epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • Další vzdělávaní advokátů
      • Konference
      • Roční předplatné
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Roční předplatné
    • Více

      Nařízení ze dne 11.1.2010 o vydání závazné části Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro správní obvod Středočeského kraje

      22.3.2010 | Sbírka:  7/2010 (KS) | Částka:  2/2010ASPI

      Vztahy

      Nadřazené: 142/2005 Sb., 254/2001 Sb., 129/2000 Sb.
      Pasivní derogace: 4/2016 (KS)
      7/2010
      NAŘÍZENÍ
      Středočeského kraje
      ze dne 11.1.2010
      o vydání závazné části Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro správní obvod Středočeského kraje
      Rada Středočeského kraje jako orgán příslušný podle § 7 a § 59 odst. 1 písm. k) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a podle § 25 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve vztahu k § 9 a násl. vyhlášky č. 142/2005 Sb., o plánování v oblasti vod, vydává toto nařízení:
      Čl. 1
      Plán oblasti povodí Dolní Vltavy pro správní obvod Středočeského kraje se všemi obsahovými náležitostmi, vycházející z Plánu hlavních povodí České republiky, schválilo Zastupitelstvo Středočeského kraje usnesením č. 30-8/2009/ZK ze dne 30.11.2009.
      Čl. 2
      Závazná část Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro správní obvod Středočeského kraje je uvedena v příloze k tomuto nařízení.
      Čl. 3
      Toto nařízení bylo vydáno usnesením Rady Středočeského kraje č. 024-02/2010/RK ze dne 11.1.2010.
      Čl. 4
      Toto nařízení nabývá účinnosti dvacátým dnem následujícím po dni jeho vyhlášení ve Věstníku právních předpisů Středočeského kraje.
      MUDr. David Rath v. r.
      hejtman
      Ing. Miloš Petera v. r.
      náměstek hejtmana
      Příloha
      Plán oblasti povodí Dolní Vltavy pro správní obvod Středočeského kraje
      Závazná část
      Plán oblasti povodí Dolní Vltavy (dále jen „Plán“) byl zpracován na základě § 25 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve třech etapách - přípravné práce, návrh plánu a konečný návrh plánu. Nedílnou součástí Plánu jsou příslušné programy opatření (§ 26 vodního zákona). Účelem Plánu je vymezit a vzájemně harmonizovat veřejné zájmy:
      a) ochrany vod jako složky životního prostředí,
      b) ochrany před povodněmi a dalšími škodlivými účinky vod,
      c) trvale udržitelného užívání vodních zdrojů a hospodaření s vodami pro zajištění požadavků na vodohospodářské služby, zejména pro účely zásobování pitnou vodou.
      Plán včetně příslušných programů opatření je podkladem pro výkon veřejné správy, zejména pro územní plánování, územní rozhodování, vodoprávní rozhodování a pro povolování staveb (§ 23 odst. 2 vodního zákona).
      Oblast povodí Dolní Vltavy zasahuje do správních obvodů Hlavního města Prahy, Středočeského kraje, kraje Vysočina, Jihočeského kraje a Ústeckého kraje.
      Ve Středočeském kraji zasahuje do správních obvodů obcí s rozšířenou působností Benešov, Brandýs nad Labem - Stará Boleslav (částečně), Čáslav, Černošice (částečně), Český Brod, Dobříš (částečně), Hořovice, Kladno (částečně), Kolín (částečně), Kralupy nad Vltavou (částečně), Kutná Hora (částečně), Mělník, Neratovice, Příbram (částečně), Rakovník (částečně), Říčany (částečně), Sedlčany, Slaný, Vlašim, Votice (částečně).
      Součástí Plánu je návrh závazné části, která se po vydání nařízení radou Středočeského kraje stane závazným podkladem pro realizaci navrhovaných programů opatření.
      Obsah programů opatření je vymezen v § 26 vodního zákona a tvoří je zejména návrh opatření, časový plán realizace, odhad finančních nákladů a strategie financování.
      Opatření přijatá k dosažení cílů ochrany vod v programu opatření je nutno uskutečnit do 3 let od schválení Plánu, tj. do konce roku 2012 (§ 26 odst. 1 vodního zákona).
      2.
      Cíle ochrany vod v oblasti povodí Dolní Vltavy
      Cíle ochrany vod jsou členěny podle výše vymezených veřejných zájmů:
      2.1 Cíle ochrany vod jako složky životního prostředí (Environmentální cíle)
      Pro povrchové vody:
      * zamezení zhoršení stavu všech útvarů povrchových vod, * zajištění ochrany, zlepšení stavu a obnova všech útvarů těchto vod (s výjimkou umělých a silně ovlivněných vodních útvarů) a dosažení jejich dobrého stavu,
      * zlepšení stavu všech umělých a silně ovlivněných vodních ztvarů a dosažení jejich dobrého ekologického potenciálu a dobrého chemického stavu,
      * cílené snížení znečištění nebezpečnými látkami, nutriety a organickými látkami, tj. zastavení nebo postupné odstranění emisí těchto látek a zabránění jejich vnosu z plošných zdrojů.
      * významné snížení eutrofizace Severního moře, postupnou redukcí znečištění povrchových vod živinami (dusík, fosfor) v mezinárodní oblasti povodí Labe.
      Pro podzemní vody:
      * zamezení nebo omezení vstupů znečišťujících látek do podzemních vod a zamezení zhoršení stavu všech vodních útvarů těchto vod,
      * zajištění ochrany, zlepšení stavu a obnova všech útvarů podzemních vod a zajištění vyváženého stavu mezi odběry podzemní vody a jejím doplňováním a tak dosažení dobrého stavu těchto vod,
      * odvrácení jakéhokoliv významného a trvajícího vzestupného trendu koncentrace nebezpečných, zvlášť nebezpečných látek a jiných závadných látek jako důsledků dopadů lidské činnosti, za účelem snížení znečištění podzemních vod,
      * sledování vývoje stavu a zásob podzemních vod a možnosti jejich využití.
      Pro chráněná území:
      * dosažení standardů a dalších požadavků stanovených pro povrchové a podzemní vody v chráněných územích,
      * ochrana stanovišť a druhů vázaných na vodu a vytvoření podmínek pro zvyšování biodiverzity.
      2.2 Cíle ochrany před povodněmi a negativními účinky sucha
      * snížení počtu povodněmi ohrožených obyvatel a omezení ohrožení majetku, kulturních a historických hodnot,
      * zajištění přípravy a realizace strukturálních i nestrukturálních preventivních opatření protipovodňové ochrany,
      * postupné přizpůsobení se předpokládané změně klimatu a minimalizace rizika zranitelnosti relevantních sektorů hospodářství a minimalizace nákladů způsobených negativními vlivy změny klimatu,
      * zkvalitnění hlásné a předpovědní služby,
      * zvýšení užitné hodnoty a spolehlivosti povodňových předpovědí,
      * zvyšování povědomí o nebezpečí povodní u ohroženého obyvatelstva, zlepšení praktických znalostí při zvládnutí povodňového nebezpečí a zkvalitnění jejich součinnosti s povodňovými orgány a složkami integrovaného záchranného systému,
      * zlepšení součinnosti účastníků povodňové ochrany včetně poskytování včasných, kvalitních a aktuálních informací a zkvalitnění komunikačních systémů,
      * zvýšení schopnosti pracovníků vodohospodářských dispečinků správců povodí, povodňových orgánů, složek integrovaného záchranného systému a systému nouzového hospodářství řešit mimořádné povodňové situace,
      * zkvalitnění poskytování aktuálních informací obyvatelstvu prostřednictvím povodňových orgánů,
      * zlepšení dostupnosti informací pro veřejnost o všech druzích povodňového nebezpečí včetně specifického lokálního ohrožení zvláštními povodněmi,
      * zdokonalení pravidel a podmínek poskytování pomoci ze zdrojů veřejných rozpočtů pro opravu, rekonstrukci nebo nahrazení majetku prokazatelně postiženého povodní v zájmu urychlené obnovy základních funkcí v území,
      * zpracování zásad pro jednotnou formu dokumentace vyhodnocení povodně,
      * zdokonalení legislativních a ekonomických nástrojů souvisejících se zabezpečením preventivních opatření,
      * zkvalitnění operativní a informativní části povodňových plánů,
      * zabezpečení nácviků povodňových situací za účasti ohrožených subjektů,
      * podpoření pojištění proti rizikům povodňových škod, jako základního nástroje ochrany majetkových hodnot,
      * zdokonalení podkladů o rozsahu povodněmi ohrožených území včetně související infrastruktury, o charakteristikách průběhu povodní, povodňovém riziku a jeho zvládání,
      * omezování aktivity v záplavových územích zhoršující odtokové poměry a zvyšující povodňová rizika,
      * zajišťování efektivních návrhů preventivních protipovodňových opatření na základě kvalitních podkladů a optimalizace variant koncepcí řešení povodňové ochrany s uplatňováním rizikové analýzy, analýzy nákladů a užitků,
      * při návrhu preventivních protipovodňových opatření hledání vhodné kombinace opatření v krajině zvyšujících přirozenou akumulaci a retardaci vody v území a technických opatření ovlivňujících průtoky a objemy povodňových vln,
