.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle intenzity a nebezpečnosti provozu na pozemních komunikacích.
    6. Kontakt s cizinci umístěnými v zařízeních pro zajištění cizinců nebo se žadateli o udělení mezinárodní ochrany ubytovanými v azylových zařízeních.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle pravděpodobnosti vzniku konfliktních situací a míry nutnosti zvládání nepřátelských postojů.
    7. Provádění státního zdravotního dozoru v rámci hygienické služby spojeného s ochranou a zajišťováním veřejných zájmů a vykonávaného mimo sídlo úřadu.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle nepříjemnosti a kontroverznosti provádění zdravotního dozoru, různorodosti podmínek výkonu služby a pravděpodobnosti vystavení účinkům ztěžujících vlivů, které nelze předem předpokládat.
    8. Činnosti vyžadující individuální přístup k jednotlivým případům, popřípadě rozhodování při volbě z více variantních řešení, vykonávané v omezených časových nebo prostorových podmínkách spočívající v soustavném přímém
    8. 1. osobním styku s osobami v krizových sociálních situacích při provádění cíleného sociálního nebo místního šetření v souvislosti s řízením o nepojistných sociálních dávkách,
    8. 2. styku s uchazeči o zaměstnání při zprostředkování práce,
    8. 3. styku s osobami v mimořádně tíživé nebo neočekávané sociální situaci nárokujícími nepojistné sociální dávky.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle pravděpodobnosti vzniku a řešení konfliktních nebo emociálně vypjatých situací, podle míry nutnosti zvládání nepředvídatelného či nepřátelského jednání osob, podle míry neuropsychické zátěže nebo jiného možného rizika ohrožení zdraví nebo života způsobené výkonem služby v přirozeném prostředí osob s nepředvídatelným nebo rizikovým chováním nebo v jiném neznámém a rizikovém prostředí.
    III. skupina - Služba se značnou mírou neuropsychické zátěže a práce se zvýšeným rizikem ohrožení života nebo zdraví
    1. Dozor nad hornickou činností a činností prováděnou hornickým způsobem.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle míry rizika ohrožení života a zdraví dané členitostí terénu, pohybovými a prostorovými omezeními a dalších nebezpečí vyplývajících z charakteru daného prostředí, např. výbuch, výron plynu, zával, otřesy.
    2. Výkon služby spojené s manipulací s výbušninami.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle rizika ohrožení života a zdraví daného nebezpečností výbušnin, mírou předvídatelnosti a rozpoznatelnosti nebezpečí.
    3. Výkon geodetických činností spojených s tvorbou map, vykonávaných převážně v podzemí.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle neuropsychické zátěže dané intenzitou zrakové zátěže spočívající v nutnosti rozlišování detailů a rizikem ohrožení života a zdraví daného členitostí terénu, pohybovými a prostorovými omezeními.
    4. Výkon služby spojené s ochranou života a zdraví občanů a majetku před požáry, prováděním požárních zásahů a poskytováním pomoci při živelních pohromách a jiných mimořádných událostech.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle neuropsychické zátěže dané časovými omezeními a podle míry rizik ohrožení života a zdraví daných prostorovými a pohybovými dispozicemi, výskytem nebezpečných látek a sloučenin a předvídatelnosti těchto rizik.
    5. Výkon služby spočívající v rozhodování v daňovém nebo jiném správním řízení spojené s ochranou zájmů státu nebo s ochranou a zajišťováním veřejných zájmů, pokud při nich může dojít k ohrožení života, zdraví nebo jiným závažným rizikům.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle dopadů správních rozhodnutí, pravděpodobnosti vzniku obtížných a konfliktních situací, podle intenzity negativního nebo nepřátelského prostředí a pravděpodobnosti přímého ohrožení.
    6. Soustavný výkon kontrolní, revizní, vyhledávací, zajišťovací a exekuční činnosti spojené s ochranou zájmů státu nebo s ochranou a zajišťováním veřejných zájmů, pokud může dojít k ohrožení života, zdraví nebo jiným závažným rizikům.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle intenzity a pravděpodobnosti vzniku obtížných a konfliktních situací a zvládání nepřátelských postojů a podle pravděpodobnosti přímého ohrožení.
    7. Soustavné provádění revizí a kontrol pozemních radiolokačních nebo radionavigačních zařízení anebo anténních systémů, radiolokačních, radionavigačních nebo radiokomunikačních zařízení ve výškách. Kontrola a řízení letového provozu nebo provozu vojenské letecké techniky při výcviku vojenského leteckého personálu.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle intenzity a pravděpodobnosti ohrožení života a zdraví a míry neuropsychické zátěže.
    IV. skupina - Služba s nejvyšší mírou neuropsychické zátěže a práce s vysokým rizikem ohrožení života nebo zdraví
    1. Výkon dozoru při záchranných a havarijních pracích na pracovištích v podzemí v podmínkách vyžadujících použití izolačních dýchacích přístrojů.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle podmínek výkonu služby, členitosti terénu, pohybové a prostorové náročnosti a na základě míry rizika ohrožení života a zdraví, např. nebezpečí výbuchu, výronu plynu, závalu a otřesů, a předpokládané závažnosti negativních důsledků.
    2. Soustavný výkon kontrolní, revizní, vyhledávací, zajišťovací a exekuční činnosti nebo činnosti směřující proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, výkon služby ve finančně analytickém útvaru Ministerstva financí spojené s ochranou zájmů státu nebo s ochranou a zajišťováním veřejných zájmů, pokud při nich může dojít k ohrožení života, zdraví nebo jiným závažným rizikům.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle intenzity a rozsahu ohrožení zdraví a života, šíře dopadů a pravděpodobnosti vzniku rizik.
