epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Metodický pokyn ze dne 11.4.2005 k provádění zákona č. 122/2000 Sb., ve znění zákona č. 483/2004 Sb., a k dopadu zákona č. 1/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní na změny v centrální evidenci sbírek

    11.4.2005 | Sbírka:  5762/2005 | Částka:  0/2005ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 1/2005 Sb., 122/2000 Sb.
    5762/2005
    METODICKÝ POKYN
    k provádění zákona č. 122/2000 Sb., ve znění zákona č. 483/2004 Sb., a k dopadu zákona č. 1/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní na změny v centrální evidenci sbírek
    Ministerstvo kultury České republiky
    V Praze dne 11. dubna 2005
    Ministerstvo kultury České republiky vydává metodický pokyn k provádění zákona č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 483/2004 Sb, a k dopadu zákona č. 1/2005 Sb., na změny v centrální evidenci sbírek.
    Úvod
    Parlament České republiky se dne 29. července 2004 usnesl na zákoně České republiky č. 483/2004 Sb., kterým se mění zákon č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 186/2004 Sb., který nabyl účinnosti dne 1. října 2004, a dne 26. prosince 2004 se usnesl na zákoně č. 1/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony. Oba tyto zákony se dotýkají činnosti muzeí a galerií. Tento metodický pokyn má přispět v případě zákona č. 483/2004 Sb., ke sjednocení pracovních postupů a ke sjednocení výkladu pojmů v zákoně uváděných a v případě zákona č. 1/2005 Sb., k výkladu postupu při aktualizaci změn v centrální evidenci sbírek, kterou zákon vyvolal. Ustanovení tohoto metodického pokynu mají povahu doporučení, závazná jsou pro správce sbírek ve vlastnictví České republiky1.
    ČÁST A
    Činnosti a postupy vyplývající ze zákona č. 483/2004 Sb.
    Čl. I
    Vymezení základních pojmů
    1. V § 2 zákona č. 122/2000 Sb., se doplňuje odst. 3, který vymezuje pojem "muzeum". Z definice muzea zejména plyne, že:
    a) muzeum je
    institucí
    , což znamená, že nejde o určitý formální subjekt (může jít o osobu právnickou, o osobu fyzickou, případně o subjekt bez vlastní právní subjektivity), nýbrž o uskupení ustavených, případně strukturovaných speciálních činností a praktik, tedy o širší pojem než je například pojem organizace, ústav nebo zařízení,
    b) muzeum získává a shromažďuje přírodniny a lidské výtvory pro vědecké a studijní účely a zkoumá prostředí, z něhož jsou přírodniny a lidské výtvory získávány,
    c) z vybraných přírodnin a lidských výtvorů vytváří sbírky, které trvale uchovává, eviduje a odborně zpracovává,
    d) umožňuje způsobem zaručujícím rovný přístup všem bez rozdílu využívání a zpřístupňování sbírek poskytováním vybraných veřejných služeb,
    e) účelem poskytování vybraných veřejných služeb není zpravidla dosažení zisku,
    f) galerie je muzeum specializované na sbírky výtvarného umění,
    g) definice respektuje časovou posloupnost základních činností muzea, kdy nejprve jsou přírodniny a lidské výtvory
    získávány a shromažďovány pro vědecké a studijní účely
    a zároveň jsou prováděny výzkumy a průzkumy prostředí, z něhož jsou získávány, a teprve následně a nikoliv automaticky ze všech, ale
    pouze z vybraných přírodnin a lidských výtvorů je tvořena sbírka
    ; jen zdánlivě toto neplatí pro muzea výtvarného umění (galerie), která zpravidla získávají nové přírůstky již s jasným záměrem zařadit je do sbírky, mohou však nabývat rozsáhlé konvoluty věcí, jimiž jsou např. pozůstalosti, odkazy atp., u nichž je výběr pro sbírku nutný,
    h) dále definice říká, že činnost muzea nespočívá pouze ve sbírání a tvorbě sbírky, ale také
    v poskytování vybraných veřejných služeb
    (viz dále).
