epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Výzva ze dne 16.5.2016 č. 5/2016 k předkládání žádostí o poskytnutí podpory v rámci NP ŽP

    16.5.2016 | Sbírka:  ZP24/2016 | Částka:  4/2016ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 185/2001 Sb.
    ZP24/2016
    Výzva č. 5/2016
    k předkládání žádostí o poskytnutí podpory v rámci Národního programu Životní prostředí
    Ministerstvo životního prostředí (dále jen „MŽP“) vyhlašuje prostřednictvím Státního fondu životního prostředí ČR (dále jen „Fond“) Výzvu pro předkládání žádostí o poskytnutí podpory (dále jen „Výzva“) dle podmínek Národního programu Životní prostředí (dále jen „Program“).
    ------------------------------------- -----------------------------------------------------------
    Číslo Výzvy                           5/2016 
    
    Prioritní oblast                      3. Odpady, staré zátěže, environmentální rizika 
    
    Podoblast                             3.2 Výrobky s ukončenou životností - sběrná síť, inovativní 
                                              technologie 
    
    Podporované aktivity                  3.2. A - Rozvoj systémů pro zvyšování materiálového 
                                                   i celkového využívání autovraků 
    
    Cíl Výzvy                             Cílem je podpora systému nakládání s vybranými autovraky 
                                          prostřednictvím sítě schválených zpracovatelských zařízení. 
                                          Výzva je zaměřena na předcházení vzniku odpadů a snižování 
                                          měrné produkce odpadů, udržitelný rozvoj společnosti a 
                                          přiblížení se k „oběhovému hospodářství“ a na materiálové 
                                          nebo energetické využití odpadů vzniklých při zpracování 
                                          autovraků. 
    
    Oprávnění příjemci podpory            Právnické a fyzické osoby oprávněné k podnikání v oblasti 
                                          nakládání s nebezpečnými odpady (autovraky) podle 
                                          § 14 odst. 1 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně 
                                          některých dalších zákonů. 
    
    Termíny Výzvy                         Žádost o poskytnutí podpory za komodity odevzdané v roce 
                                          2016 je možno podat od 2. ledna 2017 do 31. března 2017 
                                          v 14:00. 
    ------------------------------------- -----------------------------------------------------------
    
