epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    14. 7. 2015
    ID: 98419

    Obchodní a reklamační podmínky internetového obchodu www.epravo.cz

    Obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost epravo.cz, a.s., se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČ: 26170761, zapsané v obchodním rejstříku v oddíle B., vložka 6510 u rejstříkového soudu v Praze a kupujícího (zákazník, spotřebitel).

    Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené Obchodními podmínkami občanským zákoníkem (89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené Obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012Sb.).


    1. Základní pojmy

    Prodávající je obchodní společnost epravo.cz, a.s., která při uzavírání a plnění smlouvy jedná      v rámci své obchodní nebo jiné činnosti.

    Kontaktní údaje:

    Telefon: +420 606 761 303
    Email: info@epravo.cz
    Provozní doba: pracovní dny 8:00–16:00 hod.

    Kupujícím se myslí osoba, která prostřednictvím webového portálu prodávajícího kupuje zboží (zejména předplatné časopisů) nebo služby (konference, online konference, online přednášky, semináře a další online služby). Kupující může být jak spotřebitel, tak i osoba, která spotřebitelem není.

    Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

    Osoba, která je spotřebitelem, je dále v těchto Obchodních podmínkách označena buď jako kupující nebo výslovně jako spotřebitel.  


    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE
    2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

    Umístění zboží a služeb na webové stránky prodávajícího se nepovažuje za nabídku. Odesláním objednávky kupujícím a jejím přijetím prodávajícím, vzniká kupní smlouva. Po přijetí objednávky prodávajícím bude kupujícímu zaslán e-mail potvrzující její přijetí.

    Kupující byl před uskutečněním objednávky dostatečným způsobem řádně a včas upozorněn na tyto Obchodní podmínky a potvrzuje, že se s nimi seznámil a souhlasí s nimi.


    3. Obecné informace

    Informace o zboží či službách a ceně uváděné prodávajícím v eshopu www.epravo.cz/eshop jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.

    Prodávající přijímá platby bankovním převodem a platebními kartami. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.

    Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.

    Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než zabezpečené elektronické nebo písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.

    Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.


    4. Registrace a objednávka seminářů a magazínů


    Zboží nebo služby lze objednat po registraci kupujícího prostřednictvím registračního formuláře umístěného na stránkách http://www.epravo.cz/eshop/. Zaslaná objednávka je závazná.

    Na prezenční konferenci, seminář nebo společenskou akci je možné se přihlašovat pouze do zvolené kapacity uvedené u každého semináře zvlášť. Objednávky budou evidovány v pořadí, ve kterém byly doručeny, a to až do úplného obsazení kapacity semináře.

    Po odeslání objednávky bude kupujícímu zaslán potvrzující e-mail shrnující podstatné náležitosti objednávky (např. místo a čas konání kurzu, lhůtu k zaslání magazínu, způsob úhrady, atd.).

    Objednávky na prezenční konferenci, seminář nebo společenskou akci lze přijímat nejpozději do dvou dnů před konáním. Ve výjimečných případech lze objednávku provést i v termínu kratším, a to po konzultaci s pracovníky prodávajícího dostupnými na e-mailové adrese info@epravo.cz.

    Po uhrazení ceny zboží a služeb obdrží kupující e-mail potvrzující platbu.


    5. Způsob úhrady a fakturace

    Veškeré informace k cenám zboží a služeb jsou uvedeny v detailu každého produktu na stránkách www.epravo.cz/eshop.

    Zboží nebo služby lze uhradit prostřednictví bankovního převodu nebo kartou online.
    Zboží nebo služby je nutné uhradit nejpozději v den splatnosti uvedený na faktuře.

    Provozovatelem platební brány je společnost:

    ComGate Payments, a.s.
    Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
    E-mail: platby-podpora@comgate.cz
    Tel: +420 228 224 267


    • podrobné informace této společnosti o platebních metodách naleznete ZDE a o bankovních převodech ZDE
    • telefonní o číslo a e-mailové adresa pro případné reklamace nebo dotazy k platbám:
    E-mail: platby-podpora@comgate.cz
    Tel: +420 228 224 267

    Uhrazení zboží nebo služeb prostřednictvím bankovního převodu probíhá na základě zaslané faktury s tam uvedeným variabilním symbolem.
    Smluvní pokuta (poplatek) za nedodržení termínu splatnosti je 0.1% za každý den prodlení. K této smluvní pokutě pak bude započten též zákonný úrok z prodlení.


    6. Stornovací podmínky

    Objednané služby lze stornovat před jejich čerpáním. U online konferencí a seminářů je storno možné v souladu s § 1837 občanského zákoníku do okamžiku jejich plánovaného zahájení. Objednané zboží lze stornovat před datem jeho první expedice.

    Pokud již k čerpání služeb došlo či uplynula lhůta výše uvedená, nebo došlo k expedici zboží, není storno možné.
    Pokud je předmětem objednávky poskytnutí digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, spotřebitel výslovně souhlasí se započetím plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a bere na vědomí, že udělením souhlasu zaniká jeho právo odstoupit od smlouvy po započetí tohoto plnění.

    7. Doručování zboží


    Prodávající dodá zboží/magazín kupujícímu kompletní v termínu dle edičního plánu pro magazíny. V případě objednávky v průběhu edičního roku budou již vyšlá čísla magazínu zaslána nejpozději do 14 dnů od zaplacení objednávky. Kupující je povinen zboží/magazín převzít. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží/magazín při převzetí co nejdříve překontroloval.

    Při dodávce služeb, pokud je služba dodávána v objednávce ke konkrétnímu dni, je tento den dnem jejího dodání.


    8. Zrušení objednávky

    Prodávající si vyhrazuje právo zrušit seminář, konferenci, online konferenci nebo společenskou akci před jejich konáním za předpokladu, že nebyla dostatečně naplněna jejich kapacita. V takovém případě je prodávající povinen po oznámení o zrušení zaslat bez zbytečného odkladu kupujícímu celou cenu uhrazenou jako poplatek za na jeho bankovní účet za předpokladu, že byl kupujícím již uhrazen.   


    9. Odstoupení od smlouvy kupujícím a spotřebitelem

    Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (internetový obchod), má kupující za předpokladu, že je spotřebitelem dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, právo bez udání důvodů odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Kupující, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že z důvodů uvedených v § 1837 občanského zákoníku nelze od kupní smlouvy odstoupit. Nelze tak mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku periodik. Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

    Kupující, který není spotřebitel, může odstoupit od smlouvy pouze v případech stanovených občanským zákoníkem.

    Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 30 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.

    Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího, vrátí prodávající výše uvedené platby do 7 dnů od odstoupení od smlouvy kupujícímu.

    Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.


    10. Ochrana osobních údajů

    Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

    Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.

    Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.

    Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení, jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit.

    Toto sdělení kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.


    11. Bezpečnostní IT standardy

    Základní bezpečnostní prověrky zaměstnanců jsou v rámci výběrového řízení prováděny personálním pracovníkem. Ve společnosti je používán komplexní systém vnitřních předpisů, v rámci kterého je nastaven i proces pro bezpečné zacházení s citlivými informacemi a daty zaměstnanci společnosti.
    Přístupy zaměstnanců společnosti do systému a k datům jsou určeny vnitřním předpisem a průběžně aktualizovány. Do jednotlivých složek systému mají přístup pouze oprávnění zaměstnanci a zmocněné kontrolní orgány společnosti.                
    Přístupová hesla jsou v rámci systému využívána na všech pracovních stanicích, včetně firemních notebooků. Stanovená bezpečnostní politika uživatele zavazuje k používání silných hesel, jejich pravidelné obměně i pravidlům o nakládání s nimi.
    Stanovený bezpečnostní software je nainstalován na všech serverech využívaných společností, pracovních stanicích včetně notebooků.       
    Proces okamžitých hlášení bezpečnostních incidentů zaměstnanci společnosti je stanoven vnitřním předpisem, včetně hlášení dotčeným třetím osobám.


