epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Metodický pokyn ze dne 1.7.1995 k zásadám vodohospodářské bilance zásob povrchových a podzemních vod a jejich jakosti

    1.7.1995 | Sbírka:  10077/OOV/95 | Částka:  3/1995ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 130/1974 Sb., 138/1973 Sb.
    10077/OOV/95
    METODICKÝ POKYN
    MINISTERSTVA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
    K ZÁSADÁM VODOHOSPODÁŘSKÉ BILANCE ZÁSOB POVRCHOVÝCH A PODZEMNÍCH VOD A JEJICH JAKOSTI
    A.
    Úvod
    Ve smyslu zákona o vodách č. 138/1973 Sb. a na základě § 8 odst.3 zákona ČNR č. 458/1992 Sb., o státní správě ve vodním hospodářství je Státní vodohospodářská bilance zásob povrchových a podzemních vod a jejich jakosti (dále jen Státní vodohospodářská bilance) nedílnou součástí Směrného vodohospodářského plánu.
    Jejím principem je porovnání požadavků na odběry vody s kapacitou zdrojů povrchové a podzemní vody v dosažitelné úrovni v parametrech množství, jakosti, místa a času. Státní vodohospodářská bilance je podkladem pro rozhodování orgánů státní správy.
    Zásady Státní vodohospodářské bilance zajišťují použití jednotných metodických postupů při získávání a zpracování vstupních údajů a při interpretaci výsledků.
    Tyto Zásady dále přizpůsobují sběr dat a výstupy z vodohospodářských bilancí mezinárodním normám a dohodám o předávání dat, stanovují subjekty činnosti, jejich základní povinnosti a pravidla součinnosti, rozsah decentralizace činnosti související s úrovní podrobnosti, základní rozsah a druhy vodohospodářských bilancí a jejich časový horizont. Zásady také stanovují uplatnění výstupů a jejich závaznost.
    B.
    Rozsah a náplň Státní vodohospodářské bilance
    Státní vodohospodářská bilance se zpracovává pro dvě úrovně, centrální a regionální a obsahuje následující části:
    - vodohospodářská bilance minulého roku,
    - vodohospodářská bilance současného a výhledového stavu.
    Obě části mají specifický charakter a jsou zpracovávány odlišnými metodickými postupy.
    1. Vodohospodářská bilance minulého roku
    Účelem vodohospodářské bilance minulého roku je evidence a vyhodnocení průběhu hospodaření s vodou v uplynulém kalendářním roce a zpracovává se zejména na centrální úrovni. Evidují se údaje o odběrech a vypouštění vody, o změnách zásob vody a o množství a jakosti vody v kontrolních lokalitách. Cílem zpracování těchto údajů je rekonstrukce průběhu přirozeného hydrologického procesu (stanovení míry ovlivnění průměrných měsíčních průtoků), analýza využití zdrojů vody a stav uspokojení požadavků na vodu z hlediska množství i jakosti v hodnoceném roce. V případě výskytu neuspokojivých stavů se zjistí jejich příčiny a navrhnou se příslušná opatření. Pokud nejsou příčiny evidentní, je nutné aplikovat metody bilance současného stavu. Jedině na základě této bilance lze činit změny mající charakter úprav manipulačního řádu. Pro řešení se používají metody a simulační modely z oblasti navrhování vodohospodářských soustav, eventuálně jiné adekvátní postupy. Základní charakteristikou je, že výpočty se provádějí pouze z údajů za minulý rok.
    Vodohospodářská bilance minulého roku obsahuje odděleně tyto složky:
    - bilance množství povrchových vod
    - bilance jakosti povrchových vod
    - bilance množství a jakosti podzemních vod.
    Výsledky analýzy a případné návrhy opatření se zpracovávají do zprávy vodohospodářské bilance minulého roku. Výstupy vodohospodářské bilance minulého roku jsou též zdrojem informací pro Ročenku životního prostředí České republiky, příslušné informační báze Hydroekologického informačního systému (HEIS) a publikují se ve zkrácené podobě ve Vodohospodářském věstníku - publikační řadě zpřesňování a doplňování Směrného vodohospodářského plánu České republiky.
    2.Vodohospodářská bilance současného a výhledového stavu
