epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Opatření obecné povahy ze dne 27.6.2007 změna č. 2 územního plánu velkého územního celku Písecko-Strakonicko

    13.7.2007 | Sbírka:  JC01/2007 | Částka:  3/2007ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 183/2006 Sb., 500/2004 Sb., 129/2000 Sb.
    JC01/2007
    OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY
    JIHOČESKÝ KRAJ
    U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
    V Českých Budějovicích dne 27.6.2007
    Zastupitelstvo Jihočeského kraje, jako věcně a místně příslušný orgán podle § 7 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "stavební zákon") a §§ 10, 11, a 171 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "správní řád") a v souladu s § 35 odst. (2), písm. d) zákona č. 129/2000 Sb. o krajích, ve znění pozdějších předpisů vydává, po provedeném řízení podle §§ 37 - 40 ve vazbě na § 187 stavebního zákona a §§ 171 - 174 správního řádu, podle § 41 stavebního zákona, toto
    OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY - ZMĚNA Č. 2 ÚPVÚC PÍSECKO - STRAKONICKO
    schváleného usnesením Zastupitelstva Jihočeského kraje č. 244/2004/ZK ze dne 14.9.2004, jehož závazná část byla vydána obecně závaznou vyhláškou zveřejněnou ve věstníku kraje, částka 4, rok 2004 a změněného změnou č. 1 tohoto územního plánu, schváleného usnesením Zastupitelstva Jihočeského kraje č. 158/2006/ZK ze dne 20.6.2006, jejíž závazná část byla vydána obecně závaznou vyhláškou zveřejněnou ve věstníku kraje, částka 7, rok 2006 v rozsahu návrhové části dokumentace, upravené na základě výsledku projednání podle §§ 37 - 40 ve vazbě na § 187 stavebního zákona a podle §§ 171 - 174 správního řádu.
    Stanovení priorit územního plánování kraje pro zajištění udržitelného rozvoje území
    (1) Stanovení priorit územního plánování kraje pro zajištění udržitelného rozvoje území není předmětem změny č. 2 územního plánu velkého územního celku (dále a v nadpisu jen "ÚPVÚC") Písecko - Strakonicko (dále také jen "změna č. 2"). Priority územního plánování budou stanoveny v Zásadách územního rozvoje Jihočeského kraje.
    Zpřesnění vymezení rozvojových oblastí a rozvojových os vymezených v politice územního rozvoje ("PÚR") a vymezení oblastí se zvýšenými požadavky na změny v území, které svým významem přesahují území více obcí (nadmístní rozvojové oblasti a nadmístní rozvojové osy).
    (2) Rozvojová osa OS4 dle Politiky územního rozvoje (Praha - České Budějovice - státní hranice - Linz), která je tvořena dálnicí D3, resp. rychlostní silnicí R3 a souběžnou trasou IV. tranzitního železničního koridoru do řešeného území změny č. 2 nezasahuje.
    (3) Rozvojová oblast OB10 dle PÚR, která je tvořena přilehlým územím k dálnicí D3, resp. rychlostní silnicí R3, a souběžnou trasou IV. tranzitního železničního koridoru do řešeného území změny č. 2 nezasahuje.
    (4) Řešené území změny č. 2 má z hlediska širších vztahů vazbu na koridor rychlostní silnice R4 (Příbram - Nová Hospoda - Vimperk - Strážný - hranice ČR), vymezený v PÚR. Tento koridor však do řešeného území nezasahuje.
    (5) V řešeném území změny č. 2 nejsou nadmístní rozvojové oblasti ani osy vymezovány, protože se jedná o dílčí změny. Vymezení rozvojových a oblastí nadmístního významu bude jedním z cílů řešení Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje.
    Zpřesnění vymezení specifických oblastí vymezených v politice územního rozvoje a vymezení dalších specifických oblastí nadmístního významu.
    (6) Jedinou specifickou oblastí na území Jihočeského kraje, vymezenou v PÚR, je specifická oblast SOB-1 Šumava. Tato oblast se však ani okrajově netýká řešeného území této změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko. Touto změnou č. 2 nejsou vymezovány další specifické oblasti nadmístního významu. Tyto oblasti budou vymezeny v Zásadách územního rozvoje Jihočeského kraje. Řešené území změny č. 2 má vazbu na oblast nadmístního významu Orlická nádrž, zvažovanou k vymezení v Zásadách územního rozvoje Jihočeského kraje.
    Vymezení ploch a koridorů nadmístního významu, ovlivňujících území více obcí, včetně ploch koridorů veřejné infrastruktury a územního systému ekologické stability.
    (7) Návrhem změny č. 2 jsou vymezeny plochy a koridory nadmístního významu, ovlivňující území více obcí a koridory a plochy územního systému ekologické stability (dále jen "ÚSES"). Koridory a plochy nadmístního významu jsou vymezeny v grafické části změny č. 2 - ve výkresu ploch a koridorů nadmístního významu, včetně ÚSES.
    (8) Vymezení koridorů a ploch nadmístního významu - pro potřeby této územně plánovací dokumentace byly závazně stanoveny koridory pro navrhované sítě technické a dopravní infrastruktury v hlavním výkresu následujícím způsobem:
    a. znázorněná trasa hlavních vodovodních řádů představuje osu koridoru, šířka koridoru od osy na každou stranu je v nezastavitelné části území stanovena takto pro hlavní vodovodní řady = 50 m,
    b. znázorněná trasa plynovodu v grafické části představuje osu koridoru, šířka koridoru od osy na každou stranu je v nezastavitelné části území stanovena takto:
    i. pro vysokotlaký plynovod (VTL) = 100 m,
    ii. pro dálkový středotlaký plynovod (STL) = 50 m.
    (9) Znázorněná plocha koridoru ve výkresové části určuje rozsah plochy pro umístění staveb veřejné infrastruktury, kdy trasy veřejné infrastruktury budou upřesněny v dalších stupních územně plánovací dokumentace a projektové dokumentace a to tak, že stanoví přípustné využití koridoru vzhledem k upřesněné trase; působnost koridoru končí vydáním územního rozhodnutí na příslušnou dopravní stavbu nebo stavbu technické infrastruktury.
    (10) Plochy a koridory nadmístního významu včetně ÚSES v řešeném území změny č. 2 následujícím způsobem:
    a. úprava plochy nadmístního významu SR 5 (sport a rekreace - golfové a kongresové centrum Bělčice); představuje rozšíření návrhové plochy ze 105 ha na 240 ha - z toho 80 ha bude činit vlastní golfové hřiště, zbývají část bude využívána pro zemědělské účely,
    b. změny trasy koridoru pro vodovod Přeštěnice - Chyšky; smyslem této změny je vedení koridoru vodovodu v trase, která se dle platných ÚPO a po zpracování projektu jeví jako technicky a majetkově nejspíše realizovatelná, doplnění návrhu trasy koridoru vodovodu Zhoř - Blehov - Přeštěnice,
    c. návrh koridoru pro vodovod Zbelítov - Velká, jako náhrada koridoru trasy vodovodu Milevsko - Velká (dle schváleného ÚPVÚC Písecko - Strakonicko), který není ve změně č. 2 navrhován,
    d. změna části trasy navrženého koridoru VTL plynovodu Milevsko - Zbelítov; stavba plynovodu je v ÚPVÚC Písecko - Strakonicko vedena jako veřejně prospěšná stavba a v části trasy kolem města prochází přes lokalitu určenou ÚPnSÚ Milevsko k zastavění, je navrženo vedení koridoru plynovodu mimo tuto lokalitu určenou ÚPnSÚ Milevsko k zastavění,
    e. zvětšení plochy nadmístního významu SR 2 (sport a rekreace, golfové hřiště Kestřany); je navrženo rozšíření návrhové plochy ze 100 ha na 120 ha v souladu se ÚPO Kestřany,
    f. rozšíření plochy nadmístního významu PZ 4 (Severní průmyslová zóna města Písek),
    g. vymezení regionálního biokoridoru v řešeném území lokality 4 v rámci změny č. 2, v souladu se schváleným ÚPVÚC Písecko - Strakonicko,
    h. vymezení regionálního biocentra v řešeném území lokality 5 v rámci změny č. 2, v souladu se schváleným ÚPVÚC Písecko - Strakonicko,
    i. vymezení osy nadregionálního biokoridoru včetně jeho ochranné zóny v řešeném území lokality 6 v rámci změny č. 2, v souladu se schváleným ÚPVÚC Písecko - Strakonicko,
    j. vymezení regionálního biokoridoru v řešeném území lokality 7 v rámci změny č. 2, v souladu se schváleným ÚPVÚC Písecko - Strakonicko,
    k. zmenšení rozvojové plochy PZ10 v katastrálním území Radošovice.
    (11) Vymezení regionálních a nadregionálních územních systémů ekologické stability. Ve změně č. 2 se vymezují základní skladebné prvky ÚSES tvořící kostru ekologické stability, tj. prvky nadregionálního a regionálního ÚSES, takto:
    a. vymezení skladebných prvků ÚSES (biocenter a biokoridorů) je zakresleno v grafické části,
    b. upřesnění skladebných prvků ÚSES v navazující ÚPD musí být provedeno tak, aby parametry jednotlivých prvků zajišťovaly jejich odpovídající funkčnost.
    Upřesnění územních podmínek koncepce ochrany a rozvoje přírodních, kulturních a civilizačních hodnot území.
    (12) Řešení změny č. 2 v lokalitě 1 nebude mít žádný vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje:
    a. přírodních hodnot, protože řeší vypuštění navržené úpravy na silnici II/141, průtahu obcí Číčenice, obsažené v původním ZPVÚC Písecko - Strakonicko,
    b. kulturních hodnot území, protože řeší vypuštění navržené úpravy na silnici II/141, průtahu obcí Číčenice, obsažené v původním ÚPVÚC Písecko - Strakonicko,
    c. civilizačních hodnot, protože řeší vypuštění navržené úpravy na silnici II/141, průtahu obcí Číčenice, obsažené v původním ÚPVÚC Písecko - Strakonicko. Pro zlepšení civilizačních hodnot v řešeném území je potřeba navrhnou a řešit obchvat silnice II/141 mimo zastavěné území obce Číčenice.
    (13) Řešení změny č. 2 v lokalitě 2 nebude mít zásadní vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje:
    a. přírodních hodnot, protože řeší rozšíření návrhové plochy sport a rekreace SR 5 - golfové a kongresové centrum Bělčice ze 105 ha na 240 ha - z toho však 80 ha bude činit vlastní golfové hřiště, zbývají část bude využívána pro zemědělské účely. Zároveň lesní plochy, které jsou součástí této lokality budou nadále využívány jako pozemky určené pro plnění funkcí lesa (dále jen PUPFL), s přípustnou funkcí rekreačního lesa,
    b. kulturních hodnot území, protože se jedná návrh rozšíření rozvojové plochy pro sport a rekreaci - golfové a kongresové centrum Bělčice, která nezasahuje do žádného památkově chráněného území a jeho ochranného pásma, nemovité kulturní památky, z archeologických lokalit však zasahují okrajově do řešeného území rýžovnické sejpy,
    c. civilizačních hodnot území, protože rozšíření plochy pro sport a rekreaci - golfové a kongresové centrum Bělčice přinese rozšíření možnosti pracovních příležitostí a přispěje k rozvoji turistiky, kongresové turistiky, cestovního ruchu a zviditelnění regionu.
    (14) Řešení změny č. 2 v lokalitě 3 nebude mít žádný vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje
    a. přírodních, kulturních hodnot území protože jsou navrženy změny trasy koridoru pro vodovod Přeštěnice - Chyšky a doplnění návrhu trasy koridoru vodovodu Zhoř - Blehov - Přeštěnice, což se trvale nedotkne žádných přírodních ani kulturních hodnot v území,
    b. a budou posíleny územní podmínky ochrany a rozvoje civilizačních hodnot území protože se zlepší předpoklady pro zásobování vodou v sídlech a obcích přiléhajících k řešenému území lokality 3.
    (15) Řešení změny č. 2 v lokalitě 4 nebude mít podstatný vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje přírodních, kulturních hodnot území, protože jsou navrženy změny části trasy navrženého koridoru VTL plynovodu Milevsko - Zbelítov a návrh koridoru pro vodovod Zbelítov - Velká, jako náhrada koridoru trasy vodovodu Milevsko - Velká, což se trvale nedotkne žádných přírodních hodnot v území. Z kulturních hodnot je nutno upozornit na následující archeologické lokality: Osek u Milevska - pravěké sídliště, Roudnice - pozdně halštatské sídliště, Zbelítov - sídliště z mladší doby římské a Milevsko - pozdně halštatské sídliště. Jedná se o dočasné zábory ZPF a dočasný zásah do regionálního biokoridoru. Budou posíleny územní podmínky ochrany a rozvoje civilizačních hodnot území protože se zlepší předpoklady pro zásobování zemním plynem a vodou v sídlech a obcích přiléhajících k řešenému území lokality 4.
    (16) Podmínkou vyplývající z řešení změny č. 2 v lokalitě 5 (zvětšení plochy nadmístního významu SR 2 - sport a rekreace, golfové hřiště Kestřany)
    a. z hlediska vlivu na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje přírodních podmínek území, je potřeba při realizaci tohoto záměru v maximální možné míře respektovat navržená opatření v regionálním biocentru, které okrajově zasahuje do řešeného území. Řešením této změny nebude narušena funkčnost tohoto biocentra;
    b. řešení v lokalitě 5 nebude mít žádný vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje kulturních hodnot území, protože je navrženo zvětšení plochy nadmístního významu SR 2 - sport a rekreace, golfové hřiště Kestřany, což nebude mít negativní dopad na krajinný ráz a ochranné pásmo nemovité kulturní památky tvrze Kestřany, ani na samotnou nemovitou kulturní památku, která se nachází za jižní hranicí řešeného území,
    c. a bude mít pozitivní vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje civilizačních hodnot území, protože rozšíření plochy pro sport a rekreaci - golfové hřiště Kestřany přinese rozšíření možnosti pracovních příležitostí a přispěje k rozvoji turistiky, cestovního ruchu a zviditelnění regionu.
    (17) Řešení změny č. 2 v lokalitě 6 bude mít vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje:
    a. přírodních hodnot, protože je navrženo rozšíření plochy nadmístního významu PZ 4 (Severní průmyslová zóna města Písek). Při realizaci tohoto záměru dojde k záboru ZPF, a dále je nutno respektovat podmínky stanovené pro ochrannou zónu nadregionálního biokoridoru zasahujícího do jižního okraje řešeného území. Řešením této změny nebude narušena funkčnost tohoto biokoridoru, ani nebudou porušeny podmínky trvale udržitelného rozvoje,
    b. z řešení v lokalitě 6 vyplývají územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje kulturních hodnot území, protože rozšíření plochy nadmístního významu PZ 4 (Severní průmyslová zóna města Písek) je navrženo v blízkosti MPZ Písek a vesnické památkové zóny Krašovice. Protože je nutno při realizaci tohoto záměru volit vhodné prostorové a hmotové kompozice, tak aby nedošlo k narušení pohledového vnímání panoramatu města Písku a vesnické památkové zóny Krašovice a vhodným ozeleněním rozvojové plochy napomoci k přijatelnému zapojení plochy do krajinného rázu, tak aby nebylo nepříznivě ovlivněno pohledové vnímání krajinné dominanty a přírodního parku Píseckých hor. Řešeného území se rovně týká archeologická lokalita Švimberk - mezilitické sídliště z pozdní doby bronzové,
    c. řešení v lokalitě 6 bude mít pozitivní vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje civilizačních hodnot území, protože rozšíření plochy nadmístního významu PZ 4 (Severní průmyslová zóna města Písek), protože vzniknou nové pracovní příležitosti, možnosti potlačení negativních sociálních jevů, příliv špičkových technologií a know-how, rozvoj odborného školství ve vazbě na požadavky evropského trhu práce, posilování a rozvoj přeshraničních vazeb, navázání na již vybudovanou TI a vstup zahraničního kapitálu.
    (18) Řešení změny č. 2 v lokalitě 7 nebude mít vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje přírodních, kulturních a civilizačních hodnot, protože se jedná o opravu hranice přírodního parku Písecké hory v k.ú. Žďár u Protivína a úprava vymezení přírodní památky Zelendárky v k.ú. Žďár u Protivína. Vlivem těchto úprav a oprav nedojde k zásahu do navrhovaných rozvojových ploch, koridorů, ani do stávajícího urbanizovaného území v rámci schváleného ÚPVÚC Písecko - Strakonicko a jeho chválené změny č. 1.
    (19) Řešení změny č. 2 v lokalitě 8.1., 8.2., 8.3., 8.4. nebude mít vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje přírodních, kulturních a civilizačních hodnot, protože se jedná v lokalitě 8.1. o rozšíření území řešeného ÚPVÚC Písecko - Strakonicko o celá katastrální území Touškov a Boješice (správní území města Mirovice), v lokalitě 8.2. o rozšíření území řešeného ÚPVÚC Písecko - Strakonicko o část katastrálního území Zahořany (ve správním území obce Kovářov), kdy toto území bude vyjmuto z řešeného území ÚPVÚC Orlická nádrž a bude závazně řešeno tímto ÚPVÚC (po schválení změny č. 2) o odstranění překryvu s ÚPVÚC Orlická nádrž v případě katastrální území Zahořany (ve správním území obce Kovářov), kdy toto území bude vyjmuto z řešeného území ÚPVÚC Orlická nádrž a bude závazně řešeno tímto ÚPVÚC (po schválení změny č. 2, v lokalitě 8.3. o rozšíření řešeného území o část katastrálního území Soběšice u Předotic, v lokalitě 8.4. o odstranění překryvu s ÚPVÚC Orlická nádrž v případě západního výběžku katastrálního území Mirovice, západně od silnice II/175 (ve správním území města Mirovice), kdy toto území bude vyjmuto z řešení ÚPVÚC Písecko-Strakonicko a zůstane závazně řešeno pouze v ÚPVÚC Orlická nádrž. Vlivem těchto úprav a oprav nedojde k zásahu do navrhovaných rozvojových ploch, koridorů, ani do stávajícího urbanizovaného území v rámci schváleného ÚPVÚC Písecko - Strakonicko a jeho schválené změny č. 1 a schváleného ÚPVÚC Orlická nádrž.
    (20) Řešení změny č. 2 v lokalitě 9 nebude mít vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje přírodních, kulturních hodnot, protože se jedná o vypuštění části rozvojové plochy v Radošovicích. Změna však má jistý dopad do civilizačních hodnot, neboť vlivem této úpravy dojde k zásahu do navrhované rozvojové plochy ve stávajícím urbanizovaném území obce v rámci schváleného ÚPVÚC Písecko - Strakonicko a jeho chválené změny č. 1. Touto změnou bude ale dosažen soulad se zájmy vyjádřenými v územním plánu obce Radošovice.
    Vymezení cílových charakteristik krajiny
    (21) V rámci této změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko nejsou vymezovány cílové charakteristiky krajiny. Jedná se o dílčí změny. Vymezení cílových charakteristik krajiny bude úkolem Zásad územního rozvoje.
    Vymezení veřejně prospěšných staveb, veřejně prospěšných opatření, staveb a opatření k zajišťování obrany a bezpečnosti státu a vymezení asanačních území nadmístního významu, pro která lze práva k pozemkům a stavbám vyvlastnit
    (22) Koridory a plochy navrhovaných veřejně prospěšných staveb navržených v návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko jsou graficky znázorněny ve výkrese Veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací nadmístního významu a Koordinačním výkresu. Rozsah územní ochrany těchto záměrů je dán koridory nebo plochami, které jsou v případech odůvodněných nezvratnými územními vztahy, navrženy v proměnlivé šířce. Navržený koridor nebo plocha není stavební uzávěrou, ale definuje území, ve kterém lze považovat stavbu za veřejně prospěšnou (tj. lze především vyvlastňovat pozemky v míře nezbytně nutné pro realizaci uvedeného záměru v souladu se zákonem č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění), v souladu s § 170 nového stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu); přesný rozsah těchto ploch bude upřesněn v dalších stupních územně plánovací dokumentace. Je nutné, aby všechny územně chráněné záměry v rámci navržených koridorů uvedených veřejně prospěšných staveb byly následně chráněny jako veřejně prospěšné stavby i v územních plánech nižších stupňů. V řešeném území změny č. 2 jsou vymezeny tyto koridory a plochy veřejně prospěšných staveb (pozn.: nejsou uváděny veřejně prospěšné stavby schválené v ÚPVÚC Písecko - Strakonicko).
    --------------------------------------------------------------
    Kód  Popis koridoru a plochy veřejně      Katastrální území
         prospěšné stavby
    --------------------------------------------------------------
    V2   koridor pro vodovod Zbelítov -       Osek u Milevska,
         Velká, v úseku západní okraj         Zbelítov
         zastavěného území Zbelítova, hranice
         k.ú. Velká
    
    V5   Koridor vodovodu Přeštěnice - Chyšky Blehov, Chyšky,
         a koridor vodovodu Zhoř - Blehov -   Květuš, Podchýšská
         Přeštěnice                           Lhota, Přeštěnice,
                                              Střítěž u Milevska,
                                              Vlksice, Zhoř u
                                              Milevska
    
    P5   VTL přívod ke Zbelítovu - napojení   Milevsko, Zbelítov
         na stávající VTL u Milevska
    --------------------------------------------------------------
    
    (23) Koridory a plochy navrhovaných veřejně prospěšných opatření navržených v návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko jsou graficky znázorněny ve výkrese Veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací nadmístního významu a Koordinačním výkresu. Rozsah územní ochrany těchto záměrů je dán koridory nebo plochami, které jsou v případech odůvodněných nezvratnými územními vztahy, navrženy v proměnlivé šířce. Navržený koridor nebo plocha není stavební uzávěrou, ale definuje území, ve kterém lze považovat opatření za veřejně prospěšné (tj. lze především vyvlastňovat pozemky v míře nezbytně nutné pro realizaci uvedeného opatření v souladu se zákonem č. 184/2006 Sb. o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění); přesný rozsah těchto ploch bude upřesněn v dalších stupních územně plánovací dokumentace. Je nutné, aby všechny územně chráněné záměry v rámci navržených koridorů uvedených veřejně prospěšných opatření byly následně chráněny jako veřejně prospěšné opatření i v územních plánech nižších stupňů. V řešeném území změny č. 2 jsou vymezeny tyto koridory a plochy veřejně prospěšných opatření:
    --------------------------------------------------------------
    Kód      Popis koridoru a plochy veřejně  Katastrální území
             prospěšných opatření
    --------------------------------------------------------------
    RBK      Regionální biokoridor západně od Osek u Milevska,
             Zbelítova na rozhraní k.ú.       Zbelítov
             Zbelítov a Velká, zasahující do
             řešeného území lokality
    
    RBC 790  Jihovýchodní okraj regionálního  Staré Kestřany
             biocentra Dobevský rybník,
             zasahující do řešeného území
             lokality 5
    
    NBK 116  Mezofilní hájová osa             Písek
             nadregionálního biokoridoru
             včetně ochranné zóny, severně od
             Písku zasahující do řešeného
             území lokality 6
    
    RBK      Regionální biokoridor, severně   Nová Ves u Protivína
             od sídla Nová Ves u Protivína,
             zasahující do řešeného území
             lokality 7
    
    AD       Území s archeologickými          Těšínov u Protivína
             nemovitými kulturními památkami
             Nová Ves (Žďár)
    --------------------------------------------------------------
    
    (24)V ymezení asanačních území nadmístního významu - v řešeném území změny č. 2 nejsou vymezena žádná asanační území.
    Stanovení požadavků nadmístního významu na koordinaci územně plánovací činnosti obcí a na řešení územně plánovací dokumentace obcí, zejména s přihlédnutím k podmínkám obnovy a rozvoje sídelní struktur
    (25) Požadavky nadmístního významu na koordinaci územně plánovací činnosti obcí a na řešení územně plánovací dokumentace obcí vyplývají zejména ze zvětšení plochy nadmístního významu SR 2 - sport a rekreace, golfové hřiště Kestřany, z rozšíření návrhové plochy sport a rekreace SR5 - golfové a kongresové centrum Bělčice, rozšíření plochy nadmístního významu PZ4 Severní průmyslová zóna města Písek, trasy koridoru pro vodovod Přeštěnice - Chyšky a doplnění návrhu trasy koridoru vodovodu Zhoř - Blehov - Přeštěnice a navržené změny části trasy navrženého koridoru VTL plynovodu Milevsko - Zbelítov a návrh koridoru pro vodovod Zbelítov - Velká. Jakékoli jiné využití, které by tomuto prioritnímu využití nadmístního významu bránilo nebo je komplikovalo, je nepřípustné. V rámci podrobnějšího řešení na úrovni územně plánovací dokumentace obcí (územní plány, regulační plány), je možné po územním a technickém ověření navržené koridory a plochy (v rámci koridorů a ploch vymezených touto změnou č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko) upřesnit a přiměřeně zúžit, čímž se omezí rozsah území, jehož využití je blokováno pro umístění uvedených dopravních staveb nadmístního významu. Definitivní rozsah území určeného pro uvedené stavby vymezí příslušná dokumentace pro územní rozhodnutí.
    (26) Ve vymezených plochách pro umístění regionálního a nadregionálního ÚSES, je prioritním funkčním využitím nadmístního významu umístění vícedruhové zeleně přírodního charakteru, která bude sloužit k zajištění stávajících přírodních prvků a doplnění kostry ekologické stability. Určeným funkčním využitím je veřejně přístupná zeleň přírodního charakteru založená a udržovaná pro maximální ochranu a funkci přírodních ekosystémů na základě projektu ÚSES. Obhospodařování ZPF a event. PUPFL je přípustné pouze při respektování hlavní mimoprodukční funkce. Přípustné jsou dále účelové cesty a zařízení sloužící k údržbě plochy. Veřejné rekreační využití (pěší cesty, cyklostezky, lavičky, altánky apod.) je přípustné pouze v regulované formě tak, aby touto činností nebyla narušována přírodní funkce plochy. Nepřípustné je intenzivní hospodaření na pozemcích, jejich oplocování, skladování a zneškodňování odpadů a další činnosti, vyplývající z příslušné legislativy.
    Vymezení ploch a koridorů, ve kterých bude uloženo prověření změn jejich využití územní studií jako podmínka pro rozhodování, včetně stanovení lhůty pro její pořízení, schválení územní studie pořizovatelem a vložení dat o územní studii do evidence územně plánovací činnosti
    (27) Tato změna č. 2 nevymezuje plochy a koridory pro pořízení zemních studií.
    Vymezení ploch a koridorů, ve kterých bude uloženo pořízení a vydání regulačního plánu krajským úřadem jako podmínka pro rozhodování o změnách jejich využití, včetně stanovení lhůty pro jeho pořízení a předložení zastupitelstvu kraje
    (28) Tato změna č. 2 nevymezuje plochy a koridory pro pořízení regulačních plánů.
    Vymezení ploch a koridorů, ve kterých bude podmínkou pro rozhodování o změnách jejich využití pořízení a vydání regulačního plánu na žádost
    (29) Tato změna č. 2 nevymezuje plochy a koridory pro pořízení regulačních plánů na žádost.
    Zadání regulačního plánu pro plochu nebo koridor vymezený podle písmene k) a l)
    (30) Vzhledem k tomu, že tato změna č. 2 ÚPVÚC nevymezuje plochy a koridory pro pořízení regulačních plánů, neobsahuje ani jejich zadání.
    Stanovení pořadí změn v území (etapizace)
    (31) Tato změna č. 2 nestanovuje závazně pořadí změn v území (etapizaci).
    Závěr, údaje o počtu listů změny a počtu výkresů grafické části
    (32) Dokumentace změny č. 2 obsahuje v originálním vyhotovení 8 listů textové části (strany 1 až 8 tohoto opatření obecné povahy), odůvodnění změny obsahuje 13 listů (strany 8 až 20 tohoto opatření obecné povahy), celkem 20 listů.
    (33) Grafická část návrhu změny č. 2 je nedílnou součástí tohoto opatření jako jeho příloha č. 1 a obsahuje 11 výkresů ploch a koridorů nadmístního významu, včetně územního systému ekologické stability, 11 výkresů veřejně prospěšných staveb a asanací nadmístního významu a 11 koordinačních výkresů a 1 výkres širších vztahů, celkem 34 výkresů.
    ODŮVODNĚNÍ ZMĚNY Č. 2 ÚPVÚC PÍSECKO - STRAKONICKO
    Proces pořízení změny č. 2 ÚPVÚC
    (34) Řešené území změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko je vymezeno v předložené dokumentaci. Předkládaný návrh změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko je výsledkem procesu projednávání s Ministerstvem pro místní rozvoj, dotčenými orgány, dotčenými obcemi, veřejností, správci sítí a ostatními příslušnými orgány a organizacemi, kterých se řešení územního plánu dotýká. Reaguje tedy na stanoviska, připomínky a námitky z procesu projednávání.
    (35) O pořízení změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko rozhodlo Zastupitelstvo Jihočeského kraje svým usnesením ZK 30/2006 ze dne 7. 3. 2006. Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko je pořizována na základě těchto dále rozepsaných žádostí.
    a. Město Milevsko požadovalo aby:
    i. stavba vodovodu Přeštěnice - Chyšky, která je v ÚPVÚC Písecko - Strakonicko vedena jako veřejně prospěšná stavba, která se po zpracování projektu odchyluje od koridoru, vymezeném v ÚPVÚC. Umístění stavby vodovodu v koridoru dle ÚPVÚC je z technického a majetkového hlediska jen obtížně realizovatelné,
    ii. plynovod Milevsko - Zbelítov, který je v ÚPVÚC Písecko - Strakonicko veden jako veřejně prospěšná stavba, prochází v části trasy kolem města Milevsko přes lokalitu, která je v ÚPnSÚ Milevsko určena k zastavění,
    iii. uvedení do souladu stávajících tras vodovodních řadů v ÚPVÚC Písecko - Strakonicko s ÚPnSÚ Milevsko.
    b. Obec Číčenice vznesla požadavek na změnu křížení silnice II/141 se stávajícím železničním koridorem České Budějovice - Plzeň. Řešení dle schváleného ÚPVÚC by bylo finančně i technicky velice náročné a znamenalo by i negativní dopad ve vztahu k životnímu prostředí v části obce.
    c. Obec Bělčice vznesla požadavek na zvětšení plochy nadmístního významu SR5 ze 105 ha na 240 ha.
    d. Obec Kestřany - požadavek na rozšíření plochy nadmístního významu SR2 ze 100 ha na 120 ha.
    e. Město Písek - požadavky uplatněné v průběhu projednávání předmětného zadání:
    i. rozšíření plochy nadmístního významu - průmyslová zóna Sever,
    ii. požadavek na úpravu zákresu hranice přírodního parku Písecké hory,
    iii. požadavek na úpravu zákresu hranice přírodní památky Zelendárky.
    f. Vlastní podnět - úprava hranic území řešeném v ÚPVÚC Písecko - Strakonicko; doplnění neřešeného území o k.ú. Boješice a Touškov a o části k.ú. Zhořany a Soběšice u Předotic; odstranění překryvů s ÚPVÚC Orlická nádrž v části k.ú. Mirovice a Zahořany.
    g. Obec Radošovice - námitka uplatněná v rámci veřejného projednání návrhu týkající se vypuštění části rozvojové plochy PZ10.
    (36) V první polovině roce 2006 byly zpracovány přípravné práce pořizovatelem, kterým je Krajský úřad Jihočeského kraje, odbor regionálního rozvoje, územního plánování, stavebního řádu a investic. Přípravné práce zahrnovaly opatření mapových podkladů, v nich vymezení řešeného území, shromáždění dostupných podkladů a informací o stavu území a záměrech jeho využití.
    (37) Na základě přípravných prací a průzkumů a rozborů zpracoval pořizovatel návrh zadání změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko, ve kterém navrhl hlavní cíle a požadavky pro zpracování této změny. V souladu s § 31 odst. (2) tehdy platného stavebního zákona bylo sloučeno zpracování a projednání konceptu a návrhu řešení. Zadání změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko bylo schváleno Zastupitelstvem Jihočeského kraje dne 17. 10. 2006, pod č.j. 280/2006/ZK.
    (38) Projednání návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko, zpracovaného podle nových právních předpisů - zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (dále též "stavební zákon") a vyhláška č. 500/2006 Sb. o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti (dále též "vyhláška") s dotčenými orgány, sousedními kraji a Ministerstvem pro místní rozvoj proběhlo v souladu s § 37 stavebního zákona ze dne 26.1.2007. Následně proběhlo posouzení této územně plánovací dokumentace Ministerstvem pro místní rozvoj podle § 38 stavebního zákona, které sdělilo, že s návrhem změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko souhlasí.
    (39) Veřejné projednání podle § 39 stavebního zákona proběhlo dne 1.6.2007. Oznámení o zahájení řízení o vydání změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko podle § 39 ve vazbě na § 187 stavebního zákona a §§ 171 - 174 správního řádu bylo učiněno veřejnou vyhláškou ze dne 10.4.2007. Tato vyhláška byla zveřejněna na úřední desce Krajského úřadu Jihočeského kraje a úředních deskách dotčených obcí v řešeném území po dobu min. 45 dnů. Oznámení bylo rovněž zveřejněno na webových stránkách Jihočeského kraje spolu s vlastním návrhem změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko. Na veřejném projednání byla uplatněna námitka dotčené obce a připomínky, které jsou součástí tohoto opatření obecné povahy.
    Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších (nadregionálních) vztahů, včetně vyhodnocení souladu s politikou územního rozvoje
    (40) Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko není v rozporu v s politikou územního rozvoje. Priority územního plánování dle politiky územního rozvoje jsou při řešení návrhu změny č. 2 Písecko -Strakonicko respektovány.
    (41) Území řešené změnou č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko má z hlediska širších vztahů vazbu na koridor rychlostní komunikace R4 Příbram - Nová Hospoda a dále I/4 Vimperk - Strážný - hranice ČR, vymezený v Politice územního rozvoje. Tento koridor však do řešeného území nezasahuje. Rozvojová oblast OB10 dle Politiky územního rozvoje do řešeného území nezasahuje. Rozvojová osa OS4 dle Politiky územního rozvoje Praha - České Budějovice - hranice ČR (-Linz), tvořená dálnicí D3, resp. rychlostní komunikací R3 a souběžnou trasou IV. tranzitního železničního koridoru do řešeného území rovněž nezasahuje. Řešeného území se nedotýká specifická oblast SOB1 Šumava. Z koridorů a ploch dopravy se z hlediska širších vztahů území řešené změnou č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko dotýká záměr republikového významu R4 v úseku Příbram - Nová Hospoda (I/20 - Písek). Koridory a plochy technické infrastruktury obsažené v Politice územního rozvoje nezasahují ani okrajově do území řešené změnou č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko.
    (42) Koordinace využívání území z hlediska širších vztahů je nutno dále řešit v zásadách územního rozvoje Jihočeského kraje. Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko řeší pouze dílčí lokality, nicméně předpoklady pro udržitelný rozvoj území jsou při řešení této změny uplatňovány a respektovány.
    (43) Řešení návrhu změny č. 2 Písecko - Strakonicko je v souladu s globálními cíli a strategickým rozvojem stanovenými v Programu rozvoje kraje, zejména v těchto oblastech:
    a. využití jedinečnosti Jihočeského kraje a jeho přírodního a urbanistického potenciálu pro rozvoj "světové turistiky" - řešeno návrhem rozvojových ploch nadmístního významu pro sport a rekreaci,
    b. vytvořit předpoklady pro vstup strategických investorů - řešeno návrhem rozvojových ploch nadmístního významu pro průmyslové zóny,
    c. usměrňování zemědělství a lesnictví a rybářství v orientaci podpory ostatních cílů při zohledňování zemědělské politiky EU s akcentem na krajinnou tvorbu - řešeno návrhem ploch nadmístního významu pro sport a rekreaci a jejich náplní.
    (44) Soulad s cíli a úkoly územního plánování - změna č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko není v rozporu s cíli a úkoly územního plánování obsaženými v § 18 stavebního zákona - viz. bod č. 19.
    (45) Soulad s požadavky zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu v platném znění a jeho prováděcími předpisy - návrh změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko byl projednán v souladu s příslušnými ustanoveními stavebního zákona (§§ 22, 37 - 39 a 187 stavebního zákona), §§ 171 - 174 zákona č. 500/2004 Sb. o správním řízení, v platném znění. Obsah dokumentace je v souladu s přílohou č. 4 a 5 vyhlášky č. 500/2006 Sb. o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti.
    (46) Soulad s požadavky zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů - změna č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko je zpracována v souladu se stanovisky dotčených orgánů, uplatněných v rámci projednávání s těmito orgány dle § 37 stavebního zákona.
    Vyhodnocení splnění podmínek vyplývajících z případných vyjádření příslušných orgánů sousedních států a výsledků konzultací s nimi
    (47) Tato změna č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko vzhledem k poloze řešeného území a předmětu řešení nemá žádnou souvislost s územím sousedních států a nevytváří potřebu vyjádření orgánů těchto států nebo konzultací s nimi. Vyhodnocení této změny tedy nebylo provedeno.
    Vyhodnocení splnění požadavků a podmínek pro zpracování návrhu aktualizace zásad územního rozvoje ve formě změny č. 2 ÚP VÚC Písecko - Strakonicko, popřípadě nových zásad územního rozvoje, obsažených ve zprávě o uplatňování zásad územního rozvoje.
    (48) Pro Jihočeský kraj jehož součástí je řešené území změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko, dosud nebyly zpracovány zásady územního rozvoje dle zákona 183/2006 Sb. (nový stavební zákon), ani zpráva o jejich uplatňování. Z toho důvodu je v rámci této změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko vyhodnocení splnění uvedených požadavků a podmínek bezpředmětné.
    (49) Podkladem pro vypracování změny č. 2 byl schválené zadání změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko (dále jen "zadání"). Věcná část zadání obsahující vymezení řešeného území a náplň řešení jednotlivých lokalit byla respektována a řešena v souladu s pokyny v zadání. Vzhledem k účinnosti nového stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb., v platném znění o územním plánování a stavebním řádu), byla oproti požadavkům v zadání upravena formální část návrhu změny č. 2, tak aby v přiměřené míře odpovídala požadavkům na formu a obsah stanovený pro Zásady územního rozvoje dle nového stavebního zákona a jeho prováděcích vyhlášek.
    Informace o výsledcích vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území a o tom, jak bylo respektováno stanovisko k vyhodnocení vlivů na životní prostředí
    (50) Vyhodnocení návrhu změny č. 2 Písecko - Strakonicko na životní prostředí podle přílohy zákona: podle zjišťovací řízení provedeného MŽP podle § 10i odst. (3) zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů, nebude změna č. 2 posuzována podle uvedeného zákona. Vyhodnocení této změny tedy nebylo provedeno.
    (51) Vyhodnocení návrhu změny č. 2 Písecko - Strakonicko na území Natura 2000: podle stanoviska odboru životního prostředí, zemědělství a lesnictví KÚ Jihočeského kraje nebude mít změna č. 2 Písecko - Strakonicko žádný vliv na evropsky významné lokality (dále "EVL") ani na ptačí oblasti vymezené v rámci území Natura 2000. Vyhodnocení této změny tedy nebylo provedeno.
    (52) Vyhodnocení návrhu změny č. 2 Písecko - Strakonicko na stav a vývoj území podle vybraných sledovaných jevů obsažených v územně analytických podkladech (dále "ÚAP"): není řešeno, protože pro řešené území změny č. 2 Písecko - Strakonicko nebyly doposud územně analytické podklady zpracovány. Vyhodnocení této změny tedy nebylo provedeno. Protože by bylo z hlediska ekonomického, technického i časového nemožné pořídit průzkumy a rozbory odpovídající svým rozsahem ÚAP celého kraje, a stanovit indikátory, vůči kterým by bylo řešení změny č. 2 poměřováno, bylo řešení návrhu změny č. 2 konfrontováno s cíli územního plánování:
    a. Předpoklady pro výstavbu a udržitelný rozvoj v území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí jsou řešeny respektováním základních skladebných prvků ÚSES, území Natura 2000, maloplošných zvláště chráněných území přírody a vytvářením podmínek pro zachování a kultivování nejcennějších území kulturní krajiny v řešeném území.
    b. Předpoklady pro výstavbu a udržitelný rozvoj v území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek pro příznivý hospodářský rozvoj jsou řešeny návrhem a rozšířením rozvojových ploch nadmístního významu v oblasti sportovně rekreační (se zaměřením na rozvoj turistiky a cestovního ruchu) a v oblasti výrobních a podnikatelských aktivit (se zaměřením na rozvoj průmyslových zón, umožňujících vstup strategických investorů).
    c. Předpoklady pro výstavbu a udržitelný rozvoj v území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek pro příznivý vývoj soudržnosti společenství obyvatel jsou vytvořeny rozmanitou náplní navrhovaných rozvojových ploch nadmístního významu. Tímto jsou vytvořeny předpoklady pro vznik nových pracovních příležitostí s čímž souvisí i možnosti potlačení negativních sociálních jevů, příliv špičkových technologií a know-how, rozvoj odborného školství ve vazbě na požadavky evropského trhu práce, posilování a rozvoj přeshraničních vazeb, ale zároveň je potřeba vhodnou osvětou vytvořit podmínky pro vzájemné kultivování vztahů mezi jednotlivými sociálními vrstvami obyvatelstva v řešeném území.
    d. Na základě předchozího vyhodnocení lze konstatovat, že se vlivem řešení návrhu změny č. 2 v řešeném území zlepší podmínky pro hospodářský rozvoj a rozvoj technické infrastruktury, životní prostředí, při respektování limitů a podmínek využití území a hospodaření nebude trvale narušeno a naopak lze předpokládat kultivaci stávající kulturní krajiny. Sociální soudržnost nebude vlivem řešení změny č. 2 narušena, protože se jedná o dílčí změny, které navíc nepřinášejí velká rizika v oblasti sociální soudržnosti obyvatelstva v řešeném území.
    (53) Předpokládané vlivy na výsledky analýzy silných stránek, slabých stránek, příležitostí a hrozeb v území - vlastní SWOT analýza, kdy v nadpise je název analyzovaného záměru, v 1. sloupci pak silné stránky a příležitosti (odshora), v druhém sloupci pak slabé stránky a hrozby (odshora).
    ------------------------------------------------------------------
    SR 2 sport a rekreace, golfové hřiště Kestřany
    ------------------------------------------------------------------
    Kvalitní přírodní a krajinné    Do navržené plochy zasahuje z
    prostředí ve vazbě na           východu RBC 64, plocha leží v
    nemovitou kulturní památku      ochranné zóně NBK 97 a z toho
    tvrze Kestřany, výhodná         vyplývající omezení
    geografická poloha
    
    Kultivace a údržba krajiny pro  Možný negativní vliv movité
    rekreační a sportovní využití,  klientely turistů na sociální
    propagace a zviditelnění        soudržnost obyvatel. Intenzivní
    regionu, vznik nových           údržba plochy golfového hřiště
    pracovních příležitostí,        může mít negativní vliv na
    příliv movité klientely         druhovou skladbu a pestrost
    turistů                         rostlinných a živočišných
                                    společenstev.
    ------------------------------------------------------------------
    SR5 - golfové a kongresové centrum Bělčice
    ------------------------------------------------------------------
    Kvalitní přírodní a krajinné    V navrženém území se nachází
    prostředí, výhodná geografická  rybník Polívka a rybník
    poloha                          Hluboký, což jsou významné
                                    krajinné prvky ze zákona, které
                                    mají svá ochranná pásma, zdroj
                                    pitné vody a jeho ochranná
                                    pásma a z toho vyplývající
                                    omezení
    
    Kultivace a údržba krajiny pro  Možný negativní vliv movité
    rekreační a sportovní využití,  klientely turistů na sociální
    propagace a zviditelnění        soudržnost obyvatel. Intenzivní
    regionu, rozvoj kongresové      údržba plochy golfového hřiště
    turistiky, vznik nových         může mít negativní vliv na
    pracovních příležitostí,        druhovou skladbu a pestrost
    příliv movité klientely         rostlinných a živočišných
    turistů                         společenstev.
    ------------------------------------------------------------------
    PZ 4 - rozšíření průmyslové zóny Písek sever
    ------------------------------------------------------------------
    Návaznost na stávající          Ochranná zóna nadregionálního
    prosperující a fungující        biokoridoru zasahujícího do
    průmyslovou zónu, výborná       jižného okraje řešeného území a
    dopravní dostupnost,            z toho vyplývající omezení,
    dostatečná nabídka              velké zábory ZPF. Málo
    kvalifikované pracovní síly     kvalifikovaná pracovní síla.
    Nové pracovní příležitosti,     Možné narušení pohledového
    možnosti potlačení negativních  vnímání panoramatu města Písku,
    sociálních jevů, příliv         nebezpečí zatížení životního
    špičkových technologií a know-  prostředí škodlivými imisemi a
    how, rozvoj odborného školství  emisemi. Možnost dalšího
    ve vazbě na požadavky           snížení průměrné hrubé mzdy v
    evropského trhu práce,          okrese Písek.
    posilování a rozvoj
    přeshraničních vazeb, možnost
    vstupu zahraničního finančního
    kapitálu.
    ------------------------------------------------------------------
    
    (54) Vliv na eliminaci nebo snížení hrozeb řešeného území:
    a. Podmínkou vyplývající z řešení změny č. 2 v lokalitě 5 (zvětšení plochy nadmístního významu SR 2 - sport a rekreace, golfové hřiště Kestřany) z hlediska vlivu na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje přírodních podmínek území, je potřeba při realizaci tohoto záměru v maximální možné míře respektovat navržená opatření v regionálním biocentru, které okrajově zasahuje do řešeného území. Řešením této změny nebude narušena funkčnost tohoto biocentra.
    b. Řešení změny č. 2 v lokalitě 2 nebude mít zásadní vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje přírodních hodnot, protože řeší rozšíření návrhové plochy sport a rekreace SR 5 - golfové a kongresové centrum Bělčice ze 105 ha na 240 ha - z toho však 80 ha bude činit vlastní golfové hřiště, zbývají část bude využívána pro zemědělské účely. Zároveň lesní plochy, které jsou součástí této lokality budou nadále využívány jako pozemky určené pro plnění funkcí lesa (dále jen PUPFL), s přípustnou funkcí rekreačního lesa.
    c. Při realizaci tohoto záměru dojde k záboru ZPF, kterým však nebude narušena organizace navazujícího ZPF, dále je nutno respektovat podmínky stanovené pro ochrannou zónu nadregionálního biokoridoru zasahujícího do jižního okraje řešeného území. Řešením této změny nebude narušena funkčnost tohoto biokoridoru, ani nebudou porušeny podmínky trvale udržitelného rozvoje. zde je potřeba posílit tlak na využívání špičkových technologií a know-how, tak aby nedošlo k nadměrnému zatížení životního prostředí škodlivými imisemi a emisemi.
    (55) Vliv na posílení slabých stránek řešeného území:
    a. SR 2 Kestřany (rozšíření golfového hřiště) posílí estetické působení krajiny a napomůže ke kultivaci krajinného rázu, při respektování podmínek využití RBC a ochranné zóny NBK,
    b. SR 5 Bělčice (rozšíření golfového hřiště s kongresovým centrem) posílí estetické působení krajiny a je zde předpoklad k vhodnému začlenění rybníků Polívka a Hluboký jako významných krajinných prvků do krajinného rázu v rámci navrhované sportovně rekreační plochy nadmístního významu, při respektování podmínek využití ochranných pásem zdroje pitné vody.
    c. PZ 4 Severní průmyslová zóna Písek - zde je potřeba posílit tlak na využívání špičkových technologií a know-how, tak aby nedošlo k nadměrnému zatížení životního prostředí škodlivými imisemi a emisemi a při návrhu a realizaci objektů v průmyslové zóně je potřeba volit vhodnou kompozici, hmotové a materiálové řešení, aby nebylo narušeno pohledové vnímání panoramatu města Písku a krajinný ráz navazujícího území přírodního parku Písecké hory.
    (56) Vliv na využití silných stránek a příležitostí řešeného území: řešení návrhu změny č. 2 ÚVÚC Písecko - Strakonicko dává předpoklady k využití silných stránek a příležitostí řešeného území. Dalším předpokladem pro využití silných stránek řešeného území je i vytvoření podmínek pro vstup zahraničního kapitálu a zajištění napojení na fondy EU, blízkost vyspělých zemí EU pro příliv a alokaci kapitálu,rozvoj ekonomických vztahů se sousedními a zahraniční regiony, nabídka kvalifikované a relativně laciné pracovní síly pro zahraniční investory. Rozvoj údržby kulturní krajiny v souvislosti s rozsáhlými sportovně rekreačními aktivitami.
    (57) Vliv na stav a vývoj hodnot řešeného území.
    a. Řešení návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko nebude mít trvale negativní vliv na stav a vývoj přírodních hodnot v území. Při realizaci záměrů je nutno zejména v maximální možné míře respektovat navržená opatření pro vymezené prvky ÚSES, které okrajově zasahují do řešeného území. Řešením této změny nesmí být narušena funkčnost prvků ÚSES a je nutno respektovat podmínky stanovené pro využití ochranného pásma vodního zdroje.
    b. Řešení návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko nebude mít trvale negativní vliv na stav a vývoj kulturních hodnot v řešeném území. Předmět řešení změny č. 2 nebude mít negativní dopad na krajinný ráz a ochranné pásmo nemovitých kulturních památek ani na nemovité kulturní památky, která se nachází vesměs za hranicí řešeného území. Naopak je možno předpokládat rozvoj a údržbu kulturní krajiny. Při realizaci záměru PZ 4, rozšíření Severní průmyslové zóny Písek je potřeba volit vhodné prostorové a hmotové kompozice, tak aby nedošlo k narušení pohledového vnímání panoramatu města Písku a vhodným ozeleněním rozvojové plochy napomoci k přijatelnému zapojení plochy do krajinného rázu, tak aby nebylo nepříznivě ovlivněno pohledové vnímání krajinné dominanty a přírodního parku Píseckých hor.
    c. Řešení změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko bude mít pozitivní vliv na územní podmínky koncepce ochrany a rozvoje civilizačních hodnot a na sociální soudržnost obyvatel území, protože vzniknou nové pracovní příležitosti, možnosti potlačení negativních sociálních jevů, příliv špičkových technologií a know-how, rozvoj odborného školství ve vazbě na požadavky evropského trhu práce, posilování a rozvoj přeshraničních vazeb, navázání na již vybudovanou TI a vstup zahraničního kapitálu a dojde i k rozvoji cestovního a turistického ruchu, kongresové turistiky a propagaci regionu, ale zároveň je potřeba vhodnou osvětou vytvořit podmínky pro vzájemné kultivování vztahů mezi jednotlivými sociálními vrstvami obyvatelstva v řešeném území.
    (58) Vyhodnocení přínosu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko k naplnění priorit územního plánování. Stanovené priority územního rozvoje v zásadách územního rozvoje nejsou řešeny, protože pro řešené území změny č. 2 Písecko - Strakonicko nebyly doposud zpracovány zásady územního rozvoje. Priority zzemního plánování dle politiky územního rozvoje jsou naplňovány řešení návrhu změny č. 2 takto:
    ------------------------------------------------------------------
    Priorita                        Naplnění
    ------------------------------------------------------------------
    Vytvářet předpoklady pro        Toto je potřeba řešit komplexně
    udržitelný rozvoj území,        v zásadách územního rozvoje.
    spočívající ve vyváženém        Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    vztahu územních podmínek pro    Strakonicko řeší pouze dílčí
    příznivé životní prostředí,     lokality, nicméně předpoklady
    pro hospodářský rozvoj a pro    pro udržitelný rozvoj území
    soudržnost společenství         jsou při řešení této změny
    obyvatel v území.               uplatňovány a respektovány.
    Zlepšit integraci ČR do         Tyto předpoklady jsou v řešení
    středoevropského prostoru EU.   změny č. 2 Písecko -
    Za tímto účelem vytvářet v      Strakonicko respektovány
    území podmínky pro zkvalitnění  návrhem a náplní rozvojových
    veřejné infrastruktury.         ploch nadmístního významu.
    Podporovat polycentrický        Toto je potřeba řešit komplexně
    rozvoj sídelní struktury.       v zásadách územního rozvoje.
    Vytvářet předpoklady pro        Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    posílení partnerství mezi       Strakonicko řeší pouze dílčí
    urbánními a venkovskými         lokality.
    oblastmi a zlepšit tak jejich
    konkurenceschopnost v rámci
    EU.
    ------------------------------------------------------------------
    Ve veřejném zájmu chránit a     Tato území mají značnou
    rozvíjet přírodní, civilizační  hodnotu, například jako
    a kulturní hodnoty území,       turistické atrakce. Jejich
    včetně urbanistického,          ochrana by však neměla
    architektonického a             znemožňovat ekonomické využití
    archeologického dědictví.       nebo mu nadměrně bránit. V
    Zachovat ráz jedinečné          některých případech je nutná
    urbanistické struktury území,   cílená ochrana míst zvláštního
    struktury osídlení a jedinečné  zájmu, v jiných případech je
    kulturní krajiny, které jsou    třeba chránit, respektive
    výrazem identity území, jeho    obnovit celé krajinné celky. V
    historie a tradice.             mnoha případech je tvůrčí další
                                    rozvoj nebo obnova krajiny nebo
                                    její další rozvoj důležitější
                                    než zachování stávající
                                    situace. V některých případech
                                    může venkovská krajina upadat v
                                    důsledku nedostatku lidských
                                    zásahů. Řešení změny č. 2
                                    Písecko - Strakonicko není s
                                    těmito prioritami v rozporu.
    ------------------------------------------------------------------
    Vytvářet podmínky pro           Toto je potřeba řešit komplexně
    lokalizaci zastavitelných       v zásadách územního rozvoje.
    ploch v regionech strukturálně  Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    postižených a hospodářsky       Strakonicko řeší pouze dílčí
    slabých a napomoci tak řešení   lokality.
    problémů v těchto územích,
    zejména vysoké
    nezaměstnanosti.
    ------------------------------------------------------------------
    Stanovit podmínky pro           Toto je potřeba řešit komplexně
    hospodárné využívání            v zásadách územního rozvoje.
    zastavěného území a zajistit    Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    ochranu nezastavěného území.    Strakonicko řeší pouze dílčí
    Vytvářet předpoklady především  lokality.
    pro nové využívání opuštěných
    areálů a ploch (tzv.
    brownfields průmyslového,
    zemědělského, vojenského a
    jiného původu).
    ------------------------------------------------------------------
    V rozvojových oblastech a v     Toto je potřeba řešit komplexně
    rozvojových osách vytvářet      v zásadách územního rozvoje.
    vedle podmínek pro vznik        Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    územních systémů ekologické     Strakonicko řeší pouze dílčí
    stability i podmínky pro vznik  lokality, nicméně předpoklady
    souvislých ploch veřejně        pro výše uvedené zásady jsou
    přístupné zeleně (zelené        při řešení této změny
    pásy), umožňující prostupnost   uplatňovány a respektovány.
    krajiny, její rekreační
    využití a zachování
    reprodukční schopnosti;
    pozornost přitom věnovat i
    vytváření podmínek pro vznik a
    rozvoj lesních porostů.
    ------------------------------------------------------------------
    Vytvářet podmínky pro rozvoj a  Toto je potřeba řešit komplexně
    využití předpokladů území pro   v zásadách územního rozvoje.
    různé formy cestovního ruchu    Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    (např. cykloturistika,          Strakonicko řeší pouze dílčí
    agroturistika, poznávací        lokality, nicméně předpoklady
    turistika), obzvláště ve        pro rozvoj turistiky a
    specifických oblastech, s       cestovního ruchu jsou při
    cílem zachování a rozvoje       řešení této změny uplatňovány a
    jejich hodnot. Podporovat       respektovány.
    propojení z hlediska
    cestovního ruchu atraktivních
    míst turistickými cestami,
    které umožňují celosezónní
    využití pro různé formy
    turistiky (např. pěší, cyklo,
    lyžařská, turistika na koni).
    Podle místních podmínek
    vytvářet předpoklady pro lepší
    dostupnost území a zkvalitnění
    dopravní a technické
    infrastruktury s ohledem na
    prostupnost krajiny. Dopravní
            a technickou infrastrukturu
    umísťovat s ohledem na
    minimalizaci fragmentace
    krajiny, je-li to účelné, do
    společných koridorů. Zlepšovat
    dostupnost, zejména uvnitř
    rozvojových oblastí,
    rozšiřováním sítě veřejné
    hromadné dopravy šetrné k
    životnímu prostředí.
    ------------------------------------------------------------------
    Vytvářet podmínky pro           Toto je potřeba řešit komplexně
    preventivní ochranu území před  v zásadách územního rozvoje.
    potenciálními riziky a          Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    přírodními katastrofami v       Strakonicko řeší pouze dílčí
    území (záplavy, sesuvy půdy,    lokality, takže ve vymezeném
    eroze atd.) s cílem             řešeném území nejsou lokality
    minimalizovat rozsah            ohrožené výše jmenovanými
    případných škod. Zejména        riziky a přírodními
    zajistit územní ochranu ploch   katastrofami.
    potřebných pro umísťování
    opatření na ochranu před
    povodněmi a pro vymezení území
    určených k rozlivům povodní.
    Vymezovat zastavitelné plochy
    v záplavových územích jen ve
    výjimečných případech a zvlášť
    zdůvodněných případech.
    Vymezovat a chránit
    zastavitelné plochy pro
    přemístění zástavby z území s
    vysokou mírou rizika vzniku
    povodňových škod. Vytvářet v
    území podmínky pro
    odstraňování důsledků náhlých
    hospodářských změn.
    ------------------------------------------------------------------
    Stanovit v územně plánovací     V rámci řešení změny č. 2
    dokumentaci podrobnější         Písecko - Strakonicko jsou
    podmínky pro využití a          stanoveny podmínky pro využití
    uspořádání území vymezených     a uspořádání území vymezených
    oblastí, os, ploch a koridorů   ploch a koridorů.
    v souladu s jejich určením a
    charakterem.
    ------------------------------------------------------------------
    Předcházet při změnách nebo     Toto je potřeba řešit komplexně
    vytváření urbánního prostředí   v zásadách územního rozvoje.
    prostorově-sociální segregaci   Změna č. 2 ÚPVÚC Písecko -
    s negativními vlivy na          Strakonicko řeší pouze dílčí
    sociální soudržnost obyvatel.   lokality.
    ------------------------------------------------------------------
    
    (59) Vyhodnocení vlivů návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko na vyváženost vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí, pro hospodářský rozvoj a pro soudržnost společenství obyvatel v území, jak byla zjištěna v rozboru udržitelného rozvoje. Na základě předchozího vyhodnocení lze konstatovat, že se vlivem řešení návrhu změny č. 2 v řešeném území zlepší podmínky pro hospodářský rozvoj a rozvoj technické infrastruktury, životní prostředí, při respektování limitů a podmínek využití území a hospodaření nebude trvale narušeno a naopak lze předpokládat kultivaci stávající kulturní krajiny. Sociální soudržnost nebude vlivem řešení změny č. 2 narušena, protože se jedná o dílčí změny, které navíc nepřinášejí velká a neřešitelná rizika v oblasti sociální soudržnosti obyvatelstva v řešeném území.
    (60) Shrnutí přínosu návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko k vytváření podmínek pro předcházení zjištěným rizikům ovlivňujícím potřeby současné generace obyvatel řešeného území. Řešením návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko jsou vytvořeny podmínky pro snížení nezaměstnanosti v řešeném území, zlepší se podmínky pro hospodářský rozvoj a pro rozvoj technické infrastruktury území. Zároveň je potřeba vhodnou osvětou, a vhodnou podporou ekonomicky slabší vrstvy obyvatel, vytvořit podmínky pro vzájemné kultivování vztahů mezi jednotlivými sociálními vrstvami obyvatelstva v řešeném území. Zlepší se podmínky pro kvalitní aktivní odpočinek, sportovní a rekreační vyžití obyvatel území v kvalitním přírodním prostředí.
    (61) Shrnutí přínosu návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko k vytváření podmínek pro předcházení předpokládaným ohrožením podmínek života generací budoucích. V řešení návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko je kladen důraz na předpokládané využívání špičkových technologií a know- how, tak aby nedošlo k nadměrnému zatížení životního prostředí škodlivými imisemi a emisemi. Při návrhu a realizaci objektů v průmyslové zóně je upozorněno na potřebu volit vhodnou kompozici, hmotové a materiálové řešení objektů, aby nebylo narušeno pohledové vnímání panoramatu města Písku a krajinného rázu navazujícího území přírodního parku Písecké hory. Intenzivní údržba ploch golfových hřišť může mít negativní vliv na druhovou skladbu a pestrost rostlinných a živočišných společenstev. Proto je kladen důraz na dodržení vyváženého vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí, respektováním základních skladebných prvků ÚSES, území Natura 2000, maloplošných zvláště chráněných území přírody a vytvářením podmínek pro zachování a kultivování nejcennějších území kulturní krajiny v řešeném území
    Kvalifikovaný odhad záborů půdního fondu
    (62) Vzhledem k podrobnosti řešení návrhu změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko, byl proveden kvalifikovaný odhad záborů ZPF, bez údajů o zařazení odnímané ZPF do BPEJ. Vyhodnocení záborů ZPF bylo provedeno zejména s ohledem na I. a II. třídu ochrany ZPF.
    (63) Třída ochrany (dle MP MŽP č.j. OOLP/1067/96)
    a. I. třída - bonitně nejcennější půdy v jednotlivých klimatických regionech, převážně v plochách rovinných nebo jen mírně sklonitých, které je možno odejmout ze zemědělského půdního fondu pouze výjimečně, a to převážně na záměry související s obnovou ekologické stability krajiny, případně pro liniové stavby zásadního významu,
    b. II. třída - zemědělské půdy, které mají v rámci jednotlivých klimatických regionů nadprůměrnou produkční schopnost. Ve vztahu k ochraně zemědělského půdního fondu jde o půdy vysoce chráněné, jen podmíněně odnímatelné a s ohledem na územní plánování také jen podmíněně zastavitelné,
    c. III. třída - půdy v jednotlivých klimatických regionech s průměrnou produkční schopností a středním stupněm ochrany, které je možno územním plánováním využití pro event. výstavbu,
    d. IV. třída - půdy s převážně podprůměrnou produkční schopností v rámci příslušných klimatických regionů, s jen omezenou ochranou, využitelné i pro výstavbu,
    e. V. třída - půdy s velmi nízkou produkční schopností včetně půd mělkých, velmi svažitých, hydromorfních, štěrkovitých až kamenitých a erozně nejvíce ohrožených. Většinou jde o zemědělské půdy pro zemědělské účely postradatelné.
    (64) Na zemědělskou půdu nelze nahlížet pouze z přímého ekonomického a hospodářského hlediska. V současném období a v souladu s trendy v Evropské unii je nutno preferovat i krajinotvornou funkci a ohleduplné hospodaření na ZPF. Zejména v marginálních oblastech je nutno preferovat udržení krajinného rázu, zamezit nadměrným sukcesím a podporovat extenzivní formy hospodaření v kombinaci s vhodnými rekreačními aktivitami (rekreace na usedlostech, agroturistika, hipoturistika, poskytnutí půdy pro sportovně rekreační účely apod.). Rovněž je nutno posílit retenční schopnost krajiny tak, aby nedocházelo k záplavám a nadměrné erozi vlivem přívalových dešťů. Další nevýrobní funkcí ZPF je podpora genové rozmanitosti ekosystémů a genofondu ve vazbě na územní systémy ekologické spotřeby.
    (65) Vyhodnocení záborů ZPF pro rozvojové plochy nadmístního významu kde kód plochy znamená průmyslové zóny (PZ), sportovně rekreační (SR) a číslo v závorce je výměra jako zvětšení plochy oproti schváleného návrhu ÚPVÚC Písecko - Strakonicko. V případě rozšíření návrhové plochy sport a rekreace SR5 - golfové a kongresové centrum Bělčice ze 105 na 240 ha - z toho však bude 80 ha bude činit vlastní golfové hřiště, zbývají část bude využívána pro zemědělské účely. Výměra PUPFL v rámci plochy SR 5 činí 48,7 ha. V rámci využívání plochy SR 5 nedojde k odnětí ani záborům PUPFL. Lesní plochy budou součástí sportovně rekreační plochy SR 5 a nebude v nich omezeno hospodářské využívání. V rámci PUPFL se bude nadále hospodařit dle schválených lesních hospodářských plánů. V případě plochy SR 2 je tedy zábor ZPF vlivem řešení změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko 21,0 ha (7,8 ha ZPF II. třídy, 13,2 ha ZPF III. třídy ochrany).
    ----------------------------------------------------------------------
    Kód     Výměra        Zábor ZPF dle třídy ochrany ZPF       Ostatní
    plochy  plochy (ha)   (ha)                                  plochy
                                                                mimo ZPF
                                                                (ha)
                          -----------------------------------
                          1. třída    2. třída      Ostatní    
                                                    třídy
    ----------------------------------------------------------------------
    SR 2    124,6 (24,8)  0,0         44,0 (7,8)    73,1(13,2)  7,5 (3,8)
                                        
    SR 5    246,0         0,0        133,0          60,0       53,0 (48,7)
                                                         
    PZ 4    44,5          0,0          0,8          40,2        3,5
    ----------------------------------------------------------------------
    
    (66) Grafická část odůvodnění návrhu změny č. 2 je nedílnou součástí tohoto opatření jako jeho příloha č. 2 a obsahuje (výčet skladby výkresů odůvodnění).
    Uplatněné námitky, rozhodnutí o námitkách včetně odůvodnění rozhodnutí o námitkách:
    (67) Námitky obce Radošovice, ze dne 24. 5. 2007:
    a. Zásadním byl v námitce požadavek:
    1. Z průmyslové zóny PZ 10 vypustit lokality "Nad chalupami" a v klínu mezi hranicí obce a VTL plynovodem.
    2. Do změny č.2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko zapracovat plochu pro podnikání v místní části Kapsova Lhota.
    b. Rozhodnutí o námitce je:
    1. Námitce se vyhovuje
    2. Námitka se zamítá.
    c. Odůvodnění rozhodnutí o námitkách:
    1. Zmenšením plochy PZ 10 bude zajištěn soulad s ÚPD obce.
    2. Další návrhy nových ploch by vyžadovaly opětné projednání s dotčenými orgány podle § 37 stavebního zákona. Obci Radošovice se doporučuje uplatnit tuto námitku k návrhu zásad územního rozvoje Jihočeského kraje.
    Uplatněné připomínky:
    (68) K návrhu změny č. 2 ÚPNSÚ Písecko - Strakonicko byly uplatněny následující připomínky:
    ------------------------------------------------------------------
    Organizace           Zkrácený obsah       Vyhodnocení
    Doručeno dne         připomínky           připomínky
    ------------------------------------------------------------------
    Česká geologická     Doporučení na        Připomínce se
    služba               doplnění zákresu     vyhovuje, uvedená
    30. 5. 2007          výhradních ložisek a chráněná ložiska a
                         schválených          prognózní zdroje
                         prognózních zdrojů v byly zapracovány do
                         lokalitě 8.2:        koordinačního
                         Lašovice - Zahořany  výkresu.
                         - stavební kámen,    
                         Voltýřov -           Připomínce se
                         zlatonosné rudy,     vyhovuje
                         Voltýřov - rozsyp,   V koordinačním
                         zlatonosné rudy,     výkresu byly
                         Voltýřov - prognózní poddolovaná území
                         zdroj.               zakreslena
                         
                         Dále se doporučuje
                         doplnit v téže
                         lokalitě zákres
                         poddolovaných území
                         (Voltýřov a k.ú.
                         Zahořany)
    ------------------------------------------------------------------
    Krajský úřad         Lokalita 6 -         Připomínka se
    Jihočeského kraje,   požadujeme zmenšení  zamítá. Dotčený
    odbor kultury,       navržené plochy PZ 4 orgán, kterým je
    památek a            (Severní průmyslová  Ministerstvo kultury
    cestovního ruchu,    zóna města Písek) ve tuto připomínku
    31. 5. 2007          směru na obec        neuplatnil v rámci
                         Krašovice. Vzhledem  projednání s DO, ani
                         k uplatnění          se k ní nevyjádřil v
                         historického sídla v rámci veřejného
                         širším krajinném     projednání. Na
                         rámci je             ochranu vesnické
                         nepřijatelné         památkové zóny je
                         rozšíření průmyslové však ve změně ÚPVÚC
                         výstavby až těsně k  upozorněno.
                         obci. Území obce     
                         Krašovice je         Připomínce se
                         prohlášeno za        vyhovuje Bylo
                         vesnickou památkovou dopracováno do
                         zónu.                textové části a
                                              odůvodnění
                         Ve ÚPVÚC by měly být 
                         zakresleny           Připomínka se
                         archeologické        zamítá. Uvedené obce
                         lokality, které se   se nachází mimo
                         nachází v zájmovém   území řešené touto
                         území: Švimberk -    ÚPD
                         mezolitické sídliště
                         a sídliště z pozdní
                         doby bronzové, cca
                         120 - 200 m východně
                         od vojenského
                         hřbitova, Osek u
                         Milevska (Zbelítov)
                         - pravěké sídliště,
                         Roudnice - pozdně
                         halštatské sídliště
                         - pahorek (jižní
                         svah) severně od
                         silnice Velká -
                         Zbelítov, Zbelítov -
                         sídliště z mladší
                         doby římské v
                         intravilánu sídla,
                         cca 2,5 km od
                         Milevska, Milevsko -
                         Trať Na Šibeníku,
                         pozdně halštatské
                         sídliště, Bělčice -
                         rýžovnické sejpy, na
                         levém břehu potoka
                         mezi rybníky Hluboký
                         a Hrádek
                         
                         Do ÚPVÚC Písecko -
                         Strakonicko dále
                         doporučujeme doplnit
                         nově prohlášené
                         památkové zóny
                         Mirovice (okres
                         Písek), Bavorov a
                         Sedlice (okres
                         Strakonice.
    ------------------------------------------------------------------
    Městský úřad         V návrhu změny       Připomínce se
    Milevsko, odbor RR   výkresy č. 4.I.1. a  vyhovuje.
    16. 5. 2007          4.II.1. obsahují     Neexistující vodojem
                         zákres 3 vodojemů. Z byl z návrhu ÚPD
                         třetího, již         odstraněn a trasy
                         neexistujícího, je   vod. řadů
                         zakresleno napojení  propojujících
                         obce Zbelítov.       vodojemy upraveny
                         Požaduje se zrušení  podle předaných
                         tohoto vodojemu a    podkladů.
                         napojení Zbelítova   
                         zakreslit ke         Připomínce se
                         správnému vodojemu.  vyhovuje v rozsahu
                         Dále je požadováno   řešeného území.
                         upřesnění trasy řadu
                         propojujícího oba
                         vodojemy.
                         
                         Doporučujeme se
                         zakreslení OP
                         kláštera v Milevsku
    ------------------------------------------------------------------
    Národní památkový    Požadavek na         Připomínce se
    ústav České          doplnění             vyhovuje s tím, že
    Budějovice           archeologických      uvedené
    30. 5. 2007          lokalit v řešeném    archeologické
                         území: Švimberk,     lokality budou
                         Osek u Milevska,     doplněny do textové
                         Roudnice, Zbelítov,  části.
                         Milevsko a Bělčice.  
                                              Připomínka se
                         Upozornění na obec   zamítá, obec
                         Krašovice, která je  Krašovice se nachází
                         vesnickou památkovou mimo území řešené
                         zónu (nachází se v   změnou. Zpracování
                         blízkosti            RP Krašovice je věcí
                         rozšiřované          obce.
                         průmyslové zóny      
                         Sever u Písku).      Připomínka se
                         Doporučení na        zamítá, uvedené
                         zpracování RP        památkové zóny se
                         Krašovice.           nachází mimo řešené
                                              území změny.
                         Požadavek na         Připomínka se
                         doplnění památkových zamítá, řešení
                         zón Bavorov a        silnice R4 je
                         Mirovice.            obsahem ÚPVÚC
                                              Orlická nádrž.
                         Nesouhlas s řešením
                         trasy rychlostní
                         komunikace R4.
    ------------------------------------------------------------------
    Povodí Vltavy,       Kapitola I.d,        Připomínka se
    s.p., Praha          požadujeme upřesnit  zamítá. Vymezení
    30. 5. 2007          vymezení             jednotlivých ploch
                         jednotlivých         je zřejmé z další
                         vymezených ploch a   části textové zprávy
                         koridorů, nikoliv    a z výkresové části.
                         pouze vyjmenovat.    
                                              Připomínka se zamítá
                         Text je v rozporu s  názvy lokalit jsou
                         výkresovou částí,    uvedeny na
                         popis je neúplný v   jednotlivých
                         kapitole I.d., body  výkresech.
                         2, 7, 8, 9, 10 není  
                         zcela zřejmé o jaké  Připomínce se
                         lokality se jedná.   vyhovuje Je doplněno
                                              a opraveno v textové
                         Upravit bod I.e.8.,  části.
                         který je v rozporu s 
                         výkresovou částí.    Připomínce se
                         Lokalita 8.1.        vyhovuje, je
                         popsána jako         doplněno do
                         rozšíření ÚPVÚC      odůvodnění v rozsahu
                         Písecko -            řešeného území.
                         Strakonicko o
                         severní část k.ú.
                         Zahořany, celá k.ú.
                         Toušov a Boješice a
                         dle výkresové části
                         jde pouze o
                         rozšíření řešeného
                         území (část k.ú.
                         Boješice, k.ú.
                         Toušov) atd.
                         
                         Vzhledem k tomu, že
                         nejsou zpracovány
                         územně analytické
                         podklady, požadujeme
                         doplnění všech
                         limitů využití
                         území.
    ------------------------------------------------------------------
    
    Úprava dokumentace na základě uplatněných námitek a připomínek
    (69) Na základě uplatněných námitek a připomínek není nutné návrh změny č. 2 ÚPVÚC Písecko - Strakonicko upravit podle § 39 stavebního zákona.
    POUČENÍ:
    Proti tomuto opatření obecné povahy nelze podle § 173 odst. (2) správního řádu, podat opravný prostředek.
    Ing. arch. Robin Schinko v. r.
    1. náměstek hejtmana
    RNDr. Jan Zahradník v. r.
    hejtman
    UPOZORNĚNÍ
    Změna č. 2 ÚPNSÚ Písecko - Strakonicko je uložena na Krajském úřadu Jihočeského kraje, odbor regionálního rozvoje, územního plánování, stavebního řádu a investic, Ministerstvu pro místní rozvoj, Městském úřadu Blatná, Městském úřadu Písek, Městském úřadu Milevsko, Městském úřadu Vodňany, Městském úřadu Mirovice a Městském úřadu Protivín. Tato dokumentace je rovněž přístupná na webových stránkách Jihočeského kraje, www.kraj-jihocesky.cz, rubrika územní plánování.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 10.05.2023Důsledky porušení dotačních podmínek (online - živé vysílání) - 10.5.2023
    • 17.05.2023Spotřebitelské právo v roce 2023 – co změnila novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele (online - živé vysílání) - 17.5.2023
    • 23.05.2023Jak na IT smlouvy v praxi (online - živé vysílání) - 23.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (březen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Je publikovaná judikatura k elektronickým podpisům skutečně relevantní?
    • Advokátní kancelář Pokorný, Wagner & partneři, s.r.o.
    • Nová pravidla pro posuzování přiměřenosti smluvní pokuty soudem podle § 2051 NOZ
    • Nepřípustné nepřímé zastoupení v civilním řízení aneb na co dojela kauza Dieselgate
    • Maximální délka dočasného přidělení a omezení při jeho prodlužování
    • Zpřísněné důvody vazby
    • Aktivní legitimace SVJ k uplatnění nároků – podstatná změna pro praxi?
    • Pobyt cizinců
    • Je publikovaná judikatura k elektronickým podpisům skutečně relevantní?
    • Vlastník pozemku a změna územního plánu
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Ochrana osobnosti zaměstnance
    • Právo “dohodářů” na dovolenou ve světle vládního návrhu novely zákoníku práce
    • Excesivní vyplnění blankosměnky (vyplnění blankosměnky v rozporu s vyplňovacím oprávněním)
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 6.
    • Aktivní legitimace SVJ k uplatnění nároků – podstatná změna pro praxi?
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Změny v právní úpravě způsobilosti členů volených orgánů obchodních korporací k výkonu funkce a jejím dokládání v rámci rejstříkového řízení
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nahlížení do spisové dokumentace (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o odmítnutí nahlížení do spisové dokumentace orgánu sociálně-právní ochrany dětí dle § 55 odst. 6 písm. b) zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí,...

    Pobyt cizinců

    Tvrzení cizince prokazujícího během řízení o správním vyhoštění, že může být osobou dle § 42e odst. 1 zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky,...

    Právo na informace (exkluzivně pro předplatitele)

    Pro posouzení, zda žadatel o informaci o platech (§ 3 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím) plní úkoly či poslání dozoru veřejnosti či roli tzv....

    Rada České televize (exkluzivně pro předplatitele)

    Rada České televize není oprávněna odvolat členy dozorčí komise za přiměřeného použití § 6 odst. 2 ve spojení s § 8a odst. 3 větou třetí zákona č. 483/1991 Sb., o České...

    Územní plánování (exkluzivně pro předplatitele)

    Regulativ v podobě maximálního počtu bytových jednotek v rodinném domě překračuje svojí podrobností rámec pro obsah územního plánu stanovený v § 43 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb.,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.