    Protože pojem "muzeum" není chráněným názvem, není založena souvislost mezi vykonáváním činností uvedených v této definici a mezi užíváním názvu "muzeum" pro subjekt, který činnosti uvedené v ustanovení § 2 odst. 3 zákona nevykonává, nebo vykonává pouze některé z nich. Mohou tudíž existovat fyzické nebo právnické osoby či organizační složky státu nebo územních samospráv, které spravují sbírky ve vlastnictví státu, kraje nebo obce, a které se
    nazývají muzeum
    , ale kromě sbírkotvorné činnosti nevykonávají žádnou další činnost uvedenou v definici a naopak, mohou existovat fyzické nebo právnické osoby či organizační složky státu nebo územních samospráv, které vykonávají všechny činnosti v definici uvedené, ale slovo "muzeum" (ani "galerie") v názvu nemají1. Pro to, zda právnická osoba, fyzická osoba, organizační složka atp. je muzeem ve smyslu zákona, a tedy může také být poskytovatelem standardizovaných veřejných služeb (splňuje-li další podmínky, viz bod 3), rozhoduje obsah stanoveného předmětu hlavní činnosti, zpravidla ve zřizovací listině, ve statutu či v jiné listině, z nějž lze dovodit, že instituce je muzeem ve smyslu zákona č. 122/2000 Sb.
    2. V § 2 odst. 4, 5 a 6 zákona č. 122/2000 Sb., jsou definovány
    veřejné služby, vybrané veřejné služby a standardizované veřejné služby
    .
    Z těchto definic vyplývá, že:
    a) veřejnou službou je
    jakákoliv služba naplňující definici, bez ohledu na to, zda má či nemá nějakou souvislost se sbírkou2
    ,
    b) veřejnými službami jsou pouze takové služby, které jsou zčásti nebo zcela financované z veřejných rozpočtů3;
    částečným
    financováním veřejných služeb se rozumí jak pravidelné poskytování příspěvků na provoz, tak nepravidelné poskytování účelových dotací na financování programů a kulturních akcí na základě grantů,
    c) vybranou veřejnou službou je
    jakákoliv veřejná služba spočívající ve zpřístupňování a využívání sbírek a sbírkových předmětů a poznatků z nich získaných
    prostřednictvím
    muzejních výstav, muzejních programů a muzejních publikací
    , přičemž přívlastek "muzejní" vyjadřuje právě ten vztah ke sbírce či k poznatkům ze sbírky získaným; muzejními výstavami se rozumějí výstavy dlouhodobé (expozice) i výstavy krátkodobé, muzejními programy např. přednášky, besedy, exkurse, hudební, pěvecké, literární, scénické či jiné produkce, při nichž jsou prezentovány sbírkové předměty, jejich repliky či kopie, výsledky výzkumů atp., prezentace vzhledu nebo funkce jednotlivých sbírkových předmětů atp., muzejními publikacemi jsou míněny publikace periodické i neperiodické, publikace odborné i populární, průvodce a katalogy, zprávy o výzkumech, výroční zprávy, aktuální informace, veřejně šířené na jakémkoliv médiu včetně informačního systému s dálkovým přístupem ("internet") a dále veřejně šířené audiokazety, filmy, CD-Romy, videokazety, DVD nosiče atp., čerpající ze sbírky nebo prezentující poznatky ze sbírky získané či poznatky z výzkumu prostředí, z nějž muzeum sbírkové předměty získává,
    d) standardizovanou veřejnou službou je
    vybraná veřejná služba, pro níž je stanoven v ustanovení § 10a zákona č. 122/2000 Sb., standard územní, časové, ekonomické a fyzické dostupnosti
    .
    3. V § 2 odst. 7 je definován
    poskytovatel standardizovaných veřejných služeb
    (dále jen "poskytovatel"). Poskytovatelem je muzeum, které:
    a) Naplňuje v rámci stanoveného předmětu hlavní činnosti definici "muzea" podle ustanovení § 2 odst. 3 zákona č. 122/2000 Sb., tj.
    je muzeem
    ve smyslu tohoto zákona,
    b) spravuje sbírku (nebo sbírky), jejímž vlastníkem je Česká republika nebo kraj nebo obec,
    c) tato sbírka (nebo sbírky) je zapsaná v centrální evidenci sbírek (CES).
    Zákon ukládá povinnost Ministerstvu kultury zveřejnit síť poskytovatelů v informačním systému s dálkovým přístupem. Touto zveřejněnou sítí poskytovatelů je
    centrální evidence sbírek (CES)
    , zveřejněná na www stránce ministerstva. Ze zápisů sbírek je možné vyčíst, který ze správců sbírek výše uvedené podmínky splňuje.
    4. V § 2 odst. 8 zákon stanoví, že garantem poskytování standardizovaných veřejných služeb je zřizovatel poskytovatele nebo ten, kdo vůči poskytovateli plní funkci zřizovatele. Druhá část věty zohledňuje skutečnost, že mohou existovat muzea (či galerie) spravující sbírku ve vlastnictví státu nebo územního samosprávného celku, zřízené jiným způsobem než rozhodnutím vlastníka sbírky, a je určen subjekt, který vůči nim plní zřizovatelskou funkci. Např. Národní galerie v Praze je zřízena zákonem č. 148/1949 Sb., a funkci zřizovatele vůči ní plní Ministerstvo kultury.
    Čl. II
    Standardy a povinnosti poskytovatelů
    Nově vložený § 10a zákona č. 122/2000 Sb., stanoví
    standardy územní, časové, ekonomické a fyzické dostupnosti a vymezuje, kdy je možné zajišťování standardizovaných veřejných služeb omezit nebo pozastavit
    .
    1.
    Standardem územní dostupnosti
    standardizovaných veřejných služeb je
    síť poskytovatelů
    , definovaných v ustanovení § 2 odst. 7 zákona č. 122/2000 Sb., zveřejněná Ministerstvem kultury (dále jen "ministerstvo"). Zveřejněnou sítí poskytovatelů je
    centrální evidence sbírek (CES)
    , prezentovaná na www stránce ministerstva (Rejstříky - centrální evidence sbírek). Vymezení sítě poskytovatelů v CES nevylučuje změny této sítě, včetně např. zrušení či sloučení muzeí. Musí být však veřejně sděleno, který subjekt zajistí zákonem garantované poskytování standardizovaných veřejných služeb v daném území náhradou za dosavadního poskytovatele.
    2. V § 10a odst. 2, písm. a) - e) jsou vymezeny
    standardizované veřejné služby a povinnosti poskytovatelů při zajišťování jejich rozsahu a struktury
    takto:
    a) povinností poskytovatele je každoročně zpřístupnit sbírku nebo sbírkové předměty, které spravuje nebo sbírkové předměty zapůjčené z tuzemských či zahraničních muzeí a galerií
    prostřednictvím muzejních výstav
    se stanovenou návštěvní dobou; muzejní výstavou je výstava dlouhodobá (expozice) nebo výstava krátkodobá; z uvedení slova "muzejní výstava" v množném čísle vyplývá, že za splnění povinnosti lze pokládat zpřístupnění alespoň
    dvou
    muzejních výstav v každém roce (může jít o dvě expozice, expozici a výstavu nebo dvě výstavy); návštěvní doba výstav musí být
    veřejně oznámena
    , co se rozumí veřejným oznámením upravuje ustanovení § 10a odst. 6 zákona; minimální doba zpřístupnění výstav není stanovena, poskytovatel však musí doložit, že návštěvní dobu skutečně veřejně oznámil4,
    b) povinností poskytovatele je každoročně uspořádat
    muzejní programy
    , čerpající ze sbírky, kterou spravuje nebo ze sbírkových předmětů zapůjčených nebo z poznatků o přírodě nebo historii získaných zkoumáním sbírkových předmětů nebo předmětů obdobných nebo výzkumem prostředí, z nějž jsou tyto předměty získávány; z uvedení slova "muzejní program" v množném čísle vyplývá, že za splnění povinnosti lze pokládat uspořádání nejméně
    dvou muzejních programů
