epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Nařízení ze dne 16.4.2002, kterým se vydává požární poplachový plán Plzeňského kraje

    16.4.2002 | Sbírka:  5/2002 (KP) | Částka:  1/2002ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 172/2001 Sb., 239/2000 Sb., 129/2000 Sb., 133/1985 Sb.
    Pasivní derogace: 1/2003 (KP)
    5/2002
    NAŘÍZENÍ
    Plzeňského kraje ze dne 16. 4. 2002, kterým se vydává požární poplachový plán Plzeňského kraje
    Rada Plzeňského kraje v souladu s § 7 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o krajích"), na základě ustanovení § 27 odst. 1 písmena c) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o požární ochraně"), § 10 odst. 5 písmena c) zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů a v souladu s § 1 odst. 1 písmena c) nařízení vlády č. 172/2001 Sb., k provedení zákona o požární ochraně, vydává toto nařízení:
    ČÁST PRVNÍ
    Úvodní ustanovení
    § 1
    (1) Požární poplachový plán kraje obsahuje zásady součinnosti jednotek požární ochrany v kraji při hašení požárů, při provádění záchranných prací na celém území kraje a při poskytování mezikrajské a mezinárodní pomoci.
    (2) Požární poplachový plán kraje rovněž zahrnuje poplachový plán integrovaného záchranného systému kraje zpracovávaného podle zvláštního právního předpisu,1) který tvoří prováděcí dokumentaci k tomuto nařízení.
    (3) Poplachový plán integrovaného záchranného systému Plzeňského kraje definuje síly a prostředky pro řešení mimořádné události na úrovni kraje, na základě součinnostních dohod se základními složkami integrovaného záchranného systému a dohod o poskytnutí plánované pomoci na vyžádání2) a vyplývajících ze začlenění ostatních složek do integrovaného záchranného systému.
    § 2
    (1) Pro účely tohoto nařízení se rozumí
    a) Integrovaným záchranným systémem koordinovaný postup jeho složek při přípravě na mimořádné události a při provádění záchranných a likvidačních prací, při ochraně obyvatelstva před a po dobu vyhlášení stavu nebezpečí, nouzového stavu, stavu ohrožení státu a válečného stavu.3)
    b) Stupněm požárního poplachu potřeba nasazení sil a prostředků jednotek požární ochrany a dalších složek integrovaného záchranného systému ke zdolávání požárů a záchranným pracím.4)
    c) Základní složkou složka, která zajišťuje nepřetržitou pohotovost pro příjem ohlášení vzniku mimořádné události, její vyhodnocení a neodkladný zásah v místě mimořádné události. Základními složkami integrovaného záchranného systému jsou Hasičský záchranný sbor České republiky, jednotky požární ochrany zařazené do systému plošného pokrytí území kraje jednotkami požární ochrany, zdravotnická záchranná služba a Policie České republiky.5)
    d) Ostatními složkami vyčleněné síly a prostředky ozbrojených sil, ostatní ozbrojené bezpečnostní sbory, ostatní záchranné sbory, orgány ochrany veřejného zdraví, havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby, zařízení civilní ochrany, neziskové organizace a sdružení občanů, která lze využít k záchranným a likvidačním pracím, a které poskytují při záchranných a likvidačních pracích plánovanou pomoc na vyžádání.6)
    e) Koordinací složek integrovaného záchranného systému koordinace záchranných a likvidačních prací včetně řízení jejich součinnosti.7)
    f) Mimořádnou událostí škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy, a také havárie, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí a vyžadují provedení záchranných a likvidačních prací.8)
    g) Požárním poplachem v rámci integrovaného záchranného systému (dále jen "poplachem") poplach pro jednotky požární ochrany podle požárního poplachového plánu nebo pro všechny složky integrovaného záchranného systému podle poplachového plánu integrovaného záchranného systému.
    § 3
    Obsah požárního poplachového plánu Plzeňského kraje
    (1) Požární poplachový plán Plzeňského kraje vychází z požárních poplachových plánů jednotlivých okresů, do kterých jsou zařazeny jednotky požární ochrany ze systému plošného pokrytí území Plzeňského kraje jednotkami požární ochrany, včetně ostatních složek integrovaného záchranného systému a zabezpečuje koordinaci a součinnost všech složek integrovaného záchranného systému na meziokresní úrovni a při poskytnutí pomoci sousedním krajům.
    (2) Požární poplachový plán Plzeňského kraje využívá při řešení mimořádných událostí i síly a prostředky právnických osob a podnikajících fyzických osob (dále jen "subjekt") na základě součinnostních dohod, uzavřených mezi HZS Plzeňského kraje a subjektem, nebo mezi MV - GŘ HZS ČR a dotčenými organizacemi nebo subjekty. Seznam dohod je součástí prováděcího dokumentu k tomuto nařízení tj. poplachového plánu IZS.
    (3) Součástí poplachového plánu IZS jsou i pravidla pro řešení mezinárodní součinnosti s jednotkami záchranných složek SRN při mimořádné události v příhraniční oblasti.
    ČÁST DRUHÁ
    Stupně poplachu, koordinace složek integrovaného záchranného systému
    § 4
    Stupně poplachu9)
    (1) Stupeň poplachu předurčuje potřebu sil a prostředků pro záchranné a likvidační práce v závislosti na rozsahu a druhu mimořádné události a také na úrovni koordinace složek IZS při společném zásahu.
    (2) V rámci integrovaného záchranného systému se vyhlašují čtyři stupně poplachu. Čtvrtý stupeň, který je označen jako zvláštní, je stupněm nejvyšším.
    (3) Potřebný stupeň poplachu vyhlašuje pro jedno místo zásahu velitel zásahu nebo operační a informační středisko při prvotním povolávání složek na místo zásahu. Operační a informační středisko může vyhlásit stupeň poplachu pro určité území postižené mimořádnou událostí, pokud je na něm více jak jedno místo zásahu.
    § 5
    První stupeň poplachu
    První stupeň poplachu je vyhlašován v případě, že
    a) se zásahu při mimořádné události zúčastní maximálně čtyři jednotky požární ochrany stanovené plošným pokrytím10),
    b) mimořádná událost ohrožuje jednotlivé osoby, jednotlivý objekt nebo jeho část, s výjimkou objektu, kde jsou složité podmínky pro zásah11), jednotlivé dopravní prostředky osobní nebo nákladní dopravy nebo plochy území do 500 m2, nebo
    c) záchranné a likvidační práce provádí základní složky IZS, které není nutno při společném zásahu nepřetržitě koordinovat,
    d) činnost složek IZS řídí v místě události velitel zásahu12).
    § 6
    Druhý stupeň poplachu
    Druhý stupeň poplachu je vyhlašován v případě, že
    a) se zásahu při mimořádné události zúčastní jednotky požární ochrany povolané v prvním stupni poplachu a další jednotky požární ochrany, celkem od 5 do 10 jednotek požární ochrany10),
    b) mimořádná událost ohrožuje nejvýše 100 osob, jeden a více objektů se složitými podmínkami pro zásah11), jednotlivé prostředky hromadné dopravy osob, cenný chov zvířat nebo plochy území do 10 000 m2,
    c) záchranné a likvidační práce provádí základní a ostatní složky IZS z kraje nebo okresu, kde mimořádná událost probíhá, nebo
    d) je nutné nepřetržitě koordinovat složky IZS velitelem zásahu při společném zásahu12).
    § 7
    Třetí stupeň poplachu
    (1) Třetí stupeň poplachu je vyhlašován v případě, že
    a) se zásahu při mimořádné události zúčastní jednotky požární ochrany povolané v druhém stupni poplachu a další jednotky požární ochrany, celkem od 11 do 15 jednotek požární ochrany10),
    b) mimořádná událost ohrožuje více jak 100 a nejvýše 1000 osob, část obce nebo areálu podniku, soupravy železniční přepravy, několik chovů hospodářských zvířat, plochy území do 1 km2, povodí řek, produktovody, jde o hromadnou havárii v silniční dopravě nebo o havárii v letecké dopravě, nebo
    c) záchranné a likvidační práce provádí základní a ostatní složky IZS nebo se využívají síly a prostředky z jiných krajů nebo jiných okresů než z těch, které byly postiženy mimořádnou událostí, nebo
    d) je nutné složky IZS při společném zásahu v místě zásahu koordinovat velitelem zásahu za pomoci štábu velitele zásahu a místo zásahu rozdělit na sektory a úseky.
    (2) Na základě rozhodnutí řídícího důstojníka hasičského záchranného sboru kraje oznamuje operační a informační středisko kraje vyhlášení třetího stupně poplachu hejtmanovi.
    (3) Na základě rozhodnutí řídícího důstojníka okresu nebo řídícího důstojníka kraje nebo na základě žádosti velitele zásahu se oznamuje vyhlášení třetího stupně poplachu přednostovi okresního úřadu.
    § 8
    Zvláštní stupeň poplachu
    (1) Zvláštní stupeň poplachu je vyhlašován v případě, že
    a) se zásahu při mimořádné události zúčastní jednotky požární ochrany povolané ve třetím stupni poplachu a další jednotky požární ochrany Plzeňského kraje, sousedních krajů, popřípadě i vybrané síly a prostředky Hasičského záchranného sboru ČR z rozhodnutí MV - GŘ HZS ČR, celkem nad 16 jednotek10),
    b) mimořádná událost ohrožuje více jak 1000 osob, celé obce nebo plochy území nad 1 km2,
    c) záchranné a likvidační práce provádí základní a ostatní složky IZS včetně využití sil a prostředků z jiných krajů a okresů než z těch, které byly mimořádnou událostí postiženy, popřípadě je nutno použít pomoc podle § 22 zákona o IZS nebo zahraniční pomoc,
    d) je nutné složky IZS při společném zásahu v místě zásahu koordinovat velitelem zásahu za pomoci štábu velitele zásahu a místo zásahu rozdělit na sektory a úseky, nebo
    e) společný zásah složek IZS vyžaduje koordinaci na strategické úrovni.
    (2) Vyhlášení zvláštního stupně poplachu v okrese oznamuje územně příslušné operační a informační středisko přednostovi okresního úřadu a operační a informační středisko kraje hejtmanovi při vyhlášení tohoto stupně poplachu.
    (3) Po vyhlášení zvláštního stupně poplachu v okrese operační a informační středisko kraje na základě žádosti územně příslušného operačního a informačního střediska povolává a nasazuje síly a prostředky z ostatních okresů, koordinuje krajskou pomoc postiženému okresu a informuje o vyhlášení zvláštního stupně poplachu operační a informační středisko MV - GŘ HZS ČR, které obdobným způsobem pomáhá postiženému kraji.
    § 9
    Zásady koordinace složek integrovaného záchranného systému13)
    Koordinace složek IZS spočívá v zajišťování následujících činností:
    a) vyhodnocení druhu a rozsahu mimořádné události a jí vyvolaných ohrožení za využití výsledků souběžně organizovaného průzkumu,
    b) uzavření místa zásahu a omezení vstupu osob na místo zásahu, jejichž přítomnost zde není potřebná,
    c) záchrana bezprostředně ohrožených osob, zvířat nebo majetku, popřípadě jejich evakuace,
    d) poskytnutí neodkladné zdravotní péče zraněným osobám,
    e) přijetí nezbytných opatření pro ochranu životů a zdraví osob ve složkách (dále jen "síly"), které zahrnuje
    1. rozdělení místa zásahu na zóny s charakteristickým nebezpečím, stanovení odpovídajícího režimu práce a způsobu ochrany života a zdraví sil včetně použití ochranných prostředků,
    2. zohlednění zvláštností místa zásahu při činnosti složek IZS, jako jsou technologie výrob, konstrukční a dispoziční řešení objektů, vlastností přítomných nebo vznikajících látek,
    3. vytvoření týlu, podmínky pro odpočinek sil, stanovení odpovídajícího režimu jejich práce a odpočinku; pokud to velitelé nebo vedoucí složek IZS (dále jen "vedoucí složky") vyžadují, vytvoření společného materiálního a finančního zabezpečení složek IZS,
    4. přerušení záchranných prací, pokud jsou bezprostředně ohroženy životy a zdraví sil nebo záchrannými pracemi by vznikly závažnější nepříznivé následky než ty, které hrozí vzniklou mimořádnou událostí,
    f) přerušení trvající příčiny vzniku ohrožení vyvolaných mimořádnou událostí, například provizorní opravou, zamezením úniku nebezpečných látek, vyloučením nebo omezením provozu havarovaných zařízení,
    g) omezení ohrožení vyvolané mimořádnou událostí a stabilizace situace v místě zásahu, například hašením požárů, ochlazováním konstrukcí, ohraničením uniklých látek, odstraněním staveb a porostů nebo provedením terénních úprav,14)
    h) přijetí odpovídajících opatření v místech, kde se očekávají účinky při předpokládaném šíření mimořádné události, které zajistí
    1. průzkum šíření mimořádné události,
    2. informování nebo varování obyvatelstva na území ve směru šíření mimořádné události, která je může ohrozit svými účinky,
    3. evakuace obyvatelstva, popřípadě též zvířat,
    4. vyhledání zraněných nebo bezprostředně ohrožených osob,
    5. ošetření zraněných osob,
    6. poskytnutí pomoci osobám, které nelze evakuovat,
    7. regulace volného pohybu osob a dopravy v místě zásahu a v jeho okolí,
    8. střežení evakuovaného území a majetku,
    i) poskytnutí nezbytné humanitární pomoci postiženým osobám,
    j) poskytnutí neodkladné veterinární péče zraněným zvířatům,
    k) poskytování nutných informací příbuzným osob, které jsou výrazně postiženy mimořádnou událostí,
    l) podávání nezbytných informací o mimořádné události a o prováděných záchranných a likvidačních pracích sdělovacím prostředkům a veřejnosti,
    m) dokumentování údajů a skutečností za účelem zjišťování a objasňování příčin vzniku mimořádné události,
    n) dokumentování záchranných a likvidačních prací, které obsahuje základní přehled o nasazených složkách IZS a časový sled prováděných činností.
    § 10
    Jednotlivé úrovně koordinace složek IZS při společném zásahu15)
    (1) Koordinace složek IZS při společném zásahu je prováděna
    a) velitelem zásahu16) v místě nasazení složek IZS a v prostoru předpokládaných účinků mimořádné události (dále jen "místo zásahu") na taktické úrovni,
    b) operačním a informačním střediskem integrovaného záchranného systému17) na operační úrovni, nebo
    c) přednostou okresního úřadu, primátorem města Plzně (dále jen "přednosta okresního úřadu"), hejtmanem kraje a nebo Ministerstvem vnitra18) (dále jen "ministerstvo") a ostatními správními úřady v případech stanovených zákonem19) na strategické úrovni.
    (2) Koordinace složek IZS při společném zásahu na taktické úrovni je prováděna podle zvláštních předpisů.20)
    § 11
    Koordinace složek IZS na operační úrovni21)
    (1) Pro účely operačního řízení je zřízeno operační a informační středisko HZS Plzeňského kraje, které dle zvláštního předpisu22) plní i funkce a povinnosti operačního a informačního střediska IZS Plzeňského kraje.
    (2) Operační a informační středisko základní složky IZS vyhodnotí tísňové volání, které je mu doručeno, a pokud
    a) řešení mimořádné události náleží do jeho věcné působnosti, vyžádá si v případě potřeby spolupráci další základní složky IZS prostřednictvím jejího operačního a informačního střediska, nebo
    b) řešení mimořádné události nenáleží do jeho věcné nebo místní působnosti, předá přijaté informace operačnímu a informačnímu středisku základní složky IZS, které je k řešení mimořádné události příslušné; pokud řešení této mimořádné události vyžaduje součinnost několika složek IZS, předá přijaté informace také územně příslušnému operačnímu a informačnímu středisku, jehož prostřednictvím se vyžaduje součinnost těchto složek.
    (3) Operační a informační středisko základní složky IZS může, pokud je to technicky možné, přepojit tísňové volání, které vyhodnotí podle odstavce 2 písm. b), přímo na operační a informační středisko základní složky IZS, která je k řešení mimořádné události příslušná, nebo na krajské operační a informační středisko příslušné základní složky IZS.
    (4) Základní složky IZS jsou informovány o nebezpečích vzniku mimořádných událostí prostřednictvím operačních a informačních středisek. Je-li to nutné pro provádění záchranných a likvidačních prací, operační a informační střediska informují o nebezpečích vzniku mimořádných událostí určené osoby dotčených správních úřadů s krajskou nebo okresní působností, dotčených obcí a právnické a fyzické osoby.
    (5) Operační a informační střediska základních složek IZS si vzájemně mezi sebou vyměňují informace pro zpracování dokumentace integrovaného záchranného systému a informace, nutné pro vzájemnou spolupráci.
    (6) Další úkoly operačních a informačních středisek základních složek IZS se řídí zvláštními předpisy23) dle charakteru a povahy vykonávané činnosti.
    § 12
    Koordinace složek IZS na strategické úrovni24)
    (1) Koordinace složek IZS na strategické úrovni se provádí za účelem
    a) zapojení sil, prostředků a oprávnění v působnosti ministerstva, ostatních ministerstev, jiných správních úřadů, hejtmanů a přednostů okresních úřadů ve prospěch a v souladu s potřebami záchranných a likvidačních prací, jakož i ochrany obyvatelstva podle územně příslušného poplachového plánu v souladu s vnějšími havarijními plány a havarijním plánem okresu, popřípadě s využitím zahraniční pomoci,
    b) stanovení priorit záchranných a likvidačních prací při rozsáhlých mimořádných událostech, zejména mezi různými místy zásahu,
    c) zabezpečení materiálních a finančních podmínek25) pro činnost složek IZS při provádění záchranných a likvidačních prací
    d) zajištění návaznosti záchranných a likvidačních prací s opatřeními pro krizové stavy.
    § 13
    Koordinace záchranných a likvidačních prací hejtmanem26)
    (1) Hejtman koordinuje záchranné a likvidační práce podle § 12 tohoto nařízení; vychází přitom z havarijních plánů a spolupracuje s hasičským záchranným sborem kraje.
    (2) Pro koordinaci záchranných a likvidačních prací může hejtman použít krizový štáb kraje zřízený podle zvláštního právního předpisu. Krizový štáb kraje na krajské úrovni plní tyto úkoly27) podle pokynů hejtmana:
    a) analyzuje a hodnotí situaci v postiženém území s využitím podkladů poskytovaných ostatními správními úřady a zpracovává návrhy na opatření,
    b) eviduje a sleduje účinnost nasazení sil a prostředků,
    c) organizuje ochranu obyvatelstva postiženého území,
    d) dokumentuje činnost a postup při provádění záchranných a likvidačních prací,
    e) zpracovává informace pro sdělovací prostředky.
    (3) Dále udržuje prostřednictvím operačních a informačních středisek spojení s příslušnými krizovými štáby sousedících krajů, krizovými štáby okresů v kraji a s generálním ředitelstvím.
    ČÁST TŘETÍ
    § 14
    Přechodná a závěrečná ustanovení
    (1) Požární poplachový plán Plzeňského kraje zpracovává HZS Plzeňského kraje a kompletní dokumentace, včetně všech požárních poplachových plánů okresů, je uložena na operačním a informačním středisku HZS Plzeňského kraje.
