epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    24. 1. 2018
    ID: 106974upozornění pro uživatele

    Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR jako jedno z kritérií při posouzení žádosti o zápis školy s online výukou do rejstříku škol a školských zařízení

    S příchodem moderních technologií nám byly otevřeny možnosti pro online výuku představující pokrokovou a účinnou formu vyučování. S ohledem na to, že tato verze výuky je rychlá, nenáročná po finanční stránce a často také obohacená o zábavné prvky učení, které lépe udržují pozornost studentů, lze předpokládat, že v budoucnu budou stále více poptávány školy nabízející online vzdělávání.

     
     Advokátní kancelář JELÍNEK & Partneři s.r.o.
     
    V rámci procesu vytváření školy s online výukou je nezbytné podat žádost o zápis školy do rejstříku škol a školských zařízení ve smyslu ustanovení § 146 a násl. zákona 561/2004 Sb., školský zákon (dále jen „školský zákon“), a to ke krajskému úřadu příslušnému podle sídla právnické osoby, která bude vykonávat činnost školy. Žádost je následně posouzena podle podmínek stanovených v ustanovení § 148 školského zákona. Jedním z kritérií, které musí být splněny, aby bylo žádosti o zápis školy vyhověno, je rovněž soulad žádosti s dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky nebo příslušného kraje. Jelikož školy s online vzděláváním dávají příležitost pro studium odkudkoliv v České republice, a tedy v rámci všech krajů, je třeba v této věci především přezkoumávat, zda je předmětná žádost v souladu se záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky.

    Usnesením vlády České republiky č. 538 ze dne 9.7.2014 byla schválena Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020. V této souvislosti byly vytvořeny dokumenty[1], které rozpracovávají cíle a opatření strategie, a tvoří tak základní pilíř české vzdělávací politiky. Z těchto dokumentů je při posouzení souladu žádosti o zápis online školy do rejstříku škol a školských zařízení se záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky nutné zohlednit především:

    • Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období let 2015-2020, který byl přijat usnesením vlády ČR č. 277 ze dne 15.4.2015,
    • Strategii digitálního vzdělávání přijatou usnesením vlády České republiky č. 927 ze dne 12.11.2014,
    • Akční plán inkluzivního vzdělávání 2016-2018, který byl vzat na vědomí vládou České republiky dne 29.7.2015.
    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE
    Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období let 2015-2020

    Tento dlouhodobý záměr vychází z několika pilířů strategie rozvoje školství, a to:

    a)
    Reklama
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    17.6.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Vzdělávání pro budoucnost


    Dle tohoto pilíře vzdělávací strategie je pro budoucí období třeba počítat s tím, že cíle a obsah vzdělávání bude nezbytné přizpůsobit budoucím trendům. Zde je mj. zohledněna nutnost soustředit se na rozvoj výukových technologií, a to na zapojení moderních technologií do vyučování, na rozvoj kompetencí žáků v oblasti práce s informacemi, s digitálními technologiemi a také na rozvoj informatického myšlení žáků tak, aby měli možnost uplatnění v informační společnosti v průběhu celého svého života. V tomto ohledu online škola, jejíž výuka je založena na práci s počítačem, internetem a s tím souvisejícími dalšími technologiemi, zcela splňuje uvedené požadavky.

    Dále je do budoucna nezbytné zajistit vzdělávání pro udržitelný rozvoj, které každému člověku umožní získat znalosti, dovednosti, postoje a hodnoty potřebné pro vytváření udržitelné budoucnosti. Jelikož je online výuka přístupná všem, tj. každému, kdo se připojí k internetu, a to odkudkoliv v České republice, resp. odkudkoliv ve světě, a zároveň je dostupná těm, kteří nemohou navštěvovat klasickou výuku v prostorách školy (např. ze zdravotních důvodů, z důvodu velké vzdálenosti školy od místa bydliště nebo z důvodu časové zaneprázdněnosti), naplňuje škola s online výukou i v tomto směru tuto vizi pro budoucí vzdělávání, které každému umožní nabýt znalosti důležité pro udržitelný rozvoj společnosti.

    b) Snižování nerovnosti ve vzdělávání

    Druhým základním pilířem současných vzdělávacích strategií má být dobrá dostupnost a prostupnost všech stupňů škol pro všechny společenské skupiny. Do budoucna tak má být vytvářen prostor pro inkluzivní, stimulující a motivující prostředí k učení v průběhu celého života a k tomu, aby si každý mohl kdykoliv v průběhu svého života vzdělání doplnit, zvýšit či rozšířit. Jak již bylo uvedeno výše, online výuka je dostupná všem ať už z hlediska geografického (pro každého s připojením k internetu kdekoliv ve světě), z hlediska zdravotního (pro každého bez ohledu na jeho případné zdravotní postižení), tak z hlediska časového (pro ženy na mateřské či rodičovské dovolené, pro pracující osoby apod.). Zároveň umožňuje, aby si lidé, kteří chtějí dosáhnout vyššího vzdělání nebo tak musí učinit na základě požadavku svého zaměstnavatele, mohli svou kvalifikaci navýšit. To by ve svém důsledku mohlo snížit počet osob bez zaměstnání, když doplněním jejich vzdělání by pro ně vzrostla šance na lepší uplatnění na trhu práce.

    c) Zajištění kvalitního vzdělávání a zlepšování pedagogických dovedností učitelů

    V tomto pilíři je vycházeno z předpokladu, že úspěch společnosti je do značné míry postaven na kvalitním vzdělávacím systému. Je tudíž potřebné zajistit nejen dobré a erudované pedagogy, ale také případné asistenty, kterých v důsledku zavedené inkluze ve školství bude potřeba stále více. Lze dojít k závěru, že online vzdělávání poskytne jak budoucím pedagogům a asistentům, tak stávajícím učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům širokou možnost pro získávání a rozšiřování jejich vědomostí.

    Strategie digitálního vzdělávání

    Strategie digitálního vzdělávání úzce souvisí s jedním z pilířů strategie rozvoje školství, a to se vzděláváním pro budoucnost, popsaným již výše. Smyslem této strategie je především otevřít vzdělávání novým metodám a způsobům učení prostřednictvím digitálních technologií, zlepšit schopnost studentů v oblasti práce s informacemi a digitálními technologiemi a podporovat rozvoj jejich informatického uvažování. Ve strategii digitálního vzdělávání je počítáno s určitými opatřeními, která by měla být zavedena, aby bylo dosaženo všech vytyčených cílů strategie. V rámci školy s online výukou jsou relevantní především tato opatření:

    a) Zajištění nediskriminačního přístupu k digitálním vzdělávacím zdrojům

    Předpokladem je zejména, že všichni studenti budou moci bezúplatně získávat a využívat v elektronické podobě materiály, výukové a informační zdroje, vzdělávací dokumenty, výukové objekty, učební materiály, audia, videa apod., a informace o nich. Tento požadavek škola s online vzděláváním splňuje, jelikož svým studentům zajistí dostupnost materiálů v elektronické, audiovizuální či jiné obdobné verzi.

    b) Zajištění podpory vývoje inovací a spolupráce veřejného, soukromého a neziskového sektoru při tvorbě a šíření inovací ve vzdělávání

    Zde je cílem zabezpečit, aby veřejný, soukromý a neziskový sektor vytvářely projekty podporující využívání digitálních technologií a inovací ve vzdělávání a dále aby byly vytvářeny nové vztahy a propojení mezi studujícími, stávajícími vzdělávacími institucemi a novými poskytovateli vzdělávání. Samotné online studium pak podporuje využívání digitálních technologií a inovací, jejichž prostřednictvím vytváří vazby mezi studenty a pedagogy.

    Akční plán inkluzivního vzdělávání 2016-2018


    Akčním plánem inkluzivního vzdělávání má být systematicky nastolen rovný přístup ke vzdělávání všech žáků v rámci České republiky, a s ním má tedy být zavedena i spravedlivá a přiměřená podpora zohledňující různé vzdělávací potřeby žáků tak, aby plně využili svého studijního potenciálu. Tento plán je propojen s výše zmíněným Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2015-2020, a tedy jeho hlavní aspekty se v něm odrážejí a byly popsány již shora v bodě pojednávajícím o snižování nerovnosti ve vzdělávání. V této souvislosti je možné opět konstatovat, že online výuka je přístupná všem osobám bez ohledu na jejich zdravotní stav, časovou vytíženost či momentální místo pobytu, a proto v maximální možné míře odpovídá požadavkům inkluzivního školství.

    Závěrem lze shrnout, že žádost o zápis školy s online formou výuky do rejstříku škol a školských zařízení by měla být posouzena jako žádost, která je v souladu s dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky, když by měla vyhovovat plánům uvedeným v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období let 2015-2020, dále ve Strategii digitálního vzdělávání a v Akčním plánu inkluzivního vzdělávání 2016-2018. I přesto je možné se v praxi setkat s případy, kdy krajské úřady žádost o zápis školy s online vzděláváním zamítnou, a to z toho důvodu, že nevyhovuje dlouhodobému záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy příslušného kraje. Lze jen spekulovat, zda se jedná o účelová rozhodnutí, která mají zabránit rozvoji škol s online výukou, jež mají značný potenciál v budoucnu nahradit klasické školy, tj. i školy v příslušném kraji. Znovu je tedy nutné zdůraznit, že online výuka umožňuje vzdělávání odkudkoliv v České republice. S ohledem na tuto skutečnost je tak možné vyvodit, že při posuzování žádosti o zápis školy tohoto typu do rejstříku škol a školských zařízení by měl být zohledněn její soulad se záměry České republiky a nikoliv pouze se záměry jednotlivého kraje.         


    Mgr. Olga Kopecká,
    advokátka


    Advokátní kancelář JELÍNEK & Partneři s.r.o.

    Pardubice - Dražkovice 181
    533 33  Pardubice - Dražkovice

    Velké náměstí 1
    500 03  Hradec Králové

    Truhlářská 1108/3
    110 00  Praha 1

    Tel.:    +420 466 310 691
    Fax:    +420 466 310 691
    gsm:    +420 724 794 986
    e-mail:    advokati@advokatijelinek.cz


    _____________________________________
    [1] Veškeré dokumenty, které byly vytvořeny v souvislosti se Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, jsou dostupné na www, k dispozici >>> zde.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Mgr. Olga Kopecká (JELÍNEK & Partneři)
    24. 1. 2018

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • DEAL MONITOR
    • Kamerové systémy ve školách podle doporučení Úřadu pro ochranu osobních údajů: Jen chtít nestačí
    • Získání přechodného pobytu pro rodinného příslušníka občana EU: Kompletní průvodce procesem s praktickými radami
    • Agilní vývoj software – specifika smluvních podmínek
    • DEAL MONITOR
    • DEAL MONITOR
    • Exekuce pod taktovkou státu – znovu a hůře?
    • 10 ChatGPT promptů, které zvýší produktivitu vaší asistentky
    • K významnému životnímu jubileu prof. Petra Hajna
    • DEAL MONITOR
    • Makroekonomický výhled pro Českou republiku 2025: Rok výzev i přizpůsobení

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Vyvlastnění, moderační právo soudu
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.