epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    18. 9. 2001
    ID: 13674upozornění pro uživatele

    Povolení nakládat se zbožím před jeho propuštěním do režimu vývoz

    Je nutno konstatovat, že samotnému podání žádosti o povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním do režimu vývoz, ve smyslu § 123 celního zákona, žádná zákonná překážka nebrání. Je-li toto povolení celním úřadem vydáno, může takové rozhodnutí upravovat práva, právem chráněné zájmy nebo povinnosti žadatele jen v rozsahu a mezích stanovených zákonem.

    DOTAZ : Deklarant podal k vnitrozemskému celnímu úřadu písemné celní prohlášení, kterým navrhoval v něm deklarované české zboží k propuštění do celního režimu vývoz. Před vydáním rozhodnutí v celním řízení, podal k uvedenému celnímu úřadu žádost o povolení s ním nakládat ještě před jeho propuštěním. Uvedený celní úřad ve věci této žádosti rozhodl tak, že s předmětným zbožím povolil nakládat ještě před jeho propuštěním do navrhovaného režimu v plném rozsahu. Deklarant se následně s tímto zbožím dostavil na pohraniční celní úřad, kde chtěl uskutečnit jeho vývoz do zahraničí. Ptáme se, zda na základě tohoto povolení může předmětné zboží opustit území ČR – být vyvezeno ? V souvislosti s výše uvedeným odkazujeme na obdobnou situaci, jako v případě povoleného zjednodušeného postupu, kdy je zboží vyváženo na základě např. zjednodušeného celního prohlášení. Současně by nás zajímalo, zda by na danou věc měla vliv skutečnost, že by výše uvedená žádost o povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním, byla podána po tom, co celní úřad rozhodl o nepropuštění předmětného zboží do navrženého celního režimu vývoz, anebo v situaci, kdy by citované rozhodnutí o nepropuštění zboží, bylo vydáno až po podání předmětné žádosti.

    ODPOVĚĎ : Vyvézt české zboží do zahraničí na základě existence rozhodnutí o povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním, podle mého názoru nelze. Na úvod chci k této problematice poznamenat několik souvisejících a podle mne důležitých skutečností.
    Nejprve k zmíněnému povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním. Podle § 123 zákona 13/1993 Sb., celní zákon, v platném znění (celního zákon), celní úřad může na žádost deklaranta povolit nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním. Podle tohoto ustanovení celní úřad vždy žádosti vyhoví, je-li důvodem pro nepropuštění zboží pouze nutnost určit původ zboží, místo odeslání, sazební zařazení nebo celní hodnotu zboží. Tímto ustanovením je také stanovena povinnost zajistit celní dluh v případě, že vznikl nebo by mohl vzniknout. Protože v souvislosti s vývozem českého zboží celní dluh dle současných právních předpisů nevznikl a ani nevzniká, tato část citovaného ustanovení celního zákona se daného případu netýká a nijak jej neovlivňuje.
    Podle § 100 odst. 1 celního zákona, veškeré zboží, které má být propuštěno do navrženého celního režimu, v tomto případě vývozu, nebo pro které má být celní režim ukončen, musí být uvedeno v celním prohlášení podávané za tímto účelem. V těchto souvislostech je nutno připomenout znění § 99 celního zákona. Podle tohoto ustanovení je účelem celního řízení, prováděného v rámci celního dohledu, rozhodnout o propuštění zboží do navrženého celního režimu nebo o ukončení celního režimu, do kterého bylo zboží propuštěno. V případě, že výsledkem celního řízení je propuštění zboží do navrženého celního režimu, má příslušné rozhodnutí v této věci následující náležitosti :
    a) označení celního úřadu, který rozhodnutí vydal,
    b) evidenční číslo rozhodnutí, datum přijetí celního prohlášení, datum vydání rozhodnutí,
    c) přesné označení deklaranta,
    d) název zboží,
    e) podpoložka celního sazebníku a celní sazba zboží,
    f) částka cla, daně a poplatku a číslo účtu příslušné banky, na nějž má být tato částka zaplacena (v současné době pro vývoz se nevyplňuje),
    g) vlastnoruční podpis pověřeného zaměstnance celního úřadu s uvedením jména, příjmení a funkce a otisk služebního razítka; v případech, kdy je rozhodnutí vydáno prostřednictvím zařízení pro zpracování a přenos údajů na nosičích informací, jsou vlastnoruční podpis a otisk služebního razítka nahrazeny kódem.

    Pro tento případ, kdy je zboží do navrženého celního režimu propuštěno, neobsahuje rozhodnutí v celním řízení, odůvodnění a poučení o opravném prostředku.
    Narozdíl od předchozího celního řízení, není účelem správního řízení podle § 123 celního zákona (NAKLÁDÁNÍ SE ZBOŽÍM), rozhodnout o propuštění zboží do navrženého celního režimu, ale o tom, zda bude či nebude povoleno nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním. Tuto skutečnost je nutno zdůraznit. Citované povolení nelze zaměňovat s rozhodnutím v celním řízení. Na základě tohoto povolení nelze podle mého názoru uskutečnit vývoz českého zboží do zahraničí. Nejedná se o rozhodnutí v celním řízení, kterým je zboží propuštěno do navrženého celního režimu, ani o žádnou z forem aplikace zjednodušeného postupu, za účelem zjednodušení formalit a postupu, ve smyslu § 124 až 126 celního zákona, jak je v dotazu pro srovnání uvedeno. Toto povolení současně není povolením k uskutečnění vývozu zboží do zahraničí bez jeho propuštění do celního režimu vývoz.
    Celní zákon podmiňuje vývoz českého zboží do zahraničí, se stanovenými odchylkami, jeho propuštěním do celního režimu vývoz. České zboží, které má být vyvezeno do zahraničí, což je tento případ, musí být podle § 215 celního zákona propuštěno v režimu vývozu. Ustanovení celních předpisů uplatňovaná na zboží vyvážené cestujícími, zboží propuštěné do režimu pasivního zušlechťovacího styku nebo režimu tranzitu tím nejsou dotčena.
    Co se týče celního dohledu nad českým zbožím, tak ten pro náš případ přichází do úvahy ve vztahu k § 101 celního zákona. Podle tohoto ustanovení české zboží, které bylo navrženo k propuštění do celního režimu vývoz, pasivního zušlechťovacího styku, tranzitu nebo uskladnění v celním skladu, je pod celním dohledem od okamžiku přijetí celního prohlášení až do okamžiku, dokud nevystoupí z tuzemska nebo není zničeno anebo dokud není platnost celního prohlášení zrušena; ustanovení § 49 a § 228 tím nejsou dotčena. Připomínám, že nevystoupením z tuzemska se rozumí, že fyzicky neopustí území ČR (celní území).
    Přes výše uvedené skutečností zůstává, že v ustanovení § 123 celního zákona ani v jiné části tohoto zákona, není aplikace povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním, výslovně omezena, např. pro celní režim vývoz. Nelze ovšem opomenout, že povolením nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním do celního režimu vývoz (individuelním právním aktem), nemůže být dotčen zákonem stanovený a výše uvedený postup pro vývoz českého zboží do zahraničí, pokud to tento zákon nepřipouští. V daném případě celní zákon ani jeho prováděcí předpis takovou odchylku nepřipouští – tedy ani neumožňuje. Zde nelze tvrdit, což podle mého názoru platí obecně pro postup jakéhokoli orgánu státní moci, že celní úřad může činit vše, co zákon nezakazuje. Řečeno odkazem na příslušnou právní úpravu, konkrétně potom odkazem na Čl. 2 odst. 3, Usnesení ČNR 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod, jako součásti ústavního pořádku ČR, v tomto ustanovení se sice mimo jiné konstatuje, že každý může činit, co není zákonem zakázáno, ale podle jemu předcházejícího odstavce 2, státní moc lze uplatňovat jen v případech a v mezích stanovených zákonem, a to způsobem, který zákon stanoví.
    Co se týče použité argumentace, respektive srovnávání dané situace se zjednodušenými postupy, chci poznamenat, že se jedná o dva zcela odlišné a na sobě navzájem nezávislé instituty. Podle § 124 odst. 1 celního zákona a § 107 odst. 1 vyhl.135/1998 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení celního zákona, v platném znění, spočívá pro tento případ princip zjednodušení formalit a postupu, ve zjednodušeném postupu na propuštění zboží do režimu vývozu. Ten se uskutečňuje na základě zjednodušeného celního prohlášení, a pochopitelně na základě uděleného povolení. Zmíněný zjednodušený postup je potom nedílnou součástí procesu celního řízení, jehož účelem je v tomto případě propuštění předmětného zboží do režimu vývoz, za zákonem stanovených podmínek, a to zjednodušeným způsobem. Skutečnost, že při aplikaci povolení zjednodušeného postupu je toto celní řízení v souladu s tímto povolením administrativně ukončeno až následně, ve stanovené lhůtě, po předložení dodatečného celního prohlášení, není podle mne důvodem pro tvrzení, že se v případě fyzicky uskutečňovaného vývozu českého zboží do zahraničí na základě zjednodušeného celního prohlášení ve smyslu § 107 vyhl. 135/1998 Sb., jedná o postup, který je v rozporu s § 215 celního zákona.

    Shrnutí :

    Je nutno konstatovat, že samotnému podání žádosti o povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním do režimu vývoz, ve smyslu § 123 celního zákona, žádná zákonná překážka nebrání. Je-li toto povolení celním úřadem vydáno, může takové rozhodnutí upravovat práva, právem chráněné zájmy nebo povinnosti žadatele jen v rozsahu a mezích stanovených zákonem. Uvedený rozsah a meze nemohou být překročeny. V opačném případě by se jednalo o porušení zásady legality-zákonnosti, což by logicky mělo za následek nezákonnost takového rozhodnutí.
    Pro tento konkrétní případ je způsob a rozsah nakládání s předmětným českým zbožím ve své podstatě „omezen“ minimálně § 93, 94, 101, 215 a 216 celního zákona. Nelze také opomenout, že výše uvedeným nejsou dotčena stanovená práva, povinnosti, zákazy nebo omezení, vyplývající ze zvláštních právních předpisů.
    Na základě shora uvedeného konstatuji následující :

    1) V případě, že je podána žádost o povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním do režimu vývoz, je podáno celní prohlášení a důvodem pro nepropuštění zboží do režimu vývoz je pouze nutnost určit původ zboží, sazební zařazení zboží nebo celní hodnotu (údaj o místu odeslání není pro účel vývozu právně významný), celní úřad s ohledem ke znění § 123 celního zákona, podané žádosti vyhoví. Tím se ale na stanoveném postupu podle § 215 celního zákona, a shora uvedených konstatováních, nic nemění. Zboží nelze na základě tohoto povolení vyvézt do zahraničí. Toto povolení je ve svém důsledku ve většině případů (viz bod 3), pouze formální záležitostí, a to i přes to, že je jeho vydání (v tomto případě povinnost vydat), zakotveno v celním zákoně. Je pravdou, že předmětem tohoto řízení bude mimo jiné i jednání o právech a právem chráněných zájmech žadatele, ale tímto rozhodnutím ve většině případů (viz bod 3), nemohou být tato práva, povinnosti žadatele dotčena, protože jsou upravena zákonem.

    2) V případě, že je podána žádost o povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním do režimu vývoz (celní zákon tento okamžik blíže nespecifikuje), a celní prohlášení není podáno, bez ohledu na to, že osobně nespatřuji žádný právní důvod pro její podání v této situaci - zboží není pod celním dohledem atd., příslušný celní úřad by podle mne měl s odkazem na § 123 celního zákona rozhodnout o nevyhovění žádosti. V odůvodnění by potom uvedl -vysvětlil své rozhodnutí ve věci, např. odkazem na skutečnost, že vzhledem k tomu, že na předmětné zboží nebylo podáno celní prohlášení, neměl celní úřad žádný právní důvod a oprávnění zasahovat do právních vztahů žadatele vůči předmětnému českému zboží, neboť žadatele v takovémto případě při volném nakládání s předmětným zbožím, ve vztahu k celním předpisům, nic neomezuje. Obdobně by bylo podle mne postupováno i v případě, že žádost podle § 123 celního zákona byla podána po tom, co celní úřad rozhodl o nepropuštění předmětného českého zboží (z jakéhokoli důvodu), do navrženého celního režimu vývoz.


    3) V případě, že je podána žádost o povolení nakládat se zbožím ještě před jeho propuštěním do režimu vývoz a celní prohlášení je podáno (nejedná-li se o případ podle bodu 1), celní úřad podle mne žádosti s odkazem na § 123 zpravidla nevyhoví (s ohledem k odůvodnění žádosti). Je nutno připomenout, že předmětné zboží je v tomto případě s ohledem ke znění § 101 celního zákona pod celním dohledem. Stejně tak se na něj mimo jiné vztahují i ustanovení § 93, 94, 97 odst. 1 a zejména § 216 celního zákona, podle kterého celní úřad propustí zboží k vývozu s podmínkou, že zboží vystoupí do zahraničí ve stejném stavu a za stejných podmínek, jaké platily v okamžiku přijetí celního prohlášení k vývozu. Termín „zpravidla“ je uveden záměrně. V praxi může nastat situace, kdy např. deklarant bude nucen operativně před propuštěním zboží, respektive před jeho fyzickým vývozem, řešit nějaký problém vztahující se k předmětnému zboží. Bude mít důvod provést s tímto zbožím určité úkony, které nejsou předmětem § 94 celního zákona, a současně tím nepřekročí a nemá v úmyslu překročit rozsah podmínky dané § 216 celního zákona. I pro tento účel, nebránily by tomu jiné právní důvody, by podle mne bylo vyhovění podané žádosti na místě. Zdůrazňuji, že pro tento či obdobný účel, nikoliv pro účely vývozu předmětného zboží do zahraničí.

    4) Poslední otázka dotazu, jak může danou věc ovlivnit skutečnost, že je žádost podle § 123 celního zákona podána, a následně celní úřad, opět lhostejno z jakého důvodu, rozhodne o nepropuštění předmětného českého zboží do celního režimu vývoz, již byla podle mne z větší části také zodpovězena. Pokud by deklarant na základě rozhodnutí o povolení nakládat s českým zbožím ještě před jeho propuštěním do celního režimu vývoz, toto zboží fyzicky vyvezl, a následně je celní úřad nepropustil do celního režimu vývoz, došlo by tak podle mého názoru k situaci, kterou by bylo možno označit jako porušení celních předpisů - jako vývoz českého zboží, který nebyl uskutečněn v souladu s celními předpisy, konkrétně v souladu s ustanovením § 215 celního zákona. K tomu dále podotýkám, že by deklarantu v takovém případě navíc chyběl daňový doklad – rozhodnutí o propuštění zboží do celního režimu vývoz, pro účely požadavku na osvobození od povinnosti uplatnit daň na výstupu (§ 45 zákona 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění), atd.. Zde je nutno připomenout, že podle zákona citovaného v předchozí větě, konkrétně podle § 45 odst. 2, je vývoz zboží pro účely tohoto zákona uskutečněn, je-li zboží propuštěno do celního režimu vývoz, do celního režimu pasivní zušlechťovací styk, vystoupilo do zahraničí a na výše uvedeném daňovém dokladu (rozhodnutí v celním řízení), je celním úřadem uveden údaj o datu přechodu zboží přes státní hranice nebo umístění tohoto zboží do svobodného celního skladu nebo svobodného celního pásma.

    Autor : Lubomír Bačo, zaměstnanec celní správy

    lubos-baco@post.cz








    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Lubomír Bačo
    18. 9. 2001

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • DEAL MONITOR
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Společné jmění manželů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nájem (exkluzivně pro předplatitele)
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.