    Žádost o poskytnutí podpory za komodity odevzdané v roce 2017 je možno podat od 2. ledna 2018 do 2. dubna 2018 v 14:00
    Výše podpory
    V případě řádného odevzdání vybraných komodit činí podpora 600 Kč za autovrak, respektive 900 Kč za autovrak nesplňující emisní normu EURO 1 (pro potřeby Výzvy se za takové považuje každé vozidlo s rokem výroby 1992 a starší).
    Alokace
    60 mil. Kč
    1.
    Popis podporovaných aktivit
    V rámci této Výzvy jsou podpořeny následující aktivity:
    . 3.2. A - Rozvoj systémů pro zvyšování materiálového i celkového využívání autovraků
    Výzva se zaměřuje na podporu kompletního zpracování autovraků, respektive zpracování odpadů (komodit) z těchto autovraků v zařízeních k tomu určených s materiálovým nebo energetickým využitím. Toto musí být realizováno v souladu s podmínkami této Výzvy, zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, v aktuálním znění (dále jen „zákon o odpadech“) a dalšími relevantními právními předpisy.
    2.
    Cíl Výzvy
    Výzva je zaměřena na předcházení vzniku odpadů a snižování měrné produkce odpadů, udržitelný rozvoj společnosti a přiblížení se k „oběhovému hospodářství“ a na materiálové nebo energetické využití odpadů vzniklých při zpracování autovraků.
    Cílem je podpora systému nakládání s vybranými autovraky prostřednictvím sítě schválených zpracovatelských zařízení za účelem splnění stanovených cílů, využití, materiálového využití a opětovného využití autovraků. Konkrétně se jedná o podporu dalšího využití odpadů vzniklých při zpracování autovraků. A také o podporu motivace zpracovatelů vykupujících autovraky, které neplní emisní normy.
    3.
    Oprávnění příjemci podpory
    O finanční podporu z prostředků Fondu mohou žádat následující subjekty:
    . právnické a fyzické osoby oprávněné k podnikání v oblasti nakládání s nebezpečnými odpady (autovraky) podle § 14 odst. 1 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů.
    4.
    Forma a výše podpory
    Podpora je poskytována formou dotace z prostředků Fondu na základě Směrnice MŽP č. 4/2015, v souladu s Programem, v souladu s touto Výzvou a dále za podmínek stanovených v Rozhodnutí ministra životního prostředí o poskytnutí finančních prostředků (dále jen „Rozhodnutí“) a ve Smlouvě o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí ČR (dále jen „Smlouva“).
    Výše poskytnuté podpory je odvislá od počtu zpracovaných autovraků a podle hmotnosti předaných odpadů (komodit) do zpracovatelských zařízení. Minimální průměrné množství komodit (odpadu), které je nutno odevzdat za jeden zpracovaný autovrak, je definováno v článku 8 této Výzvy. Dotace při dosažení minimálního průměrného množství odevzdaných komodit (odpadu) činí až 600 Kč za autovrak. V případě, že je splněn limit pouze pro některé odpady, částka dotace se krátí dle počtu nesplněných limitů. Dále může být navýšena o 50 % (max. na 900 Kč), a to v případě, že se jedná o vozidla nesplňující emisí normu EURO 1.
    V případě naplnění definičních znaků veřejné podpory bude v rámci této Výzvy poskytována podpora malého rozsahu dle:
    . Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. 12. 2013, o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis (dále jen „de minimis“).
    Podmínky Veřejné podpory poskytované v rámci Programu upravuje Směrnice MŽP č. 4/2015.
    5.
    Termíny Výzvy
    1
    Termíny pro předkládání Žádostí o poskytnutí podpory (dále jen „Žádost“) v rámci této Výzvy za komodity z autovraků, které byly odevzdané oprávněným zpracovatelům od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2016, jsou:
    Zahájení příjmu Žádostí: 2. ledna 2017
    Ukončení příjmu Žádostí: 31. března 2017 v 14:00
    Termíny pro předkládání Žádostí v rámci této Výzvy za komodity z autovraků, které byly odevzdané oprávněným zpracovatelům od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2017, jsou:
    Zahájení příjmu Žádostí: 2. ledna 2018
    Ukončení příjmu Žádostí: 2. dubna 2018 v 14:00
    Žádosti doručené po výše uvedených termínech nebudou přijaty k dalšímu zpracování. Při doručení Žádostí rozhoduje datum doručení na Fond, nikoliv datum předání poštovní přepravě. Později nebo jiným způsobem doručené žádosti nebudou přijaty do dalšího administrativního procesu.
    6.
    Alokace prostředků pro Výzvu
    Pro Výzvu je alokováno celkem 60 mil. Kč.
    7.
    Období realizace
    Podpora bude vyplacena za komodity (odpad) z autovraků, odevzdané v souladu s podmínkami této Výzvy nejpozději do 31. 12. 2016, respektive do 31. 12. 2017.
    8.
    Způsobilé výdaje
    Konečná výše podpory je odvozena dle množství řádně předaného odpadu (komodit). Způsob výpočtu podpory viz článek 4 Výzvy. Podpora může být žadateli přiznána pouze při odevzdání alespoň minimálního množství odpadů (komodit) uvedených v tabulce č. 1.
    Tabulka č. 1: Minimální množství odpadů (komodit), které je nutné odevzdat z jednoho autovraku pro získání dotace:
    ------------------------------------- -----------------------------------------------------------
    komodity (odpad)             množství                pro přiznání dotace je zpracovatel povinen 
                                 odpadu na 1             odevzdat ke zpracování min. uvedené 
                                 autovrak (kg)           množství z jednoho autovraku (kg) 
                                       (minimální limit) 
    ------------------------------------- -----------------------------------------------------------
    pneumatiky                       35                              20 
    
    sklo (lepené, zadní         a            30                              25 
    boční) 
    
    plasty                           50                              35 
    
    textilie                         35                              25 
    ------------------------------------- -----------------------------------------------------------
    
