epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Vyhláška ze dne 11.4.2005 o plánování v oblasti vod

19.4.2005 | Sbírka:  142/2005 Sb. | Částka:  52/2005ASPI

Vztahy

Nadřazené: 254/2001 Sb.
Prováděcí: 11/2010 (KS), 10/2010 (KS), 9/2010 (KS), 8/2010 (KS), 7/2010 (KS), VV16/2007, 8734/2006-16320
Aktivní derogace: 140/2003 Sb.
Pasivní derogace: 24/2011 Sb.
142/2005 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 11. dubna 2005
o plánování v oblasti vod
Ministerstvo zemědělství ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí stanoví podle § 24 odst. 3 a § 26 odst. 2 a ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí a Ministerstvem vnitra stanoví podle § 25 odst. 4 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění zákona č. 20/2004 Sb., (dále jen "zákon"):
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška stanoví obsah, způsob zpracování, postup při projednávání a zveřejnění Plánu hlavních povodí České republiky (dále jen "Plán hlavních povodí"), obsah, postup zadání, způsob zpracování, podrobnosti etap, postup projednávání a způsob zveřejnění plánů oblastí povodí, jakož i vymezení obsahu základních a doplňkových opatření programů opatření k dosažení cílů ochrany vod podle § 23a zákona.
§ 2
Vymezení pojmů
(1) Koordinační oblast mezinárodní oblasti povodí je dílčí část mezinárodní oblasti povodí1) na území České republiky.
(2) Rizikový vodní útvar je útvar, u něhož nelze odůvodněně očekávat dosažení cílů ochrany vod na konci plánovacího období, bez provedení nezbytných opatření k dosažení cílů pro danou oblast povodí.
§ 3
Informační a mapové podklady
(1) Pro zpracování Plánu hlavních povodí a plánů oblastí povodí se používají zejména informace shromažďované v informačních systémech veřejné správy,2) údaje Českého statistického úřadu, územně plánovací dokumentace a územně plánovací podklady3) a státní mapová díla určená pro veřejné užití4) nebo mapová díla zpracovaná na jejich podkladě.
(2) Pro části povodí, která přesahují na území sousedních států, se použijí informační podklady a údaje vyžádané prostřednictvím Ministerstva životního prostředí podle § 108 odst. 2 písm. w) zákona.
Plán hlavních povodí
§ 4
(1) Základní obsah Plánu hlavních povodí je uveden v příloze č. 1. Tento obsah se doplní podle výsledků přípravných prací.
(2) Zpracování, projednávání a zveřejnění Plánu hlavních povodí zahrnuje
a) přípravné práce,
b) zpracování návrhu Plánu hlavních povodí, jeho zveřejnění k připomínkám veřejnosti, včetně uživatelů vody (dále jen "veřejnost") a jeho projednání,
c) posuzování vlivu návrhu Plánu hlavních povodí na životní prostředí podle zvláštního právního předpisu,5)
d) zpracování konečného návrhu Plánu hlavních povodí,
e) předložení konečného návrhu Plánu hlavních povodí s návrhem jeho závazných částí ke schválení vládě,
f) zveřejnění schváleného Plánu hlavních povodí,
g) průběžnou evidenci a ukládání dokladů a dokumentů z procesu zpracování, projednání a schvalování Plánu hlavních povodí.
(3) Při aktualizaci Plánu hlavních povodí se postupuje obdobně jako při jeho pořizování.
§ 5
Přípravné práce pro Plán hlavních povodí
Přípravné práce pro Plán hlavních povodí zahrnují
a) vymezení hlavních povodí České republiky (dále jen "hlavní povodí") ve vztahu k územním obvodům krajů a k mezinárodním oblastem povodí Labe, Odry a Dunaje,
b) shromáždění podkladů, zejména
1. aktuálních státních a krajských koncepčních dokumentů na úseku územního plánování, vodního hospodářství, životního prostředí a v souvisejících odvětvích,
2. dalších aktuálních programů vyplývajících z mezinárodních smluv a závazků vymezujících strategie v oblasti vod, které Česká republika přijala nebo k nim přistoupila, a dalších mezinárodních smluv, kterými je Česká republika vázána,
c) vyhodnocení uvedených podkladů do základního scénáře rozvoje všech složek hospodářství s významným vlivem na vodu v období, pro které bude zpracován Plán hlavních povodí,
d) sestavení předběžného přehledu významných problémů k řešení pro jednotlivá hlavní povodí na základě vyhodnocení výchozích podmínek a podkladů,
e) zpracování základních principů a postupů řešení,
f) zpracování oznámení koncepce6) a jeho předložení příslušnému úřadu podle zvláštního právního předpisu.7)
§ 6
Návrh Plánu hlavních povodí a jeho projednání
(1) Návrh Plánu hlavních povodí se zpracovává v rozsahu podle přílohy č. 1, podle výsledků přípravných prací a podle požadavků zvláštního právního předpisu.7)
(2) V návrhu Plánu hlavních povodí se stanovují rámcové cíle podle § 24 zákona a navrhují se opatření nezbytná pro dosažení stanovených cílů Plánu hlavních povodí a pro zajištění mezinárodních závazků České republiky jako rámcová opatření s celostátní působností, zejména opatření v oblasti legislativní, administrativní a ekonomické, a opatření pro jednotlivá hlavní povodí, včetně časového plánu jejich uskutečnění, odhadu finančních nákladů a strategie jejich financování a posouzení jejich ekonomických dopadů.
(3) Navržená opatření jsou podkladem pro návrh závazných částí Plánu hlavních povodí.
(4) Návrh Plánu hlavních povodí se zveřejňuje k připomínkám veřejnosti. Současně se zveřejněním návrhu Plánu hlavních povodí se vydá oznámení o jeho zveřejnění, které obsahuje adresu a lhůtu pro uplatnění připomínek, a to jednorázově ve třech celostátních denících a na portálu veřejné správy.8)
(5) Návrh Plánu hlavních povodí je považován za zveřejněný, je-li vystaven k veřejnému nahlédnutí zároveň u Ministerstva zemědělství a Ministerstva životního prostředí v listinné podobě a v elektronické podobě na portálu veřejné správy. Návrh Plánu hlavních povodí je vystaven k veřejnému nahlédnutí po dobu 30 dnů ode dne zveřejnění.
(6) Ke zveřejněnému návrhu Plánu hlavních povodí se mohou podat náměty, návrhy, námitky nebo připomínky (dále jen "připomínky"). Připomínky lze podat do 15 dnů po uplynutí lhůty podle odstavce 5. K připomínkám podaným po stanovené lhůtě se nepřihlíží.
(7) Všechny připomínky je třeba podat v listinné nebo v elektronické podobě na adresu uvedenou při zveřejnění návrhu Plánu hlavních povodí. V připomínce musí být uvedeno jméno, popřípadě jména, příjmení a adresa místa pobytu, jde-li o fyzickou osobu, nebo obchodní firma nebo název a sídlo podávajícího, jde-li o právnickou osobu. Připomínky podávané v elektronické podobě musí být opatřeny elektronickým podpisem nebo elektronickou značkou.9)
(8) Návrh Plánu hlavních povodí upravený podle vyhodnocení připomínek se předkládá příslušnému úřadu podle zvláštního právního předpisu.5)
§ 7
Konečný návrh Plánu hlavních povodí
(1) Konečný návrh Plánu hlavních povodí se zpracovává na základě stanoviska příslušného úřadu podle zvláštního právního předpisu.5)
(2) Konečný návrh Plánu hlavních povodí se předkládá, spolu se zprávou o vyhodnocení připomínek, stanoviskem příslušného úřadu podle zvláštního právního předpisu,5) zprávou o zahrnutí požadavků a podmínek obsažených ve stanovisku příslušného úřadu podle zvláštního právního předpisu5) a návrhem závazných částí Plánu hlavních povodí, ke schválení vládě.
§ 8
Zveřejnění schváleného Plánu hlavních povodí
(1) Informace o schválení Plánu hlavních povodí se zveřejňuje ve Věstníku vlády pro orgány krajů a orgány obcí a na portálu veřejné správy.
(2) Schválený Plán hlavních povodí se předává krajským úřadům a je přístupný veřejnosti po dobu jeho platnosti v listinné podobě na Ministerstvu zemědělství, Ministerstvu životního prostředí a krajských úřadech a v elektronické podobě na portálu veřejné správy.
Plán oblasti povodí
§ 9
(1) Základní obsah plánu oblasti povodí je uveden v příloze č. 2. Plán oblasti povodí obsahuje textovou část, tabulkové přílohy a mapové přílohy. Tento obsah se doplní podle výsledků schválení etap zpracování plánu oblasti povodí podle § 25 odst. 2 písm. a) a b) zákona a podle požadavků, které vyplývají z mezinárodní koordinace prací v rámci mezinárodních oblastí povodí Labe, Odry a Dunaje.
(2) Při zpracování plánu oblasti povodí se průběžně evidují a ukládají dokumenty související se zpracováním plánu oblasti povodí a dokumentující postup jeho zpracování, včetně výsledných dokumentů z jednotlivých etap prací a projednávání. Dokumenty použité pro zpracování plánu oblasti povodí jsou po dobu přípravy, zpracování, schvalování a platnosti plánu oblasti povodí veřejně přístupné k nahlédnutí u příslušného pořizovatele plánu oblasti povodí.
(3) Postup prací a evidence informací, dokladů a dokumentů se provádí takovým způsobem, aby bylo umožněno sestavení plánů mezinárodních oblastí povodí nebo koordinačních oblastí mezinárodních oblastí povodí.
(4) Při aktualizaci plánu oblasti povodí se postupuje obdobně jako při jeho pořizování.
§ 10
Přípravné práce pro plán oblasti povodí
(1) Přípravné práce pro plán oblasti povodí zahrnují
a) vymezení oblasti povodí ve vztahu k územním obvodům krajů a správním obvodům obcí s rozšířenou působností, k hlavním povodím a ke koordinačním oblastem mezinárodních oblastí povodí,
b) sestavení časového plánu a programu prací pro zpracování plánu oblasti povodí a jeho zveřejnění k připomínkám,
c) shromáždění závazných podkladů, zejména o stavu povrchových a podzemních vod, o užívání vod a nakládání s nimi a o vlivech na stav povrchových a podzemních vod v členění na vodní útvary,
1. informace shromažďované v informačních systémech veřejné správy podle § 19, 21 a 22 zákona a podle zvláštního právního předpisu,10)
2. údaje a výstupy vodní bilance podle zvláštního právního předpisu,11)
3. demografické a hospodářské údaje,
4. informace ze schválené územně plánovací dokumentace, pokud nejde o regulační plán,
5. údaje o stavu ochrany před povodněmi a o vodním režimu krajiny,
6. akční plány nebo programy přijaté k implementaci právních předpisů Evropských společenství a k realizaci závazků České republiky vyplývajících z mezinárodních smluv a závazků v oblasti jakosti vod,
7. údaje o užívání vod a nakládání s nimi,
8. údaje o vlivech na stav povrchových a podzemních vod,
9. údaje o monitorovacích programech a jejich výsledcích,
10. údaje o vymezení a ochranných podmínkách zvláště chráněných území, evropsky významných lokalit, ptačích oblastí, územního systému ekologické stability a významných krajinných prvků,
11. údaje o vymezení a ochranných podmínkách zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů,
d) shromáždění dalších podkladů12) jako zdrojů informací o možných požadavcích na užívání vod a nakládání s nimi a o možných vlivech na stav povrchových nebo podzemních vod,
e) analýzu všeobecných a vodohospodářských charakteristik oblasti povodí, zahrnující zejména
1. návrh úpravy vymezení vodních útvarů a jejich charakteristiky,
2. návrh registru chráněných oblastí,
3. stanovení cílů ochrany vod pro vodní útvary a chráněné oblasti,
f) zhodnocení dopadů lidské činnosti na stav povrchových a podzemních vod, zahrnující zejména
1. identifikaci významných vlivů,
2. určení předpokládaných požadavků na užívání vod, včetně požadavků na ochranu před povodněmi a dalšími škodlivými účinky vod,
3. analýzu dopadů na stav povrchových a podzemních vod,
4. výchozí vymezení silně ovlivněných vodních útvarů,
5. určení rizikových vodních útvarů,
6. výchozí návrh zvláštních cílů ochrany vod podle § 23a odst. 4 zákona,
g) ekonomickou analýzu užívání vody,
h) zpracování podkladů pro sestavení programů pro zjišťování a hodnocení stavu vod postupem podle § 21 odst. 3 zákona a zavedení těchto programů,
i) sestavení předběžného přehledu významných problémů nakládání s vodami zjištěných v oblasti povodí podle výsledku prací podle písmen c) až h),
j) zpracování oznámení koncepce6) a jeho předložení příslušnému úřadu podle zvláštního právního předpisu.7)
(2) V časovém plánu a programu prací pro zpracování plánu oblasti povodí se určí období, za které budou shromažďovány a používány podkladové údaje podle odstavce 1 písm. c) a d). Období se určí na základě dostupnosti podkladových údajů a dat s přihlédnutím k požadavkům mezinárodních komisí,13) které koordinují zpracování plánů mezinárodních oblastí povodí Labe, Odry a Dunaje.
(3) Časový plán a program prací pro zpracování plánu oblasti povodí (dále jen "časový plán a program prací") a předběžný přehled významných problémů nakládání s vodami zjištěných v příslušné oblasti povodí, včetně výchozího vymezení silně ovlivněných vodních útvarů a výchozích návrhů zvláštních cílů ochrany vod (dále jen "předběžný přehled významných problémů"), se nejpozději ve lhůtách stanovených podle § 25 zákona zveřejní k připomínkám veřejnosti.
(4) Časový plán a program prací a předběžný přehled významných problémů jsou považovány za zveřejněné, jsou-li vystaveny k veřejnému nahlédnutí v listinné podobě u všech krajských úřadů a všech správců povodí, jejichž územní působnosti se plán oblasti povodí týká, a v elektronické podobě na portálu veřejné správy. Časový plán a program prací a předběžný přehled významných problémů jsou vystaveny k veřejnému nahlédnutí po dobu 6 měsíců ode dne zveřejnění. Příslušná oznámení o zveřejnění časového plánu a programu prací a předběžného přehledu významných problémů se vyvěšují na úředních deskách územně dotčených krajských úřadů a obcí.
(5) Ke zveřejněným výsledkům přípravných prací podle odstavce 4 se mohou podávat připomínky ve lhůtě 6 měsíců ode dne jejich zveřejnění. K připomínkám podaným po stanovené lhůtě se nepřihlíží.
(6) Všechny připomínky je třeba podat v písemné nebo v elektronické podobě na adresu uvedenou při zveřejnění časového plánu a programu prací a předběžného přehledu významných problémů. V připomínce musí být uvedeno jméno, popřípadě jména, příjmení a adresa místa pobytu, jde-li o fyzickou osobu, nebo obchodní firma nebo název a sídlo podávajícího, jde-li o právnickou osobu. Připomínky podávané v elektronické podobě musí být opatřeny elektronickým podpisem nebo elektronickou značkou.9)
(7) Časový plán a program prací a předběžný přehled významných problémů, upravené podle vyhodnocení připomínek, se předkládají ke stanovisku ústředním vodoprávním úřadům a ústřednímu správnímu úřadu pro územní plánování a po jejich souhlasném stanovisku se předkládají ke schválení příslušným krajským úřadům.
§ 11
Návrh plánu oblasti povodí
(1) Návrh plánu oblasti povodí se zpracovává v rozsahu podle přílohy č. 2, podle schválení prací uvedených v § 10 odst. 7 příslušnými krajskými úřady a podle požadavků plynoucích z posuzování vlivu na životní prostředí podle zvláštního právního předpisu.5) Návrh plánu oblasti povodí obsahuje také konečné určení silně ovlivněných vodních útvarů a zvláštních cílů ochrany vod. V případech, kdy to vyžaduje zvláštní právní předpis14) nebo charakter řešené problematiky, se přistoupí k řešení v alternativách nebo variantách včetně jejich vyhodnocení.
(2) Součástí návrhu plánu oblasti povodí je návrh programů opatření včetně návrhu časového plánu jejich realizace a odhadu finančních nákladů a strategie jejich financování. Pro každé opatření se uvede i jeho očekávaný účinek.
(3) V programech opatření se zvlášť uvede seznam opatření zajišťujících nebo podporujících veřejné zájmy
a) k naplnění cílů ochrany vod (základních, popřípadě doplňkových opatření),
b) pro ochranu před povodněmi a dalšími škodlivými účinky vod,
c) pro plnění požadavků na vodohospodářské služby.
(4) Základní opatření podle odstavce 3 písm. a) jsou
a) opatření naplňující stanovené cíle ochrany vod,
b) opatření vyvolaná požadavky práva Evropských společenství v oblasti životního prostředí,
c) opatření k ochraně vod používaných k výrobě pitné vody,
d) opatření k regulaci odběrů povrchových a podzemních vod,
e) opatření k regulaci umělých infiltrací,
f) opatření u bodových zdrojů znečištění,
g) opatření regulující znečištění z plošných zdrojů znečištění,
h) opatření k zajištění odpovídajících hydromorfologických podmínek vodních útvarů, umožňujících dosažení požadovaného ekologického stavu nebo dobrého ekologického potenciálu,
i) opatření k zábraně vypouštění znečišťujících látek do podzemních vod,
j) opatření k odstranění znečištění povrchových vod zvlášť nebezpečnými závadnými látkami a nebezpečnými závadnými látkami,
k) opatření k prevenci havarijního znečištění,
l) opatření k ochraně povrchových vod využívaných ke koupání osob.
(5) Doplňková opatření podle odstavce 3 písm. a) mohou být navržena podle seznamu vzorových doplňkových opatření.15)
(6) Program opatření ke splnění požadavků na vodohospodářské služby obsahuje opatření v řízení a využívání vodních zdrojů, popřípadě opatření doplňující vodohospodářskou infrastrukturu v oblasti povodí.
(7) Navržená opatření jsou podkladem pro návrh závazných částí plánu oblasti povodí.
§ 12
Zveřejnění a projednání návrhu plánu oblastí povodí
(1) Návrh plánu oblasti povodí se předkládá po schválení územně příslušnými krajskými úřady ve lhůtě stanovené podle § 25 odst. 2 zákona k připomínkám veřejnosti. K návrhu plánu oblasti povodí se přikládá stručný souhrn, který umožní porozumět jeho odbornému obsahu a přiblížit význam navrhovaných opatření, a to zpravidla ve formě přehledných map a stručných doprovodných textů, doplněných v nezbytném rozsahu tabulkami.
(2) Návrh plánu oblasti povodí je považován za zveřejněný, je-li vystaven v listinné podobě k veřejnému nahlédnutí u všech krajských úřadů a všech správců povodí, jejichž územní působnosti se plán týká, a v elektronické podobě na portálu veřejné správy. Návrh plánu oblasti povodí je vystaven k veřejnému nahlédnutí po dobu 6 měsíců ode dne zveřejnění.
(3) Současně se zveřejněním návrhu plánu oblasti povodí se vyvěsí oznámení o zveřejnění s adresou a termínem pro uplatnění připomínek na úředních deskách příslušných krajských úřadů a obcí, jejichž územní působnosti se budou dotýkat opatření vyplývající z návrhu plánu oblasti povodí, jakož i prostřednictvím portálu veřejné správy.
(4) Ke zveřejněnému návrhu plánu oblasti povodí se mohou podávat připomínky k jeho obsahu nebo k navrhovaným cílům a způsobům jejich dosažení ve lhůtě 6 měsíců ode dne zveřejnění. K připomínkám podaným po stanovené lhůtě se nepřihlíží.
(5) Všechny připomínky je třeba podat v písemné nebo v elektronické podobě na adresu uvedenou v oznámení o zveřejnění návrhu plánu oblasti povodí. V připomínce musí být uvedeno jméno, popřípadě jména, příjmení a adresa místa pobytu, jde-li o fyzickou osobu, nebo obchodní firma nebo název a sídlo podávajícího, jde-li o právnickou osobu. Připomínky podávané v elektronické podobě musí být opatřeny elektronickým podpisem nebo elektronickou značkou.9)
(6) Vyhodnocení podaných připomínek se zpracuje do 60 dnů po uplynutí lhůty k podávání připomínek podle odstavce 4. Vyhodnocení se zpracuje ve formě zprávy s přehledem podaných připomínek a změnami, které byly v jejich důsledku provedeny v návrhu plánu oblasti povodí. Tato zpráva bude zveřejněna v listinné podobě po dobu 30 dnů u správců povodí a krajských úřadů, jejichž územní působnosti se plán týká, a v elektronické podobě na portálu veřejné správy.
(7) Návrh plánu oblasti povodí upravený podle vyhodnocení připomínek se předkládá ke stanovisku ústředním vodoprávním úřadům a ústřednímu správnímu úřadu pro územní plánování a po jejich souhlasném stanovisku se předkládá ke schválení příslušným krajským úřadům.
(8) Návrh plánu oblasti povodí schválený příslušnými krajskými úřady se předkládá příslušnému úřadu podle zvláštního právního předpisu.5)
§ 13
Konečný návrh plánu oblasti povodí
(1) Konečný návrh plánu oblasti povodí se zpracuje na základě výsledků schválení návrhu plánu oblasti povodí příslušnými krajskými úřady a stanoviska příslušného úřadu podle zvláštního právního předpisu.5)
(2) Konečný návrh plánu oblasti povodí s vyznačením územní působnosti krajů se předkládá ke schválení příslušným krajům spolu se zprávou o vyhodnocení připomínek, stanoviskem příslušného úřadu podle zvláštního právního předpisu,5) zprávou o zahrnutí požadavků a podmínek obsažených ve stanovisku příslušného úřadu podle zvláštního právního předpisu5) a návrhem závazných částí plánu oblasti povodí.
§ 14
Zveřejnění schváleného plánu oblasti povodí
Schválený plán oblasti povodí je přístupný veřejnosti po dobu jeho platnosti v listinné podobě u příslušných krajských úřadů a správců povodí, jejichž územní působnosti se plán týká, a v elektronické podobě na portálu veřejné správy.
§ 15
Schválená část plánu oblasti povodí, která obsahuje opatření, na něž se vztahuje zvláštní právní předpis,16) se předkládá příslušným orgánům územního plánování jako podklad pro pořízení územně plánovací dokumentace nebo její změny. To neplatí, pokud je opatření v souladu s platnou územně plánovací dokumentací.
Závěrečná ustanovení
§ 16
Zrušovací ustanovení
Vyhláška č. 140/2003 Sb., o plánování v oblasti vod, se zrušuje.
§ 17
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. května 2005.
Ministr:
Ing. Palas v. r.
Příl.1
Základní obsah Plánu hlavních povodí
A. Východiska pro zpracování Plánu hlavních povodí:
   1. zdůvodnění  jeho  potřeby   a  charakteru  (hlavní  principy
      a postupy řešení),
   2. výčet významných výchozích podmínek  a hlavních podkladů pro
      zpracování Plánu hlavních povodí,