    (2) Do 30 dnů od nabytí právní moci tohoto nařízení bude vydán prováděcí dokument, kterým je poplachový plán IZS Plzeňského kraje.
    (3) HZS Plzeňského kraje provádí průběžnou aktualizaci prováděcího dokumentu dle operativních potřeb jednotlivých složek IZS v rámci zabezpečení IZS.
    (4) Toto nařízení nabývá účinnosti 15. dnem následujícím po dni jeho vyhlášení ve Věstníku.
    MUDr. Petr Zimmermann
    hejtman
    MVDr. Václav Červený
    zástupce hejtmana
    1) § 10 odst. 2 písm. a) a § 11 písm. d) zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    2) § 21 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    3) § 1 a § 2 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    4) § 10 odst. 5 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    5) § 4 odst. 1 a 4 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    6) § 4 odst. 2 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    7) § 1 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    8) § 2 písm. b) zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    9) § 20-24 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    10) Sbírka pokynů vrchního požárního rady č. 11/1995
    11) § 18 vyhlášky MV č. 246/2001 Sb., o požární prevenci
    12) § 19 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    13) § 1 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    14) § 19 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    15) § 2 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    16) § 19 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    17) § 5 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    18) § 4 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    19) § 7, 10 až 13 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    20) Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, vyhláška MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    21) § 6 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    22) § 5 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    23) Vyhláška MV č. 247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany; vyhláška MZ č. 434/1992 Sb., o zdravotnických záchranných službách; vnitřní předpisy Policie ČR
    24) § 7 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    25) § 31 odst. 3 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
    26) § 9 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému
    27) § 8 Vyhlášky MV č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 31.01.2023Novinky v pracovním právu 2023 (online - živé vysílání) - 31.1.2023
    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo - 15.2.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Náhrada škody
    • Odmítnutí poskytnutí informace ve světle Nálezu ÚS sp. zn. IV. ÚS 3208/16
    • Místní koeficient daně z nemovitých věcí stanovený v části obce
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Odmítnutí poskytnutí informace ve světle Nálezu ÚS sp. zn. IV. ÚS 3208/16
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Dočasné přidělení zaměstnance k jinému zaměstnavateli
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví
    • 10 otázek pro ... Lukáše Nývlta
    • Posuzování podřízenosti pohledávky v insolvenčním řízení ve vztahu k ust. § 1938 odst. 1 občanského zákoníku.
    • Kupní cena jako (ne)podstatná náležitost kupní smlouvy o převodu nemovitosti
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Střídavá péče a posuzování některých parametrů ve světle aktuální judikatury Ústavního soudu
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Náhrada škody

    Ustanovení § 45 zákona o silničním provozu upravuje odstranění vozidel, které představují překážku provozu na pozemních komunikacích, zatímco § 27 odst. 5 zákona o silničním...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    Podle § 24 odst. 6 zákona o pozemních komunikacích vlastník dálnice, silnice, místní komunikace nebo veřejně přístupné účelové komunikace, po níž má být vedena objížďka, je...

    Odpovědnost státu za újmu (exkluzivně pro předplatitele)

    Uspokojování restitučních nároků nelze podřadit pod dispozici státu se svým vlastnictvím v rámci soukromoprávního vztahu. Stát v takovém případě nevystupuje jako vlastník, který...

    Oprava rozhodnutí (exkluzivně pro předplatitele)

    Dojde-li v důsledku opravy rozhodnutí ke změně obsahu opravovaného rozhodnutí, a tím i k možnosti prolomení jeho právní moci, bude nezbytné započíst do celkové doby řízení i ten...

    Společný nájem bytu manžely (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhoduje-li soud k návrhu rozvedeného manžela podle § 768 o. z., v první řadě rozhodne o tom, kterému z rozvedených manželů se zrušuje právo nájmu – bude to ten z bývalých...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.