epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Instrukce ze dne 21.12.2001 o způsobech a podmínkách hospodaření s majetkem státu

    15.11.2002 | Sbírka:  1258/2001-E | Částka:  4/2002ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 62/2001 Sb., 219/2000 Sb.
    Aktivní derogace: 1290/99-E, 90/97-E
    Pasivní derogace: 36/2010-INV-SP, MS01/2007, 101/2007-INV-M, 110/2006-OMF-SP, 1/2006-OMF-SP, 21/2004-OIM-SP, 27/2003 SIS, MS01/2003, 32/2003-OIM-SP, 230/2002-OIM-SP, 170/2002-OIM-SP
    1258/2001-E
    INSTRUKCE
    Ministerstva spravedlnosti
    ze dne 21. prosince 2001
    o způsobech a podmínkách hospodaření s majetkem státu
    Změna: 170/2002-OIM-SP
    Změna: 230/2002-OIM-SP
    Změna: 32/2003-OIM-SP
    Změna: 32/2003-OIM-SP (část)
    Změna: 21/2004-OIM-SP
    Změna: 1/2006-OMF-SP
    Změna: 110/2006-OMF-SP
    Změna: 101/2007-INV-M
    Ministerstvo spravedlnosti ČR (dále jen "ministerstvo") k uplatnění zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o majetku státu"), a vyhlášky Ministerstva financí č. 62/2001 Sb., o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu (dále jen "vyhláška"), stanoví:
    ČÁST I
    ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    § 1
    (2) Organizační složky uvedené v odstavci 1 vznikly ze zákona; Institut pro další vzdělávání MS, Institut pro kriminologii a sociální prevenci, Justiční škola v Kroměříži, Rejstřík trestů a Probační a mediační služba byly zřízeny ministerstvem.
    (1) Instrukce o způsobech a podmínkách hospodaření s majetkem státu (dále jen "instrukce") se vztahuje na organizační složky státu v resortu ministerstva, které jsou účetními jednotkami a to:
    - ministerstvo,
    - Nejvyšší soud,
    - Nejvyšší správní soud,
    - vrchní soudy,
    - krajské soudy (Městský soud v Praze),
    - okresní (obvodní) soudy (Městský soud v Brně),
    - Nejvyšší státní zastupitelství,
    - vrchní státní zastupitelství,
    - krajská státní zastupitelství (Městské státní zastupitelství v Praze),
    - Vězeňská služba České republiky,
    - Institut pro kriminologii a sociální prevenci,
    - Justiční škola,
    - Rejstřík trestů,
    - Probační a mediační služba (dále jen "organizační složky")
    a na státní příspěvkové organizace resortu ministerstva.
    (2) Organizační složky uvedené v odstavci 1 vznikly ze zákona s výjimkou Institutu pro kriminologii a sociální prevenci a Justiční školy, které byly zřízeny ministerstvem.
    (3) Státní příspěvkové organizace jsou právnickými osobami, které jednají vlastním jménem1).
    § 2
    Odpovědné osoby
    (1) Za plnění povinností vyplývajících z právních předpisů při hospodaření a nakládání s majetkem státu odpovídají a činí právní úkony: ministr spravedlnosti, předsedové
    - Nejvyššího soudu,
    - Nejvyššího správního soudu,
    - vrchních soudů,
    - krajských soudů (Městského soudu v Praze),
    - okresních (obvodních) soudů (Městského soudu v Brně), nejvyšší státní zástupce,
    vrchní státní zástupci,
    krajští státní zástupci (Městský státní zástupce v Praze),
    generální ředitel Vězeňské služby České republiky;
    ředitelé
    - Institutu pro kriminologii a sociální prevenci,
    - Rejstříku trestů,
    - Justiční školy,
    - Probační a mediační služby,
    - státních příspěvkových organizací resortu ministerstva (dále jen "odpovědná osoba").
    (2) Odpovědná osoba může pro určité právní úkony písemně pověřit jednáním jiného vedoucího zaměstnance organizační složky a státní příspěvkové organizace resortu ministerstva. Další zaměstnanci organizační složky a státní příspěvkové organizace resortu ministerstva mohou jménem státu činit právní úkony pouze v rozsahu stanoveném vnitřním předpisem této organizační složky nebo státní příspěvkové organizace.
    § 3
    Vyžaduje-li to zvláštní povaha vězeňské služby, může generální ředitel Vězeňské služby České republiky (dále jen "VS ČR") v dohodě s ministerstvem stanovit potřebné odchylky od této instrukce při respektování právních předpisů a maximální hospodárnosti.
    ČÁST II
    HOSPODAŘENÍ S MAJETKEM STÁTU
    Hlava I.
    Základní povinnosti při nakládání s majetkem státu.
    § 4
    (1) Majetek státu, se kterým organizační složka hospodaří, využívá tato složka k plnění svých funkcí a činnostem s tím souvisejícím.
    (2) Majetek státu podle odstavce 1 organizační složka využívá účelně a hospodárně, zejména dbá o to, aby nebyla snižována hodnota svěřeného majetku, bezodkladně uplatňuje právo na náhradu škody nebo na vydání bezdůvodného obohacení.
    (3) Organizační složka je povinna řádně hospodařit se svěřenými prostředky a střeží majetek před poškozením, ztrátou, odcizením nebo zneužitím. Zaměstnanci organizační složky odpovídají za jim svěřené hodnoty podle zvláštních právních předpisů.1)
    Hlava II.
    Škoda a řízení o škodě.
    § 5
    (1) Škoda je finančně vyjádřená majetková újma. Příslušná organizační složka důsledně využívá všechny právní prostředky při uplatňování a hájení práv státu jako vlastníka a při ochraně majetku před neoprávněnými zásahy a včas uplatňuje právo na náhradu škody a právo na vydání bezdůvodného obohacení.
    (2) Škodou je rozdíl zjištěný při inventarizaci hmotného majetku (např. pohledávky, evidence cenin apod.) mezi evidovaným stavem majetku a závazků a skutečným nižším stavem majetku a závazků zjištěným inventurou, který nelze doložit účetním dokladem nebo prokázat jiným způsobem stanoveným zákonem.
    (3) Vzniklá škoda se zachycuje v účetnictví v okamžiku zjištění, nezávisle na tom, v jaké výši jsou osoby, které škodu způsobily, povinné škodu uhradit.
    § 6
    Řízení o náhradě škody
    (1) Odpovědná osoba je povinna prošetřit každou škodu vzniklou na majetku státu a
    a) posoudit, zda škoda vznikla porušením právních povinností a
    b) posoudit, která osoba za škodu odpovídá, a
    c) uplatnit vůči této osobě náhradu škody podle obecně platných právních předpisů.
    (2) V případech, kdy zjištěné skutečnosti o škodě nasvědčují podezření, že byl spáchán trestný čin, je odpovědná osoba povinna neprodleně podat trestní oznámení věcně a místně příslušnému státnímu zástupci.
    (3) Na základě rozhodnutí odpovědné osoby se náhrada škody eviduje v účetnictví. Analytická evidence se vede podle jednotlivých dlužníků (tj. dle odpovědných subjektů).
    (4) Řízení o škodě vzniklé jednáním nebo opomenutím odpovědné osoby vede ministr spravedlnosti prostřednictvím jím pověřených osob.
    (5) V případech stanovených zvláštním právním předpisem1a) se při uplatnění nároku na náhradu škody postupuje podle tohoto zvláštního předpisu.
    § 7
    Kontrola
    (1) Ministerstvo provádí kontrolu hospodaření a nakládání s majetkem státu u organizačních složek a příspěvkových organizací dle zvláštních právních předpisů1c).
    (2) Kontrolu dodržování povinností stanovených právními předpisy a vnitřními předpisy při hospodaření s majetkem a při jeho správě v rámci organizační složky provádějí zvláštní kontrolní útvary.1d) Při úpravě kontrolních metod a postupů se postupuje podle zvláštních předpisů.1c)
    Hlava III.
    Nabývání majetku státu
    § 8
    Stát může nabývat prostřednictvím organizační složky jenom takový majetek, který daná organizační složka potřebuje k plnění svých funkcí nebo k činnostem s tím souvisejícím.
    § 9
    (1) Stát může prostřednictvím organizační složky nabýt majetek kupní, darovací nebo jinou smlouvou, na základě zákona, rozhodnutí státního orgánu, soudem schváleného dědictví nebo na základě platné mezinárodní smlouvy.2)
    (2) Je-li majetek nabýván smlouvou, musí být smlouva písemná s podpisy na jedné listině. V případě nabývání nemovitosti musí být jedno vyhotovení smlouvy opatřeno úředně ověřenými podpisy.
    (3) Organizační složka se ve smlouvě označuje: a) názvem "Česká republika-název organizační složky",
    b) sídlem,
    c) identifikačním číslem (IČ)
    d) a osobou oprávněnou k právnímu úkonu za organizační složku s uvedením jména a funkce
    (4) Státní příspěvková organizace se ve smlouvě označuje:
    a) svým názvem (obchodní firmou),
    b) sídlem a identifikačním číslem,
    c) uvedením statutárního orgánu nebo jiného zaměstnance, který je oprávněn k podepsání smlouvy.
    (5) Smlouva musí být podepsána a datována.
    (6) Smlouvy se uzavírají písemně a jejich obsah lze měnit pouze písemnou dohodou stran s náležitostmi podle tohoto ustanovení.
    § 10
    Darovací smlouva
    (1) Pokud se nemovitý majetek nabývá na základě darovací smlouvy, je nutný souhlas Ministerstva financí.3)
    (2) Žádost o souhlas podává organizační složka prostřednictvím ministerstva.
    § 11
    Úplatné nabývání.
    (1) Při úplatném převodu majetku lze cenu sjednat maximálně do výše rovnající se ocenění tohoto majetku znalcem podle zvláštního právního předpisu.4) Ve veřejném zájmu může Ministerstvo financí dát předchozí souhlas ke sjednání ceny vyšší.
    (2) Pokud by byla sjednaná cena vyšší než cena určená znalcem podle odstavce 1 je dohoda o ceně neplatná v rozsahu rozdílu, o který sjednaná cena přípustnou výši překročila.
    § 12
    Nabývání staveb a nemovitostí.
    (1) Při nabývání nemovitostí na základě smlouvy vzniká vlastnické právo až vkladem do katastru nemovitostí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.5)
    (2) Návrh na vklad do katastru nemovitostí může podat kterákoliv smluvní strana.
    (3) Vlastnictví ke stavbám možno nabýt i novou výstavbou. Odpovědná osoba je povinna podat žádost o zápis do katastru nemovitostí ve lhůtě do 60-ti dnů po kolaudaci stavby.
    § 12a
    (1) V případě nabývání nemovitého majetku dle předchozích paragrafů předkládají organizační složky státu a příspěvkové organizace uvedené v § 1 odst. 1 smlouvy před jejich podpisem (včetně spisového materiálu) k odsouhlasení věcně příslušnému útvaru ministerstva5a).
    (2) Obdobně organizační složky postupují v případě, kdy vstupují jako nájemci do nájemních vztahů, popřípadě když dochází ke změně tohoto vztahu.
    (3) Postup podle odstavce 1 se vztahuje i na případy, kdy dochází mezi dvěma organizačními složkami státu k převodu příslušnosti hospodařit s nemovitostí na základě zápisu.
    ČÁST III
    NAKLÁDÁNÍ S MAJETKEM STÁTU
    Hlava IV.
    Evidence a inventarizace majetku
    § 13
    Evidence a inventarizace majetku
    (2) Majetek se dělí do skupin podle přílohy č. 3.
    (1) Odpovědné osoby zajišťují evidenci majetku a závazků podle zvláštních právních předpisů. Charakteristika jednotlivých druhů majetku je uvedena v příloze č. 2.
    (2) Majetek se dělí do skupin podle přílohy č. 3.
    "(3) Evidence majetku se provádí prostřednictvím automatizovaného informačního systému IRES s využitím jednotlivých číselníků. Obsah číselníků je uveden v uživatelské příručce - Majetek a Evidence software. Majetek se v systému IRES dělí:
    a) dlouhodobý majetek, tj. majetek pořízený z kapitálových (investičních) výdajů, účtuje se o něm na majetkových účtech podle zvláštního právního předpisu5b), tato evidence má podevidenci pro evidenci software podle zvláštního předpisu 5c),
    b) drobný dlouhodobý majetek, tj. majetek pořízený z běžných (neinvestičních) výdajů, účtuje se o něm na majetkových účtech podle zvláštního právního předpisu5b), tato evidence má podevidenci pro evidenci software podle zvláštního předpisu 5c),
    c) operativní evidenci majetku, kde se vede majetek pod stanovenou hranicí a účtuje se o něm na podrozvahovém účtu podle zvláštního právního předpisu5b), tato evidence má podevidenci pro evidenci software podle zvláštního předpisu5c), v které se evidují i multilicence, freewary apod., o kterých se neúčtuje.
    (4) Majetek se označuje inventárním číslem ve struktuře: typ. majetku (1 - místo - znakově, I - investiční, D - drobný, O - operativní evidence, C - cizí majetek) skupina majetku (4 - místa numericky)/pořadové číslo majetku v rámci skupiny a typu majetku (6 míst - numericky)/pořadové číslo v rámci souboru movitých věcí (2 místa numericky).
    (5) VS ČR postupuje v případech podle odstavců 3 a 4 podle vlastního interního předpisu ve smyslu ustanovení § 3 této instrukce.
    (6) Z účetnictví se převedený majetek odepisuje částkou, kterou je evidován, bez ohledu na výši úplaty. Částky získané převodem se převedou do státního rozpočtu. K převodu práva hospodařit s majetkem státu nebo vlastnictví k majetku pořízenému z fondu kulturních a sociálních potřeb je třeba dohody s příslušným odborovým orgánem.
    (7) V případě evidence nehmotného majetku spadajícího do oblasti výpočetní techniky se postupuje v souladu s metodickým pokynem, který tvoří přílohu č. 9. Součástí metodického pokynu jsou i vzory zápisů o převodu příslušnosti hospodařit se software, o poskytnutí podlicence software a o vrácení poskytnuté podlicence software.
    (8) V případě majetku uvedeného v § 13 odst. 3 písm. c), o kterém se neúčtuje (multilicence, freewary apod.), se neprovádí inventarizace podle instrukce Ministerstva spravedlnosti č.j. 257/2004-EO-SP, o provádění inventarizace majetku a závazků, ale kontrola software podle usnesení vlády č. 624 z 20.6.2001, o pravidlech, zásadách a způsobu zabezpečování kontroly užívání počítačových programů.
    Hlava V
    Nakládání s majetkem
    § 14
    Organizační složky mezi sebou navzájem upravují své vztahy při nakládání s majetkem na základě zápisu, jehož náležitosti stanoví zvláštní předpis.6) Vzor zápisu je přílohou č. 1 této instrukce.
    § 15
    Organizační složky a státní organizace upravují své vztahy při nakládání s majetkem na základě smlouvy7).
    § 16
    (1) Pro náležitosti zápisu i smlouvy podle této hlavy se použije přiměřeně ustanovení § 9.
    (2) V zápisu i smlouvě organizační složka navíc vždy uvede i právní důvod, který zakládá příslušnost organizační složky k hospodaření s majetkem, který je předmětem smlouvy.
    (3) Pro obsah zápisu i smlouvy se použijí přiměřeně jednotlivé smluvní typy podle zvláštních právních předpisů.8)
    § 17
    (1) Organizační složky uvedené v § 1 si za plnění podle této hlavy neposkytují peněžité plnění ani náhrady.
    (2) Ustanovení předchozího odstavce se neuplatní, pokud je předmětem plnění sjednaného na základě zápisu výsledek hospodářské činnosti organizační složky podle zvláštních předpisů.
    § 18
    Rozhodování sporů
    (1) Pochybnosti o příslušnosti k hospodaření s majetkem státu mezi organizačními složkami navzájem odstraňuje Ministerstvo financí.9)
    (2) Spory mezi organizačními složkami při úpravě vzájemných vztahů týkajících se majetku, vyjma příslušnosti k hospodaření, rozhoduje ministerstvo.
    Hlava VI.
    Převody majetku
    § 19
    (1) Převést majetek státu je možno jenom v případě, pokud organizační složka takovýto majetek trvale nepotřebuje a z okolností je zřejmé, že ho nemůže náležitě užít, s výjimkou případů stanovených zvláštním předpisem.10)
    (2) O tom, který majetek je nepotřebný, rozhodne písemně odpovědná osoba.
    § 20
    (1) Majetek lze převést úplatně nebo bezúplatně.
    (2) Bezúplatně lze převést věc jen ve veřejném zájmu anebo je-li bezúplatný převod hospodárnější než jiný způsob naložení nebo stanoví-li tak zvláštní právní předpis.
    § 21
    (1) Smlouvy o převodu nemovitostí, bytů nebo nebytových prostor, nejde-li o převod nemovitosti dle zvláštního právního předpisu10a), vyžadují ke své platnosti schválení Ministerstva financí.
    a) pozemku zastavěného stavbou pro bydlení nebo individuální rekreaci, jímž vlastníkem je nabyvatel pozemku,
    b) spoluvlastnického podílu na pozemku vlastníkovi bytu nebo nebytového prostoru podle zvláštního právního předpisu,
    c) nemovité věci kulturní památky,
    d) pozemku ve zvláště chráněném území,
    vyžadují ke své platnosti schválení Ministerstva financí.
    (3) Žádost o schválení předkládá organizační složka prostřednictvím ministerstva.
    § 22
    Úplatný převod
    (1) Pokud se věc převádí za úplatu, organizační složka nemůže sjednat cenu nižší, než která je v daném místě a čase obvyklá.
    (2) Zájemce o koupi zjišťuje organizační složka ve výběrovém řízení případně prostřednictvím nabídky s přihlédnutím k místním poměrům, přičemž spolupracuje s územním samosprávným celkem (krajský úřad, obec).
    (3) Rozhodujícím kritériem pro výběr zájemce je především výše nabídnuté ceny, pokud zvláštní právní předpis10b) neumožňuje užití i jiného rozhodujícího kritéria.
    § 23
    (1) Převáděný majetek nabídne organizační složka přednostně jiným organizačním složkám uvedeným v § 1.
    (2) Nenajde-li organizační složka zájemce postupem podle předchozího odstavce, nabídne tento majetek ostatním organizačním složkám státu.
    (3) Nabídku podle odstavce 1 organizační složka provede tak, že zveřejní záměr převést nepotřebný majetek na EXTRANETU ministerstva minimálně po dobu 10 dnů.
    (4) V případě nabídky podle odstavce 2 záměr zveřejní na INTERNETU minimálně po dobu 10 dnů.
    (5) Organizační složka má povinnost archivovat doklady o uveřejnění ve smyslu odstavců 3 a 4.
    § 24
    Převod třetím osobám.
    (1) Nepodaří-li se organizační složce převést majetek postupem podle předchozího ustanovení, nabídne ho k převodu fyzickým nebo právnickým osobám.
    (2) Věci, které jsou využitelné jako druhotné suroviny, nabídne organizační složka fyzickým nebo právnickým osobám zabývajícím se výkupem nebo zpracováním druhotných surovin.
    (3) Lhůtu pro přihlášení zájemců zvolí organizační složka podle okolností, tato by však neměla být kratší než jeden týden a přesáhnout jeden měsíc.
    ČÁST III.
    JINÉ NAKLÁDÁNÍ S MAJETKEM
    Hlava VIII.
    Ubytovací zařízení
    § 25
    Ubytovací zařízení
    (1) Ubytovací zařízení se používají především pro přechodné ubytování zaměstnanců příslušných organizačních složek resortu ministerstva při pracovních cestách, přeložení nebo dočasném přidělení. Úhrada za ubytování musí odpovídat nákladům včetně údržby a oprav a poměrné části odpisů souvisejících s provozem těchto zařízení.
    (2) Zařízení pro vzdělávání se používají především pro účely školení a pracovních porad.
    (3) Při využívání zařízení uvedených v odstavcích 1 a 2 k rekreačním nebo sportovním účelům se hradí poměrná část nákladů z fondu kulturních a sociálních potřeb.11)
    Hlava IX.
    Služební byty
    § 26
    (1) Služebními byty ve smyslu zvláštního předpisu12) jsou byty ve vlastnictví státu, se kterými příslušná organizační složka hospodaří, nebo které má stát prostřednictvím organizační složky v nájmu, a slouží k ubytování zaměstnanců dané organizační složky.
    (2) Služebními byty jsou i byty pro ubytování osob, které mají v těchto bytech bydlet ze služebních důvodů proto, že by jinak byl ohrožen provoz objektů nebo znemožněn výkon jejich zaměstnání.
    (3) Nájemní smlouvu je možno uzavřít pouze na dobu určitou, a to maximálně na 3 roky.
    (4) Přenechání bytu nebo jeho části nájemcem do podnájmu je vyloučeno.
    § 27
    (1) Za služební byt se pokládá i byt v domě jiné osoby, určený pro ubytování zaměstnance organizační složky, pokud v něm zaměstnanec bydlí z důvodu, že je v pracovním poměru k organizační složce.
    (2) Ustanovení § 26 odst. 3 a 4 se použijí obdobně.
    § 28
    Úhrada za nájem služebního bytu se sjednává ve výši v místě obvyklého nájemného.
    Hlava X.
    Užívání majetku státu třetími osobami
    § 29
    (1) Majetek, který organizační složka dočasně nepotřebuje a nelze ho pokládat za majetek nepotřebný, lze přenechat do užívání jiné osobě, úplatně nebo bezúplatně.
    (2) Bezúplatné užívání lze sjednat jenom ve prospěch jiné organizační složky nebo ve prospěch osob, které se nezabývají podnikáním, a pouze k zajištění výkonu státní správy v přenesené působnosti anebo pro účely sociální, humanitární, požární ochrany, ochrany obyvatelstva, integrovaného záchranného systému, vzdělávací, vědecké, kulturní, sportovní a tělovýchovné, ochrany přírody a péče o životní prostředí.
    § 30
    (1) Nájemní vztah se stejným nájemcem lze sjednat pouze na dobu určitou, která nepřekročí 8 let.
    (2) Nájemní vztah se stejným nájemcem lze obnovit, avšak opět pouze na dobu v trvání nejdéle 8 let.
    (3) Smlouva musí obsahovat ustanovení o možnosti odstoupení od smlouvy pro případ, že organizační složce vyvstane potřeba k využití pronajaté nebo zapůjčené věci.
    (4) Smlouva musí obsahovat ustanovení o možnosti odstoupit od smlouvy v pro případ, že nájemce nebo vypůjčitel neplní řádně své povinnosti, zejména neplatí včas nájemné anebo užívá věc v rozporu s podmínkami sjednanými ve smlouvě.
    (5) Přenechání věci nájemcem do užívání třetí osobě je vyloučeno.
    § 31
    Nájemné
    (1) Nájemné musí být sjednáno ve výši v místě a čase obvyklé pro obdobný druh nájmu.
    (2) V nájemní smlouvě organizační složka sjedná jménem státu roční úpravu nájemného zvýšenou o koeficient inflace (roční vážený průměr) vyhlášený Českým statistickým úřadem.
    § 32
    nadpis vypuštěn
    (1) Organizační složka jménem státu smluvně zajistí, že nájemce bude provádět potřebnou údržbu; úpravy a opravy pronajatých prostor jen s jejím souhlasem a na vlastní náklady. V případě státních příspěvkových organizací se postupuje v souladu se zvláštním právním předpisem.14a)
    (2) Po skončení nájemního vztahu je nájemce povinen věc vrátit ve stavu v jakém ji převzal s přihlédnutím k běžnému opotřebení.
    § 33
    Organizační složka zašle kopii uzavřené smlouvy podle této hlavy k evidenčním účelům ministerstvu.
    ČÁST IV.
    Závěrečná ustanovení
    § 34
    (1) Pokud se v ustanoveních části II. hospodaření s majetkem státu a části III. nakládání a majetkem státu, hovoří o organizačních složkách, vztahují se tato ustanovení rovněž i na státní příspěvkové organizace resortu.
    (2) Podrobnější podmínky a postup pro vyřazování služebních motorových vozidel v resortu ministerstva upravuje zvláštní instrukce.
    ČÁST IV.
    nadpis vypuštěn
    § 35
    Zvláštní předpis15) stanoví případy a podmínky, kdy za stát - organizační složku vystupuje a jedná ve věcech týkajících se majetku státu Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.
    ČÁST V.
    Zrušovací ustanovení
    § 35a
    Zrušuje se Instrukce Ministerstva spravedlnosti ČR č.j. 90/97-E, o hospodaření s národním majetkem (č. 6/1997 Sbírky instrukcí a sdělení) ve znění Instrukce č.j. 1290/99-E (č. 8/2000 Sbírky instrukcí a sdělení).
    ČÁST V.
    nadpis vypuštěn
    § 36
    Tato Instrukce nabývá účinnosti dnem podpisu.
    § 37
    zrušen
    Ministr spravedlnosti:
    JUDr. Jaroslav Bureš v.r.
    Ministr spravedlnosti:
    JUDr. Jaroslav Bureš v.r.
    SEZNAM PŘÍLOH
    1) vzor zápisu o přenechání nepotřebného majetku k užívání jiné organizační složce
    2) druhy majetku
    3) skupiny majetku
    4) vzor rozhodnutí o nepotřebnosti
    5) vzor smlouvy o nájmu nebytových prostor
    6) vzor dohody o zřízení věcného břemene
    7) metodický materiál pro organizační složky státu a státní organizace vydaný Ministerstvem financí ČR dne 27.7.2001 pod č.j. 22/13 414/2000
    8) závazné dokladové řady pro evidenci "Cizí peníze"
    -----------------
    *) Pozn. ASPI: Přílohy nebyly do ASPI zařazeny.
    Přílohy č. 1, 2, 5 a 6 byly změněny předpisem 32/2003-OIM-SP.
    Příloha č. 2 bod 2) písm. a) byla změněna předpisem 32/2003-OIM-SP.
    Příloha č. 2 byla změněna předpisem č. 1/2006-OMF-SP, týmž předpisem byla doplněna příloha č. 9
    Příloha č. 7 byla změněna předpisem č. 110/2006-OMF-SP.
    Přílohy č. 2 a 5 byly změněny předpisem č. 101/2007-INV-M
    1) § 54 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů.
    1a) § 250 a násl. zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
    1b) § 2 až § 12 zákona č. 201/2002 Sb., o Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových.
    1c) Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), a vyhláška Ministerstva financí č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., a zákona č. 123/2003 Sb.
    1d) § 48 a § 49 zákona č. 219/2000 Sb. , o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů.
    2) § 12 a § 13 zákona č. 219/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    3) § 60a, § 22 odst. 4 a 5 zákona č. 219/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    4) zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku), ve znění pozdějších předpisů.
    5) zákon č. 265/1992 Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných práv k nemovitostem, ve znění pozdějších předpisů
    5a) § 12 odst. 6 zákona č. 219/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    5b) Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů včetně předpisů sloužících k provedení zákona č. 563/1991 Sb.
    5c) Usnesení vlády č. 624 z 20.6.2001, o pravidlech, zásadách a způsobu zabezpečování kontroly užívání počítačových programů.
    6) § 14 odst. 2 vyhlášky MF č. 62/2001 Sb., o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu
    7) § 14 odst. 2 vyhlášky MF č. 62/2001 Sb., o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu
    8) Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
    9) § 9 odst. 2 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů
    10) § 21 odst. 2 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů
    10b) § 22 odst. 2 vyhlášky MF č. 62/2001 Sb., o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu.
    11) zákon č. 218/2000 Sb., v platném znění, a vyhláška MF č. 310/1995 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb, ve znění pozdějších předpisů.
    11) Zákon č. 218/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška Ministerstva financí č. 114/2002 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb, ve znění pozdějších předpisů.
    12) zákon č. 102/1992 Sb., kterým se upravují některé otázky související s vydáním zákona č. 509/1991 Sb., kterým se mění, doplňuje a upravuje občanský zákoník
    14) Zákon č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů
    14a) § 28 a § 33 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu, ve znění pozdějších předpisů.
    15) Zákon č. 201/2002 Sb., o Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 10.05.2023Důsledky porušení dotačních podmínek (online - živé vysílání) - 10.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (březen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Právo “dohodářů” na dovolenou ve světle vládního návrhu novely zákoníku práce
    • Nejvyšší soud: vyloučit jednatele či člena představenstva z výkonu funkce lze, i když nezpůsobí společnosti újmu
    • Excesivní vyplnění blankosměnky (vyplnění blankosměnky v rozporu s vyplňovacím oprávněním)
    • Předběžné opatření
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 6.
    • Vlastník pozemku a změna územního plánu
    • Rozdělení nezajištěných věřitelů do různých skupin v reorganizačním plánu
    • Zásadní faktory aktuálně ovlivňující českou ekonomiku aneb výhledy na rok 2023
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Vlastník pozemku a změna územního plánu
    • Zánik ručení jednatele za dluhy společnosti z důvodu promlčení
    • Ochrana osobnosti zaměstnance
    • Právní aspekty vícestranné směny nemovitostí
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 6.
    • Excesivní vyplnění blankosměnky (vyplnění blankosměnky v rozporu s vyplňovacím oprávněním)
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Předběžné opatření

    Při rozhodování o předběžných opatřeních podle § 102 odst. 1 zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu musí být poskytnuta ochrana jak tomu, kdo o vydání předběžného...

    Námitky uplatněné v kasační stížnosti

    Nereagoval-li Nejvyšší správní soud na námitku stěžovatele vznesenou v kasační stížnosti, že Policie České republiky zpracovala záznamy o pohybu jeho vozidla primárně pro daňové...

    Chráněný účet

    Povinnost peněžních ústavů k bezplatnému zřízení a vedení chráněného účtu podle § 304c odst. 1 věty třetí občanského soudního řádu není protiústavním omezením práva...

    Dokazování – zpožděný let (exkluzivně pro předplatitele)

    Zákonem stanovená částka nemůže být absolutní či jedinou mezní hranicí pro připuštění ústavněprávního přezkumu ve výjimečných případech zásadních pochybení orgánů...

    Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní

    Zákonem stanovený zákaz používat pro svou osobní potřebu výrobní a pracovní prostředky zaměstnavatele je absolutní; stanovení rozsahu souhlasu k použití výrobních a pracovních...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.