Na úřadech je nával, protože okresy skončily v polovině prosince
Přes počáteční místní problémy s
připojením na centrální registry všechny pověřené úřady v kraji
Vysočina fungují. Ve většině pověřených obcí jsou úřady umístěny
v několika objektech, což někde působí lidem potíže s orientací.
Zvýšené nápory klientů zaznamenávají hlavně odbory dopravy a
sociálních věcí. Je to způsobeno tím, že okresní úřady
nefungovaly od poloviny prosince a záležitosti se nahromadily,
řekl dnes ČTK tajemník Městského úřadu v Třebíči Milan Hamerník.
připojením na centrální registry všechny pověřené úřady v kraji
Vysočina fungují. Ve většině pověřených obcí jsou úřady umístěny
v několika objektech, což někde působí lidem potíže s orientací.
Zvýšené nápory klientů zaznamenávají hlavně odbory dopravy a
sociálních věcí. Je to způsobeno tím, že okresní úřady
nefungovaly od poloviny prosince a záležitosti se nahromadily,
řekl dnes ČTK tajemník Městského úřadu v Třebíči Milan Hamerník.
Abnormální nápor zažívá v úředních dnech odbor dopravy
jihlavského magistrátu. S vlastním vyřizováním agendy nejsou
podle tajemníka Jiřího Doležala potíže, ale úřad má málo lidí.
"Situace zde byla špatná i za fungování okresního úřadu," uvedl
Doležal. Magistrát proto na tuto agendu ještě v lednu převede v
rámci úřadu dva až tři pracovníky, kteří tento úsek posílí. O
vyřízení svých záležitostí zde má denně zájem kolem 160 občanů.
V Havlíčkově Brodě sídlí úřad zatím na pěti místech. Podle
místostarostky Ivany Štrossové by se jejich počet měl do
letošního dubna zredukovat na tři, což usnadní orientaci občanů.
"Lidé si nestěžují, ale cítíme, že řada věcí se ještě neusadila,"
řekla Štrossová.
Ve Žďáru nad Sázavou podle tajemníka Jana Havlíka zvládají
bývalí okresní úředníci svou práci bez problémů. Úřad neeviduje
žádné stížnosti, přestože se i přes rozsáhlou informační kampaň
objevily potíže s orientací mezi třemi objekty úřadu.
Bez potíží jsou podle starosty Leopolda Bambuly v Pelhřimově,
i když i tady zaznamenali návaly hlavně u agendy registrace
motorových vozidel. Na pelhřimovské radnici zrušili úřední dny a
občané mohou přijít kterýkoliv den v týdnu. "Nikoho nevyhodíme,
ale v úterý a čtvrtek občané nemají záruku, že potřebného
úředníka zastihnou," řekl Bambula.
V sídlech dalších pověřených úřadů zaznamenali hlavně v
prvních dnech letošního roku problémy s připojením k centrálním
registrům, například v Náměšti nad Oslavou na Třebíčsku nebo v
Bystřici nad Pernštejnem na Žďársku. V Jihlavě nefungovalo po
Novém roce síťové propojení mezi pěti objekty magistrátu.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz