epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více

    Vládní nařízení ze dne 22.2.1940 o vybudování a provozu pouličních (drobných) drah (řád o vybudování a provozu pouličních drah)

    20.4.1940 | Sbírka:  132/1940 Sb. | Částka:  43/1940ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 330/1938 Sb., 86/1937 Sb.
    Pasivní derogace: 97/1950 Sb., 223/1942 Sb.
    132/1940 Sb.
    Vládní nařízení
    ze dne 22. února 1940
    o vybudování a provozu pouličních (drobných) drah (řád o vybudování a provozu pouličních drah)
    Vláda Protektorátu Čechy a Morava nařizuje podle čl. II ústavního zákona zmocňovacího ze dne 15. prosince 1938, č. 330 Sb., a podle § 160, odst. 1 a § 206, odst. 1 zákona ze dne 20. května 1937, č. 86 Sb., o drahách (železniční zákon):
    I.
    Obecné předpisy
    § 1
    Základní požadavek
    (1) Dráhy uliční (příloha) musí vyhovovati požadavkům, které je třeba klásti na podnik sloužící veřejné dopravě.
    (2) Bezpečnost a pořádek jest hlavní zásadu pro vybudování a udržování dráhy i vozidel a pro provoz dráhy pouliční.
    § 2
    Dráhy zvláštního druhu stavby, jakož i troleybusy a jiná dopravní zařízení drahám podobná
    Železniční správní úřad vydá prováděcí ustanovení o vybudování a provozu drah pouličních, které jsou nebo budou vybudovány jako dráhy zvýšené a podzemní, jako visuté, ozubené nebo lanové, pro troleybusy a jiná dopravní zařízení drahám podobná.
    II.
    Stavební zařízení dráhy
    § 3
    Vedení tratí
    (1) Je třeba usilovati o vedení tratí příznivé pro provoz dráhy i pro dopravu silniční.
    (2) Trati drah pouličních, které se zřizují nebo překládají v dopravním prostoru veřejné silnice (ulice, náměstí cesta apod.), jest vésti v zastavených částech obcí zpravidla uprostřed silnice. Pokud je nutno se od toho uchýliti, smí trať přecházeti z jedné strany jízdní dráhy na druhou jen tehdy, nelze-li se tomu podle okolností vyhnouti.
    (3) Mimo obec smějí býti dráhy pouliční nově zřizovány na hlavních silnicích (§m13, odst. 1 dopravního řádu silničního) jen tam, kde není možné trať vésti jinak.
    § 4
    Rozchod
    (1) Pro každou pouliční dráhu buď stanoven rozchod. Rozchod je vzdálenost mezi pojízdnými hlavami kolejnic, měřená 9 mm pod jejich temeny a kolmo k ose koleje.
    (2) Pro rozšíření rozchodu v obloucích nebo následkem provozu a pro zúžení rozchodu buďte stanoveny dovolené meze. Při tom je třeba míti zřetel ke stavebnímu uspořádání vozidel.
    § 5
    Poloha kolejí
    (1) Koleje, které jsou komukoliv přístupné, buďte položeny tak, aby mezi nejvíce vyčnívajícími částmi vozidel a
    a) všemi pevnými předměty a
    b) všemi nejvíce vyčnívajícími částmi vozidel, která jsou na sousední koleji,
    byla zachována nejmenší dovolená vzdálenost, kterou je třeba dodržeti také při skládání a ukládání předmětů vedle kolejí. Nejmenší dovolená vzdálenost buď stanovena pro nové i nynější stavby také v různých výškových polohách.
    (2) U všech ostatních kolejí lze tyto nejmenší dovolené vzdálenosti podle odstavce 1 zmenšiti při zachování přiměřených bezpečnostních opatření.
    (3) U kolejnic uložených do vozovky silnic buď stanovena největší dovolená šířka žlábků.
    § 6
    Sklonové a směrové poměry kolejí
    (1) Se zřením ke stavebnímu uspořádání vozidel a k provozním poměrům jest stanoviti:
    a) největší dovolený sklon kolejí,
    b) nejmenší dovolený poloměr oblouku kolejí,
    c) míru převýšení vnějšího kolejnicového pasu v oblouku koleje.
    (2) Míru převýšení lze zmenšiti jen tehdy, vyžadují-li toho místní silniční poměry. Podélný a příčný průřez silnice nesmí býti převýšením nedovoleným způsobem změněn.
    § 7
    Návěstidla, znamení a dorozumívací prostředky
    (1) Pro každou dráhu buď zvláště stanoveno, v jakém rozsahu se má užívati návěstidel a znamení.
    (2) V celé traťové síti musejí míti zaměstnanci provozu dostatek příležitosti, aby se mohli dorozuměti telefonem nebo jinými dorozumívacími prostředky se správou provozu, s provozními nádražími a jinými provozními místy.
    (3) Návěstidla a znamení na tratích v dopravním prostoru veřejných silnic nesmějí býti v rozporu s ustanoveními dopravního řádu silničního.
    (4) Železniční správní úřad může povoliti nebo naříditi, aby na traťových úsecích mimo dopravní prostor veřejných silnic bylo užíváno návěstidel a znamení železničních návěstních předpisů. Tyto úseky buďte stanoveny.
    § 8
    Stanice a zastávky
    (1) Stanice a zastávky buďte zřizovány - pokud to dovolí dopravní zřetele - výhodně z hlediska provozu.
    (2) Stanice a zastávky na veřejných silnicích musí býti pro řidiče motorových vozů a uživatele silnic dobře patrné.
    (3) Železniční správní úřad může předepsati jednotné označení stanic a zastávek.
    § 9
    Křižovatky s drahami
    Křižovatky drah pouličních s veškerými jinými drahami nebo drah pouličních navzájem podléhají schválení železničního správního úřadu, jenž určí pro tyto křižovatky zvláštní podmínky.
    § 10
    Přejezdy
    (1) Přejezdy na pouličních drahách mimo dopravní prostor veřejné silnice, které je třeba uvolniti pro blížící se kolejová vozidla (§ 41), buďte opatřeny výstražnými kříži.
    (2) Železniční správní úřad může povoliti podle mí stních poměrů výjimky nebo naříditi další bezpečnostní opatření.
    § 11
    Železniční svršek
    Nosnost železničního svršku musí vždy vyhovovati největším požadavkům, které vyplývají z tlaku kol a rychlosti jízdy.
    § 12
    Mosty
    (1) Únosnost mostů musí vyhovovati největším provozním zatížením, která se na dráze vyskytují.
    (2) Mosty, které patří dráze, je třeba podrobně zkoušeti v přiměřených obdobích. Pro zkoušky buďte stanoveny lhůty.
    (3) Koncesionář má vésti o mostech, které patří dráze, mostní knihy, jenž musí obsahovati údaje o způsobu, poloze a roce stavby, jakož i výsledky mostních zkoušek.
    § 13
    Elektrárny, rozvodny, dílny a vedení
    (1) Pro elektrárny, rozvodny, dílny a vedení platí předpisy vydané železničním správním úřadem, za které mohou býti uznány i předpisy odborné elektrotechnické korporace (jako Elektrotechnický svaz v Praze). Totéž platí, když se vlastní a cizí vedení křižují nebo přibližují.
    (2) Elektrická energie smí býti odebírána z mimoželezničních elektráren, když dodávající elektrárny
    a) mohou trvale vyhověti požadavkům železničního provozu s potřebnou bezpečností,
    b) se zaváží, se připustí, aby podnikatel nebo železniční správní úřad kdykoli prohlédl zařízení sloužící k zásobování dráhy proudem.
    (3) Pro umístění a zřízení upevňovacích zařízení vrchního vedení platí obdobně ustanovení § 3 dopravního řádu silničního o trpění veřejných zařízení na pozemcích a stavbách. Okresní úřad rozhodne na žádost strany, zda a jakou náhradu má pouliční dráha zaplatiti.
    III.
    Vozidla
    § 14
    Kola a rozvor kol
    (1) Kola musí míti nákolky. Výjimky vyžadují souhlasu železničního správního úřadu.
    (2) Pro každý typ vozidel buďte stanoveny dovolené meze opotřebení pro nákolky i pro obruče.
    (3) Kola buďte tak uspořádána a uložena v ložiskách, aby bylo lze bezpečně projížděti všemi oblouky.
    § 15
    Odpružení
    Vozidla, která slouží veřejné přepravě, musí býti dobře odpružena.
    § 16
    Smetadla a ochranná zařízení
    Na spodcích vozidel buďte přímo před koly zřízena smetadla nebo ochranná zařízení, která spolehlivě účinkují. Mají zasahovati co možná nejdoleji a jiné části vozidel nesmějí býti na újmu jejich provozně spolehlivému účinkování.
    § 17
    Brzdy
    (1) Všechna vozidla určená pro přepravu osob musí míti aspoň dvě brzdy, které možno vždy snadno obsluhovati; jedna z nich buď brzda ruční. Obě brzdy smějí působiti na totéž brzdné soutyčí.
    (2) Ruční brzdy buďtež uspořádány tak, aby při brzdění
    a) kliky nebo ruční kola se otáčely ve směru ručiček hodinových,
    b) pákové brzdy se musely pohybovati směrem k tělu brzdícího a
    c) samovolný zpětný pohyb klik a ručních kol byl znemožněn.
    (3) Je-li zamýšlen provoz vozy motorovými a vlečnými, musí býti jedna z brzd uspořádána jako brzda průběžná tak, aby mohla býti obsluhována se stanoviště řidiče. Od toho lze upustiti jen,
    a) je-li u vlečných vozů předepsáno obsazení ručních brzd, nebo
    b) může-li při provozu toliko s jedním vlečným vozem tento vlečný vůz býti motorovým vozem spolehlivě společně brzděn.
    (4) Pro průběžnou brzdu buď stanoveno dostačující střední zpomalení. Zpomalení se řídí podle traťových poměrů, rychlosti jízdy a zřetelů dopravních.
    (5) U nových motorových vozů buď kromě toho stanoveno střední zpomalení pro ruční brzdu.
    § 18
    Sypání písku
    Motorové vozy musí míti spolehlivě působící sypače písku, jež lze obsluhovati s předního stanoviště řidiče, a zařízené tak, že písek padá na obě kolejnice před prvá brzděná kola.
    § 19
    Uzávěry plošin
    (1) Plošiny musí míti uzavírací zařízení, aby se zabránilo nastupování nebo vystupování na nesprávné straně.
    (2) Plošiny motorových vozů, užívaných v pravidelném provozu, musí míti ochranu řidiče proti vlivu povětrnosti a proti oslnění.
    § 20
    Výzbroj zařízeními výstražnými a dorozumívacími
    (1) Na každém stanovišti řidiče musí býti zařízení potřebná k varování těch, kdož užívají silniční dopravy. Mohutnost jejich účinku má se říditi podle místních poměrů. Řidič musí míti možnost návěstiti změnu směru zvláštními zařízeními, která jsou dokonale účinná i za denního světla.
    (2) Všechna vozidla musí býti opatřena zařízeními, která umožňují zaměstnancům vzájemné dorozumění.
    § 21
    Nápisy na vozidlech
    (1) Na vozidlech jest uvésti:
    a) označení podniku,
    b) číslo vozu,
    c) vlastní váhu vozu,
    d) ložnou váhu u vozů, které neslouží přepravě osob,
    e) den poslední hlavní prohlídky,
    f) počet míst k sedění a k stání.
    (2) Tyto údaje musí býti jednoznačné a dobře viditelné. Jejich účinnost nesmí býti rušena jinými nápisy a podobnými označeními, stejně jako reklamou.
    § 22
    Připuštění a prohlídky vozidel
    (1) Nová nebo přestavěná vozidla smějí býti dána do provozu teprve tehdy, když byla k němu připuštěna.
    (2) Vozidla sloužící přepravě veřejné musí po projetí 200.000 vozových kilometrů, nejméně však každých pět let, býti dána do podrobné prohlídky (hlavní opravy). Pro vozy, jichž se neužívá, jsou přípustny úlevy. Stran prohlídek, které se konají mezi hlavními opravami, buďte vydány zvláštní předpisy.
    (3) Stavba, přejímání a prohlídka parních vozidel a vozidel mimořádného stavebního uspořádání, způsobu pohonu anebo určení, budiž upravena zvlášť.
    IV.
    Provoz dráhy
    § 23
    Správa provozu
    (1) Železniční podnik je povinen ustanoviti ředitele (správce provozu) nebo ředitelství (správu), kteří odpovídají za bezpečné a řádné vedení provozu a za zachovávání předpisů tohoto nařízení. K zastupování správce provozu má býti ustanoven zástupce.
    (2) Správce provozu a zástupce musí býti schváleni železničním správním úřadem. Schválení budiž odepřeno, jestliže chybí potřebná osobní schopnost a technické předběžné vzdělání. Železniční správní úřad může z důležitého důvodu schválení odvolati.
    (3) Železniční správní úřad může vydati směrnice o úkolech provozu a o ustanovování správců provozu.
    § 24
    Zaměstnanci provozu
    (1) Zaměstnanci, jichž se užívá ve vnější provozní službě, musí býti způsobilí, přiměřeně vzdělaní, zkoušení, aspoň 21 roků staří a bezúhonní.
    (2) O každém zaměstnanci provozu buď veden osobní výkaz.
    (3) Zaměstnancům provozu buďte podle potřeby vydávány služební pokyny pro výkon jejich služby.
    § 25
    Udržování, prohlídka a střežení dráhy
    (1) Dráha buď udržována tak, aby na každé trati bylo možno bez nebezpečí jezditi největší rychlostí, která je pro ni dovolena.
    (2) Dráha musí býti pravidelně prohlížena, je-li v řádném stavu.
    (3) Buď stanoveno, které přejezdy nebo jiné části dráhy mají býti střeženy.
    § 26
    Tvoření vlaků
    (1) Vlaky mohou míti jeden motorový vůz, několik motorových vozů nebo motorový vůz s vozy vlečnými.
    (2) Vlaky, které přepravují výhradně osoby, smějí míti jen vlečné vozy s průběžnou brzdou nebo s obsazenými ručními brzdami. Výjimky se dopouštějí u vlaků s jedním vlečným vozem, může-li tento vlečný vůz býti motorovým vozem spolehlivě společně brzděn.
    (3) K vlakům pro veřejnou přepravu osob možno připojiti vozy, které neslouží přepravě osob, toliko na konci vlaku a jen tehdy, mají-li průběžnou brzdu nebo obsazenou ruční brzdu. U lehkých vozidel lze od toho upustiti.
    § 27
    Vlakové návěsti
    (1) V čele každého vlaku buď za tmy nebo při počasí s malou viditelností umístěno alespoň jedno svítidlo, které dostatečně osvětluje trať. Na dostatečně osvětlených silnicích postačí osvětlený štít s označením cíle.
    (2) Na konci každého vlaku musí za tmy nebo při počasí s malou viditelností býti umístěno červené koncové světlo nebo odrazové sklo.
    § 28
    Vlaková četa
    (1) Vlakovou četu tvoří řidiči a průvodčí.
    (2) Vlaková četa jest podřízena za jízdní služby (jízda a zastávky) jedinému zaměstnanci.
    (3) Každý vlak musí býti obsazen jedním řidičem a každý vůz, jenž je přístupný cestujícím, jedním průvodčím. Odchylkou obstarává u motorových vozů, u nichž je dovolena jednomužná obsluha, řidič zároveň službu průvodčího.
    § 29
    Zkouška a obsluha brzd
    (1) Před každým začátkem provozu buďte brzdová zařízení vyzkoušena. Pro trati o velkých sklonech buďte vydána zvláštní ustanovení o zkouškách brzd.
    (2) Řidič odpovídá za spolehlivé zabrzdění vlaku. Nedostačuje-li účinek brzd obsluhovaných řidičem, musejí průvodčí připojených vozů obsluhovati ruční brzdy. To platí zejména při poruchách průběžné brzdy.
    § 30
    Návěsti vlakového personálu
    (1) Řidič musí dávati tyto návěsti:
    a) výstražnou návěst, je-li nebezpečí,
    b) návěst o změně směru, pokud je dotčena silniční doprava.
    (2) K dorozumění mezi průvodčími a řidiči jest dávati tyto návěsti:
    a) odjezd,
    b) stůj (provozní brzdění),
    c) nouzovou návěst (rychlé brzdění).
    § 31
    Štíty s označením cíle
    První vozidlo vlaku jedoucího podle jízdního řádu musí míti vpředu štít s označením cíle, dobře viditelný i za tmy.
    § 32
    Obsazení vozů
    Vozy nesmějí býti zpravidla obsazeny nad počet míst k stání a k sedění vyznačených. Nelze-li se z přepravních důvodů přechodně vyhnouti většímu obsazení, nesmí tím býti vlakové četě bráněno v tom, aby vedle svých služebních výkonů pečovala ještě o bezpečnost cestujících.
    § 33
    Sled vlaků
    Vlak smí následovati za předchozím jen v takové vzdálenosti, aby mohl býti včas zastaven provozním brzděním i při nenadálém zastavení předchozího vlaku, a to i za nepříznivých traťových, rozhledových a povětrnostních poměrů. Nadto mohou býti nařízena v případě potřeby zvláštní opatření k úpravě sledu vlaků.
    § 34
    Rychlost jízdy
    (1) Pro každou trať buď stanovena největší rychlost a největší dovolené rychlosti na jednotlivých úsecích.
    (2) Největší rychlost pro traťovou síť nebo pro jednotlivé části traťové sítě schvaluje železniční správní úřad, největší dovolené rychlosti pro jednotlivé úseky stanoví správce provozu.
    § 35
    Jízda na křižovatkách
    O jízdě na
    a) úrovňových křižovatkách se všemi jinými drahami nebo
    b) úrovňových křižovatkách drah pouličních, z nichž jedna je mimo dopravní prostor veřejné silnice,
    platí zvláštní předpisy, jejichž vydání je vyhrazeno železničnímu správnímu úřadu.
    § 36
    Sunutí vlaků
    Vlaky smějí býti sunuty jen tehdy, je-li přední plošina obsazena zaměstnancem provozu, jenž odtud může dávati jízdní a výstražné návěsti a obsluhovati brzdu.
    § 37
    Vozidla stojící v klidu
    Vozidla stojící v klidu buďte podle místních poměrů přiměřeně účinně zajištěna proti nepředvídanému ujetí nebo proti neoprávněnému uvedení v pohyb. Vozidla, stojící v klidu na veřejných silnicích, musí býti kromě toho střežena zaměstnancem dráhy nebo uzavřena.
    § 38
    Nákladní vlaky
    Pro vlaky, které slouží výhradně přepravě nákladů (nákladní vlaky), buď sestavování a průvoz vlaků upraven doplňujícími předpisy.
    § 39
    Dopravní nehody a dopravní poruchy
    (1) Je třeba se postarati, aby při nehodách byla poskytnuta první pomoc.
    (2) Ředitel (správce provozu) musí neprodleně vyšetřiti veškeré dopravní nehody i poruchy a dáti je zapsati do seznamu s údajem doby, místa, průběhu, jakož i výsledku šetření a učiněných hlášení.
    (3) Ředitel (správce provozu) oznámí ihned
    a) železničnímu správnímu úřadu,
    b) příslušnému bezpečnostnímu úřadu (orgánu)
    větší dopravní nehody a poruchy, jako zejména:
    1. nehody, při nichž byli zabiti nebo těžce poraněni lidé,
    2. nehody, které vzbudily veřejnou pozornost,
    3. nehody, při nichž je podezření trestného činu,
    4. přerušení provozu, trvající déle než jednu hodinu.
    V.
    Ustanovení o vstupu na dráhu a jejím užívání
    § 40
    Vstup na stavební zařízení dráhy
    (1) Stavební zařízení dráhy, která jsou ve vozovce veřejné silnice, smějí býti spoluužívána také ostatní silniční dopravou. Pokud tato zařízení neslouží zároveň dopravě veřejné, je dovoleno na ně vstupovati nebo je přecházeti jen na místech k tomu určených.
    (2) Vstup orgánů veřejné správy na dráhu při výkonu služby se řídí ustanoveními §§ 108 a 126 železničního zákona.
    § 41
    Řízení dopravy na přejezdech
    (1) Na křižovatkách pouličních drah se silnicemi platí toto:
    a) u pouličních drah, které leží v dopravním prostoru veřejné silnice, jsou rozhodující ustanovení dopravního řádu silničního;
    b) u pouličních drah, které leží mimo dopravní prostor veřejné silnice, nutno uvolniti přejezdy pro přibližující se kolejová vozidla. Vyňaty jsou přejezdy na úsecích dráhy, které z místních důvodů jen nakrátko jdou mimo silnici.
    (2) Kdo se blíží přejezdu, musí si počínati tak, aby neohrozil ani svou bezpečnost ani bezpečnost svěřených lidí, zvířat a věcí, ani bezpečnost, nerušenost a pravidelnost železničního provozu, a aby nepoškodil dráhu.
    (3) Při přejíždění (přecházení) dráhy jest se vystříhati zbytečného prodlévání.
    § 42
    Chování cestujících
    (1) Cestující se mají při užívání zařízení dráhy a vozidel chovati tak, jak toho vyžaduje bezpečnost a pořádek železničního provozu a zřetel na jiné.
    (2) Je nutné uposlechnouti obecných nařízení dozorčích úřadů a nařízení koncesionáře, které dozorčí úřady schválí.
    § 43
    Vyloučení z přepravy
    (1) Osoby, zvířata a věci smějí býti jen tehdy přepravovány, neohrožují-li spolucestující nebo bezpečnost a pořádek provozu.
    (2) Z přepravy jsou zvláště vyloučeny:
    a) osoby opilé a osoby stižené chorobami vzbuzujícími ošklivost nebo chorobami sdílnými,
    b) výbušniny, snadno zápalné nebo leptavé látky.
    (3) Nabité zbraně smějí míti s sebou jen osoby, které jsou úředně oprávněny je nositi.
    § 44
    Přestupky
    Přestupky ustanovení §§ 40 až 43 se trestají podle příslušných právních předpisů (§ 140 železničního zákona).
    VI.
    Závěrečná ustanovení
    § 45
    Prováděcí ustanovení
    V souhlase s ustanoveními železničního zákona a tohoto nařízení vydá železniční správní úřad potřebná prováděcí ustanovení o stavbě a provozu pouličních drah.
    § 46
    Výjimky
    Železniční správní úřad může povoliti výjimky a odchylky z tohoto nařízení.
    § 47
    Účinnost
    (1) Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. března 1940.
    (2) Pro přizpůsobení vozidel ustanovením §§ 19, 21 a 27 se stanoví lhůta do 28. února 1941 a u §§ 18 a 20 lhůta do 28. února 1942.
    (3) Dobu, od kdy budou řidiči vozidel povinni dávati návěst podle § 30, odst. 1, písm. b), stanoví železniční správní úřad v dohodě s ministerstvem vnitra.
    (4) Toto nařízení provede ministr dopravy v dohodě se zúčastněnými ministry.
    Dr. Hácha v. r.
    Ing. Eliáš v. r.
    Ježek v. r.
    Dr. Kratochvíl v. r.
    Dr. Kalfus v. r.
    Dr. Havelka v. r.
    Dr. Kapras v. r.
    Čipera v. r.
    Dr. Krejčí v. r.
    Bubna v. r.
    Dr. Klumpar v. r.
    Příl.1
              Pouliční dráhy v Protektorátu Čechy a Morava
    
    1. Obec pražská,
         městské pouliční dráhy.
    
    2. Společnost brněnských pouličních drah elektrických,
         pouliční dráhy v Brně.
    
    3. Společnost moravských místních drah,
         pouliční dráhy v Moravské Ostravě.
    
    4. Obec Plzeň,
         městské pouliční dráhy.
    
    5. Obec Olomouc,
         městské pouliční dráhy.
    
    6. Jihočeské elektrárny, akc. spol.,
         pouliční dráhy v Českých Budějovicích.
    
    7. Obec Jihlava,
         městské pouliční dráhy.
    
    8. Vítkovické horní a hutní těžířstvo,
         Vítkovice - Zábřeh nad Odrou.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Doručování elektronicky i do vlastních rukou po novele zákoníku práce
    • Dohody o určování cen pro další prodej (RPM) nemusí mít vždy za cíl narušení hospodářské soutěže (rozsudek SuperBock)
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Green Bonds: Současná a budoucí regulace zelených dluhopisů
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • 10 otázek pro ... Ondřeje Tejnského
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Některé aspekty výkonu autorského dozoru (se zohledněním právní úpravy v novém stavebním zákoně)
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Změny definice zadavatele v novelizaci zákona o zadávání veřejných zakázek
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Promlčení pohledávky, jejíž splatnost je závislá na vůli věřitele
    • Zadlužení potomka jako důvod pro vydědění
    • Podmínky mimořádného vydržení a výprosa jako možná překážka
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Práce přesčas zahrnutá ve mzdě
    • Případy spoluzavinění při dopravní nehodě
    • Přídatné spoluvlastnictví

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Náhrada škody

    Má-li výrok o trestu ve správním rozhodnutí konstitutivní povahu a působí-li (zavazuje) do budoucnosti a zásadně až od okamžiku právní moci, pak počátek běhu subjektivní promlčecí...

    Nájem bytu (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže nájemce bytu (domu) provede úpravu, přestavbu či jinou změnu bytu (domu) bez souhlasu pronajímatele, je pronajímatel oprávněn domáhat se uvedení bytu (domu) do původního stavu...

    Neúčinnost právního jednání (exkluzivně pro předplatitele)

    Má-li to, co neúčinným jednáním ušlo z dlužníkova majetku, nižší hodnotu než je výše věřitelovy pohledávky za dlužníkem, zprostí se osoba, která je zatížena povinností podle...

    Ochrana spotřebitele (exkluzivně pro předplatitele)

    Z ustálené rozhodovací praxe SDEU vyplývá, že povinnost vnitrostátních soudů aplikovat tzv. zásadu efektivity je vázána na případy zjevného porušení unijního práva, kdy důvodem...

    Podnájem bytu

    Podmínkou splatnosti nedoplatku za služby je skutečnost, že vyúčtování bylo provedeno řádně (tj. v souladu s předpisy jej regulujícími) a nájemce s ním byl seznámen. O vyúčtování...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.