      * používání takových způsobů hospodaření na zemědělské a lesní půdě, aby nedocházelo ke zhoršování retenční schopnosti půdy a negativnímu ovlivňování vodního režimu v krajině; k tomu připravení a zavedení odpovídajících ekonomických nástrojů,
      * využití dostupných finančních podpor z relevantních národních programů i finančních zdrojů Evropské unie ke zlepšení prevence před povodněmi v ohrožených územích,
      * zlepšování technického stavu vodních děl a jejich provozu s ohledem na povodňovou ochranu,
      * zkvalitnění a rozšíření komunikace s veřejností o všech aspektech povodňové prevence,
      * podporování zapojení odborných institucí relevantních oborů do mezinárodní spolupráce se záměrem zlepšovat ochranu před povodněmi jak v rámci evropské spolupráce, tak k efektivnímu přenosu know- how,
      * koordinace plánů ochrany před povodněmi v rámci mezinárodních povodí.
      2.3 Cíle v oblasti plnění požadavků na vodohospodářské služby
      * zabezpečení zásobování obyvatel a dalších odběratelů nezávadnou a kvalitní pitnou vodou,
      * zabezpečení efektivní likvidace odpadních vod bez negativních dopadů na životní prostředí,
      * to vše jako kvalitní službu za sociálně únosné ceny.
      3.
      Návrhy správných environmentálních a vodohospodářských postupů v oblasti povodí Dolní Vltavy
      Správné postupy v oblasti ochrany vod jsou členěny podle výše vymezených veřejných zájmů:
      3.1 Správné postupy v oblasti ochrany vod jako složky životního prostředí
      * zpracování plánů havarijního znečištění vod, a to i v případech výskytu povodní a zejména sucha,
      * čištění městských odpadních vod dle požadavků vyplývajících z Přístupových dohod s Evropským společenstvím,
      * sanace starých ekologických zátěží a starých skládek s významným vlivem na stav vod,
      * použití a zařazení nejlepších dostupných technologií při čištění zejména průmyslových vod,
      * zvýšení kapacity a účinnosti nevyhovujících existujících čistíren odpadních vod (ČOV),
      * zahájení výstavby kanalizačních sítí a nových ČOV pro dosažení evropských standardů,
      * zvýšení podílu obyvatel napojených na kanalizaci,
      * zajištění mechanicko-biologického čištění odpadních vod ve všech obcích nad 2000 ekvivalentních obyvatel,
      * podporování výstavby infrastruktury pro biologické postupy čištění odpadních vod v malých sídlech pod 2000 ekvivalentních obyvatel,
      * zajištění urychlení rekonstrukce technologicky zastaralých a kapacitně nevyhovujících čistírenských zařízení,
      * zlepšování průchodnosti vodních toků pro ryby a další vodní živočichy,
      * podporování nenarušení morfologie a ekologických parametrů toků při stavební činnosti a údržbě vodních toků,
      * zavedení a provoz souhrnného monitoringu stavu vod,
      * územní hájení lokalit vhodných pro akumulaci povrchových vod jako územní rezervy podle stavebního zákona,
      * odstraňování sedimentů z vodních nádrží a jezových zdrží, s respektováním hledisek ochrany přírody.
      3.2 Správné postupy v oblasti ochrany před povodněmi a negativním účinkem sucha
      * podporování akumulační vodohospodářské funkce krajiny jako prevence proti velkoplošným povodním prostřednictvím zvyšování retenční kapacity území a snižování odtoku a jako prevence proti suchu v rámci adaptačních opatření proti nepříznivému vývoji změny klimatu,
      * preventivní opatření pro ochranu před povodněmi provádět na podkladě studií odtokových poměrů, ekologických charakteristik vodních toků a na základě rizikové a finanční analýzy posuzující náklady a užitky těchto opatření,
      * záplavové území, kde se dosud nenachází žádná zástavba, ponechat pro možnost rozlivu velkých vod a nepovolovat zde žádné nové objekty zvyšující urbanizaci těchto prostorů,
      * pokud je náklad na protipovodňové opatření srovnatelný či vyšší než hodnota ochráněného majetku, prosazovat možnost vykoupení veškerých nemovitostí v záplavových územích pro umožnění neškodného rozlivu velkých vod,
      * pomocí komplexních pozemkových úprav zvyšovat retenční schopnosti krajiny prostřednictvím změny kultur a hospodaření v povodí, vytvářením retenčních prostor, zasakovacích pásů, remízků apod.,
      * respektování eventuality klimatických změn a s tím spojených změn četnosti výskytu i intenzity extrémních hydrologických jevů, tj. jak povodní, tak i období sucha, a zohlednění tohoto při rozdělení prostorů vodních nádrží a při návrzích funkčních objektů vodních děl.
      3.3 Správné postupy v oblasti vodohospodářských služeb
      * zajištění výroby pitné zdravotně nezávadné vody z podzemních i povrchových zdrojů,
      * posilování zabezpečenosti, vydatnosti, jakosti a zdravotní nezávadnosti povrchových a podzemních vodních zdrojů,
      * požadování udržitelného a vyváženého užívání zdrojů pitných, léčebných a minerálních vod, u povrchových vod respektování průtoků pod místy odběrů či odvádění vod, které ještě umožňují obecné nakládání s vodami a ekologické funkce vodního toku (institut minimálních zůstatkových průtoků), u podzemních vod respektování vyváženého stavu mezi odběry vody a jejich doplňováním (institut minimální hladiny podzemních vod),
      * zabezpečení kvalitních zdrojů pitné vody pro zásobení obyvatel, dosažení zvýšení počtu obyvatel připojených na centrální vodárenské systémy, nahrazení nevyhovujících individuálních zdrojů pitné vody,
      * zabezpečení nouzového zásobování vodou za mimořádných nebo krizových situací v souladu s Plány rozvoje vodovodů a kanalizací a Krizovými plány dotčených krajů,
      * zajištění bezpečnosti a spolehlivosti provozu vodních děl, která podmiňují poskytování vodohospodářských služeb, zejména pak přehrad, jezů a jiných vodních děl umožňujících vzdouvání a akumulaci vody; při návrzích vodních děl dohlížení na respektování zásad platné legislativy (v současné době např. vyhlášky č. 590/2002 Sb., o technických požadavcích pro vodní díla, ve znění vyhlášky č. 367/2005 Sb., ČSN 75 2410),
      * zajištění požadavků na vymezené koupací vody,
      * zajištění požadavků na vymezené rybné vody.
      4.
      Program opatření
      Program opatření je hlavním nástrojem k dosažení cílů uvedených v Plánu hlavních povodí České republiky (PHP) a v Plánu. Závazná část obsahuje jen ta opatření z Plánu, která jsou již postupnými kroky připravována tak, aby je bylo možno do roku 2012 realizovat (viz § 26 odst. 1 vodního zákona). Časový plán jejich realizace je tedy vymezen roky 2010 - 2012.
      Strategie jejich financování vychází ze závazné části PHP. Navržená opatření budou realizována s využitím podpor zejména Operačního programu životní prostředí (OPŽP), Programu rozvoje venkova (PRV), Programu výstavby a obnovy infrastruktury vodovodů a kanalizací a programu 129120 Podpora prevence před povodněmi II.
      Výčet v současné době využitelných podpůrných programů je pro jednotlivé skupiny opatření uveden v následujících tabulkách:
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
                  Opatření na ochranu vod jako složky životního prostředí
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
       Dotační program                         Oblast podpory
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
            OPŽP        oblast podpory 1.1 Snížení znečištění vod
                        oblast podpory 4.2 Odstraňování starých ekologických zátěží
                        oblast podpory 6.4 Optimalizace vodního režimu krajiny
                        prioritní osa 6, oblast podpory 6.3. (Obnova krajinných
                        struktur)
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
             PRV        opatření III.2.1.1. Obnova a rozvoj vesnic (Program Výstavba
                        a obnova infrastruktury vodovodů a kanalizací - podprogram
                        229 313)
                        opatření I.1.4. Pozemkové úpravy
                        opatření II.1.3.3. Podopatření péče o krajinu
                        opatření II.2.1 Zalesňování zemědělské půdy
                        opatření II.2.3. Lesnicko-environmentální platby
                        opatření II.1.3. Agroenvironmentální opatření
                        opatření II.1 3.1. podopatření Postupy šetrné k životnímu
                        prostředí
                        opatření II.1.2.2. Rámcová směrnice pro vodní politiku ES
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
           229 310      Program Výstavba a obnova infrastruktury vodovodů a
                        kanalizací (podprogram 229 313)
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
           129 180      Program Výstavba a obnova infrastruktury vodovodů a
                        kanalizací II. (podprogram 129 183)
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
      