    12. Řešení sporů

    Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.

    Prodávající informuje spotřebitele o možnosti řešení sporu mezi prodávajícím a spotřebitelem mimosoudním způsobem. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce se sídlem v Praze 2, Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, www.coi.cz. Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Každá strana si nese své náklady sama.
    Dozor nad dodržováním povinností podle zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).


    12. Platnost

    Tyto Obchodní a reklamační podmínky internetového obchodu www.epravo.cz/eshop jsou platné a účinné ke dni 1.1.2023

    -----------------------------------


    Obchodné a reklamačné podmienky internetového obchodu www.epravo.cz/eshop

    1)    Základné informácie

    1.1    Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode prevádzkovaným spoločnosťou epravo.cz, a.s. so sídlom Dušní 907/10, Staré Mesto, 110 00 Praha 1, IČ: 26170761, zapísanej v obchodnom registri, oddiel B., vložka 6510 registrového súdu v Prahe (ďalej len „Obchodník“) od 1.1.2025 (ďalej len „Obchodné podmienky“).

    1.2    Obchodné podmienky špecifikujú práva a povinnosti Obchodníka a kupujúceho. Obchodník je obchodná spoločnosť, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy jedná v rámci svojej obchodnej alebo inej činnosti.

    1.3    Kupujúcim sa myslí osoba so sídlom alebo trvalým pobytom na území Slovenskej republiky, ktorá prostredníctvom webového portálu Obchodníka kupuje tovar (predovšetkým predplatné periodík) alebo služby (konferencie, online konferencie, online prednášky, semináre a ďalšie online služby). Kupujúci je v Obchodných podmienkach označený ako spotrebiteľ, v prípade ak pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.

    1.4    Zmluvný vzťah medzi Obchodníkom a kupujúcim sa riadi Obchodnými podmienkami, obsahom kúpnej zmluvy (objednávky) a príslušnými právnymi predpismi. Kupujúci je povinný sa oboznámiť s vyhlásením o spracovaní osobných údajov dostupným tu.

    1.5    Zmluvné vzťahy uzatvorené v súlade s Obchodnými podmienkami sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené Obchodnými podmienkami Zákonom č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“). Ak nie je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené Obchodnými podmienkami Zákonom č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).

    1.6    Kupujúci je povinný, v prípade že niečomu nerozumie alebo má iné otázky, obrátiť sa na predávajúceho prostredníctvom kontaktov uvedených nižšie.

    2)    Kontaktné údaje

    Telefón: +420 277 009 912
    Email: info@epravo.sk
    Prevádzková doba: pracovné dni od 8:00 do 16:00 hod

    3)    Postup uzatvorenia kúpnej zmluvy

    3.1    Umiestnenie ponúkaného tovaru Obchodníkom na stránky e-shopu nie je návrhom na uzatvorenie zmluvy.

    3.2    Kupujúci, po vstupe na stránku e-shopu, si kliknutím na konkrétny produkt alebo službu otvorí bližšie podrobnosti o tomto tovare. Tovar vloží do „košíka“ kliknutím na tlačidlo „kúpiť“. Kupujúci následne buď pokračuje v nakupovaní alebo prejde k pokladni kliknutím na tlačidlo so symbolom košíku v pravom hornom rohu stránky e-shopu. Na pokladni je kupujúci povinný buď uviesť svoje prihlasovacie údaje do užívateľského konta stránky Obchodníka alebo vyplniť políčka označené červenou hviezdičkou. V prípade, že kupujúci disponuje zľavovým kódom, vyplní ho v poli pred záväzným objednaním objednávky, jeho neskoršie uplatnenie nie je možné.

    3.3    Pre dokončenie objednávky je potrebné uhradiť sumu uvedenú na stránke e-shopu za tovar vložený do „košíka“. Platba je možná buď bankovým prevodom alebo prostredníctvom platobnej brány (platobná karta, Google Pay, Apple Pay, QR platba). Uhradenie objednávky prostredníctvom bankového prevodu prebieha na základe zaslanej faktúry s tam uvedeným variabilným symbolom.  Zmluvná pokuta za nedodržanie termínu splatnosti je 0.1 % za každý deň omeškania.

    3.4    Kupujúci zaslaním záväznej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s Obchodnými podmienkami, ktoré sú zároveň pre obe strany záväzné. Kupujúci bol pred uskutočnením objednávky dostatočným spôsobom riadne a včas upozornený na tieto Obchodné podmienky a potvrdzuje, že sa s nimi oboznámil a s nimi súhlasí.

    3.5    Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a potvrdením objednávky Obchodníkom.

    3.6    Odoslaním objednávky kupujúcim a jej prijatím Obchodníkom, vzniká kúpna zmluva. K potvrdeniu kúpnej zmluvy dochádza elektronicky formou odoslania e-mailu doručeného na zadanú e-mailovú adresu kupujúceho. Toto potvrdenie zároveň slúži aj ako potvrdenie o platbe.

    3.7    Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako zabezpečenej elektronickej alebo písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.

    3.8    Prevzatie nevyžiadaného plnenia zo strany kupujúceho neznamená prijatie ponuky.

    4)    Všeobecné informácie

    4.1    Na prezenčnej konferencii je možné sa prihlasovať len do zvolenej kapacity, uvedenej pri každej konferencii zvlášť. Objednávky budú evidované v poradí, v akom boli doručené a to až do úplného obsadenia kapacity konferencie. Objednávky na konferenciu je možné prijímať najneskôr do dvoch dní pred jeho konaním. Vo výnimočných prípadoch je možné uskutočniť objednávku aj v kratšom termíne a to po konzultácii s pracovníkmi Obchodníka, dostupnými na e-mailovej adrese info@epravo.cz.

    4.2    Informácie o produktoch, službách a cene uvádzané Obchodníkom na stránke e-shopu sú záväzné s výnimkou zjavnej chyby. Ceny sú prezentované vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov. Zverejnené ceny nezahŕňajú náklady na doručenie tovaru.

    4.3    Ceny sú uvádzané v mene Česká koruna. Obchodník nezodpovedá za kurzové rozdiely v prípade platby prostredníctvom inej meny ako Česká koruna. Obchodník nevyžaduje žiadne poplatky v závislosti na spôsobe a mene platby.

    4.4    Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že pre úspešné dokončenie objednávky je potrebné založenie užívateľského konta na stránke Obchodníka. Založenie užívateľského konta je možné uskutočniť súčasne s vytvorením objednávky. V takomto prípade bude užívateľské konto založené automaticky a všetky potrebné užívateľské informácie budú zaslané na e-mail uvedený kupujúcim pri objednávke.

    5)    Dodanie tovaru

    5.1    Kupujúcemu budú spolu s potvrdzujúcim e-mailom zaslané informácie so súhrnom podstatných náležitostí objednávky (napr. miesto a čas konania kurzu, návod na prihlasovanie sa na online seminár, lehota k odoslaniu periodika, spôsob úhrady, atď.).

    5.2    Obchodník dodá periodikum kupujúcemu kompletné, v termíne podľa edičného plánu pre periodikum. V prípade objednávky v priebehu edičného roka, budú už vydané čísla periodík zaslané najneskôr do 14 dní od zaplatenia objednávky. Kupujúci je povinný periodikum prevziať. Kupujúcemu sa odporúča, aby si periodikum pri prevzatí čo najskôr skontroloval.

    5.3    Pri dodávke služieb, pokiaľ je služba dodávaná v objednávke ku konkrétnemu dňu, je tento deň dňom jej dodania.

    6)    Podmienky stornovania

    6.1.    Objednané služby je možné stornovať pred ich čerpaním, pri online konferenciách a seminároch do 60 minút pred okamžikom ich plánovaného zahájenia. Objednaný tovar možno stornovať pred dátumom jeho prvej expedície.

    6.2.    Pokiaľ už došlo k čerpaniu služieb alebo uplynula vyššie uvedená lehota alebo došlo k expedícii tovaru, storno nie je možné. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa od zmluvy odstúpiť ako je uvedené nižšie.

    7)    Zrušenie objednávky

    7.1.    Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť konferenciu alebo online seminár pred jeho konaním za predpokladu, že nebola dostatočne naplnená jeho kapacita.

    7.2.    V prípade zrušenia je Obchodník povinný, po oznámení o zrušení, zaslať bez zbytočného odkladu kupujúcemu celú čiastku uhradenú ako poplatok za konferenciu alebo online seminár na jeho bankový účet za predpokladu, že bol kupujúcim už uhradený.

    8)    Zodpovednosť za vady

    8.1    Obchodník zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar nemá vady a zodpovedá kúpnej zmluve vrátane Obchodných podmienok.

    8.2    V prípade, ak tovar nezodpovedá takýmto požiadavkám, môže sa kupujúci dožadovať opravy, výmeny, primeranej zľavy alebo odstúpiť od zmluvy. Predávajúci nie je povinný požiadavke vyhovieť, ak o vade kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, vedel alebo ju neoznámil bez zbytočného odkladu.

    8.3    Ak je predmetom kúpy tovar s digitálnymi prvkami, ktorý sa má poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník zodpovedá kupujúcemu za predpokladu, že je spotrebiteľ, za každú vadu digitálneho tovaru, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov jeho dodania.

    8.4    Obchodník nezodpovedá za vady spôsobené z dôvodu opomenutia aktualizácie alebo zlej inštalácie softwaru, hoci na to bol kupujúci Obchodníkom upozornený.

    9)    Odstúpenie od zmluvy kupujúcim

    9.1    Kupujúci za predpokladu, že je spotrebiteľom, má právo bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť Obchodníkovi odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, berie na vedomie, že z dôvodov uvedených v § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa nie je možné od kúpnej zmluvy odstúpiť.

    9.2    Právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť, mimo iného, pri zmluvách na dodanie/poskytnutie:
    • periodík, okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom;
    • digitálneho obsahu, nedodaného na hmotnom nosiči v prípade, že spotrebiteľ súhlasil so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie a bol písomne poučený o zániku práva na odstúpenie;
    • služby, pri ktorej došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ bol písomne poučený o zániku práva na odstúpenie.

    9.3    Kupujúci, ktorý nie je  spotrebiteľom, môže odstúpiť od zmluvy iba v prípadoch stanovených Obchodným zákonníkom.

    9.4    Obchodník je povinný kupujúcemu vrátiť čiastku úplne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy v prípade, ak je kupujúci spotrebiteľ a do 30 dní ak kupujúci spotrebiteľ nie je, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od kupujúceho prijal. Ak Obchodník v rámci určitého spôsobu dodania tovaru ponúkne niekoľko možností, je povinný kupujúcemu nahradiť najlacnejšiu z nich. Najneskôr v rovnakej lehote je kupujúci povinný Obchodníkovi zaslať alebo odovzdať zakúpený tovar. Tovar by mal byť vrátený Obchodníkovi (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru nesie kupujúci v prípade, že nie je spotrebiteľ.

    9.5    Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinností kupujúceho, je Obchodník oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu znížením hodnoty tovaru a započítať ju do vrátenej čiastky.

    9.6    Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

    10)    Postup pri reklamácií

    10.1    Reklamácie sú riešené individuálne, v súlade s Obchodnými podmienkami a účinnými právnymi predpismi.

    10.2    Ku každému tovaru je priložená faktúra. Ak kupujúci zistí akýkoľvek rozdiel medzi faktúrou a skutočne dodaným tovarom (v druhu alebo množstve), je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť to Obchodníkovi. Ak tak neurobí, môže sa vystaviť riziku, že jeho neskoršia reklamácia nebude uznaná. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa.

    10.3    Kupujúci je povinný skontrolovať tovar po jeho prevzatí, aby zistil prípadné vady.

    10.4    Kupujúci môže Obchodníka informovať o reklamácii telefonicky, e-mailom alebo písomne. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od odovzdania/doručenia tovaru Obchodníkovi.

    10.5    Reklamácie vrátane prípadného odstránenia vady budú vybavené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní od dňa uplatnenia reklamácie, ak sa Obchodník s kupujúcim nedohodnú inak. Obchodník kupujúcemu vydá potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prípadnom vykonaní opravy a dobe jej trvania, alebo písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

    11)    Ochrana osobných údajov

    11.1    Kupujúci súhlasí s tým, aby poskytnuté osobné údaje boli Obchodníkom spracovávané a uchovávané primárne v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a ďalej v aplikovateľnom rozsahu ustanoveniami Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Kupujúci má právo byť informovaný, aké údaje o ňom Obchodník eviduje, a je oprávnený tieto údaje meniť, prípadne písomne vysloviť nesúhlas s ich spracovávaním. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

    11.2    Obchodník sa zaväzuje osobné údaje kupujúceho neposkytnúť iným, tretím subjektom, len zmluvnému dopravcovi za účelom dodania tovaru.

    11.3    Obchodník umožní nákup bez registrácie, pričom údaje neregistrovaných kupujúcich využije výhradne k plneniu predmetu zmluvy a nie k marketingovým či obchodným účelom.

    11.4    Obchodník je oprávnený zasielať kupujúcemu vlastné obchodné informácie len ak si ich kupujúci aktívne vyžiada a to len do doby, kým kupujúci Obchodníkovi neoznámi, že zasielanie chce ukončiť. Takéto oznámenie kupujúci môže urobiť na elektronickú adresu získanú v súvislosti s plnením zmluvy bez toho, aby mu tým vznikli akékoľvek náklady.

    11.5    Podrobnejšie informácie o rozsahu a spôsobe spracúvania osobných údajov sú dostupné tu.

    12)    Bezpečnostné IT štandardy

    12.1    Základné bezpečnostné previerky zamestnancov Obchodníka sú v rámci výberového konania uskutočňované personálnym pracovníkom. U Obchodníka sa používa komplexný systém vnútorných predpisov, v rámci ktorého je nastavený aj proces na bezpečné zachádzanie s citlivými informáciami a dátami zamestnancov Obchodníka.

    12.2    Prístupy zamestnancov Obchodníka do systému a k dátam určuje vnútorný predpis a sú priebežne aktualizované. Do jednotlivých zložiek systému majú prístup iba oprávnení zamestnanci a poverené kontrolné orgány Obchodníka.                

    12.3    Prístupové heslá sa v rámci systému využívajú na všetkých pracovných staniciach, vrátane firemných notebookov. Stanovená bezpečnostná politika užívateľa zaväzuje k používaniu silných hesiel, ich pravidelnej obmene a pravidlám ich používania.

    12.4    Stanovený bezpečnostný software je nainštalovaný na všetkých serveroch využívaných Obchodníkom, pracovných staniciach vrátane notebookov.       

    12.5    Proces okamžitých hlásení bezpečnostných incidentov zamestnancami Obchodníka je ustanovený vnútorným predpisom, vrátane hlásenia dotknutým tretím osobám.

    13)    Riešenie sporov

    13.1    Vzájomné spory medzi Obchodníkom a kupujúcim riešia všeobecné súdy.

    13.2    Obchodník v zmysle ustanovenia § 5 ods. 1 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje spotrebiteľa o možnosti alternatívneho riešenia sporu, a to možnosti:
    • podať žiadosť o nápravu Obchodníkovi ak medzi spotrebiteľom a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že Obchodník porušil iné práva spotrebiteľa; a
    • riešenia sporu mimosúdnou cestou na trvanlivom médiu, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava v prípade, že Obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť podľa prvej odrážky alebo na ňu neodpovedal do 30 dní.

    13.3    Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie mimosúdneho (alternatívneho) riešenia sporu prostredníctvom Európskej platformy riešenia sporov online na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

    13.4    Každá strana znáša svoje náklady sama.

    13.5    Právo spotrebiteľa obrátiť sa na všeobecné súdy týmto nie je dotknuté.

    Tyto Obchodní a reklamační podmínky internetového obchodu www.epravo.cz/eshop jsou platné a účinné ke dni 1.1.2023




    pošli emailem
    vytiskni článek

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    • Tweet

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 29.05.2025Švarcsystém a nastavení spolupráce s kontraktory v roce 2025 (online - živé vysílání) - 29.5.2025
    • 30.05.2025Česká implementace směrnice NIS2 očima právníka i úřadu (online - živé vysílání) - 30.5.2025
    • 03.06.2025Svěřenské fondy a fundace – právní a daňové aspekty dispozic s majetkem a plnění obmyšleným (online - živé vysílání) - 3.6.2025
    • 06.06.2025Judikatura vysokých soudů ke spoluvlastnictví (online - živé vysílání) - 6.6.2025
    • 11.06.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 11.6.2025

    Online kurzy

    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    • Novela insolvenčního zákona – klíčové změny od 1. 10. 2024
    • Evropské právo a jeho vliv na sport
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • K aplikaci zásady in dubio pro reo v rámci řízení o povolení obnovy trestního řízení
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, KVĚTEN 2025
    • Dědické řízení
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka
    • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?
    • Máte dostatečně zdokumentované plnění s dodavatelem?
    • Vypořádáním SJM k obchodnímu podílu soudním smírem (ne)může dojít k převodu obchodního podílu na exmanžela, který nebyl společníkem
    • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka
    • Flexibilní novela zákoníku práce
    • Bankovní tajemství ve světle nových výzev bezhotovostní digitální éry
    • Vypořádáním SJM k obchodnímu podílu soudním smírem (ne)může dojít k převodu obchodního podílu na exmanžela, který nebyl společníkem
    • Máte dostatečně zdokumentované plnění s dodavatelem?
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Flexinovela zákoníku práce: sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti
    • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Právní novinky v roce 2025, část první – rodinné právo
    • Mohou vlastníci nemovitostí zabránit dronům pořizovat fotografie jejich nemovitostí? Rozhodnutí soudu v QR kódu
    • Návraty zaměstnanců z rodičovské dovolené, záskoky a související otázky trvání pracovního poměru
    • Smluvní pokuta versus odpovědnost za újmu: interpretační výzvy § 2050 a § 2898 občanského zákoníku

    Soudní rozhodnutí

    Dílo s nehmotným výsledkem

    Spor o zaplacení ceny za provedení díla není sporem vyplývajícím z práva duševního vlastnictví podle § 9 odst. 2 písm. g) o. s. ř. ani tehdy, pokud se zhotovitel ve smlouvě o dílo...

    Náhrada nemajetkové újmy (exkluzivně pro předplatitele)

    Pro stanovení náhrady nemajetkové újmy u znásilněné ženy je rozhodující, zda jde („jen“) o zásah do osobnostních práv (zejména svobody rozhodování v sexuálních vztazích a...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    Za škodu se v právní teorii i praxi považuje újma, která nastala v majetkové sféře poškozeného, a je objektivně vyjádřitelná penězi. Skutečnou škodou je nutno rozumět takovou...

    Odměna zmocněnce (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhoduje-li soud o stížnosti odsouzeného proti usnesení o přiznání odměny a náhrady hotových výdajů zmocněnkyně poškozené, musí dát zmocněnkyni možnost vyjádřit se k...

    Podání obviněného (exkluzivně pro předplatitele)

    Vyplývá-li z obsahu stížnosti dostatečně zřejmě, že jde o podání samotného obviněného a že manželka, která stížnost podepsala, měla být zmocněna pouze k podpisu, jde sice o...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.