epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    20. 5. 2021
    ID: 113028upozornění pro uživatele

    Aplikace ekologických, sociálních a inovativních principů ve veřejných zakázkách od 1. 1. 2021

    Prostřednictvím zákona č 543/2010 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o odpadech a zákona o výrobcích s ukončenou životností dochází s účinností od 1.1.2021 také k nepřímé novele zákona 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (ZZVZ), a to přidání nové základní zadávací zásady do § 6. Do § 6 ZZVZ je doplněn nový odst. 4, který obsahuje principy sociálně, environmentálně odpovědného a inovativního přístupu zadavatelů při zadávání veřejných zakázek. Zmíněná novela pak také do § 28 (Vymezení některých dalších pojmů) vkládá definice, co se pro účel zákona rozumí sociálním, environmentálním a inovativním zadáváním.

    Text novely zní:

    § 6 odst. 4 ZZVZ (citace):

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Zadavatel je při postupu podle tohoto zákona, a to při vytváření zadávacích podmínek, hodnocení nabídek a výběru dodavatele, povinen za předpokladu, že to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné, dodržovat zásady sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací ve smyslu tohoto zákona. Svůj postup je zadavatel povinen řádně odůvodnit.

    §28 písm. p) až r) ZZVZ (citace):

    Reklama
    Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    30.10.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    p) sociálně odpovědným zadáváním postup podle tohoto zákona, při kterém má zadavatel povinnost zohlednit například pracovní příležitosti, sociální začlenění, důstojné pracovní podmínky a další sociálně relevantní hlediska spojená s veřejnou zakázkou,

    q) environmentálně odpovědným zadáváním postup podle tohoto zákona, při kterém má zadavatel povinnost zohlednit například dopad na životní prostředí, trvale udržitelný rozvoj, životní cyklus dodávky, služby nebo stavební práce a další environmentálně relevantní hlediska spojená s veřejnou zakázkou,

    r) inovaci implementace nového nebo značně zlepšeného produktu, služby nebo postupu související s předmětem veřejné zakázky.

    Tento článek se zabývá praktickou aplikací § 6 odst. 4 ZZVZ v praxi, kdy zadavatel má oproti jiným základním zásadám jako je rovnost dodavatelů, přiměřenost, nediskriminace a přiměřenost povinen písemně odůvodnit, jak byly principy odst. 4 do zadávání veřejné zakázky promítnuty, a to i do malých („korunových“ veřejných zakázek). V této souvislosti lze při této praktické aplikaci nepochybně využít i výklad provedený soudními institucemi, dle kterého intenzita dopadů základních zásad odpovídá hodnotě veřejné zakázky (např. rozhodnutí Evropského soudního dvora ve věci sp. zn. C-324/98 Teleaustria Verlags GmbH proti Telecom Austria AG, a další), z nichž kupř. plyne, že víc je větší hodnota veřejné zakázky, tím větší stupeň a úroveň uveřejnění (a tedy i hospodářské soutěže by měla být, či že zásada rovnosti neznamená právo být osloven a vyzván v každé veřejné zakázce, zejména ne veřejné zakázce malého rozsahu, apod. Z toho lze dovodit, že u veřejných zakázek menší hodnoty by i aplikace § 6 odst. 4 ZZVZ mohla být v menší intenzitě, nicméně u citovaného ustanovení je nutnost provést písemné odůvodnění.

    Z pohledu aplikace zákona lze uvést, že lze postupovat v souladu s § 6 odst. 4 ZZVZ takto:

    • Jednoduchým způsobem, kdy zadavatel se vypořádá s existencí § 6 odst. 4 ZZVZ např. takto: „Podle § 6 odst. 4 ZZVZ je zadavatel při postupu podle tohoto zákona, a to při vytváření zadávacích podmínek, hodnocení nabídek a výběru dodavatele, povinen za předpokladu, že to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné, dodržovat zásady sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací ve smyslu tohoto zákona. Svůj postup je zadavatel povinen řádně odůvodnit. Zadavatel v souladu s tímto ustanovením uvádí, že vzhledem k povaze a smyslu zakázky žádná zvláštní podmínky nestanovuje. Zadavatel požaduje při plnění zakázky dodržovat minimální standardy plynoucí z právního řádu.“ V daném případě zadavatel žádné zásahy do podmínek zadání neprovádí, de facto využívá toho, že např. již nabízené výrobky v sobě zahrnují ať již přímo či nepřímo ekologické, sociální a inovativní aspekty, aniž by bylo nutné zdůraznit další podmínky. Výše uvedenou formulaci lze doporučit u veřejných zakázek menšího rozsahu, např. v objednávkách a jiných podkladech, jimiž se dokumentuje písemný průběh menší zakázky. Lze jej rovněž dle názoru autora použít i u větších zakázek. Jinak řečeno, lze uvést, že každá veřejná zakázky při respektování právního řádu v sobě zahrnuje jistý minimální standard sociálního, ekologického a inovativního charakteru.
    • Konkrétním vyjádřením – v daném případě  se přepokládá, že zadavatel, a lze uvést, že jakýkoli zadavatel (klasický zadavatel – myšleno veřejných zadavatel, dotovaný, dobrovolný zadavatel, ale i sektorový zadavatel – myšleno zadavatel sektorové veřejné zakázky) vyjádří konkrétní nastavení nad rámec „jednoduchého způsobu aplikace“ vyjádřeného výše, a to  v rámci
      • Zadávacích podmínek (např. požadavek na využití neslínkových materiálů v betonu, které by měly být ekologičtější, než slínkový beton, požadavek na ekologické a rozložitelné obaly, dodržování mzdové úrovně, využití místně nezaměstnaných, ekologická vozidla, apod.)
      • Kvalifikace (např. požadavek na certifikát ISO 14001, pokud je to opodstatněno předmětem veřejné zakázky, mít k dispozici vozidla s alternativním pohonem, apod.)
      • Hodnocení nabídek (např. hodnocení zapojení pracovníků obtížně zaměstnatelných, apod.).

    Konkrétní podmínky a postupy, jak se zadavatel může „vyhrát“ při nastavení podmínek podle § 6 odst. 4 ZZVZ uvádí některá stanoviska dotčených orgánů veřejné správy: např. Ministerstva životního prostředí pro environmentálně odpovědné zadávání, Ministerstva práce a sociální věcí pro sociálně odpovědné zadávání, a zřejmě Ministerstva průmyslu a obchodu pro inovace. Samozřejmě pak Ministerstva pro místní rozvoj jako garanta zadavatelské části zákona o zadávání veřejných zakázek.

    Zadavatelé se mají možnost inspirovat takto:

    • https://www.sovz.cz/
    • https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/setrna_verejna_sprava/$FILE/OFDN-Uvod-20180314.pdf.pdf
    • https://ceske-socialni-podnikani.cz/images/pdf/P3_Spolecensky_odpovedne_zadavani_VZ.pdf
    • https://docplayer.cz/236338-Vztah-verejnych-zakazek-a-fair-trade-radek-jurcik.html
    • http://www.zeleneuradovani.cz/images/Odpovedne_verejne_zakazky_sanon/Sesit_Uvod_do_odpovednych_zakazek.pdf
    • https://portal-vz.cz/metodiky-stanoviska/metodiky-k-zakonu-c-134-2016-sb-o-zadavani-verejnych-zakazek/metodiky-specialni-k-zadavacim-rizenim/metodiky-socialni/
    • https://portal-vz.cz/metodiky-stanoviska/metodiky-k-zakonu-c-134-2016-sb-o-zadavani-verejnych-zakazek/metodiky-specialni-k-zadavacim-rizenim/odborne-metodiky/

    K bližší aplikaci § 6 odst. 4 ZZVZ lze odkázat i na neoznačené (jednacím číslem či dalším identifikátor) stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj, které je koncipované spíše v obecné podobě, citace stanoviska je obsažena v níže uvedené tabulce:
     

    Stanovisko k právním otázkám spojeným se zavedením nových zásad zadávání veřejných zakázek Zásady sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací dle nového § 6 odst. 4 ZZVZ má zadavatel povinnost zohlednit při zadávání veřejných zakázek, u nichž je to vzhledem k jejich povaze a smyslu možné, a to již při formulaci zadávacích podmínek. V běžných zadávacích řízeních (například otevřené řízení, zjednodušené podlimitní řízení) je zadavatel povinen stanovit všechny zadávací podmínky předem. Nové zásady se v těchto řízeních tedy reálně uplatní již při formulaci zadávacích podmínek, v jejichž rámci zadavatel stanoví také pravidla pro hodnocení nabídek a výběr dodavatele (viz § 39 odst. 2). V dalším průběhu zadávacího řízení se zadavatel řídí takto stanovenými zadávacími podmínkami (§ 39 odst. 1). Faktický dopad nových zásad se tak koncentruje především do úvodní fáze zadávacího řízení. Novelizace neobsahuje přechodná ustanovení, nová pravidla by se tedy měla uplatnit na všechny úkony zadavatele, které následují po 1.1.2021. Pokud tedy bude například otevřené řízení zahájeno před 1.1.2021, neplyne ze zavedení nových zásad pro zadavatele povinnost měnit po 1. 1. 2021 již stanovené zadávací podmínky a hodnocení nabídek a výběr dodavatele provede podle pravidel stanovených v původní zadávací dokumentaci. Ustanovení § 6 odst. 4 zadavateli ukládá povinnost odůvodnit svůj postup, novela však nestanovuje bližší pravidla k obsahu nebo formě tohoto odůvodnění. Není tedy stanoven požadavek na písemnou formu odůvodnění, ani určen okamžik vzniku odůvodnění. Zadavatel tak není povinen vypracovat písemné odůvodnění, tedy konkrétní písemný dokument, který by byl součástí dokumentace o zadávacím řízení ve smyslu § 216 odst. 1. Zadavatel ale musí být schopen v případě potřeby odůvodnění ve smyslu § 6 odst. 4 sdělit, a to zejména v případě vypořádání námitek, v nichž bude napadán postup v rozporu s § 6 odst. 4, nebo v případě požadavku kontrolních či dotačních orgánů apod. I přes skutečnost, že v novele není stanoven požadavek na písemnou formu odůvodnění ani určen okamžik vzniku odůvodnění, lze tedy zadavatelům spíše doporučit, aby měli odůvodnění připraveno, aby jej mohli prezentovat ve výše uvedených případech. Z povahy věci plyne, že odůvodnění musí být zadavatel připraven sdělit již bezprostředně po zahájení zadávacího řízení, neboť, jak bylo uvedeno výše, zásadami sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací se musel zabývat již při formulaci zadávacích podmínek; nelze přitom opomenout, že při reakcích na námitky nebo požadavky kontrolních a dotačních orgánů je zadavatel mnohdy vázán lhůtami, které musí dodržet. Při posuzování otázky, ve kterých případech bude vzhledem k povaze a smyslu veřejné zakázky možné aplikovat nové zásady, je potřeba přihlížet také k ostatním zásadám stanoveným v § 6 (všechny zásady je třeba vykládat ve vzájemném souladu, žádná nemá přednost před jinou, zásady stojí rovnocenně vedle sebe) a nelze opomenout ani povinnost zadavatelů postupovat při nakládání s veřejnými finančními prostředky v souladu s principy 3E (hospodárnost, účelnost, efektivnost). Je třeba přihlížet také k dalším relevantním okolnostem vyplývajících například z jiných právních předpisů či specifických podmínek dané veřejné zakázky. Povinnost dodržovat zásady podle § 6 odstavce 4 jiné zákonné povinnosti doplňuje, nemůže tedy vést k pořizování plnění nebo postupům, které odporují principům 3E, nebo jsou jinak nepřiměřené či diskriminační. V rámci odůvodnění svého postupu by se zadavatel měl zabývat všemi třemi novými zásadami (právě z pohledu, zda je aplikoval či nikoli a proč), a to i přesto, že ne v každé veřejné zakázce musí být (vzhledem k její povaze a smyslu) promítnuty všechny nové zásady. (uveřejněno dne 23. prosince 2020)


    Vzhledem k tomu, že veřejné zakázky jsou formální procedurou, kterou je nutné písemně dokladovat, lze doporučit, aby zadavatelé již v podmínkách zadání písemně odůvodnili aplikaci § 6 odst. 4 ZZVZ. Inspirace byla dána ve výše uvedené části článku, u aplikace § 6 odst. 4 ZZVZ „jednoduchým způsobem“, což se dle názoru autora osvědčuje v praxi. Rovněž s ohledem na kontrolu zadávání veřejných zakázek kontrolními orgány. Za případné inspirativní názory, doplnění či názory bude autor vděčný.


    Doc. JUDr. Ing. Radek Jurčík, Ph.D.

    Docent Provozně ekonomická fakulta Mendelovy univerzity v Brně
    Advokát v advokátní kanceláři Radka Jurčíka
    Soudní znalec ekonomika veřejných zakázek a PPP projektů
    Rozhodce Rozhodčího soudu při HK ČR a AK ČR

    Emai: info@radekjurcik.cz


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Doc. JUDr. Ing. Radek Jurčík, Ph.D.
    20. 5. 2021

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Výklad zadávacích podmínek v kontextu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – 1. část
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ
    • Kdy je zadavatel povinen učinit nebo akceptovat změnu závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku na stavební práce?
    • Námitky proti zadávacím podmínkám v jednacím řízení s uveřejněním v rozhodovací praxi
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, ZÁŘÍ 2025
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – II. část
    • Rozpor evidence skutečných majitelů s právem EU a jeho dopad na veřejné zakázky
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, SRPEN 2025
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Zadávání veřejných zakázek na Slovensku z pohledu dodavatele - vybrané odlišnosti od české právní úpravy
    • Byznys a paragrafy, díl 15.: Změny závazků ze smlouvy uzavřené ve veřejné zakázce

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 30.10.2025Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    • 30.10.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 30.10.2025
    • 31.10.2025Novelizace rodinného práva od 1. 1. 2026 a procesní souvislosti – II. díl (online - živé vysílání) - 31.10.2025
    • 04.11.2025Efektivní právní psaní s AI: Od koncepce po finální dokument (online - živé vysílání) - 4.11.2025
    • 11.11.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.11.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Lichevní smlouva ve světle usnesení Nejvyššího soudu ze dne 3. 6. 2025, sp. zn. 28 Cdo 2378/2024 
    • 10 otázek pro ... Milana Rákosníka
    • Prověřování zahraničních investic v EU: současný rámec, česká praxe a očekávané změny
    • Ústavní soud rozhodl: Styk rodiče s dítětem je nejen právem, ale i povinností
    • Práva pronajímatele při vyklizení pronajatých prostor
    • Vazba
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Byznys a paragrafy, díl 20.: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Ústavní soud rozhodl: Styk rodiče s dítětem je nejen právem, ale i povinností
    • Práva pronajímatele při vyklizení pronajatých prostor
    • Dopady „oduznání“ nemoci z povolání na náhradu za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Výklad zadávacích podmínek v kontextu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – 1. část
    • Faktory ovlivňující náhrady za duševní útrapy pozůstalých po dopravních nehodách
    • Byznys a paragrafy, díl 20.: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Elektronické podpisy – jejich druhy a způsoby využití
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Ústavní soud k alkoholu na pracovišti ve světle intenzity porušení pracovních povinností pedagogických pracovníků
    • Přinese tzv. rozvodová novela skutečně zklidnění emocí ve sporech o péči o dítě?
    • Vzdálenost mezi místy bydliště rodičů dítěte a její vliv na soudní rozhodnutí

    Soudní rozhodnutí

    Vazba

    Státní zástupce není v přípravném řízení oprávněn zamítnout návrh, jímž se obviněný s argumentem, že pominul důvod vazby, domáhá zrušení peněžité záruky. Pokud takovému...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního zákona).

    Oddlužení

    Rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 insolvenčního zákona musí být vždy odůvodněno. Proti rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 je odvolání přípustné.

    Odměna advokáta (exkluzivně pro předplatitele)

    Úkon právní služby lze posoudit jako mimořádně obtížný ve smyslu § 12 odst. 1 advokátního tarifu i proto, že zastupovaný trpí duševní poruchou, avšak jen pokud je v jejím...

    Odpovědnost státu za škodu (exkluzivně pro předplatitele)

    Mimořádná opatření vydaná Ministerstvem zdravotnictví dle § 69 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v době krizového stavu za účelem řešení krizové situace,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.