epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    25. 10. 2023
    ID: 117072upozornění pro uživatele

    Digitální identita: současný stav v České republice

    Vláda na svém jednání dne 13.09.2023 schválila návrh zákona, kterým se mění zákon 12/2020 Sb., o právu na digitální služby. Předmětná novela by měla přinést především možnost prokázat totožnost prezenčně prostřednictvím digitálního stejnopisu průkazu skrze mobilní aplikaci eDoklady[1] (dříve eDokladovka).[2] Ačkoliv by se mělo jednat o legislativní změnu, která usnadní občanům České republiky záležitosti každodenního života, ve světle projednávané revize nařízení eIDAS[3] se nejedná o zásadní posun v oblasti digitální identifikace.[4] Z tohoto důvodu bude prostřednictvím dvou článků nastíněn současný stav digitální identity a její nejbližší vývoj, zejména pak připravovaný projekt evropské peněženky digitální indenty (EUDI wallet).

    Právní úprava digitální identity

    Nařízení eIDAS představuje stěžejní úpravu elektronické identifikace a systémů pro elektronickou identifikaci. Elektronickou identifikací se dle nařízení eIDAS rozumí „postup používání osobních identifikačních údajů v elektronické podobě, které jedinečně identifikují určitou fyzickou či právnickou osobu nebo fyzickou osobu zastupující právnickou osobu.“[5] Struktura nařízení eIDAS rozeznává systémy elektronické identifikace, kdy součástí těchto systémů jsou jednotlivé prostředky pro elektronickou identifikaci vydávané jednotlivým osobám. Prostředkem pro elektronickou identifikaci je jednotka (hmotná, či nehmotná), která obsahuje osobní identifikační údaje sloužící k autentizaci online služby. Příkladem jednotky je například token nebo certifikát uložený v počítači.[6]

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Stěžejní institut, který zavedl nařízení eIDAS, je institut vzájemného uznávání, prostřednictvím kterého byla stanovena povinnost členských států uznávat oznámené (notifikované) systémy elektronické identifikace, včetně v nich obsažených prostředků pro elektronickou identifikaci. Došlo tak k odstranění zásadní překážky jednotného trhu spočívající v dosavadním vzájemném neuznávání systémů elektronické identifikace mezi členskými státy. Členské státy tak musely od 28. září 2018 umožnit on-line přístup ke službě veřejného sektoru, pokud je k ní obecně umožněn přístup skrze prostředky pro elektronickou identifikaci, i skrze všechny oznámené (zahraniční) systémy elektronické identifikace, respektive v nich obsažené prostředky pro elektronickou identifikaci splňující podmínky článku 6 nařízení eIDAS.[7],[8] Na základě nařízení eIDAS se může například rakouský občan prostřednictvím ID Austria „přihlásit“ do českého portálu MOJE daně.

    Český právní řád upravuje digitální identitu především v zákoně 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci. Problematiku digitální identity dále nalezneme rámcově upravenou i v zákoně 12/2020 Sb., o právu na digitální služby, v zákoně 269/2021 Sb., o občanských průkazech a v zákoně 21/1992 Sb., o bankách.

    Reklama
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    5.8.2025 13:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Zákon o elektronické identifikaci navazuje na nařízení eIDAS, jehož obsah tvoří zejména úprava využití elektronické identifikace. Specifikum zákona o elektronické identifikaci je pojem kvalifikovaného systému[9], neboť tento pojem nevychází terminologicky z nařízení eIDAS.[10] Kvalifikovaný systém zahrnuje oznámené systémy elektronické identifikace dle nařízení eIDAS a dále také české (neoznámené) systémy elektronické identifikace, které splňují podmínky ustanovení § 3 odst. 1 zákona o elektronické identifikaci.

    Klíčové pro používání digitální identity je především ustanovení § 12 zákona o právu na digitální služby, které upravuje právo na elektronickou identifikaci a autentizaci. Uživatel služby (fyzická či právnická osoba) bude mít dle tohoto ustanovení od 1. ledna 2025 právo provést svou identifikaci a autentizaci prostředkem pro elektronickou identifikaci podle své volby; nejméně však s úrovní značná[11], pokud není vyžadována vyšší úroveň, tj. úroveň záruky vysoká, pro všechny služby[12], kterým jejich charakter nebrání digitalizaci.

    Pokud určitý právní předpis, či výkon působnosti vyžaduje prokázání totožnosti, tak je dle ustanovení § 2 zákona o elektronické identifikaci možné její prokázání s použitím elektronické identifikace, avšak pouze skrze kvalifikovaný systém elektronické identifikace. Je nutné zmínit, že elektronická identifikace v soukromém sektoru, tj. mezi fyzickými či právnickými osobami, není speciálně regulovaná.[13]

    Systém elektronické identifikace je funkčně založen na národním bodu. Uživatel služby si zvolí, jakou on-line službu, či jinou činnost by chtěl využít (např. Portál občana) a následně je automaticky přesměrován na národní bod, kde si vybere z dostupných prostředků elektronické identifikace (např. bankovní identita). Po zvolení je uživatel služby automaticky přesměrován ke kvalifikovanému správci příslušného prostředku pro elektronickou identifikaci, který provede identifikaci a autentizaci uživatele služby. Pokud je identifikace a autentizace úspěšná, dojde opět k automatizovanému přesměrování na národní bod. Zde se ověří, nad rámec výše uvedeného, za pomocí dat ze základních registrů, totožnost uživatele a z příslušných informačních systémů veřejné správy doplní údaje, které jsou potřebné pro poskytnutí dané služby, či jiné činnosti. Pokud uživatel udělí souhlas s předáním údajů kvalifikovanému poskytovateli předmětné služby, dojde k předání potřených údajů o uživateli kvalifikovanému poskytovateli služby. Ten daného uživatele služby dle těchto údajů autorizuje a zpřístupní mu poskytovanou službu.[14], [15]

    Prostředky pro elektronickou identifikaci v České republice

    V České republice je v současné době dostupné velké množství prostředků pro elektronickou identifikaci, které je možné rozdělit do dvou skupin; (i) na prostředky elektronické identifikace spravované státními orgány a na (ii) prostředky elektronické identifikace spravované akreditovanými osobami.[16]

    Za prostředky elektronické identifikace spravované státními orgány je možné považovat:

    • Mobilní klíč eGovernmentu;
    • NIA ID;
    • eObčanku.[17]

    Prostředky elektronické identifikace spravované akreditovanými osobami představují:

    • I.CA identita;
    • MojeID;
    • Bankovní identita.[18], [19]

    Velké množství prostředků pro elektronickou identifikaci je částečně zdůvodněno různými technickými řešeními, kdy některé jsou založeny například na karetním principu (eObčanky, I.CA identita) a jiné jsou například založeny na bázi mobilní aplikace (Mobilní klíč eGovernmentu). Toto velké množství prostředků pro elektronickou identifikaci ovšem může působit na potenciální uživatele negativně, neboť pro průměrného uživatele je obtížné se správně orientovat v tak velkém množstvím prostředků pro elektronickou identifikaci.

    Obecně představuje digitální identita poměrně využívaný nástroj v České republice, kdy celkový počet unikátních přihlášení dosáhl ke dni 31. prosince 2022 hodnoty 2 134 144 unikátních přihlášení.[20] Je však nutné poznamenat, že ke dni 31. prosince 2022 bylo celkem vydáno již více než 11 milionů prostředků pro elektronickou identifikaci. Můžeme tedy pozorovat zásadní problém s nízkou mírou využívanosti těchto prostředků. Bankovní identita představuje nejrozšířenější prostředek pro elektronickou identifikaci v České republice, kdy s počtem 10 394 959 přihlášení za rok 2022, tvoří výraznou většinu v rámci prostředků pro elektronickou identifikaci.[21]

    I přes velký výběr na trhu prostředků pro elektronickou identifikaci autor tohoto článku nepovažuje ani jeden z nich za zcela ideální. Na základě jejich komplexního hodnocení ovšem autor aktuálně považuje za nejoptimálnější současný prostředek pro elektronickou identifikaci MojeID, který představuje single sign-on řešení, s možností vybrat si úroveň záruky, jakožto i konkrétní prostředky zabezpečení. Navíc představuje MojeID oznámený systém elektronické identifikace s možností přeshraničního použití. Hlavní nevýhodou je jeho relativně nízká míra rozšířenosti, a ne tak snadné založení jako v případě bankovní indenty.

    Právě bankovní identita by mohla představovat optimální řešení, jejíž další rozvoj je ovšem aktuálně zpomalován skutečností, že nebyla doposud oznámena jako systém elektronické identifikace ve smyslu nařízení eIDAS a nelze ji používat přeshraničně. Bankovní identita navíc dosahuje zatím pouze značné úrovně záruky. Její hlavní výhodou je však zpravidla automatické založení již v době zřízení internetového bankovního účtu.[22]

    Závěr

    V tomto článku autor seznámil čtenáře se základy právní úpravy digitální identity a současně představil dostupné prostředky pro elektronickou identifikaci v České republice a jejich problematické aspekty. V dalším článku se autor zaměří na revizi nařízení eIDAS a připravovaný projekt evropské peněženky digitální indenty (EUDI wallet), který by mohl být optimálním řešením pro současné problémy elektronické identifikace.


    Mgr. Bc. Karel Pelikán

    advokátní koncipient

    Doležal & Partners s.r.o., advokátní kancelář

    Růžová 1416/17, 110 00, Praha 1
    Koliště 1912/13, 602 00, Brno

    Tel.:    +420 222 544 201
    e-mail:    office@dolezalpartners.com

     

    [1] Jedná se stále o pracovní název.

    [2] Návrh zákona, kterým se mění zákon 12/2020 Sb., o právu na digitální služby a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony [online]. ODok [cit. 15. 9. 2023]. K dispozici >>> zde.

    [3] Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES.

    [4] Pojmy digitální identifikace a elektronická identifikace jsou synonyma.

    [5] Článek 3 bod 1 nařízení eIDAS.

    [6] Zaccaria, A. et al. EU eIDAS Regulation: Regulation (EU) 910/2014 on electronic identification and trust services for electronic transactions in the internal market: article-by-article commentary. München: C.H. Beck, 2020, s. 50-54.

    [7] Zaccaria et al. EU eIDAS Regulation, s. 83–84.

    [8] Donát, J., Maisner, M., Piffl, R. Nařízení eIDAS: komentář. Praha: C.H. Beck, 2017, s. 47–48.

    [9] Jedná se o legislativní zkratku pro kvalifikovaný systém elektronické identifikace.

    [10] Srov. Důvodová zpráva k zákonu 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci [online]. Beck-online [cit. 17. 9. 2023]. K dispozici >>> zde.

    [11] Nařízení eIDAS zavádí tři různé úrovně záruk pro systémy elektronické identifikace, a to nízkou, značnou a vysokou. Každá úroveň zaručuje u prostředku pro elektronickou identifikace určitou úroveň spolehlivosti ve vztahu k deklarované či uváděné totožnosti předmětné osoby. Technické specifikace úrovní záruk jsou upraveny prováděcím nařízení komise (EU) 2015/1502.

    [12] Dle ustanovení § 2 odst. 2 zákona o právu na digitální služby se digitální službou rozumí: „úkon vykonávaný orgánem veřejné moci vůči uživateli služby v rámci agendy a vedený v katalogu služeb jako úkon v elektronické podobě; za digitální službu se považuje i úkon vykonávaný vůči uživateli služby kontaktním místem veřejné správy v rámci agendy.“

    [13] Kovář, D., Korbel, F. Právní úprava tzv. bankovní identity [online]. Advokátní deník. 9. 5. 2021 [cit. 8. 2. 2023]. K dispozici >>> zde.

    [14] Příručka k využití služeb národní identitní autority pro kvalifikované poskytovatele služeb veřejné správy [online]. Identita občana. 10. 11. 2021, [cit. 20. 9. 2023]. K dispozici >>> zde.

    [15] Identita občana v roce 2022: souhrnné vybrané statistiky [online]. NAKIT. 21. 2. 2023 [cit. 20. 9. 2023]. K dispozici >>> zde.

    [16] Akreditovaná osoba představuje osobu soukromého práva (fyzickou či právnickou), která je správcem akreditovaného kvalifikovaného systému.

    [17] Kvalifikovaní správci [online]. Identita občana [cit. 20. 9. 2023]. K dispozici >>> zde.

    [18] Bankovní identitou se pro účely tohoto článku rozumí jednotlivé kvalifikované systémy elektronické identifikace spravované jednotlivými bankami jakožto akreditovanými osobami, kterých je v současné době celkem 10.

    [19] Kvalifikovaní správci [online]. Identita občana [cit. 20. 9. 2023]. K dispozici >>> zde.

    [20] Identita občana v roce 2022: souhrnné vybrané statistiky [online]. NAKIT. 21. 2. 2023 [cit. 20. 9. 2023].K dispozici >>> zde.

    [21] Identita občana v roce 2022: souhrnné vybrané statistiky [online]. NAKIT. 21. 2. 2023 [cit. 15. 9. 2023]. K dispozici >>> zde.  

    [22] Loutocký, P., Kasl, F. Potenciál a úskalí identifikačních služeb bankovní identity. Právník. 2021, č. 12, s. 1051.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Mgr. Bc. Karel Pelikán (Doležal & Partners)
    25. 10. 2023

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Cena zvláštní obliby – kdy má citový vztah poškozeného k věci vliv na výši odškodného?
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • 10 otázek pro ... Jana Kohouta
    • Obchodní vedení společnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.