epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Opatření ze dne 1.7.2020 o vyhrazení cyklotras na území KRNAP

    1.7.2020 | Sbírka:  1/2020 (KR) | Částka:  0/2020ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 500/2004 Sb., 114/1992 Sb.
    1/2020
    OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY
    o vyhrazení cyklotras na území KRNAP
    čj. KRNAP 05442/2020
    Vrchlabí dne 1.7.2020
    Správa Krkonošského národního parku ve Vrchlabí, jako orgán státní správy ochrany přírody a krajiny pro území Krkonošského národního parku a jeho ochranného pásma (dále jen "Správa KRNAP" a "KRNAP"), příslušný dle § 78 odst. 2 zákona ČNR č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "ZOPK"), podle § 78 odst. 3 písm. i) ZOPK v souladu s ustanovením § 171 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (dále jen "správní řád"), vydává toto
    OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY č. 1/2020
    o vyhrazení cyklotras na území KRNAP
    Čl.I
    (1) Podle § 16 odst. 2 písm. m) ZOPK je na celém území národního parku mimo zastavěná území obcí a zastavitelné plochy obcí zakázáno jezdit na kole nebo na koni mimo silnice, místní komunikace a místa vyhrazená orgánem přírody, s výjimkou jízd členů základních složek integrovaného záchranného systému, obecní policie, ozbrojených sil České republiky, Celní správy České republiky, Vězeňské služby České republiky, pracovníků dalších orgánů veřejné moci, pracovníků veterinární služby a pracovníků správce vodního toku, vykonávaných při plnění jejich úkolů, anebo jízd vlastníků a nájemců nemovitých věcí v souvislosti s jejich užíváním.
    (2) Správa KRNAP s platností do 31.12.2025
    vyhrazuje
    tímto opatřením na území KRNAP mimo zastavěná území obcí a zastavitelné plochy obcí pro jízdy na kole cyklisticky značené trasy (dále jen "cyklotrasy KRNAP"), jejichž soupis je uveden v Příloze č. 1 tohoto opatření.
    (3) Cyklotrasy KRNAP jsou charakterizovány slovním popisem trasy s přiřazením příslušného názvu, orientačním grafickým znázorněním a v terénu jsou vyznačeny příslušným piktogramem, jehož podoba je uvedena v Příloze č. 2 tohoto opatření, případně po dohodě se Správou KRNAP je cyklotrasa vyznačena Klubem českých turistů či jiných subjektů uvedeným rovněž v Příloze č. 2 tohoto opatření.
    (4) Z důvodu ochrany přírody, opravy a údržby tras či z důvodu usměrnění návštěvnosti může být vjezd na některé úseky cyklotras KRNAP dočasně omezen - jedná se o cyklotrasy či úseky se zvláštním režimem, v terénu jsou zřetelně označeny informačními tabulemi.
    Čl.II
    (1) Jízdu na kolech lze na území KRNAP provozovat mimo silnice a místní komunikace pouze v zastavěných územích obcí a dále na cyklotrasách KRNAP vyhrazených tímto opatřením.
    (2) Cyklistika je v KRNAP provozována na vlastní nebezpečí.
    (3) V období od 30.11. do 1.4. kalendářního roku je vjezd na cyklotrasy KRNAP možný pouze tehdy, nejedná-li se současně o strojově upravovanou lyžařskou sjezdovou nebo běžeckou trasu.
    (4) Jízda po cyklotrasách KRNAP je možná pouze za denního světla.
    (5) Pěší turisté mají na cyklotrasách KRNAP přednost před cyklisty, cyklisté nesmí pěší turisty při jízdě ohrozit ani omezit.
    (6) Vjezd na cyklotrasy KRNAP na osobním přepravníku se samovyvažovacím zařízením (segwayi) nebo obdobném technickém zařízení není dovolen.
    (7) Vjezd na vyhrazené cyklotrasy KRNAP je povolen výhradně cyklistům na jízdním kole, kterým se rozumí šlapací jízdní kolo anebo koloběžka, poháněné výhradně lidskou silou bez pomocného motoru. Vjezd cyklistů na elektrokole je dovolen pouze tehdy, užívají-li k jízdě šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h.
    Čl.III
    (1) Cyklotrasami KRNAP se zvláštním režimem se rozumí cyklotrasy nebo jejich úseky:
    - Modrá CTZT č. 13 (Labská stezka): úsek TK 010 Vrbatova bouda - SK 090 Nad Kotelními jámami - SK 020 U Čtyř pánů - TK 002 Labská bouda.
    - Bílá CTZT č. 1H: úsek TK 119 Výrovka - TK 121 Kaplička - TK 061 Luční bouda.
    - Bílá CTZT č. 2C: úsek SK 043 Pod Voseckou boudou - SK 042 Vosecká bouda
    = odbočka na Voseckou boudu z CTZT č. 2 (Janouškova cesta)
    Tyto cyklotrasy mohou být cyklisty využívány pouze za následujících podmínek:
    a) V době od 1.4. do 30.11. kalendářního roku
    b) V čase 9:00-18:00 hodin
    c) V období bez jakýchkoliv zbytků sněhové pokrývky po celé délce trasy
    (2) O otevření a uzavření těchto cyklotras KRNAP se zvláštním režimem Správa KRNAP informuje veřejnost vyvěšením piktogramu na nástupním místu trasy.
    Čl.IV
    (1) Ke dni nabytí účinnosti tohoto opatření pozbývají platnosti a účinnosti všechna rozhodnutí Správy KRNAP, kterými v předchozích letech k žádosti konkrétních subjektů vyslovila Správa KRNAP svůj souhlas s vyhrazením míst pro jízdy na kolech; tatáž místa jsou tímto opatřením vyhrazena jako cyklotrasy pro obecně vymezený neurčitý okruh adresátů.
    (2) Změna značení cyklotras KRNAP dle tohoto opatření bude v terénu provedena nejpozději do dvou let ode dne nabytí jeho účinnosti.
    Odůvodnění
    S účinností od 1.6.2017 se významně změnil zákon číslo 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, mimo jiné zrušuje stávající návštěvní řád, je proto zapotřebí tímto opatřením nově vyhradit cyklotrasy na území KRNAP a stanovit podmínky jejich užívání. Doba platnosti tohoto opatření se stanovuje na 5 let tak, aby bylo možné provést případnou revizi vyhrazených cyklotras a stanovených podmínek s ohledem na předmět ochrany národního parku, kterým jsou přírodní ekosystémy vázané na přírodovědecky nejhodnotnější část horského celku Krkonoš, a dále evropsky významné druhy a typy evropských stanovišť, pro jejichž ochranu bylo území KRNAP i jeho ochranné pásmo vyhlášeno jako evropsky významná lokalita.
    Podle § 16 odst. 2 písm. m) ZOPK je na celém území KRNAP mimo zastavěná území obcí a zastavitelné plochy obcí zakázáno jezdit na kole nebo na koni mimo silnice, místní komunikace a místa vyhrazená orgánem přírody, s výjimkou subjektů určených zákonem.
    Správa KRNAP jako orgán ochrany přírody příslušný pro území KRNAP je oprávněn podle § 43 odst. 3 a podle § 78 odst. 3 písm. i) ZOPK vyhradit opatřením obecné povahy místa, na nichž se zákazy podle § 16 ZOPK neuplatní, a současně stanovit podmínky týkající se rozsahu, způsobu a času prováděné činnosti.
    První (původní) síť cyklistických tras na území Krkonošského národního parku s vlastním značením byla vymezena v roce 1994. Vesměs se jednalo o dojezdové "slepé" trasy bez vhodného propojení. První ucelená a propojená síť s vyznačením na dřevěných sloupcích s gravírovanými dřevěnými označeními symbolu trasy a jejího čísla vznikla na území KRNAP v průběhu let 1995-1996. Z původních cca 380 km této sítě cyklotras bylo po-stupně na základě požadavků obcí a sportovních organizací rozšířeno vyhrazení až na současných přibližně 460 km.
    Vymezení vedení cyklotras KRNAP tedy vychází převážně ze zrušeného návštěvního řádu KRNAP a souvisejících rozhodnutí Správy KRNAP. Vytipovány byly trasy, které jsou z hlediska ochrany přírody a sjízdnosti vhodné pro provoz cyklistů. Většina z nich je i tak charakterizována obtížnými stoupáními a klesáními a povrchem v různé kvalitě. Obtížnost té které cyklotrasy KRNAP je v terénu vyznačena barevným kruhem (modrá - jednoduchý úsek, červená - střední zátěž, černá - cyklotrasa náročná až extrémní).
    Seznam vyhrazených cyklotras KRNAP je uveden v Příloze č. 1 tohoto opatření. Kombinace místopisného slovního popisu spolu s grafickým vyznačením tras v mapových podkladech jednoznačně vymezuje vedení každé cyklotrasy. Jiné subjekty než Správa KRNAP nejsou k vyhrazení cyklotras na území KRNAP oprávněny.
    Pro povolení cyklistických závodů a jiných organizovaných veřejných akcí je i nadále na vyhrazených cyklotrasách KRNAP zapotřebí výjimka ze zákazu podle § 16 odst. 2 písm. q) ZOPK (pro území KRNAP) anebo souhlas podle § 37 odst. 3 písm. d) ZOPK (pro území ochranného pásma KRNAP).
    Z důvodu potřeb ochrany přírody, opravy a údržby tras či z důvodu usměrnění návštěvnosti se vjezd na některé úseky vyhrazených cyklotras dočasně omezuje. Tyto úseky budou vždy v terénu zřetelně označeny informačními tabulemi.
    Vyhrazení tras Správa KRNAP konzultovala s Krajským ředitelstvím Policie Královéhradeckého kraje a s Klubem českých turistů, s nímž má již od roku 2001 uzavřenou dohodu "O spolupráci při zřizování, údržbě a změnách turisticky značených tras na území Krkonošského národního parku a jeho ochranného pásma".
    Přestože převážná většina tras zůstává stejných, bylo nutno učinit několik změn.
    Název hlavní trasy 1A Krkonošská diagonála zavedla spol. Shocart, se kterou Správa KRNAP v začátcích spolupracovala při tvorbě tras (1995-1996). Název se neujal, a na nových směrovkách již tedy nebude užíván.
    Vzhledem k vedení českého úseku Labské stezky (Cuxhaven - Pramen Labe) bylo nutno přečíslovat cyklotrasy KRNAP č. 10-13. Trasování se nezměnilo.
    Změna trasy 26D (do Prkenného Dolu) souvisí s přestavbou cyklotras Mikroregionu Žacléřsko a jejich převodem na terénní značení KČT.
    Nové číslování obdržely čtyři cyklotrasy, které dosud nebyly číslovány (tři z nich jsou se zvláštním režimem). Jako nové trasy jsou navíc uvedeny krátké spojky a napojení na základní trasy. Jde o dosud používané krátké úseky (do 2 km), které v dosavadních rozhodnutích Správy KRNAP byly opomenuty.
    Po nabytí účinnosti tohoto opatření budou cyklotrasy podrobně vyznačeny na mapovém serveru Správy KRNAP (http://gis.krnap.cz/map/), který je přístupný pro širokou veřejnost a umožňuje detailní zobrazení průběhu trasy.
    Tímto opatřením obecné povahy dochází také ke změně způsobu značení cyklotras.
    Doposud orientaci na cyklotrasách v KRNAP zajišťují dřevěné gravírované tabulky s piktogramem a číslem trasy, jejichž výskyt byl a dodnes zůstává omezen na místa vhodná pro zabudování sloupku. Pouze na křižovatkách jsou umístěny kovové směrovky typu KČT. Změna značení spočívá v tom, že kovové směrovky jsou ponechány a dřevěné značení informující o průběhu trasy se nahrazuje pásovým značením, které se používá v celé republice i v ostatních národních parcích. Přínosem této změny je, že se značení pro veřejnost zpřehlední, na straně Správy KRNAP přinese změna systému značení nemalou úsporu nákladů.
    Cyklotrasy KRNAP může užívat široká veřejnost za podmínek obsažených v článku 2 tohoto opatření. Podle článku 6 zrušeného návštěvního řádu bylo možné jízdu na kole provozovat za denního světla (od východu do západu slunce), přičemž v období od 30.11. do 1.4. kalendářního roku byl vjezd na cyklotrasy možný pouze tehdy, nejednalo-li se o strojově upravenou lyžařskou trasu (tj. sjezdovku či běžeckou stopu). Nové podmínky do značné míry ze stávajícího článku 6 návštěvního řádu vycházejí. Omezení vjezdu na cyklotrasy na území KRNAP obdobím od 1.4. do 30.11. bylo uplatňováno ve všech rozhodnutích Správy KRNAP již od roku 1995. Podmínku časového omezení vjezdu na cyklotrasy se Správa KRNAP rozhodla zachovat na základě požadavku Svazku měst a obcí Krkonoše. Správa KRNAP přihlédla k tomu, že většina cyklotras KRNAP zasahuje do systému upravovaných lyžařských běžeckých tras Krkonoše - lyžařský běžecký ráj (KLBR), který je od roku 2000 organizován právě Svazkem měst a obcí Krkonoše. Od roku 2003 (první dohoda) se k tomuto systému ve všech dokumentech hlásí i Správa KRNAP s konkrétními úkoly v rámci KLBR. Vzorná úprava lyžařských běžeckých tras stahuje značnou část běžkařů právě do odsouhlasených tras, a tím dochází k odlehčení jiných úseků, citlivých více z hlediska ochrany přírody. Rozrušení strojově upravovaných tras v důsledku provozování zimní cyklistiky ("fatbike"), jehož intenzita se dynamicky zvyšuje, by rozhodně nepřispělo ke kvalitě udržovaných tras KLBR. Podmínka jízdy na cyklotrasách pouze za denního světla má za cíl omezit rušení živočichů.
    Cyklotrasy KRNAP se liší od cyklotras v okolí parku zejména vyššími sklony, kdy horský terén implikuje u některých tras jejich vhodnost jen pro MTB. Dále jsou cyklotrasy v KRNAP charakterizovány nestejnou kvalitou povrchu jednotlivých cyklotras, což zvyšuje nároky na technickou zdatnost cyklistů. Při jízdě musí cyklista věnovat zásadní pozornost povrchu komunikace, po které jede, a velmi často se mohou na cyklotrasách vyskytovat nerovnosti a nepředvídatelné překážky - jedná se často o lesní a polní cesty, na kterých se mohou vyskytovat výmoly, hrboly, kořeny, kameny, brody, lávky, spadlé stromy, úzká místa, vysoký porost podél cesty apod. Z výše uvedeného důvodu je v opatření zdůrazněno, že cyklistika je na území KRNAP provozována na vlastní nebezpečí. Cyklotrasy KRNAP jsou často vyznačeny souběžně s turistickými trasami, nadto jde v převážné většině o cesty, které mohou být využívány k potřebám lesního hospodaření. Všem těmto skutečnostem jsou cyklisté povinni přizpůsobit způsob jízdy, zejména respektovat výstražná a omezující značení Správy KRNAP. Pěší turisté mají na účelových komunikacích v KRNAP přednost před cyklisty, cyklisté je nesmí ohrozit ani omezit. Cyklisté jsou rovněž povinni při jízdě na účelových komunikacích respektovat pravidla zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, který upravuje práva a povinnosti účastníků provozu na pozemních komunikacích.
    Koloběžky jsou pro účely tohoto opatření považovány za kolo, přičemž všechna pravidla vjezdu na cyklotrasy pro ně platí obdobně.
    Ve vazbě na rozmach užívání elektrokol, elektrokoloběžek a dalších obdobných zařízení a zahušťování a zrychlování provozu na turistických trasách byl omezen vjezd elektrokol na vyhrazené cyklotrasy, a to s přihlédnutím k výlukám z posuzování podle přímo použitelného nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 ze dne 15. ledna 2013, o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly. Ze schvalovacího procesu (homologace) podle tohoto nařízení jsou mimo jiné vyňaty dopravní prostředky, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/hod. a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 wattů. Pokud elektrokolo plní požadavky evropské technické normy EPAC (Standard for Electronically Power Assisted Cycles, český překlad k dispozici jako ČSN EN 15194), tj. existuje buď atestace v akreditované zkušebně a je vystaveno prohlášení o shodě, nebo je shoda deklarována výrobcem, je z hlediska českého zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence.
    Vjezd elektrokol, která nesplňují výše uvedené technické parametry, anebo u nichž došlo uživatelem po uvedení na trh např. instalací speciálního chipu do řídící jednotky k vyřazení omezovače rychlosti z provozu, není na cyklotrasách KRNAP dovolen, a to z důvodu ochrany ostatních uživatelů veřejně přístupných účelových komunikací, zejména pěších turistů.
    Vjezd osobních přepravníků a jim podobných zařízení na cyklotrasy KRNAP není dovolen rovněž z důvodu usměrnění návštěvnosti.
    Pro cyklotrasy se zvláštním režimem zůstávají v podstatě zachovány podmínky určené dřívějším rozhodnutím Správy KRNAP, neboť tyto cyklotrasy/úseky se nacházejí v navrhovaném klidovém území KRNAP. Jedná se nadto o trasy ke konkrétnímu turistickému cíli, odkud nelze pokračovat v jízdě další trasou a je vždy nutný návrat po stejném úseku.
    Správa KRNAP jako orgán ochrany přírody brala při svém rozhodování do úvahy nejen požadavky horské cyklistiky, které se neustále zvyšují a rozšiřují, ale především to, že tyto vybrané úseky prochází přírodní zónou KRNAP a klidovými územími, tedy nejcennějšími partiemi Ptačí oblasti Krkonoše i Evropsky významné lokality Krkonoše. Právě proto, že cyklotrasy procházejí tak vzácnými lokalitami, považuje Správa KRNAP za nezbytné omezit provoz na cyklotrasách se zvláštním režimem časově. Soustředit provoz cyklistů do jasně vymezeného časového úseku je z pohledu ochrany přírody jednoznačně pozitivní aktivitou, která by měla předejít "neřízenému" pohybu cyklistů v hřebenových polohách a rušení živočichů. Vrchol pohybu pěších návštěvníků a cykloturistů v letní turistické sezóně v hřebenových partiích probíhá zhruba mezi 9. hodinou dopolední a 16. hodinou odpolední. Před tímto termínem a po něm je návštěvnost až na výjimky minimální. Prakticky do stejného období je soustředěno maximum automobilové dopravy. Využití cyklotras KRNAP se zvláštním režimem je nyní časově omezeno od 9:00 do 18:00 hodin.
    Opatření jsou správní akty s konkrétně určeným předmětem a obecně vymezeným okruhem adresátů. Vzhledem k tomu, že v seznamu cyklotras vyhrazených tímto opatřením jsou zahrnuty všechny cyklotrasy v minulosti vyhrazené k žádosti konkrétních subjektů konkrétními rozhodnutími vydanými v jednotlivých správních řízeních, je platnost a účinnost těchto rozhodnutí naplněna tímto opatřením, a proto mohou být tato rozhodnutí zrušena
    Změna značení cyklotras v terénu proběhne do dvou let ode dne účinnosti opatření.
    Správa KRNAP je toho názoru, že při dodržení stanovených ochranných podmínek by mělo být zcela zamezeno případnému negativnímu dopadu na dochované přírodní prostředí a zabráněno riziku ohrožení či přímo poškození předmětů ochrany Krkonošského národního parku.
    Vyhodnocení námitek a připomínek
    K návrhu opatření byly ve stanovené lhůtě uplatněny pouze připomínky, jimiž se Správa KRNAP zabývala jako podkladem pro toto opatření. Protokol o jejich vypořádání je v Příloze č. 3 opatření.
    Poučení
    Do opatření a jeho odůvodnění může každý nahlédnout v budově Správy Krkonošského národního parku, Dobrovského 3, Vrchlabí. Proti opatření nelze podat opravný prostředek. Soulad opatření s právními předpisy lze posoudit v přezkumném řízení.
    Porušení opatření je postihováno jako přestupek na úseku ochrany přírody a krajiny.
    Účinnost
    Opatření nabývá účinnosti dnem vyvěšení na úřední desce Správy KRNAP.
    Příloha č. 1
    : Seznam vyhrazených cyklotras KRNAP
    Příloha č. 2
    : Značení vyhrazených cyklotras KRNAP
    Příloha č. 3
    : Protokol o vypořádání připomínek
    PhDr. Robin Böhnisch
    ředitel
    Vyvěšeno na úřední desce Správy KRNAP dne: 1.7.2020
    Sejmuto z úřední desky Správy KRNAP dne:
    Příloha č. 1
    Seznam vyhrazených cyklotras KRNAP značených Správou KRNAP
     
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I  Označení  I Slovní popis cyklotrasy                                       I
    I cyklotrasy I                                                               I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1A     I Harrachov - Ručičky - Dvořačky - Vídeňské skály - Horní       I
    I            I Mísečky - Vodovodní cesta - Špindlerův Mlýn - Krásná Pláň -   I
    I            I Strážné - Výrovka - Pec pod Sněžkou - Horní Albeřice -        I
    I            I Rýchorský kříž - Vízov - Žacléř                               I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1B     I Hříběcí Boudy - Horská silnice - Tetřeví Boudy - Pražská      I
    I            I bouda - Velké Pardubické Boudy - Horní Maršov - Lysečinská    I
    I            I bouda                                                         I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1C     I Luisino údolí - Husí potok, rozc. s trasou 1B                 I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1D     I Dolní Dvůr - Kotelský potok, rozc. s trasou 1B                I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1E     I Černý Důl - Údolí Čisté - Hrnčířské Boudy                     I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1F     I Janovy Boudy - Růžová hora, lan.                              I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1G     I Tetřeví Boudy                                                 I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    1 H     I Výrovka - Kaplička - Luční bouda                              I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     1K     I Hnědý vrch - Lesní bouda                                      I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     2      I Harrachov, bus - Krakonošova Snídaně - Pod Voseckou boudou -  I
    I            I Harrachov, pod býv. celnicí                                   I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     2A     I Harrachova cesta: Nový Svět, kemp - Mumlavská bouda           I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     2B     I Kládová cesta:, Krakonošova Snídaně - Ručičky                 I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     2C     I Pod Voseckou boudou - Vosecká bouda (odb. z trasy 2 k Vosecké I
    I            I boudě)                                                        I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     3      I Na Mýtě - Paseky nad Jizerou - Kořenov,Tesařov (po lesních    I
    I            I cestách Planýrka a Famberka)                                  I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     3A     I Příchovice - Famberka, rozc. - Dolní Kořenov - Na Mýtě        I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     3B     I Na Perličku - Bosna                                           I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     4      I Ručičky - Studenov - Janov                                    I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     4A     I Harrachov, bus - skokanské můstky - Janova cesta, rozc.       I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     4B     I Čertova hora, lan. - napojení na trasu 4 (po sjezdovce)       I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     5      I Rokytnice nad Jizerou, býv. info. KRNAP - Studenov            I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     6      I Sedlo pod Dvoračkami - Pod Vlčím hřebenem                     I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     7      I Studenov - Rýžoviště, Sporthotel                              I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     7A     I Rokytnice nad Jizerou, nám. - Liščí Díra - Na Kamlu, rozc. s  I
    I            I trasou 4                                                      I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     8      I Dolní Dušnice - Jestřabí v Krkonoších                         I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     8A     I Stromkovice - Rezek - Vidlice - Skelné Hutě                   I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     8B     I sv. Jan - Františkov, Vrata                                   I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     9      I Poustka - Vítkovice, obecní úřad                              I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     10     I Horní Mísečky - Janova budka - vítkovické Zákoutí - Rovinka - I
    I            I Přední Žalý - Benecko - Poustka - Horní Štěpanice - Křížovky  I
    I            I - Vrchlabí                                                    I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    10A     I Žalý (lan.) - rozhledna - napojení na trasu 10                I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    10B     I Vítkovice, hotel Praha - vítkovické Zákoutí                   I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    10C     I Rovinka - dolení Velbloudka - Křížovky                        I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
            I     11     I Bedřichov - Labská - Třídomí                                  I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     12     I Bedřichov - Horní Mísečky (úbočím Labského dolu)              I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     13     I Labská stezka: Benecko (Bellevue) - Rovinka - Třídomí - Horní I
    I            I Mísečky - Vrbatova bouda - U Čtyř pánů - Labská bouda         I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    13A     I Medvědín, stanice lanovky - Masarykova silnice (napojení na   I
    I            I trasu 13)                                                     I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     14     I Špindlerův Mlýn, nám. - Pod Dívčí strání - Trasa Buď fit:     I
    I            I Labský důl, Pudlava                                           I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     15     I Okruh Přes Petrovku: Dívčí lávky - Medvědí bouda - Davidova   I
    I            I bouda - Petrovka - Sudetská cesta - Pod Špindlerovkou -       I
    I            I Medvědí koleno - Dívčí lávky                                  I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    15A     I Okruh Přes Bílý kámen: Pod Pevností - Davidovy Boudy - Bílý   I
    I            I kámen - Pod Pevností                                          I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     16     I Dívčí Lávky - Svoz - Bouda u Bílého Labe - Dřevařská cesta -  I
    I            I Špindlerův Mlýn                                               I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     17     I Okruh Pláň: Krásná Pláň - směr lanovka a sjezdovky na Pláni - I
    I            I U srubu - Krásná Pláň                                         I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    17A     I Malý okruh Pláň: Pláň, lan. - Bouda Na Pláni - Kopřivník      I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     18     I Liščí cesta: Pod Rennerovkami - Tetřeví Boudy                 I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    19A     I Pod Peklem - Bolkov - Hofmannovy Boudy - Černá hora - Pod     I
    I            I Černou boudou                                                 I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    19B     I Údolí Čisté (rozc.) - Luční svážnice - Zrcadla - Černohorská  I
    I            I silnice, rozc. s trasou 19A                                   I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    19C     I Luční svážnice, rozc. - Pod Kolínskou boudou                  I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     20     I Pecký okruhy Pražská bouda - Pec p. S., Javor - Pražská bouda I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    20A     I Pec pod Sněžkou, Corso - Javor, dolní stanice lanovky         I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     21     I Pec pod Sněžkou, nám. - Obří důl, kaplička                    I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     22     I Velká Úpa, bus - Janovy Boudy                                 I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     23     I Javoří Mlýn - Červenokostelecká bouda - Vlašské Boudy -       I
    I            I Krausovy Boudy                                                I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    23A     I Vavřincův důl, bus - rozcestí tras 23, 23A                    I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     24     I Eliščino údolí - Pomezní Boudy - Spálený Mlýn                 I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    24A     I "Okolo Kraví hory": Malá Úpa, kostel - stanoviště Pohádkové   I
    I            I cesty 6 a 7 (okruh po lesní cestě)                            I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    24B     I Pomezní Boudy - Žlutá cesta - Jelenka                         I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    24C     I Rotterovy Boudy - Malá Úpa (kostel) - Malá Úpa (háj.),        I
    I            I napojení na trasu 1A                                          I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     25     I Malá Úpa, Za větrem (bus) - Žacléřské Boudy - Niklův vrch -   I
    I            I Lví důl - Spálený Mlýn - Emmina cesta - Pod Starou horou      I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    25A     I Malá Úpa, Červený kohout - Niklův vrch                        I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    25B     I Cestník - Spálený Mlýn                                        I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    25C     I Cestník - Dlouhý hřeben - Červený kříž                        I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     26     I Cestník - Horní Maršov - Mánkova cesta - Antonínovo údolí -   I
    I            I Bystřice - Rýchorský kříž                                     I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    26A     I Svoboda nad Úpou - Sluneční stráň, rozc. s trasou 26          I
    I            I (napojení na Mánkovu cestu)                                   I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    26B     I Bystřice - Bednářova cesta - pod kótou Kámen - Babí, odb.     I
    I            I Stachelberg                                                   I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    26C     I Horní Maršov - Rýchorská bouda - Kutná                        I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I    26D     I Prkenný Důl - rozc. U Černého mostu - Černomostecká cesta -   I
    I            I Rýchorský kříž                                                I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    I     27     I Janské Lázně, Lesní dům - Modrokamenná bouda                  I
    I------------I---------------------------------------------------------------I
    Vysvětlivky: cyklotrasa se zvl. režimem
     
    
    Seznam vyhrazených cyklotras KRNAP značených jinými subjekty
     
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I                         Slovní popis cyklotrasy                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Žacléř, Nad Zámeckým vrchem - Černý most (Zámecká spojka)                  I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Odbočka k Ozónu od Zámecké spojky                                          I
    I (značení těchto cyklotras zajišťuje Klub českých turistů)                  I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I                                                                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I 1. krkonošská cyklistická naučná stezka, úsek pod Zrcadly                  I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I 1. krkonošská cyklistická naučná stezka, úsek přes Pěticestí               I
    I (značení těchto cyklotras zajišťuje Společnost Mega plus s.r.o. Janské     I
    I Lázně)                                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I                                                                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Přední Labská - Hoření Herlíkovice (tzv. taggová stezka)                   I
    I (značení zajišťuje Mountain sports camps, o.s., Černý Důl)                 I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I                                                                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
     
    
    Mapové zobrazení všech vyhrazených cyklotras KRNAP - viz http://gis.krnap.cz/map/ (volba Turismus - Cyklotrasy - Návrh 2020)
    Příloha č. 2
    Značení vyhrazených cyklotras KRNAP
    Jednoduchá pásová značka
    značící cyklotrasu se skládá ze tří stejně širokých pásů. Prostřední pás je tvořen vedoucí barvou (červená, modrá, zelená, bílá) a oba krajní pruhy jsou upozorňovací (barva žlutá). Rozměr značky je 140 x 140 mm. Vzdálenost pásových značek ve směru jízdy by neměla být větší jak 500 m.
    Jednoduchá pásová šipka
    je tvořena jednoduchou pásovou značkou, jejíž pásy jsou rozšířeny v žádaném směru do šipky.
    Příloha č. 3
    Protokol o vypořádání připomínek
    Návrh opatření byl vyvěšen dne 22.4. 2020 na úřední desku a současně na elektronickou úřední desku Správy KRNAP. Následně byl odeslán jednotlivým obcím na území KRNAP k vyvěšení na jejich úřední desky. Návrh opatření byl doručen 7.5.2020, tj. patnáctý den po jeho vyvěšení, lhůta 30 dnů pro sdělení připomínek a námitek počala běžet 8.5.2020 a uplynula 8.6.2020.
     
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I    Subjekt    I                 Připomínky                  I                 Vypořádání                  I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I 1. I Obec Malá Úpa I Viz připomínky na mapce v příloze           I Připomínky neakceptovány - připomínky jsou  I
    I    I      a)       I                                             I sice podnětné, nicméně zasahují do podstaty I
    I    I               I                                             I celého systému cyklotras, který vznikal     I
    I    I               I                                             I dlouhodobě za spolupráci obcí i s různými   I
    I    I               I                                             I organizacemi (KČT, Sho cart, Čemba, místní  I
    I    I               I                                             I organizace a podnikatelské subjekty...).    I
    I    I               I                                             I Jak je uvedeno na mapách, tak jsou trasy    I
    I    I               I                                             I označeny na směrovkách včetně kilometráže a I
    I    I               I                                             I vloni nově vzniklého pásového barevného     I
    I    I               I                                             I značení. Trasy, které léta fungovaly bez    I
    I    I               I                                             I připomínek, a jsou zakotveny v povědomí     I
    I    I               I                                             I cyklistické veřejnosti, není vhodné         I
    I    I               I                                             I překotně měnit. Co se týče nových           I
    I    I               I                                             I návštěvníků, ne každý si před túrou koupí   I
    I    I               I                                             I novou mapu - rozdílům pak nebude rozumět.   I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      b)       I "Proč Trasa 25 končí Za větrem?"            I Vysvětlení - značení vychází z autobusové   I
    I    I               I                                             I zastávky, kde je též stanice cyklobusů.     I
    I    I               I                                             I Napojení po silnici k Spálenému Mlýnu,      I
    I    I               I                                             I resp. Pomezním Boudám by samozřejmě bylo    I
    I    I               I                                             I možné, leč zbytečné. Ani jinde neznačíme    I
    I    I               I                                             I dlouhé nástupní úseky po silnicích, neboť   I
    I    I               I                                             I to pro orientaci není potřebné a zatěžuje   I
    I    I               I                                             I to nadbytečným značením již teď přebujelou  I
    I    I               I                                             I síť.                                        I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      c)       I "Není tady spojka přes Niklák" "Není tady   I Připomínka neakceptována - trasy mají       I
    I    I               I spojka od kostela do Eliščina Údolí"        I přidělena čísla 25A, 24C                    I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      d)       I K Čl.II/4 - Na cyklotrasy je dovoleno       I Připomínka akceptována změnou výroku v      I
    I    I               I vjíždět jen za denního světla. To znamená,  I tomto opatření oproti jeho návrhu.          I
    I    I               I že když se zpozdím na výletu, tak porušuji  I                                             I
    I    I               I opatření? Nelze nějak jinak napsat? Nebo    I                                             I
    I    I               I "vjíždět" mohu číst, že začínám výlet za    I                                             I
    I    I               I denního světla a pokud mě tma potká někde   I                                             I
    I    I               I na cestě, tak není problém?                 I                                             I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      e)       I Čl.II/5 Pěší turisté mají na cyklotrasách   I Vysvětlení - v případech, kdy se pěší a     I
    I    I               I přednost před cyklisty, cyklisté je nesmí   I cyklistická trasa překrývají, mají chodci   I
    I    I               I při jízdě ohrozit ani omezit.               I přednost.                                   I
    I    I               I Na druhou stranu, pokud cyklotrasa vede po  I                                             I
    I    I               I komunikaci, tak platí pravidla silničního   I                                             I
    I    I               I provozu                                     I                                             I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      f)       I K cyklotrasám se zvl.režimem: Proč bych     I Připomínka akceptována - trasa Pomezní      I
    I    I               I nemohl na Luční nebo na Jelenku vyjet po 17 I Boudy-Jelenka vypuštěna z cyklotras se      I
    I    I               I hod? Pokud si vyjedu na Jelenku v červenci  I zvláštním režimem. U zbývajících cyklotras  I
    I    I               I v 20:00,30 min nahoru a zase dolů, je       I se zvláštním režimem byl čas jízdy posunut  I
    I    I               I v tom problém? Proč nemůže i zde platit     I na 18 hod. Účelem stanovení času jízdy je   I
    I    I               I "zákaz vjezdu" a návratu za tmy"?           I soustředit provoz do jasně vymezeného       I
    I    I               I                                             I časového úseku.                             I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      g)       I Případné omezení vjezdu na cyklotrasy žádá  I Připomínka neakceptována - v opatření       I
    I    I               I s předstihem komunikovat s tou kterou obcí. I uvedeno, že tyto úseky budou vždy v terénu  I
    I    I               I                                             I zřetelně označeny informačními tabulemi,    I
    I    I               I                                             I navíc standardně Správa KRNAP o provádění   I
    I    I               I                                             I prací informuje veřejnost na svých webových I
    I    I               I                                             I stránkách                                   I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I 2. I  RNDr. Jitka  I Doporučuje informovat veřejnost stručným a  I Připomínka akceptována - zajistí oddělení   I
    I    I    Šádková    I srozumitelným výtahem z tohoto opatření;    I styku s veřejností Správy KRNAP             I
    I    I               I zejména jeho odůvodnění je příliš obšírné a I                                             I
    I    I               I hůře srozumitelné.                          I                                             I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I 3. I  PhDr. Ivan   I Pouze dává k úvaze, zda by možnost používat I Připomínka neakceptována - v případě        I
    I    I     Rynda     I jízdní kolo neměly mít i stráže (lesní      I potřeby bude řešeno žádostí o výjimku ze    I
    I    I               I stráž atd.), které jsou úředními osobami,   I zákazu vjezdu.                              I
    I    I               I ne však orgány veřejné moci. Nijak na       I                                             I
    I    I               I dodatku netrvá, myslí, že by to strážím     I                                             I
    I    I               I usnadnilo práci, ale není schopen           I                                             I
    I    I               I kvantifikovat důsledky.                     I                                             I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I 4. I Jana a Josef  I V opatření není uveden systém kontrol a     I Připomínka neakceptována - v závěru         I
    I    I   Hejnalovi   I postihů při nedodržování vjezdů mimo        I opatření se uvádí, že porušení opatření je  I
    I    I      a)       I uvedenou dobu                               I postihováno jako přestupek na úseku ochrany I
    I    I               I                                                     I přírody a krajiny                           I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      b)       I Opatření neřeší bruslařskou in-line stezku  I Připomínka neakceptována - nevztahuje se k  I
    I    I               I Benecko-Rovinka a s jejím provozem spojená  I problematice, opatření vyhrazuje cyklotrasy I
    I    I               I nebezpečí - komunikace slouží i pro motor.  I na území KRNAP ve smyslu z.č. 114/1992 Sb.  I
    I    I               I vozidla, jízdní kola a nejen jako in-line   I Návrh opatření neřeší podmínky provozování  I
    I    I               I stezka.                                     I in-line stezky. Vyhrazení cyklotras Správa  I
    I    I               I                                             I KRNAP konzultovala s příslušnými orgány     I
    I    I               I                                             I Policie ČR. "In-listé" musí dodržovat       I
    I    I               I                                             I pravidla platná pro chodce.                 I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      c)       I Opatření neřeší pohyb osob mimo cesty, ke   I Připomínka neakceptována - nevztahuje se k  I
    I    I               I kterým zcela běžně dochází a může tak např. I problematice opatření. Pohyb osob mimo      I
    I    I               I dojít k požárům ve vyschlém lese od cigaret I cesty na území KRNAP je zakázán pouze v I.  I
    I    I               I návštěvníků                                 I zóně resp. v klidových územních KRNAP.      I
    I    I               I                                             I Chování návštěvníků v lesích a případné     I
    I    I               I                                             I zákazy pro návštěvníky lesa upravuje z.č.   I
    I    I               I                                             I 289/995 Sb., o lesích.                      I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
    I    I      d)       I Od Janovy budky (10B) cyklisté sjíždějí     I Připomínka neakceptována - nevztahuje se k  I
    I    I               I velkou rychlostí na komunikaci              I problematice opatření. Vyhrazení tras       I
    I    I               I Vítkovice-Rovinka, po které ovšem jezdí i   I Správa KRNAP konzultovala s příslušnými     I
    I    I               I nákladní vozidla                            I orgány Policie ČR.                          I
    I    I               I V lese nad komunikací Rovinka - chata       I Připomínka neakceptována - nevztahuje se k  I
    I    I               I Tereza nepořádek po kácení stromů, klestí i I problematice opatření, musí být řešeno      I
    I    I               I na komunikaci, nebezpečné pro cyklisty.     I vlastníky lesů                              I
    I----I---------------I---------------------------------------------I---------------------------------------------I
     
    

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 24.03.2023Aktuální judikatura k civilnímu procesu se zaměřením na dokazování a exekuce (online - živé vysílání) - 24.3.2023
    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti (online - živé vysílání) - 30.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlužník, oddlužení, IČO a datová schránka?
    • Nové pojetí moderace smluvní pokuty podle Nejvyššího soudu
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Jednání právnických osob
    • Dokazování a poučovací povinnost
    • 10 otázek pro ... Lumíra Schejbala
    • Změny v právní úpravě způsobilosti členů volených orgánů obchodních korporací k výkonu funkce a jejím dokládání v rámci rejstříkového řízení
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Nejvyšší soud k otázce nepřímé diskriminace zaměstnance týkající se jeho zdravotního stavu
    • Má dodavatel nárok na náhradu škody při neoprávněném vyloučení ze zadávacího řízení?
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Svěřenský fond a smrt zakladatele, aneb převod vlastnického práva k majetku vkládanému do svěřenského fondu v případě smrti jeho zakladatele
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Obvyklé vybavení rodinné domácnosti
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení
    • Péče, styk a přání dítěte

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Jednání právnických osob

    Podle § 30 odst. 1 zákona o mezinárodním právu soukromém právní osobnost právnické osoby a způsobilost jiné než fyzické osoby se řídí právním řádem státu, podle něhož vznikla....

    Dokazování a poučovací povinnost

    Poučovací povinnost ve smyslu § 118a odst. 3 o. s. ř. se uplatňuje tam, kde je namístě učinit závěr, že účastník, jemuž je ku prospěchu prokázání určité (pro věc rozhodné)...

    Mimořádné snížení trestu odnětí svobody

    U kritéria možnosti dosažení nápravy i mírnějším trestem, než stanoví základní trestní sazba, významného pro aplikaci § 58 odst. 6 tr. zákoníku, je nezbytné hodnotit osobní...

    Odpovědnost státu za újmu (exkluzivně pro předplatitele)

    Na stát jako na účastníka soudního řízení, zvláště jde-li o řízení o náhradu škody, jež měl svou činností způsobit, jsou kladeny vyšší nároky než na jiný subjekt. Stát...

    Odpovědnost státu za újmu, dědění (exkluzivně pro předplatitele)

    Uplatnění nároku na náhradu nemajetkové újmy podle zákona č. 82/1998 Sb. poškozeným u úřadu specifikovaném v § 14 zákona č. 358/1992 Sb. je (až na výjimky) podmínkou, bez které...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.