epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Podmínky ze dne 25.9.2002 Všeobecné podmínky pro poskytování veřejné telekomunikační služby IP CALL

18.11.2002 | Sbírka:  188/2002 (TV) | Částka:  11/2002ASPI

Vztahy

Nadřazené: 151/2000 Sb., 71/1967 Sb., 150/1958 Ú.l.
188/2002
Všeobecné podmínky
pro poskytování veřejné telekomunikační služby IP CALL
Č.j: PM-TSG-217/2002
Účinnost od: 1.10.2002
ČÁST PRVNÍ
VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Oddíl I
Úvodní ustanovení
I.1.1 ČESKÝ TELECOM, a.s., se sídlem Olšanská 55/5, 130 34 Praha 3, IČ 60193336, DIČ 003-60193336, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B vložka 2322, vydává na základě Generální licence č. GL 28/S/2000 jako držitel osvědčení o registraci č. 821/610 vydaného Českým telekomunikačním úřadem dne 21.6. 2001, a na základě Generální licence č. GL 27/S/2000 jako držitel osvědčení o registraci číslo 820/610 vydaného Českým telekomunikačním úřadem dne 21.6. 2001, v souladu s § 81 zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o telekomunikacích) tyto:
Všeobecné podmínky pro poskytování veřejné telekomunikační služby IP CALL
I.1.2 Všeobecné podmínky pro poskytování veřejné telekomunikační služby IP CALL (dále jen Podmínky) stanovují základní technické, provozní, organizační a obchodní podmínky pro poskytování služby IP CALL (dále jen Služby). Vymezují základní povinnosti a práva smluvních stran, a to ČESKÉHO TELECOMU, a.s., jako poskytovatele této služby (dále jen Poskytovatel) a fyzické nebo právnické osoby (Účastníka), které o poskytování a používání telekomunikační Služby uzavřely smluvní vztah (dále jen Smlouvu).
I.1.3 Tyto podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
I.1.4 Nárok na poskytnutí Služby má v rozsahu odpovídajícímu technickým a provozním možnostem Poskytovatele každá fyzická nebo právnická osoba, která o poskytování Služby požádá, přistoupí na tyto Podmínky a vstoupí s Poskytovatelem do smluvního vztahu.
Oddíl II
Vymezení základních pojmů
Pro účely těchto Podmínek se rozumí:
I.2.1 Český telekomunikační úřad (dále jen Úřad) - správní úřad, který byl zřízen pro výkon státní správy včetně regulace ve věcech telekomunikací.
I.2.2 Cena za minutu hovoru - cena za jednu minutu hovoru použití Služby jednoznačně stanovená v závislosti na době uskutečnění hovoru. Cenu za minutu hovoru doplňuje délka časového intervalu a minimální délka hovoru podléhající zpoplatnění.
I.2.3 Datová služba je telekomunikační služba poskytována Poskytovatelem v souladu s jím vydanými Všeobecnými podmínkami pro poskytování veřejných telekomunikačních služeb přenosu dat (dále jen Všeobecné podmínky pro poskytování datových služeb)
I.2.4 Koncový bod veřejné telekomunikační sítě (dále jen koncový bod) - fyzický spojovací bod, ve kterém je Účastníkovi telekomunikační služby poskytován přístup k veřejné telekomunikační síti. Koncový bod je součástí veřejné telekomunikační sítě. Podrobnosti stanoví vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 195/2000 Sb., kterou se stanoví druhy a charakteristika koncových bodů a rozhraní veřejné telekomunikační sítě.
I.2.5 Kontaktní místo - místo Poskytovatele Služby určené pro styk s veřejností.
I.2.6 Námitka - podání Účastníka a v odůvodněných případech i Uživatele služby u Úřadu, vyjadřující nesouhlas s vyřízením reklamace ze strany Poskytovatele.
I.2.7 Platební doklad - doklad s názvem "Vyúčtování za telekomunikační služby", jehož prostřednictvím Poskytovatel účtuje Účastníkům ceny za poskytnuté telekomunikační služby a další související činnosti. Pro vymezený druh zákazníků (plátce DPH) je vydáván platební doklad ve formě daňového dokladu ve smyslu zákona č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty (DPH), ve znění pozdějších předpisů.
I.2.8 Poskytovatel je ČESKÝ TELECOM, a.s., se sídlem Olšanská 55/5, 130 34 Praha 3, IČ 60193336.
I.2.9 Reklamace - uplatnění práv Účastníků služby u Poskytovatele, vyplývajících z odpovědnosti Poskytovatele za vady vzniklé při poskytování Služby. Může směřovat proti rozsahu, kvalitě i ceně poskytnuté služby.
I.2.10 Služba euroISDN je telekomunikační služba poskytována Poskytovatelem v souladu s Všeobecnými podmínkami pro poskytování veřejných telekomunikačních služeb euroISDN.
I.2.11 Služba pronájmu okruhů je telekomunikační služba poskytována Poskytovatelem v souladu s Všeobecnými podmínkami pro poskytování služeb pronájmu telekomunikačních okruhů.
I.2.12 Telefonní hovor - uskutečněné spojení mezi dvěma, případně více koncovými body veřejné telekomunikační sítě, zabezpečující přepravu mluvené řeči a dalších druhů komunikace (např. faksimilní přenos) prostřednictvím koncových zařízení.
I.2.13 Telekomunikační síť - funkčně propojený soubor telekomunikačních zařízení k přepravě informací mezi koncovými body této sítě nebo soubor rádiových zařízení k přepravě informací nebo jejich vzájemná kombinace.
I.2.14 Telekomunikační zařízení - technické zařízení, včetně vedení, pro vysílání, přenos, směrování, spojování a příjem informací prostřednictvím elektromagnetických vln.
I.2.15 TSS - technická a servisní specifikace, která je přílohou Smlouvy, specifikující technické a provozní parametry telekomunikační služby.
I.2.16 Účastník - fyzická nebo právnická osoba, které byl na základě písemné smlouvy s Poskytovatelem uveden do provozu koncový bod veřejné telekomunikační sítě za účelem poskytování veřejné telefonní služby nebo služby euroISDN.
I.2.17 Univerzální služba je soubor telekomunikačních služeb poskytovaných Poskytovatelem v souladu s Všeobecnými podmínkami pro poskytování Univerzální služby a dalších činností.
I.2.18 Uživatel - Účastník a dále i jiná fyzická nebo právnická osoba, která je prostřednictvím telekomunikačního zařízení poskytována služba IP CALL.
I.2.19 Vadně poskytnutá činnost - činnost, která byla poskytnuta poskytovatelem podle konkrétních okolností tak, že množství, rozsah, cena nebo kvalita neodpovídá smluvně stanoveným podmínkám, v ostatních případech technickým, či cenovým podmínkám, které stanovují zejména zákon o telekomunikacích, prováděcí vyhlášky vydané k tomuto zákonu, zákon o cenách, cenová rozhodnutí nebo opatření Úřadu.
I.2.20 Veřejná telekomunikační síť - telekomunikační síť provozovaná na základě udělené telekomunikační licence Poskytovatelem, která je zcela nebo zčásti využívána pro poskytování veřejných telekomunikačních služeb.
I.2.21 Zákaznické koncové zařízení (dále jen ZKZ) - telekomunikační zařízení, které bezprostředně umožňuje používat službu IP CALL.
I.2.22 Závada je stav, kdy jeden nebo více parametrů Služby jsou horší než technické parametry uvedené v TSS nebo stav, kdy je provoz Služby znemožněn.
I.2.23 Žadatel - fyzická nebo právnická osoba, která uplatnila u Poskytovatele požadavek na poskytnutí Služby, nebo se kterou Poskytovatel uzavřel Smlouvu o poskytování Služby, a to až do okamžiku uvedení Služby do provozu, a která je současně Účastníkem Poskytovatele.
ČÁST DRUHÁ
SMLUVNÍ ZABEZPEČENÍ SLUŽBY
Oddíl I
Specifikace služby IP CALL
II.1.1 Služba IP CALL je doplňková služba k Poskytovatelem poskytovaným datovým službám nebo službám pronájmu okruhů, která umožňuje Účastníkovi (Uživateli) uskutečňovat odchozí mezinárodní hlasovou komunikaci (telefonní hovory z České republiky ukončené v telekomunikačních sítích v zahraničí) prostřednictvím odpovídajících koncových zařízení.
II.1.2 Parametry Služby jsou přesně vymezeny v příslušné Technické a servisní specifikaci (dále jen TSS). Technické charakteristiky Služby jsou definované v příslušné TSS.