B. Vymezení  vztahu  hlavních  povodí   k  územním  obvodům  krajů
   a k mezinárodním oblastem povodí Labe, Odry a Dunaje,

C. Rámcové  cíle,   hlavní  principy  a   zásady  státní  politiky
   v oblasti   vod  pro   území  České   republiky,  případně  pro
   jednotlivá  hlavní  povodí  pro  dlouhodobé zajištění veřejných
   zájmů:
   1. k naplnění cílů ochrany vod jako složky životního prostředí,
   2. pro ochranu před povodněmi a dalšími škodlivými účinky vod,
   3. pro plnění požadavků na vodohospodářské služby,

D. Programy  opatření  k  dosažení  strategických  cílů, vytčených
   zásad  a  principů,  pro  území  České  republiky, případně pro
   jednotlivá hlavní povodí, obsahující zejména:
   1. návrhy ekonomických nástrojů a opatření na podporu veřejných
      zájmů podle § 23 zákona,
   2. zásadní   technická  opatření   doplňující  vodohospodářskou
      infrastrukturu,  s  významem  nebo  s  účinkem  přesahujícím
      územní obvody krajů nebo oblasti povodí,
   3. základní  standardy  ochrany  před  povodněmi  a opatření ke
      koordinaci ochrany před  povodněmi v souvisejících oblastech
      povodí,
   4. návrhy případných legislativních úprav,
   5. návrhy správných postupů,
   6. opatření   k   podpoře   šetrného   užívání  vodních  zdrojů
      a technologií nezatěžujících vodní prostředí,
   7. podněty k zaměření výzkumu  a vývoje a rozvíjení mezinárodní
      spolupráce,
   8. informační  nástroje pro  komunikaci s  veřejností a  návrhy
      vzdělávacích a demonstračních projektů,

E. Časový plán realizace opatření podle písm. D.,

F. Souhrn opatření  k realizaci v programech  opatření podle Plánu
   hlavních   povodí,   včetně    strategie   jejich   financování
   a posouzení ekonomických dopadů,

G. Formální  uspořádání   zpracovaných  materiálů  Plánu  hlavních
   povodí, umožňující informování a konzultace s veřejností,

H. Požadavky na zpracování plánů oblastí povodí.

Aktualizace Plánu hlavních povodí navíc zahrne:

Souhrn změn od publikace předchozího Plánu hlavních povodí.
Příl.2
Základní obsah plánů oblastí povodí17)
A. Popis oblasti povodí

A.1. Všeobecný popis oblasti povodí

 A.1.1. Vymezení oblasti povodí
 A.1.2. Geomorfologické poměry
 A.1.3. Geologické poměry
 A.1.4. Hydrogeologické poměry
 A.1.5. Hydrologické poměry
 A.1.6. Pedologické poměry
 A.1.7. Lesní poměry
 A.1.8. Klimatické poměry
 A.1.9. Sídelní struktura
A.1.10. Hospodářské poměry
A.1.11. Využití ploch v oblasti povodí
A.1.12. Kulturně historické a technické památky
A.1.13. Chráněná území ochrany přírody a krajiny

A.2. Charakteristiky oblasti povodí

A.2.1. Povrchové vody
       Umístění a hranice vodních útvarů včetně jejich vyznačení v
       mapovém podkladu podle § 3
       Hydrologické charakteristiky vodních útvarů
       Ekoregiony  a typy  útvarů povrchové  vody v  rámci oblasti
       povodí včetně jejich vyznačení v mapovém podkladu podle § 3
       Referenční podmínky pro typy útvarů povrchových vod
A.2.2. Podzemní vody
       Umístění a hranice vodních útvarů včetně jejich vyznačení v
       mapovém podkladu podle § 3
A.2.3. Chráněné oblasti,  jejich umístění a  hranice včetně jejich
       vyznačení v mapovém podkladu podle § 3
       Vodní útvary určené k odběru vody pro lidskou spotřebu
       Území  vymezená  pro  ochranu  hospodářsky významných druhů
       vázaných na vodní prostředí
       Vodní  útvary  určené  jako  rekreační  vody včetně oblastí
       vymezených jako vody ke koupání
       Zranitelné oblasti
       Citlivé oblasti
       Zvláště chráněná  území, evropsky významné  lokality, ptačí
       oblasti,  územní  systém  ekologické  stability  a významné
       krajinné prvky

A.3. Doplňující údaje

A.3.1. Kontaktní místa a postupy  pro získání základní dokumentace
       a informací  o etapách  zpracování plánu  oblasti povodí  a
       plánu oblasti povodí
       Kontaktní   místa  pro   získání  informací   o  aktuálních
       sledovaných údajích  z programů pro  zjišťování a hodnocení
       stavu vod
       Seznam  pořizovatelů  plánu  oblasti  povodí  a příslušných
       správních úřadů
       Seznam   kompetentních  úřadů   (název  a   adresa,  územní
       působnost,   oblasti  povodí,   právní  statut,  působnost,
               členství, mezinárodní vztahy)
A.3.2. Opatření    uskutečněná    pro    informování    veřejnosti
       o zjišťování a hodnocení stavu vod a souhrn jejich výsledků
       a změn provedených v jejich důsledku v plánu

Aktualizace plánu navíc zahrne

A.3.3. Souhrn změn  od publikace předchozího  plánu oblasti povodí
       včetně   přehledu  realizovaných   a  plánovaných  opatření
       u útvarů se zvláštními cíli ochrany vod
A.3.4. Vyhodnocení  pokroku při  dosahování cílů  ochrany vod jako
       složky   životního   prostředí   včetně   jejich  vyznačení
       v mapovém podkladu podle § 3,  výsledků hodnocení stavu vod
       v        období  platnosti předchozího  plánu a  vysvětlení
       důvodů pro nesplnění cílů ochrany vod jako složky životního
       prostředí
A.3.5. Souhrn a vysvětlení neprovedených opatření
A.3.6. Souhrn dodatečných prozatímních opatření

B. Užívání vod a jeho vliv na stav vod

B.1. Současné užívání vod

B.1.1. Povrchové vody - identifikace vlivů
       Bodové zdroje znečištění
       Plošné znečištění
       Odběry povrchové vody
       Řízení odtoku povrchové vody (vodní nádrže, převody vody)
       Morfologické úpravy vodních útvarů
       Jiné užívání povrchových vod
B.1.2. Podzemní vody - identifikace vlivů
       Bodové zdroje znečištění
       Plošné znečištění
       Odběry podzemních vod
       Umělá infiltrace
       Vypouštění vod do podzemních vod
       Využití území v infiltračních oblastech
       Jiné užívání podzemních vod

B.2. Požadavky na užívání vod - výhledový stav (základní scénář)

B.2.1. Seznam plánů a programů s  požadavky na užívání vod a vlivy
       na stav vod
B.2.2. Prognóza požadavků na povrchové vody
B.2.3. Prognóza požadavků na podzemní vody
B.2.3. Výsledky vodohospodářské bilance výhledového stavu

B.3. Opatření k uspokojení požadavků  na užívání vod  (výhledového
     stavu)

B.3.1. Opatření pro povrchové vody
B.3.2. Opatření pro podzemní vody

B.4. Vyhodnocení dopadů lidské činnosti na stav vod a identifikace
     rizikových vodních útvarů

B.4.1. Povrchové vody
       Bodové zdroje znečištění
       Plošné znečištění včetně přehledu využívání území
       Odběry povrchové vody
       Řízení odtoku povrchové vody
       Morfologické úpravy vodních útvarů
       Jiné užívání povrchových vod
       Seznam rizikových vodních útvarů
B.4.2. Podzemní vody
       Bodové zdroje znečištění
       Plošné znečištění včetně přehledu využívání území
       Odběry podzemní vody
       Umělá infiltrace
       Jiné užívání podzemních vod
       Seznam rizikových vodních útvarů

C. Stav a ochrana vodních útvarů

C.1. Podmínky  dosažení  cílů  ochrany  vod  jako složky životního
     prostředí

C.1.1. Povrchové vody
       Ekologický   stav   vod   (stanovení   typově  specifických
       referenčních  podmínek,  tj.  hodnot  složek  pro hodnocení
       ekologického   stavu   -   biologické,   hydromorfologické,
       chemické a fyzikálně chemické)
       Chemický stav vod (podmínky pro dosažení dobrého chemického
       stavu)
C.1.2. Podzemní vody
       Kvantitativní  stav  vod  (podmínky  pro  dosažení  dobrého
       kvantitativního stavu)
       Chemický   stav   vod   (podmínky   pro  dosažení   dobrého
       chemického stavu)
C.1.3. Chráněné oblasti
       Přehled  standardů   a  cílů  vyhlášených   pro  jednotlivé
       chráněné oblasti

C.2. Programy  zjišťování   a  hodnocení  množství   a  stavu  vod
     (Programy monitoringu)

C.2.1. Povrchové vody (mapy monitorovacích sítí)
       Ekologický  a chemický  stav vod  (situační, provozní, nebo
       průzkumný  monitoring, výsledky  monitorování a klasifikace
       ekologického   stavu/potenciálu,    výsledky   monitorování
       a klasifikace  chemického  stavu)  včetně  jejich vyznačení
       v mapovém podkladu podle § 3
C.2.2. Podzemní vody (mapy monitorovacích sítí)
       Kvantitativní stav vod (výsledky monitorování a klasifikace
       kvantitativního stavu)
       Chemický stav vod  (situační, provozní monitoring, výsledky
       monitorování a klasifikace  chemického stavu) včetně jejich
       vyznačení v mapovém podkladu podle § 3
C.2.3. Chráněné oblasti (mapy monitorovacích sítí)
       Výsledky  monitoringu  chráněných   oblastí  včetně  jejich
       vyznačení v mapovém podkladu podle § 3

C.3. Cíle   ochrany   vod    jako   složky   životního   prostředí
     (environmentální cíle) pro období platnosti plánu

