Olomoucký kraj: Téměř každý druhý pracovník dojížděl do zaměstnání
V Olomouckém kraji loni v březnu
dojížděl za prací téměř každý druhý z 284.510 pracujících
obyvatel. Zatímco v celé České republice muselo kvůli obživě
cestovat 39,6 procenta zaměstnanců, v Olomouckém kraji dojíždělo
do zaměstnání 43,6 procenta pracujících. O deset let dříve
jezdilo v Olomouckém kraji za prací 37,5 procenta zaměstnanců.
Vyplývá to z výsledků loňského sčítání lidu, které zveřejnil
Český statistický úřad.
dojížděl za prací téměř každý druhý z 284.510 pracujících
obyvatel. Zatímco v celé České republice muselo kvůli obživě
cestovat 39,6 procenta zaměstnanců, v Olomouckém kraji dojíždělo
do zaměstnání 43,6 procenta pracujících. O deset let dříve
jezdilo v Olomouckém kraji za prací 37,5 procenta zaměstnanců.
Vyplývá to z výsledků loňského sčítání lidu, které zveřejnil
Český statistický úřad.
Kvůli zaměstnání muselo loni každý den v Olomouckém kraji
usednout do osobních automobilů, vlaků, autobusů či šlápnout do
pedálů bicyklů 36,1 procenta všech pracujících (102.824 lidí),
což je o 3,4 procenta více než činil celorepublikový průměr.
Nejméně lidí, 39 procent všech pracujících, podle výsledků
sčítání lidu loni cestovalo do zaměstnání v okrese Olomouc.
Následovalo Jesenicko (43,9 procenta), Přerovsko (44,6 procenta)
a Prostějovsko (46,7 procenta). Nejvíce ekonomicky aktivních lidí
cestovalo za prací v okrese Šumperk (48,3 procenta).
Hlavní část pracujících dojíždějících do zaměstnání tvořili v
Olomouckém kraji lidé ve věku od 20 do 29 let (38.831
pracujících). Naopak obyvatelé věkových kategorií 15 až 19 let a
60 a více let cestovali za prací nejméně - v prvním případě 1948
a ve druhém 1153 pracujících lidí.
Podle Jaroslava Mikšaníka z olomouckého úřadu práce má nárůst
počtu pracujících, kteří v Olomouckém kraji musejí do zaměstnání
dojíždět, na svědomí zejména zánik firem v menších městech a
obcích. "Většina nových pracovních příležitostí přitom vzniká v
regionálních centrech, takže lidé jsou nuceni dojíždět za prací,"
uvedl Mikšaník.
Dodal, že na počtu lidí dojíždějících do práce se podepsal i
krach mnoha zemědělských družstev či obchodů v malých obcích,
které nahradily velkoprodejny stavěné ve větších městech.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz