epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    6. 3. 2023
    ID: 116020upozornění pro uživatele

    Akční plán rovného odměňování žen a mužů

    Vláda ČR na konci loňského roku zveřejnila akční plán rovného odměňování žen a mužů pro roky 2023–2026.[1] Ačkoliv se jedná o strategický dokument, který je určen zejména příslušným orgánům státní správy, poskytuje zajímavý vhled do plánovaných opatření vlády v oblasti rovného odměňování za stejnou práci či práci stejné hodnoty a předpokládaných způsobů vymáhání a dodržování principu stejné odměny. Akční plán přináší konkrétní kroky k odstranění stávajících genderových nerovností ve mzdách, přičemž je to vůbec poprvé, co se vláda zavázala gender pay gap řešit v samostatném dokumentu.

    Spolu se schválením směrnice EU o transparentnosti v odměňování v době našeho předsednictví v Radě EU představuje vládní akční plán důležitý krok ke snížení mzdové diskriminace žen. [2]

    Článek níže shrnuje nejzásadnější body akčního plánu, které mohou mít praktické dopady pro zaměstnavatele, shrnuje důvody, které vedou k výrazným rozdílům v odměňování, a představuje opatření navrhovaná za účelem snížení rozdílů v odměňování zaměstnanců, spolu s předpokládanými legislativními dopady akčního plánu.

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Nerovnost odměňování v České republice

    V mezinárodním srovnání patří Česká republika k zemím s jednou z nejvyšších úrovní nerovnosti v odměňování žen a mužů na stejné pracovní pozici a na stejném pracovišti. Ze zveřejněných průzkumů vyplývá, že v České republice přetrvávají genderové nerovnosti ve společnosti a výrazně vyšší diskriminace na základě pohlaví než v ostatních státech EU27. Pro srovnání uvádíme, že v zemích západní Evropy se nerovnosti v odměňování žen a mužů na stejné pracovní pozici pohybují nejvýše okolo 5 %, v České republice je přitom rozdíl mezi mzdami mužů a žen, vykonávajících stejné zaměstnání na stejném pracovišti v soukromé sféře průměrně 10 %, tedy zhruba dvojnásobek (o něco menší rozdíly existují pouze u výše platu žen a mužů, kteří vykonávají stejnou práci na stejném pracovišti ve veřejné sféře, v těchto případě se liší odměna v průměru o 5 %). Výrazněji se rozdíly ve mzdě projevují zejména u větších zaměstnavatelů a v krajích, kde jsou vyšší průměrné mzdy.[3] Pro úplnost je vhodné dodat, že při výpočtech je brán v potaz případný vliv věku a dosaženého vzdělání, ty by tak na tento výpočet neměly mít vliv.

    Reklama
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    5.8.2025 13:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Nebudeme-li srovnávat pouze stejná zaměstnání, je na tom Česká republika ještě o něco hůře. Z dat uvedených v akčním plánu vyplývá, že v roce 2018 činil rozdíl v průměrné mzdě žen a mužů v České republice 19 %. Od roku 2018 do roku 2020 se tento rozdíl nepatrně snížil, a to z 19 % na 17 %, přesto se stále jedná o jeden z největších rozdílů v rámci EU. Pro výše uvedené výsledky přitom platí, že rozdíly v počtu odpracovaných hodin (např. z důvodu zkráceného úvazku pečujícího rodiče) mezi oběma pohlavími jsou v průměru velmi malé a nemohou vysvětlit rozdíl v odměňování žen a mužů.

    Pro celkové srovnání je vhodné doplnit ještě pohled na vliv dosaženého vzdělání na výši odměny. Z publikovaných výsledků vyplývá, že nejnižší rozdíl v odměňování je mezi muži a ženami se základním vzděláním, kde rozdíl činí „pouze“ 15,3 %. U osob se středoškolským vzděláním bez maturity dosahuje hodnota 22,2 %, u středoškolsky vzdělaných s maturitou 19,3 % a nejvyšší je u vysokoškoláků a vysokoškolaček, kde rozdíl činí celých 26,2 %.

    Co je důvodem velkého rozdílu v odměňování?

    Dle zveřejněného akčního plánu představuje zásadní příčinu v rozdílech odměňování horizontální a vertikální segregace trhu práce (způsobené např. dělením oborů, koncentrací žen a mužů v odlišných stupních zaměstnání apod.), dále pak rozdíly ve vzdělávání, přetrvávající genderové stereotypy, nedostatečná transparentnost v odměňování a limitované možnosti slaďování pracovního a osobního života (dostupnost zařízení péče, nabídka flexibilních forem práce, flexibilita mateřské/rodičovské dovolené).

    V souvislosti s transparentností se uvádí, že způsoby, na základě kterých jsou určeny výše odměny jednotlivých zaměstnanců, jsou často neveřejné a dané pouze ad hoc rozhodnutím zaměstnavatele. Zejména platí, že uchazeči a uchazečky často nejsou seznámeni s výší mzdy před nástupem do zaměstnání, postrádají přehledné informace o systémech, politikách a pravidlech odměňování zaměstnavatele či nerozumí údajům na výplatních páskách.

    Navrhovaná opatření

    K narovnání rozdílů v odměňování by měla sloužit sada nástrojů, mezi které patří například zajištění přístupu k informacím o systémech a pravidlech odměňování, které se týkají všech složek platu či mzdy, dostupnost informací o možnostech kariérního postupu v souvislosti s finančním ohodnocením apod. Dále by se mezi efektivní nástroje mělo zařadit informování zaměstnanců a zaměstnankyň o počáteční výši mzdy před jejich nástupem do zaměstnání, stejně jako právo požadovat informace o průměrném odměňování osob konajících stejnou práci či práci stejné hodnoty v rozčlenění na ženy a muže, reportování firem určité velikosti o rozdílu v odměňování žen a mužů či pravidelné audity zaměřené na odměňování.

    Snaha o zvýšení transparentnosti si klade za cíl odstranit přetrvávající stigma související s diskusemi ohledně výše mzdy. Je-li ve společnosti výše mzdy prakticky tabu, vede tento stav k tomu, že neoprávněné rozdíly v odměňování, případně diskriminace, zůstávají prakticky anonymními tématy.

    Jako hlavní argument proti boji s transparentností bývá označována obava ze zvýšené administrativní zátěže zaměstnavatelů, případně obava z porušení důvěrného charakteru informace o odměňování. Řada zemí již přitom opatření na podporu transparentnosti přijala. Právo požadovat informaci o platu či mzdě existuje např. ve Finsku, Švédsku, Portugalsku, Rumunsku, Španělsku apod. Ke zvýšené transparentnosti navíc již vyzvala Evropská komise Doporučením z roku 2014.[4]

    Za přelomový lze označit další požadavek na zvýšení transparentnosti, a to konkrétně explicitní zrušení či právní nicotnost doložek mlčenlivosti, které je již uzákoněno na Slovensku. V České republice je součástí pracovních smluv zcela běžně doložka sjednávající závazek mlčenlivosti zaměstnance o svých příjmech.

    Dalším navrhovaným opatřením na podporu transparentnosti je zavedení povinnosti zveřejňovat mzdu či plat v pracovních inzerátech, ať formou minimální odměny či určitého finančního rozpětí. Zde ovšem existuje obava, že zaměstnavatelé budou ustanovení obcházet zveřejněním příliš širokého pásma odměn, které zkreslí skutečnou odměnu, či uvedením neodpovídající minimální odměny. Podobná kritika se objevila v této souvislosti například na Slovensku.

    Vymahatelnost rovného odměňování

    Hlavním problémem spojeným s rovným odměňováním, případně jeho transparentností, je obtížnost jeho vymáhání. Pro danou problematiku existuje jen velmi omezená vnitrostátní judikatura (v případě neplatnosti doložek o mlčenlivosti pak neexistuje judikatura vyšších soudů vůbec žádná). Kromě již zmiňované transparentnosti a skutečnosti, že potenciální oběti o diskriminaci pravděpodobně nevědí, lze za výrazný problémem považovat rovněž procesní překážky. Mezi ty se již tradičně řadí nákladnost a zdlouhavost sporu, nekonzistentní aplikace obráceného důkazního břemene ze strany soudů či nedostatečné porozumění konceptu nepřímé diskriminace.

    Předpokládané legislativní dopady akčního plánu

    Akční plán představený vládou[5] předestřel celou řadou cílů a k nim vedoucích opatření, která budou s největší pravděpodobností v budoucnu implementována do českého právního řádu. Ačkoliv se nejedená o blízkou budoucnost, uvádíme vybrané cíle, na které se mohou zaměstnavatelé již nyní v rámci své praxe zaměřit.

    Prvním z cílů je snaha zvýšit informovanost odborů i samotných zaměstnanců o výši odměňování žen a mužů. Tohoto cíle by mělo být dosaženo např. rozšířením znění zákoníku práce o povinnost zaměstnavatele informovat odborovou organizaci o průměrných mzdách a platech včetně jejich složek rozčleněných dle pohlaví či rozšířením znění zákoníku práce o povinnost zaměstnavatele každoročně informovat zaměstnance o tomto jejich právu.

    Dalším cílem je zavedení informační povinnosti na straně zaměstnavatele. Tohoto cíle by se mělo docílit např. zavedením zákonné povinnosti zaměstnavatele písemně definovat interní systém odměňování, tj. mzdový předpis, který bude na vyžádání poskytován inspektorátu práce jako vodítko při kontrolách rovného odměňování či rozšířením informační povinnosti zaměstnavatele vůči uchazečům o pracovní místo ohledně základní složky mzdy či platu, odměny z dohody, či rozsahu nabízeného mzdového ohodnocení.

    Jak bylo již výše zmíněno, dalším z vytyčených cílů je eliminace existující praxe sjednávání doložek mlčenlivosti o mzdě/platu, a to díky výslovně stanovené nicotnosti doložek mlčenlivosti v zákoníku práce.

    Novelou občanského soudního řádu by mělo být rovněž docíleno úpravy sdíleného důkazního břemene. Novela by měla ulehčit důkazní situaci zaměstnancům, kteří se cítí poškozeni nedodržením zásady o stejném odměňování. V českém právním řádu již sice existuje úprava obráceného důkazního břemene, ta však nepokrývá veškeré situace, v nichž antidiskriminační zákon zakazuje diskriminaci.

    V kontextu nedávné judikatury by rovněž mělo dojít k rozšíření platnosti zásady rovného odměňování u společností, které jsou součástí jedné skupiny vlastněné toutéž osobou nebo ovládané holdingovou společností nebo konglomerátem, na celou skupinu. Tímto krokem by mělo být zabráněno tomu, aby zaměstnavatelé zakládali více dceřiných společností s cílem obcházet zásadu rovného zacházení. Návrh již však dále nepředestírá, zda bude tato zásada uplatňována pouze v rámci České republiky. V případě plošného (např. celoevropského) opatření by se tento bod setkával s celou řadou poměrně zásadních praktických překážek. Nicméně úprava na národní úrovni sebou nese tak velké množství praktických otázek a problémů, a její implementace do právního řádu by byla minimálně sporná.

    Další navrhované cíle již nedopadají přímo na zaměstnavatele, ale kladou důraz spíše na institucionální posílení některých subjektů na straně státní správy, či zlepšení povědomí o dané problematice např. edukací soudců o pravidlech rovnosti v odměňování a antidiskriminačních tématech.

    Závěrem

    Ačkoliv k úplnému zamezení diskriminace v rámci rovného odměňování zaměstnanců vede poměrně dlouhá cesta, akční plán ukazuje cestu, kterou se zákonodárce může vydat. Nicméně, z předestřených nástrojů je zcela zjevné že pokud by došlo k implementaci každého z nich, znamenalo by to malou revoluci na národním pracovním trhu. Je proto nutné apelovat na zákonodárce, aby zvážil, jaká pravidla můžeme implementovat s ohledem na naši národní identitu, stav ekonomiky, současný regulatorní rámec a možnosti zaměstnavatelů. Je rovněž vhodné se zamyslet, kterých z navrhovaných cílů lze dosáhnout, za stávající legislativní úpravy, například díky efektivnímu vymáhání již exitujících pravidel. V úvahu lze vzít například zvýšení kontrol ze strany inspekce práce, zároveň by tak nedocházelo k administrativnímu přehlcení zaměstnavatelů v důsledku nové právní úpravy.


    Mgr. Veronika Rožnovská,
    advokátka


    Mgr. Igor Pieš,
    partner

    Kastner & Pieš, advokátní kancelář s.r.o.

    International Business Center (IBC)
    Pobřežní 620/3
    18600 Praha 8

    Tel..
     +420 737 965 626
    e-mail: info@kastnerpies.cz

     

    [1] K dispozicic >>> zde.

    [2] K dispozicic >>> zde.

    [3] Ve společnostech s více než 5 000 zaměstnanci a ve společnostech, které zaměstnávají 250 až 999 osob dosahuje rozdíl v odměně shodně 24 %), u malých společností do 10 zaměstnanců dosahuje rozdíl 5 %. V hlavním městě Praze jsou rozdíly v odměňování mezi muži a ženami největší (22 %).

    [4] K dispozicic >>> zde.

    [5] Pro úplnost dodáváme, že akční plán připravilo Ministerstvo práce a sociálních věcí ve spolupráci s Odborem rovnosti žen a mužů Úřadu vlády v návaznosti na Strategii rovnosti žen a mužů na léta 2021 – 2030 (k dispozici >>> zde).


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Mgr. Veronika Rožnovská, Mgr. Igor Pieš (Kastner & Pieš)
    6. 3. 2023

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Cena zvláštní obliby – kdy má citový vztah poškozeného k věci vliv na výši odškodného?
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • 10 otázek pro ... Jana Kohouta
    • Obchodní vedení společnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.