      
            Opatření na ochranu před povodněmi a dalšími škodlivými účinky vod
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
       Dotační program                         Oblast podpory
      ----------------- ----------------------------------------------------------------- 
            OPŽP        oblast podpory 1.3 Omezování rizika povodní
                        oblast podpory 6.4 Optimalizace vodního režimu krajiny
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
             PRV        opatření I.1.4. Pozemkové úpravy
                        opatření III.2.1.1. Obnova a rozvoj vesnic
                        opatření II.2.4.1.  Obnova lesního potenciálu po kalamitách
                        a zavádění preventivních opatření
      
           129 120      Program Podpora prevence před povodněmi II (podprogram
                        129 122)
                        Program Podpora prevence před povodněmi II (podprogram
                        129 123)
                        Program Podpora prevence před povodněmi II (podprogram
                        129 125)
      
           129 130      Program Podpora obnovy, odbahnění a rekonstrukce rybníků a
                        výstavby vodních nádrží (program 129 130)
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
      
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
                        Opatření v oblasti vodohospodářských služeb
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
       Dotační program                         Oblast podpory
      ----------------- ----------------------------------------------------------------- 
            OPŽP        oblast podpory 1.2 Zlepšení jakosti pitné vody
                        oblast podpory 6.6 Hodnocení zdrojů podzemních vod
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
             PRV        opatření III.2.1.1. Obnova a rozvoj vesnic
      
           229 310      Program Výstavba a obnova infrastruktury vodovodů a
                        kanalizací (podprogram 229 312)
      
           129 180      Program Výstavba a obnova infrastruktury vodovodů a
                        kanalizací II. (podprogram 129 182)
      ----------------- -----------------------------------------------------------------
      
      Opatření jsou navržena v oblastech:
      * ochrany vod jako složky životního prostředí,
      * ochrany před povodněmi a negativním účinkem sucha.
      Opatření se dělí na opatření konkrétní a obecná.
      Konkrétní opatření řeší konkrétní problematickou lokalitu konkrétním způsobem. Opatření jsou identifikována svým názvem a umístěním včetně konkretizace útvaru povrchové nebo podzemní vody. Způsob řešení je vymezen parametry opatření a vychází z již zpracovaných materiálů.
      Obecná opatření řeší vytipovanou část vymezené lokality, kde je identifikován problém. Vzhledem k nedostatku informací o problému není možné opatření popsat do takového detailu a jsou vztažena na celý útvar povrchové nebo podzemní vody.
      Jsou-li opatření ve vztahu k rámcovým opatřením z PHP, je u nich uvedeno ke kterému úkolu z PHP se vztahují. Zkrácený popis úkolů je v následující tabulce:
      ----------- ------------------------------------------------------------------------------- ---
       Vazba na                               Popis úkolu PHP (zkráceně)
          PHP
      ----------- ------------------------------------------------------------------------------- ---
           2      Identifikovat projekty a vyhodnotit vliv chybějících ČOV a kanalizace, obnovy a
                  intenzifikace ČOV.
      
           3      Identifikovat prioritní projekty obnovy poruchových a zastaralých kanalizačních
                  sítí, zpracovat časové plány přípravy a postupné realizace relevantních projektů.
      
           5      Identifikovat projekty ke zlepšení hydromorfologických parametrů a ekologického
                  stavu vodních toků, včetně břehových struktur a ke zlepšení průchodnosti vodních
                  toků pro ryby a další vodní živočichy a dále podporující rozvoj přirozených
                  rybích společenstev.
      
           6      Systémová opatření ve prospěch ochrany vod a na vodu vázaných ekosystémů,
                  týkajících se hospodaření na zemědělské a lesní půdě a opatření v oblasti
                  zlepšení kvality života ve venkovských oblastech. Uplatňovat opatření odvozená z
                  realizace pozemkových úprav, udržitelného využívání zemědělské a lesní půdy,
                  opatření zajišťující požadavky na hospodaření ve zranitelných oblastech, postupů
                  hospodaření šetrných k životnímu prostředí a opatření odvozená z realizace
                  drobných vodohospodářských staveb v obcích do 2000 EO (kanalizace a ČOV).
      
           7      Identifikovat  zařízení určená k čištění nebo zneškodňování odpadních vod a
                  kanalizační systémy z průmyslových zdrojů znečištění.
      
          13      Zpracovat koncepci přírodě blízkých protipovodňových opatření ve vybraných
                  prioritních oblastech.
      
          14      Vymezit na podkladě koncepčních studií návrh konkrétních opatření v jednotlivých
                  prioritních oblastech.
      
          16      Prioritní opatření povodňové prevence s prokazatelným efektem snížení rizika
                  z povodní.
      
          38      Identifikovat zařízení určená k čištění nebo zneškodňování odpadních vod a
                  kanalizační systémy z průmyslových zdrojů znečištění, prověřit potřebu obnovy a
                  intenzifikace stávajících zařízení a připravit relevantní opatření.
      
          40      Projekty ke zlepšení morfologického a ekologického stavu vodních toků, včetně
                  břehových struktur, ke zlepšení migrační průchodnosti         vodních toků pro ryby a
                  další vodní živočichy a dále podporující tvorbu přirozených rybích společenstev.
      
          43      Relevantní opatření ve prospěch ochrany vod a na vodu vázaných ekosystémů,
                  týkajících se hospodaření na zemědělské a lesní půdě a opatření v oblasti
                  zlepšení kvality života ve venkovských oblastech.
      
          54      Zpracovat časové plány realizace v roce 2008 nedokončených staveb, včetně způsobu
                  financování.
      
          155     Řešení komplexních pozemkových úprav.
      ----------- ------------------------------------------------------------------------------- ---
      
      
      4.1 Opatření k dosažení cílů ochrany vod jako složky životního prostředí
      Prostřednictvím stanovení a zavedení navržených programů opatření se usiluje o dosažení dobrého stavu vod. Programy opatření stanoví časový plán uskutečnění a strategii financování jednotlivých opatření. Navržený program opatření obsahuje opatření, která reagují jednak na schválené významné problémy nakládání s vodami a jednak na výsledky hodnocení stavu vodních útvarů.
      4.1.1 Opatření uplatněná pro vody užívané nebo které se budou využívat pro odběr vody určené pro lidskou spotřebu
      Účelem těchto opatření je zejména zlepšení jakosti vodních zdrojů a jejich ochrana proti jakémukoliv znečištění. Znečištění vodních zdrojů je způsobováno zejména zhoršenými odtokovými poměry, způsobenými odnosy půdy a erozivní činností vody, zhoršením retenčních schopností krajiny a dále bodovými a difúzními zdroji znečištění.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje nejsou navržena žádná opatření.
      4.1.2 Opatření vyplývající z vodohospodářské bilance výhledového stavu množství a jakosti povrchových a podzemních vod
      Jedná se o opatření vyplývající z vodohospodářské bilance, která jsou směrována zejména na regulaci odběrů a vypouštění z hlediska množství povrchových a podzemních vod.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje nejsou navržena žádná opatření.
      4.1.3 Opatření pro regulaci odběrů a vzdouvání vod včetně odůvodnění případných výjimek
      Účelem těchto opatření je eliminovat nežádoucí vlivy zajišťování vodohospodářských služeb na množství povrchové a podzemní vody. Odběry povrchových a podzemních vod mohou v některých případech způsobit nedosažení environmentálních cílů. Jedná se zejména o napjatou vodní bilanci povrchových a podzemních vod, způsobenou např. nepříznivým poměrem mezi odběry a základním odtokem. Jedná se o správní opatření, kterými dochází k regulaci odběrů povrchových a podzemních vod a jejich akumulaci.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje nejsou navržena žádná opatření.
      4.1.4 Opatření k zamezení přímému vypouštění do podzemních vod s uvedením případů povoleného vypouštění
      Opatření jsou směřována k ochraně podzemních vod. Přímé vypouštění do podzemních vod je vypouštění znečišťujících látek do podzemních vod, aniž by prošly filtrací půdou nebo půdním podložím.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje nejsou identifikovány žádné případy povoleného vypouštění do vod podzemních a nejsou tedy navrhována žádná opatření.
      4.1.5 Opatření k omezování vypouštění znečištění z bodových zdrojů a jiných činností majících vliv na stav vod
      Bodové zdroje znečištění představují znečištění povrchových a podzemních vod látkami z komunálních odpadních vod, průmyslových odpadních vod a látkami vyskytující se ve starých ekologických zátěžích (SEZ). U komunálních a průmyslových odpadních vod se jedná o nedostatečnou vodohospodářskou infrastrukturu ve městech a obcích a průmyslových podnicích. V této kapitole jsou uvedena veškerá opatření, která jsou zaměřena na eliminaci komunálních bodových zdrojů znečištění. Opatření k eliminaci znečištění z průmyslových zdrojů a starých ekologických zátěží jsou řešeny samostatně - viz kapitola 3.1.6.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje je navrženo 33 konkrétních opatření, uvedených v tabulce.
      ------------------------- ----------------------------------------- ----------------
         ID VÚ     ID opatření               Název opatření               Vazba na PHP
      ------------------------- ----------------------------------------- ----------------
        12901000     DV100001   Čerčany - dostavba kanalizace                 3,54
      
        12469000     DV100003   Dobříš - intenzifikace ČOV, dostavba         2,3,54
                                rekonstrukce kanalizace
      
        13879000     DV100005   Horoměřice - dostavba kanalizace              3,54
      
        13879000     DV100006   Hostivice - dostavba a rekonstrukce          2,3,54
                                kanalizace
      
        12901000     DV100009   Jílové u Prahy - dostavba kanalizace          3,54
      
        12876000     DV100010   Kamenice -  výstavba kanalizace              2,3,54
      
        13879000     DV100012   Libčice nad Vltavou - dostavba kanalizace     3,54
      
        12373000     DV100014   Milín - rekonstrukce ČOV a dostavba          2,3,54
                                kanalizace
      
        12852000     DV100017   Mnichovice - intenzifikace ČOV a dostavba    2,3,54
                                kanalizace
      
        12911030     DV100018   Mníšek pod Brdy - dostavba kanalizace,       2,3,54
                                intenzifikace ČOV
      
        12911030     DV100023   Psáry - dostavba kanalizace, intezifikace     3,54
                                ČOV
      
        13879000     DV100026   Roztoky - dostavba kanalizace                 3,54
      
        12901000     DV100031   Sázava - výstavba a rekonstrukce              3,54
                                kanalizace
      
        12432000     DV100032   Sedlčany - přestavba kanalizace               3,54
      
        12812000     DV100036   Vlašim - výstavba kanalizace                  3,54
      
        13852000     DV100038   Zlonice - výstavba kanalizace                 3,54
      
        12610000     DV100040   Zruč nad Sázavou - výstavba a                 3,54
                                rekonstrukce kanalizace
      
        13769000     DV100043   Průhonice - rekonstrukce a výstavba           3,54
                                kanalizace
      
        12862000     DV100048   Benešov - rekonstrukce a výstavba             3,54
                                kanalizace, intenzifikace ČOV
      
        12870000     DV100049   Bystřice - výstavba kanalizace                3,54
      
        13828000     DV100051   Kladno - rekonstrukce a výstavba              3,54
                                kanalizace,rekonstrukce ČOV
      
        13860000     DV100053   Slaný - rekonstrukce kanalizace a            2,3,54
                                rekonstrukce ČOV
      
        13782010     DV100054   Říčany u Prahy - rekonstrukce ČOV,           2,3,54
                                výstavba kanalizace
      
        13875000     DV100056   Velvary - rekonstrukce kanalizace             3,54
      
        12870000     DV100057   Votice - rekonstrukce a výstavba              3,54
                                kanalizace, intenzifikace ČOV
      
        12469000     DV100058   Rosovice - výstavba kanalizace a               2,3
                                intenzifikace ČOV
      
        12469000     DV100059   Dubenec - rekonstrukce a výstavba              2,3
                                kanalizace, doplnění funkce ČOV
      
      108050830007   DV100060   Dublovice - rekonstrukce a výstavba            2,3
                                kanalizace, intenzifikace ČOV
      
        12395000     DV100061   Petrovice - rekonstrukce a výstavba            2,3
                                kanalizace, doplnění funkce ČOV
      
        12378000     DV100062   Solenice - rekonstrukce a výstavba             2,3
                                kanalizace, doplnění funkce ČOV
      
      108050830007   DV100063   Zvírotice - rekonstrukce a výstavba            2,3
                                kanalizace, doplnění funkce ČOV
      
        12699000     DV100133   Čechtice - rekonstrukce ČOV                     2
        12715000
        12718000
      ------------------------- ----------------------------------------- ----------------
      
      Pro obce do 2000 ekvivalentních obyvatel je navrženo opatření DV100081 Drobní znečišťovatelé a menší obce do 2000 obyvatel ve vodních útvarech ID 12425000, 12715000, 12761000, 12832000, 12874000, 12890000, 12894000. Dále je pro tuto kategorii obcí v povodí vodárenské nádrže Švihov navrženo opatření DV100091 Zajištění přiměřeného čištění v obcích ve VÚ 12703000 a opatření DV 100095 Zajištění přiměřeného čištění v obcích ve VÚ 12663000.
      Strategie financování opatření:
      Opatření zaměřená na eliminaci komunálních bodových zdrojů znečištění budou realizována z vlastních zdrojů jejich investorů s významnou finanční podporou Operačního programu životní prostředí, Programu rozvoje venkova, podprogramu 229 313 Ministerstva zemědělství - Výstavba čistíren odpadních vod, kanalizací a souvisejících objektů, státního rozpočtu a pro vybrané akce i rozpočtu krajského úřadu (viz např. kofinancování akcí podpořených z programu 229 113 nebo vlastní podpůrné programy kraje). To vychází z toho, že dostavba a intenzifikace kanalizační infrastruktury je prioritou s ohledem na plnění podmínek přechodného období uděleného ČR pro plnění požadavků směrnice 91/271/EHS o čištění městských odpadních vod. Konkrétní výše podpory jednotlivých opatření bude stanovována v návaznosti na pravidla příslušného poskytovatele podpory.
      Časový plán realizace opatření:
      S ohledem na to, že téměř všechna tato opatření budou realizována s podporou uvedených programů a dotačních titulů, budou zahajována postupně v návaznosti na vyřízení žádostí o podporu a dokončení dalších navazujících postupů podle podmínek jednotlivých poskytovatelů podpory. Předpokládá se, že všechna opatření budou dokončena nejpozději do roku 2012, resp. 2013 v případech prodloužení projednávání a administrace žádostí o podporu z finančních podpůrných zdrojů (zejména s ohledem na plnění podmínek přijatelnosti v programech podporovaných z fondů Evropské unie).
      4.1.6 Opatření k omezování, případně zastavení vnosu zvlášť nebezpečných látek do vod
      Jedná se o opatření, která vyplývají zejména z Programu na snížení znečištění povrchových vod nebezpečnými závadnými látkami a zvlášť nebezpečnými závadnými látkami.
      Stará ekologická zátěž (SEZ) je obvykle definovaná jako úroveň znečištění, u které nelze vyloučit negativní důsledky pro zdraví člověka nebo jednotlivé složky životního prostředí. SEZ vznikly dlouhodobou průmyslovou a zemědělskou činností (bodové zdroje) v uplynulých letech, zpravidla před privatizací. Zátěže se koncentrují v naprosté většině případů do podzemních vod a horninového prostředí, odkud mohou být vyplavovány i do povrchových vod.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje jsou navržena 4 konkrétní opatření, uvedená v tabulce.
      ------------------ ----------------------------------------------- -------------
      ID VÚ      ID                      Název opatření                    Vazba na
              opatření                                                       PHP
      ------------------ ----------------------------------------------- -------------
      62500   DV150005   SEZ - Šroubárna Libčice spol. s.r.o.                 -
      51400   DV150007   SEZ - Struskoviště - sudy styrenu (Nelahozeves)      -
      62500   DV150014   SEZ - ÚJV Řež, a.s.                                  -
      51400   DV150025   SEZ - ČS PHM Slaný                                   -
      ------------------ ----------------------------------------------- -------------
      
      Do seznamu významných bodových zdrojů znečištění byly doporučeny krajskými úřady, OI ČIŽP, MŽP a dalšími dotčenými subjekty (obce, městské úřady, vodárenské a další organizace, např. JARO) k zařazení zátěže nové, neidentifikované ve výběru významných zátěží k datu 9.5.2006 ze SEKM, spadající do zájmové oblasti povodí. Většinou jde o lokality, kde pro hodnocení nebyl dostatek relevantních informací o koncentracích problematických látek v podzemní vodě, kde dosud nebylo rozhodnuto o míře rizikovosti zátěží nebo kde sledované látky - kontaminanty, které jsou předmětem nápravných opatření (např. sanace NEL, ClU), nejsou v seznamu vybraných problematických látek.
      Vzhledem ke zvláštnostem každé jednotlivé lokality (tzn. zejména přírodní poměry - geologické, hydrogeologické, hydrologické a klimatické poměry) a dále k úrovni rozpracovanosti konkrétní projektové dokumentace (podle úrovně výsledků provedených prací, příp. jejich realizačních etap) mohou být navrhovaná opatření (monitoring, průzkum, analýza rizika, sanace, rekultivace) pro tyto zátěže pouze obecného charakteru.
      Opatření DV100104 SEZ je navrženo u útvarů podzemních vod ID 51400, 62500 a 65200.
      Opatření k omezování, případně zastavení vnosu zvlášť nebezpečných látek a Odstraňování znečištění z průmyslových odpadních vod Dolní Vltavy DV100074 navrhuje odstranění těchto látek z výrobního procesu, případně z odpadních vod použitím vhodné technologie čištění u vodních útvarů ID 12611000, 12812000, 12862000, 12901000, 13828000, 13879000.
      Strategie financování opatření:
      V převážné míře se jedná o řešení starých ekologických zátěží, pro které je uzavřena tzv. ekologická smlouva a financování příslušných opatření je zajištěno z prostředků Ministerstva financí. Náklady na přípravu a realizaci zbývajících opatření (zejména obecná opatření) budou hrazeny s využitím podpory Operačního programu životní prostředí, prioritní osy 4 s dofinancováním z vlastních zdrojů vlastníků pozemků. Opatření pro snížení znečištění z průmyslových odpadních vod budou realizována z vlastních zdrojů průmyslových subjektů s využitím podpory z Operačního programu životní prostředí, prioritní osy 5.
      Časový plán realizace opatření:
      Opatření jsou dlouhodobého charakteru a budou prováděna po celou dobu platnosti Plánu, u konkrétních opatření s uzavřenou ekologickou smlouvou se bude realizace odvíjet podle rozhodnutí státu o postupu řešení starých ekologických škod.
      4.1.7 Opatření k prevenci a snížení dopadů případů havarijního znečištění
      Jedná se o opatření potřebná k prevenci významných úniků znečišťujících látek z technických zařízení a k prevenci nebo zmírnění následků událostí způsobujících havarijní znečištění, jako např. v důsledku povodní, a to včetně detekčních nebo varovných systémů k těmto účelům, a pro havárie, které nemohly být rozumně předvídány, včetně všech přiměřených opatření ke snížení ohrožení vodních ekosystémů. Pro tyto případy je navrženo obecné opatření DV100075 Opatření k prevenci a snížení dopadů případů havarijního znečištění, nespecifikované na vodní útvary.
      Strategie financování opatření:
      Opatření bude částečně realizováno při výkonu státní správy a při provozu poplachového a varovného systému jeho provozovatelem, z převážné části bude hrazeno z vlastních zdrojů majitelů potenciálních zdrojů havarijního znečištění při plnění jejich zákonných povinností a provádění potřebné prevence.
      Časový plán realizace opatření:
      Opatření je dlouhodobého charakteru a bude prováděno po celou dobu platnosti Plánu.
      4.1.8 Doplňující opatření nezbytná pro splnění přijatých cílů ochrany vod jako složky životního prostředí
      Okruh doplňkových opatření je dán přílohou VI RS 2000/60/ES a je následující: legislativní nástroje; administrativní nástroje; ekonomické nebo fiskální nástroje; sjednané environmentální dohody; regulování emisí; kodexy správných postupů; znovuzřízení a obnova mokřadů; regulace odběrů vody; opatření na ovlivňování požadavků (nároků), mimo jiné podpora adaptované zemědělské výroby jako je pěstování plodin s malou vláhovou potřebou v oblastech trpících suchem; opatření zaměřená na účinnost a opakované využití, mimo jiné podpora úsporných technologií v průmyslu a postupů zavlažování šetřících vodu; stavební projekty; odsolovací stanice; revitalizační projekty; umělé doplňování zvodní; vzdělávací projekty; výzkumné, vývojové a demonstrační projekty; další relevantní opatření.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy je na území Středočeského kraje navrženo opatření DV100136 Průzkumný monitoring ve vodních útvarech ID 12378000, 12395000, 12410000, 12425000, 12431000, 12432000, 12469000, 12470000, 12580000, 12598000, 12610000, 12611000, 12715000, 12718000, 12719000, 12720001, 12732000, 12738000, 12761000, 12783000, 12812000, 12816000, 12818000, 12824000, 12832000, 12852000, 12862000, 12870000, 12874000, 12876000, 12890000, 12893000, 12894000, 12901000, 13769000, 13782010, 13827000, 13828000, 13837000, 13852000, 13860000, 13875000, 13879000.
      Součástí programu opatření jsou další doplňující opatření, nespecifikovaná na vodní útvary:
      DV100137 Uplatnění požadavku na zpracování Strategie migračního zprůchodnění vodních toků v ČR do Plánu hlavních povodí v rámci jeho aktualizace k roku 2012
      DV100138 Uplatnění požadavku na zpracování Strategie a koncepce kombinace přírodě blízkých protipovodňových, technických a revitalizačních opatření včetně stanovení priorit do Plánu hlavních povodí v rámci jeho aktualizace k roku 2012
      DV100139 Uplatnění požadavku na zpracování Strategie změny stávajícího vymezení povrchových vod vhodných pro život a reprodukci původních druhů ryb a dalších vodních živočichů
      DV100143 Uplatnění požadavku na zapracování Strategie rozvoje vnitrozemské plavby Ministerstva dopravy do Plánu hlavních povodí v rámci jeho aktualizace k roku 2012
      DV100144 Uplatnění požadavku na zpracování Metodiky hodnocení významnosti vlivů z hlediska dopadu na stav v.ú. a jejich identifikace - přiměřené čištění odpadních vod v obcích pod 2000 EO.
      Strategie financování opatření:
      Opatření budou hrazena ze státního rozpočtu prostřednictvím ústředních vodoprávních úřadů, případně dalších státních institucí.
      Časový plán realizace opatření:
      Průzkumný monitoring bude realizován podle jeho potřeb v celém období platnosti plánu, doplňující opatření jako podklad pro aktualizaci PHP budou dokončena do konce roku 2011.
      4.1.9 Opatření k aplikaci principu „znečišťovatel platí“
      Jedná se o opatření, která budou zajišťovat finanční účast znečišťovatele za využívání vodních zdrojů a na realizaci opatření pro eliminaci jím produkovaného znečištění (pokud ještě není zajištěna). Přitom se bude vycházet ze současných ekonomických nástrojů uplatňovaných v ČR, jak vyplývají z národních právních předpisů.
      S ohledem na současný stav v přípravě oceňování přírodních zdrojů se nepředpokládá, že bude v této fázi plánování uplatňována v oblasti vodohospodářských služeb úhrada jiných environmentálních nákladů, než jsou poplatky za odebrané množství podzemní vody, vypouštění odpadních vod do vod povrchových a platby za odběry povrchové vody. V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje je navrženo obecné opatření DV100076 Opatření k aplikaci principu "Znečišťovatel platí", nespecifikované na vodní útvary.
      Strategie financování opatření:
      Opatření bude hrazeno ze státního rozpočtu prostřednictvím ústředních vodoprávních úřadů.
      Časový plán realizace opatření:
      Do roku 2012 bude provedena revize současného systému placení poplatků se vztahem na vodu a vodohospodářské služby, bude přezkoumána problematika environmentálních nákladů. Do konce prvního období platnosti plánu bude zpracován návrh na úpravu systému poplatků a řešení problematiky environmentálních nákladů.
      4.1.10 Opatření k zajištění odpovídajících hydromorfologických podmínek vodních útvarů, umožňujících dosažení požadovaného ekologického stavu nebo dobrého ekologického potenciálu.
      V minulosti provedené technické zásahy do přirozené trasy koryt vodních toků měly za následek ztrátu jejich přirozené členitosti. Technické zásahy zpravidla spočívaly ve změně trasy vodních toků tak, aby co nejméně překážela při zemědělském využívání. Celkově úpravy přinesly zrychlení běžných i povodňových průtoků, omezení migrace vodních živočichů nevhodným průtokovým režimem a migračními překážkami, snížení samočisticí schopnosti vodního toku apod.
      Navržená opatření mají napravovat výše uvedené problémy. Obecně lze mluvit o těchto opatřeních: rybí přechod, rybí osádky, odstranění zakrytí vodního toku, obnova přirozené členitosti vodního toku v rámci koryta, aktivace, obnova a zřizování postranních ramen, tůní a mokřadů, hospodaření na rybnících.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy je na území Středočeského kraje navrženo 32 konkrétních opatření, uvedených v tabulce:
      ------------------------- ---------------------------------------------- ---------------
         ID VÚ     ID opatření                  Název opatření                 Vazba na PHP
      ------------------------- ---------------------------------------------- ---------------
        13879000     DV110016   Studie: Revitalizace Vltavy Vraňany - Hořín a      5,40
                                rehabilitace ostrova Mrkvice
      
        13879000     DV110018   Revitalizace Jinočanského potoka                   5,40
      
        12469000     DV110023   Revitalizace Kotenčického potoka                   5,40
      
        13769000     DV110027   Revitalizace Pitkovického potoka                     -
      
        13827000     DV110035   Studie: Revitalizace Knovízského potoka            5,40
                                Třebechovice - Kralupy
      
        13828000     DV110036   Revitalizace Smečenského potoka                    5,40
      
        13837000     DV110041   Studie: Revitalizace Bakovského potoka             5,40
      
        13852000     DV110042   Studie: Revitalizace Zlonického potoka             5,40
      
        13860000     DV110043   Studie: Revitalizace Červeného potoka              5,40
      
        13875000     DV110044   Studie: Revitalizace Vranského potoka              5,40
      
        12719000     DV110051   Revitalizace Loketského potoka                     5,40
      
      109021090001   DV110069   Revitalizace Keblovského potoka                    5,40
      
        12728000     DV110083   Revitalizace Židova potoka                         5,40
      
        12761000     DV110088   Revitalizace Babího potoka                         5,40
      
        12773000     DV110089   Revitalizace Sedlečského potoka                    5,40
      
        12811000     DV110093   Revitalizace Býkovického potoka                      -
      
        12812000     DV110096   Zprostupnění jezu U Znosimské brány řkm 20,336       -
      
        12812000     DV110097   Zprostupnění jezu U kamenného mostu řkm 19,038       -
      
        12812000     DV110099   Intravilánová revitalizační úprava Blanice           -
                                Vlašim
      
        12812000     DV110108   Revitalizace Hrnčířského potoka                      -
      
        12812000     DV110109   Revitalizace Roháčovského potoka                     -
      
        12812000     DV110112   Revitalizace Volaveckého potoka -Přesličky           -
      
        12812000     DV110113   Revitalizace potoka Buková                           -
      
        12816000     DV110117   Revitalizace toku Od vrchu Bařiny                    -
      
        12816000     DV110118   Revitalizace Kozmického (Ostředeckého) potoka        -
      
        12715000     DV110120   Revitalizace Mnichovického potoka                    -
      
        12832000     DV110123   Revitalizace HMZ od Kostelních Střímelic             -
      
        12832000     DV110124   Revitalizace HMZ od Hradových Střímelic              -
      
        12718000     DV110125   Revitalizace Čechtického potoka                      -
      
        12862000     DV110126   Revitalizace Lhotského potoka                        -
      
        12718000     DV110127   Revitalizace Lučního potoka                          -
      
        12718000     DV110129   Revitalizace Křivsoudovského potoka                  -
      ------------------------- ---------------------------------------------- ---------------
      
      Revitalizace vodních toků je navržena i u dalších vodních útvarů, kde byl identifikován problém nebo kde existuje určitý záměr bez podrobnějších informací nebo s nezajištěným investorstvím. Obecný list opatření DV100082 Revitalizace vodních toků je navržen ve vodních útvarech 1080500900023, 12378000, 12410000, 12432000, 108050830007, 12470000, 109021090001, 12720001, 12818000, 12870000, 12894000, 13782010.
      Pro dosažení dobrého ekologického potenciálu stojatých vodních útvarů navrhuje obecný list opatření DV100087 souhrn opatření pro vodní útvary 1080500900023 a 109021090001.
      Strategie financování opatření:
      Konkrétní opatření k zajištění potřebných hydromorfologických podmínek budou hrazena z Operačního programu životní prostředí - prioritní osy 6 s dofinancováním z vlastních zdrojů. Z tohoto programu budou hrazena i opatření obecná.
      Časový plán realizace opatření:
      Konkrétní opatření budou realizována do konce roku 2012, obecná opatření budou realizována v celém období platnosti plánu.
      4.1.11 Opatření regulující znečištění z plošných zdrojů znečištění
      Za významné plošné zdroje znečištěné lze považovat hlavně znečištění dusičnany ze zemědělství a z atmosférické depozice, částečně znečištění fosforem z eroze a znečištění pesticidy ze zemědělství. K problematice plošných zdrojů znečištění jsou v ČR vyhlášeny od roku 2003 zranitelné oblasti podle nařízení vlády č. 103/2003 Sb. které současně stanoví opatření, která jsou ve zranitelných oblastech povinná a která minimalizují úniky dusíku ze zemědělského hospodaření a snižují erozi.
      Plošné znečištění není členěno zvlášť na povrchové a podzemní vody, neboť se stále jedná o stejné vstupy polutantů. Vzhledem k dalšímu řešení je plošné znečištění vztaženo na povodí (respektive mezipovodí) útvarů povrchových vod jako základní hodnotící jednotky.
      V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje jsou navržena opatření:
      DV100047 Opatření k omezení eroze z pohledu transportu chemických látek ve vodních útvarech 12373000, 12425000, 12431000, 12469000, 12718000, 12728000, 12756000, 12773000, 12852000, 12862000, 12870000, 12874000, 12876000, 12890000, 12893000, 12894000, 13769000, 13782010, 13827000, 13828000, 13837000, 13852000, 13860000, 13875000,
      DV100077 Omezení negativních vlivů pesticidů na povrchové a podzemní vody ve vodních útvarech 12469000, 12761000 a 13837000,
      DV100078 Ochrana vod před znečištěním dusičnany ze zemědělských zdrojů ve vodních útvarech 1080500900023, 12373000, 12378000, 12395000, 108050830007, 12469000, 12580000, 12611000, 12663000, 12699000, 12703000, 12715000, 12718000, 12719000, 109021090001, 12720001, 12728000, 12756000, 12761000, 12773000, 12783000, 12812000, 12824000, 12852000, 12862000, 12870000, 12874000, 12893000, 12894000, 12911030, 13769000, 13782010, 13827000, 13828000, 13852000, 13860000, 13875000, 13879000, 51400, 62500, 65200,
      DV100079 Opatření k eliminaci dusíku jako plošného zdroje znečištění vod ve vodních útvarech 12395000, 12431000, 12598000, 12610000, 12611000, 12732000, 12738000, 12816000, 12818000, 12824000, 12876000, 12890000, 12901000, 51400, 62500, 65200,
      DV100085 Omezení obsahu chloridů v podzemní vodě ve vodních útvarech 62500 a 51400,
      DV100086 Omezení obsahu síranů v podzemní vodě ve vodních útvarech 62500 a 51400.
      Strategie financování opatření:
      Opatření budou částečně řešena při výkonu státní správy, částečně budou hrazena ze zdrojů majitelů nebo nájemců pozemků s využitím relevantních dotací a podpůrných programů resortu zemědělství, zejména Programu rozvoje venkova (např. akční program pro snížení vodních zdrojů dusičnany) a Operačního programu životní prostředí. Opatření ke snížení plynných emisí dusíku a síry budou řešena v rámci Integrovaného národního programu snižování emisí České republiky. Studie potřebné pro řešení omezení síranů a chloridů v podzemní vodě budou hrazeny ze státního rozpočtu
      .
      Časový plán realizace opatření:
      Opatření jsou dlouhodobého charakteru a budou prováděna po celou dobu platnosti Plánu.
      4.2 Opatření na ochranu území před extrémními vodními stavy
      V programu opatření jsou navržena opatření technického charakteru, mezi něž patří realizace protipovodňových opatření s retencí - poldry a retenční nádrže, protipovodňová opatření podél vodních toků, zvyšování bezpečnosti vodních děl a stabilizace koryt drobných vodních toků. V oblasti povodí Dolní Vltavy na území Středočeského kraje je navrženo 8 opatření:
      ------------------------- ---------------------------------------------- ---------------
         ID VÚ        ID OP                     Název opatření                    Vazba na
                                                                                    PHP
      ------------------------- ---------------------------------------------- ---------------
       12911030     VD200001    Protipovodňová ochrana obce Štěchovice               14
      
       13879000     VD200003    Kralupy nad Vltavou                                  14
      
       13879000     VD200006    Protipovodňová ochrana obce Veltrusy                 14
      
       12901000     VD200007    Město Sázava - protipovodňová ochrana                16
      
       12611000     VD200009    Zruč nad Sázavou - protipovodňová opatření           16
      
       12719000     VD200037    Alberovice - protipovodňová opatření obce Loket      16
      
       12911030     VD200038    VD Vrané nad Vltavou - rekonstrukce a sanace         16
                                betonových objektů
      
       13879000     VD200041    VD Miřejovice - rekonstrukce hradících               16
                                konstrukcí
      ------------------------- ---------------------------------------------- ---------------
      
      Strategie financování opatření:
      Opatření zaměřená na ochranu před povodněmi a zlepšení vodního režimu krajiny budou realizována s významnou finanční podporou programů 129 120 Podpora prevence před povodněmi II a 129 170 Zvýšení bezpečnosti vodních děl Ministerstva zemědělství a Operačního programu Životní prostředí (OPŽP) MŽP.
      U všech projektů je podmínkou finanční spoluúčast investora ve výši 5 - 10 %.
      Časový plán realizace opatření:
      S ohledem na to, že téměř všechna tato opatření budou realizována s podporou uvedených programů a dotačních titulů, budou zahajována postupně v návaznosti na vyřízení žádostí o podporu a dokončení dalších navazujících postupů podle podmínek jednotlivých poskytovatelů podpory. Všechna opatření by měla být dokončena nejpozději do roku 2012, resp. 2013 v případech prodloužení projednávání a administrace žádostí o podporu z finančních podpůrných zdrojů (zejména s ohledem na plnění podmínek přijatelnosti v programech podporovaných z fondů Evropské unie).
      Seznam použitých zkratek
      ClU
      Chlorované alifatické uhlovodíky (např. PCE tetrachlorethen)
      ČIŽP
      Česká inspekce životního prostředí
      ČOV
      Čistírna odpadních vod
      ČSN
      České technické normy
      MŽP
      Ministerstvo životního prostředí
      NEL
      Ropné látky (nepolární extrahovatelné uhlovodíky)
      OI ČIŽP
      Oblastní inspektorát České inspekce životního prostředí
      OPŽP
      Operační program Životní prostředí
      PHP
      Plán hlavních povodí České republiky
      PPO
      Protipovodňové opatření
      PRV
      Program rozvoje venkova
      RS
      Rámcová směrnice 2000/60/ES
      SEKM
      Systém evidence kontaminovaných míst
      SEZ
      Stará ekologická zátěž
      VD
      Vodní dílo

      Novinky v eshopu

      Online konference

      • 30.11.2023Daňové spory (online - živé vysílání) - 30.11.2023
      • 01.12.2023Nový stavební zákon v detailu III – hmotné právo a prováděcí předpisy (online - živé vysílání) - 1.12.2023
      • 05.12.2023Trestní odpovědnost právnických osob a compliance programy: praktické poznatky a zkušenosti (interaktivní seminář) (online - živé vysílání) - 5.12.2023
      • 06.12.2023Manuál přípravy na soutěžní šetření (online - živé vysílání) - 6.12.2023
      • 08.12.2023Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 8.12.2023

      Online kurzy

      • Zvlášť zranitelná oběť „aneb jak jí můžeme z pozice zmocněnce pomoci“
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (říjen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
      Lektoři kurzů
      JUDr. Tomáš Sokol
      JUDr. Tomáš Sokol
      Kurzy lektora
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      Kurzy lektora
      Mgr. Veronika  Pázmányová
      Mgr. Veronika Pázmányová
      Kurzy lektora
      Mgr. Marek Bednář
      Mgr. Marek Bednář
      Kurzy lektora
      Mgr. Michaela Riedlová
      Mgr. Michaela Riedlová
      Kurzy lektora
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      Kurzy lektora
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Tomáš Nielsen
      JUDr. Tomáš Nielsen
      Kurzy lektora
      všichni lektoři

      Magazíny a služby

      • EPRAVO.CZ Magazine 2023
      • Monitoring judikatury (24 měsíců)
      • Monitoring judikatury (12 měsíců)
      • Monitoring judikatury (6 měsíců)

      Nejčtenější na epravo.cz

      • 24 hod
      • 7 dní
      • 30 dní
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Fyzická osoba jako poskytovatel zajištění podnikatelského úvěru – jedná jako podnikatel nebo spotřebitel?
      • „Job sharing“ – převažující výhody či nevýhody?
      • Specifika výslechu obětí trestné činnosti
      • Důkazní břemeno
      • 10 otázek pro … Lucii Hrdou
      • Aktuality z prava verejnych zakazek listopad 2023
      • Sousedská práva a mimořádné vydržení v judikatuře Nejvyššího soudu ČR
      • Aktuální trendy ESG reportů
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Předžalobní výzva a její výklad v praxi
      • Návrh dlužníka na moderaci smluvní pokuty soudem podle judikatury nejvyššího soudu
      • Home office – práce na dálku
      • Vládní konsolidační balíček prošel Sněmovnou. Přinášíme přehled nejdůležitějších změn
      • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
      • Co smí myslivecká stráž? A kdy může zastřelit psa nebo kočku?
      • Dohody nejen ve světle novely zákoníku práce
      • Delší dovolená nebo příspěvek na stravování?
      • Právnická firma roku 2023
      • Umělá inteligence a právo. Patrně první rozsudek ve věci umělé inteligence
      • Smluvní pokuta (po novu) v kontextu dalších aktuálních rozhodnutích Nejvyššího soudu
      • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2023 - část 2.
      • Promlčení pohledávky na zaplacení faktury
      • Českou republiku čeká transpozice další evropské směrnice v oblasti pracovního práva

      Pracovní pozice

      Soudní rozhodnutí

      Exekuce

      Při zkoumání, zda exekuční titul netrpí zásadními vadami není relevantní, zda a jak efektivně hájil povinný svá práva v nalézacím řízení. Zastavení řízení z důvodu...

      Důkazní břemeno

      V případě řešení otázky zákazu výpovědi neznamená prokázání těhotenství zaměstnankyně v určité době před doručením výpovědi z pracovního poměru, že zaměstnavatel nese...

      Změna závazku

      Jestliže smluvní strany dohodou změní v průběhu závazkového vztahu obsah vzájemných práv a povinností, v důsledku čehož vznikne věřiteli další pohledávka, neexistuje žádný...

      Dokazování (exkluzivně pro předplatitele)

      Důkazními prostředky listinné povahy v občanském soudním řízení mohou být (podle okolností projednávané věci) též písemná (čestná) prohlášení fyzických osob, jsou-li...

      Náklady řízení

      Pokud odvolací soud ve sporu o určení vlastnictví k nemovitosti vyjde z fiktivní tarifní hodnoty 50 000 Kč podle § 9 odst. 4 písm. b) advokátního tarifu, ač účastníci řízení i soud...

      Hledání v rejstřících

      • mapa serveru
      • o nás
      • reklama
      • podmínky provozu
      • kontakty
      • publikační podmínky
      • FAQ
      • obchodní a reklamační podmínky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Nastavení cookies
      100 nej
      © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
      Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
      Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

      Jste zde poprvé?

      Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


      Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


      Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


      Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



      Nezapomněli jste něco v košíku?

      Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


      Přejít do košíku


      Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.