    v každém roce; muzejním programem je např. přednáška, beseda, exkurze, hudební nebo taneční produkce čerpající ze sbírky, scénický pořad, literární pořad, pracovní dílna, komentovaný výklad v expozici nebo na výstavě prováděný kurátorem sbírky, muzejním pedagogem, případně externím odborníkem, seminář či konference čerpající ze sbírky, prezentace funkce sbírkových předmětů, ukázka používání tradičních technologií, prezentace lidových zvyků atp., připravené pro širokou veřejnost, pro děti, tělesně postižené občany, seniory a pod.; muzejním programem není běžný výklad průvodce v expozici nebo na výstavě,
    c) povinností poskytovatele je každoroční poskytnutí informací o své činnosti ve zveřejněné výroční zprávě a dále každoroční zpracování informací o muzejních programech nebo vydání muzejních publikací čerpajících ze sbírky; informací jsou míněny zejména tiskové zprávy předávané do médií, informace zveřejňované na www stránkách, plakáty, pozvánky či letáky; muzejními publikacemi jsou míněny vědecké, odborné i populární publikace čerpající ze sbírky nebo z výzkumu prostředí, z něhož jsou sbírkové předměty získávány, včetně průvodců po expozicích a výstavách, katalogů, propagačních tiskovin; z uvedení slov "informace" a "muzejní publikace" v množném čísle vyplývá, že za splnění povinnosti lze pokládat poskytnutí či vydání nejméně
    dvou informací a publikací ročně
    ,
    d) poskytovatel je také povinen na vyžádání a za úplatu zpracovat odborný posudek, expertízu, stanovisko nebo pojednání v oborech své působnosti.
    3. Standardem
    ekonomické dostupnosti
    veřejných služeb je poskytování zlevněného vstupného osobám a skupinám osob v zákoně uvedeným. Způsob zajištění poskytování tohoto standardu a rozsah poskytování zákon neuvádí, z povahy věci však vyplývá, že i poskytování tohoto standardu je v případě kontroly nebo stížnosti nutné doložit, například příslušným vnitřním předpisem muzea. Pojem "senior" není totožný s pojmem "poživatel starobního důchodu", při stanovení věkové hranice je však možné řídit se zákonem č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů, a zvolit věkovou hranici stanovenou pro poživatele starobního důchodu, slevu však lze poskytnout i když o poživatele starobního důchodu nejde. Pojem "osoby se zdravotním postižením" zahrnuje i poživatele invalidního a částečného invalidního důchodu.
    4. Posledním standardem je
    standard fyzické dostupnosti
    veřejných služeb. Ten spočívá v odstraňování bariér znemožňujících užívání služeb osobám s omezenou schopností pohybu a orientace. Nejde ale pouze o stavební úpravy, zřizování výtahů, plošin překonávajících schody apod. Smyslem naplňování tohoto standardu je zajistit odstraňování bariér
    jakýmkoliv způsobem
    , který povede k tomu, aby osoba s omezenou schopností pohybu či orientace mohla navštívit výstavu, zúčastnit se programu. Patří sem tudíž také např. poskytnutí doprovodu jiné osoby, poskytnutí pojízdného křesla atp. Zákon zohledňuje rozdíly mezi možnostmi jednotlivých poskytovatelů, a to nejen z věcného hlediska ale i finančního tím, že rozhodnutí o konkrétním rozsahu zajišťování tohoto standardu ponechává na poskytovateli, neboť kromě památkového hlediska je nutné mít na zřeteli i zajištění bezpečnosti zaměstnanců, návštěvníků i sbírek.
    5. Zákon dále stanoví, kdy lze poskytování standardizovaných veřejných služeb omezit nebo dočasně pozastavit a ukládá poskytovatelům povinnost způsob a rozsah standardizovaných veřejných služeb
    veřejně oznámit
    . Zákon stanoví, co se považuje za veřejné oznámení - tisk, informační systém s dálkovým přístupem a vývěska na budově poskytovatele. Zákon nezakazuje využít i jiných prostředků (rozhlas, televize), jejich využití však nelze považovat za splnění podmínky veřejného oznámení i když prostou oznamovací povinnost mohou v konkrétních případech splnit i lépe.
    6. Lze shrnout, že povinnosti plynoucí ze zákona a týkající se poskytování standardizovaných veřejných služeb splní muzeum (galerie), které v průběhu každého kalendářního roku:
    a) zpřístupní veřejnosti
    nejméně dvě
    muzejní výstavy (dvě expozice nebo dvě krátkodobé výstavy nebo expozici a jednu krátkodobou výstavu),
    b) připraví pro veřejnost
    nejméně dva
    muzejní programy,
    c) zveřejní výroční zprávu o své činnosti za předešlý rok a zveřejní
    nejméně dvě
    zprávy (publikace) čerpající z vlastní činnosti,
    d) průběžně informuje veřejnost o své sbírce a o své činnosti,
    e) zpracuje posudek, expertízu, stanovisko nebo pojednání vycházející z oborů, v nichž působí, je-li o ně požádáno,
    f) veřejně oznámí rozsah a způsob poskytování služeb, případně jejich omezení nebo dočasné pozastavení způsobem uvedeným v zákoně.
    Tyto povinnosti je poskytovatel povinen každoročně splnit
    všechny
    , nelze např. nesplnění jedné nahradit splněním jiné, byť třeba v míře vyšší než stanoví standard. Nenaplňování standardů není sankcionováno, bude k němu však přihlíženo při posuzování žádostí o dotace.
    Čl. III
    Povinnosti a práva garantů
    1. Zákon vymezuje některé náležitosti zřizovacích listin či statutů muzeí - poskytovatelů, a to:
    a) určení oborů, v nichž poskytovatel působí5, v souladu s charakteristikou sbírky (jednotlivých "podsbírek") uvedenou v CES,
    b) určení území, z nějž převážně6 získává sbírkové předměty7, rovně v souladu s charakteristikou sbírky (jednotlivých "podsbírek") uvedenou v CES a v souladu s tradiční sběrnou oblastí8,
    c) doplnění předmětu hlavní činnosti muzea o formulaci, že
    "muzeum je poskytovatelem standardizovaných veřejných služeb ve smyslu ustanovení § 2 odst. 7 zákona č. 122/2000 Sb., ve znění zákona č. 483/2004 Sb."
    .
    Tyto povinnosti garanti splní do 6 měsíců po nabytí účinnosti zákona, tj. nejpozději do 31. března 2005 (zákon nabyl účinnosti 1.10.2004). Zřizovací listinou je míněn buď dokument tohoto názvu, tj. např. zřizovací listina příspěvkové organizace nebo zakládací listina (např. obecně prospěšné společnosti) nebo jiný dokument, v němž se stanoví předmět činnosti organizační složky či organizačního útvaru (např. organizační řád atp.).
    Tradiční sběrnou oblastí
    se rozumí území působnosti, z nějž pochází převážná část sbírkových předmětů tvořících sbírku muzea zapsanou v centrální evidenci sbírek podle zákona č. 122/2000 Sb.
    v oborech, v nichž muzeum působí
    .
    Souladem s tradiční sběrnou oblastí
    je jakékoliv vymezení území působnosti, které tradiční sběrnou oblast zcela nebo z podstatné části zahrnuje. Vymezení území působnosti nemusí být pro všechny obory, v nichž muzeum působí, shodné. Smyslem je zajištění
    kontinuity území působnosti muzea a kontinuity jeho sbírkotvorné činnosti
    .
    2. Garanti jsou dále povinni zajistit poskytovatelům podmínky pro plnění standardizovaných veřejných služeb. Tím je míněno zejména to, že poskytovateli budou zajištěny prostorové, materiální a technické podmínky a finanční podmínky v rámci příspěvku na provoz a činnost.
    3. Poskytování účelových finančních dotací garantům ze státního rozpočtu podle ustanovení § 10b odst. 2 zákona č. 122/2000 Sb., zajistí Ministerstvo kultury podle zásad, které vydá.
    Čl. IV
    Výklad pojmu "vystavování"
    Pojem "vystavování" je v zákoně zpřesněn tak, že vystavováním se rozumí
    prezentace (veřejné předvádění) buď vzhledu sbírkového předmětu popřípadě jeho funkce
    . Tím mizí nejasnosti, zda je v souladu se zákonem např. hra na historické hudební nástroje, předvádění funkčních dopravních prostředků (automobilů, tramvají, traktorů atp.), strojů a zařízení, atp.
    ČÁST B
    Činnosti a postupy vyplývající ze zákona č. 1/2005 Sb.
