Nový Golf na českém trhu: ceny od 414 900 Kč
20. února se na českém trhu začne prodávat pátá generace populárního Golfu. Základní výbava je velmi slušná, navíc Volkswagen nabízí k uvedení na trh klimatizaci zdarma. Není to vůbec špatné (kompletní ceník, základní výbava).
Nový Golf nastupuje na tuzemský trh přesně třicet let poté, co vyjel úplně první představitel této řady. Pro připomenutí tohoto jubilea připravil Volkswagen pro zájemce o nastupující model Golf zajímavý dárek – klimatizaci Climatic, která je nyní k dispozici ve všech modelech zdarma. Kromě toho Volkswagen nabízí akční model s motorem 1.4 55 kW, který ve výbavě Trendline stojí jen 414 900 Kč.
Všechny Golfy mají bohatou standardní výbavu, do které patří mj. šest airbagů, pět opěrek hlav (přední sedadla mají aktivní opěrky hlav), tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel, nově řešený bezpečnostní sloupek volantu, bezpečnostní uchycení pedálů, dvoustupňový posilovač brzd a „inteligentní“ elektromechanický posilovač řízení EPS, který respektuje styl jízdy každého řidiče, a protiblokovací systém brzd ABS. Nechybí ani elektrické ovládání oken, centrální zamykání, kvalitní autorádio s CD přehrávačem, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené opěradlo zadního sedadla. Přední sedadla třídveřových modelů jsou vybavena systémem Easy-entry, který usnadňuje přístup k zadním sedadlům.
Široká škála doplňků, dodávaných na přání, umožňuje každému majiteli nového Golfu přizpůsobit svůj vůz osobitému vkusu, požadavkům a potřebám. V nabídce příplatkové výbavy se objevuje např. bezprůvanová dvouzónová automatická klimatizace Climatronic, boční airbagy i u zadních sedadel (pouze u pětidveřových modelů), dálkově ovládané nezávislé topení montované už ve výrobě, hi-fi autorádio „RCD 300 plus“ s přehrávačem CD disků a deseti reproduktory, špičkový navigační systém nebo mobilní telefon se sadou hands-free. Podle svého vkusu mohou zákazníci vybírat také z široké škály atraktivních laků a efektních litých kol rozměru 16" a 17".
Golf nové generace proti svému předchůdci opět o něco povyrostl a je širší (celkem 1759 mm / +24 mm), vyšší (1485 mm / +41 mm) i delší (4204 mm / +55 mm). Podle očekávání má tedy i prostornější interiér (délka interiéru +55 mm), a to zejména v oblasti zadních sedadel (+52 mm více místa pro nohy / + 24 mm více místa nad hlavami vzadu, +8 mm vpředu). Zvětšil se i zavazadlový prostor (350 l/+20 l).
Ihned po uvedení na trh bude pro nové modely Golf k dispozici pět zážehových agregátů - 1.4/55 kW, 1.4/66 kW FSI, 1.6/75 kW, 1.6/85 kW FSI, 2.0/110 kW FSI a tři vznětové - 1.9/77 kW TDI, 2.0/103 kW TDI, 2.0/55 kW SDI. Později se nabídka obohatí ještě o další mimořádně výkonné motory, které nový model profilují jako výrazně sportovní vůz. Celkem se pro nový Golf počítá s deseti motory – sedmi zážehovými a třemi vznětovými. Všechny pohonné jednotky nového Golfu plní emisní limity Euro 4.
Kompletní ceník
Motorizace | Výkon kW (k) | Převodovka | Cena Kč |
Trendline | |||
1,4 |
55 (75) | 5stup. | 439 900 |
1,4 FSI |
66 (90) | 5stup. | 469 600 |
1,6 |
75 (102) | 5stup. | 481 000 |
1,6 |
75 (102) | Tiptronic | 547 300 |
1,6 FSI |
85 (115) | 6stup. | 535 000 |
1,6 FSI |
85 (115) | Tiptronic | 595 600 |
2,0 SDI |
55 (75) | 5stup. | 535 200 |
1,9 TDI |
77 (105) | 5stup. | 595 000 |
1,9 TDI |
77 (105) | 6stup. | 600 700 |
1,9 TDI |
77 (105) | DSG | 661 300 |
2,0 TDI |
103 (140) | 6stup. | 651 300 |
2,0 TDI |
103 (140) | DSG | 711 900 |
Comfortline | |||
1,4 |
55 (75) | 5stup. | 496 000 |
1,4 FSI |
66 (90) | 5stup. | 523 500 |
1,6 |
75 (102) | 5stup. | 535 000 |
1,6 |
75 (102) | Tiptronic | 601 300 |
1,6 FSI |
85 (115) | 6stup. | 588 900 |
1,6 FSI |
85 (115) | Tiptronic | 649 600 |
2,0 FSI |
110 (150) | 6stup. | 644 700 |
2,0 FSI |
110 (150) | Tiptronic | 705 400 |
2,0 SDI |
55 (75) | 5stup. | 589 100 |
1,9 TDI |
77 (105) | 5stup. | 649 000 |
1,9 TDI |
77 (105) | 6stup. | 654 700 |
1,9 TDI |
77 (105) | DSG | 715 300 |
2,0 TDI |
103 (140) | 6stup. | 705 200 |
2,0 TDI |
103 (140) | DSG | 765 900 |
Sportline | |||
1,4 |
55 (75) | 5stup. | 496 000 |
1,4 FSI |
66 (90) | 5stup. | 523 500 |
1,6 |
75 (102) | 5stup. | 535 000 |
1,6 |
75 (102) | Tiptronic | 601 300 |
1,6 FSI |
85 (115) | 6stup. | 588 900 |
1,6 FSI |
85 (115) | Tiptronic | 649 600 |
2,0 FSI |
110 (150) | 6stup. | 644 700 |
2,0 FSI |
110 (150) | Tiptronic | 705 400 |
1,9 TDI |
77 (105) | 5stup. | 649 000 |
1,9 TDI |
77 (105) | 6stup. | 654 700 |
1,9 TDI |
77 (105) | DSG | 715 300 |
2,0 TDI |
103 (140) | 6stup. | 705 200 |
2,0 TDI |
103 (140) | DSG | 765 900 |
Zdroj: www.AutoRevue.cz
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz