epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    10. 11. 2015
    ID: 99548upozornění pro uživatele

    Centrální evidence přestupků

    S účinností od 1. října 2016 by měla být zřízena celostátní evidence (vybraných) přestupků. Tato centrální evidence by měla správním orgánům umožnit při ukládání trestů za spáchaný přestupek zohlednit vyšší škodlivost takového jednání ze strany osob, jež se páchání přestupků dopouštějí opakovaně. S ohledem na hladší spuštění evidence bylo upuštěno od varianty, že by v ní byly evidovány veškeré přestupky. „Pro začátek“ se evidence týká pouze omezeného množství přestupků, pokud se však evidence osvědčí, lze očekávat postupné rozšiřování seznamu přestupků, na něž se evidence bude vztahovat. Tento článek se stručně věnuje zejména tomu, o jaké přestupky od počátku zavedení evidence půjde, jaký vliv na výši ukládaných pokut její zavedení může mít a jak dlouho v ní budou údaje uchovávány.

     
     Mališ Nevrkla Legal, advokátní kancelář
     
    Nová centrální evidence přestupků

    Zákon 204/2015 Sb., kterým se mění zákon 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, zákon 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony (dále jen „Zákon“), obsahuje úpravu (centrální) evidence vyjmenovaných přestupků.

    V této souvislosti je třeba zmínit, že vedle této nově zaváděné evidence přestupků již existují dílčí evidence přestupků zavedené jinými zákony, např. registr řidičů vedený Ministerstvem dopravy ČR obsahující mj. údaje o dopravních přestupcích (tedy přestupcích proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích), evidence přestupků a správních deliktů v oblasti obchodování s ohroženými druhy vedená Českou inspekcí životního prostředí, evidence přestupků na úseku zbraní a střeliva projednaných v blokovém řízení vedená Policií ČR. Tyto evidence nejsou novou (celostátní) evidencí přestupků nahrazeny, a budou tedy i nadále existovat vedle ní.

    Evidované přestupky

    V souladu s ustanovením § 91 zákona o přestupcích budou předmětem evidence přestupků pravomocná rozhodnutí (včetně rozhodnutí o uložení pokuty v blokovém řízení) o následujících přestupcích:

    • o přestupcích na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi podle § 30 zákona o přestupcích (tedy přestupky porušující mj. omezení prodeje, podávání a požívání alkoholických nápojů, návykových látek, tabákových výrobků, zejm. ve vztahu k osobám mladším 18 let);
    • o přestupcích na úseku zemědělství a myslivosti podle § 35 odst. 1 písm. c) a f) zákona o přestupcích (tedy nesplnění opatření uložených podle zvláštních právních předpisů o ochraně zemědělského půdního fondu nebo o myslivosti, nebo neoprávněný lov zvěře);
    • o přestupcích na úseku obrany České republiky podle § 43 zákona o přestupcích (tedy porušení povinnosti uložené k zabezpečení úkolů civilní obrany, nebo úmyslné narušení režimu ochrany a vstupu do vojenského objektu);
    • o přestupcích proti veřejnému pořádku podle § 47 odst. 1 zákona o přestupcích (mj. neuposlechnutí výzvy úřední osoby při výkonu její pravomoci, maření vykázání z obydlí, porušení nočního klidu, vzbuzování veřejného pohoršení, znečištění, poškozování nebo neoprávněný zábor veřejného prostranství, neoprávněné založení skládky apod.);
    • o přestupcích proti občanskému soužití podle § 49 zákona o přestupcích (ublížení na cti nebo na zdraví, úmyslné vyhrožování újmou na zdraví, nepravdivé obvinění z přestupku, dopuštění se schválnosti nebo jiného hrubého jednání, omezení nebo znemožnění výkonu práv národnostních menšin nebo způsobení újmu pro příslušnost k národnostní menšině nebo pro etnický původ, rasu, barvu pleti, pohlaví, sexuální orientaci apod.); a
    • o přestupcích proti majetku podle § 50 zákona o přestupcích (zejm. úmyslné způsobení škody na cizím majetku krádeží, zpronevěrou, podvodem, nebo zničením nebo poškozením věci, úmyslné neoprávněně užívání cizího majetku, přisvojení si cizí věc nálezem apod.).

    Rozhodnutí o jiných (zákonem výslovně nevyjmenovaných) přestupcích v evidenci přestupků vedena nebudou.

    Předmětem evidence na druhou stran však obecně budou také osoby podléhající vojenské kázeňské pravomoci, příslušníci bezpečnostních sborů, které byly pravomocně uznány vinnými spácháním jednání majícího znaky některého z výše uvedených přestupků. Součástí evidence přestupků nicméně nebudou údaje o pravomocných rozhodnutích o těchto jednáních, kterých se dopustí příslušník zpravodajských služeb České republiky, nebo příslušník Policie ČR vybraný ministrem vnitra v zájmu plnění závažných úkolů Policie ČR, a to kvůli zachování jejich utajení.

    Účinnost nové evidence

    Co se týká časového aspektu evidovaných přestupků, přechodné ustanovení Zákona stanoví, že do evidence přestupků se budou zapisovat pravomocná rozhodnutí o shora vyjmenovaných přestupcích, pokud ke spáchání přestupku dojde ode dne nabytí jeho účinnosti.

    Zákon jako celek nabývá účinnosti „prvním dnem čtrnáctého kalendářního měsíce následujícího po jeho vyhlášení“, do evidence přestupků se tak zapíší pravomocná rozhodnutí o předmětných přestupcích spáchaných od 1. října 2016.

    Vedení evidence přestupků

    Nová evidence přestupků bude vedena Rejstříkem trestů, neboť evidence přestupků má velmi blízko k evidenci osob pravomocně odsouzených soudy v trestním řízení (a jiných skutečností významných pro trestní řízení). Tímto způsobem by se mělo docílit výrazného snížení nákladů na zřízení a provoz evidence přestupků (a lze rovněž očekávat významně menší problémy při spuštění provozu evidence, než tomu bylo v minulosti např. s rejstříkem vozidel). Evidence přestupků však bude samostatnou evidencí, a nepůjde tedy o rozšíření stávající „trestní“ evidence.

    Co se týká provádění zápisů do evidence přestupků, údaje do ní bude zapisovat správní orgán, který o přestupku rozhodoval v posledním stupni. Bude tak činit prostřednictvím elektronického formuláře (jehož podobu zveřejní Rejstřík trestů), nebo prostřednictvím elektronické aplikace spravované Rejstříkem trestů (jež bude přístupná způsobem umožňujícím dálkový přístup).

    Zápis údajů o uložení pokuty v blokovém řízení, o kterém rozhodovala obecní policie, provede obecní úřad, přičemž údaje pro provedení zápisu sdělí obecní policie obecnímu úřadu do pěti dnů od uložení pokuty v blokovém řízení. V Praze a ve statutárních městech bude tyto zápisy provádět přímo městská policie.

    Zákon o přestupcích dále stanoví, že zápis údajů se do evidence přestupků provede příslušný správní orgán (popř. městská policie) nejpozději do pěti pracovních dnů, a to buď ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o přestupku nebo ode dne, kdy příslušný správní orgán obdržel podklad pro provedení zápisu (v případě blokového řízení). V evidenci přestupků se příslušný záznam provede ke dni nabytí právní moci rozhodnutí nebo ke dni uložení blokové pokuty.

    Na obranu proti nesprávným zápisům v evidenci přestupků zavádí ve svém § 88a zákon o přestupcích námitkové řízení. Jestliže se fyzická osoba bude domnívat, že údaje vedené v evidenci přestupků o její osobě nejsou v souladu s provedeným řízením o přestupku anebo v souladu s rozhodnutím soudu, který rozhodl o žalobě proti rozhodnutí o přestupku, bude moci podat námitku u správního orgánu, který zápis provedl. Jestliže správní orgán zjistí, že námitka je oprávněná, údaje v evidenci přestupků bezodkladně opraví a osobu, která námitku podala, o tom vyrozumí. V ostatních případech rozhodne o neoprávněnosti námitky (proti tomuto rozhodnutí však bude možné podat odvolání).

    Obsah evidence přestupků a doba uchovávání údajů

    Zřizovaná evidence přestupků bude obsahovat především následující údaje o rozhodnutí o přestupku (popř. o jednání majícím znaky přestupku):

    • údaje o pachateli přestupku (jméno, příjmení, místo, okres či stát narození, rodné číslo nebo datum narození, státní občanství);
    • právní kvalifikaci přestupku, včetně formy zavinění;
    • druh a výměru sankce (popř. ochranného opatření), údaje o výkonu sankce zákazu činnosti a zákazu pobytu;
    • údaje o správního orgánu, který projednal přestupek (v prvním stupni i v odvolacím řízení), a případně údaje úřední osoby, která projednala přestupek v blokovém řízení (včetně data uložení blokové pokuty a evidenčního čísla pokutového bloku );
    • údaje o rozhodnutí o přestupku (číslo jednací, datum vydání a nabytí právní moci);
    • údaje o soudu, který rozhodl o žalobě proti rozhodnutí o přestupku, a o jeho rozhodnutí;
    • označení a sídlo správního orgánu a jméno, příjmení a funkci nebo služební nebo identifikační číslo oprávněné úřední osoby, která zápis do evidence přestupků provedla.

    Údaje se z evidence přestupků vyřadí po uplynutí 5 let ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o přestupku (pro tyto účely se jím rozumějí i rozhodnutí o přestupku v přezkumném řízení a rozhodnutí soudu o žalobě ve správním soudnictví). Údaje o pravomocném rozhodnutí o přestupku se dále z evidence přestupků vyřadí, pokud bude zrušeno rozhodnutím správního orgánu nebo soudu.

    Takto vyřazené údaje se následně uloží v úschovně dokumentace, a to na dobu (dalších) 10 let od jejich uložení. Tyto údaje by měly případně být poskytnuty osobě, které se týkají, soudu a Ministerstvu spravedlnosti pouze pro účely rozhodování o nároku na náhradu škody způsobené nezákonným rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem. Možnost jejich poskytnutí jinému orgánu by musel stanovit (jiný) zákon.

    Poskytování údajů z evidence přestupků

    Přístup k (aktuálním) údajům z této evidence je obdobně jako v případě údajů z Rejstříku trestů omezen pouze na nezbytné případy. Opis z evidence přestupků tak bude na základě žádosti vydán:

    • správnímu orgánu oprávněnému projednat přestupek (pro účely jeho projednání);
    • orgánům činným v trestním řízení;
    • národnímu členovi Eurojustu (pro účely plnění úkolů v Eurojustu);
    • soudu pro účely soudního řízení;
    • státnímu zastupitelství pro účely jiného než trestního řízení;
    • Ministerstvu spravedlnosti (pro účely řízení o stížnosti pro porušení zákona a o žádosti o milost, pro provádění jiných úkonů trestního řízení při mezinárodní justiční spolupráci a pro jednání ve věcech týkajících se činnosti Rejstříku trestů před soudem nebo při vyřizování souvisejících stížností na porušení Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod a jejích Protokolů);
    • Kanceláři prezidenta republiky (pro účely řízení o žádosti o milost nebo jmenování nebo podání návrhu na jmenování do funkce prezidentem republiky).

    Rejstřík trestů v opise z evidence přestupků bude uvádět údaje o všech pravomocných rozhodnutích o přestupku, jimiž byla vyslovena vina osoby, které se opis týká. V případě, že obsahem evidence přestupků bude i rozhodnutí mající odkladný účinek ve vztahu k rozhodnutí o přestupku, potom se údaje o takovém rozhodnutí o přestupku v opise neuvedou, a to po dobu trvání odkladného účinku.

    Přestupková recidiva a zpřísnění sankcí

    Aby bylo možné postihovat opakované páchání přestupků, zavádí zákon o přestupcích v § 91 definici recidivy páchání přestupků, podle něhož přestupek je spáchán opakovaně, jestliže ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o stejném přestupku, z něhož byl obviněný uznán vinným, do jeho spáchání neuplynulo dvanáct měsíců.

    Tato přestupková recidiva má význam hlavně v případě přestupků proti veřejnému pořádku podle § 47 odst. 1, proti občanskému soužití podle § 49 nebo proti majetku podle § 50 zákona o přestupcích. Zákon o přestupcích totiž v § 69 výslovně stanoví, že správní orgán příslušný k projednávání těchto přestupků si po zahájení řízení nebo před vydáním příkazu o uložení pokuty (pokud je prvním úkonem v řízení), nebo před rozhodnutím o uložení pokuty v blokovém řízení opatří opis z evidence přestupků týkající se obviněného z přestupku.

    Skutečnost, že se pachatel těchto přestupků dopouští opakovaně, je zohledněna ve zvýšení horní hranice pokut, které lze za jeho spáchání uložit, a to o 50%.

    V případě přestupků proti veřejnému pořádku jsou horní hranice ukládaných pokut zvýšeny u jednotlivých skutkových podstat z 10.000,- Kč na 15.000,- Kč, z 20.000,- Kč na 30.000,- Kč, popř. z 50.000,- Kč na 75.000,- Kč. U přestupků proti občanskému soužití a proti majetku se zvyšují z 20.000,- Kč na 30.000,- Kč.

    Současně zákon o přestupcích umožňuje u závažnějších skutkových podstat těchto přestupků uložit v případě přestupkové recidivy spolu s pokutou i zákaz pobytu na dobu až 3 měsíců. Předpokladem pro uložení této sankce samozřejmě je splnění obecných zákonných podmínek, tj. že přestupek byl spáchán úmyslným jednáním významně narušujícím místní záležitosti veřejného pořádku, pachatel byl v posledních dvanácti měsících přede dnem spáchání přestupku pravomocně uznán vinným z přestupku za obdobné jednání, kterého se dopustil na území stejné obce, a uložení takové sankce je nezbytné k zajištění ochrany místních záležitostí veřejného pořádku na území obce. Sankce zákazu pobytu se však nesmí vztahovat na místo nebo obvod, v němž má pachatel trvalý nebo hlášený pobyt.

    Dalším důsledkem přestupkové recidivy bude v souladu s § 84 odst. 1 zákona o přestupcích nemožnost projednat v blokovém řízení přestupek, jestliže je spáchán opakovaně a za spáchání takového přestupku se ukládá vyšší sankce.

    Závěr

    S ohledem na zvolené řešení vedení evidence přestupků Rejstříkem trestů a omezený rozsah přestupků, jichž se evidence bude týkat, by s technickým zprovozněním této databáze neměly nastat nějaké zásadnější problémy. Lze očekávat značnou míru automatizace poskytování opisů z evidence přestupků správním úřadům a úředním osobám pro projednávání předmětných přestupků.

    Co se týká zamýšlených účinků evidence, ačkoliv bude možné za opakované páchání vybraných přestupků ukládat vyšší sankce, hrozba případných výraznějších pokut bude působit preventivně zejména na „slušnější“ část pachatelů přestupků. Obtížnou situaci s „problémovými“ pachateli, od nichž je v současné době téměř nemožné vymoci i nižší ukládané sankce, to zřejmě příliš nezlepší. Praxe ukáže, jak se zavedení evidence přestupků projeví v řešení těch nejčastěji páchaných přestupků a jakou roli sehraje budoucí nemožnost projednávat opakované přestupky přímo v blokovém řízení (zda se to významněji projeví na zvýšení počtu správních řízení).


    JUDr. Luboš Nevrkla, Ph.D.

    JUDr. Luboš Nevrkla, Ph.D.,
    advokát


    Mališ Nevrkla Legal, advokátní kancelář, s. r. o. 

    Longin Business Center
    Na Rybníčku 1329/5
    120 00 Praha 2

    Tel.: +420 296 368 350
    Fax: +420 296 368 351
    e-mail: law.office@mn-legal.eu


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    JUDr. Luboš Nevrkla, Ph.D. ( Mališ Nevrkla Legal )
    10. 11. 2015
    pošli emailem
    vytiskni článek

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    • Tweet

    Další články:

    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Kombinovaná stavba opěrné zdi a oplocení bez povolení stavebního úřadu
    • Bezdlužnost poskytovatele sociálních služeb po 1. 3. 2025
    • Veřejné právo a obecní zřízení: Výbory zastupitelstva obce a jejich „funkční období“
    • Správní právo: Vznik a zánik mandátu člena zastupitelstva kraje
    • K (ne)použitelnosti kamerového záznamu pořízeného policejním orgánem v trestním řízení jako důkazu v řízení správním
    • Pochybení NSS – zásadní precedens v oblasti elektronické komunikace
    • Rozvod manželství a úprava poměrů nezletilého dítěte pro dobu rozvodu
    • Změna podmínek nabývání českého občanství pro ruské občany v souvislosti s Lex Ukrajina VII
    • Opravdu je nevydání slevové karty v supermarketu nezákonným zásahem správního orgánu?
    • Pravá retroaktivita jako nástroj pro nápravu (údajných) „chyb“ zákonodárce?

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 13.05.2025Jak na náhradu škody při pochybení finančního úřadu (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 13.05.2025Due Dilligence – jak nechybovat při prodeji firmy (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 16.05.2025Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 16.5.2025
    • 20.05.2025Náhrada škody ve stavebnictví (online - živé vysílání) - 20.5.2025
    • 21.05.2025Flexinovela zákoníku práce 2025 (online - živé vysílání) - 21.5.2025

    Online kurzy

    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    • Novela insolvenčního zákona – klíčové změny od 1. 10. 2024
    • Evropské právo a jeho vliv na sport
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.05.2025Rodina v právu a bezpráví - Děti a jejich právo na participaci - 15.5.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc březen 2025
    • Trestný čin poškození věřitele
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Odpovědnost dopravce a zasílatele za škodu či ztrátu zboží při nakládce
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Přeměny obchodních společností v roce 2025: Přehled forem, výhod, rizik a novinek
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Přeměny obchodních společností v roce 2025: Přehled forem, výhod, rizik a novinek
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Přemístění seychelské společnosti do České republiky
    • 10 otázek pro ... Martina Wintera
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • Odpovědnost dopravce a zasílatele za škodu či ztrátu zboží při nakládce
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Flexinovela zákoníku práce: sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti
    • Mohou vlastníci nemovitostí zabránit dronům pořizovat fotografie jejich nemovitostí? Rozhodnutí soudu v QR kódu
    • Sugestivní a kapciózní otázky při výslechu v trestním řízení
    • Začala platit první vlna povinností dle AI Aktu
    • Smluvní pokuta versus odpovědnost za újmu: interpretační výzvy § 2050 a § 2898 občanského zákoníku
    • Návraty zaměstnanců z rodičovské dovolené, záskoky a související otázky trvání pracovního poměru

    Soudní rozhodnutí

    Advokátní tarif (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o odměně zmocněnce poškozených musí soudy aplikovat ustanovení advokátního tarifu na případy, na které dopadá. Pokud soudy takové ustanovení neaplikují, musí...

    Bydliště dítěte (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o bydlišti dítěte je soud vždy povinen zohlednit nejlepší zájem dítěte. Z odůvodnění musí být zřejmé, co je v konkrétní situaci nejlepším zájmem, jak (na...

    Dokazování (exkluzivně pro předplatitele)

    Je v rozporu se základním právem na soudní ochranu podle čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, hodnotí-li odvolací soud nalézacím soudem provedené důkazy jinak, aniž by...

    Kontradiktornost řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Nezaslání vyjádření státního zástupce k dovolání k replice obhajobě je porušením základního práva na soudní ochranu.

    Vyšetřování

    Vnese-li stěžovatel hájitelné tvrzení o tom, že byl podroben špatnému zacházení, vzniká státu, který je podle čl. 1 odst. 1 Ústavy České republiky založen na úctě k právům a...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.