epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    27. 9. 2023
    ID: 116991upozornění pro uživatele

    Nad jedním výběrovým řízením

    V červnu letošního roku po necelém roce od jmenování nečekaně rezignoval na svou funkci vrchního státního zástupce v Olomouci Radim Daňhel. Zakrátko poté se v médiích objevila informace, že favoritem nejvyššího státního zástupce Igora Stříže pro obsazení uvolněného místa má být bývalý státní zástupce a dosavadní ředitel Generální inspekce bezpečnostních sborů Radim Dragoun.

    Vláda České republiky na to učinila neobvyklý krok, na návrh ministra spravedlnosti Pavla Blažka usnesením nejvyššímu státnímu zástupci doporučila, aby nový vrchní žalobce vzešel z výběrového řízení. Igor Stříž poté o vypsání výběrového řízení skutečně rozhodl, byť dle jeho vyjádření jej doporučení vlády překvapilo a k tomuto kroku se chystal sám. Jedná se každopádně o postup překvapivý, až doposud byla vedoucí místa obsazována výhradně návrhem konkrétního jména ministrovi k tomu oprávněným funkcionářem. Výběrová řízení do vedoucích funkcí v soustavě státního zastupitelství zákon neukládá, ani jejich možnost nijak neupravuje.

    Ministr i nejvyšší státní zástupce vypsání výběrového řízení odůvodňují snahou o větší transparentnost při výběru vhodné osoby na exponované místo. Ponechme nyní stranou, zda se jedná ze strany Igora Stříže o správný krok nebo zda se zbytečně vystavil podezření, že podlehl nepřístojnému tlaku vlády na výkon jeho výlučné pravomoci. Smyslem a cílem výběrových řízení obecně je vybrat nejkvalitnějšího uchazeče, včetně těch, kteří by jinak v procesu jmenování mohli být neodůvodněně přehlédnuti. Postup výběru by pak měl být nejen transparentní, ale i srozumitelný širší veřejnosti. Zkusme se tedy na základě zveřejněných materiálů podívat, jak se nejvyššímu státnímu zástupci účel výběrového řízení a deklarovaný záměr povedlo realizovat.

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Pro výběrové řízení na obsazení vedoucích míst v soustavě státního zastupitelství neexistují žádná pravidla, ani jakýkoli precedens. Výběrové řízení tak vypsal nejvyšší státní zástupce na základě nově učiněného opatření. Stříž mohl využít zkušeností s roky praktikovaným postupem výběru předsedů soudů, podrobně upraveným právními předpisy, nicméně tak zjevně neučinil. Podle Střížova opatření čtyři z pěti členů výběrové komise jmenuje nejvyšší státní zástupce, jednoho pak ministr spravedlnosti. Jakákoli kritéria pro výběr členů komise chybí, nejvyšší státní zástupce i ministr je mohou vybrat zcela dle svého vlastního uvážení. Uchazeče hodnotí členové komise v celkem sedmi kategoriích pomocí bodové škály 0 až 10. Posuzuje se osobní integrita uchazeče a záruky nezávislosti, odbornost, předchozí využitelná praxe, organizační a řídící schopnosti, koncepce rozvoje VSZ v Olomouci, jazykové znalosti a vystupování a vyjadřovací schopnosti. Jednotlivá bodová hodnocení členové komise písemně neodůvodňují, slovní hodnocení kandidátů je nepovinné. Jednání komise je neveřejné. Součástí přihlášky uchazečů jsou vedle písemně zpracované koncepce rozvoje VSZ v Olomouci v rozsahu čtyř stran i strukturovaný životopis a motivační dopis uchazeče. Následuje osobní pohovor před komisí.

    Jako členy komise pro nynější výběr vrchního státního zástupce v Olomouci Igor Stříž jmenoval tři ze svých blízkých spolupracovníků – svého náměstka Přemysla Poláka, kterého současně jmenoval i předsedou této komise, a dva ředitele odboru NSZ, Romana Hájka a Zdeňka Kasala. Jako čtvrtá členka je doplnila krajská státní zástupkyně v Plzni Anna Maříková. Za ministerstvo spravedlnosti se komise účastnila Klára Cetlová, vrchní ředitelka sekce dohledu a justice.

    Do výběrového řízení se vedle již zvažovaného Radima Dragouna přihlásili i další dva uchazeči – Radek Bartoš, dosavadní náměstek VSZ v Olomouci, aktuálně pověřený řízením tohoto úřadu, a Adam Bašný, evropský pověřený žalobce a předtím dlouholetý náměstek pražské vrchní státní zástupkyně Lenky Bradáčové. Úvodem je třeba říct, že jsou všichni tři kandidáti bezpochyby velmi kvalitními uchazeči a jejich dosavadní kariéry úctyhodné. Z doložených přihlášek se však mohlo na první pohled zdát, že Radim Dragoun by mohl mít v Adamu Bašném přinejmenším silného konkurenta.

    Reklama
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    5.8.2025 13:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Už jen Bašného profesní životopis je ve srovnání s jakoukoliv kariérou v rámci soustavy impozantní. Prošel si úplně všemi stupni soustavy. Vedle řadového státního zástupce na různých stupních zastával i funkci vedoucího pobočky krajského státního zastupitelství. Před aktuálním angažmá v roli evropského pověřeného žalobce více než devět let působil jako jediný náměstek vrchní státní zástupkyně v Praze. Bašný se vymyká i svými zahraničními zkušenostmi, mimo jiné coby mezinárodní prokurátor v civilní misi EULEX v Kosovu. Vedle toho je aktivní v Unii státních zástupců, kde zastával i funkci I. viceprezidenta. Je držitelem ocenění Právník roku 2020/2021 v kategorii trestní právo.

    Vedle Bašného tak působí oba další uchazeči trochu jako chudí příbuzní. Bartoš je na tom o něco lépe, začínal na okrese, poté byl pět let jako řadový na KSZ, posledních dvanáct let působí na VSZ v Olomouci, kde se kromě ředitele odboru vypracoval na nynější funkci náměstka. Dragoun začínal jako policista, naposledy jako policejní rada celostátního Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality. Zkušenosti ze soustavy má jen jako okresní státní zástupce.

    Komise však uchazeče z hlediska předchozí využitelné praxe viděla jinak. Dva z jejích členů ohodnotili všechny uchazeče stejným počtem bodů, ostatní tři cenili nejvýše dosavadní praxi Radima Dragouna. Anna Maříková dokonce viděla Bašného jako nejhoršího ze všech, udělila mu pouhých šest bodů. U Kláry Cetlové pak byly životopisy Bartoše a Bašného úplným propadákem. Oba si od ní shodně vysloužili pět bodů oproti plnému počtu udělenému Dragounovi. V čem je však vedení GIBS až dvakrát „využitelnější“, než dlouholetá úspěšná kariéra v rámci soustavy, včetně vedení VSZ pro – vedení VSZ, respektive co lépe připraví na roli vrchního státního zástupce, než dlouhodobé působení ve funkci jeho náměstka, nám zůstalo utajeno. Můžeme tak jen spekulovat, co podstatného v dosavadní praxi mohl Bašný takto zásadně opomenout. Stejně tak se jedná od komise o zcela nesrozumitelný vzkaz pro ty státní zástupce a zástupkyně, kteří by rádi v rámci soustavy budovali své kariéry.

    Bartoš a především pak Bašný neuspěli i co do kritéria organizační a řídící schopnosti, kde od všech členů komise dostali výrazně méně bodů, než Dragoun hodnocený třikrát desítkou a jednou devítkou. Vedl si snad Bašný jako náměstek VSZ a vedoucí pobočky KSZ špatně? Nebo se řízení GIBS počítá automaticky za dvojnásobek?

    Na druhé straně k rozpoznání kvalit uchazečů nijak nepomohlo kritérium osobní integrity a záruk nezávislosti. V této kategorii si všichni uchazeči shodně a jednomyslně vysloužili od každého ze členů komise deset bodů. V tomto případě si však členové komise buď neudělali patřičné rešerše, nebo utrpěli jen těžko pochopitelnou ztrátu paměti. Pokud by této kategorii hodnocení věnovali řádnou pozornost, nemohly by jim uniknout v rámci soustavy opět zcela unikátní skutečnosti z profesní historie Adama Bašného. Ten byl v únoru 2009 odvolán z funkce vedoucího pobočky krajského státního zastupitelství v reakci na to, že veřejně kritizoval neobhajitelný postup veřejné žaloby v tzv. kauze Čunek. Svou kritiku přednesl a setrval na ní bez ohledu na následky. Veřejnost také pravdivě informoval o důvodech svého odvolání, přestože se tehdejší vedení snažilo hledat zástupné argumenty. Při vší úctě k nepochybným kvalitám obou dalších uchazečů jde v tomto případě o zcela mimořádný a reálný projev uchazečovy osobní integrity a nezávislosti. Řečeno s nadsázkou, pokud si ostatní uchazeči vysloužili bodů deset, Bašný jich měl dostat dvacet.

    Bašný u některých ztratil body i v otázce vystupování a vyjadřovacích schopností. Těžko můžeme porovnávat vystoupení uchazečů před komisí z neveřejného jednání. Nicméně pokud si lze vybavit Bašného dosud bezchybné veřejné a mediální vystupování, je ten rozdíl oproti ostatním těžko uvěřitelný. Pokud lze hodnotit z předložených písemných projevů a motivačních dopisů, Bašný s Bartošem svou motivaci odvozují od konkrétních potřeb úřadu. Bartoš nabízí jeho znalost zevnitř, Bašný akcentuje poslání veřejné žaloby a vlastní odpovědnost. Identifikuje problémy, jejich příčiny a nastiňuje možná řešení. Dragoun svou motivaci shledává převážně v tom, že mu nyní končí funkční období ředitele GIBS a v možnosti návratu do soustavy státního zastupitelství jako vrchní státní zástupce v Olomouci spatřuje pro sebe vhodný kariérní posun.

    Dragoun převálcoval své konkurenty i v kategorii koncepce rozvoje VSZ v Olomouci. Opět pro vnějšího pozorovatele těžko říci, proč. Pravdou je, že Bartošovo sdělení je oproti druhým dvěma kandidátům stručné, kusé a poněkud obecné. Bašný naproti tomu na stanoveném rozsahu předkládá velmi propracovanou a komplexní vizi. Dragoun sice v úvodu podotýká, že omezený rozsah koncepce neumožňuje detailní rozpracování, nicméně poté její signifikantní část věnuje rekapitulaci zákonných kompetencí VSZ a jeho organizační struktury, případně čtenáře ujišťuje, že při výkonu zákonné povinnosti informovat veřejnost hodlá dodržovat právní řád.

    Opět se lze jen dohadovat, čím se komise při udělování bodů řídila. Na rozdíl od výběrových řízení na soudní funkcionáře, nemuseli členové této komise jednotlivá bodování slovně odůvodňovat. Slovní hodnocení či vyjádření ale mohli k bodovací tabulce připojit. Roman Hájek pak jako jediný této možnosti využil. Nicméně to příliš nepomohlo. S veřejností se podělil o zjištění, že Bartoš na danou funkci „nemá předpoklady“, Bašný prý předvedl „standardní výkon“ (čí? svůj vlastní? standard standardního státního zástupce?), nicméně ho prý „nepřesvědčil“. Dragoun byl dle Hájka „naopak nejlepší“. Tak moc děkujeme za vysvětlení.

    Můžeme tedy i nadále věnovat volný čas přemýšlení, v čem pouze u Romana Hájka ztratil jako jediný Adam Bašný co do blíže nespecifikovaného kritéria „odbornost“. Jediné přesvědčivé hodnocení komise zůstává v kategorii jazykových schopností, kde Bašný s přehledem zvítězil. Pracuje totiž v angličtině.

    Výsledkem součtu bodového ohodnocení a závěrem výběrové komise je tak doporučení Radima Dragouna do funkce vrchního státního zástupce v Olomouci a nedoporučení obou dalších uchazečů. Komise na konec připojila dovětek, že Radim Dragoun byl komisí doporučen zejména z důvodu předchozí využitelné praxe ve vedoucích pozicích, kvalitně zpracované koncepce rozvoje, přesvědčivého vystupování a kvalitních vyjadřovacích schopností. Sdělení komise jako výsledek vysoce odpovědné a erudované činnosti tak působí spíše jako zápis ve školním čtenářském deníku.

    Autorka tohoto textu v minulosti kritizovala státní zastupitelství za netransparentní způsoby obsazování vedoucích míst státního zastupitelství, přičemž jedno z řešení spatřovala v povinném vypisování výběrových řízení na uvolněné funkce. V tomto případě se však jen těžko zbavit hořkého pocitu, že se komise, ať už vědomě či nevědomě, snažila vyhovět již dříve vyslovenému přání nejvyššího státního zástupce.

    Státní zastupitelství jako orgán veřejné žaloby by mělo být vlakovou lodí čitelnosti a věrohodnosti, nikdy by nemělo zavdat pochybnosti o jakékoliv účelovosti svých, byť vnitřních kroků. Pokud by však výběrová řízení a snahy o větší transparentnost měly do budoucna vypadat takto, tak ať se o ně státní zastupitelství raději vůbec nepokouší.

    Závěrem autorka tohoto textu považuje za nutné zdůraznit, že jako bývalá státní zástupkyně osobně zná nejen Adama Bašného, ale i další v textu jmenované osoby. S nikým ze jmenovaných však ohledně výběrového řízení, ani přípravy tohoto textu nebyla v žádném kontaktu

    Mgr Věra Nováková,
    advokátka a bývalá státní zástupkyně


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Mgr Věra Nováková
    27. 9. 2023

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Cena zvláštní obliby – kdy má citový vztah poškozeného k věci vliv na výši odškodného?
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Obchodní vedení společnosti
    • 10 otázek pro ... Jana Kohouta
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.