epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    13. 4. 2015
    ID: 97354upozornění pro uživatele

    Rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče v rámci otevřeného řízení

    Cílem tohoto příspěvku je poskytnout komplexní pohled na postup zadavatele veřejné zakázky při vylučování uchazečů veřejné zakázky. Zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „ZVZ“) obsahuje ustanovení týkající se rozhodnutí o vyloučení hned na několika místech. Při vyloučení z jakéhokoliv důvodu vždy platí, že subjektem oprávněným učinit rozhodnutí o vyloučení je výhradně zadavatel, nemůže za tímto účelem pověřit či ustanovit žádnou komisi, ani se nemůže nechat zastoupit jinou osobou (§ 151 ZVZ).

    Následující text je rozdělen do třech částí, které neodpovídají systematice ZVZ. Pořadí těchto částí jsem zvolil z pohledu postupu zadavatele v rámci zadávacího řízení. První fází je tedy otevírání obálek, na kterou navazuje fáze týkající se prokazování splnění kvalifikace a poslední fází je posouzení nabídek. Všemi těmito fázemi musí uchazeč úspěšně projít, aby jeho nabídka mohla být vůbec hodnocena, popř. vybrána jako nejvhodnější nabídka. 

    Vyloučení uchazeče v rámci otevírání obálek

    Po podání nabídek a uplynutí lhůty pro jejich podání nastává fáze otevírání obálek, pro kterou je veřejný zadavatel[1] povinen ustanovit komisi pro otevírání obálek, která musí být dle zákona nejméně tříčlenná (§ 71 odst. 1 ZVZ). Zákon umožňuje pověřit k plnění funkce komise pro otevírání obálek hodnotící komisi, kdy tento postup může být pro zadavatele praktický zejména z hlediska množství zúčastněných lidí během zadávacího řízení (§ 71 odst. 3 ZVZ). Samozřejmě ovšem platí, že personální obsazení komise pro otevírání obálek může být značně odlišné od obsazení hodnotící komise.

    Komise v této fázi postupuje následovně. Nejdříve dle pořadového čísla v souladu s § 71 ZVZ postupně otevírá obálky a kontroluje, zda jsou nabídky zpracovány v českém jazyce a zda je podepsán návrh smlouvy osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče. Průběhu otevírání obálek jsou podle § 71 odst. 6 ZVZ oprávněni být přítomni uchazeči. Po provedení kontroly jsou jim sdělovány u každé nabídky identifikační údaje uchazeče, informace o tom, zda nabídka splňuje výše uvedené požadavky a dále je jim sdělovaná informace o nabídkové ceně (§ 71 odst. 8 ZVZ). Z jednání se pořizuje dle § 73 odst. 1 ZVZ protokol o otevírání obálek. Uchazeči jsou oprávněni do něj nahlížet, pořizovat si z něj výpisy nebo jeho opis (§ 73 odst. 3 ZVZ).

    V případě nesplnění zákonných požadavků dle § 71 odst.7 ZVZ musí komise nabídku vyřadit (§ 71 odst. 8 ZVZ). Zákon komisi neumožňuje uchazeče vyzvat k doplnění či vysvětlení, nýbrž musí nabídku uchazeče bez dalšího vyřadit. V návaznosti na rozhodnutí komise o vyřazení nabídky je zadavatel povinen bezodkladně vyloučit uchazeče z účasti v zadávacím řízení, o čemž zadavatel uchazeče písemně vyrozumí (§ 71 odst. 9 ZVZ). Zadavatel zde nemá žádnou diskreci, uchazeče, jehož nabídka byla vyřazena, musí vždy vyloučit.

    Vyloučení dodavatele pro nesplnění kvalifikace

    Pojem kvalifikace je definován v § 17 písm. e) jako způsobilost dodavatele pro plnění veřejné zakázky. Lze tedy říci, že splnění kvalifikace je předpokladem k tomu, aby mohla být nabídka vůbec posouzena a hodnocena. To ostatně výslovně plyne také ze znění ustanovení § 51 odst. 2 ZVZ.

    Ustanovení § 50 ZVZ stanovuje podmínky pro splnění kvalifikace. Kvalifikační předpoklady zákon rozlišuje na základní, profesní, ekonomické a finanční a dále technické. V případě základních a profesních kvalifikačních předpokladů zákonodárce stanovuje taxativně kritéria jejich splnění, zatímco zbývající předpoklady jsou stanoveny demonstrativně. Je nutné také upozornit na to, že kvalifikace dodavatele nemůže být předmětem hodnotících kritérií (§ 50 odst. 5 ZVZ). V případě, že by tomu tak nebylo, tak by docházelo k směšování dvou zcela odlišných stádií zadávacího řízení, jejichž účel vykazuje odlišnosti. Posuzovat lze pouze nabídky dodavatelů, kteří již prokázali zadavateli, že jsou schopni předmět zakázky realizovat. V případě záměny hodnotících a kvalifikačních předpokladů by tak došlo k pochybení zadavatele, které by dle okolností mohlo mít vliv na pořadí nabídek.[2]

    Okamžik, ke kterému musí být kvalifikace prokázaná, je upraven v § 52 odst. 1 ZVZ, dle kterého je dodavatel povinen prokázat splnění kvalifikace ve lhůtě pro podání nabídek.[3] Nedodržení této lhůty je důvodem pro vyloučení dodavatele z účasti v zadávacím řízení (§ 60 odst. 1 ZVZ). V této souvislosti je potřeba také upozornit na přijetí zákonného opatření, které povinnost prokázání splnění kvalifikace pozměnilo.[4] V případě fakultativního postupu zadavatele dle § 59 odst. 4 ZVZ může uchazeč prokázat splnění kvalifikace v poskytnuté lhůtě.  

    Obecně platí, že prokázání splnění kvalifikace posuzuje samotný zadavatel (§ 59 odst. 1 ZVZ). Ustanovení § 59 odst. 2 a 3 ZVZ ovšem umožňuje zadavateli ustanovit k posouzení kvalifikace zvláštní komisi, popř. pověřit hodnotící komisi. Otázkou ovšem je, jak je to se závazností posouzení kvalifikace ustanovené zvláštní nebo pověřené hodnotící komisí. V případě § 59 odst. 3 je zákonná dikce jasná, kdy závaznost rozhodnutí pověřené hodnotící komise plyne explicitně ze znění tohoto odstavce: „může kvalifikaci posoudit hodnotící komise, stanoví-li tak veřejný zadavatel“. U zvláštní komise naopak zákon v § 59 odst. 2 ZVZ uvádí: „pro účely posouzení kvalifikace“. Lze se spíše ztotožnit s názorem, že je zadavatel vázán i posouzením zvláštní komise, a to především z toho důvodu, že je na zvláštní komisi, stejně jako na hodnotící komisi, přeneseno oprávnění posoudit kvalifikaci, kdy zákon zároveň nestanovuje zvláštní komisi jako poradní orgán.[5] 

    Zákon umožňuje zadavateli v § 59 odst. 4 ZVZ využít možnosti požádat dodavatele, aby písemně objasnil předložené informace či doklady nebo předložil další informace či doklady prokazující splnění kvalifikace. Jak plyne z předchozí věty, jedná se o oprávnění zadavatele, nikoli o povinnost. Musí ovšem samozřejmě postupovat v souladu s ustanovením § 6 ZVZ, tedy musí dodržovat zásadu transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Nelze tedy postupovat takovým způsobem, že v případě jednoho z dodavatelů zadavatel možnosti doplnit kvalifikaci využije a v případě druhého dodavatele nikoli.[6]

    Lhůtu k doplnění stanovuje zadavatel, ze zákona pouze vyplývá, že by měla být přiměřená. Jak již bylo uvedeno výše, byla přijata novela zákona, která pozměnila znění ustanovení § 59 odst. 4, a to tak, že se slova: „musejí nastat ve“ nahradily slovy: „mohou nastat v případě postupu podle tohoto odstavce po“. Tato novela byla přijata především z toho důvodu, že v některých případech byli vylučováni i ti uchazeči, kteří ve skutečnosti byli k plnění předmětu veřejné zakázky kvalifikovaní. Dle staré úpravy uchazeči nemohli prokazovat splnění kvalifikačních předpokladů dodatečnými doklady k okamžiku po uplynutí lhůty a zadavatel je byl povinen pro nesplnění kvalifikace vyloučit. Novela tedy umožňuje, aby skutečnosti rozhodné pro splnění kvalifikace mohly nastat i po uplynutí lhůty pro podání nabídek. Stále ovšem platí, že postup dle § 59 odst. 4 ZVZ je pro zadavatele fakultativní.

    O posouzení kvalifikace pořídí zadavatel, popř. zvláštní či hodnotící komise, vždy protokol o posouzení kvalifikace (§ 59 odst. 4 a 7 ZVZ). Zákon stanovuje v § 59 odst. 5 a 6 ZVZ obligatorní obsah protokolu, kdy jeho obsahem musí být zejména údaj, zda uchazeč splnění kvalifikace prokázal nebo neprokázal. Zadavatel je dále povinen dle § § 59 odst. 8 ZVZ umožnit všem dodavatelům nahlédnout do protokolu, pořizovat si z něj výpisy nebo jeho opis.

    Rozhodnutí, zda uchazeč splnil či nesplnil kvalifikaci, má zásadní význam pro další zadavatelům postup v zadávacím řízení. Zadavatel je v důsledku nesplnění kvalifikace povinen vyloučit dodavatele, který nesplnil kvalifikaci (§ 60 odst. 1 ZVZ).

    Vyloučení uchazeče v rámci posouzení nabídek

    Nabídka uchazeče musí odpovídat požadavkům zákona a zadavatele. Zákon stanovuje také doklady, které musí být obligatorně součástí nabídky (§ 68 odst. 3 ZVZ). Na rozdíl od předchozích fází posuzuje nabídky výhradně hodnotící komise. Zákon umožňuje hodnotící komisi také přizvat pro posouzení nabídek poradce (§ 76 odst. 2 ZVZ). Přizvaný poradce musí splňovat obdobné požadavky jako členové hodnotící komise. Nesmí být podjatý a má povinnost zachovávat mlčenlivost o veškerých skutečnostech, o nichž se dozvěděl v souvislosti  se svojí přítomností na jednání komise, jakož i o skutečnostech, se kterými se měl možnost seznámit při posuzování nabídek (§ 74 odst. 7 ZVZ).

    Nabídky uchazečů se posuzují z hlediska splnění zákonných a zadavatelových požadavků a z hlediska toho, zda nejsou v rozporu s platnými právními předpisy.[7] Stejně jako v případě kvalifikace může hodnotící komise požádat uchazeče k písemnému vysvětlení nabídky, popř. k doplnění dokladů. Na rozdíl od výzvy v rámci prokazování splnění kvalifikace zákon stanovuje uchazeči subsidiárně lhůtu 3 pracovních dnů ke splnění výzvy, nestanoví-li hodnotící komise lhůtu delší. Hodnotící komise má dále možnost na žádost uchazeče tuto lhůtu prodloužit nebo její zmeškání prominout (§ 76 odst. 3 ZVZ).

    Hodnotící komise dokonce není povinna v případě trvajících nejasností i přes písemné zdůvodnění uchazeče nabídku ihned vyloučit. Dle ustanovení § 76 odst. 4 může uchazeče pozvat na jednání hodnotící komise za účelem vysvětlení jeho nabídky. Na jednání ovšem samozřejmě nelze připustit jakékoliv zásahy do obsahu nabídky.[8] Podmínky využíti možnosti pozvat uchazeče na jednání hodnotící komise jsou následující. Uchazeč musí být nejprve požádán hodnotící komisí o písemné vysvětlení nabídky (§ 76 odst. 3 ZVZ). V případě, že uchazeč výše uvedené písemně zdůvodní, a toto zdůvodnění není dostatečné, má hodnotící komise možnost přizvat uchazeče na jednání za účelem vysvětlení jeho nabídky (§ 76 odst. 4 ZVZ).

    Vzhledem k dikci § 76 odst. 4: "Hodnotící komise může po písemném zdůvodnění nejasností..." je zřejmé, že možnost přizvat uchazeče na jednání neplatí v případě, že nedoplnil doklady podle § 68 odst. 3 ZVZ. O tom svědčí i komentář k § 76 odst. 4 ZVZ, dle kterého platí, že podaná vysvětlení se mohou vztahovat pouze k tomu, co již je obsaženo v nabídce, která byla podána ve lhůtě pro podání nabídek. Prostřednictvím podaného vysvětlení, písemného i ústního, nesmí být nabídka doplňována nebo měněna."[9]

    Nabídky uchazečů, které nesplňují posuzované předpoklady, musí být hodnotící komisí vyřazeny (§ 76 odst. 1 a 3 ZVZ). I v tomto případě je dodržena dvoukolejnost vyřazení – vyloučení a zadavatel opět musí dle § 76 odst. 6 ZVZ uchazeče vyloučit vždy, jestliže hodnotící komise nabídku uchazeče vyřadila. Z jednání hodnotící komise se pořizuje protokol. Na rozdíl od protokolů vyhotovených v rámci posuzování kvalifikace a v rámci otevírání obálek nemá uchazeč oprávnění do něj nahlížet, pořizovat si z něj výpisy nebo jeho opis. Lze ovšem doporučit protokol náležitě odůvodnit, a to zejména tehdy, jestliže na něj odkazuje zadavatel ve svém rozhodnutí o vyloučení uchazeče z účasti v zadávacím řízení.

    Zákon dále upravuje v § 77 ZVZ postup hodnotící komise v případě mimořádně nízké nabídkové ceně uchazeče ve vztahu k předmětu veřejné zakázky. Za této situace hodnotící komise obligatorně musí vyzvat uchazeče k zdůvodnění výše nabídkové ceny. Na rozdíl od předchozích výzev je v tomto případě zadavatel ze zákona povinen takto postupovat. Zákon stanovuje subsidiárně lhůtu 3 pracovních dnů k poskytnutí zdůvodnění, nestanoví-li hodnotící komise lhůtu delší (§ 77 odst. 1 ZVZ). Zákon také umožňuje dle ustanovení § 77 odst. 3 přizvat uchazeče po jeho písemném zdůvodnění na jednání hodnotící komise za účelem vysvětlení zdůvodnění. Pro přizvání uchazeče platí obdobně stejný postup, jako je popsán již výše.

    Hodnotící komise posoudí písemné zdůvodnění, popř. vysvětlení podané na jednání hodnotící komise, zda mimořádně nízká nabídková cena je založena na objektivních příčinách, či nikoliv. Objektivní příčiny uvádí zákonodárce demonstrativně v § 77 odst. 2 ZVZ. Hodnotící komise musí dle § 77 odst. 6 ZVZ nabídku uchazeče vyřadit v případě nevyhovění výzvy nebo jestliže posoudila zdůvodnění jako neopodstatněné. Následně je zadavatel dle § 77 odst. 6 ve spojení s § 76 odst. 6 ZVZ opět povinen uchazeče vyloučit z účasti v zadávacím řízení.


    Mgr. Lukáš Zárybnický,
    advokátní koncipient

    e-mail: zarybnickylukas@seznam.cz


    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] V dalších částech textu zkráceně zadavatel.
    [2] RAUS, David, NERUDA, Robert. Zákon o veřejných zakázkách. Komentář. 1. vydání. Praha: Linde Praha, a.s., 2007, s. 383. Srovnej rozhodnutí ÚOHS ze dne 5. 9. 2007, sp. zn. S175/2007/VZ-15226/2007/520-AB.
    [3] Srovnej změnu v kvalifikaci v § 58 ZVZ.
    [4] Zákonné opatření č. 341, kterým se mění zákon 137/2006 Sb.
    [5] RAUS, David, NERUDA, Robert. Zákon o veřejných zakázkách. Komentář. 1. vydání. Praha: Linde Praha, a.s., 2007, s. 453. Srovnej opačný názor v  PODEŠVA, Vilém a kol. Zákon o veřejných zakázkách. Komenátř. 2. vydání. Praha: Wolter Kluwer, 2011, s. 282.
    [6] PODEŠVA, Vilém a kol. Zákon o veřejných zakázkách. Komenátř. 2. vydání. Praha: Wolter Kluwer, 2011, s. 283.
    [7] V případě veřejné zakázky na stavební práce je rozsah posuzování širší, srovnej § 76 odst. 1 ZVZ.
    [8] PODEŠVA, Vilém a kol. Zákon o veřejných zakázkách. Komenátř. 2. vydání. Praha: Wolter Kluwer, 2011, s. 345.
    [9] RAUS, David, NERUDA, Robert. Zákon o veřejných zakázkách. Komentář. 1. vydání. Praha: Linde Praha, a.s., 2007, s. 559.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Mgr. Lukáš Zárybnický
    13. 4. 2015

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Přinese rozsáhlá novela zákona o ochraně přírody a krajiny urychlení povolovacích procesů?
    • Nový zákon o kybernetické bezpečnosti: co se mění a jak se připravit?
    • Fungování Rady pro rozhodování sporů podle Červené knihy FIDIC
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Právní novinky v roce 2025, část čtvrtá – implementace nové definice domácího násilí

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.