C.3.1. Povrchové vody
       Přehled cílů ochrany vod jako složky životního prostředí
       Seznam vodních útvarů, u  nichž bude dosaženo dobrého stavu
       vod na konci plánovacího období v členění na vody tekoucí a
       stojaté
       Seznam vodních  útvarů s předpokladem  prodloužení lhůt pro
       dosažení cílů,  dosažení méně přísných  cílů nebo dočasného
       zhoršení stavu včetně odůvodnění
       Umělé  a  silně  ovlivněné  vodní  útvary  (seznam a důvody
       jejich vymezení)
C.3.2. Podzemní vody
       Přehled  cílů ochrany  vod jako  složky životního prostředí
       (environmentální cíle)
       Seznam vodních útvarů, u  nichž bude dosaženo dobrého stavu
       vod na konci plánovacího období
       Seznam vodních  útvarů s předpokladem  prodloužení lhůt pro
       dosažení cílů, dosažení méně   přísných cílů nebo dočasného
       zhoršení stavu včetně odůvodnění
C.3.3. Chráněné oblasti
       Přehled  cílů ochrany  vod jako  složky životního prostředí
       (environmentální cíle)
       Seznam  chráněných  oblastí,  u  nichž  bude  dosaženo cílů
       ochrany  vod  jako  složky  životního  prostředí  na  konci
       plánovacího období
       Seznam   chráněných  oblastí   s  předpokladem  prodloužení
       termínů pro dosažení cílů, dosažení méně přísných cílů nebo
       dočasného zhoršení stavu včetně odůvodnění

C.4. Programy  opatření k  dosažení cílů  ochrany vod  jako složky
     životního prostředí

 C.4.1. Opatření vyvolaná požadavky právních předpisů ES v oblasti
        životního prostředí
 C.4.2. Opatření uplatněná  pro vody užívané  nebo  které se budou
        využívat pro odběr vody určené pro lidskou spotřebu
 C.4.3. Opatření vyplývající z vodohospodářské bilance výhledového
        stavu množství a jakosti povrchových a podzemních vod
 C.4.4. Opatření  pro  regulaci  odběrů  a  vzdouvání  vod  včetně
        odůvodnění případných výjimek
 C.4.5. Opatření k zamezení přímému vypouštění do podzemních vod s
        uvedením případů povoleného vypouštění
 C.4.6. Opatření   k  omezování  vypouštění  znečištění z bodových
        zdrojů a jiných činností majících vliv na stav vod
 C.4.7. Opatření  k  omezování,  případně  zastavení  vnosu zvlášť
        nebezpečných látek do vod
 C.4.8. Opatření k  prevenci a snížení  dopadu případů havarijního
        znečištění
 C.4.9. Opatření  u  vodních  útvarů,  u  nichž je nepravděpodobné
        dosažení cílů ochrany vod jako složky životního prostředí
C.4.10. Doplňující  opatření nezbytná  pro splnění  přijatých cílů
        ochrany vod jako složky životního prostředí
C.4.11. Příspěvek ke snížení znečištění mořských vod
C.4.12. Opatření k aplikaci principu "znečišťovatel platí"

C.5. Registr  dalších  podrobnějších  programů  a  plánů pro danou
     oblast   povodí,  týkajících   se  zejména   dílčích  povodí,
     zpracovatelských  oblastí,  sektorů,  problémů  nebo  vodních
     typů, a to zároveň se shrnutím jejich obsahu

D. Ochrana před povodněmi a vodní režim krajiny

D.1. Stav ochrany před povodněmi a vodního režimu krajiny

D.1.1. Srážko-odtokové charakteristiky území
D.1.2. Vodní eroze, plaveninový a splaveninový režim
D.1.3. Odvodnění pozemků
D.1.4. Závlahy pozemků
D.1.5. Oblasti s urychleným odtokem srážkových vod a nedostatečnou
       mírou akumulace vody
D.1.6. Místa  omezující průtočnost  koryt vodních  toků a údolních
       niv
       Místa, kde dochází k nadměrnému zanášení splaveninami
D.1.7. Vymezení  zastavěných území  nechráněných nebo nedostatečně
       chráněných před povodněmi
D.1.8. Vodní útvary s napjatou vodohospodářskou bilancí

D.2. Cíle    ochrany    před    negativními    dopady   extrémních
     hydrologických  situací  a  pro  zlepšování  vodního   režimu
     krajiny

D.2.1. Prevence před povodněmi
D.2.2. Prevence negativních důsledků suchých období
D.2.3. Cíle pro zlepšování stavu vodního režimu krajiny

D.3. Extrémní odtokové situace a jejich důsledky

D.3.1. Historické povodně a území rozlivů povodní
D.3.2. Nebezpečí  výskytu   povodní  a  možné   škody  včetně  map
       povodňových rizik
D.3.3. Historická období sucha a jejich důsledky
D.3.4. Nebezpečí výskytu období sucha a možné škody

D.4. Opatření na ochranu území před extrémními vodními stavy

D.4.1. Kapacity koryt vodních toků
D.4.2. Záplavová území
D.4.3. Území určená k rozlivům povodní
D.4.4. Území chráněná před povodněmi
D.4.5. Opatření na omezení negativních účinků povodní
D.4.6. Opatření ke splnění přijatých cílů ochrany před povodněmi
D.4.7. Zabezpečenost užívání vod v období sucha

D.5. Vodní toky a příbřežní zóna

D.5.1. Vymezení sítě sledovaných vodních toků
D.5.2. Koryta vodních toků
D.5.3. Příbřežní zóna a břehové a doprovodné porosty
D.5.4. Možnost přístupu k hladině vody

E. Odhad dopadů opatření uvedených v části  B.3, C.4 a D.4 na stav
   vod

E.1. Povrchové vody
     Ekologický  stav/potenciál  (odhad  hodnot  složek  kvality a
     zjištění    stavu/potenciálu     pro    biologické    složky,
     hydromorfologické  složky,  chemické   a  fyzikálně  chemické
     složky)
     Chemický stav (odhad hodnot složek kvality a zjištění stavu a
     klasifikace a znázornění stavu v mapách)