    3. Výkon služby spočívající v činnosti potápěče nebo výsadkáře.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle předvídatelnosti nebezpečí, členitosti a přehlednosti terénu, viditelnosti, rizikovosti klimatických a povětrnostních podmínek a použitého typu výstroje, např. nové, prototypové a zkušební výstroje.
    V. skupina - Práce s mimořádným rizikem ohrožení života nebo zdraví
    1. Výkon služby spočívající v činnosti výkonného letce.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle podmínek a charakteru letu, např. standardní, zkušební lety, předvídatelnosti prostředí, možnosti ovlivnění rizika a odpovědnosti za let, např. velitel letadla a ostatní výkonní letci.
    2. Soustavný výkon služby v oblastech se zvýšeným rizikem vzniku válečných konfliktů nebo s jinými riziky, pokud při nich může dojít k ohrožení života, zdraví nebo jinému závažnému ohrožení.
    Výši zvláštního příplatku stanoví služební orgán podle míry rizika ohrožení života a zdraví, nutnosti zvládání nepřátelských postojů, při negativním vnímání cizí přítomnosti a míře pravděpodobnosti vzniku válečného konfliktu, případně podle jiných rizik přímého ohrožení života v ohnisku konfliktu.
    Příloha 4
    zrušena
    Vybraná ustanovení novel
    Čl. II nařízení vlády č. 327/2016 Sb.
    Přechodné ustanovení
    Pro účely postupu podle § 3 odst. 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení, se jako první služební hodnocení použije služební hodnocení provedené za kalendářní rok 2016.
    § 9 nařízení vlády č. 36/2019 Sb.
    Přechodná ustanovení
    (1) Má-li být pro postup podle § 3 odst. 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení vlády, použito služební hodnocení za rok 2018 provedené podle § 155 odst. 2 věty první zákona č. 234/2014 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti zákona č. 35/2019 Sb., použije se v případě, že výsledek jeho výpočtu činil 6,1 bodu.
    (2) Pro opakovaný postup podle § 3 odst. 4 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení vlády, se za předchozí postup považuje i postup podle § 3 odst. 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení vlády.
    Čl.IV nařízení vlády č. 464/2022 Sb.
    Přechodné ustanovení
    Státnímu zaměstnanci, který dosáhl jen vyššího odborného vzdělání a byl mu proveden odečet praxe podle § 3 odst. 5 písm. b) nebo podle § 3 odst. 6 písm. c) nebo d) nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení, a zaměstnanci, který dosáhl jen vyššího odborného vzdělání a byl mu proveden odečet praxe podle § 6a odst. 1 písm. c) a d) nařízení vlády č. 304/2014 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení, přepočítá služební orgán dobu praxe podle nařízení vlády č. 304/2014 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti toho nařízení. U státního zaměstnance, který dosáhl jen vyššího odborného vzdělání a je zařazen nebo jmenován na služební místo zařazené v 11. až 16. platové třídě podle § 201 odst. 1 zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, se ustanovení věty první nepoužije.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Jak postupovat při zjištění vady nemovitosti
    • Dohoda o práci na dálku "home-office"
    • Pracovněprávní vztahy mezi českými zaměstnanci a zaměstnavateli ze zemí ESVO
    • Náhrada nemajetkové újmy
    • Nájem bytu
    • DIP - Dlouhodobý investiční produkt
    • Odpovědnost orgánů státu za normotvornou činnost
    • Jaké hlavní změny přináší velká novela zákona o zadávání veřejných zakázek?
    • Daruji versus odkazuji aneb formulační chyba, která Vás může přijít draho
    • Dohoda o práci na dálku "home-office"
    • Problematika střetu zájmů u orgánů obchodní korporace
    • Odmítnutí další práce vykonávané zaměstnancem během jeho pracovní neschopnosti - Může být následkem výpověď?
    • 10 otázek pro … Veroniku Šemberovou
    • Další významné rozhodnutí NSS v oblasti vnitroskupinových služeb
    • Kdy lze považovat nájemní smlouvu za konkludentně uzavřenou?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Zadlužení potomka jako důvod pro vydědění
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Doručování elektronicky i do vlastních rukou po novele zákoníku práce
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nájem bytu

    Při stanovení výše úhrady za užívání bytu po skončení družstevního nájmu do jeho vyklizení se nepoužije § 2295 o. z., výši úhrady je třeba stanovit podle principů bezdůvodného...

    Vegetativní stav – náklady na výživu

    Princip plného odškodnění nevyjadřuje nárok poškozeného či jeho sukcesora na absolutní výši náhrady, ať již poskytnuté mimosoudně nebo soudem přiznané. Odráží povinnost...

    Právo na život

    Byť mají stát a zdravotníci ve smyslu čl. 2 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod ve spojení s čl. 31 Listiny základních práv a svobod povinnost poskytovat zdravotní...

    Daň z nemovitých věcí (exkluzivně pro předplatitele)

    Pojem „jednotlivá část obce“ (§ 12 zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí) je třeba ústavně konformně vyložit tak, že touto částí nemusí být pouze souvislá část...

    Okolnosti vylučující protiprávnost činu

    Za situace, že soud dospěje ke skutkovému závěru, že provedené dokazování neumožňuje učinění závěru, že obviněný v rozsahu celého skutku, který je mu kladen obžalobou za vinu,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.