    Vodohospodářská bilance současného a výhledového stavu se zpracovává na regionální úrovni. Na základě výsledků regionálních bilancí se sestavuje centrální vodohospodářská bilance. Účelem všech těchto bilancí je sledovat předpokládaný rozvoj sféry užívání vody z hlediska množství a jakosti vody a poskytovat informace nezbytné pro řízení rozvoje vodohospodářských soustav (zejména pro vyjadřovací a povolovací činnost na straně odběrů a vypouštění vody a přípravu investic na straně zdrojů vody). V subsystému užívání vody se z kvantitativního hlediska sleduje vývoj odběrů a vypouštění vody, z kvalitativního hlediska pak vývoj bodového a plošného znečištění pro předpokládané časové úrovně. V subsystému zdrojů vody se pro potřeby bilance současného a výhledového stavu evidují historické řady průměrných měsíčních průtoků a ukazatelů jakosti vody, dále pohotové a potenciální zásoby vody ve vybudovaných a plánovaných nádržích.
    Vlastní vodohospodářská bilance současného a výhledového stavu se provádí pro konkrétní časovou úroveň, jíž je přisouzen předpokládaný (resp. současný) stav rozvoje vodohospodářských soustav, tj. rozvoje zdrojů i užívání vody. Cílem je zjistit, zda v konkrétní bilanci uvažované zdroje stačí uspokojit uvažované požadavky (resp. zatížení) subsystémem užívání vody nebo zda je nutné činit určitá opatření. V případě potřeby se příslušná opatření navrhnou na základě výsledků účelově orientovaných studií rozvoje vodohospodářské soustavy. Výstupy vodohospodářské bilance současného a výhledového stavu lze, kromě shora uvedeného, využít pro kvantifikaci aktivních a pasivních oblastí pro různé časové úrovně, případně jako podklad pro stanovení cen vody v různých oblastech. Pro řešení se používají metody a simulační modely z oblasti navrhování vodohospodářských soustav. Základní charakteristikou je, že nároky (resp. kvalitativní zatížení) subsystému užívání vody a parametry zásob vody jsou uvažovány pro příslušnou výhledovou (současnou) časovou úroveň. Za jednu z variant bilance současného stavu lze považovat vodohospodářskou bilanci podle vodohospodářských povolení, která charakterizuje požadavky užívání vody. Řady průměrných měsíčních průtoků (příp. řady ukazatelů jakosti vody) se použijí v délce zajišťující vyjádření normativů zabezpečenosti nároků subsystému užívání vody.
    C.
    Zpracování Státní vodohospodářské bilance
    Na sestavování Státní vodohospodářské bilance, podkladů k ní a využití se podílejí:
    1. Ministerstvo životního prostředí ČR
    - stanovuje záměry a cíle státní vodohospodářské politiky s využitím výsledků Státní vodohospodářské bilance,
    - stanovuje podmínky a omezení pro nakládání s vodami v jednotlivých povodích tím, že určuje potřebné ukazatele, především Zásady pro roční a víceleté hospodaření s vodou v jednotlivých povodích a ukazatele minimálních průtoků v tocích, celkový odběr podzemních vod hydrogeologického regionu, ukazatele přípustného znečištění v tocích a limity vypouštěného znečištění,
    - schvaluje zásady Státní vodohospodářské bilance,
    - schvaluje metodiky pro zpracování Státních vodohospodářských bilancí,
    - řídí zpracování Státní vodohospodářské bilance a koordinuje zpracování podkladů k ní ve smyslu zákona č. 138/1973 Sb., o vodách a zákona č. 458/1992 Sb., o státní správě ve vodním hospodářství,
    - schvaluje výsledky Státní vodohospodářské bilance,
    - ve struktuře vodohospodářských orgánů využívá výsledků vodohospodářských bilancí jako podklad pro rozhodování při výkonu státní správy na úseku vodního hospodářství ve smyslu zákona č. 458/1992 Sb., o státní správě ve vodním hospodářství,
    - kontroluje jako nejvyšší vodohospodářský orgán plnění a dodržování schválených výsledků Státní vodohospodářské bilance a využívá přitom podřízenou strukturu vodohospodářských orgánů.
    2. Výzkumný ústav vodohospodářský T.G. Masaryka
    - připravuje návrh zásad Státní vodohospodářské bilance,
    - sestavuje a zpřesňuje návrhy metodik pro zpracování Státní vodohospodářské bilance,
    - koordinuje zpracování podkladů pro zpracování Státní vodohospodářské bilance v akciových společnostech Povodí a v České hydrometeorologickém ústavu v souladu s pokyny Ministerstva životního prostředí ČR,
    - vede centrální evidenci odběrů povrchových a podzemních vod a vypouštění do vod povrchových za území České republiky, včetně kvality vypouštěných vod, podle podkladů, které předávají akciové společnosti Povodí za minulý rok,
    - eviduje, zpřesňuje a hodnotí současné i výhledové požadavky na vodu, včetně požadavků na kvalitu zdrojů vody a zajišťuje získávání těchto údajů,
    - vede centrální evidenci výsledků biologického monitorování toků podle podkladů, které předávají akciové společnosti Povodí. Podle těchto dat zpracovává mapu znečištění na základě saprobního stavu toků a ve spolupráci s územně příslušnými akciovými společnostmi Povodí doplňuje síť sledování,
    - zpracovává v součinnosti s příslušnými akciovými společnostmi Povodí vodohospodářskou bilanci minulého roku množství a jakosti povrchových a podzemních vod na centrální úrovni,
    - zpracovává v součinnosti s příslušnými akciovými společnostmi Povodí regionální vodohospodářské bilance současného a výhledového stavu a na základě jejich výsledků sestavuje Státní vodohospodářskou bilanci na centrální úrovni,
    - zpracovává návrhy zpráv Státní vodohospodářské bilance na centrální úrovni za území České republiky a předkládá je
    - z evidencí vedených ve Výzkumném ústavu vodohospodářském TGM pro účely Státní vodohospodářské bilance zpracovává podklady pro ročenku životního prostředí České republiky,
    - výsledky státní vodohospodářské bilance publikuje ve Vodohospodářském věstníku SVP,
    - na podkladě evidovaných údajů o odběrech z povrchových a podzemních vod, o vypouštění do povrchových vod a o hospodaření s vodou v nádržích stanovuje míru ovlivnění průtoků ve vodoměrných stanicích,
    - ve spolupráci s územně příslušnými akciovými společnostmi Povodí zajišťuje realizaci závěrů vodohospodářské bilance v praxi zpracováním odborných stanovisek pro potřeby vodohospodářských orgánů.
    3. Český hydrometeorologický ústav
    - spolupracuje s Výzkumným ústavem vodohospodářským TGM na zpracování návrhů pracovních metodik Státní vodohospodářské bilance na úseku vodních zdrojů,
    - eviduje základní údaje o množství a jakosti povrchových a podzemních vod,
    - vede evidenci o stavu prozkoumanosti povrchových a podzemních vod a potřebné údaje předává Výzkumnému ústavu vodohospodářskému TGM,
    - na základě podkladů od akciových společností Povodí a jiných provozovatelů vodních děl vede evidenci kolísání hladin a objemů v nádržích a předává údaje Výzkumnému ústavu vodohospodářskému TGM ve formě vstupů do vodohospodářské bilance podle schválených metodik,
    - předává Výzkumnému ústavu vodohospodářskému TGM údaje o množství a jakosti povrchových vod ve vybraných profilech a o množství a jakosti podzemních vod v hydrogeologických rajonech ve formě vstupů do výpočtu vodohospodářské bilance podle schválených metodik Státní vodohospodářské bilance.
    4. Akciové společnosti Povodí
    - vedou základní evidenci odběrů povrchové a podzemní vody a vypouštění do vod povrchových včetně kvality vypouštěných vod na základě platné legislativy,
    - vedou evidenci kolísání hladin a objemů v nádržích v jejich územní působnosti a předávají údaje Českému hydrometeorologickému ústavu,
    - provádějí odběry vzorků vody a rozbory jejich jakosti v profilech státní bilanční sítě a předávají je Českému hydrometeorologickému ústavu,
    - vedou vodohospodářskou evidenci povodí (povolení a souhlasy vodohospodářských orgánů a vodohospodářská vyjádření atd.),
    - vedou evidenci požadavků na kvalitu vody ve zdrojích,
    - jsou základním pracovištěm pro zpracování podkladů vodohospodářské bilance minulého roku a spolupracují s Výzkumným ústavem vodohospodářským TGM při interpretaci a vyhodnocení výsledků,
    - spolupracují s Výzkumným ústavem vodohospodářským TGM na zpracování regionálních vodohospodářských bilancí současného a výhledového stavu v rozsahu své územní působnosti,
    - zajišťují realizaci závěrů vodohospodářské bilance v praxi zpracováním odborných stanovisek pro potřeby vodohospodářských orgánů.
    D.
    Závěrečná ustanovení
    1. Podrobnosti vedení evidence odběrů povrchových a podzemních vod a vypouštění vod do vod povrchových ve Výzkumném ústavu vodohospodářském TGM a v akciových společnostech Povodí stanoví Ministerstvo životního prostředí ČR v návaznosti na legislativní úpravu povinností uživatelů podávat hlášení o nakládání s vodami včetně údajů o vypouštěném znečištění. Povinnosti stanovuje vyhláška č. 63/1975 Sb. a směrnice 7/1977 Ú. v.
    2. Tyto Zásady nabývají účinnosti dnem 1.7.1995 a nahrazují Zásady státní vodohospodářské bilance uveřejněné ve Věstníku ministerstva lesního a vodního hospodářství ČSR, částka 2-3 z 1. února 1981 čj. 20095/ORVH/81.
    Ing. Jaroslav Kinkor, v.r.
    ředitel odboru ochrany vod

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022 (online - živé vysílání) - 19.10.2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Ověření skutečného majitele jako součást AML kontroly
    • 10 otázek pro … Lenku Náhlovskou
    • Založení společnosti s ručením omezeným v Rakousku
    • Nařízení Brusel II ter: významné změny nejen v řízeních ve věcech rodičovské odpovědnosti
    • Nelegální stahování autorských děl z pohledu trestního práva
    • Zrušení naplánované nebo určené dovolené a odvolání zaměstnance z dovolené
    • Přemítání nad judikaturou NSS aneb O zlobivých dětech a diskriminaci
    • Diskriminace
    • Nelegální stahování autorských děl z pohledu trestního práva
    • Přemítání nad judikaturou NSS aneb O zlobivých dětech a diskriminaci
    • Cloudy a právo - 1 díl: Proč o nich uvažovat a na co se připravit
    • Zrušení naplánované nebo určené dovolené a odvolání zaměstnance z dovolené
    • Účast na přípravě zadávání veřejné zakázky z pohledu dodavatele
    • Jak si poradit s náklady řízení? A měli by účastníci sporu platit za chyby soudu?
    • K jednorázovému příspěvku na dítě
    • Nařízení Brusel II ter: významné změny nejen v řízeních ve věcech rodičovské odpovědnosti
    • Dohoda o ukončení pracovního poměru podepsaná pod nátlakem
    • Použití výpovědního důvodu dle ust. § 52 písm. f) zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
    • Stavební náklady se zvyšují, myslete na to již při uzavírání smlouvy o dílo
    • Správní právo – obecní strážník , policista, mýty a bezpečnostní pásy
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 1.
    • Stavební deník
    • K jednorázovému příspěvku na dítě
    • Dopady pozemkových úprav na vlastnické a jiné právní vztahy k pozemkům

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Diskriminace

    Oddělení či oddělování příslušníků určité skupiny charakterizované rasovými či etnickými hledisky je nepřípustnou segregací, a to i tehdy, není-li odůvodněno ani motivováno...

    DPH, mezinárodní spolupráce

    K využití informací a podkladů získaných v rámci výměny informací podle kapitoly II nařízení Rady (EU) č. 904/2010 o správní spolupráci a boji proti podvodům v oblasti daně z...

    Exekuce (exkluzivně pro předplatitele)

    Usnesení, jímž soudní exekutor k návrhu oprávněné podle § 268 odst. 1 písm. c) o. s. ř. pravomocně zastavil exekuci po jejím skončení vymožením, nezakládá překážku věci...

    Podněcování k trestnému činu (exkluzivně pro předplatitele)

    Závěr, že jde o trestný čin, který, s ohledem na zásadu subsidiarity trestní represe, není trestným činem z důvodu nedostatečné společenské škodlivosti případu se uplatní jen za...

    Propadnutí věci (exkluzivně pro předplatitele)

    Zprostředkovaným výnosem z trestné činnosti se rozumí věc, včetně plodů a užitků, a) která byla, byť jen zčásti, nabyta za věc tvořící bezprostřední výnos z trestné činnosti,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.