    Dotace činí 150 Kč za splnění minimálního limitu na jednu komoditu uvedenou v tabulce. Maximální výše dotace činí 600 Kč při splnění minimálního limitu u všech komodit uvedených v tabulce, případně může být navýšena o 50 % (max. na 900 Kč), pokud se jedná o vozidlo nesplňující normu EURO 1.
    Příklad: je-li naplněn limit pro plasty a sklo, bude mít žadatel nárok na dotaci ve výši 300,- Kč za autovrak, pokud pouze pro plasty, činila by dotace 150 Kč za autovrak. Při výpočtu výše dotace se budou brát v potaz vždy průměrné hodnoty za celek, nikoliv za jednotlivé autovraky. Například pokud bude žadatel žádat o podporu za 100 autovraků, mohl by dosáhnout na dotaci až 60 tisíc Kč, a to pokud by Fondu doložil, že zpracovatelům autovraků odevzdal 2t pneumatik, 2,5 t skla, 3,5 t plastů a 2,5 t textilií. Pokud by limit naplnil pouze u pneumatik a skla, měl by nárok na 50 % z dotace - za pneumatiky a sklo by obdržel dohromady 30 tisíc Kč, za plasty a textil by neobdržel nic. Pokud z uvedených 100 autovraků bude např. 10 s rokem výroby 1992 a starší, obdrží žadatel při odevzdání všech čtyř komodit 63 tisíc Kč (tzn. 90 x 600 + 10 x 900). V případě naplnění limitu pouze u dvou libovolných komodit by pak analogicky bonifikovaná podpora činila 31,5 tisíc Kč (tzn. 90 x 300 + 10 x 450).
    9.
    Místo realizace projektu
    Podpořené budou projekty realizované na území České republiky.
    10.
    Způsob podání žádostí
    Žádosti je potřeba odevzdat níže uvedeným způsobem. Jiným způsobem doručené Žádosti nebudou přijaty do dalšího administrativního procesu.
    Žádosti budou přijímány průběžně počínaje prvním dnem zahájení příjmu Žádostí do ukončení příjmu Žádostí (viz čl. 5). Žádost bude zpracovaná v českém jazyce v předepsaném formátu.
    Žádosti je nutné doručit prostřednictvím doručovatelských služeb nebo osobně do podatelny Fondu v uzavřených obálkách s označením:
    _________________________________________________________________________________
    
    Název žadatele 
    Adresa žadatele 
    IČ žadatele 
    
     
    
    Žádost o poskytnutí podpory do NPŽP podoblast podpory 3.2. A - Rozvoj 
    systémů pro zvyšování materiálového i celkového využívání autovraků. 
    
     
    
                                                Státní fond životního prostředí ČR 
                                                Odbor realizace Národního programu 
                                                Olbrachtova 2006/9 
                                                140 00 Praha 4 
    
    _________________________________________________________________________________ 
    
    Žádosti mohou být předkládány také prostřednictvím datových zpráv (ID datové schránky: favab6q), přičemž datová zpráva musí být označena jako Žádost z NPŽP - 3. 2. A - Výzva č. 5/2016 a musí být opatřena platným elektronickým podpisem statutárního zástupce.
    Žádosti se předkládají v jednom vyhotovení ve formě originálu, včetně příloh a zároveň elektronicky na nosiči CD. Elektronická verze žádosti musí být zpracována v obvyklých formátech (Microsoft Word, Excel, případně Open Office).
    11.
    Sledované indikátory
    -------------------------------------------------- -----------------------------------
    Název indikátoru                                                 Měrná jednotka 
    -------------------------------------------------- -----------------------------------
    Množství vozidel, s nimiž bylo naloženo (počet                         Ks 
    zpracovaných autovraků) 
    
    Množství předaných pneumatik                                           Kg 
    
    Množství předaného skla (lepeného, zadního a bočního)                  Kg 
    
    Množství předaných plastů                                              Kg 
    
    Množství předané textilie                                              Kg 
    
    Počet podpořených zpracovatelů autovraků                               Ks 
    -------------------------------------------------- -----------------------------------
    
    
    12.
    Podmínky Výzvy
    12.1 Podmínky pro poskytnutí podpory
    12.1.1 Na základě Rozhodnutí a splnění veškerých podmínek Programu uzavře Fond s žadatelem písemnou Smlouvu.
    12.1.2 Žadatel je registrován v MA ISOH dle § 37 b odst. 1 písm. h) zákona o odpadech.
    12.1.3 Zařízení na zpracování autovraků žadatele splňuje podmínky zákona o odpadech a technické požadavky na nakládání s autovraky, viz vyhláška č. 352/2008 Sb., o podrobnostech nakládání s autovraky, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška o podrobnostech nakládání s autovraky“).
    12.1.4 Žadatel je povinen provozovat zařízení v souladu s platným právním řádem ČR, včetně aktuálního provozního řádu.
    12.1.5 Žadatel je povinen nakládat s autovraky v souladu se zákonem o odpadech a vyhláškou o podrobnostech nakládání s autovraky. Musí plnit cíle opětovného použití a využití nejméně 95 % průměrné hmotnosti všech vybraných vozidel převzatých za kalendářní rok a opětovného použití a recyklace nejméně 85 % průměrné hmotnosti všech vybraných vozidel převzatých za kalendářní rok.
    12.1.6 Žadatel je povinen nakládat s autovraky v souladu se zákonem č. 167/2008 Sb., o předcházení ekologické újmě a o její nápravě, v aktuálním znění a s nařízením vlády č. 295/2011 Sb., o způsobu hodnocení rizik ekologické újmy a bližších podmínkách finančního zajištění, v aktuálním znění.
    12.1.7 Pokud žadatel provádí pouze částečné zpracování autovraku a předává částečně zpracovaný autovrak jinému oprávněnému zpracovateli, musí i tento zpracovatel provozovat zařízení v souladu s platným právním řádem a provozním řádem.
    12.1.8 Žadatel doloží, že odpady vzniklé při zpracování autovraků předal do zařízení, které má souhlas k nakládání s odpady a je veden v seznamu zpracovatelů, který vede MŽP2, nebo odpady prodal a předloží prohlášení, že byl prodej uskutečněn k materiálovému využití (u textilu je akceptovatelné i energetickému využití).
    12.1.9 MŽP si vyhrazuje právo seznam zpracovatelů vedených MŽP v průběhu trvání Výzvy aktualizovat. MŽP může tento seznam aktualizovat také na základě podnětů ze strany zpracovatelů autovraků a odběratelů vzniklých odpadů.
    12.1.10 Autovrakem ve smyslu této Výzvy se rozumí v souladu s § 36 písm. b) zákona o odpadech každé úplné nebo neúplné motorové vozidlo vymezené zvláštním právním předpisem jako vozidlo kategorie M1 nebo N1 anebo tříkolové motorové vozidlo s výjimkou motorové tříkolky, které se stalo odpadem podle § 3 tohoto zákona a které dosahuje minimálně 60 % hmotnosti dle technického průkazu daného vozidla.
    12.1.11 Příjemce podpory je povinen bezodkladně informovat Fond o všech provedených kontrolách ze strany jiných subjektů než Fondu, o všech navržených opatřeních k nápravě a o jejich splnění. Je rovněž povinen realizovat veškerá opatření k nápravě uložená MŽP nebo Fondem, a to v požadovaném termínu, rozsahu a kvalitě, a informovat o splnění subjekt, který takové opatření k nápravě uložil.
    12.1.12 Žadatel, resp. příjemce podpory je povinen od podání Žádosti umožnit provedení kontroly ve své provozovně, včetně kontroly souvisejících dokumentů osobám pověřeným Fondem.
    12.1.13 V případě, že se žadatel v rámci své podnikatelské činnosti dopustí závažného protiprávního jednání3 na úseku ochrany životního prostředí v posledním roce před podáním Žádosti, ztrácí možnost podat Žádost v rámci této Výzvy.
    12.1.14 V případě zjištění, že žadatel v Žádosti zatajil své protiprávní jednání na úseku ochrany životního prostředí ve smyslu čl. 12. 1. 13 Výzvy, nebude žadateli podpora poskytnuta, pokud bude protiprávní jednání žadatele zjištěno až po vyplacení podpory, je příjemce podpory povinen ve lhůtě, kterou Fond stanoví, poskytnutou podporu vrátit. Žadatel zároveň ztrácí nárok na podání další žádost v rámci této Výzvy.
    12.1.15 Fond bude v rámci kontrolní činnosti ověřovat naplňování zejména níže uvedených skutečností.
    a) Kontrola respektování relevantních právních předpisů, čímž se rozumí zejména:
    . kontrola platnosti a rozsahu povolení (dle odpadů, ovzduší, vod),
    . kontrola úplnosti a aktuálnosti provozního řádu,
    . kontrola plnění ohlašovacích povinností (MA ISOH).
    b) Kontrola příjmu autovraků, čímž se rozumí zejména:
    . kontrola zařízení na zjišťování hmotnosti,
    . průběžná evidence přijatých autovraků (MA ISOH).
    c) Kontrola místa pro skladování (včetně dočasného skladování) autovraků před jejich zpracováním, čímž se rozumí zejména:
    . kontrola plochy se zpevněným, nepropustným povrchem pro příslušné oblasti, které jsou vybavené zařízením pro zachycování uniklých kapalin, čisticími a odmašťovacími prostředky, nebo
    . kontrola technických prostředků zajišťující, aby nedošlo k ohrožení ani ke znečištění povrchových nebo podzemních vod.
    d) Kontrola místa pro zpracování, čímž se rozumí zejména:
    . kontrola plochy s nepropustným povrchem pro příslušné oblasti vybavené zařízením pro zachycování uniklých kapalin, včetně zařízení k jímání nebo čištění odpadních vod, včetně srážkových v souladu s vodním zákonem, čisticími a odmašťovacími prostředky,
    . kontrola plochy zajišťující, aby nedošlo k ohrožení ani ke znečištění povrchových nebo podzemních vod,
    . kontrola vhodných skladovacích prostor na demontované díly, včetně nepropustných skladů pro díly znečištěné olejem,
    . kontrola vhodných kontejnerů na skladování baterií,
    . kontrola příslušných shromažďovacích prostředků pro oddělené skladování kapalin z autovraků (palivo, motorový olej, olej z převodové skříně, převodový olej, olej z hydrauliky, chladicí kapaliny, nemrznoucí směs, brzdové kapaliny, kyselina z baterií, kapaliny klimatizačního systému a jakékoli další kapaliny obsažené v autovraku),
    . Kontrola vhodných skladovacích prostor pro použité pneumatiky, zabezpečené proti požáru.
    e) Postupy zpracování k odstranění znečišťujících látek z autovraků (kontrola procesu), čímž se rozumí zejména:
    . kontrola vyjmutí baterií a nádrží na zkapalněný plyn,
    . kontrola vyjmutí nebo neutralizace potenciálně výbušných součástí (např. airbagů)
    . kontrola odčerpání a oddělený sběr a skladování paliva, motorového oleje, oleje z převodové skříně, oleje z převodovky, oleje z hydrauliky, chladicích kapalin, nemrznoucí směsi, brzdových kapalin, náplní klimatizačního systému a jakýchkoli dalších kapalin obsažených v autovraku, pokud nebudou nezbytné pro opětné použití příslušných dílů.
    f) Zpracovatelské operace pro podporu opětovného použití nebo využití (kontrola procesů), čímž se rozumí zejména:
    . kontrola vyjmutí katalyzátorů,
    . kontrola vyjmutí kovových konstrukčních části obsahujících měď, hliník a hořčík,
    . kontrola vyjmutí části k recyklaci a využití (pneumatiky, velké části plastu, skla),
    . kontrola doložení opětovného použití a recyklace v míře nejméně 85 % a opětovného použití a využití v míře nejméně 95 % průměrné hmotnosti všech vybraných vozidel (autovraků), a to v rámci ročního hlášení.
    12.2 Čerpání podpory
    12.1.1 Podpora je Fondem poskytována bezhotovostním převodem finančních prostředků v měně CZK na bankovní účet příjemce podpory uvedený ve Smlouvě.
    12.1.2 Fond poskytne podporu pouze za řádně odevzdané komodity definované v článku 8 této Výzvy.
    12.1.3 Podpora bude poskytnuta za řádně odevzdané komodity vždy za předcházející kalendářní rok.
    12.1.4 Finanční podpora z řádně odevzdaných komodit může dosáhnout maximální pevné částky podpory uvedené pro jednotlivé komodity v tabulce č. 1 článku 8 této Výzvy s tím, že u vozidel nesplňující normu EURO 1 bude bonifikována v souladu s článkem 8 o 50 %.
    12.1.5 Podpora v rámci této Výzvy je poskytována formou dotace.
    12.1.6 Finanční prostředky uvolňuje Fond na základě uzavřené Smlouvy.
    12.3 Dokumenty předkládané žadatelem (příjemcem podpory)
    Žadatel je povinen v jednotlivých fázích administrativního procesu předkládat níže uvedené dokumenty a podklady požadované Fondem.
    a) K Žádosti žadatel přikládá:
    . Formulář Žádosti o poskytnutí podpory (Příloha č. 1);
    . Doklad, ze kterého je patrná právní osobnost žadatele - výpis z obchodního rejstříku (ne starší 3 měsíců) či jiného registru, zřizovací listina, stanovy organizace (týká se právnických osob);
    . Výpis z živnostenského rejstříku;
    . Protokol o předání odpadu k materiálovému využití (Příloha č. 2), faktury či jiné doklady prokazující předání odpadu k materiálovému nebo energetickému (týká se jen textilu) využití;
    . Soupis předložených dokladů prokazujících předání odpadu k materiálovému nebo energetickému využití (Příloha č. 5)4;
    . Počet autovraků, na které je dotace uplatňována (Příloha č3. 3);
    . Čestné prohlášení žadatele o podporu v režimu de minimis (Příloha č4. 4) - je-li relevantní;
    . Kopie smlouvy o zřízení běžného účtu;
    . Kopie hlášení o produkci a nakládání s odpady za předcházející kalendářní rok.
    Fond je oprávněn si vyžádat další relevantní podklady a dokumenty, které se v průběhu projektového cyklu stanou nezbytnými pro jeho řádné vyhodnocení a dokončení.
    13.
    Kontakty
    Se svými dotazy mohou žadatelé kontaktovat pracovníka Odboru realizace Národních programů Fondu:
    Mgr. Přemysl Valeška, projektový manažer Oddělení I, tel.: + 420 267 994 331, e-mail: premysl.valeska@sfzp.cz,
    Ing. Romana Rajnyšová, vedoucí Oddělení I, tel.: + 420 267 994 159, e-mail: romana.rajnysova@sfzp.cz.
    Přílohy:
    1. Formulář Žádosti o poskytnutí podpory
    2. Protokol o předání odpadu k materiálovému využití
    3. Počet autovraků odevzdaných ke zpracování
    4. Čestné prohlášení o podporu v režimu de minimis
    5. Soupis přiložených dokladů prokazující předání odpadu k materiálovému nebo energetickému využití
    V Praze dne: 16. května 2016
    Mgr. Richard Brabec
    ministr
    1 Názorný harmonogram významných termínů, včetně nejčastějších dotazů na administraci žádostí, viz dokument „Harmonogram zpracování žádostí“, který je přiložen u Výzvy č. 5/2016 na:
    <https://www.sfzp.cz/sekce/802/dokumenty-ke-stazeni/>.
    2 Seznam zpracovatelů odpadů viz <http://mzp.cz/cz/prehled_zpracovatelu_slozek_autovraky>.
    3 Závažným protiprávním jednáním se rozumí spáchání trestného činu proti životnímu prostředí ve smyslu části II. hlavy VIII. zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, v aktuálním znění, a dále protiprávní jednání vedoucí k uvalení sankce ve výši alespoň 50 tisíc Kč dle právních předpisů týkající se ochrany životního prostředí. Výpis platných právních předpisů upravující uvedenou problematiku je uveden zde:
    http://www.mzp.cz/www/platnalegislativa.nsf
    4 Informace o cenách a smluvních vztazích, které jsou obsaženy na dokladech, jsou obchodním tajemstvím na základě zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Nepřípustnost návrhu na zrušení opatření obecné povahy dle nového stavebního zákona
    • Neorganizované organizační změny aneb kdopak je tu nadbytečný?
    • Pracovní právo - zbytečné lékařské prohlídky
    • Volba práva
    • Regulační plán, územní plán s prvky regulačního plánu
    • Z/C/H Legal poprvé ve své historii rozšiřuje počet svých partnerů
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Právní prostředky ochrany proti bossingu
    • Pracovní právo - zbytečné lékařské prohlídky
    • Neorganizované organizační změny aneb kdopak je tu nadbytečný?
    • Stanovisko NS k výkladu (výše) nezabavitelné částky v r. 2022 nejen při exekučních srážkách ze mzdy
    • Zásahová žaloba jako prostředek ochrany před nezákonným zásahem správního orgánu se zaměřením na nezákonnost provádění kontroly a hrozbu jejího opakování
    • Dovolená bez souhlasu zaměstnavatele
    • Darování nemovitosti z pohledu dárce a obdarovaného - Část 1.
    • Darování nemovitosti z pohledu dárce a obdarovaného - Část 2.
    • Whistleblowing, pokus r. 2022 – krok správným směrem, byť stále s významnými přešlapy. Nová vláda, nový rok, nový návrh zákona na ochranu oznamovatelů
    • Obrat v posuzování právních domněnek a fikcí užitých ve smlouvách ve světle rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 23. 3. 2022, sp. zn. 23 Cdo 1001/2021
    • Kdy dává zaměstnavatel tvůrčímu zaměstnanci mlčky souhlas s prací přesčas? Stanovisko Nejvyššího soudu.
    • Určení (ne)existence zástavního práva jako naturálního práva a jeho výmaz z katastru nemovitostí
    • Náhrada škody způsobené členem statutárního orgánu SVJ
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Volba práva

    I abstraktně formulovaná prorogační dohoda může dopadat na spory deliktní povahy, aniž by na ně musela výslovně odkazovat. Právní základ žaloby (resp. zda je žalovaný nárok smluvní...

    Insolvence

    Dojde-li ke změně v osobě věřitele postupem podle ustanovení § 18 insolvenčního zákona [lhostejno, že uplatnitelného (jen) přiměřeně k návrhu osoby k tomu legitimované dle § 183...

    Výpověď z pracovního poměru

    Existuje-li jeden pracovní poměr, v rámci něhož zaměstnanec zastává více pracovních pozic, a tento pracovní poměr je rozvázán jednou výpovědí, musí se pak použitý výpovědní...

    Jednatel (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li v pozvánce na valnou hromadu uvedeno, že na pořadu jednání bude „odvolání jednatele“, aniž je vymezen konkrétní důvod odvolání, a odpovídá-li tomu i návrh usnesení valné...

    Jistota (exkluzivně pro předplatitele)

    K opožděnému složení jistoty na náklady řízení (§ 11 odst. 1 1 zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém) se nepřihlíží.

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.