II.1.3 Poskytováním Služby se rozumí provádění těchto činností:
* zřízení, změna a zrušení Služby
* přenos hlasu a faxu do zahraničí
II.1.4 ZKZ, na kterém je služba IP CALL poskytována, může být ve vlastnictví Účastníka nebo Poskytovatele. Dohled a řízení ZKZ, na kterém je služba IP CALL poskytována, provádí výhradně Poskytovatel.
II.1.5 Poskytovatel umožňuje přístup k službě IP CALL pomoci jedné zřízené datové přípojky nebo jednoho pronajatého okruhu.
Oddíl II
Žádost o zřízení služby IP CALL a uzavření smluvního vztahu
II.2.1 Služba IP CALL je poskytována na základě smluvního vztahu uzavřeného mezi Poskytovatelem a Žadatelem, jehož předmětem je zejména dohoda o poskytování datových služeb nebo služeb pronájmu okruhů, a dále Služby.
II.2.2 Požadavek na zřízení Služby uplatňuje Žadatel výhradně písemnou formou, prostřednictvím formuláře TSS, a to dodáním vyplněné a podepsané TSS odpovědnému zástupci Poskytovatele. Forma, místo a postupy pro dodávání a vyřizování požadavku na zřízení Služby (tiskopisu TSS) jsou shodné s příslušnými ustanoveními Všeobecných podmínek pro poskytování datových služeb nebo Všeobecných podmínek pro poskytování služeb pronájmu telekomunikačních okruhů, vydaných Poskytovatelem.
II.2.3 Jeden formulář TSS odpovídá požadavku na zřízení jedné Služby na jedné datové přípojce nebo jednom pronajatém okruhu. Po obdržení Žadatelem řádně vyplněného formuláře TSS, obsahujícího požadavek na zřízení a poskytování Služby (na dobu určitou, nebo neurčitou), prověří Poskytovatel technické možnosti jejího zřízení a poskytování. Akceptací TSS Poskytovatelem je uzavřena Smlouva, jejímž předmětem je poskytování Služby Poskytovatelem Žadateli. O akceptaci požadavku na zřízení a poskytování Služby dle TSS Poskytovatel písemně vyrozumí Žadatele. Pro případ odmítnutí akceptace návrhu Žadatele (TSS) je Poskytovatel povinen písemně sdělit Žadateli konkrétní důvody odmítnutí.
II.2.4 Poskytovatel má právo uzavření smluvního vztahu odmítnout, pokud se jedná o fyzickou nebo právnickou osobu (Žadatele), s níž byl předchozí či jiný souběžný smluvní vztah ukončen Poskytovatelem pro závažné porušení nebo opakované porušování jejích smluvních podmínek, nebo je-li tato osoba dlužníkem Poskytovatele telekomunikačních služeb, nebo pokud je Žadatel v likvidaci či na jeho majetek byl prohlášen konkurz (event. nucená správa), nebo byl návrh na prohlášení konkurzu zamítnut pro nedostatek majetku.
II.2.5 Uzavřením smluvního vztahu se Poskytovatel a Žadatel zavazují k dodržování těchto Podmínek. Podmínky jsou k nahlédnutí na všech kontaktních místech Poskytovatele určených pro styk s veřejností.
Oddíl III
Zřízení služby IP CALL
II.3.1 Poskytovatel při zřizování Služby postupuje na základě údajů uvedených Žadatelem v TSS. Zřízení Služby zahrnuje konfiguraci ZKZ podle parametrů uvedených v příslušné TSS.
II.3.2 Dnem akceptace příslušné TSS Poskytovatelem nebo dnem zřízení Služby se příslušná TSS a tyto Podmínky stávají nedílnou součástí Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů. Za zřízení Služby se považuje úkon, kterým je Uživateli umožněno používání Služby v plném rozsahu, definovaném v příslušné TSS, v souladu s odst. II.1.1 Podmínek.
II.3.3 Poskytovatel vynaloží veškeré rozumně požadované úsilí k tomu, aby splnil Žadatelem navržený termín zřízení Služby, nemůže však tento termín zaručit. K zřízení Služby dochází obvykle do 6 týdnů od data předání TSS Poskytovateli, pokud není dále v Podmínkách uvedeno jinak. K zřízení Služby před datem navrženým Žadatelem může dojít pouze s jeho souhlasem.
II.3.4 Zřízení Služby Poskytovatel Účastníkovi bezodkladně oznámí. Oznámení má formu předávacího protokolu, předloženého po zřízení Služby kontaktní osobě, uvedené v příslušné TSS.
II.3.5 Pokud Službu nelze realizovat v dohodnutém termínu a uvedeném v TSS, je Poskytovatel povinen informovat Žadatele a navrhnout mu alternativní technické řešení.
II.3.6 Poskytovatel je povinen poskytovat Žadateli na jeho žádost průběžné informace o postupu zřizování Služby.
Oddíl IV
Změna služby IP CALL
II.4.1 Účastník může požádat o změnu parametrů poskytované Služby, resp. podmínek poskytované Služby v rámci Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů. Změna Služby může být provedena pouze v rámci stejného koncového zařízení, a pouze na datové přípojce nebo pronajatém okruhu, pomoci kterých je služba poskytována.
II.4.2 Účastník uvede požadavek na změnu v novém formuláři TSS a dodá je Poskytovateli. Forma, místo a postupy pro dodávání požadavku na změnu Služby jsou shodné s ustanoveními odst. II.2.2 Podmínek o uplatnění požadavku na zřízení Služby.
II.4.3 Při vyřizování požadavku na změnu poskytované Služby, který vyžaduje ověření se postupuje analogicky s ustanoveními částí druhé, oddílu II Podmínek. V ostatních případech Poskytovatel provede změnu bez zbytečného odkladu, je-li to technicky možné a není-li smluvními stranami písemně dohodnuto jinak.
II.4.4 Za původní službu IP CALL jsou úhrady účtovány až do provedení změny, pokud není mezi smluvními stranami písemně dohodnuto jinak. V případě změny může dojít k dočasnému přerušení poskytování Služby.
II.4.5 Změnová TSS se stává přílohou Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů okamžikem provedení změny Poskytovatelem.
Oddíl V
Ukončení smluvního vztahu o poskytování služby IP CALL
II.5.1 Smluvní vztah o poskytování této Služby končí okamžikem zániku Smlouvy (poskytovatelem akceptované TSS obsahující specifikaci Služby), a dále automaticky končí okamžikem zániku Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů, jejíž nedílnou součástí je předmětná TSS specifikující Službu (Smlouva).
II.5.2 Účastník může ukončit smluvní vztah výpovědí, a to i bez udání důvodů. Výpověď je nutno podat v písemné formě, na předepsaném tiskopisu TSS. Výpovědní lhůta je jednoměsíční a počíná běžet od prvního dne následujícího zúčtovacího období po dodání výpovědi druhé smluvní straně a končí posledním dnem tohoto zúčtovacího období.
II.5.3 Ukončení smluvního vztahu uplynutím dohodnuté doby je možné u smluvního vztahu uzavřeného na dobu určitou. Na základě písemného požadavku Účastníka, uplatněného v době platnosti smlouvy je možné přeměnit smluvní vztah uzavřený na dobu určitou na smluvní vztah uzavřený na dobu neurčitou.
II.5.4 Ukončení smluvního vztahu dohodou stran k určitému datu je možné pokud návrh na ukončení smluvního vztahu je dodán Poskytovateli minimálně jeden měsíc před požadovaným termínem zrušení služby.
II.5.6 Poskytovatel, Žadatel či Účastník mohou odstoupit od Smlouvy v případě opakovaného porušení smluvních podmínek, zejména pak těchto Podmínek, druhou smluvní stranou. Při odstoupení od Smlouvy na základě opakovaného porušení smluvních podmínek musí být druhá smluvní strana informována o předchozím nebo předchozím porušení smluvních podmínek. Účastník může odstoupit od smlouvy i v případě, že dojde ke změnám smluvních podmínek v souvislosti se změnou těchto Podmínek, nebo ke zvýšení cen za tuto Službu. Odstoupení od Smlouvy, včetně vyjádření o důvodu odstoupení ve smyslu tohoto bodu je povinen Účastník oznámit písemně, a to nejpozději do dne, kdy příslušná změna nabývá účinnosti. Odstoupení je účinné dnem následujícím po dodání oznámení o odstoupení v písemné formě druhé smluvní straně.
II.5.6 Ukončením smluvního vztahu o poskytování Služby (tzn. ukončením Smlouvy) nezaniká smluvní vztah mezi Účastníkem a Poskytovatelem uzavřený v rámci Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů na jiné telekomunikační služby.
Oddíl VI
Omezení nebo zastavení poskytování služby IP CALL
II.6.1 Poskytovatel je oprávněn omezit nebo přerušit na nezbytně nutnou dobu poskytování Služby:
a) v případech vymezených těmito Podmínkami (např. při porušení podmínek účastnictví);
b) v období krizových situací na základě rozhodnutí příslušných orgánů krizového řízení (ekologické nebo průmyslové havárie, živelní pohromy, ohrožení bezpečnosti státu atp.);
c) ze závažných technických nebo provozních důvodů (např. při provádění technických změn ve veřejné telekomunikační síti);
d) v případě ukončení smluvního vztahu s Účastníkem, jehož předmětem je dohoda o poskytování veřejné telefonní služby (univerzální služby) nebo služby euroISDN, a jehož existence je předpokladem pro poskytování Služby.
II.6.2 O připravovaných omezeních, případně přerušeních provozu, bude Poskytovatel bez zbytečného odkladu vhodným způsobem informovat účastníky, kterých se omezení nebo přerušení provozu týká.
II.6.3 Poskytovatel v případě, že Účastník poruší smluvní podmínky, zejména tyto Podmínky, dodá Účastníkovi upozornění s uvedením termínu k zjednání nápravy. Pokud Účastník k uvedenému termínu nezjedná nápravu má Poskytovatel právo omezit poskytování Služby zamezením aktivního přístupu k službě. Upozornění má písemnou formu, je předáno Účastníkovi při osobním jednání, případně podáno u subjektu poskytujícího poštovní služby tak, aby toto upozornění mohlo být Účastníkovi prokazatelně dodáno na adresu naposledy oznámenou Účastníkem, pokud nebyl s Účastníkem dohodnut jiný způsob dodání.
II.6.4 Poskytovatel neodpovídá za případné škody ani jiné újmy, které vzniknou Účastníkovi omezením poskytování Služby zamezením přístupu k Službě z důvodu porušení ustanovení těchto Podmínek Účastníkem.
II.6.5 Provedení opatření dle předchozích ustanovení nezbavují Účastníka povinnosti zaplatit Poskytovateli ceny za poskytnutou Službu platné v den jejich poskytnutí.
ČÁST TŘETÍ
PRÁVA A POVINNOSTI
Oddíl I
Práva a povinnosti Účastníka
III.1.1 Každá právnická nebo fyzická osoba způsobilá k právním úkonům, která uzavře s poskytovatelem odpovídající smluvní vztah, má právo na používání Služby v rozsahu a způsobem odpovídajícím podmínkám pro poskytování Služby uvedeným v těchto Podmínkách.
III.1.2 Práva a povinnosti v Podmínkách jsou Účastníkovi stanoveny na základě Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů, nedílnou součástí které je oběma smluvními stranami odsouhlasená příslušná TSS specifikující parametry Služby. Ostatní práva a povinnosti Účastníka, jež nejsou výslovně uvedeny v těchto Podmínkách jsou uvedeny ve Všeobecných podmínkách Poskytovatele, pro poskytování datových služeb nebo Všeobecných podmínkách Poskytovatele pro poskytování služeb pronájmu telekomunikačních okruhů.
III.1.3 Účastník je povinen platit ceny za poskytnutou Službu ve výši ceny platné v době poskytnutí Služby, a to ve výši uvedené na platebním dokladu a ve stanovené lhůtě splatnosti, jedním ze způsobů stanovených poskytovatelem, jakož i uhradit poskytovateli částky, o které byl poskytovatel zkrácen neoprávněným používáním Služby zaviněným Účastníkem. V případě nesplnění této povinnosti je poskytovatel oprávněn uplatnit opatření dle ustanovení těchto Podmínek (např. o omezením poskytování služby, ukončení poskytování služby).
III.1.4 Účastník má právo na uplatnění reklamace proti výši vyúčtovaných cen za poskytnuté služby nebo za neposkytnutí Služby v dohodnutém množství, kvalitě a rozsahu u kontaktního místa Poskytovatele. Toto právo je nutno uplatnit do 2 měsíců od dodání vyúčtování cen, případně od vzniku rozhodné skutečnosti (např. závady v poskytování služby), jinak právo zanikne. Posledním dnem takto stanovené lhůty je den, který se číselně shoduje se dnem dodání vyúčtování cen, případně dnem vzniku rozhodné skutečnosti. Podání reklamace nemá odkladný účinek na povinnost uhradit i sporné vyúčtování cen ve výši platné v době poskytnutí Služby, pokud nebyl Poskytovatelem povolen odklad platby.
III.1.5 Reklamace za neposkytnutí Služby v dohodnutém množství, kvalitě a rozsahu podle odst. III.1.4 se vyřizují jako ohlášení závady podle ustanovení Všeobecných podmínek pro poskytování datových služeb nebo Všeobecných podmínek pro poskytování služeb pronájmu telekomunikačních okruhů. Reklamace proti výši vyúčtovaných cen za poskytnuté služby podle odst. III.1.4, stížnosti a spory ze smlouvy se vyřizují podle části páté Podmínek.
III.1.6 Nevyhoví-li Poskytovatel podané reklamaci, je Účastník oprávněn uplatnit u Úřadu námitky proti vyřízení reklamace. Námitky je nutno uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30. dnů ode dne dodání oznámení a vyřízení reklamace.
III.1.7 Účastník odpovídá za to, že veškerá koncová telekomunikační zařízení jím použitá k zabezpečení Služby splňují zákonné předpisy a jsou opatřena schvalovací značkou ČTÚ, případně českou značkou shody.
III.1.8 Účastník (Žadatel) souhlasí s tím, aby Poskytovatel zpracovával po nezbytnou dobu, související s řádným poskytováním služby, jeho osobní údaje ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., osobní a zprostředkovací data ve smyslu zákona č. 151/2000 Sb., data související s poskytováním Služby, nutná pro evidenci Poskytovatele a pro zpracování v jeho systému. Dále Účastník (Žadatel) souhlasí s tím, že tato data a údaje smí Poskytovatel zpracovávat a používat pro účel poskytování Služby a souvisejících činností a pro účely uplatňování práv souvisejících s pohledávkami vzniklými při poskytování služeb, přičemž je Poskytovatel oprávněn zpřístupnit tato data a údaje třetím subjektům za účelem vymáhání pohledávek, a to i po ukončení smluvního vztahu.
Oddíl II
Práva a povinnosti Poskytovatele
III.2.1 Poskytovatel je povinen zřídit a poskytovat Službu Účastníkovi v souladu se Smlouvou a za podmínek Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů, Podmínek, TSS a obecně závazných právních předpisů.
III.2.2 Poskytovatel si vyhrazuje právo na dočasné nebo částečné omezení poskytování Služby z důvodu provádění testování, měření, nebo technických úprav. O těchto skutečnostech bude Účastník předem informován.
III.2.3 Poskytovatel je oprávněn zpracovávat po nezbytnou dobu, související s řádným poskytováním služby, osobní údaje, osobní a zprostředkovací údaje Účastníka, Uživatele, event. Žadatele.
III.2.4 Ostatní práva a povinnosti Poskytovatele jsou uvedeny ve Všeobecných podmínkách Poskytovatele pro poskytování datových služeb nebo Všeobecných podmínkách Poskytovatele pro poskytování služeb pronájmů telekomunikačních okruhů.
ČÁST ČTVRTÁ
CENY, CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
IV.1 Ceny za mezinárodní hlasovou komunikaci (telefonní hovory z ČR do zahraničí) poskytovanou v rámci Služby prostřednictvím datové IP sítě Poskytovatele, jsou uvedeny v Ceníku, který je nedílnou součástí Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů, jejíž nedílnou součástí je Smlouvy, jako její příloha. Ceník vedle cen za minutu hovoru obsahuje taxativní výčet zemí, do kterých lze realizovat odchozí hlasovou komunikaci (telefonní hovory z ČR do zahraničí).
IV.2 Poskytovatel si vyhrazuje právo změny struktury a výše cen. Každá taková změna bude Účastníkovi písemně oznámena nejpozději dva měsíce přede dnem platnosti nových cen.
IV.3 Ceny za Službu účtuje Poskytovatel následujícím způsobem:
a) Cena za uskutečněné hovory prostřednictvím Služby dle této Smlouvy je účtována počínaje dnem následujícím po její zřízení a konče dnem zrušení. Zúčtovacím obdobím je období, které nesmí být delší, než 35 kalendářních dní.
b) V prvním daňovém dokladu po zřízení Služby mohou být vyúčtovány úhrady za poskytnutí Služby v několika zúčtovacích obdobích najednou zpětně. Účtování cen za činnosti poskytnuty třetí stranou, pokud je součástí smlouvy, může být zahájeno v nejbližším účtovacím období po vystavení daňového dokladu třetí stranou.
IV.4 Účastník odpovídá za to, že úhrada cen za poskytnuté telekomunikační služby a jiné činnosti bude provedena ve výši a lhůtě splatnosti, uvedené na platebním dokladu, a to i v případě, že plátcem je jiná osoba, označená Účastníkem. Účastník současně odpovídá za to, že předmětná úhrada cen bude provedena jedním z následujících způsobů:
a) inkasem z žirového nebo bankovního účtu plátce na číslo účtu příjemce (tj. Poskytovatele);
b) příkazem k úhradě z bankovního účtu plátce na číslo účtu příjemce (tj. Poskytovatele);
c) prostřednictvím SIPO;
d) platbou v hotovosti na poště poštovní poukázkou typu A.
IV.5 V případě kladně vyřízené reklamace, pravomocného rozhodnutí Úřadu o námitce proti vyřízení reklamace ze strany poskytovatele, ze kterého vyplývá pro poskytovatele povinnost vrátit přeplatek již zaplacených cen, případně pravomocného rozhodnutí soudu vrátí poskytovatel tento přeplatek účastníkovi formou dobropisu v následujícím zúčtovacím období, respektive poštovní poukázkou nebo převodním příkazem na účastníkem označený účet, a to ve lhůtě do 30 kalendářních dnů ode dne kladného vyřízení reklamace nebo nabytí právní moci rozhodnutí Úřadu o námitce proti vyřízení reklamace poskytovatelem, či rozhodnutí soudu, pokud nebyl poskytovatelem v rámci reklamačního řízení povolen odklad platby.
IV.6 Nezaplatí-li Účastník ve lhůtě splatnosti uvedené na platebním dokladu ceny za poskytnutou službu IP CALL, aniž byl Účastníkovi povolen odklad platby, je Poskytovatel, po předchozím upozornění obsahujícím výzvu k úhradě a poučení o následcích nesplnění této povinnosti, oprávněn provést po marném uplynutí dodatečně stanovené lhůty omezení poskytování Služby zamezením aktivního přístupu ke službě. Stejný postup bude uplatněn v případech, kdy byl Účastníkovi povolen odklad platby v souvislosti s reklamačním řízením, a on v termínu stanoveném ve vyrozumění o výsledku reklamačního řízení nezaplatil dlužnou částku. Podání námitky proti vyřízení reklamace u Úřadu nemá odkladný účinek na povinnost uhradit vyúčtované ceny ve výši platné v době poskytnutí Služby. Při opakovaném neplnění smluvních podmínek má Poskytovatel právo ukončit smluvní vztah o poskytování této služby postupem dle těchto Podmínek. V případech hodných zvláštního zřetele může Poskytovatel dojednat s Účastníkem na základě jeho osobního nebo písemného podnětu náhradní způsob úhrady dlužné částky (např. dohodou o splátkách). Provedení předchozích opatření nezbavuje Účastníka povinnosti zaplatit Poskytovateli ceny za poskytnutou službu IP CALL, a to až do doby ukončení smluvního vztahu, ani případné odpovědnosti za škody způsobené na zařízeních veřejné telekomunikační sítě, případně i na koncovém zařízení, nacházejícím se v majetku Poskytovatele.
ČÁST PÁTÁ
REKLAMACE, STÍŽNOSTÍ, ŘEŠENÍ SPORŮ
V.2.1 Ohlašování závad dle odst. III.1.5 a jejich odstraňování se řídí příslušnými ustanoveními Všeobecných podmínek pro poskytování datových služeb nebo Všeobecných podmínek pro poskytování služeb pronájmu telekomunikačních okruhů.
V.2.2 Reklamace se vyřizují podle ustanovení platného Všeobecného reklamačního řádu Poskytovatele.
V.2.3 Stížnosti vyřizuje Poskytovatel podle vládní vyhlášky č. 150/1958 Ú.l., resp. podle jím vydané řídící dokumentace (Směrnice).
V.2.4 V případných sporech ve věcech telekomunikací vyplývajících ze smluvních vztahů upravených těmito Podmínkami rozhoduje Úřad podle zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), nestanoví-li zákon o telekomunikacích jinak (§ 93, § 94 a § 95).
V.2.5 V případných sporech ve věcech výslovně uvedených v zákoně o telekomunikacích rozhodují obecné soudy. V těchto případech bude postupováno v souladu se zákonem č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, a to podáním návrhu u příslušného soudu.
V.2.6 V případných sporech ve věcech výslovně uvedených v zákoně o telekomunikacích rozhodují obecné stavební úřady podle zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení.
ČÁST ŠESTÁ
ROZHODNÉ PRÁVO
VI.1 Poskytovatel a Účastník, příp. Žadatel se výslovně dohodli, že jejich smluvní vztah vzniklý při poskytování Služby se v případě nepodnikající fyzické osoby řídí zákonem č. 40/1964 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů a v ostatních případech se řídí zákonem č. 513/1991 Sb., obchodním zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů.
VI.2 Právní vztahy při poskytování Služby, které nejsou výslovně upraveny v těchto Podmínkách se dále řídí právním řádem České republiky, Smlouvou, Smlouvou o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouvou o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů, Všeobecnými podmínkami pro poskytování datových služeb nebo Všeobecnými podmínkami pro poskytování služeb pronájmu telekomunikačních okruhů, Všeobecným reklamačním řádem společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s., a platným ceníkem Služby. Podmínky a reklamační řády jsou k nahlédnutí na všech kontaktních místech poskytovatele určených pro styk s veřejností. Na vyžádání budou Podmínky bezplatně předány Účastníkovi, nebo Žadateli.
VI.3 V případě, kdyby se dostaly Smlouva, tyto Podmínky, Všeobecné podmínky pro poskytování datových služeb nebo služeb pronájmu telekomunikačních okruhů, TSS, Všeobecný reklamační řád společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s. a ceník Služby jako příloha Smlouvy do vzájemného rozporu, platí následující pořadí závaznosti:
a) Smlouva, Smlouva o poskytování telekomunikačních služeb přenosu dat nebo Smlouva o poskytování telekomunikačních služeb pronájmu okruhů;
b) Podmínky;
c) Všeobecné podmínky pro poskytování datových služeb nebo Všeobecné podmínky pro poskytování služeb pronájmů telekomunikačních okruhů
d) TSS
e) Všeobecný reklamační řád společnosti ČESKÝ TELECOM,a.s.;
f) Ceník Služby
VI.4 V případě, že jedno nebo více ustanovení těchto Podmínek bude považováno za nezákonné, neplatné nebo nevynutitelné, taková nezákonnost, neplatnost nebo nevynutitelnost se nebude dotýkat ostatních ustanovení těchto Podmínek, která budou vykládána tak, jako kdyby tato nevynutitelná ustanovení neexistovala. Smluvní strany souhlasí s tím, že veškerá nezákonná, neplatná nebo nevynutitelná ustanovení budou nahrazena ustanoveními zákonnými, platnými a vynutitelnými, která se nejvíce blíží smyslu a účelu těchto Podmínek.
ČÁST SEDMÁ
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
VII.1 VII.1 Tyto Podmínky nabývají platnosti dnem podpisu výkonným viceprezidentem pro telekomunikační služby společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s., a účinnosti dnem 1.10. 2002.
VII.2 VII.2 Poskytovatel je oprávněn měnit, upravovat a doplňovat Podmínky písemným dodatkem. Je však povinen každou změnu veřejně publikovat v Telekomunikačním věstníku minimálně s tříměsíčním předstihem.
VII.3 VII.3 Podmínky platí na celém území České republiky, a jsou k nahlédnutí na všech kontaktních místech Poskytovatele.
V Praze dne 25.9. 2002
Jiri George Jankovic, v.r.
Výkonný viceprezident pro telekomunikační služby ČESKÝ TELECOM, a.s.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021
  • 17.02.2021Tax Compliance 2021 (online - živé vysílání) - 17.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Zákaz smluvní pokuty v rezervační smlouvě
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Náklady řízení
  • Vzájemný vztah insolvenčního a exekučního řízení
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Zákaz smluvní pokuty v rezervační smlouvě
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Možné alternativy úpravy styku nezletilého s rodičem při svěření nezletilého do péče druhého rodiče
  • Novinky v odpovědnosti statutárních orgánů obchodních korporací
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů