epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    5. 6. 2015
    ID: 98014upozornění pro uživatele

    Soumrak agenturního zaměstnávání?

    Do mezirezortního připomínkového řízení předložilo Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) svůj záměr zpřísnění podmínek pro agenturní zaměstnávání. Vyšlo tím dle svých slov vstříc odborovým organizacím, které u nás značně rozšířené užívání agenturních zaměstnanců dlouhodobě kritizují především z důvodu snadnějšího propouštění takových zaměstnanců. Do návrhu přitom ministerstvo promítlo i ustanovení na omezení nejčastějších pochybení, s nimiž se při pravidelných kontrolách, které u agentur provádí, setkávají inspektoráty práce. Jak se ovšem občas stává, může se navržená úprava, pokud bude schválena, stát onou pověstnou cestou do pekla dlážděnou dobrými úmysly.

     
     KPMG Legal s.r.o, advokátní kancelář
     
    Ve snaze posílit postavení agenturních zaměstnanců by mohlo dojít k zániku významné části pracovních míst především v oblasti průmyslové výroby. Náklady spojené s omezením flexibility najímání pracovních sil by totiž mohly být pro výrobce tak zásadní, že produkci přesunou jinam, kde obdobně razantní omezování agenturního zaměstnávání neexistuje. A nemuseli by přitom odcházet moc daleko – v žádném z okolních států totiž omezení srovnatelná s těmi navrhovanými neexistují.

    Připomeňme nejprve, jak agenturní zaměstnávání v České republice prakticky funguje. Výkon práce agenturního zaměstnance je založen na systému dvou smluvních vztahů. Mezi agenturou a zaměstnancem je uzavřena pracovní smlouva, která se, stejně jako celý vztah agentura-zaměstnanec, řídí zákoníkem práce a musí tak obsahovat i všechny povinné náležitosti standardní pracovní smlouvy. Mezi agenturou a uživatelem (zaměstnavatelem) je pak uzavřena tzv. dohoda o dočasném přidělení zaměstnance. Tato dohoda musí sice splňovat náležitosti stanovené v § 308 zákoníku práce, ale celkově je spíše obchodní povahy, neboť upravuje vztah mezi dvěma podnikateli – agenturou jako „dodavatelem“ pracovní síly a uživatelem jako jejím „odběratelem“ – a upravuje podmínky jejich vzájemné spolupráce, včetně výše úhrady za zprostředkování. Často se jedná o smlouvu rámcovou, přičemž agentura pak s uživatelem uzavírá dílčí smlouvy týkající se přidělení konkrétního zaměstnance. V okamžiku, kdy u uživatele vznikne poptávka po novém pracovníkovi, kterou se rozhodne pokrýt agenturním zaměstnancem, vyšle k němu agentura zaměstnance na základě jednostranného písemného pokynu, jehož náležitosti jsou stanoveny v § 309 zákoníku práce. V praxi je situace nejčastěji taková, že agentura s konkrétním zaměstnancem uzavírá pracovní smlouvu až na základě poptávky současně s vystavením pokynu k přidělení.

    Ačkoliv agenturní zaměstnávání nepochybně přináší výhody i pro zaměstnance, například tím, že nemusí aktivně práci hledat a agentura mu nabídne vhodnou pozici, je zřejmé, že hlavní výhody z něj plynou především uživateli. Jeho pozice je v některých aspektech výhodnější, než kdyby byl přímo zaměstnavatelem se všemi povinnostmi a omezeními, které pro něj stanoví zákoník práce, především co se týče ukončení pracovního poměru se zaměstnancem. Značná část pracovních smluv uzavřených mezi zaměstnancem a agenturou je totiž uzavřena na dobu určitou v délce trvání dočasného přidělení. Jestliže je tedy uživatel nucen omezit výrobu např. z důvodu poklesu poptávky a není schopen zaměstnancům přidělovat práci, stačí, aby v souladu s podmínkami dohody o dočasném přidělení uzavřené s agenturou dočasné přidělení ukončil, čímž fakticky dojde i k ukončení pracovního poměru. Uživatel přitom není nucen vyplácet žádné odstupné a vyhne se výpovědní době či vyplácení náhrady mzdy pro případ překážek v práci. Stojí za zmínku, že tento způsob ukončování pracovního poměru agenturního zaměstnance není v zákoníku práce nijak výslovně upraven, je tedy dovozován především praxí. Je samozřejmě otázkou, zda tento výklad není ve vztahu k ochraně postavení zaměstnance poněkud drastickým. K této výtce lze především podotknout, že v případě agenturního zaměstnávání jde o tzv. prekérní zaměstnání (non-standard employment), neboli pružnější formu pracovního poměru, v níž jsou některá zaměstnancova práva omezena.[1] Někteří autoři jsou zároveň toho názoru, že důvodem pro tento výklad je i skutečnost, že agenturám fakticky nic jiného nezbývá, neboť současný zákoník práce obdobné situace nijak speciálně neupravuje a, pokud by se agentury měly řídit standardními ustanoveními o ukončení pracovního poměru, dodržovat výpovědní dobu s výplatou mzdy či hradit odstupné, logicky by to s sebou neslo negativní až likvidační ekonomické důsledky pro jejich činnost.[2]

    Obecně platí, že agenturní zaměstnávání s sebou v souhrnu přináší celu řadu ulehčení pro všechny účastníky pracovního trhu, o čemž svědčí i oblíbenost této formy zaměstnávání v České republice. Dle posledních čísel je u nás aktuálně registrováno 1 585 agentur práce,[3] které za loňský rok zprostředkovaly práci zhruba 250 000 lidí[4] především v oblasti výroby.

    Navrhované zpřísnění administrativních podmínek

    Ministerstvo deklaruje, že cílem zpřísnění administrativních podmínek fungování pracovních agentur je především omezení činnosti těch méně solidních, které mohou neplněním svých zákonných povinností – zejména se to týká nedostatků ve smluvní dokumentaci – poškozovat zaměstnance. Nově bude muset každý žadatel o povolení k agenturnímu zaměstnávání složit kauci ve výši 500 000 Kč v případě žadatele právnické osoby, nebo ve výši 50 000 Kč v případě žadatele fyzické osoby. Kauce bude na speciálním účtu Úřadu práce ČR deponována po celou dobu existence příslušného povolení. Finanční prostředky z kauce nicméně nejsou cíleny na řešení potenciálních závazků vůči agenturním zaměstnancům, jejich účel je čistě prokázat finanční způsobilost žadatele. Použití kauce v této souvislosti je navíc běžné v právních úpravách členských států EU. Kromě kauce by registraci ne zcela spolehlivých agentur mělo zabránit i vytvoření specializované Komise pro udělování povolení ke zprostředkování, která bude žádosti posuzovat. V současnosti žádný takový orgán zřízený není, jednotlivé žádosti posuzují dle informací ministerstva zaměstnanci Úřadu práce ČR ve spíše neformálních skupinách.[5]

    Zpřísnění podmínek chce ministerstvo agenturám kompenzovat mimo jiné částečným zmírněním úpravy týkající se odejmutí povolení k agenturní činnosti. V současnosti dochází v souladu s § 63 zákona o zaměstnanosti v řadě případů k sankci ve formě odejmutí povolení automaticky. Nově by v případě porušení podmínek stanovených v § 308 a 309 zákoníku práce, které upravují náležitosti dohody o dočasném přidělení a pokyn k přidělení zaměstnance, nemělo být odejmutí povolení automatické a uplatnění této sankce by mělo záležet na správním uvážení Generálního ředitelství úřadu práce.

    Odpovědným bude i uživatel

    Základní zásadou agenturního zaměstnávání je povinnost uživatele i agentury zajistit, aby agenturní zaměstnanec neměl horší pracovní a mzdové (platové) podmínky než zaměstnanec kmenový. Aby mohla agentura existenci těchto podmínek relevantně posoudit a případně odpovídajícím způsobem upravit pracovní smlouvu se zaměstnancem, je uživatel povinen poskytnout jí příslušné informace, což zajišťuje mimo jiné ustanovení § 308 písm. f) zákoníku práce, dle kterého jsou tyto informace součástí dohody o dočasném přidělení uzavírané agenturou a uživatelem. Někteří uživatelé přitom tyto informace vědomě zkreslují, s cílem poskytnout zaměstnanci nižší standard podmínek a ušetřit tak na nákladech. Je to přitom pouze agentura, která je za nesoulad pracovních podmínek odpovědná, uživateli žádný veřejnoprávní postih nehrozí, což chce ministerstvo nově změnit. Navrhuje se tedy, aby uživatel v případě, že dohoda o dočasném přidělení nebude obsahovat informace o pracovních a mzdových (platových) podmínkách kmenových zaměstnanců v obdobném postavení, případně tyto informace nebudou úplné a pravdivé, dopustil správního deliktu a byl postižitelný pokutou až ve výši 1 000 000 Kč.

    Řetězení pracovních smluv na dobu určitou

    Nyní se dostáváme k té části návrhu, která může v praxi do fungování agentur zasáhnout nejvýrazněji, a která vyvolala u agentur a především zaměstnavatelů značné zděšení – zákaz řetězení pracovních poměrů na dobu určitou a kvóty stanovující maximální množství agenturních zaměstnanců. V současnosti zakazuje zákoník práce opakované uzavírání pracovních poměrů na dobu určitou, kdy doba trvání pracovního poměru mezi týmiž stranami nesmí přesáhnout tři roky a ode dne vzniku prvního pracovního poměru na dobu určitou může být opakována nejvýše dvakrát. Toto pravidlo se ale podle § 39 odst. 6 zákoníku práce výslovně nevztahuje na smlouvy uzavřené mezi zaměstnancem a agenturou práce.

    Ministerstvo odůvodňuje tento návrh častými případy, kdy je pracovní smlouva opakovaně uzavírána s agenturním zaměstnancem, který je přidělen stále u stejné firmy. To je přitom dle ministerstva v přímém rozporu se základní charakteristikou agenturního zaměstnávání, kterou je dočasnost. Je přitom zřejmé, že uživatel je s prací zaměstnance spokojen, chce jej zaměstnávat dlouhodobě, ale zároveň chce nadále využívat specifik vyplývajících ze zaměstnání prostřednictvím agentury. Ačkoliv návrh na zrušení výjimky ze zákazu řetězení je v těchto případech pochopitelný, je otázkou, zda to neparalyzuje i tu část pracovního trhu, která zaměstnává brigádníky či obecně pracovníky v odvětvích, kde jsou úvazky skutečně kratší a střídání uživatelů zcela přirozené a potřebné.

    Omezení počtu agenturních zaměstnanců u jednoho zaměstnavatele

    Poslední z významných změn obsažených v návrhu je stanovení nejvyššího absolutního počtu agenturních zaměstnanců u uživatele, který nesmí překročit 15 % z celkového počtu zaměstnanců. Odpovědným za překročení bude pouze uživatel, neboť není v silách agentur zjišťovat detailní údaje o pracovněprávních vztazích jejich obchodních partnerů.

    Podle některých představitelů průmyslu by podobně razantní zásah do flexibility jejich zaměstnanecké politiky byl fakticky likvidační. Má-li být účelem návrhu posílení postavení agenturních zaměstnanců, je otázka, zda by po zavedení kvót a zákazu řetězení bylo ještě vůbec co posilovat. Nelze se totiž domnívat, že po účinnosti navrhovaných kvót by byl každý „nadlimitní“ pracovní poměr agenturního zaměstnance nahrazen standardní pracovní smlouvou. V určitých odvětvích je totiž flexibilita pracovních sil naprosto zásadní a lze si představit, že takoví výrobci by pak vážně zvažovali, zda nepřesunout své investice a výrobu za hranice ČR. Žádný z okolních států totiž podobná omezení pro agenturní zaměstnance nestanoví, koneckonců nijak to nevyplývá ani z evropské legislativy. Příslušné evropské předpisy se zaměřují na ochranu zaměstnanců především z hlediska zajištění jejich rovného postavení mezi kmenovými zaměstnanci, ale nijak nesměřují k omezování jejich počtu. Agenturní zaměstnávání je chápáno jako jedna ze specifických možností pracovního trhu, která „vyhovuje nejen potřebám podniků, pokud jde o pružnost, ale také potřebě zaměstnanců na sladění svého pracovního a soukromého života. Přispívá tak k vytváření pracovních míst a k účasti na trhu práce a začlenění do něj“.[6] Není tedy třeba na něj nahlížet jako na něco, co musí být regulováno takto striktním způsobem. Směrnice o agenturním zaměstnávání proto uvádí, že zákazy nebo omezení týkající se agenturního zaměstnávání musí mít skutečně zásadní důvod.[7]

    Agentury pak ve své kritice navrhovaných změn argumentují především tím, že zpřísnění podmínek ztíží fungování zejména těch agentur, které příslušné předpisy dodržují a již nyní musí soupeřit s nelegálním zprostředkováním, které nabízí práci mnohem laciněji právě proto, že zákonné požadavky nerespektuje a náklady na jeho činnost jsou tak významně nižší.

    Dle informací z MPSV si ministerstvo samotné je vědomé, že jeho návrhy se na straně zaměstnavatelů a pochopitelně také agentur práce setkávají s výrazným odporem. Přiznává proto, že některé z nejdiskutovanějších návrhů, především 15% kvóta a omezení řetězení, mohou i v rámci probíhající diskuse doznat změn.


    Linda Čechová

    JUDr. Linda Čechová,
    advokátka

    Mgr. Eva Haisová

    Mgr. Eva Haisová,
    advokátní koncipientka


    KPMG Legal s.r.o, advokátní kancelář

    Pobřežní 1a
    186 00 Praha 8

    Tel.: +420 222 123 111
    Fax.: +420 222 123 100
    e-mail: lcechova@kpmg.cz


    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] ŠUBRT B. Agenturní zaměstnávání. Stav a problémy v širších souvislostech. Práce a mzda 2008/4.
    [2] PICHRT J. Dočasné přidělení a agenturní zaměstnávání po 1. 1. 2012. Právní rozhledy 8/2013, s. 287.
    [3] Zdroj: Ministerstvo práce a sociálních věcí. Informace k problematice zprostředkování zaměstnání agenturami práce. 2015.
    [4] Zdroj: údaje poradenské společnosti Grafton Recruitment s.r.o. dostupné na www, k dispozici >>> zde.
    [5] Ministerstvo práce a sociálních věcí. Informace k problematice zprostředkování zaměstnání agenturami práce. 2015.
    [6] Odst. 11 preambule Směrnice 2008/104/ES o agenturním zaměstnávání.
    [7] „Mohou být odůvodněny pouze na základě obecného zájmu souvisejícího zejména s ochranou zaměstnanců agentur práce, s požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví při práci a s potřebou zajistit náležité fungování trhu práce a zamezit možnému zneužívání.“ (viz čl. 4 odst. 1 Směrnice 2008/104/ES o agenturním zaměstnávání).


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    JUDr. Linda Čechová, Mgr. Eva Haisová ( KPMG Legal )
    5. 6. 2015

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • Jak na konkurenční doložku
    • Zaměstnanecké dílo a jeho praktické aspekty
    • Firemní influencing pohledem pracovního, autorského práva a ochrany spotřebitele
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Byznys a paragrafy, díl 13.: Vysílání zaměstnanců do zahraničí: Jak správně rozlišit služební cestu a režim vyslaného pracovníka
    • Prodloužení lhůt pro dání výpovědi a okamžitého zrušení zaměstnavatelem
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Zadávání veřejných zakázek na Slovensku z pohledu dodavatele - vybrané odlišnosti od české právní úpravy
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Výpočet a zdroj odměny insolvenčního správce při zrušení konkursu
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Nařízení, kterým se zřizuje AMLA, nabylo účinnosti – co AMLA přinese povinným osobám?
    • 10 otázek pro ... Valerii Cermanovou
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Nemožnost snížení hranice pro usnášeníschopnost shromáždění vlastníků aneb příběh zklamaného společenství
    • Fashion Upcycling? „Non, merci“ vzkazuje Hermès
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • První rozsudek v hromadném řízení: Co napovídá o budoucnosti tohoto institutu?
    • Nařízení, kterým se zřizuje AMLA, nabylo účinnosti – co AMLA přinese povinným osobám?
    • Porušení akcionářské dohody může zakládat neplatnost usnesení valné hromady, musí být však dobře napsána
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Zrušení platebního účtu ze strany banky
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Spotřebitelský vztah mezi studentem a soukromou školou – ÚS mění judikaturu
    • Novela trestního zákoníku

    Soudní rozhodnutí

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže odvolací soud na základě odvolání podaného dlužníkem proti usnesení insolvenčního soudu o zrušení schváleného oddlužení a (současně) o zastavení insolvenčního...

    Jednočinný souběh (exkluzivně pro předplatitele)

    Jednočinný souběh zvlášť závažných zločinů těžkého ublížení na zdraví podle § 145 odst. 1, odst. 2 písm. g) tr. zákoníku a násilí proti úřední osobě podle § 325 odst. 1...

    Náhrada při poškození věci (exkluzivně pro předplatitele)

    Náklady na zajištění náhradního vozidla lze podle konkrétních okolností pokládat za účelně vynaložené i v případě, že náhradní vozidlo bylo poškozeným použito k jízdě jen po...

    Nutná obhajoba, obnova řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li dán některý z důvodů nutné obhajoby podle § 36a odst. 2 písm. a) až d) tr. ř., musí mít obviněný obhájce již od počátku řízení o návrhu na povolení obnovy řízení,...

    Pracovněprávní vztahy (exkluzivně pro předplatitele)

    Účelem zákona č. 301/2020 Sb. bylo zajistit poskytovateli zdravotních služeb kompenzaci zvýšených personálních nákladů a zabránit tak propouštění zdravotníků a snižování...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.