epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    22. 2. 2021
    ID: 112519upozornění pro uživatele

    Odpovědné veřejné zadávání v kontextu „odpadové“ novely zákona o zadávání veřejných zakázek

    S účinností od 1. ledna 2021 byly do zákona 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), zakotveny nové zásady zadávacího řízení, které budou mít zadavatelé povinnost zohlednit při zadávání veřejných zakázek. Konkrétně byl do § 6 ZZVZ doplněn nový odstavec 4 následujícího znění:

    „Zadavatel je při postupu podle tohoto zákona, a to při vytváření zadávacích podmínek, hodnocení nabídek a výběru dodavatele, povinen za předpokladu, že to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné, dodržovat zásady sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací ve smyslu tohoto zákona. Svůj postup je zadavatel povinen řádně odůvodnit.“

    Zatímco doposud měli zadavatelé možnost výše uvedené zásady odpovědného veřejného zadávání plnohodnotně aplikovat na dobrovolném principu, nyní je jim dodržování těchto zásad uloženo za povinnost, přičemž tato povinnost se vztahuje na všechny zadavatele (veřejné, sektorové i tzv. dotované), všechny druhy zadávacích řízení, všechny druhy veřejných zakázek (služby, dodávky, stavební práce), a to bez ohledu na jejich předpokládanou hodnotu (tedy i u veřejných zakázek malého rozsahu).

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Chybějící přechodné ustanovení

    Novela neobsahuje přechodné ustanovení. Nové zásady by se tímto měly uplatnit na všechny úkony zadavatele po 1.1.2021. Dle Stanoviska (dále jen „Stanovisko“) expertní skupiny Ministerstva pro místní rozvoj (dále jen „MMR“), které je gestorem ZZVZ a tím i osobou odpovědnou za jeho výklad, ze dne 23. prosince 2020 tato skutečnost neznamená, že by zadavatelé, kteří zahájili zadávací řízení před 1.1.2021 museli měnit po 1.1.2021 již stanovené zadávací podmínky a hodnocení nabídek. Výběr dodavatele tedy mohou provést podle pravidel stanovených v původní zadávací dokumentaci.[1] Pokud jde však například o posuzování mimořádně nízkých nabídkových cen v již zahájených zadávacích řízeních, měli by zvážit nové zásady a svůj postup odůvodnit.

    Reklama
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    5.8.2025 13:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Interpretace relevantních pojmů

    Dikce nového odst. 4 § 6 ZZVZ, jakož i souvisejícího § 28 písm. p) až r) ZZVZ (definice vybraných pojmů) vyvolávala od počátku a dle mého soudu stále vyvolává řadu interpretačních a aplikačních nejasností, které se MMR pokusilo alespoň částečně rozptýlit právě ve zmíněném Stanovisku. Největší obtíže se přitom týkají:

    1. požadavku na řádné odůvodnění postupu zadavatele, který pro jiné zásady uvedené v § 6 ZZVZ předepsán není,
    2. interpretace formulace „…za předpokladu, že to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné“, a
    3. střetu s dalšími zásadami zadávacího řízení.

    Odůvodnění postupu zadavatele

    Novela ukládá zadavateli povinnost svůj postup řádně odůvodnit, nestanoví však, jakou formou, s jakým obsahem a kdy se tak má stát. Vzhledem k tomu, že novela v tomto ohledu „mlčí“ má MMR za to, že zadavatel není povinen vypracovat písemné odůvodnění, tedy konkrétní písemný dokument, který by byl součástí dokumentace o zadávacím řízení ve smyslu § 216 odst. 1 ZZVZ ani není zadavateli uložena povinnost, aby měl takový dokument připraven již na počátku zadávacího řízení. Takový postup mu však lze spíše doporučit, a to zejména pro případ námitek v průběhu zadávacího řízení, či přezkumu zadávacího postupu ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

    Co se týče obsahu odůvodnění, měl by se zadavatel v rámci odůvodnění vypořádat se všemi třemi novými zásadami, a to i přesto, že ne v každé veřejné zakázce se (s ohledem na její povahu a smysl) všechny uplatní. Měl by především uvést, zda konkrétní zásadu aplikoval či nikoliv a z jakého důvodu.

    Možnost aplikace zásad s ohledem na povahu a smysl veřejné zakázky

    Co se týká posouzení otázky, zda zadavatel mohl a měl zásadu/zásady aplikovat, přináší Stanovisko MMR pouze jakési obecné vodítko, které zřejmě bude muset být konkretizováno až rozhodovací praxí.

    Zadavatel by měl v rámci svých úvah zohlednit jak ostatní zásady zadávacího řízení uvedené v § 6 ZZVZ tak principy 3E (efektivnost, hospodárnost, účelnost). Měl by dále zohlednit okolnosti a specifika dané zakázky včetně okolností plynoucích například z jiných právních předpisů apod.[2]

    Střet s ostatními zásadami zadávacího řízení

    Všechny zásady zadávacího řízení jsou rovnocenné. Nové zásady se tedy uplatní vedle ostatních zásad a principů 3E a je tak potřeba je aplikovat v celkovém kontextu zásad (žádná zásada ani princip není nadřazen ostatním). Zadavatel by se měl snažit vždy nalézt rovnováhu mezi všemi zásadami a principy, klíčová (byť ne formálně nadřazená ostatním) se jeví zásada přiměřenosti.[3]

    Zohlednění zásad se tedy nemá dít za každou cenu, pokud by se vychýlila rovnováha ve vztahu k ostatním zásadám a principům 3E a mohlo by se tak jednat o řešení hrubě nehospodárné, nepřiměřené, neúčelné či diskriminační.

    Jak konkrétně zohlednit nové zásady v rámci zadávacích řízení

    MMR, Ministerstvo práce a sociálních věcí (dále jen „MPSV“) i Ministerstvo životního prostředí připravily v reakci na novelu některé podpůrné informace, podklady a metodiky pro zadavatele a realizují v této věci školení. MPSV tak činí zejména v rámci Institutu odpovědného veřejného zadávání a Platformy odpovědného veřejného zadávání.[4]

    Určitým návodem a pomůckou pro zadavatele, jak při aplikaci zásad postupovat, může být zejména příručka Odpovědné veřejné zadávání v kostce zpracovaná MPSV, jejíž součástí je i kontrolní seznam tzv. „Checklist“, díky kterému si zadavatelé mohou projít témata odpovědného veřejného zadávání v praktických otázkách.

    Z pohledu praxe lze dovodit následující způsoby zohlednění nových zásad v rámci zadávacích řízení:

    1. v podmínkách účasti v zadávacím řízení, a to jako:
       
    2. podmínku kvalifikace – zde přichází v úvahu zřejmě především zohlednění v rámci požadované technické kvalifikace,
    3. technickou podmínku – může jít jak o technické údaje, tak údaje netechnické povahy, kterými zadavatel může popsat předmět plnění. U nadlimitního režimu (§ 89 až 95 ZZVZ) lze např. aplikovat i specifický požadavek, aby dodavatel při zpracování nabídky zohlednil získané informace o ochraně zaměstnanců, pracovních podmínkách, ochraně životního prostředí apod. (§ 89 odst. 4 ZZVZ),
    4. obchodní nebo jinou smluvní podmínku – konkrétní povinnosti dodavatele lze zakomponovat do návrhu smlouvy na plnění zakázky a utvrdit jejich splnění smluvními pokutami,
    5. zvláštní podmínku plnění – zde může jít typicky o podmínky v oblasti vlivu předmětu veřejné zakázky na životní prostředí, sociálních důsledků vyplývajících z předmětu veřejné zakázky, hospodářské oblasti nebo inovací. Jedná se o skupinu požadavků, které by bylo možno podřadit i pod skupinu technických či smluvních podmínek. Může jít např. o požadavky na ekologický průběh plnění veřejné zakázky (například co se týká provozu strojů, procesu výroby či likvidace odpadu vzniklého při plnění veřejné zakázky), určité požadavky na zaměstnání určitého množství dlouhodobě nezaměstnaných osob nebo stanovení minimální úrovně pro odměňování pracovníků dodavatele apod. Tyto zvláštní požadavky se tedy mohou vztahovat jak k samotnému průběhu či okolnostem plnění veřejné zakázky, tak k vlastnostem poptávaného plnění.
    1. v pravidlech pro hodnocení nabídek,

    Specifické požadavky lze začlenit do kritérií hodnocení – např. požadavek na zaměstnávání znevýhodněných osob apod.

    1. využitím možnosti vyhradit veřejnou zakázku.

    Dle § 37 odst. 6 ve spojení s § 38 ZZVZ má zadavatel možnost vyhradit účast v zadávacím řízení výlučně pro dodavatele zaměstnávající na chráněných pracovních místech podle zákona o zaměstnanosti alespoň 50 % osob se zdravotním postižením z celkového počtu svých zaměstnanců.

    Zadavatel má pochopitelně možnost výše uvedené způsoby zohlednění zásad různě kombinovat, např. zásady reflektovat pouze v rámci podmínek účasti, pouze v rámci stanovení hodnotících kritérií, nebo je zohlednit jak v rámci podmínek účasti, tak v rámci hodnotících kritérií. Aplikace zásad přichází také v úvahu při stanovení kritérií pro snížení počtu účastníků zadávacího řízení nebo snížení počtu předběžných nabídek nebo řešení, pokud jsou tyto postupy zákonem pro daný typ zadávacího řízení připuštěny.

    Rizika plynoucí z nové právní úpravy

    Ačkoliv má MPSV za to, že začlenění nových zásad do § 6 ZZVZ „nemusí nutně rozkolísat status quo komplexu dosavadních zásad zadávání veřejných zakázek a principů 3E“[5], považuji za důležité upozornit na některá rizika, která mohou být s novou právní úpravou spojena.

    Předně je třeba zdůraznit zvýšenou administrativní a časovou náročnost přípravy zadávacích řízení, kdy často (aby zadavatel vůbec měl možnost zjistit, zda nové zásady lze ve vztahu ke konkrétní zakázce aplikovat) bude zadavatel nucen realizovat předběžné tržní konzultace či předem představit plán veřejných zakázek veřejnosti. Takový postup je zadavatelům ostatně i doporučován ze strany MPSV[6]. Následné zhodnocení toho, jakými konkrétními nástroji zásady v rámci zadávacího postupu zohlednit tak, aby jejich aplikace byla vyvážená (zejména s ohledem na ostatní zásady), také nemusí být v konkrétním případě jednoduchou záležitostí.

    Výše uvedené s sebou jako důsledek může nést delší průběh zadávacích řízení a celkově zvýšené náklady na administraci veřejných zakázek. Lze se domnívat, že jedním z důsledků může být i zvýšení nabídkových cen, u nichž bude na zvážení, zda odpovídají celospolečenskému přínosu z aplikace zásad.

    Jako nemalé vidím rovněž riziko zvýšení účelového napadání zadávacích řízení ze strany dodavatelů a tím i dalších průtahů v zadávacím řízení.

    Závěr

    Ačkoliv odpovědné zadávaní veřejných zakázek si jistě zaslouží podporu, nabízí se otázka, zda přístup, kdy je takový postup zadavatelům uložen direktivně, je skutečně správným řešením. Domnívám se, že někteří zadavatelé z obavy před možným postihem za nedodržení zásad odpovědného zadávání, budou přistupovat k jejich čistě formální aplikaci bez skutečného přínosu pro společnost a celospolečenského efektu na úrovni veřejného zájmu. Možná je má domněnka v tomto ohledu mylná a praxe zadavatelů nás o tom přesvědčí. V každém případě bude zajímavé sledovat vývoj v oblasti odpovědného veřejného zadávání po zmíněné novele ZZVZ, jakož i to, jak se k aplikaci těchto pravidel postaví rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.


    Mgr. Pavlína Růžičková
    ,
    senior associate



    CERHA HEMPEL Kališ & Partners
     
    Týn 639/1  
    110 00  Praha 1
     
    Tel.:     +420 221 111 711
    e-mail:  office@cerhahempel.cz


    [1] Viz Stanovisko MMR k právním otázkám spojeným se zavedením nových zásad zadávání veřejných zakázek ze dne 23. prosince 2020, k dispozici >>> zde.

    [2] Viz Stanovisko MMR k právním otázkám spojeným se zavedením nových zásad zadávání veřejných zakázek ze dne 23. prosince 2020, k dispozici >>> zde.

    [3] Příručka Odpovědné veřejné zadávání v kostce zpracovaná Ministerstvem práce a sociálních věcí k dispozici >>> zde.

    [4] Kdispozici >>> zde.

    [5] Příručka Odpovědné veřejné zadávání v kostce zpracovaná Ministerstvem práce a sociálních věcí k dispozici >>> zde.

    [6] Příručka Odpovědné veřejné zadávání v kostce zpracovaná Ministerstvem práce a sociálních věcí k dispozici >>> zde.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Mgr. Pavlína Růžičková (CERHA HEMPEL Kališ & Partners)
    22. 2. 2021

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • FSR EU o zahraničních subvencích a více než rok jeho aplikace v oblasti veřejných zakázek
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, KVĚTEN 2025
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, DUBEN 2025
    • Aktivní legitimace k podání námitek proti zadávacím podmínkám v jednacím řízení s uveřejněním
    • Mimořádně nízká nabídková cena ve veřejných zakázkách: Aktuální soudní rozhodnutí a jeho dopady
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, BŘEZEN 2025
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, ÚNOR 2025
    • Byznys a paragrafy, díl 4.: Náhrada škody a újmy ve veřejných zakázkách
    • Předkládání návrhu smlouvy v nabídce v zadávacím řízení
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, LEDEN 2025

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • 10 otázek pro ... Jana Kohouta
    • Obchodní vedení společnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.