epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více

    Zákon ze dne 28.3.1952 Rozpočtový zákona na rok 1952

    5.4.1952 | Sbírka:  3/1952 Sb. | Částka:  3/1952ASPI

    Vztahy

    Prováděcí: 177/1952 Ú.l., 19/1952 Sb.
    Aktivní derogace: 279/1949 Sb.
    Pasivní derogace: 276/2023 Sb., 8/1959 Sb., 16/1953 Sb.
    3/1952 Sb.
    Rozpočtový
    zákon
    na rok 1952 ze dne 28. března 1952.
    Změna: 16/1953 Sb.
    Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:
    § 1
    Cíle státního rozpočtu.
    Všechny finanční prostředky, jimiž se hradí výdaje státu, pramení z usilovné práce pracujícího lidu. Proto budiž s nimi hospodařeno tak, aby byly splněny všechny plánované úkoly výstavby, a to nákladem co nejmenším, a tak zajištěno užívání finančních prostředků k podpoře úsilí o zachování míru a k zabezpečení a k trvalému zvyšování hmotné a kulturní úrovně pracujícího lidu.
    § 2
    Stanovení výše státního rozpočtu.
    Celkové výdaje státního rozpočtu se stanoví částkou 323.528,941.000 Kčs, příjmy jsou rozpočteny částkou 324.282,296.000 Kčs, takže vyplývá přebytek v částce 753,355.000 Kčs.
    § 3
    Výdajové meze v hospodaření státu.
    (1) Výdaje v oboru národního podnikání i ve státní správě, ať investiční nebo neinvestiční, mohou být prováděny jen pokud je zajištěna úhrada jejich nákladu; úhrada výdajů ve státní správě musí být zajištěna ve státním rozpočtu.
    (2) Vláda může povolit uskutečnění nezbytného výdaje, nekrytého ve státním rozpočtu, jestliže zajistí jeho úhradu vyššími příjmy nebo odsunutím jiného méně naléhavého výdaje. Přitom však prostředků určených na výdaje investiční a na výdaje osobní nesmí být použito k úhradě výdajů jiných.
    (3) Nelze-li výdaj uhradit ve státním rozpočtu způsoby uvedenými v předchozích odstavcích, je k jeho uskutečnění třeba předchozího souhlasu Národního shromáždění. Vláda stanoví nařízením, v kterých případech stačí k uskutečnění takového výdaje svolení vlády a dodatečný souhlas Národního shromáždění.
    § 4
    Odpovědnost vlády a jejích členů.
    Vláda a každý její člen jsou při hospodaření státu odpovědni za to, že budou hospodárně splněny všechny plánované úkoly a že výdajové částky státního rozpočtu nebudou - s výjimkou ustanovení tohoto zákona - překročeny a příjmových částek bude alespoň dosaženo.
    § 5
    Hospodaření podle státního rozpočtu.
    Vláda upraví nařízením hospodaření podle státního rozpočtu včetně případů zatěžujících rozpočty příštích let.
    § 6
    Vybírání náhradních přirážek k přímým daním a vybírání dávek a poplatků místními národními výbory.
    (1) Ustanovení zákona č. 274/1949 Sb., o vybírání náhradních přirážek k přímým daním na berní rok 1950, platí obdobně na berní rok 1952.
    (2) Vláda upraví nařízením vybírání dávek a poplatků místními národními výbory.
    § 7
    Úvěrová opatření.
    Ministr financí se zmocňuje,
    a) aby provedl úvěrové operace potřebné ke konversi nebo k zaplacení státních dluhů;
    b) aby vypořádal tuzemské neemisní půjčky, které přímo nebo nepřímo zatěžují státní správu nebo zařízení státní správy, stanovil podmínky tohoto vypořádání a potřebnou úhradu opatřil po případě vydáním státních dluhopisů.
    § 8
    Nepřípustnost započtení pohledávek proti státu.
    Dlužník nemůže svůj závazek vůči státu uhradit započtením své pohledávky za státem.
    § 9
    Uspořádání fondů, účelových jmění a nadací.
    Vláda učiní opatření, aby byly podle potřeby a účelnosti zrušeny, zlikvidovány nebo jinak upraveny všechny zbývající fondy, účelová jmění a nadace.
    § 10
    Zatímní vedení státního hospodaření v roce 1953.
    (1) Vláda učiní vhodná opatření pro státní hospodaření v době od 1. ledna 1953 do vyhlášení rozpočtového zákona na rok 1953, nejpozději však do 30. dubna 1953, a to přiměřeně k zásadám předpisů o státním rozpočtu na rok 1952.
    (2) Výdaje i příjmy za dobu zatímního vedení státního hospodaření je po vyhlášení rozpočtového zákona na rok 1953 definitivně zúčtovat na státní rozpočet na rok 1953.
    § 11
    Rozpočty jednotných národních výborů.
    Zrušuje se ustanovení § 4 odst. 3 zákona č. 279/1949 Sb., o finančním hospodaření národních výborů.
    § 12
    Účinnost zákona.
    Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1952; provede jej ministr financí a ostatní členové vlády.
    Gottwald v. r.
    
                             Dr. John v. r.
    
                             Zápotocký v. r.
    
    Široký v. r.                             Kopecký v. r.
    Dr. Dolanský v. r.                       Krajčír v. r.
    Fierlinger v. r.                         Málek v. r.
    Dr. Ševčík v. r.                         Dr. Nejedlý v. r.
    Bacílek v. r.                            Nepomucký v. r.
    Bílek v. r.                              Dr. Neuman v. r.
    arm. gen. Dr. Čepička v. r.              Nosek v. r.
    Dr. Gregor v. r.                         Plojhar v. r.
    Harus v. r.                              Pokorný v. r.
    Dr. Havelka v. r.                        Pospíšil v. r.
    Ing. Jankovcová v. r.                    Ing. Púčik v. r.
    Jonáš v. r.                              Dr. Rais v. r.
    Kabeš v. r.                              Smida v. r.
    Kliment v. r.                            Ing. Šimůnek v. r.
                            Dr. Šlechta v. r.
    Příl.
    Státní rozpočet na rok 1952.
                   Přehled podle rozpočtových skupin.
    
                                             Příjmy.
    
               Skupina
    
      I. Národní podnikání         a jeho správa . . .   262.215,872.000 Kčs
     II. Kulturní a sociální opatření  . . . .     9.280,673.000 Kčs
    III. Národní bezpečnost  . . . . . . . . .       829,838.000 Kčs
     IV. Správa  . . . . . . . . . . . . . . .    51.955,913.000 Kčs
    
                     Úhrn . . . . . . . . . . .    324.828,296.000 Kčs
    
                                            Výdaje.
    
               Skupina
    
      I. Národní podnikání a jeho správa . . .   217.499,273.000 Kčs
     II. Kulturní a sociální opatření  . . . .    58.779,269.000 Kčs
    III. Národní bezpečnost  . . . . . . . . .    22.452,996.000 Kčs
     IV. Správa  . . . . . . . . . . . . . . .    20.095,605.000 Kčs
      V. Státní dluh . . . . . . . . . . . . .     4.701,798.000 Kčs
    
                     Úhrn . . . . . . . . . . .    323.528.941.000 Kčs
    
               Přebytek státního rozpočtu . . .        753,355.000 Kčs.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Některé aspekty výkonu autorského dozoru (se zohledněním právní úpravy v novém stavebním zákoně)
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • Opatrovník
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Změny definice zadavatele v novelizaci zákona o zadávání veřejných zakázek
    • DEAL MONITOR
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • (Ne)možnost realizace zadržovacího práva – shrnutí pro praxi s přihlédnutím k novému zákonu o veřejných dražbách
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • Změny definice zadavatele v novelizaci zákona o zadávání veřejných zakázek
    • Některé aspekty výkonu autorského dozoru (se zohledněním právní úpravy v novém stavebním zákoně)
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Svěření nezletilého dítěte do péče
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • Postoupení pohledávky za dlužníkem v insolvenčním řízení
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Promlčení pohledávky, jejíž splatnost je závislá na vůli věřitele
    • Zadlužení potomka jako důvod pro vydědění
    • Podmínky mimořádného vydržení a výprosa jako možná překážka
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Práce přesčas zahrnutá ve mzdě
    • Nárok zaměstnance na pracovní volno k vyhledání nového zaměstnání
    • Případy spoluzavinění při dopravní nehodě

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nájem bytu (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže nájemce bytu (domu) provede úpravu, přestavbu či jinou změnu bytu (domu) bez souhlasu pronajímatele, je pronajímatel oprávněn domáhat se uvedení bytu (domu) do původního stavu...

    Neúčinnost právního jednání (exkluzivně pro předplatitele)

    Má-li to, co neúčinným jednáním ušlo z dlužníkova majetku, nižší hodnotu než je výše věřitelovy pohledávky za dlužníkem, zprostí se osoba, která je zatížena povinností podle...

    Ochrana spotřebitele (exkluzivně pro předplatitele)

    Z ustálené rozhodovací praxe SDEU vyplývá, že povinnost vnitrostátních soudů aplikovat tzv. zásadu efektivity je vázána na případy zjevného porušení unijního práva, kdy důvodem...

    Podnájem bytu

    Podmínkou splatnosti nedoplatku za služby je skutečnost, že vyúčtování bylo provedeno řádně (tj. v souladu s předpisy jej regulujícími) a nájemce s ním byl seznámen. O vyúčtování...

    Promlčení (exkluzivně pro předplatitele)

    V případě úroku z prodlení okamžik, kdy je věřitel objektivně s to své právo uplatnit před orgány veřejné moci, nemůže předcházet dni, kdy se dlužník dostává do prodlení se...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.