E.2. Podzemní vody
     Kvantitativní  stav  (odhad  režimu  hladiny,  klasifikace  a
     znázornění stavu v mapách)
     Chemický   stav  (odhad   hodnot  ukazatelů,   klasifikace  a
     znázornění stavu v mapách)

F. Ekonomická analýza

F.1. Hospodářský význam užívání vod - výchozí stav

F.1.1. Platby k úhradě správy vodních toků a správy povodí
F.1.2. Platby za odebrané množství podzemní vody
F.1.3. Poplatky za vypouštění odpadních vod do vod povrchových
F.1.4. Poplatky  za  povolené  vypouštění  odpadních  vod  do  vod
       podzemních
F.1.5. Poplatky za znečištění vypouštěných odpadních vod
F.1.6. Vodné a  stočné za dodávku pitné          vody a odvádění odpadních
       vod kanalizací
F.1.7. Náklady spojené s ochranou před povodněmi
F.1.8. Ekonomický   a  sociálně-ekonomický   význam  užívání  vody
       v daném  povodí,  včetně  uvedení  konfliktů mezi uživateli
       vody
F.1.9. Výdaje na opatření ve veřejném zájmu

F.2. Prognóza   trendu   objemu,   cen   a   nákladů  spojených  s
     vodohospodářskými službami

F.2.1. Platby k úhradě správy vodních toků a správy povodí (souhrn
       nákladů za správu vodních toků a správu povodí)
F.2.2. Platby za odebrané množství podzemní vody
F.2.3. Poplatky za vypouštění odpadních vod do vod povrchových
F.2.4. Poplatky  za  povolené  vypouštění  odpadních  vod  do  vod
       podzemních
F.2.5. Poplatky za znečištění vypouštěných odpadních vod
F.2.6. Vodné a  stočné za dodávku pitné  vody a odvedení odpadních
       vod kanalizací
F.2.7. Náklady spojené s ochranou před povodněmi
F.2.8. Výdaje na opatření ve veřejném zájmu
F.2.9. Prognóza trendu souvisejících investic
       Zabezpečení odběrů pitné vody
       Zabezpečení ostatních odběrů
       Omezení vnosu znečištění do vod a sanace zdrojů znečištění
       Zjišťování a hodnocení stavu vodních útvarů
       Úpravy vodních útvarů
       Ochrana před povodněmi

F.3. Posouzení nákladové efektivnosti jednotlivých opatření včetně
     ekonomických dopadů

F.3.1. Základní opatření
F.3.2. Doplňková opatření
F.3.3. Náklady na opatření nezbytná pro splnění požadavků právních
       předpisů Evropských společenství v oblasti vod a ekonomické
       důvody změn  cílů, termínů dosažení  dobrého  stavu vodních
       útvarů nebo vyhlášení silně modifikovaných útvarů

F.4. Souhrn  výsledků ekonomické  analýzy užívání  vod a  opatření
     k zajištění    návratnosti    nákladů    za    užívání    vod
     a vodohospodářské služby
1) Vyhláška č. 292/2002 Sb., o oblastech povodí, ve znění vyhlášky č. 390/2004 Sb.
2) Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 517/2002 Sb.
3) Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.
4) Například zákon č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, ve znění pozdějších předpisů, § 3 odst. 1 nařízení vlády č. 116/1995 Sb., kterým se stanoví geodetické referenční systémy, státní mapová díla závazná na celém území státu a zásady jejich používání.
5) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění zákona č. 93/2004 Sb. § 45i zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění zákona č. 218/2004 Sb.
6) § 10c zákona č. 100/2001 Sb.
7) Zákon č. 100/2001 Sb.
8) § 2 písm. r) zákona č. 365/2000 Sb.
9) Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů.
10) Zákon č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění pozdějších předpisů.
11) § 1 odst. 1 vyhlášky č. 431/2001 Sb., o obsahu vodní bilance, způsobu jejího sestavení a o údajích pro vodní bilanci.
12) Například § 4 zákona č. 274/2001 Sb., § 38 zákona č. 114/1992 Sb.
13) Dohoda o Mezinárodní komisi pro ochranu Labe ze dne 8. října 1990.
Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 2/2003 Sb. m. s. o sjednání Dohody o Mezinárodní komisi pro ochranu Odry před znečištěním.
Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 122/1999 Sb. o sjednání Úmluvy o spolupráci pro ochranu a únosné využívání Dunaje.
14) Zákon č. 114/1992 Sb.
Zákon č. 100/2001 Sb.
15) Příloha VI Část B směrnice 2000/60/ES Evropského parlamentu a Rady ze dne 23. října 2000, kterou se stanoví rámec pro činnost společenství v oblasti vodní politiky.
16) Zákon č. 50/1976 Sb.
Vyhláška č. 135/2001 Sb., o územně plánovacích podkladech a územně plánovací dokumentaci, ve znění vyhlášky č. 570/2002 Sb.
17) Základní obsah plánu oblasti povodí je stanoven v návaznosti na přílohu VII směrnice 2000/60/ES Evropského parlamentu a Rady ze dne 23. října 2000, kterou se stanoví rámec pro činnost společenství v oblasti vodní politiky.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021
  • 17.02.2021Tax Compliance 2021 (online - živé vysílání) - 17.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Možné alternativy úpravy styku nezletilého s rodičem při svěření nezletilého do péče druhého rodiče
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Vícepráce aneb kdopak to zaplatí?
  • Návrat soukromých arbitrážních center do českého rozhodčího řízení?
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Vypořádání SJM
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Náklady řízení
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Právní jednání podle zákoníku práce
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Převod nevyčerpané dovolené podle novely zákoníku práce
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů