epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Sdělení Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  233/1996 | Částka:  69/1996
    2.9.1996

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    233

    Sdělení

    Ministerstva zahraničních věcí


    Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 30. ledna 1996 bylo v Bruselu podepsáno Rozhodnutí č. 1/96 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé ze dne 30. ledna 1996, přijímající Prováděcí pravidla pro aplikaci ustanovení o hospodářské soutěži uvedených v článku 64 (1) (i), (1) (ii) a (2) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé a v článku 8 (1) (i), (1) (ii) a (2) Protokolu č. 2 k této dohodě pro výrobky Evropského společenství uhlí a oceli (ESUO).1)

    Rozhodnutí č. 1/96 vstoupilo v platnost dnem podpisu.

    České znění Rozhodnutí se vyhlašuje současně.


    Rozhodnutí

    č. 1/96 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé ze dne 30. ledna 1996 přijímající Prováděcí pravidla pro aplikaci ustanovení o hospodářské soutěži uvedených v článku 64 (1) (i), (1) (ii) a (2) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé a v článku 8 (1) (i), (1) (ii) a (2) Protokolu č. 2 k této Dohodě pro výrobky ESUO


    Rada přidružení,

    vzhledem k Evropské dohodě zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé a zejména vzhledem k článku 64 (3),

    a vzhledem k Protokolu č. 2 vztahujícího se na výrobky ESUO připojeného k výše uvedené Evropské dohodě a zejména vzhledem k článku 8 (3) tohoto Protokolu,

    a s přihlédnutím k článku 64 (3) Evropské dohody, který stanoví, že Rada přidružení přijme rozhodnutím do tří let od vstupu této Dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2 tohoto článku,

    a s přihlédnutím k článku 8 (3) Protokolu č. 2 připojeného k Evropské dohodě, který stanoví, že Rada přidružení přijme rozhodnutím do tří let od vstupu této Dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2 tohoto článku,

    rozhodla takto:


    Jediný článek

    Prováděcí pravidla pro aplikaci ustanovení o hospodářské soutěži uvedených v Článku 64 (1) (i), (1) (ii) a (2) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé jejich článku 8 (1) (i), (1) (ii) a (2) Protokolu č. 2 k této Dohodě pro výrobky ESUO tak, jak jsou uvedeny v příloze tohoto Rozhodnutí, jsou přijata.

    Dáno v Bruselu, 30. ledna 1996.


    G. Testa v. r.
    J. Konečný v. r.
    tajemníci
    Za radu přidružení:
    J. Zieleniec v. r.
    předseda




    Příloha

    Prováděcí pravidla

    pro aplikaci ustanovení o hospodářské soutěži uvedených v článku 64 (1) (i), (1) (ii) a (2) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé a v článku 8 (1) (i), (1) (ii) a (2) Protokolu č. 2 k této Dohodě pro výrobky ESUO


    Článek 1

    Obecný princip

    Případy, týkající se dohod mezi podniky, rozhodnutí sdružení podniků a jednání ve vzájemné shodě mezi podniky, jejichž cílem nebo výsledkem je vyloučení, omezení nebo narušení soutěže, stejně jako zneužití dominantního postavení na území Společenství nebo České republiky jako celku nebo na jejich podstatné části, které mohou ovlivnit obchod mezi Společenstvím a Českou republikou, se řeší podle principu obsažených v článku 64 (1) a (2) Evropské dohody.

    Pro tento účel jsou tyto případy projednávány Komisí Evropských společenství (GŘ IV) na straně Společenství a Ministerstvem pro hospodářskou soutěž České republiky (MHS) na české straně.

    Kompetence Komise a MHS k projednávání těchto případů budou vycházet z existujících pravidel příslušné legislativy Společenství a České republiky, včetně těch případů, kde jsou tato pravidla aplikována na podniky umístěné mimo příslušné území.

    Oba orgány budou řešit tyto případy ve shodě s vlastními hmotněprávními předpisy a s ohledem na níže vyložená ustanovení. Příslušnými hmotněprávními předpisy se rozumí předpisy o hospodářské soutěži Smlouvy zakládající Evropské společenství, stejně jako Smlouvy zakládající Evropské společenství uhlí a oceli, včetně sekundární legislativy týkající se hospodářské soutěže pro Komisi a český zákon o ochraně hospodářské soutěže pro MHS.


    Hospodářské činnosti podle smlouvy o ES

    Článek 2

    Kompetence obou orgánů pro hospodářskou soutěž

    Případy spadající pod článek 64 Evropské dohody, které mohou ovlivnit jak trh Společenství, tak český trh a které by mohly spadat do kompetence obou orgánů pro hospodářskou soutěž, budou projednávány Komisí a MHS podle pravidel obsažených v tomto článku.

    2. 1 Oznamování

    2. 1. 1 Orgány pro hospodářskou soutěž si budou vzájemně oznamovat ty případy, které projednávají a které podle obecného principu stanoveného v článku 1 zjevně spadají rovněž do kompetence druhého orgánu.

    2. 1. 2 Tato situace může nastat zvláště v případech týkajících se činností, které:

    - zahrnují protisoutěžní činnosti prováděné na území spadajícím do kompetence druhého orgánu

    - jsou důležité pro vynucovací činnost druhého orgánu pro hospodářskou soutěž

    - se týkají nápravných opatření, která by vyžadovala nebo zakazovala jednání na území spadajícím do kompetence druhého orgánu.

    2. 1. 3 Oznamování podle tohoto článku bude zahrnovat dostatečné informace, aby přijímací strana mohla předběžně posoudit jakýkoliv dopad na své zájmy. Kopie oznámení budou pravidelně předkládány Radě přidružení podle Evropské dohody.

    2. 1. 4 Oznamování bude prováděno předem, co nejdříve, a nejpozději v období vyšetřování, avšak s dostatečným časovým předstihem před přijetím dohody nebo rozhodnutí tak, aby byly usnadněny připomínky a konzultace a bylo umožněno orgánu provádějícímu řízení vzít v úvahu názory druhého orgánu, jakož i přijmout takové opatření k nápravě, které lze provést podle jeho práva, aby byl daný případ vyřešen.

    2. 2 Konzultace a vzájemné dorozumění

    Kdykoliv budou Komise nebo MHS považovat protisoutěžní činnosti prováděné na území druhého orgánu za podstatně ovlivňující důležité zájmy příslušné strany, mohou požadovat konzultace s druhým orgánem nebo mohou požadovat, aby orgán pro hospodářskou soutěž druhé strany zahájil jakékoliv vhodné postupy s úmyslem přijmout nápravné opatření ve shodě se svou legislativou o protisoutěžních činnostech. Toto je bez prejudice vůči jakémukoliv postupu podle zákonů o hospodářské soutěži žádající strany a není na překážku úplné svobodě při konečném rozhodování takto osloveného orgánu.

    2. 3 Nalézání shody

    Takto oslovený orgán pro hospodářskou soutěž úplně a vhodně zváží ty názory a faktické materiály, které jsou poskytnuty žádajícím orgánem, a zvláště zváží povahu projednávaných protisoutěžních činností zúčastněných podniků a údajné škodlivé účinky na důležité zájmy žádající strany.

    Orgány pro hospodářskou soutěž, jež provádějí konzultace podle tohoto článku, se budou snažit, aniž by byla dotčena jejich práva a povinnosti, nalézt vzájemně přijatelné řešení vzhledem k příslušným důležitým zájmům.


    Článek 3

    Kompetence pouze jednoho orgánu pro hospodářskou soutěž

    3. 1 S případy spadajícími do výlučné kompetence jednoho orgánu pro hospodářskou soutěž ve shodě s principem stanoveným v článku 1, které mohou ovlivnit důležité zájmy druhé strany, bude zakázáno s ohledem na ustanovení zakotvená v článku 2, s přihlédnutím k principům uvedeným níže.

    3. 2. Zvláště, kdykoliv jeden orgán pro hospodářskou soutěž provádí vyšetřování nebo řízení v případě, který je shledán jako ovlivňující důležité zájmy druhé strany, řízení provádějící orgán ohlásí tento případ druhému orgánu, aniž by druhý orgán o ohlášení formálně požádal.


    Článek 4

    Žádost o informace

    Kdykoliv si orgán pro hospodářskou soutěž jedné strany bude vědom skutečnosti, že případ spadající rovněž nebo pouze do kompetence druhého orgánu zjevně ovlivňuje důležité zájmy první strany, může požadovat informace o tomto případu od orgánu, který provádí řízení.

    Orgán provádějící řízení poskytne dostatečné informace v možné míře a v dostatečném časovém předstihu během řízení před přijetím rozhodnutí nebo dohody tak, aby bylo možné vzít v úvahu názory žádajícího orgánu.


    Článek 5

    Utajení a důvěrnost informací

    5. 1 Se zřetelem k článku 64 (7) Evropské dohody, na žádném z orgánů pro hospodářskou soutěž nelze požadovat poskytnutí informací druhému orgánu, pokud prozrazení těchto informací žádajícímu orgánu je zakázáno zákonem orgánu, který má tyto informace v držení, nebo by se neslučovalo s důležitými zájmy strany, jejíž orgán má tyto informace v držení.

    5. 2 Každý z orgánů souhlasí s tím, že zachová v největším možném rozsahu důvěrnost všech informací, které mu byly poskytnuty důvěrně druhým orgánem.


    Článek 6

    Blokové výjimky

    Při aplikaci článku 64 Evropské dohody, jak je stanoveno ve článcích 2 a 3 těchto Prováděcích pravidel, orgány pro hospodářskou soutěž zajistí, že principy obsažené v nařízeních o platných blokových výjimkách ve Společenství budou v plném rozsahu aplikovány. MHS bude informováno o jakémkoliv postupu týkajícím se přijetí, zrušení nebo změny blokových výjimek Společenstvím.

    Kde se taková nařízení o blokových výjimkách setkají s vážnými námitkami české strany a s ohledem na sbližování legislativy stanovené Evropskou dohodou, proběhnou konzultace v Radě přidružení, ve shodě s ustanoveními obsaženými v článku 9 těchto Prováděcích pravidel.

    Tytéž principy budou aplikovány, pokud jde o jiné významné změny v politice hospodářské soutěže Společenství nebo České republiky.


    Článek 7

    Kontrola fúzí

    Ve vztahu k fúzím, jež spadají pod Nařízení Rady EHS č. 4 064/89 z 21. prosince 1989 o kontrole koncentrací mezi podniky a jež mají významný vliv na českou ekonomiku, MHS bude oprávněno vyjádřit svůj názor během řízení v souladu se lhůtami stanovenými ve výše zmíněném nařízení. komise náležitě zváží tento názor, bez prejudice vůči jakémukoliv postupu podle příslušných zákonů o hospodářské soutěži obou stran.


    Článek 8

    Činnost zanedbatelného významu

    8. 1 Protisoutěžní činnosti, jejich vliv na obchod mezi stranami nebo na soutěž je zanedbatelný, nespadají pod článek 64 (1) Evropské dohody, a tudíž nebudou projednávány podle článků 2 až 6 těchto Prováděcích pravidel.

    8. 2 Zanedbatelný vliv ve smyslu odstavce 8. 1 je všeobecně předpokládán, když

    - celkový roční obrat zúčastněných podniků nepřevyšuje 200 milionů ECU a

    - zboží nebo služby, které jsou předmětem dohody, společně s jiným zbožím či službami zúčastněných podniků, jež jsou považovány uživateli za rovnocenné vzhledem k jejich charakteristice, ceně a zamýšlenému užití, nereprezentují více než 5 % celkového trhu takového zboží nebo služeb na území společného trhu ovlivněného dohodou a českého trhu ovlivněného dohodou.


    Článek 9

    Rada přidružení

    9. 1 Kdykoliv postupy výše uvedené ve článcích 2 a 3 nevedou ke vzájemně přijatelnému řešení, stejně jako v jiných případech výslovně uvedených v těchto Prováděcích pravidlech, proběhne na žádost jedné ze stran do tří měsíců od podání žádosti výměna názorů v Radě přidružení.

    9. 2 Po této výměně názorů nebo po uplynutí lhůty zmíněné v odstavci 9. 1 může Rada přidružení přijmout vhodná doporučení pro urovnání těchto případů bez prejudice k článku 64 (6) Evropské dohody. V těchto doporučeních může Rada přidružení vzít v úvahu jakékoliv zanedbání požádaného orgánu, poskytnout svůj názor žádajícímu orgánu ve lhůtě zmíněné v odstavci 9. 1.

    9. 3 Tyto postupy v Radě přidružení jsou bez prejudice vůči jakémukoli postupu podle zákonů o hospodářské soutěži platných na území obou stran.


    Článek 10

    Negativní konflikt kompetencí

    Když se jak Komise, tak MHS domnívají, že ani jeden z nich není kompetentní k projednání případu na základě svého práva, proběhne na žádost u rady přidružení výměna názorů. Společenství a Česká republika se budou snažit nalézt za podpory Rady přidružení vzájemně přijatelné řešení z hlediska příslušných důležitých zájmů. Rada přidružení může dát vhodná doporučení bez prejudice k článku 64 (6) Evropské dohody a k právům jednotlivých členských států Evropským společenství, vyplývajícím z jejich pravidel hospodářské soutěže.


    Hospodářské činnosti podle smlouvy o ESUO

    Článek 11

    Smlouva zakládající Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)

    Ustanovení obsažená ve shora uvedených článcích 1 až 6 a 8 až 10 budou aplikována rovněž vzhledem k uhelnému a ocelářskému sektoru, jak je zmíněno v Protokolu 2 k Evropské dohodě.


    Článek 12

    Administrativní pomoc (jazyky)

    Komise a MHS učiní praktická opatření pro vzájemnou pomoc nebo jakékoliv jiné vhodné řešení, zejména, pokud jde o otázky překladu.




    1) Evropská dohoda zakládající přidružení mezi Českou republikou na jedné straně a Evropskými společenství mi a jejich členskými státy na straně druhé ze dne 4. října 1993 byla vyhlášena pod č. 7/1995 Sb. ČR
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Prodloužení lhůt pro dání výpovědi a okamžitého zrušení zaměstnavatelem
    • Compliance z pohledu obchodní korporace a přínos compliance programu pro obchodní korporaci
    • Společná domácnost
    • 10 otázek pro ... Jana Kohouta
    • Obchodní vedení společnosti
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Cena zvláštní obliby – kdy má citový vztah poškozeného k věci vliv na výši odškodného?
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Obchodní vedení společnosti
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?
    • Byznys a paragrafy, díl 12.: Právní Due Diligence
    • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc květen 2025
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Nový zákon o kybernetické bezpečnosti: co se mění a jak se připravit?
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Opatrovník

    Z hlediska kolize zájmů není přípustné, pokud je opatrovníkem účastníka řízení ustanovena osoba podřízená orgánu veřejné moci (např. jeho zaměstnanec), který vede řízení, a...

    Společná domácnost

    Za přiměřené poměry manžela ve smyslu § 767 odst. 2 o. z. lze považovat takové okolnosti, které prokazují jeho potřebu bydlet v daném bytě či domě, jež musí být natolik...

    Mzda (exkluzivně pro předplatitele)

    Posuzuje-li se otázka rovného odměňování složkou mzdy, pro niž jsou podmínky (předpoklady) stanovené zaměstnavatelem ve vnitřním předpisu, je nutné v prvé řadě rozlišovat, zda...

    Náhrada za ztrátu na výdělku (exkluzivně pro předplatitele)

    Ošetřující lékař podle § 57 zákona o nemocenském pojištění vydává rozhodnutí o vzniku dočasné pracovní neschopnosti a podle § 59 téhož zákona vydává rozhodnutí o ukončení...

    Nesprávný úřední postup (exkluzivně pro předplatitele)

    ESLP po členských státech požaduje, aby zajistily nejen ochranu dětí před samotným pachatelem, ale také trvá na důsledné prevenci před sekundární viktimizací dětí způsobenou...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.