    Ustanovením Čl. X a XI zákona č. 1/2005 Sb., o rozpočtovém určení daní se mění zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů, a to v části týkající se vlastnictví movitých archeologických nálezů. Z toho vyplývají následující postupy v zápisu sbírek muzejní povahy do CES.
    1. Některá muzea včetně sbírek v minulosti přešla z vlastnictví státu do majetku obcí nebo krajů9, a to včetně movitých archeologických nálezů, které byly ke dni přechodu součástí sbírek, a jsou tudíž zapsány v CES jako majetek obcí nebo krajů.
    2. Movité archeologické nálezy, které tato muzea nabyla po dni přechodu vlastnických práv, však byly podle ustanovení § 23 zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči majetkem České republiky, a proto tato muzea požádala o zapsání
    státní archeologické sbírky
    do CES a spravovala tudíž dvě sbírky - jednu obecní (krajskou) a jednu státní.
    3. Protože podle ustanovení Čl. XI zákona č. 1/2005 Sb., přešly dnem 3.1.2005 movité archeologické nálezy uložené v těchto muzeích z majetku České republiky do majetku obcí, resp. krajů, je třeba provést změny v CES, a to takto:
    a) muzeum
    nemůže požádat o zrušení státní sbírky v CES
    , protože podle ustanovení § 8 odst. 2 vlastník sbírky, jímž je stát nebo územní samosprávný celek, nemá právo o zrušení zápisu v CES žádat a všechna ustanovení týkající se vlastníka sbírky plní správce sbírky,
    b) proto muzeum požádá o aktualizaci zápisu v CES na základě oddílu CESiku C 14 - typ změny - jiná (
    zrušení
    evidenčních čísel ve státní archeologické sbírce) z důvodu změny vlastníka,
    c) následně (současně) muzeum požádá o aktualizaci zápisu v CES na základě oddílu CESiku C 13 - typ změny - jiná (
    přidání
    evidenčních čísel sbírkových předmětů z někdejší státní archeologické sbírky do
    archeologické "podsbírky"
    sbírky ve vlastnictví obce nebo kraje),
    d) tím se
    státní archeologická sbírka
    zcela vyprázdní
    , sbírka přestane naplňovat znaky sbírky muzejní povahy a ministerstvo na základě vlastního podnětu - podle ustanovení § 8 odst. 1 písm. a) -
    následně rozhodnutím zruší zápis státní archeologické sbírky v CES
    a uvědomí o tom muzeum.
    ------------------------------------------------------------------------
    POZOR! Přidání evidenčních čísel sbírkových předmětů někdejší státní archeologické sbírky do archeologické "podsbírky" ve vlastnictví kraje nebo obce je možné pouze tehdy, nejsou-li tato evidenční čísla shodná s čísly jiných sbírkových předmětů v archeologické "podsbírce" ve vlastnictví kraje nebo obce již zapsaných! Pokud shodná jsou, je třeba sbírkové předměty přečíslovat!
    ------------------------------------------------------------------------
    4. Druhá varianta řešení spočívá v tom, že:
    a) muzeum požádá o aktualizaci zápisu
    státní archeologické sbírky s odkazem na zákon č. 1/2005 Sb., a to o
    změnu vlastníka a změnu názvu sbírky (pokud současný název obsahuje slovo "státní"),
    b) bude tak i nadále
    správcem dvou sbírek, tentokrát už obou ve vlastnictví kraje nebo obce
    (zákon neurčuje, kolik sbírek může jeden vlastník, resp. správce do CES zapsat) a nové přírůstky bude dále zapisovat podle vlastního uvážení buď pouze do této sbírky, jak tomu bylo dosud nebo podle kritérií, které samo stanoví jak do této sbírky, tak do archeologické "podsbírky" své druhé sbírky.
    ČÁST C
    Účinnost
    Metodický pokyn nabývá účinnosti dnem vydání.
    Ing. Pavel Jirásek
    ředitel odboru ochrany movitého kulturního dědictví, muzeí a galerií MK ČR
    1 Vnitřní normy jsou právně závazné nikoliv ze své podstaty, ale jen tehdy, jestliže mezi jejich vydavatelem a adresátem existuje vztah nadřízenosti a podřízenosti (Šín, Z., Řehák, K., 1993: Metodika tvorby předpisů).
    1 Nazývají se např. "Památník", "Pamětní síň", "Kulturní zařízení města-" atp.
    2 Příklady veřejných služeb, které nesouvisejí se sbírkou: vystavování zapůjčených přírodnin nebo lidských výtvorů, převzaté výstavy od jiných právnických nebo fyzických osob, jakékoliv programy (přednášky, exkurse, besedy, publikace, koncerty, taneční, pěvecké, literární či scénické produkce..) při nichž nejsou prezentovány sbírkové předměty vlastní ani sbírkové předměty jiných vlastníků či správců ani poznatky z nich získané, výstavy výtvarných děl, fotografií atp., které nemají vztah ke sbírce atp.
    3 Veřejnými rozpočty jsou míněny rozpočty státu, krajů a obcí.
    4 Např. pozvánkou, plakátem, letákem, zveřejněnou tiskovou zprávou či tiskem www stránky apod.
    5 Např. se uvede, že muzeum působí v oborech geologie, botanika, entomologie, zoologie, prehistorie, historie a etnografie.
    6 Uvede se území, z nějž pocházejí rozhodující části sbírky.
    7 Např. severní Čechy, zejména pak území okresů Liberec, Jablonec nad Nisou a Turnov.
    8 Tím je míněn soulad s oblastí, z níž byly až dosud sbírkové předměty získávány.
    9 Zákon č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku České republiky do vlastnictví obcí, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 157/2000 Sb., o přechodu věcí, práv a závazků z majetku České republiky do majetku krajů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a o souvisejících změnách a o změně zákona č. 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky, ve znění zákona č. 10/2001 Sb., a zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023
    • 24.03.2023Aktuální judikatura k procesnímu právu (online - živé vysílání) - 24.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Martina Řandu
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru
    • Nová sleva na pojistném na sociální zabezpečení
    • Nový, bezcitný a nejchytřejší konkurent na trhu. Měli by mít advokáti strach?
    • Příplatek mimo základní kapitál – váže se k podílu, nebo osobě? A jak je to s převodem?
    • Žaloba na neplatnost převodu věci podaná potenciálním dědicem zcizitele
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu energetického zákona
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Žaloba na neplatnost převodu věci podaná potenciálním dědicem zcizitele
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu energetického zákona
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru
    • Přichází směrnice NIS 2 a s ní revoluce v oblasti kybernetické bezpečnosti
    • Odepření plnění (zlatého padáku) ze smlouvy o výkonu funkce
    • Příplatek mimo základní kapitál – váže se k podílu, nebo osobě? A jak je to s převodem?
    • Ke spornosti výkladu ustanovení § 62 zákona o obchodních korporacích a dopadu povinností členů volených orgánů obchodní korporace na prokuristu
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Výpověď pro nadbytečnost po předchozím neplatném skončení pracovního poměru

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Jednání za právnickou osobu

    Za právnickou osobu v občanském soudním řízení jedná především – jak vyplývá z ustanovení § 21 odst. 1 písm. a) o. s. ř. – člen statutárního orgánu. Tvoří-li statutární...

    Insolvence a plná moc (exkluzivně pro předplatitele)

    Opravňuje-li procesní plná moc udělená přihlášeným věřitelem advokáta k zastupování věřitele v rámci všech úkonů, k nimž je věřitel oprávněn a povinen v rámci...

    Předsmluvní odpovědnost

    Úprava tzv. předsmluvní odpovědnosti stojí na obecné povinnosti jednat poctivě (§ 6 o. z.), a to i při jednání o uzavření smlouvy. Možnost vzniku povinnosti k náhradě škody mezi...

    Ukládání trestů (exkluzivně pro předplatitele)

    Uložení trestu pod dolní hranicí trestní sazby nelze odůvodnit odkazem na § 39 odst. 4 tr. zákoníku a v něm zakotvenou povinnost soudu přihlédnout při stanovení druhu trestu a jeho...

    Závěť (exkluzivně pro předplatitele)

    V ustanoveních § 555 a násl. o. z. je obsažena obecná úprava interpretace právních jednání, u některých právních jednání stanoví zákon speciální pravidla pro jejich výklad. Tak...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.