Vláda možná projedná miliardové dotace na pražské dopravní stavby
Praha by mohla dostat v příštích
letech od státu dotace v celkové výši 15 miliard korun na
plánovanou výstavbu severozápadní části vnitřního okruhu a na
stavbu metra na sever metropole. Pokud s tím bude souhlasit
pondělní porada ekonomických ministrů, projedná tyto návrhy o dva
dny později vláda, řekl ČTK ekonomický náměstek primátora Jiří
Paroubek.
letech od státu dotace v celkové výši 15 miliard korun na
plánovanou výstavbu severozápadní části vnitřního okruhu a na
stavbu metra na sever metropole. Pokud s tím bude souhlasit
pondělní porada ekonomických ministrů, projedná tyto návrhy o dva
dny později vláda, řekl ČTK ekonomický náměstek primátora Jiří
Paroubek.
Na automobilový okruh, který povede od Strahovského tunelu po
křižovatku Pelc-Tyrola, činí navrhovaný příslib státní dotace
deset miliard korun. "Peníze by mohly přijít z výnosů
privatizace. Bylo by to rozloženo v letech 2003 až 2007," uvedl
Paroubek.
Celkové náklady na severozápadní část okruhu mají činit 19
miliard korun. Podle Paroubka by měl silnici stavět soukromý
investor. "Bude se nám lépe hledat strategický partner, když to
bude na polovinu. Praha nemůže jít cestou úvěru, nebo obligací,"
poznamenal.
Dalších pět miliard korun by měla vláda podle Paroubka
přislíbit na stavbu nového úseku trasy C metra z Holešovic do
Letňan, nebo na nákup nových vozů metra.
První úsek ze stanice Nádraží Holešovic do Ládví se nyní
staví. Má být otevřen v polovině roku 2004. Po jeho dokončení
začne stavba další etapy do Letňan, kde by měl provoz začít v
roce 2006.
"Na dokončení trasy potřebujeme od příštího roku celkem deset
miliard korun," uvedl Paroubek. Metro se staví i z úvěru, který
si město vzalo u Evropské investiční banky. Loni dostalo na
výstavbu od státu dotaci 912 miliónů korun, letos to mělo být 550
miliónů. Ministerstvo financí ji ale zkrátilo o desetinu ve
prospěch resortu dopravy.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz